שעון חכם: סקירת 7 שעונים חכמים מומלצים [2024] | Finder – בוחרים חכם

שעונים חכמים מומלצים בכל הצורות והגדלים; שעוני אפל, סמסונג וכל מה שביניהם, אשר יעניקו לכם המון מידע ונוחות במחיר משתלם. בדקנו ובחנו לא מעט שעונים חכמים מבית מותגים שונים והרכבנו עבורכם סקירה הכוללת את השעונים החכמים שמצאנו כטובים והמומלצים ביותר. 

icon pos_1

ניתחנו

327 סקירות

ו-

7114 ביקורות

בתחום

צפייה ושמע

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על שעון חכם מומלץ

אלו הם השעונים החכמים הטובים ביותר שכסף יכול לקנות, מ-Apple Watch Series 6 האופנתי עד שעוני סמסונג המתקדמים, אשר עובדים עם כל מכשירי אנדרואיד. אם אתם מחפשים את השעון החכם הטוב ביותר, הסקירה הבאה היא בדיוק בשבילכם. בדקנו לא מעט דגמים, תוך דגש על הצרכים השונים והתכונות השונות והרכבנו לכם רשימה הכוללת את הדגמים המומלצים ביותר של השנה, ללא וויכוח. קראו וגלו – מהו השעון החכם המומלץ ביותר עבורכם?

נכתב ע״י

דנה ישעיהו

כותב: דנה ישעיהו

עוסקת בתחום השיווק הדיגיטלי כבר למעלה מ12 שנים. בנוסף חובבת/מקצוענית בתחום הריצה והספורט – רצה מרתונים ומרחקים ארוכים (אחרי 12 מרתונים כבר). בעלת תעודה של מדריכת כושר. כתיבת תכנים בשני התחומים אני כבר עושה מעל ל10 שנים – מאוד אוהבת לחקור וללמוד על הנושאים שאני אוהבת

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

Series 7
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

שעון חכם מומלץ יכול לעזור לכם להיות במעקב צמוד אחר הגוף שלכם בזמן פעילות ספורטיבית; הוא יכול לנטר קצב לב, למדוד מרחקים ואפילו לבדוק את רמת החמצן בדם. בנוסף, הוא מסייע בקריאת הודעות, קבלת התראות ומאפשר שימוש נוח יותר באופן כללי בסמארטפון שלכם.

 

אז אם שעון חכם הוא בדיוק הפריט הבא שתכננתם לקנות, אספנו לפניכם את הדגמים המובילים בשוק, כך שיהיה לכם הרבה יותר קל לבחור את השעון החכם הבא שלכם.

לוגו של הסקירה

השעון החכם הטוב ביותר למשתמשי אפל: APPLE WATCH SERIES 6

אין כל ספק שבכל הנוגע לשעונים חכמים – אפל הם המלכים הבלתי מעורערים. אולם, מדובר בשעון החכם הטוב ביותר שתוכלו לרכוש עבור משתמשי אפל, לכן APPLE WATCH SERIES 6 חולק את המקום הראשון עם ה- SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2. השעון עובד נהדר עם מכשירי Apple ובהחלט שווה לקחת אותו בחשבון אם אתם מתכננים להישאר בטווח מוצרי אפל.

Apple Watch 6

4.5 15

השעון החכם הטוב ביותר לבעלי iPhone

יתרונות

תוספות צבע נהדרות, ביצועים מדהימים, טעינה מהירה, מעקב שינה מעולה, תצוגת Always-on.

חסרונות

חיי הסוללה צריכים להיות ארוכים יותר, יקר.

Series 7
קנה עכשיו ב- Last Price

ה- APPLE WATCH 6- יחד עם APPLE WATCH SE – הם השעונים האחרונים של Apple ובעוד ה-SE מגיע במחיר יחסית נוח, ה- APPLE WATCH 6הוא הדגם המתקדם והחדש ביותר של החברה. המרוץ בין SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2 ל- APPLE WATCH 6הוא אחד צמוד במיוחד, וההבדל המרכזי ביניהם הוא שהם נועדו למשתמשים שונים.

