רחפן: סקירת 11 רחפנים מומלצים שישנו את עולם הצילום ב-2024 | Finder

רחפנים משוכללים ומומלצים שאפשר להשיג בארץ ובחו"ל למגוון מטרות מקצועיות ומהנות.. אני והצוות בדקנו ובחנו דגמים רבים של רחפנים, לקחנו בחשבון את הצרכים המשתנים (כמו גם את טווח התקציבים) והרכבנו עבורכם את רשימת המומלצים!

icon pos_1

ניתחנו

24 סקירות

ו-

2239 ביקורות

בתחום

צילום

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על רחפן מומלץ

הם עשויים להראות כמו צעצועים, אבל רחפנים מקצועיים ואיכותיים יכולים להיות השקעה רצינית ודרך קלה להוסיף ערך צילומי לפרויקט צילום או לקבל נקודת מבט ייחודית על העולם עבור בלוג הטיולים שלכם. העפנו ובדקנו מספר סוגים והבאנו לכם את הרחפנים הנבחרים לשנת 2024.

נכתב ע״י

יותם מאור

כותב: יותם מאור

פריק של סאונד ומומחה בטלויזיות. עבד 6 שנים ברשת עולם הקולנוע, בעל בלוג בנושא מוזיקה וסרטים. מומחה בכל האביזרים והגדג'טים החדשים ביותר.

שלוש רחפנים המומלצים על ידי המומחים שלנו

הרחפן הטוב ביותר

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

טווח צילום יוצא מן הכלל

השווה מחיר

מוצר מחודש
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

קטן, זול ואיכותי

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
לוגו של הסקירה

המלך הבלתי מעורער של הרחפנים: DJI Mavic 2 Pro

ה-DJI Mavic 2 Pro נשאר הרחפן הטוב ביותר עבור רוב האנשים בזכות כמה סיבות – יש לו חיישן גדול, כיף להטיס אותו והעיצוב המתקפל הופך אותו לנייד וידידותי למטייל.

DJI Mavic 2 Pro

4.5 15

אי אפשר להתחרות בו – הרחפן מספר 1# בעולם

יתרונות

צילום וידאו באיכות 4K

חיי סוללה מצוינים

חיישן 20mp זעיר

עיצוב קומפקטי ומתקפל

מתקדם אך קל להטסה

חסרונות

מתחיל להרעיש מעל 100 IOS

8gb זיכרון לא תמיד מספיק

לא תומך בפורמט DCI

יקר

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
SMART CONTROLLER
קנה עכשיו ב- BUG

אם אתם זקוקים לזום או ליכולת ניידות גבוהה יותר, אז ה-DJI Mavic 2 Zoom וה-DJI Mavic mini יהיו השקעה משתלמת יותר. אבל במידה שלא, ה-Mavic 2 pro הוא הרחפן הטוב ביותר בשמיים. הסנסור 20mp הזעיר שלו מסוגל לצלם תמונות סטילס ווידאו באיכות 4K ב-30fps, בעוד הצמצם ניתן להתאמה בין f/2.8 ל-f/11, מה שמוריד את הצורך בפילטר ND. בנוסף, למרות המיומנויות המרשימות שלו, ה-Mavic 2 pro קל להטסה ואינטואיטיבי לשליטה בעזרת האפליקציה המיוחדת שלו, בעוד טווח של מצבי צילום וטיסה הופכים הפקת צילום ברמה קולנועית למשימה פשוטה.

 

ה-pro 2 מציע גם את טכנולוגיית הצילום וההטסה המתקדמת ביותר בשוק, אשר מסייעת לו לספק צילומים ברמה הגבוהה ביותר – אך עדיין להיות ידידותי לשימוש גם על ידי חובבנים. בתנאי שאינכם זקוקים לזום אופטי, מדובר ברחפן המושלם עבור מרבית האנשים.

לוגו של הסקירה

קטן, זול ואיכותי: DJI Mavic Mini 2

במידה ואתם מחפשים לקנות רחפן ראשון, כזה שלא יקרע לכם את הכיס אבל עדיין ייתן ביצועים ברמה גבוהה ויהיה בעל איכות צילום גבוהה, זהו הרחפן בשבילכם. עם מידות קומפקטיות שתוכלו להחזיק בכף היד, קלות התפעול שלו והחיבור שלו לרוב המכשירים הניידים כיום הDJI Mavic Mini 2 הוא הבחירה הטובה ביותר עבור המתחילים שביננו. 

DJI Mavic Mini 2

4.5 15

רחפן קטן וזול שתוכלו לאחוז בכף היד

יתרונות

קומפקטי וקל משקל

זול יחסית לרחפנים

חיי סוללה טובים

מתואם עם מגוון מכשירים

זום עוצמתי עד פי 4

זרועות מתקפלות

פשוט לשימוש ותפעול

רזולוציית 4K

יציב בתנאים סוערים

חסרונות

מצלם פחות טוב בלילה

מבנה בסיסי די דומה ל – DJI Mavic Mini.

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

הדבר הראשון שתשימו לב אליו ברחפן הזה הוא הגודל והמשקל שלו, ובצדק. הרחפן הזה שוקל פחות מ-250 גרם, מה שאומר שתוכלו להחזיק אותו בכף ידכם ותרגישו כאילו אתם מחזיקים תפוח קטן. עם הזרועות המתקפלות שלו יהיה לכם קל לשאת את הרחפן הזה ממקום למקום ולצלם כל מקום שתרצו. איכות הצילום הגבוהה שלו, איכות של 4K, מבטיחה צילומים חדים בכל צילום. במידה והסוללה שלכם חלשה או שאיכות הצילום פחות קריטית עבורכם, תוכלו להוריד מעט את האיכות וליהנות מצילומי  1080p. 

