מסך מחשב מומלץ: סקירת 8 מסכי המחשב המומלצים ביותר ב-2024 |Finder

השיגו את הביצועים ואיכות התצוגה הטובים ביותר מהמחשב שלכם, בעזרת מסכי מחשב המומלצים ביותר של השנה. אני והצוות בדקנו וסקרנו עשרות מסכי מחשב והרכבנו עבורכם את רשימת המסכים המומלצים. 

icon pos_1

ניתחנו

18 סקירות

ו-

1314 ביקורות

בתחום

ציוד היקפי

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מסכי מחשב מומלצים

התצוגה הנכונה תעזור לכם להפיק את המירב מהסרטים, המשחקים או העבודה שלכם. לפניכם מסכי המחשב המומלצים ביותר לשנת 2024 אותם בחרנו תוך דגש על הדרישות והצרכים המשתנים ועל הפרמטרים המשפיעים. בנוסף, מדריך כיצד לבחור את המסך למחשב המתאים ביותר עבורכם. 

נכתב ע״י

אושר טבח

כותב: אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

שלוש מסכי מחשב המומלצים על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

InfinityEdge
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בחירת מסך מחשב עשויה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד בהתחשב במגוון הגדלים, הצורות והביצועים שיש היום בשוק. יש סוגים שונים של מסכי מחשב התלויים באופן בו אתם מתכננים להשתמש בהם, ואין מסכי מחשב מושלמים שמתאימים לכולם, אבל חלק ממסכי המחשב יותר מגוונים מאחרים. ממסכי משרד מרווחים למסכי גיימינג עם ביצועים מתקדמים, יש מסך מושלם לכל אחד ברשימה שלנו.

 

 

מתוך 100 מסכי מחשב שונים, בחרנו את המסכים המומלצים ביותר לשנת 2023 הזמינים לרכישה בחנויות וברשת.

לוגו של הסקירה

מסך המחשב הטוב ביותר: LG 27UK850-W

בחירת המסך ה"טוב ביותר" תלויה לרוב בצרכים שלכם, אבל ה- LG 27UK850-W מסמן וי בכל הקטגוריות של מסך מחשב איכותי ורב שימושי. עם רזולוציית HD אולטרה 4k (3840 X 2160 פיקסלים), אתם תיהנו מאיכות תמונה מדהימה לאורך מסך 27 אינץ' עם עיצוב חלק ושימושי.

LG 27UK850-W

4.5 15

המנצח הבלתי מעורער שלנו, אשר נותן ערך נהדר עבור כל הקטגוריות

יתרונות

מראה חלקלק, IPS עם רזולוציית 4K וצבע HDR, מסך נגד בוהק (שאינו משקף אור), מעבד גרפי AMD Radeon ותמיכת FreeSync.

חסרונות

קצב ריענון 60 הרץ מקסימום, רמקולים בינוניים.

27UL850-W
קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- KSP

ה-IPS של LG 27UK850-W מאפשר זווית ראייה של 178 מעלות, מדויקת וצבעונית. המסך גם תומך בטכנולוגיית HDR, ובעוד הוא עשוי לא להגיע לפסגות הבהירות וטווח הצבעים שחלק מאוהבי ה-HDR מחפשים, המסך מספק חוויה מצוינת גם עבור צפיה במדיה ועריכת תמונות או ווידאו מקצועית.

 

אם אתם בוחנים את ה- LG 27UK850-W לאפשרויות גיימינג, אתם לא תתאכזבו. גילינו כמה מאפיינים שלדגם ה- 27UK650 (הנחשב מוצלח מאוד) אין: רמקולים מובנים ויציאת USB-C. יציאת ה-USB-C נותנת אקסטרה רבגוניות בחיבור ובטעינה של המחשבים הניידים והמכשירים הסלולריים של היום. אם נאסוף את כל יתרונות הפרמיום והביצועים שאתם מקבלים – אתם תגלו שאתם מקבלים תמורה לכסף שלכם.

לוגו של הסקירה

מסך המחשב שטוען לכתר: Dell Professional P2717H

מסך 27 אינץ' זה מדגמי ה- Professional של חברת Dell, מציע מלא מאפיינים מושלמים עבור מי שמחפש יחדה ידידותית לעבודה. עם רזולוציית 1920 X 1080 וקצב ריענון של 60 הרץ, הבדיקות שלנו מראות שהוא לא יהיה טוב לגיימינג, אבל הוא יהיה מושלם עבור צריכת מדיה עסקית וכללית. יחס הגובה הרחב של 16:9 הוא אידיאלי לפתיחת מספר חלונות להגברת פרודוקטיביות. ואם כבר מדבר על פרודוקטיביות, הסטנד הניתן להתאמה יאפשר לכם להגיע לזווית הצפייה המועדפת עליכם.