ה-Apple Watch 6 הוא השעון החכם הטוב ביותר שקיים בשוק היום. חוויית השימוש בו היא חלקה ונטולת בעיות, עם הפעלה קלה, ביצועים מעולים ותצוגת Always-on בהירה וחדה אפילו יותר מזאת של ה-APPLE WATCH 5. תוכלו לבחור בין תצוגות שונות וכיפיות, לפי הסגנון ומצב הרוח.

 

הוא עוקב אחר רמת החמצן בדם, מנטר אחר הדופק ומגיע עם פונקציית מעקב שינה. אבל האם תהיה לכם מספיק סוללה כדי לענוד את השעון גם בלילה? אנחנו לא בטוחים. למרות שחיי הסוללה נשארו לא מדהימים, בדיוק כמו אלה של הדגם הקודם, לפחות יש שיפור במהירות הטעינה של הסוללה, כך שאם תמצאו שלושת-רבעי שעה להטעין אותו לפני השינה, תוכלו ללכת לישון עם סוללה מלאה.

 

אולם, לא מדובר בשדרוג עצום מה- APPLE WATCH 5, כך שאם יש לכם אותו, אין טעם לרכוש את הדגם הזה. יש כמה מאפיינים חדשים כגון כמו מעקב חמצן בדם ומערכת שבבים משודרגת, אבל באופן כללי מדובר במכשירים די דומים עם בדיוק אותו מסך ועיצוב.

 

אחרי שכל זה נאמר, אם אתם מחפשים שעון אפל, זה הדגם הטוב ביותר של החברה – פשוט בחרו את הצבע והרצועה לפי טעמכם וחברו אותו בקלות אל ה-iPhone  שלכם.

לוגו של הסקירה

השעון החכם הטוב ביותר למשתמשי אנדרואיד: SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2

אם אתם מעדיפים מכשירי אנדרואיד על פני אייפונים, ה- SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2הוא מתחרה ראוי בהחלט. מדובר בשעון החכם בטוב ביותר שתוכלו לקנות אם אתם משתמשי אנדרואיד, עם עיצוב חלק ומבריק וחומרה עוצמתית.

Samsung Galaxy Watch Active 2

4.5 15

השעון החכם המושלם לכל משתמשי אנדרואיד

יתרונות

קל ונוח, עיצוב נהדר, זמין במגוון סגנונות, אטים למים, ממשק משתמש אינטואיטיבי, מאפייני בריאות שמשתווים לאלו של אפל (כמעט), זמין בשתי מידות.

חסרונות

תמיכה מוגבלת באפליקציה.

קנה עכשיו ב- Last Price

הדגם הזה יצא לשוק ב-2019, אבל מאז הוא עבר לא מעט שדרוגים שהופכים אותו לאחד מהשעונים החכמים הטובים ביותר גם בשנת 2023.

 

בואו נתחיל עם המסך העגול, שבהחלט משתווה לזה של ה- APPLE WATCH, כמו גם העיצוב המהמם והיעיל. הוא גם מגיע עמוס במאפיינים שימושיים, כמו מעקב לחץ דם, היכולת לרשום אק"ג (רשימת לב חשמלית) ועמידות במים. הוא מגיע בשני גדלים, כך שהוא יתאים גם לבעלי מפרק כף יד דקיק, והוא מציע את כל מה שהייתם מצפים משעון חכם של סמסונג, כמו התראות, מוסיקה ואפשרויות streaming.

 

תצוגת AMOLED מעולה נותנת לכם מבחר פני שעון חדשים ומלאי מידע, המעניקים לו יתרון מודרני, ובעוד חסרה לו אפליקציית צד שלישי איכותית, אנחנו מאמינים שתמצאו את האפליקציה המובנית מספקת בהחלט. באופן כללי, מדובר בחבילת מאפיינים שימושית שעטופה בעיצוב נהדר, אחת שאנחנו בהחלט ממליצים עליה.

לוגו של הסקירה

השעון החכם הנוח ביותר לשימוש: SAMSUNG GALAXY WATCH 3

אם אתם לא מעוניינים בעיצוב החלק והקומפקטי של ה- SAMSUNG GALAXY WATCH ACTIVE2, אז ה- Galaxy Watch 3 בעל המראה המסורתי יותר הוא כנראה הבחירה עבורכם. הוא זמין בשני גדלים שונים, כך שהוא בהחלט יכול למשוך יותר אנשים וגם יש לו חיי סוללה מצוינים (אנחנו מדברים כאן על כמה ימים).