 

חיי הסוללה של הרחפן יציבים יחסית למוצרים אחרים. טעינה מלאה תספיק לכם לכחצי שעה של שימוש רציף באוויר, ובמידה ותציידו את הרחפן שלכם בשתי סוללות נוספות תוכלו להינות משעה וחצי של צילום ללא הפסקה. הרחפן הזה יציב במיוחד בתנאי מזג אוויר סוערים, מה שיכול להפתיע בהתחשב במימדים שלו. במבחנים שנעשו הרחפן נשאר יציב גם ברוחות עזות, כך שלא תצטרכו לפחד להוציא אותו גם במזג אוויר לא מושלם. 

 

הרחפן יכול לספק שידורי וידיאו של עד 10 ק"מ, שיפור משמעותי מהדגם הקודם של סדרת המיני. הרחפן מגיע עם ג'וסייטיק שיכול להתחבר בקלות לכל מכשיר, ובו יש כמה כפתורים בודדים שיעזרו לכם לבצע את כל הפעולות שתצטרכו. הדבר הזה הופך את הדגם הזה לטוב ביותר עבור מתחילים, תוכלו תוך זמן קצר להבין איך הכל עובד ולשלוט ברחפן בקלות רבה.

לוגו של הסקירה

רחפן קל עם זום אופטי שימושי במיוחד: DJI Mavic 2 Zoom

רחפן איכותי במיוחד, ברמה של ה-Mavic 2 pro עם אפשרויות זום מתקדמות לצילום מקצוע גם ממרחקים ארוכים.

DJI Mavic 2 Zoom

4.5 15

אם אתם צריכים להתקרב בלי להתקרב, זה הרחפן בשבילכם

יתרונות

פשוט לשימוש

עדשת זום מתקדמת

צילום וידאו חלק באיכות 4k

חיי בטרייה מצוינים

עיצוב קומפקטי מתקפל

מערכת לזיהוי מכשולים

איכות צילום גבוהה

חסרונות

לא מספיק זיכרון פנימי

יקר

מרעיש מעל 100 ISO

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- BUG

ה-DJI Mavic 2 Zoom די דומה ל-Mavic 2 pro, מלבד הבדל אחד קריטי – מערכת הצילום שלו. בעוד ששני הרחפנים ניידים במיוחד, חולקים את אותו העיצוב המתקבל והקל ומציעים טווח מאפיינים איכותיים, הזום משלב חיישן קטן יותר של 12mp עם עדשת זום אופטית בגודל 24-48mm. זאת אומרת שאתם יכולים לתפוס צילומי קלוז-אפ של עצמים ואנשים, בעוד אתם שומרים על מרחק בטוח וחוקי של 50 מטרים. בגלל החיישן הקטן יותר, איכות התמונה לא בדיוק משתווה לזו של ה-DJI Mavic 2 Pro, אך התמונות וסרטוני הוידאו עדיין ברמה גבוהה מספיק לשימוש מקצועי.

 

היתרון האמיתי הוא עדשת הזום, אשר פותחת בפניכם עולם של אפשרויות צילום יצירתיות. הטווח טוב, הבעיות מינימליות והשליטה אינטואיטיבית באמצעות האפליקציה הייעודית. נוסף על כך, אתם מקבלים את כל מצבי הטיסה המתקדמים שהייתם מצפים מרחפן של DJI, כולל מעקב פעיל והייפרלפס, כמו גם 30 דקות זמן טיסה משוער. אם אתם מחפשים רחפן עם זום, זה הרחפן עבורכם.

לוגו של הסקירה

רחפן מדהים, מתקפל עם איכות 4K: DJI Mavic Air

למרות שהוא יצא לראשונה בתחילת 2018, ה-DJI Mavic Air נותר רחפן נהדר עם איכות וידאו 4K למתחילים ומטיילים, הודות שילוב המנצח של עוצמה וניידות. אם אתם מחפשים רחפן בין ה-Mavic 2 pro ל-Mavic mini, ה-AIR נמצא בדיוק בין שניהם – ומציע ערך מעולה במיוחד עכשיו כשמחירו ירד.

DJI Mavic Air

4.5 15

מטיסי רחפנים מתחילים? הרחפן הכי נוח ופשוט שיש

יתרונות

ניידות מדהימה

וידאו באיכות 4K

קטן מאוד

צילום איכותי

תמיכת GPS

מגוון מצבי צילום

מצב טיסה אוטומטי

חסרונות

לא תומך בטעינת USB

זמן טיסה קצר (18 דקות) עם בטרייה יחידה

Air 2 Combo
קנה עכשיו ב- BUG
קנה עכשיו ב- Amazon

ה-DJI Mavic Air מסוגל לצלם וידאו באיכות 4K ב-60 פרים לשנייה, אך הוא מצליח להיכנס אל תוך תרמיל גב או אפילו לכיס גדול במעיל. אין צורך להתפשר במידה שאתם בסדר עם חיי בטרייה של 21 דקות (אופייני לרחפנים בגודל הזה). הבדיקות שלנו מוכיחות כי זמן התעופה שלו עשוי לרדת גם ל-18 דקות, לכן אנחנו ממליצים לרכוש את החבילה שמגיעה עם 3 בטריות.

 

ה-Mavic Air קטן, מהיר ומסוגל לעשות הרבה טריקים מגניבים. הוא יכול לאתר חפצים ואנשים שנמצאים בתזוזה, להסתובב סביבם ולבצע מגוון תרגילי צילום מתקדמים. אתם אומנם תצטרכו לרשום אותו ברשות התעופה האזרחית (מה שלא תצטרכו לעשות עם ה-Mavic mini) אבל הוא הרבה יותר עוצמתי מהמיני במגוון תחומים, כגון מהירות, הימנעות ממכשולים ובאיכות הצילום.

לוגו של הסקירה

רחפן יציב ועשיר במאפיינים: DJI Phantom 4

ליטוש ל-DJI Phantom 3 professional המרשים בפני עצמו, ה-Phantom 4 מביא איתו מבנה יציב יותר, טכנולוגיית הימנעות ממכשולים מתקדמת ושלט מקצועי אשר מתחבר לאפליקציית סמארטפון עשירת מאפיינים – כפי שחברת DJI מציעה לעיתים קרובות.

