מסור חשמלי: 4 מסורים חשמליים מומלצים 2024 | Finder – מדריך לקנייה חכמה

המסורים החשמליים הטובים ביותר למגוון סוגי עבודות וחומרים שונים – בין אם אתם אנשי מקצוע או פשוט זקוקים למסור חשמלי טוב, הסקירה הבאה היא בשבילכם

icon pos_1

ניתחנו

6 סקירות

ו-

712 ביקורות

בתחום

כלי עבודה

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מסורים חשמליים מומלצים 2024

מסור חשמלי הוא כלי עבודה שכל חובב פרויקטים בסגנון "עשה זאת בעצמך" זקוק לו. גם בעלי מקצוע מתחומים כגון הקמת פרגולות, בניה בעץ, שיפוצים וכד' מוכרחים שיהיה להם מסור חשמלי טוב.

ישנם מסורים חשמליים עם להב עולה ויורד, מסורים עם להב סובב, מסורי שרשרת חשמליים ועוד. לפניכם סקירה שתסייע לכם להחליט איזה סוג של מסור הכי מתאים לכם (מסור חשמלי אנכי, מסור בעל להב סובב, מסור פנדל נייד, מסור שרשרת וכד') וגם לדעת איך לבחור נכון מבין הדגמים השונים.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

מסורים חשמליים הופיעו לראשונה לפני כ- 100 שנים. בתחילה היו אלה כלים כבדים ומגושמים אשר שימשו במנסרות, בתי מלאכה (נגריות וכד') ומפעלים. ההתפתחות הטכנולוגית המואצת המאפיינת את העידן בו אנו חיים הביאה לכך שכיום יש היצע גדול של מסורים חשמליים ידניים במחירים ההופכים אותם זמינים לציבור הרחב, חובבי עשה זאת בעצמך ובעלי מקצוע כאחד.

 

חשוב להבין שיש כמה סוגים של מסורים חשמליים, כך למשל מסור חשמלי עם להב העולה ויורד (בישראל הכינוי המקובל למסור כזה הוא "מסור אנכי", או "ג'קסון", עיוות של "jigsaw" באנגלית), מסור חשמלי עם להב סובב, מסור שרשרת חשמלי ועוד. בכל קטגוריה כזו ישנם לא מעט דגמים של מספר יצרנים, מוכרים יותר או פחות.

חברות מוכרות המייצרות כלי עבודה, כגון Bosch, Dewalt, Worx, Makita, Hyundai ועוד, מציעות מגוון דגמים של מסורים חשמליים איכותיים. לנו נותר רק לבחור את סוג המסור החשמלי הנחוץ לנו (מסור אנכי "ג'קסון" בעל להב עולה ויורד, מסור בעל להב סובב, מסור שלשרת חשמלי, מסור פנדל וכו') ואז גם את הדגם המתאים ביותר לצרכינו. לפניכם סקירה של מספר דגמים מוצלחים במיוחד.

לוגו של הסקירה

מגוון ומתאים לפרויקטים רבים - מסור חשמלי אנכי ("ג'קסון") WX478 של Worx

מעניק הרבה ועולה מעט. מתאים במיוחד לחובבי עשה זאת בעצמך עקב הוורסטיליות הראויה לאזכור של יכולות הניסור של הכלי.

WX478 Worx

4.5 15

אפשרויות מגוונות לטיפול במגוון נרחב של חומרים, והוא מתאים לחובבים ולבעלי מקצוע כאחד

יתרונות

הספק עוצמתי , שליטה על מהירות תנועת הלהב, אפשרות לניסור חומרים מגוונים, אחיזה נוחה, ועיצוב ידידותי למשתמש

חסרונות

מגיע עם שלוש מסוריות בלבד (ניתן לרכוש נוספות), יש לנסר באיטיות לקבלת תוצאה מדוייקת

קנה עכשיו ב- רוזנפלד
קנה עכשיו ב- ענק הקניות
קנה עכשיו ב- עמיטל

כלי עבודה מתוצרת Worx מתחרים כיום היטב עם דגמים של יצרנים וותיקים דוגמת Bosch, Dewalt ו- Makita.המסור החשמלי האנכי מדגם WX478 מספק תמורה מצוינת ביחס למחירו. מדובר בכלי עבודה חזק, שתוכנן היטב (מבחינת נוחות המשתמש) ויכול בקלות לספק מענה טוב לצרכים של חובבים וגם של בעלי מקצוע שזקוקים למסור חשמלי אנכי מדי פעם.