Dell Professional P2717H

4.5 15

אם אתם עורכי וידאו או צלמים חובבנים, אתם תהיו מרוצים במיוחד

יתרונות

מחיר נוח, התאמה ארגונומי נהדרת, הרבה יציאות אפשריות.

חסרונות

רזולוציה נמוכה, דיוק צבע בינוני, לא בהיר מספיק.

InfinityEdge
קנה עכשיו ב- P1000
21 אינץ'
קנה עכשיו ב- Amazon

הגדרות ה-Complete Clarity של Dell מספקות יחס ניגודיות דינאמי של 4,000,000:1, מה שמעניק יכולות צפייה נהדרות מהיבטים של צבע, חדות ובהירות. Dell גם הכניסו טכנולוגיה לה הם קוראים ComfortView אשר מסננת אקסטרה אור כחול – כדי להפחית את האפקט הלא נעים הנגרם מבהייה ממושכת במסך המחשב שלכם, מה שנותן לכם לעבוד זמן רב יותר בנוחיות. יש DP אחד (ממשק תצוגה דיגיטלית), יציאת HDMI אחת, יציאת VGA אחת, 3 יציאות USB וקישוריות USB התומכת בפרוטוקול 3.0 המהיר במיוחד. באופן כללי, מדובר במסך נהדר שישפיעה בצורה חיובית על השימוש שלך במחשב.

לוגו של הסקירה

מסך המחשב הטוב ביותר מבחינת תקציב: Acer SB220Q Full HD IPS

אם אתם קונים מסך מחשב חדש עם תקציב מוגבל בכיס, ה- Acer SB220Q bi Full HD IPSיכול לעזור לכם להפיק את המירב מהמסך שלכם, במחיר הנמוך ביותר. בהתחשב בתג המחיר הנמוך שלו, תוכלו למצוא מגוון רחב של מאפיינים שימושיים. מסך ה-21.5 אינץ' הוא לא הגדול ביותר שאפשר להשיג, אבל מסך ה-1080p IPS ברזולוציה גבוהה, מספק זוויות תצפית ואיכות תמונה כוללת טובות יותר מהמסכים האחרים האופייניים לטווח מחירים זה.

Acer SB220Q bi Full HD IPS

4.5 15

אם אתם מחפשים מחשב במחיר נוח, ה-Acer SB220Q מציע ביצועים מעולים במחיר נוח

יתרונות

ערך נהדר עבור המחיר, כולל FreeSync, קצב ריענון וזמן תגובה טובים.

חסרונות

ארגונומיה מינימלית, אין אופציית הרכבת VESA, בהירות נמוכה, זמין לרכישה רק באמזון בישראל.

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
דגם Nitro VG2
קנה עכשיו ב- Ivory

מסך מגוון זה כולל גם כמה מאפיינים נוספים לגיימרים. קצב הריענון (75 הרץ) שלו גבוה יותר מקצב ה-60 הרץ הסטנדרטי שאפשר למצוא במסכים כלליים, והתמיכה ב-AMD FreeSync יכולה ליצור באופן דינמי חוויית גיימינג חלקה יותר כאשר משולבת עם כרטיסים גרפיים מתאימים. זמן התגובה שלו (4 אלפיות שנייה) לא מגיע למהירות הגבוהה שחלק מהמסכים המודרניים מסוגלים להגיע אליה, אך לפי הבדיקות שלנו: עדיין מדובר במסך מצוין עבור רוב האנשים.

 

העיצוב של ה- Acer SB220Q bi, בעוד הוא חלקלק ויציב מספיק, לא מציע הרבה מבחינת התאמה, מעבר לגבול תזוזה מוגבל. חסרות בו גם יציאות USB, עם יציאת HDMI ו-VGA אחד בלבד. חסרונות שוליים כגון אלו הם מה שמורידים את המחיר שלו, אך באופן גורף, מדובר במסך עם מגוון מאפיינים ותמורה נהדרת.

לוגו של הסקירה

מסך המחשב הטוב ביותר לעיצוב: BenQ Ultra HD 4K (דגם BL2711U)

כדי להפוך למעצב מצליח (או צלם או עורך וידאו), אתם צריכים שהמסך שלכם יציג צבעים נאמנה לאור טבעי. המסכים של חברת Apple נחשבים כבר הרבה זמן כאפשרות הטובה ביותר, אבל ה-Thunderstruck החדש לא יוצא לחנויות עד שלב מאוחר יותר של השנה לכן עד אז, מסך העיצוב BenQ Ultra HD 4K (דגם BL2711U) מספק את כל הצרכים שאומן חובבן או מקצועי זקוק להם. עם שימוש בטכנולוגיית צבע ראשונית, תצוגה זו מספקת צבעים מדויקים, חדים ועשירים, אשר יספקו גם מעצב גרפי מקצועי.