DJI Phantom 4

4.5 15

צילום איכותי, מחיר נוח ואפליקציה נהדרת – מה עוד אפשר לבקש?

יתרונות

צילומי 4K יציבים ואיכותיים

עדשת עין הדג

מחיר נוח

אפליקציית סמארטפון מצוינת

חסרונות

לא קל לשדרג אותו

חיי בטרייה סבירים

Phantom 4 PRO
קנה עכשיו ב- Amazon

יש תמיכה של 4K והעיצוב המיוחד לשמירה על האיזון מספק צילומים יציבים כסלע, אפילו כאשר הרחפן טס במהירות ומשנה כיוונים. החיסרון העיקרי – ואתם הולכים לשים לב אליו בהרבה רחפנים מסחריים – הוא חיי הבטרייה, אשר מחזיקה רק 15 עד 20 דקות, תלוי כזה חזק את מעבידים את הרחפן.

 

בעוד ה-Phantom 4 אינו בדיוק באותה רמה כמו קרוב המשפחה שלו שזכה במקום הראשון, הוא מציע רמה דומה של ביצועים ותפקודים במחיר נמוך יותר, מה שהופך אותו לאופציה נהדרת עבור צלמים אוויריים מתחילים במקום מקצוענים מנוסים.

לוגו של הסקירה

רחפן שמציע נקודת מבט חדשה על הטסת רחפנים: Parrot Bebop 2

ה-Bebop 2 הוא אופציה מצוינת שלא תפשוט לכם את הרגל, אך תציע כמות מפתיעה של מאפיינים עבור המחיר. המצלמה מצוידת בעדשת עין הדג ותוכנת הייצוב מסירה את הצורך בגימבל; משולב עם המבנה החכם של השסי, אשר עושה שימוש בטבעות גומי להפחתת רעידות בטיסה, מה שגורם לצילומי וידאו יציבים ונטולי ויברציות.

Parrot Bebop 2

4.5 15

מבנה מצוין וצילום יציב במיוחד, בדיוק מה שאתם צריכים מהרחפן החדש שלכם

יתרונות

צילום וידאו נטול ויברציות

שלט ואוזניות מצוינים

עדשת עין הדג

חסרונות

חלק מהביצועים כוללים תשלום נוסף

חיי בטרייה סבירים

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

אם אתם מרגישים נלהבים אתם יכולים להביא את ה-Bebop 2 לשלב הבא על ידי רכישת שלט הטיסה האופציונלי ואוזניות FPV. הראשון מתחבר לסמארטפון שלכם ומציע שליטה מלאה על הטיסה, בעוד השני משתמש במסך הפלאפון שלכם כדי להציג בפניכם השקפה ממבט ראשון על מה שהרחפן רואה באותו הרגע. בהתחלה ההטסה עשויה להיות מעט צורמת במצב זה, אבל אחרי זמן מה אתם תקוו שכל הרחפנים היו מגיעים עם אביזר שכזה.

 

אחד החסרונות הבולטים הוא ש-Parrot הפכו כמה מהמאפיינים היותר מעניינים של ה-Bebop 2, כמו תכנון מסלול ופונקציית "עקוב אחרי", לאופציות בתשלום בלבד, מה שמעלה את המחיר אם אתם רוצים ליהנות מהן. גם חיי הבטרייה מעט מאכזבים, לכן מומלץ להשקיע בבטרייה רזרבית.

לוגו של הסקירה

רחפן קטנטן עם טווח צילום יוצא מן הכלל: Parrot Anafi

רחפן קל משקל דמוי חרק זה אומנם קטן, אך טווח הצילום שלו הוא בין המרשימים ביותר בשוק.

Parrot Anafi

4.5 15

אוהבים אביזרים קומפקטיים שנכנסים בקלות לכיס? זה הרחפן שתוכלו לקחת לכל מקום בלי מחשבה רבה ותכנון

יתרונות

איכות וידאו 4k UHD ב-60fps

מצלמה אנכית של 180 מעלות

חסרונות

אין אופציית הימנעות ממכשולים

חלק ממצבי הטיסה בתשלום נוסף

מוצר מחודש
קנה עכשיו ב- Amazon

למצלמה יש טווח אנכי של 180 מעלות, מה שמאפשר לרחפן לצלם תמונות ישירות מלמעלה – הישג מרשים שאף רחפן אחר לא יכול להתחרות בו. יש לו גם עדשת זום 2.8X ללא הפחתת איכות התמונה.

 

ה-Parrot Anafi הוא בחירה נהדרת במיוחד לאוהבי הסלפי. מצב ה"עקוב אחרי" שלו עוקב אחרי התנועות שלכם, מתאים את עצמו אוטומטית לזוויות פוטוגניות יותר ומצבי הרחפן החכמים שלו – מסלול, פרבולה, בומרנג וטורנדו – גורמים לרחפן לטוס מסביבכם במגוון מעגלים וקשתות.

 

החיסרון העיקרי הוא שאין לרחפן אופציית הימנעות ממכשולים, כך שהוא אינו מומלץ במיוחד לחובבנים ומתחילים. גם זה חבל שחלק ממצבי הטיסה דורשים תשלום נוסף אחרי שכבר רכשתם את הרחפן.

לוגו של הסקירה

רחפן ששווה לקחת בחשבון אם נמצא במלאי: DJI Mavic pro

ה-DJI Mavic 2 pro (ראו למעלה) אומנם החליף אותו כמלך הבלתי מעורער, אך הוא עדיין בין הרחפנים הטובים ביותר בשוק – והיום הוא גם מגיע במחיר הרבה יותר נוח. עד שה-DJI Spark הגיע, ה-Mavic pro היה הרחפן הקטן ביותר מבין כל הרחפנים של DJI. אך אל תתנו לגודלו הזעיר לעבוד עליכם – רחפן קטן זה מסוגל להגיע לביצועים המרשימים שהרחפנים הגדולים של החברה מפורסמים בהם.