Samsung Galaxy Watch 3

4.5 15

למי שמחפש את השעון החכם הנוח ביותר לשימוש

יתרונות

שליטה באמצעות מסגרת מסתובבת וממשק משתמש מעולים, חיי סוללה מצוינים, מאפייני מעקב כושר ולחץ, תצוגת Always On, שולח SOS במצב חירום, זמין בשתי מידות.

חסרונות

אין הרבה אפליקציות, חסרה תחושה יוקרתית.

קנה עכשיו ב- Last Price

הוא מושך יותר מדגמי עבר ומגיע עמוס ביכולות מעקב בריאות חדשניות ושימושיות במיוחד, הכוללות מעקב שינה מתקדם ומד רמת חמצן בדם. אבל הכוכב האמיתי כאן הוא המסגרת המסתובבת והחדשנית, היות וזו ללא ספק הדרך הטובה והנוחה ביותר לשלוט בשעון חכם. תצוגה חדה של 360×360 פיקסלים נותנת לכם מגוון אפשרויות לבחור מביניהן. היא בהירה מספיק כדי שתוכלו לראות אותה גם בשמש חזקה, ואפשרות Always On Display הנהדרת חוסכת מכם את הצורך להדליק את המסך שוב ושוב. לאחר שנים בהן רק אפל הציעה אפליקצית חירום, סמסונג סוף סוף השלימה את הפער, והשעון הזה יזהה מצב של נפילה קשה או פתאומית, וישלח הודעת מצוקה לאיש קשר שתבחרו.

 

יש לו רצועת עור אמיתי עמידה המתאימה בצבעה למסגרת השעון, אבל היא איננה עמידה למים, ובזמן שהיא תעמוד היטב בריצה סביב הרחוב, אם אתם מתכוונים להשתמש בשעון בזמן אימוני כושר, אנחנו ממליצים לכם לקנות רצועת סיליקון.

 

 ה- Galaxy Watch s3 עובד עם מרבית מכשירי האנדרואיד החכמים ואפילו עם אייפונים – אבל הוא אינו מושלם – היות ולא נוח לענוד אותו כמו ה-Apple Watch והאפליקציה והאביזרים של הדגם הזה מחווירים בהשוואה לאלה של הדגם מבית אפל. אולם, היתרונות בהחלט עולים על החסרונות ואין ספק שה- SAMSUNG GALAXY WATCH 3 לא עומד לאכזב אתכם.

לוגו של הסקירה

שעון חכם ספורטיבי למשתמשי אנדרואיד: FOSSIL SPORT

Fossil פיתחה המון חידושים בתחום הטכנולוגיה הניתנת לענידה ולבישה בשנים האחרונות, וההתקדמות הגיעה לפסגה עם השעון החכם הטוב ביותר שהחברה יצרה עד היום. מדובר בגאדג'ט נהדר לאוהבי ההתעמלות, וקשה למצוא בן לוויה טוב יותר לחדר הכושר.

FOSSIL SPORT

4.5 15

שעון ספורט בסיסי במחיר נוח במיוחד למשתמשי אנדרואיד

יתרונות

קליל וקומפקטי, עיצוב מושך, עוצמתי, חנות אפליקציות גדולה, עמיד במים.

חסרונות

מרגיש קצת פלסטיקי, אין לו מאפיינים יוקרתיים, ה-GPS יכול להיות קצת איטי.

נשים, כולל משלוח
קנה עכשיו ב- Amazon
גברים
קנה עכשיו ב- Amazon

ה-FOSSIL SPORT הוא שעון יוקרתי עם תג מחיר נמוך יותר משלושת הדגמים הנמצאים מעלה ברשימה זו. הוא כולל GPS, עיצוב קל אך יוקרתי ולפחות יומיים של חיי סוללה מטעינה יחידה. יש לו מסגרת אלומיניום קלת משקל, ודירוג עמידות 5ATM, מה שאומר שתוכלו לשחות איתו. הרצועה שלו נוחה, ואם תרצו להחליף אותה, יש לכם המון אפשרויות לבחור מביניהן.