 

המסור בעל הספק של 650 וואט, מציע יכולות ניסור של 90 מ"מ בעץ (מומלץ לנסר עץ וחומרים קשים בתנועה איטית על מנת לקבל גימור נקי, מדויק ומקצועי), 20 מ"מ באלומיניום או 8 מ"מ במתכת. הוא מגיע עם סט של אביזרים נלווים (שלוש מסוריות, מגנים, מפתח אלן, ועוד) ומאפשר שחרור מהיר וקל של המסורית להחלפת להב.

 

מסור חשמלי אנכי מוצלח זה נמכר בארץ במחיר העשוי לנוע בין 300 ל- 400 שקלים. מומלץ להעדיף חנות הידועה ברמת מקצועיות ומהימנות גבוהה.

לוגו של הסקירה

התמורה הטובה ביותר - מסור בעל להב סובב DWE560 של Dewalt

מסור נוח מאוד לשימוש, עושה את המצופה ממנו וגם הרבה מעבר. תמורה מעולה ביחס למחיר. 

DWE560 Dewalt

4.5 15

מסור זה מציע מוצר נהדר במחיר מפתיע

יתרונות

מסור חזק ונוח שמתאים גם לחובבים וגם לבעלי מקצוע. הספק גבוה, אחיזה ותפעול נוחים, חיתוך מדויק וחיבור מובנה לשואב אבק

חסרונות

לא זול

קנה עכשיו ב- בראנד
קנה עכשיו ב- tools online
קנה עכשיו ב- עולם הכלים

Dewalt ידועה כיצרנית של כלי עובדה חשמליים איכותיים. בין דגמי המסורים בעל הלהב הסובב מבית dewalt ה- DWE560 מספק פתרון מעולה לחובבים ובעלי מקצוע כאחד.

 

מדובר במסור שרכש לעצמו מוניטין של איכות בארץ, עם מהירות מרבית של 5,500 סל"ד, הספק גבוה במיוחד (1350 וואט), וקוטר להב של 184 מילימטרים. המסור מצויד במנגנון ייחודי המכונה Dust Vlower, שמאפשר חיתוך נקי ומדויק עם פס חיתוך מקצועי.

 

המסור נמכר בארץ במחיר הנע בין 600 ל- 750 שקלים ומספק תמורה, בדמות נוחות שימוש ועוצמה, שלמדנו לצפות לה רק ממסורים יקרים בהרבה.

לוגו של הסקירה

הכי מקצועי (כולל סמן לייזר) – מסור "פנדל" Bosch GTM12JL

מסור חשמלי פנדל עם ביצועים של מסור מקצועי במחיר שגם חובבים יכולים להרשות לעצמם.

Bosch GTM12JL

4.5 15

מנסר כמו דרך חמאה – כלי עבודה בעוצמה מפתיעה

יתרונות

קל לתפעול, מאפשר חיתוך מדויק גם בהטיה, חזק, אמין, נייד אך ניתן להתקין גם על שולחן עבודה, מחיר משתלם

חסרונות

דגם מיושן מעט, מורכב ונדרש להפעלה מקצועית

קנה עכשיו ב- בראנד
קנה עכשיו ב- tools online

מסור חשמלי זה משלב יכולות של מסור שולחני "פנדל" (הנעת גלגל המסור קדימה ואחורה ולא רק למעלה ולמטה) וגרונג (הטיות ימינה ושמאלה) עם גיוון ביכולות שמאפיין בדרך כלל מסור חשמלי נייד. מחיר נמוך מאוד ביחס ליכולות המסור. הספק 1,800 וואט ממוצע לקטגוריה אבל בזכות איכות הלהב ומהירות סיבוב של 3,800 סל"ד מרגישים כאילו עובדים עם מסור חזק בהרבה.

 

מתאים מאוד לחובבים שרוצים יכולות מקצועיות בעבודות מזדמנות, פחות מתאים לבעלי מקצוע הצריכים מסור חשמלי שיעמוד בעומס יומיומי גבוה.

 

עם להב של 305 מ"מ והספק של לא פחות מאשר 1,800 וואט, מדובר במסור בעל יכולות מקצועיות. ביחד עם זאת, חשוב לדעת שהשימוש בו דורש מיומנות ותרגול. המסור מגיע עם סמן תאורת לייזר לחיתוך ישר ונקי בנוחות.

 

ניתן לקנות את ה- Bosch GTM12JL במספר חנויות בישראל. בזכות חיסכון דמי המשלוח העלות הכוללת תהיה נמוכה יותר מלהזמין מחו"ל. קניה בארץ מאפשרת קבלת המסור מיד, או בתוך כמה ימים.