DJI Mavic Pro

4.5 15

קודמו של המלך הבלתי מעורער שתמיד שווה לקחת בחשבון אם אתם מוצאים אותו במלאי ומחפשים לחסוך כמה שקלים

יתרונות

ניידות גבוהה

שלט איכותי

איכות צילום טובה

טווח צילום מספק

חיי סוללה טובים

חסרונות

בעייתיות בצילום בתאורה חלשה

DJI MAVIC 3
קנה עכשיו ב- Walla Shops

המצלמה מורכבת על הגימבל (התקן מיוחד לשמירה על איזון), תכונה יוצאת דופן ברחפנים בגודל הזה. הוא מספק תוצאות נהדרות גם בצילומי תמונות וגם בוידאו בתאורה טובה, למרות שגודלו הקטן של החיישן אומר שצילום בתאורה חשוכה עשוי להיות לפעמים בעייתי. ל-Mavic pro יש מהירות מקסימלית של 40 מייל לשעה, כך שהוא ממש לא עצלן בתחום הזה והבטרייה מחזיקה מעמד בין 20 ל-25 דקות של צילום אווירי.

 

כמו המצב עם רחפנים אחרים של DJI, ה-Mavic pro מגיע עם שלט איכותי אשר משתמש במסך הפלאפון שלכם כדי להראות לכם בדיוק מה שהרחפן רואה. נאמר שהטווח הוא קצת מעל 6 ק"מ, מה שנותן לכם את ההזדמנות לתפוס כמה צילומי וידאו ותמונות מהמדהימים שראיתם, בלי לדאוג שהחיבור יתנתק.

לוגו של הסקירה

רחפן הדגל הטוב ביותר שקיים היום: DJI Inspire 2

ה-Inspire 2 המרשים דוחף את קודמו מהכס, עם שדרוג מלוטש של שלדת המתכת, הוא הופך לרחפן מושך במיוחד. בנוסף, עם הטכנולוגיה המתקדמת להימנעות ממכשולים, אתם לא צריכים לדאוג שהגוף היפיפה הזה יישרט בטעות מענף תועה.

DJI Inspire 2

4.5 15

רחפן נהדר, יציב עם איכות צילום נהדרת וחיי בטרייה ארוכים במיוחד

יתרונות

מבנה איכותי

חיי בטרייה מצוינים

מגוון מאפיינים מתקדמים

חסרונות

די יקר

קנה עכשיו ב- Amazon

אתם מקבלים יותר מ-25 דקות של זמן טיסה מסידור הבטרייה הכפולה, והיכולת להחליף בין עדשות המצלמה נותנת לצלמים מקצועיים ויוצרי וידאו שליטה מלאה על איכות התמונה וסרטי הוידאו 5K.

 

אפליקציית הסמארטפון המתקדמת והשלט המקצועי הופכים את הרחפן הזה לפשוט במיוחד לשליטה, אך אל תטעו, מדובר ברחפן מקצועי לכל דבר ועניין.

לוגו של הסקירה

רחפן מקצועי עם תג מחיר מקצועי: DJI Inspire 1

ה-DJI Inspire 1 עשוי להראות כמו סוג של רובוט מלחמה מהעתיד הרחוק, אך לאחר שמתגברים על המראה המעט מאיים שלו, כל כך קל להתאהב במכשיר הזריז והעשיר במאפיינים הזה.

DJI Inspire 1

4.5 15

בעל מראה עתידני, מהיר במיוחד ומגיע עם שלט מתוחכם

יתרונות

מבנה איכותי

קל לשדרוג

מהיר

ביצועים נהדרים

חסרונות

מעט יקר לצרכן הטיפוסי

דגם PRO
קנה עכשיו ב- Amazon

הוא מגיע עם שלט משלו, אשר מגיע לטווח מדהים (אתם תצטרכו לספק מוניטור דרך המסך של הסמארטפון או הטבלט שלכם) והמצלמה – אשר ממוקמת על הגימבל כדי לכוון – ניתנת לשדרוג, כך שאינכם צריכים לדאוג שההשקה שלכם תהפוך מיושנת ותאבד מערכה אחרי מספר חודשים.

 

הביצועים באוויר הם לא פחות ממושלמים, אפילו אם יש קצת רוח. ה-DJI Inspire 1 הוא גם מהיר בצורה יוצאת דופן – וכאשר הוא מצורף לשלט הנהדר שלו – וקל לתמרון. החסרונות הבודדים שלו הם המחיר והעובדה שהבטרייה מספקת לכם רק 10 עד 20 דקות זמן טיסה, לפני שהיא דורשת טעינה נוספת.

לוגו של הסקירה

הרחפן הקטן , הקל והזול ביותר של חברת DJI: DJI Mavic Mini

ה- DJI Mavic Miniהוא מהלך גאוני ומתוזמן היטב של חברת DJI. הוא מתמודד עם שינויים בחוק הרחפנים בכל רחבי העולם באופן חזיתי, בעוד הוא מספק איכות וידאו יוצאת מן הכלל בגוף קומפקטי ויוקרתי.

DJI Mavic Mini

4.5 15

כל כך קל וקטן, לא תרגישו שהוא שם!

יתרונות

עיצוב חכם ומתקפל

צילום וידאו יציב במיוחד

אין צורך ברישום

כולל שלט

חיי בטרייה מצוינים

איכות צילום מעולה

ייצוב באמצעות התקן מתקדם (גימבל)

חסרונות

לא תומך בצילום וידאו 4K

בבדיקה נמצאו בעיות תקשורת חולפות

חיישני זיהוי מכשולים זניחים

Combo. כולל משלוח
קנה עכשיו ב- Amazon

החוק היום קובע כי יש לדווח ולרשום ברשות התעופה האזרחית רחפנים השוקלים מעל 250 גרם – ולפני שה-Mavic mini שוגר, לא היו אפשרויות מומלצות במיוחד בקטגוריית הרחפנים הקלים. מה שאומר שכיום, DJI הפכה את עצמה למונופול בשוק הרחפנים הפרמיום מתחת ל-250 גרם, מפני שבניגוד ליריב המרכזי שלה ,ה- Parrot Anafi, אשר שוקל 300 גרם, ה-Mavic Mini אינו חייב בהרשמה ודיווח.