 

Fossil הכניסה פנימה ערכת שבבים Snapdragon Wear 3100, שהיא הגרסה האחרונה מבית Qualcomm אשר מציעה חוויית שימוש חלקה בהרבה מזו שתמצאו בשעוני Wear OS ישנים יותר.

 

השעון לא כולל מאפיינים ייחודיים באמת, אבל החבילה הכוללת של ה- FOSSIL SPORTעשויה להיות הטובה ביותר עבורכם – במיוחד אם אתם מחפשים שעון ספורט חכם אשר מגיע עם תוכנת Wear OS ולא יראה מוזר על היד שלכם במהלך חיי היום יום.

לוגו של הסקירה

השעון החכם הטוב ביותר של Fitbit: Fitbit Versa 2

Fitbit היא אחת החברות הפופולריות ביותר בתחום השעונים החכמים, ועם דגם Fitbit Versa 2, מותג הכושר מביא לכם את כל מה שהפך את ה-Fitbit Versa למוצלח כל כך, ומוסיף גם שליטה קולית, שעון מעורר חכם ותצוגת Always On.

Fitbit Versa 2

4.5 15

למי שמחפש שעון ספורטיבי ופשוט במחיר נוח

יתרונות

אפשרות לתצוגת Always-on, חיי סוללה טובים, מחיר נוח.

חסרונות

אין GPS, תפקוד בסיסי מאוד, לא עובד עם אפליקציות בריאות צד שלישי.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- BUG
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

ה-Versa 2 מביא מגוון שדרוגים אל ה-Fitbit Versa המקורי, כולל מעקב אחר רמת החמצן בדם, אלקסה וגוף מעט קטן יותר. הוא גם מציע אפשרות לתצוגת Always-on, בה המסך לא נכבה, ותמיד מראה את השעה או מאפיין אחר לבחירתכם. עם רמת דיוק מעולה של פונקציות מעקב הכושר, מבנה קל משקל וחיי סוללה של עד 5 ימים, זהו אחד השעונים החכמים הטובים והמשתלמים ביותר לספורטאים.

 

אולם, אם ה-Versa המקורי לא ממש התאים לכם, אותו המקרה עשוי להיות גם עם ה-Versa 2, היות וביסודו מדובר באותו מכשיר וחסרים לו כמה מהמאפיינים הכיפיים של שעונים חכמים אחרים כגון GPS או Spotify ללא רשת אינטרנט.

 

אבל עבור אנשים שלא מחפשים יותר מדי ורק רוצים שעון חכם וספורטיבי, ה- Fitbit Versa 2הוא אופציה טובה והוא מגיע במחיר הרבה יותר נוח מיתר האפשרויות כאן ברשימה.

לוגו של הסקירה

שעון חכם של אפל במחיר משתלם: APPLE WATCH SE

אם יש לכם iPhone ואתם לא רוצים להוציא יותר מדי כסף על ה- APPLE WATCH SERIES 6, אז ה- APPLE WATCH SE הוא אלטרנטיבה מצוינת עבורכם. למרות שהוא כביכול 'השעון הזול' של אפל, ה-SE הוא ללא ספק שעון חכם מעולה.

Apple Watch SE

4.5 15

לבעלי iPhone תחת תקציב

יתרונות

מהיר, נוח, מסך גדול וברור, מעקב בריאות וכושר מצוינים.

חסרונות

ללא תצוגת Always On, אין מאפייני ספורט מתקדמים.

קנה עכשיו ב- Last Price

אתם לא תשימו לב היכן Apple עשתה התפשרויות בשימוש הכללי, מה שייתן לכם את חוויית השימוש המלאה של שעון אפל, עם כל היתרונות שנותנים לכם נוחות, מעקב כושר ומאפייני בריאות ובטיחות.

 

לאלו מכם שיכולים להוציא יותר ממחירו של ה- Apple Watch Series 3, אתם שמחו מאוד שעשיתם זאת – הוא טוב יותר מכל בחינה אפשרית. ממסך לעיצוב לחיישנים למעבד הכל כך יותר מהיר שלו. בנוסף, חשוב גם לציין שהיתרונות שלו מאפשרים מעקב בריאות טוב ומדויק יותר, כולל חיישני לב מדויקים יותר (חשוב לזיהוי בעיות בקצב).