לוגו של הסקירה

הכי אמין לאורך שנים - מסור שרשרת חשמלי Makita UC4050

מקיטה הוכיחו שעם הנדסת אנוש מוצלחת, חומרים איכותיים וטכנולוגיה מתקדמת אפשר ליצור מסור שרשרת חשמלי בעל נתונים ממוצעים, אורך להב 40 ס"מ, הספק 2,000 וואט, ומהירות סיבוב שרשרת 800 מטר לדקה, המעניק תחושה של עבודה עם כלי בעל מפרט מרשים הרבה יותר.

Makita UC4050

4.5 15

מוניטין נהדר ומסור מ"בית טוב" - מחזיק מעמק הרבה זמן ואמין במיוחד

יתרונות

עולה מעט ומעניק הרבה. נוח לתפעול ותחזוקה, בטוח לשימוש, הוכיח עצמו כאמין ומאריך ימים

חסרונות

להב קצר יחסית, חלש יחסית בחיתוך שמנצל את כל אורך הלהב

קנה עכשיו ב- tools online
קנה עכשיו ב- בראנד

מקיטה היא חברה וותיקה המייצרת קשת רחבה של כלי עבודה חשמליים. מזה שנים שהמברגות של מקיטה הן בחירה מועדפת של בעלי מקצוע רבים בישראל  אבל כדאי לדעת שלמקיטה יש הרבה מה להציע גם בכל הקשור למסורים חשמליים (מכל הסוגים), מקדחות, משחזות ("דיסק"), מלטשות ועוד.

 


מסור השרשרת החשמלי מדגם Makita16" (אורך הלהב 16" שהם כ – 406 מ"מ) נמכר בישראל במחיר הנע בין  1,550 ל- 1,750 שקלים והוא מעניק תחושה של עבודה עם מסור שרשרת בעל נתוני יצרן מרשימים יותר, שגם עולה הרבה יותר.

סיכום

איך בוחרים מסור חשמלי טוב?

לפני שנצלול ונפרט אודות דגמים של מסורים חשמליים שנכנסו לרשימת המומלצים שלנו, נרחיב מעט על הדברים שיש לקחת בחשבון בבואנו לבחור מסור חשמלי שייתן מענה מיטבי לצרכינו.

כדי למצוא, מבין שלל הסוגים והדגמים, את המסור המוצלח ביותר עבורנו מוכרחים להכיר את האפשרויות השונות מבחינת עקרון הפעולה של המסור ולהבין איזה סוג של מסור אנחנו צריכים.

 

מסור אנכי (המכונה גם "ג'קסון") הוא מסור חשמלי בעל להב עולה ויורד. מסור כזה מתאים לעבודות קלות יחסית ובמיוחד כאשר נדרש דיוק וחיתוך לפי קווים מעוגלים. מסור אנכי מתאים לחיתוך קורות ולוחות עץ בעובי של כמה מילימטרים ועד 3 סמ'. ניתן להתקין על מסור ג'קסון להב המתאים לחיתוך מתכת ופלסטיק.

 

מסור חשמלי בעל להב סובב מתאים לחיתוך קורות ולוחות עץ בעוביים של עד 10 סמ' (כתלות בקוטר הלהב). מסורים כאלה הם למעשה גרסה ניידת של מסורי להב סובב קבועים המשמשים בנגריות כאשר דגמים משוכללים מציעים תכונות כגון הנעת להב המסור לפנים ולאחור (מסור "פנדל") הטיית הלהב כדי לבצע חיתוך בזווית ועוד.

 

מסור שרשרת חשמלי מיועד בעיקר לחיתוך ענפים וגזעים.
אם אינכם מרגישים וודאות לגבי סוג המסור הנחוץ לכם, מומלץ לקרוא אודות הסוגים השונים, להתייעץ עם נציגי מכירות בחנויות כלי עבודה כמו גם עם מכרים שכבר משתמשים במסורים חשמליים.

 

רק לאחר שברור לנו איזה סוג של מסור חשמלי אנו צריכים ניתן להתחיל לברר על הדגמים השונים הבאים בחשבון מבחינת התקציב העומד לרשותנו. חשוב להשוות בין נתוני יצרן כגון הספק, מהירות סיבוב הלהב, משקל הכלי ועוד. אם משמעות הנתונים אינה בהירה לכם די הצורך, אספו מידע וקבלו הסברים ממי שמצויים בתחום.

 

השוואת נתוני יצרן לבדה אינה מספיקה, כדי לדעת לבחור את הדגם המוצלח ביותר מוכרחים לבדוק גם חוות דעת של מי שכבר משתמשים במסור מן הדגם שאתם שוקלים לקנות. כך תכירו את היתרונות והחסרונות של הדגמים הרלוונטיים.