 

הוא לא ממש רחפן החלומות שלנו, היות ומרגישים את איכות צילום הווידאו שאנה מגיעה ל-4K או 2.6K 60fps, אבל ה- DJI Mavic Mini עדיין נמצא בליגה משלו וכולל גוף קומפקטי וקל עם חוויית טיסה יוצאת מן הכלל ואיכות צילום וידיאו מספקת.

כיצד דרגנו והרכבנו רשימת רחפנים מומלצים?

בשביל להרכיב את רשימת הרחפנים המומלצים נעזרנו באנשי מקצוע ואנשים עם רזומה מרשים בשימוש ברחפנים, למגוון רחב של מטרות ושימושים.. כידוע, לכל אחד יש ציפיות קצת שונות מהרחפן שלו.. 
בשביל להרכיב את הרשימה שמנו דגש על לא מעט פרמטרים כמו: גודל, משקל, ניידות, אופן השליטה והבקרה, איכות הצילום, עמידות ובטיחות. 
שקללנו את כל המידע שאספנו וכך למעשה הרכבנו את הרשימה. 

סיכום

רחפנים הם כבר מזמן לא אביזר שמיועד רק למביני דבר ומקצוענים אלא הוא נהפך לתחביב שרבים נהנים לאמץ. ישנם סוגים שונים של רחפנים וכל אחד מתאים למטרות אחרות, כך שבחירת הרחפן צריכה להיות בהתאם לצרכים שלכם.

 

איך לבחור את הרחפן שמתאים לצרכים שלכם

רחפנים הפכו פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, ומציעים מגוון רחב של יישומים ואפשרויות. עם זאת, לפני הקנייה, חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים כדי להבטיח שתבחרו את הרחפן המתאים נכון עבור הצרכים וההעדפות שלכם ולא תמיד זה יהיה הרחפן הכי טוב בעולם.

ראשית, חישבו על מטרת הרחפן שלכם. האם אתם מחפשים להשתמש בו למטרות פנאי, כמו לכידת צילומי אוויר או סרטונים מדהימים? או האם אתם זקוקים לשימוש מקצועי ספציפי, כגון מדידות אוויריות, מיפוי או אפילו שירותי משלוח? מעוניינים בחיבור לטאבלט מומלץ או לשעון החכם ואולי גם מכשיר קשר? הבנת השימוש תעזור לקבוע את התכונות והיכולות שאתם צריכים ברחפן.

שנית, קחו בחשבון את רמת הניסיון והמיומנות שלכם בהטסת רחפנים. אם אתם מתחילים, ייתכן שיהיה חכם להתחיל עם דגם ידידותי יותר למשתמש וקל לשליטה. חפשו רחפן מומלץ למתחילים, רחפנים אלה מגיעים לרוב עם תכונות כמו סיוע ביציבות ומצבים למשתמש המתחיל, שיכולים לעזור לכם ללמוד את יסודות הטיסה ללא יותר מדי קושי. מצד שני, אם יש לכם ניסיון קודם או שאתם בטוחים בכישורי הטיסה שלכם, אתם יכולים לבחור ברחפנים מקצועיים ובדגמים מתקדמים יותר המציעים יכולת תמרון ושליטה רבה יותר.

לבסוף, התייחסו לתקציב שלכם. רחפנים מגיעים במגוון רחב של מחירים, החל ממחירים נוחים, אפשר גם למצוא רחפן מומלץ עד 1000 שקל, ועד לרחפן הכי יקר בעולם. חשוב להגדיר תקציב שמתאים לצרכים ולציפיות שלכם. שקלו את התכונות, הביצועים והעמידות הדרושים לכם, ומצאו רחפן שמציע את התמורה הטובה ביותר להשקעה שלכם. במעט מאמץ תוכלו למצוא רחפן בהתאם לתקציב שלכם מרחפן זול מומלץ ועד לרחפן מקצועי מומלץ.

 

מהו הרחפן הטוב ביותר בשוק?

 

אפילו אם אין לכם שום סיבה לקנות אחד, אתם חייבים להודות שרחפנים הם די מגניבים. כמה הם צעצועים יוקרתיים במיוחד, אך רוב הדגמים שהזכרנו ברשימה שלנו מתאימים לשימוש בצילומים מקצועיים וקולנועיים, קטנים וגדולים. אם אתם חושבים שתזדקקו למצלמה מעופפת בפרויקט הבא שלכם, יש לנו חדשות טובות – הטכנולוגיה בתחום התקדמה מאוד תוך זמן קצר. יש היום דגמים בשוק שמכניסים את הדגמים הקודמים לכיס הקטן, במונחים של איכות וידאו וייצוב.

 

ועכשיו לחדשות הרעות: אתם מקבלים מה ששילמתם עליו, כך שאם אתם רוצים מערכת וידאו אווירית אשר מסוגלת לתפוס צילומים מרהיבים, עליכם להיות מוכנים להוציא כסף. מפני שרחפנים הם מוצר יקר יחסית, שווה לבצע מחקר לפני שקונים אחד (להלן הרשימה שלנו).

 

מהם מותגי הרחפנים הטובים ביותר?