BenQ Ultra HD 4K (דגם BL2711U)

4.5 15

מתאים למעצבים השונים אשר מחפשים מסך מחשב עם איכות מעולה ליצירה יוצאת מן הכלל

יתרונות

צבעים מדויקים, איכות תמונה נהדרת, מבנה ארגונומי נוח להתאמה, גודל טוב.

חסרונות

יקר (3,000 ₪ בארץ), שליטה בהגדרות יכולה להיות פשוטה יותר.

קנה עכשיו ב- Amazon

המסך מגיע עם לוח צבעים 10 ביט 100% sRGB, המשחזר במדויק יותר ממיליארד צבעים עם דיוק אופטימלי עם ניגודיות שאין דומה לה. טכנולוגיית ה-IPS מאפשרת לכם לראות את צבע התמונה מכל זווית, שימושי במיוחד עבור תשומת לב לפרטים. מכלול הצבעים המלא מגיע אליכם על מסך של 27 או 32 אינץ' ברזולוציית אולטרה HD 4k 3840×2160, עם כמות פיקסלים מרהיבה של 8,294,400.

 

מעצבים גם יעריכו את מצבי ה-CAD/CAM, אשר מספקים ניגודיות שאין דומה לה על קווי 3D כדי לעזור להגביר את ה- wireframes של הדגם. המסך גם מגיע מצויד עם מצב אנימציה אשר שולט בבהירות ובצללים כדי להוסיף עומק ליצירה שלכם ומצב picture-in-picture לפרויקטים של עריכת וידאו.

 

מסך המיוצר עבור מעצבים, צריך להיות מעוצב נהדר. BenQ ציידו את מסך עיצוב ה-4K שלהם עם התקן העשוי משתי חוליות, המגיב בקלות ופשוט להזזה, כך שתוכלו לראות את היצירה שלכם מכל זווית שתרצו. המסך עצמו מצופה בציפוי נגד בוהק (שאינו משקף אור) ואור כחול חלש כדי לנטרל את הנזק שעלול להיגרם לעין מבהייה ממושכת.

לוגו של הסקירה

מסך מחשב האולטרה-רחב קעור: Samsung C49HG90DMM

יש מסכים אולטרה רחבים – ויש את ה- Samsung C49HG90DMM. יחס הגובה-רוחב האופייני למסכים רחבים בשוק הוא 21:9 עם גודל של 34 אינץ', בעוד המסך האולטרה-רחב של Samsung מגיע בגודל של 49 אינץ', עם יחס גובה-רוחב של 32:9 – כמו שני מסכי 27 אינץ' 16:9 שהוצמדו יחד!

Samsung C49HG90DMM

4.5 15

מסך מעוקל ורחב במיוחד, מושלם לגיימינג אבל לא רק!

יתרונות

רחב מאוד, ניתן לצפות בקצוות שלו בזווית העין, קצב ריענון של 144 הרץ, זמן תגובה מהיר.

חסרונות

יקר מאוד, רזולוציית 1080p בלבד.

קנה עכשיו ב- KSP
Odyssey G9 HDR 32:9
קנה עכשיו ב- Ivory

למסך יש עיקול הדוק של 1800R אשר עוזר לכם לראות את הקצוות שלו בראייה ההיקפית שלכם. אולם, לא מדובר בתצוגה החדה ביותר הזמינה בשוק, עם רק 1080p רזולוציה אנכית וצפיפות פיקסלים של 81.4 לכל אינץ'. אבל הוא כן תומך QLED VA עם עמעום מקומי. כאשר משולב עם מצב HDR, המסך מפיק צבעים חדים עם איכות תמונה מצוינת.

 

ה- Samsung C49HG90DMMגם סימן את עצמו כמסך גיימינג, וקצב הריענון (144 הרץ) וזמן התגובה (1 אלפית שנייה) שלו בהחלט ישרתו היטב גם גיימרים. הוא גם כולל FreeSync 2 של AMD, הגרסה האחרונה של טכנולוגיית קצב הריענון של AMD, אשר מעוצבת להשתלב נהדר עם HDR. ביצועי המסך, הגודל ומאפייני האקסטרה משתלבים יחד כדי לספק חווית גיימינג מציאותית ויחידה מסוגה, בתנאי שיש לכם תקציב, מקום על שולחן העבודה ומחשב חזק ואיכותי.