לוגו של הסקירה

שעון חכם קומפקטי וספורטיבי - Amazfit אמזפיט GTS 2 mini

ממבט ראשון, הדגם הזה, מבית אזמפיט מזכיר מאוד את ה-Apple Watch, עם מבנה מלבני ותצוגת AMOLED. למעשה, הוא אפילו דק יותר, עם מסגרת של 40 מ"מ בלבד, ובמשקל 195 גרם, בקושי תרגישו אותו על מפרק כף היד. הוא עולה הרבה פחות מהדגם של אפל, וחיי הסוללה שלו ארוכים בהרבה.

Amazfit אמזפיט GTS 2 mini

4.5 15

שעון נוח, ספורטיבי ומסוגנן במחיר נהדר

יתרונות

קומפקטי וקל משקל, חיי סוללה נהדרים, תצוגה בהירה, Always on Display.

חסרונות

אין הרבה אפליקציות, עיצוב מעט בנאלי.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory

תודות לסוללה הנהדרת, שתחזיק מעמד עד חודש (כל עוד המסך לא על מצב Always on), לא תצטרכו להטעין אותו כל יום, מה שאומר שתוכלו לישון איתו ולהשתמש במעקב השינה המתקדם שלו, והמבנה הדקיק שלו לא יפריע לכם בזמן המנוחה.

 

המסך הבהיר יאפשר לכם לראות את התצוגה גם בשמש, והטקסט קל לקריאה גם עבור אלה שאין להם ראייה חדה. בצד הימני של המסגרת תמצאו כפתור עגול, איתו תוכלו לנווט בין האפשרויות השונות. היינו שמחים אם הכפתור היה לא רק עגול, אלא גם מסתובב, והייתה לנו אפשרות לרדת ולעלות בתצוגה בנוחות.

 

הוא מגיע בשלושה צבעים נעימים: שחור, ורוד וירוק, עם רצועת סיליקון נוחה שניתנת להחלפה. למרות הקומפקטיות של השעון הזה, הוא מציע לא מעט פונקציות שימושיות, הכוללות ניטור דופק, שינה לחץ רמת חמצן בדם ועוד. לנשים יש כאן גם אופציה לעקוב אחר המחזור החודשי שלהן, דבר שיכול לעזור גם למי שמנסה להיכנס להיריון, וגם לאלה שרוצות להימנע מכך. תוכלו לעקוב אחר כל התכונות האלה באמצעות אפליקציית Zepp App, שתוכל גם לשמש כמאמן אישי ולתת לכם הצעות לשיפור השגרה והכושר הגופני.

כיצד בחרנו את השעונים החכמים ברשימה?

זה ברור וידוע שלכל אחד יש צרכים וציפיות אחרות מהשעון החכם שלו מבחינת: המותג, המחיר, התכונות והעיצוב. אז קודם כל לקחנו בחשבון את כל אותם הצרכים ובהתבסס עליהם בחנו את הדגמים השונים של השעונים החכמים. 
בשלב הבא בדקנו תכונות ופרמטרים כמו: גודל ואיכות המסך של השעון, יכולות הניטור, GPS, מערכת ההפעלה, אחסון של מוזיקה ותכונות נוספות.. לקחנו את כל המידע, שקללנו אותו והרכבנו את הסקירה. 

סיכום

בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, ובמסגרת זו נכנס גם השעון החכם כפריט חובה עבור אנשים רבים. שעון חכם הוא מכשיר לביש המציע מגוון תכונות ופונקציונליות מעבר לציון זמן. הוא משמש כהרחבה לסמארטפונים שלנו, ומספק נוחות ונגישות בקצות האצבע.


אחת הסיבות העיקריות לשימוש בשעון חכם היא היכולת שלו להתממשק בצורה חלקה עם טלפון סלולרי. עם חיבור השעון החכם לסמארטפון שלך, אתה יכול לקבל התראות, שיחות והודעות ישירות על פרק היד, מה שמייתר את הצורך לבדוק כל הזמן את הטלפון. תכונה זו שימושית במיוחד במהלך פעילויות כגון אימונים או פגישות, שבהן הגישה לטלפון עשויה להיות שלא נוחה או מתאימה.