 

דגמי DJI שולטים כרגע ברשימת הרחפנים המומלצים שלנו ויש לכך סיבה טובה. החברה פשוט נמצאת כמה צעדים לפני החברות המתחרות שלה ובעלת קטלוג עם דגמים במגוון רחב של מחירים, אשר מככבים ברשימת עשרת הגדולים שלנו בזכות האיכות והגיוון הרבים. החברה עשתה גל גדול בשוק עם סדרת ה-Phantom הנהדרת שלה וכיום מייצרת את הרחפנים הקטנים הטובים ביותר שנתקלנו בהם בצורת סדרת ה-Mavic.

 

קו ה-Inspire הוא ללא ספק בין המצליחים של החברה במיוחד בדור השני שלו. דגמי Inspire מציעים פונקציונליות הרבה מעבר למה שתקבלו עם סדרת ה-Phantom, כולל תמיכה בהפעלה כפולה – כאשר אדם אחד מטיס והשני מתפעל את המצלמה – כמו גם עדשות שניתנות להחלפה ומצלמה מודולרית, זרימת עבודה קולנועית (RAW) וציוד נחיתה נשלף.

 

יש עוד כמה חברות שמומלץ לשקול כאשר קונים רחפן. Autel מייצרים את Evo, אשר מזכיר קצת את ה-Mavic, אך בעל LCD בשלט כך שאינכם צריכים לחבר את הפלאפון שלכם. Parrot, אשר ממוקמת בצרפת, מציעה את Anafi, רחפן מתקפל מצוין נוסף, המיועד לצרכנים שנמאס להם לרכוש מוצרים טכנולוגיים מחברות סיניות.

 

רחפן גדול VS רחפן קטן

 

כבר זמן רב שסדרת DJI Phantom כללה את הרחפנים הקטנים ביותר שאתם יכולים לקנות אם רציתם לקבל רחפן עשיר במאפיינים אשר שומר על יציבות באוויר וכולל מאפייני בטיחות חזקים. זה כבר לא המקרה – מטיילים וצלמי טבע רבים מחפשים רחפנים קטנים וקלים והיום הם יכולים להשיג רחפן שיכול להיכנס לתרמיל ואפילו לכיס.

 

כמובן, לא כל רחפן קטן הוא טייס מעולה. חלק בקושי מצליחים להמריא מהקרקע ודורשים מכם להשתמש בסמארטפון שלכם כשלט, מה שגורם לחוויית טיסה מרושלת. קראו ביקורות ובצעו את המחקר הנדרש לפני שאתם יוצאים ומוציאים את הכסף שלכם על רחפן קומפקטי.

 

הרחפנים הטובים ביותר למקצוענים

 

ה-DJI Inspire 2 נועד לשימוש של צלמי קולנוע מקצועיים, ארגוני חדשות ויוצרי סרטים עצמאיים, והוא גם מתומחר כאחד – המחיר לצרכן עומד על 3,000$ והוא אינו כולל מצלמה. קיימת אפשרות להוסיף מגוון מאפייני צילום מתקדמים, חיישנים ועדשות אשר יהפכו את איכות הצילום למקצועית והגבוהה ביותר בתחום הצילום.

 

רחפנים עם מצלמה לעומת רחפנים בלי מצלמה

כאשר בוחנים רכישת רחפן, אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל היא האם לבחור רחפן עם מצלמה מומלץ או בלי מצלמה. רחפנים עם מצלמות מציעים את היכולת המדהימה ללכוד צילומי אוויר וסרטונים עוצרי נשימה, המספקים פרספקטיבה ייחודית מלמעלה. הם מאפשרים לתעד את ההרפתקאות שלכם, ליצור תוכן ויזואלי מדהים, ואפילו לחקור אזורים שאחרת לא יהיו נגישים.

מצלמה מובנית על הרחפן מספקת נוחות ומבטלת את הצורך לרכוש מצלמה נפרדת או להרכיב אחת על הרחפן בעצמכם. טכנולוגיית המצלמה ברחפנים התקדמה משמעותית, עם אפשרויות החל ממצלמות בסיסיות המצלמות תמונות סטילס ועד למצלמות ברזולוציה גבוהה המסוגלות לצלם סרטונים באיכות מקצועית. חלק מהרחפנים אפילו מציעים תכונות כמו סטרימינג בשידור חי, המאפשרים לשתף את צילומי האוויר שלכם בזמן אמת.

מצד שני, רחפנים ללא מצלמות מציעים יתרונות משלהם. לעתים קרובות הם נוחים יותר וקלים יותר מכיוון שאין להם את המשקל והמורכבות הנוספים של מערכת מצלמה. אם ההתמקדות העיקרית שלכם היא בהטסה ותמרון של הרחפן במקום ללכוד תמונות, רחפן ללא מצלמה עשוי להיות בחירה מתאימה. בנוסף, ללא מצלמה, לרחפן עשוי להיות זמן טיסה ארוך יותר מכיוון שהסוללה אינה מתרוקנת על ידי הקלטה או שידור וידאו.

 

סוגי מצלמות של רחפנים

כשמדובר ברחפן צילום, ישנם סוגים שונים לבחירה, כל אחד מציע יכולות ותכונות שונות. סוג נפוץ אחד הוא המצלמה הקבועה, המובנית ישירות ברחפן ואינה ניתנת להתאמה במהלך הטיסה. מצלמות אלו הן בדרך כלל קלות משקל וקומפקטיות, מה שהופך אותן למתאימות לצילום צילומי אוויר בסיסיים.

סוג נוסף הוא מצלמת הגימבל, המציעה יותר גמישות ושליטה. הגימבל הוא מכשיר מכני המייצב את המצלמה, ומאפשר להטות, להזיז ולהסתובב ללא תלות בתנועות הרחפן. זה מבטיח צילום חלק ויציב, גם בתנאי רוח או במהלך טיסות מהירות. מצלמות גימבל הן אידיאליות לצילום סרטונים באיכות מקצועית וניתן למצוא אותן ברחפנים מתקדמים רבים.