לוגו של הסקירה

מסך מחשב שאפשר לתלות על הקיר: LG 4K UHD HDR 10 32UN500-W 31.5

למי מכם שמחפש מסך מחשב איכותי לשימוש בכל התחומים שיש להציע, כנראה שזה המסך שאתם מחפשים. המסך הדק של חברת LG מגיע עם בסיס דק שניתן להרכיב בקלות, אבל הוא גם ניתן לתלייה על הקיר! המסך מגיע עם רמקולים מובנים כך שאתם תרצו להשתמש בו כדי לראות סדרות על הקיר- זה יהיה מושלם.

31.5 LG 4K UHD HDR 10 32UN500-W

4.5 15

לאלו שרוצים מסך איכותי לסדרות שלהם

יתרונות

אפשרות לתלייה על הקיר, יציאה לאוזניות ו-HDMI, מסך דק, הבסיס קל להרכבה, יחס ניגודיות צבעים גבוהה, רמקולים מובנים, מערכת Adaptive-Sync.

חסרונות

אין יציאת USB, זמן תגובה מעט איטי, פחות מותאם לגיימינג, מסך גדול יחסית.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Ivory
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- GROO

על אף שהמסך זה לא אידיאלי עבור גיימרים בגלל העיבוד המעט איטי והHDR הלא מושלם, הוא יכול להתאים לכל פעילות אחרת, החל מצפייה בסרטים וסדרות ועד לעבודה על המסמכים שלכם. חשוב לזכור שהמסך גדול יחסית (31.5 אינץ') אבל ברגע שמתרגלים מתחילים להינות ממנו הרבה יותר.

עם רזולוציה מקסימלית של 3840X 2160 ו- 60 Hz המסך הזה לגמרי יכול לספק את כל צרכי הצפייה שלכם. לחיצה קצרה על לוחית הבקרה בתחתית המסך תפתח לכם תפריט קטן עם ארבע אפשרויות: כיבוי, קלט, מצב תמונה והגדרות. אם לא תלחצו על אותה לוחית בקרה, כפתורי הכיוונים (שמאל וימין) ישנו את עוצמת הקול בצג ואילו כפתורי הלמעלה ולמטה יראו לכם את התאמות התוכנה ומצב התמונה.

לוגו של הסקירה

מסך מחשב מעוגל וקומפקטי:5 Dell LED VA S3220DGF

על אף הגודל של המסך (32 אינץ') המסך הזה של חברת Dell יתפוס לכם מקום מועט בשולחן העבודה שלכם. העיצוב המעוגל ומעמד התמיכה שמתחתיו משאירים מספיק מקום בשביל שתוכלו לשים על השולחן שלכם דברים נוספים. מעמד התמיכה ( 32.6 רוחב ו- 25.7 עומק) של המסך יציב במיוחד וישאיר את המסך שלכם יציב גם את תטלטלו את השולחן מעט.

5 Dell LED VA S3220DGF

4.5 15

למי שרוצה מסך גדול שלא תופס הרבה מקום

יתרונות

בסיס יציב וקטן, פיגור קלט נמוך, גבולות דקים, מגיע עם חיבור HDMI ו-USB, טשטוש תנועה מינימלי.

חסרונות

זמן תגובה מעט איטי בהשוואה לדגמים דומים, אין מצב דיוקן.

קנה עכשיו ב- Ivory
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

היכולות הארגונומיות של המסך טובות יחסית, משמע שתוכלו לסובב אותו ולהתאים אותו לזווית הראייה המושלמת עבורכם. האחידות השחורה במסך וניגודיות הצבעים שבו הם ברמה גבוהה כך שהתכנים שתקרינו על המסך שלכם ייראו טוב גם אם תהיו בחדר חשוך. עם רזולוציה של 2560X1440 ו-165 HZ המסך הזה יכול לשמש אתכם בצורה רבה במגוון תחומים, מגיימינג ויצירת מדיה עד עבודה משרדית וצפייה בסדרות וסרטים.

ניהול הכבלים במסך לא נעשה בגב המסך אלא דרך מעמד התמיכה, שקיים בו כפתור שחרור מהיר. המסך דק יחסית (8.1 ס"מ ללא המעמד, 18.3 כולל המעמד). גם גבולות המסך דקים (2.8 ס"מ) אך בגלל עיקול המסך הקיים בו המסך יבלוט מעט אם תצמידו אותו אל הקיר.