יתרה מכך, שעון חכם מציע מגוון רחב של יתרונות שהופכים אותו לשימושי. הוא יכול לעקוב אחרי מצב הכושר והפעילות הגופנית , כמו גם אחר קצב הלב שלך ולספק תובנות לגבי הבריאות והרווחה הכללית. בנוסף, שעונים חכמים רבים מגיעים עם GPS, המאפשר לעקוב אחר מיקומך ולנווט בקלות.


יתרון משמעותי נוסף הקיים בשעון חכם הוא היכולת להתאים אותו לפי ההעדפות של כל אחד. החל מבחירת לוחות שעונים ועד להתאמה אישית של ההתראות, שעון חכם מאפשר להתאים אותו לסגנון ולצרכים הייחודיים. יתר על כן, עם הופעת אפליקציות צד שלישי, הפונקציונליות של השעונים החכמים התרחבה באופן משמעותי, ומציעה שפע של אפשרויות לשפר את חיי היומיום.

 

איך לבחור שעון חכם?

חושבים שהגיע הזמן לשדרג את השעון הרגיל שלכם על ידי הוספת כמה אפליקציות והתראות לפרק כף היד שלכם? לפניכם המאפיינים שיש לחפש בשעון החכם הבא שלכם יחד עם טיפים חשובים לרכישה חכמה.

 

התאמה לסמארטפון שלכם

הסמארטפון הוא החבר הטוב ביותר של השעון שלכם: החיבור ביניהם יאפשר לכם לעקוב אחר הבריאות שלכם, להקשיב למוסיקה, לקבל שיחות, ולבצע פעולות רבות דרך מפרק כף היד. ולכן, באופן טבעי, הדבר הראשון שתרצו לקחת בחשבון כאשר רוכשים שעון חכם הוא התאמה לסמארטפון. רוב המכשירים הזמינים היום בשוק עושים שימוש ב-Wear OS, מערכת ההפעלה של Google לשעונים חכמים.

 

Wear OS תומכת ב-iOS, אך חשוב לוודא שהפיצ'רים שאתם רוצים זמינים ב-iOS לפני שאתם רוכשים את השעון. גם Fitbit OS וגם Tizen של סמסונג תומכים באנדרואיד ו-iOS. השעונים החכמים של אפל, כפי שאפשר לצפות, מתחברים אך ורק למכשירים המופעלים באמצעות iOS, כך שהם מתאימים רק לאייפונים. וודאו כי השעון שאתם רוכשים מתאים לסמארטפון שבבעלותכם.

 

פונקציות ואפליקציות

הגענו לסיבה האמיתית שבגללה אנחנו מחפשים שעון חכם. מה מבדיל שעון חכם לשעון טיפש? הרבה דברים, אבל כפי שסמארטפונים לימדו אותנו – אפליקציות עשויות להיות הדבר הכי חשוב.

 

רוב השעונים שאנחנו אוהבים כוללים חנות אפליקציות מפותחת, הכוללת הכל החל מגט טקסי, Waze עד מחשבון – והכל על פרק כף היד שלכם. בדומה לסמארטפונים, זמינות אפליקציות היא דרך טובה לקבוע איזה מוצר לקנות, לכן וודאו כי אתם בודקים את מבחר האפליקציות שהשעון החכם בו אתם מעוניינים מציע, לפני שאתם רוכשים אותו.

 

השעונים החכמים משתכללים במהירות, והיום תמצאו בשוק דגמים עם מאות ואפילו אלפי אפליקציות שונות, ואם אתם מחפשים אפליקציות, דעו שאפל מציע כרגע את המבחר הטוב ביותר. לשעון של אפל יש את מספר האפליקציות האיכותיות והפופולאריות ביותר מכל יתר השעונים החכמים בשוק, ובחנות האפליקציות של Apple Watch תמצאו יותר מ-20,000 אפליקציות. גם ל- Wear OS יש מספר מכובד של אפליקציות וגם Fitbit OS מצמצמת את הפער, אך תשומת הלב של המפתחים ללא ספק מרוכזת קודם כל באפל. נראה ש- Tizen של סמסונג לא נמצאת בראדר של רוב המפתחים הגדולים.