למי שמעוניין לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה, זמינים רחפנים עם חיישני מצלמה מתקדמים. חיישנים אלו מציעים כמות פיקסלים גבוהה יותר ואיכות תמונה משופרת, וכתוצאה מכך תצלומים חדים ומפורטים יותר. רחפנים מסוימים אפילו כוללים חיישנים גדולים יותר, דומים לאלה שנמצאים במצלמות DSLR, המאפשרים בהירות תמונה יוצאת דופן וביצועים בתאורה נמוכה, כך תולו ליהנות מאיכות תמונה כמו של מצלמה איכותית ומקצועית.

אם אתם מעוניינים בצילום אווירי בזמן אמת, רחפנים המצוידים במצלמות FPV (First Person View) הם אופציה מצוינת. מצלמות FPV מספקות הזנה חיה מנקודת המבט של הרחפן, ומאפשרות לראות בדיוק מה הרחפן רואה. החוויה הסוחפת הזו פופולרית בקרב חובבי מירוצי רחפנים ואלו שרוצים לנווט את הרחפנים שלהם עם דיוק גבוה.

 

איך לשלוט ברחפנים

ללמוד להטיס רחפן ולשלוט בו הוא אתגר משמעותי עבור כל חובב רחפן. כדי להתחיל, חשוב להכיר את המדריך של הרחפן ולהבין את התכונות והפונקציות שלו. התחילו בתרגול בשטח פתוח ומרווח, הרחק ממכשולים ואנשים.

הדבר הראשון שאתם צריכים להתמקד בו הוא ללמוד כיצד להמריא ולהנחית את הרחפן בצורה חלקה. זה דורש תנועות עדינות ומדויקות של פקדי השליטה. קחו את הזמן שלכם ותרגלו את התמרונים הבסיסיים האלה עד שתרגישו נוח ובטוח.

לאחר שהבנתם את היסודות, תוכלו להתחיל להתנסות במצבי טיסה ותמרונים שונים. רוב הרחפנים מציעים מצבים שונים, כגון מצב GPS, החזקת גובה וחזרה הביתה. מצבים אלה יכולים לסייע בשמירה על יציבות ושליטה במהלך הטיסה, במיוחד למתחילים.

ככל שתצברו יותר ניסיון, תוכלו להגדיל בהדרגה את מורכבות הטיסות שלכם. נסו לטוס בתנאי מזג אוויר שונים, כגון רוח או גשם, כדי לשפר את כישורי הטיסה וכושר ההסתגלות שלכם. חשוב תמיד לזכור את הבטיחות ולהימנע מטיסות באזורים מוגבלים או צפופים.

כדי לשפר עוד יותר את השליטה ברחפנים שלכם, תוכלו להצטרף למועדון רחפנים מקומי או לקהילה. קבוצות אלו מארגנות לעתים קרובות מפגשים והדרכה בהם תוכלו ללמוד מטייסים מנוסים ולהחליף טיפים וטריקים. בנוסף, ישנם משאבים מקוונים ומדריכים זמינים שיכולים לספק הדרכה ותובנות חשובות.

 

אילו תכונות מיוחדות מציעים רחפנים

רחפנים עשו דרך ארוכה מאז המצאתם ומציעים כעת מגוון רחב של תכונות מיוחדות המשפרות את הפונקציונליות והשימושיות שלהם:

 

ניווט GPS ונקודות ציון: רחפנים רבים מגיעים מצוידים ביכולות GPS, המאפשרות להם לנווט ולטוס באופן אוטונומי. כך אתם יכולים להגדיר מסלול טיסה קבוע מראש עבור הרחפן שלכם, והוא יעקוב אחר המסלול המיועד.

 

מצב עקוב אחרי: מצב Follow Me הוא תכונה המאפשרת לרחפן לעקוב באופן אוטונומי אחר חפץ או אדם נע ולעקוב אחריהם. זה שימושי במיוחד עבור חובבי ספורט פעולה או יוצרי סרטים שרוצים לצלם קטעים דינמיים ללא צורך בשליטה ידנית בתנועות הרחפן.

 

מצבי טיסה חכמים: מצבי טיסה חכמים הם דפוסי טיסה מתוכנתים מראש המאפשרים לצלם תמונות ייחודיות וקולנועיות בקלות. מצבים אלה כוללים תכונות כגון מצב מסלול, שבו הרחפן מסתובב סביב נקודת עניין ספציפית, או מצב רחפן, שבו הרחפן טס לאחור תוך שמירה על הנושא בפוקוס.

 

הימנעות ממכשולים: טכנולוגיית הימנעות ממכשולים הופכת נפוצה יותר ויותר ברחפנים. באמצעות חיישנים ומצלמות, רחפנים יכולים לזהות ולמנוע מכשולים בנתיב הטיסה שלהם, מה שמבטיח חווית טיסה בטוחה ואמינה יותר.

 

סטרימינג בשידור חי ו-FPV: רחפנים רבים מציעים כעת את היכולת לשדר קטעים בשידור חי ישירות לסמארטפון או לטאבלט. תכונה זו מאפשרת לחלוק את הטיסה שלכם בזמן אמת עם חברים או אפילו להזרים אותה באינטרנט. בנוסף, חלק מהרחפנים תומכים במשקפי FPV (First Person View) או במסכים, מה שמעניק חווית טיסה כאילו הייתם בתא הטייס של הרחפן.

 

האבולוציה של הרחפנים

רחפנים התפתחו במהירות במהלך השנים, והיישומים הפוטנציאליים שלהם ממשיכים להתרחב. הנה כמה תחומים מרכזיים שבהם רחפנים משפיעים משמעותית:

 

שימוש מסחרי ותעשייתי: הרחפנים מחוללים מהפכה בתעשיות כמו חקלאות, בנייה ולוגיסטיקה. בחקלאות, רחפנים המצוידים בחיישנים מיוחדים יכולים לנטר יבולים, להעריך את הבריאות ולמטב את ההשקיה והדישון. בבנייה, רחפנים יכולים לסקור אתרים, ליצור מודלים תלת מימדיים ולנטר את ההתקדמות. בתחום הלוגיסטיקה, רחפנים נבדקים עבור שירותי משלוח, המציעים הובלה מהירה ויעילה יותר של סחורות.