לוגו של הסקירה

מסך מחשב שמתאים למשחקים וגם למשרדים:27 Asus Gaming IPS VG279Q

אם אתם מחפשים מסך לא גדול במיוחד שיוכל גם לשמש לעבודה השוטפת ביום-יום וגם לעבוד מעולה עם משחקים כנראה שהמסך הזה הוא הבחירה המושלמת עבורכם. עם יכולות ארגונומיות גבוהות במיוחד, זוויות צפייה רחבות, זמן תגובה מהיר ותמיכה במגוון תוכנות משחקים תוכלו להשתמש במסך זה בכל שעות היום ובכל תחום שתרצו.

27 Asus Gaming IPS VG279Q

4.5 15

יתרונות

דיוק צבעים גבוהה, תכונות משחק טובות כולל תמיכת FreeSync , זמן תגובה מהיר, ארגונומי, זוויות צפייה רחבות, מתמודד טוב עם השתקפויות.

חסרונות

מוגבל לרזולוציית 1080, ביצועים בינוניים בחדר חשוך.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory
כולל משלוח לארץ, דגם...
קנה עכשיו ב- Amazon

על אף המינוס המשמעותי הקיים במסך הזה (רזולוציה המוגבלת ל-1080), יש למסך הזה תכונות נהדרות אחרות שיכולות לפצות על כך. העיצוב והגודל הסטנדרטי של המסך (27 אינץ') יכולים להטעות אתכם לחשוב שאין במסך הזה משהו מיוחד, אך במהרה תגלו אחרת. הגבולות הדקים שלו יאפשרו לכם לעבוד בקלות אם תרצו לפצל מסכים ויאפשרו לכם ליהנות מחוויית משחק חלקה יותר. זמן התגובה של המסך הוא מהטובים שיכולנו למצוא, כך שגם אם תשחקו במשחקים עם תזוזה מהירה במסך תוצג לכם תמונה חלקה ואיכותית עם טשטוש מועט בלבד. בנוסף, המסך מתמודד מצויין עם השתקפויות אור כך שאין מה לדאוג מאור הפלורוסנטים במשרד.

 

 

כיצד דרגנו מסכי מחשבים מומלצים?

בשביל ליצור את הדירוג בדקנו ובחנו עשרות מסכי מחשבים מבית המותגים המובילים. בהליך הבדיקה שמנו דגש על פרמטרים כמו: מידות המסך, סוג המסך, איכות התמונה, רזולוציה, תמיכה ב-HDR, תכונות מיוחדות ועוד..
כמובן, ששמנו דגש על הצרכים המשתנים אשר באים לידי ביטוי בגובה התקציב, בשימושים המיועדים למסך ועוד..
בדקנו עשרות מפרטים של מסכי מחשב, אספנו חוות דעת והמלצות של משתמשים, שקללנו את המידע וכך למעשה הרכבנו את הסקירה. 

סיכום

איך לבחור מסך מחשב?

המסך שאתם משתמשים בו כרגע הגיע עם המחשב שקניתם או שאולי קניתם או כש-1024×768 נחשב לרזולוציה גבוהה. היות ואתם מבלים זמן רב מהיום שלכם בהתבוננות במסך המחשב, שווה להיות מעט בררניים כאשר אתם קונים אחד חדש – מדובר בטכנולוגיה שלאחר הרכישה תלווה אתכם במשך שנים רבות. וכיום, אתם מקבלים הרבה תמורת הכס שלכם. אפילו מסכים שנחשבים לא איכותיים, מנצחים בהליכה את הדגמים הטובים מלפני עשור.

 

היסודות: מחיר, גודל, סוג ועוד

ללא התחשבות בסוג המסך שאתם מחפשים לקנות, יש כמה גורמים כליים ששווה לקחת בחשבון. לפניכם הנקודות החשובות ביותר שיש לקחת בחשבון לפני שרוכשים מסך מחשב חדש:

 

מחיר

מחיר המסך משתנה לפי קהל היעד, הגודל ומאפייני התצוגה שלו. עבור 500 ₪ או פחות, אתם יכולים לרגוש דגם של 22 או 23 אינץ', אבל אל תצפו לדיוק או מאפיינם מיוחדים כגון מגוון יציאות שימושיות וסטנד מתכוונן. אבל מסכים אלו כן משתמשים באור LED אחורי, דורשים מעט כוח ולרוב בהירים. הביצועים די מספקים עבור צרכי בידור או עבודה בסיסיים, אבל לא מתאימים כל כך למשימות בהן נדרש דיוק צבעים.