 

אז פשוט צריך לקנות את השעון שמגיע עם כמות האפליקציות הגדולה ביותר? ממש לא. חשוב שתבחרו במכשיר שיעניק לכם את כל מה שאתם צריכים, בלי שתשלמו על דברים שלא תשתמשו בהם.

 

בואו נסתכל על חלק מסוגי התכונות והאפליקציות הפופולריים והשימושיים שכדאי לכם לשקול:

 

  • אפליקציות כושר – צמידי כושר פופולריים מאוד היום, ובהמשך נסביר על ההבדלי ביניהם ובין שעונים חכמים. אבל עם כל היתרונות של צמידים, גם לשעונים חכמים חש הרבה מה להציע בתחום הבריאות והכושר. תכונות כמו ספירת צעדים ומעקב דופק נמצאות כמעט בכל השעונים החכמים (למרות שרמת הדיוק שלהם פחות אמינה), והרבה דגמים מציעים גם מעקב אחר רמת חמצן בדם, ניטור לחצים ועוד.
  • מעקב שינה – הפרעות בשינה כמו שינה לקויה או לא רציפה עלולות לפגוע בבריאותכם הפיזית והנפשית, וקיימים מצבים בהם אדם עשוי לחשוב שהוא ישן טוב, אך לאחר התבוננות, הוא יגלה ששנתו מופרעת באופן קבוע על ידי סיוטים, תנודות טמפרטורה או מצבים כמו דום נשימה בשינה. פונקציות מעקב שינה יכולות לזהות הפרעות בשינה, וליידע אתכם על איכות השינה שלכם, החל מהתהפכות ותזוזות במהלך השינה, דרך התעוררויות קצרות מועד ועד למעקב אחר שלבי השינה השונים שלכם. כל אלה יכולים לעזור לכם לזהות בעיות ולשפר את איכות השינה הכללית שלכם, ואולי אפילו את בריאותכם הנפשית.
  • GPS – עוד תכונה מעולה שתוכלו למצוא בהרבה שעונים היא GPS, שבהחלט יכול להיות שימושי עבור כל מי שמטייל, רץ או רוכב בשטחים פתוחים. גם אלה מכם שפשוט לא אוהבים לשאול אנשים ברחוב איך מגיעים לפאב של דייב או לסופר פארם הכי קרוב ייהנו מהעזרה של ה-GPS. רק אל תשכחו לכבות אותו ברגע שלא תצטרכו אותו, משום שהוא מרוקן את הסוללה במהירות.
  • מצב חירום – פונקציה שימושית שעשויה להציל חיים היא פונקציית SOS, שמתחילה לצוץ ביותר ויותר שעונים חכמים. איתה, השעון מזהה מצב של מצוקה, ושולח התראה מיידית עם מיקומכם לאיש הקשר שתבחרו.
  • שיחות טלפון והודעות – חלק מהכיף שבשעון חכם הוא היכולת להשתמש בסמארטפון שלכם גם כשאתם רחוקים ממנו. יש הרבה דגמים שמאפשרים לכם לבצע שיחות טלפון דרך מפרק כף היד, וזאת אפשרות מושכת במיוחד לספורטאים שיוצאים לריצות או מתאמנים בחדר כושר. זאת תכונה שיכולה לתת גם שקט נפשי להורים שלא רוצים לתת לילדיהם סמארטפון, אבל עדיין רוצים לשמור איתם על קשר במשך היום, באמצעות שעון חכם לילדים.
  • מוסיקה – בזמן שהוא עוקב אחר מספר הצעדים והמרחק שאתם עושים, השעון החכם מסוגל גם להנעים את זמנכם עם מוסיקה או פודקאסט טוב. תוכלו לבחור בשירים האהובים עליכם ולהעלות אותם לזיכרון הפנימי של המכשיר, ודגמים מסוימים מאפשרים לכם גם להשתמש באפליקציות streaming דרך הסמארטפון.