 

פעולות חיפוש והצלה: רחפנים הוכיחו את עצמם ככלים יקרי ערך בפעולות חיפוש והצלה. מצוידים במצלמות תרמיות וטכנולוגיית הדמיה מתקדמת, הם יכולים לכסות שטחים גדולים במהירות, לאתר נעדרים ולספק מידע בזמן אמת לצוותי חילוץ. רחפנים שימושיים במיוחד בשטחים קשים או באזורים מוכי אסונות, שבהם גישה אנושית עלולה להיות מוגבלת או מסוכנת.

 

שימור וניטור סביבתי: רחפנים ממלאים תפקיד מכריע במאמצי שימור הסביבה. הם יכולים לסקור ולנטר חיות בר, לעקוב אחר דפוסי הגירה ולזהות פעילויות לא חוקיות כמו ציד או כריתת יערות. רחפנים המצוידים בחיישנים יכולים גם להעריך את איכות האוויר והמים, ולסייע למדענים לאסוף נתונים יקרי ערך עבור מחקר סביבתי ושימור יוזמות.


עתיד הרחפנים נראה מבטיח, עם התקדמות מתמשכת בטכנולוגיה ובתקנות. עם זאת, יש עדיין אתגרים להתגבר עליהם, כגון חששות בטיחות, בעיות פרטיות ותקנות המרחב האווירי. ככל שתעשיית הרחפנים ממשיכה לצמוח, חיוני למצוא איזון בין חדשנות ושימוש אחראי.

שאלות ותשובות על רחפן מומלץ

מהו רחפן, וכיצד הוא עובד?

רחפן הוא מכשיר מעופף הפועל ללא טייס אנושי ובעזרת שלט רחוק. רחפנים יכולים להיות נשלטים מרחוק על ידי מפעיל אנושי על הקרקע או יכולים לטוס באופן אוטונומי באמצעות נתיבי טיסה מתוכנתים מראש וניווט GPS. הם מצוידים ברוטורים, מדחפים וחיישנים מרובים המאפשרים להם להתרומם מהקרקע, לרחף באוויר ולתמרן בכיוונים שונים. רחפנים נמצאים בשימוש נרחב למגוון מטרות, כולל צילום אווירי, מעקב, משלוח, חקלאות, וכמובן פעילויות פנאי.

מהם סוגי הרחפנים השונים הקיימים כיום בשוק?

 ישנם סוגים שונים של רחפנים זמינים, כל אחד מיועד ליישומים ספציפיים:

רחפנים לצרכנים הקז'ואלים: רחפנים אלה מיועדים למטרות פנאי ומגיעים מצוידים במצלמות מובנות לצילום אווירי ווידאו.

רחפנים מקצועיים: רחפנים ברמה מקצועית משמשים למטרות מסחריות, כגון עשיית סרטים, מדידות, מיפוי ומשימות בדיקה. לעתים קרובות יש להם תכונות מתקדמות יותר ומצלמות באיכות גבוהה יותר.

רחפני מרוץ: רחפני מרוץ בנויים במיוחד לאירועי מירוצים תחרותיים והם מתוכננים להיות זריזים ומהירים.

רחפנים חקלאיים: רחפנים אלה משמשים בחקלאות לניטור היבול, ריסוס חומרי הדברה ואיסוף נתונים על תנאי הקרקע.

רחפנים צבאיים: מל"טים צבאיים משמשים לסיור, מעקב ופעולות לחימה. הם בדרך כלל גדולים ומתוחכמים יותר ממזל"טים של אנשים רגילים, וגם כמובן אינם זמינים לקנייה עבור הקהל הרחב.

מהן תקנות הטיסה של רחפנים, ואילו שיקולי בטיחות יש לקחת בחשבון?

התקנות לגבי טיסות רחפנים משתנות ממדינה למדינה ועשויות לכלול הגבלות על היכן ומתי ניתן להטיס רחפנים, מגבלות גובה ודרישות רישום. זה חיוני עבור מפעילי רחפנים להכיר את החוקים המקומיים והתקנות לפני הטסת הרחפנים שלהם. שיקולי בטיחות כוללים טיסה באזורים פתוחים הרחק מאנשים ומבנים, הימנעות ממרחב אווירי ושדות תעופה מוגבלים, ושמירה על קו ראייה עם הרחפן בכל עת. בנוסף, מפעילי רחפנים צריכים להיות מודעים לתנאי מזג האוויר, חיי הסוללה וההפרעה הפוטנציאלית למכשירים אלקטרוניים אחרים, כדי לא לזרוק לנזק לעצמם, לאחרים או לרחפנים עצמם.

כיצד משתמשים ברחפנים בתעשיות ויישומים שונים?

רחפנים מצאו יישומים במגוון רחב של תעשיות ותחומים. בצילום אווירי ו-וידאו, רחפנים מספקים נקודות מבט מדהימות וייחודיות ליוצרי סרטים, צלמים ויוצרי תוכן. בחקלאות, רחפנים מסייעים לחקלאים לפקח על בריאות היבול וליישם דשנים וחומרי הדברה ביעילות רבה יותר. בבנייה ובסקירה, רחפנים יכולים למפות במהירות ובמדויק שטחים גדולים ולאסוף נתונים לבדיקות באתר. רחפנים משמשים גם במשימות חיפוש והצלה, ניטור סביבתי, מעקב אחר חיות בר, ומשלוח חבילות על ידי חברות כמו אמזון ו-UPS. הרחפנים הפכו פופולריים יותר ויותר עבור הרבגוניות שלהם ויישומים בתעשיות שונות. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, רחפנים צפויים למלא תפקיד משמעותי עוד יותר בשינוי תעשיות ובשיפור היעילות בתחומים שונים.