 

בצידה האחר של הקשת נמצאים הדגמים האיכותיים אשר מיוצרים בהתאמה למעצבים גרפיים וצלמים מקצועיים. רוב המסכים הללו נמצאים בטווח של בין 27 אינץ' ל-38 אינץ' התומכים ב-4K (3840×2160 פיקסלים), מסוגלים להציג בפניכם 4 פעמים את הרזולוציה של מסך Full HD אופייני (1920×1080 פיקסלים). בנוסף, הם מציעים מאפיינים שימושיים כגון סטנד מתכוונן, מגוון יציאות (כגון HDMI, DisplayPort ו-USB – הרבה פעמים גם USB-C) והגדרות תמונה מתקדמות ועשירות. צפו לשלם 3,000 ₪ ומעלה עבור מסך מחשב מאובזר היטב, עם ביצועי 4K או UHD איכותיים. מסכי המחשב האיכותיים ביותר, חלקם כוללים רזולוציית 6K, לרוב עולים גם מעל 6,000 ₪ ויכולים להגיע בקלות לכמה עשרות אלפי שקלים.

 

השורה התחתונה: התכוננו לשלם עבור אקסטרה, אבל אל תוציאו כסף מיותר על מאפיינים שאתם לא מתכננים להשתמש בהם.

 

גודל

 מסכי מחשב לשולחנן עבודה לרוב מגיעים בגדלים שבין 19 ל-38 אינץ', למרות שעבור אלו עם שולחנות עבודה גדולים במיוחד, מסכי מחשב אקסטרה-רחבים יכולים להגיע גם ל-49 אינץ'. גודלו של המסך נמדד באלכסון.

 

בעוד זה תמיד נחמד ליהנות מאזור צפייה גדול ככל האפשר, זה עשוי להיות לא פרקטי, בהתחשב בהגבלות השולחן שלכם. בנוסף, ככל שהמסך גדול יותר, לרוב הוא גם יהיה יקר יותר. מסך מחשב בגודל 24 אינץ' הו א בחירה מצוינת אם אתם רוצים לצפות במסמכים מרובי דפים או לצפות בסרטים אך בעלי שטח שולחן מוגבל ובעלי תקציב נמוך. אך שום דבר לא משתווה לצפייה בסרט או משחק על מסך גדול, לכן אם יש לכם מקום על שולחן העבודה, מסך בגודל 27 אינץ' או יותר יספק לכם חווית שימוש נהדרת במחיר הגיוני. אם מקום זה לא בעיה, קחו בחשבון דגם ענק ומעוקל מסך כדי להביא את חווית הקולנוע האמיתית אל השולחן שלכם.

 

אם אתם רוצים להחליף מסך זוגי ביחיד, אנו ממליצים לבחון את הדגמים האולטרה-רחבים בעלי המסך המעוקל והגדול. הם זמינים במגוון גדלים הנע בין 29 ל-49 אינץ' עם מסכים מעוקלים ולא מעוקלים, יחס רוחב-גובה של 21:9 או 32:9 ומגיעים במגוון רחב של רזולוציות, כולל WQHD ו- UHD. חלק מהמסכים ממוקדים בפרודוקטיביות בעוד אחרים נועדו יותר לגיימינג.

 

זמן התגובה של הפיקסלים

נמדד באלפית השנייה (ms), מדובר בזמן שלוקח לפיקסל להשתנות משחור ללבן (טווח משחור ללבן) או להפוך מגוון אחד של אפור לגוו אחר (טווח גווני אפור). ככל שזמן התגובה של הפיקסל מהיר יותר, כך המסך טוב יותר בהצגת וידאו מבלי להציג גם פגמים מלאכותיים, כגון תמונות זזות מטושטשות או דהויות. מסכים עם זמן תגובה מהיר של 1 אלפית השנייה הם טובים מאוד לגיימינג, אבל אפילו מסכים עם זמן תגובה איטי יותר של 6 אלפיות השנייה, יכולים להציג משחקים בלי הרבה בעיות.

 

רוב המשתמשים לא ישימו לב ל- input lag, שהוא הזמן שלוקח לתצוגה להגיב לפקודה (lag = השהייה/איחור), אבל גיימרים רציניים מחשיבים את זה לגורם מפתח כאשר הם בוחרים מסך מחשב ולרוב מחפשים את הדגמים המהירים ביותר. מסך המחשב המהיר ביותר שראינו הוא בעל זמן השהייה של פחות מאלפית השנייה, אבל עבור שימוש יום יומי אתם יכולים להסתדר גם עם 25 אלפית השנייה לפני שה"איחור" הופך לבעיה.

 

רזולוציה

הכמות המקסימלית של פיקסלים שמסך מסוגל להציג, גם בצורה אנכית וגם מאוזנת. לדוגמה, מסך עם רזולוציה של 1920×1080 יכול להציג 1920 פיקסלים לרוחב המסך ו-180 פיקסלים לגובה שלו (מלמעלה למטה). ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, יותר מידע יכול להיות מוצג על המסך.

 

היום, מסכי מחשב רבים בטווח של 22 עד 27 אינץ' הם בעלי רזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים ומכונים גם כמסכי Full HD או 1080p. אתם יכולים לראות גם תצוגות רבות מ-24 עד 32 אינץ' אשר מציעות רזולוציית WQHD (2560 על 1440 פיקסלים). אם נתקדם קצת למסכי UHD או 4K (3840 על 2160 פיקסלים) נגלה שרובם הם 27 אינץ' ומעלה, למרות שראינו כמה דגמי 24 אינץ' עם UHD. מסכי UHD הם אידיאלים לצפייה בתמונות או וידאו מפורטים במיוחד או להתבוננות במספר דפים בפורמט מוטה או אחד לצד השני.

 

מאפיינים נוספים

אם אתם צריכים לחלוק מסך עם עובד נוסף או חבר משפחה, אנו ממליצים לשקול דגם עם סטנד ארגונומי אשר יאפשר לכם להציב את המסך ולכוונון אותו בזווית הצפייה הנוחה ביותר עבורכם. סטנד מתכוונן לחלוטין מציע התאמות גובה, שיפוע וסיבוב, כך שאתם יכולים לסובב את המסך ולכוונון אותו לפי הצרכים שלכם. אם אתם מחברים ומנתקים מכשירי USB לעיתים קרובות, חפשו מסך מחשב עם יציאות USB מובנות. באופן אידיאלי, לפחות 2 מהיציאות הללו יהיו ממוקמות בצידו של המסך, מה שיאפשר הוצאה וחיבור נוחים בכל זמן.

 

רוב המסכים מגיעים עם רמקולים מובנים אשר מתאימים לשימוש יום יומי, אבל חסר להם את הווליום והבס שגיימרים וחובבי מוסיקה משתוקקים להם. אם האודיו חשוב לכם, חפשו רמקולים עם טווח מינימלי של 2 ואט לרמקול. כלל כללי אומר שככל שטווח העוצמה גבוה יותר, תוכלו לצפות ליותר ווליום – לכן אם אתם רוצים מסך עם קצת יותר כוח אודיו, בדקו היטב את המפרט. לחלק מהמסכים אין רמקולים כלל, אבל אתם יכולים להוסיף רמקולים חיצוניים אשר עשויים להעניק לכם סאונד טוב יותר מהרמקולים המובנים. תצוגה עם קורא כרטיסים מובנה תקל על הצפייה בתמונות והשמעת מוסיקה, ותחסוך מכם את הצורך להתכופף מתחת לשולחן שלכם כדי לחבר כרטיס מדיה.

 

לבסוף, מסכים עם משטח בוהק יכולים לספק צבעים בהירים וחדים, אך הם גם עשויים להיות מקפים מדי למשתמשים מסוימים. אם ניתן, השוו מסך בוהק למסך מט לפני שאתם קונים, כדי להחליט מה הכי מתאים עבורכם.

 

סוגי מסכי מחשב

אפשר לסווג מסכי מחשב לפי אחת מתוך 5 קטגוריות, כאשר כל אחת מהן מתאימה לקהל אחר: תקציב, עסק/מקצועיות, מסך מגע, שימושי כללי/מולטימדיה וגיימינג. המחירים משתנים בתוך כל קטגוריה ותלויים בשימוש טכנולוגיית המסך, גודל התצוגה ובמאפיינים.

 

תקציב

אם אתם מחפשים מסך בסיסי לקריאת אימיילים, גלישה באינטרנט ותצוגת אפליקציות משרדיות, אין שום סיבה לבזבז כסף מיותר על מסך עם מאפיינים מתוחכמים שלעולם לא תשתמשו בהם. מסכי תקציב הם לרוב דגמים פשוטים ללא מאפיינים שימושיים כגון יציאות USB, קוראי כרטיסים ומצלמות מובנות. חלק מהדגמים הזולים עושים שימוש בטכנולוגיית TN ואינם ידועים בביצועים המעולים שלהם, במיוחד כאשר זה מגיע לתזוזה ודיוק צבעים.

 

אל תצפו להרבה במונחים של גמישות. רוב מסכי תקציב נתמכים בסטנד נוקשה שעשוי לספק כוונון מסוים, אבל סביר להניח שלא יציע התאמת גובה או זווית. כמו בכל סוגי המסכים, המחירים יעלו עם הגודל. אתם יכולים לקנות מסך פשוט של 24 אינץ' בסביבות ה-500 ₪, בעוד מסך תקציב בגודל 27 אינץ' יעלה בין 150 ל-200 ₪ יותר.

 

עסק/מקצועיות

קטגוריה זו כוללת מגוון רחב של סוגי מסכים, ממסכים קטנים וחסכוניים באנרגיה לשימוש יום יומי במשרד למסכים איכותיים, גדולים ויקרים אשר עושים שימוש ב-IGZO או בטכנולוגיית AH-IPS ומיועדת לגרפיקאים מקצועיים הדורשים דיוק צבעים ברמה הגבוהה ביותר. מסכי עסק לרוב מציעים סטנד ארגונומי המסוגל להתכוונן לנוחות מקסימלית. מאפיינים אחרים כוללים אחריות נדיבה במיוחד (3 שנים) עם שירות טכני 24/7, יציאות USB מובנות ותוכנית מחזור אגרסיבית.

 

מסך מגע

אתם תשלמו קצת יותר עבור טכנולוגיית מסך המגע, אך זה שווה את זה אם חווית המגע של Windows חשובה לכם. חפשו דגם המצויד בסטנד המאפשר לכם לכוונן את המסך כך שהוא כמעט אנכי לחלוטין לשולחן, במידה ואתם זקוקים לזווית הזו. (כמה מדגמי הטאץ' מעוצבים ללא סטנד, מיועדים להתמזג בסביבה ספציפית עם זרוע או סטנד מותאמים אישית). יש היום גם מסכי מגע ניידים, גם לשימוש כלכלי וגם לאומנים גרפיים.

 

שימוש כללי/מולטימדיה

מסכים כללים למחשב לרוב מציעים מבחר נחמד של מאפיינים כדי לעזור לכם ליצור ולצפות בתמונות, וידאו ופרויקטים שונים. מסך טוב בקטגוריה זו לרוב יספק מגוון של אפשרויות קישור, בעיקר HDMI, DisplayPort ו-DVI; דגמי בידור חזקים גם יכללו חיבורי אודיו. כדאי שיהיו לפחות 2 יציאות USB זמינות, עם עדיפות ליציאה מצידו של המסך לגישה קלה יותר; יציאת USB-C אשר נותנת לכם לטעון, לדוגמה, מחשב נייד מהמסך שלכם בעוד היא מאפשרת העברת נתונים דו צדדית – היא פלוס גדול נוסף.

 

גיימינג

מסך לגיימינג דורש זמן תגובה מהיר, על מנת להציג תמונות זזות מבלי להפיק שגיאות או ליצור בעיות. מסכים עם זמן תגובה איטי, עשויים להפיק תמונה מטושטשת ולסיח את דעתו של השחקן בזמן משחק. במסכים קטנים יותר, הפגם עשוי להיות פחות בולט, אבל כאשר אתם משחקים על מסך בגודל 27 אינץ' או יותר, אתם תרצו לצמצם ככל הניתן (עד להעלים) טשטושים ובעיות אחרות. חפשו מסך עם זמן תגובה של 5 אלפית השנייה (משחור ללבן) או 2 אלפית השנייה (אפור לאפור) או פחות. גיימרים רציניים כמובן רוכשים מסכים עם אלפית שנייה אחת בלבד. מסכי מחשב חדשים מציעים טכנולוגיית תצוגה G-Sync (Nvidia) או FreeSync/FreeSync 2 (AMD), אשר מפחיתים בעיות ובאגים במסך ומספקים חוויית משחק חלקה במיוחד, אבל המשחק שלכם יצטרך כרטיס מסך איכותי תואם כדי לעשות שימוש בפונקציות הללו.

שאלות ותשובות על מסכי מחשב מומלצים

מה כדאי לבדוק לפני קניית מסך מחשב חדש?

הגודל המתאים, רזולוציה, מחיר, זמן תגובה, יציאות למכשירים אחרים, סאונד ועוד פרמטרים שכדאי לקרוא בסקירה המלאה שלנו

איך אפשר לדעת את איכות הסאונד במסך?

האופציה הטובה ביותר היא לחבר רמקולים איכותיים למחשב. אם הסאונד חשוב לכם, חפשו רמקולים עם טווח מינימלי של 2 ואט לרמקול. 

כמה פיקסלים נחשבים לאיכות טובה מספיק למסך המחשב?

במסכי מחשב, ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, יותר מידע יכול להיות מוצג ובאופן יותר איכותי. רוב מסכי המחשב היום הם בעלי רזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים, מה שנחשב לאיכות טובה מספיק

האם כדאי לקנות מסך מגע?

אם אתם מחפשים מסך בסיסי לשימוש בעבודה, גלישה באינטרנט ותצוגת אפליקציות משרדיות, אין שום סיבה לבזבז כסף על מסך עם פיצ'רים מתוחכמים