 

תצוגה

התצוגה של שעון רגיל צריכה להיראות לטעמכם ולהיות ברורה מספיק כדי שתוכלו לקרוא את השעון בקלות. עם שעון חכם, מצטרפים לשני הצרכים האלה עוד כמה שיקולים.

 

  • סוג מסך רוב השעונים החכמים מגיעים עם מסך LCD צבעוני באמצעותו תוכלו להביט בתמונות, אפליקציות ותכנים נוספים, בצבעים עשירים ועם בהירות שתקל על הקריאה גם תחת תאורה חזקה. שעונים יוקרתיים יותר מציעים תצוגת OLED חדה, בה הפיקסלים עצמם מוארים, במקום מסך LCD, המסתמך על תאורה אחורית, מה שמאפשר עיצוב דק יותר של המסך, ואיכות תצוגה מעולה. בין אם מדובר במסך LCD, OLED או AMOLED, הבהירות והצבעוניות מגיעות על חשבון חיי סוללה, כפי שנסביר בהמשך, אבל יצרני השעונים משפרים את היעילות שלהם עם כל דגם חדש שיוצא לשוק.
  • גודל וצורה – כאן נכנסות גם ההעדפות האישיות והסגנון שלכם. יש כאלה שיעדיפו שעון עם מסגרת עגולה וגדולה, וכאלה שירצו אחת דקיקה ועדינה. אבל חשוב לזכור שגם אם אתם מעדיפים שעונים קומפקטיים, אתם עדיין צריכים לקרוא את התצוגה בלי להתאמץ ולשלוט במסך המגע בעזרת האצבעות שלכם.
  • תצוגת Always On – יותר ויותר שעונים חכמים מציעים את פונקציית Always On Display. ה-AOD היא תכונה שלא מאפשרת למסך השעון להיכנס למצב שינה בו המסך נכבה, כך שתמיד תוכלו לראות את התצוגה, בלי צורך בנגיעות מיותרות או תזוזות מפרק בזמנים מוזרים. זאת תכונה מאוד שימושית ונוחה, אבל כמו הרבה תכונות נהדרות, גם זאת מרוקנת את הסוללה במהירות.

 

חיי סוללה

רוצים שעון חכם עם חיי סוללה טובים? אל תהיו בטוחים. כל הדברים שהופכים שעון חכם לאיכותי – התצוגה הבהירה, היכולת לבצע פעולות רבות, המעקבים והאפליקציות – גם הופכים אותו לזולל בטרייה לא קטן, בעוד שהקומפקטיות שלו והמשקל הקל שבזכותם נוח לכם לענוד אותו, לא מאפשרים לו להחזיק סוללה גדולה.

 

שעונים חכמים עם תצוגה צבעונית כמו של סמארטפונים, כגון ה- Apple Watch Series 6 ושעוני Wear OS, מחזיקים מעמד רק יום אחד על טעינה אחת. פיצ'רים כגון תצוגה שתמיד דולקת ומעקב GPS הם די שימושיים, אך הם מרוקנים את הסוללה במהירות.

 

ה- Series 6 מחזיק מעמד רק 18 שעות של חיי סוללה, כך שתצטרכו למצוא זמן במהלך היום די להטעין את השעון אם אתם מתכננים להשתמש במאפיין מעקב השינה שלו. מה שאומר שאולי תצטרכו להקריב קצת זמן שימוש במהלך היום.

 

באופן כללי, אתם תקבלו את חיי הסוללה הטובים ביותר עם אחד משעוני ה- Fitbit. הם לרוב מחזיקים מעמד בערך 4 ימים לפני שהם זקוקים לטעינה נוספת. זאת אומרת שאתם יכולים לענוד אותם במיטה כדי לעקוב אחרי השינה שלכם, משהו שאתם לא יכולים לעשות עם שעונים אחרים אשר זקוקים לטעינה במהלך הלילה.

 

אופציות טעינה

אם אתם רוצים לקבל את המקסימום האפשרי מהסוללה של השעון, בין אם זה בשביל להשתמש בפונקציות מעקב שינה או פשוט לבלות כמה שיותר זמן עם הגאד'ט השימושי והמסוגנן על מפרק כף היד, יש דברים שיכולים לעזור לכם:

  • טעינה מהירה – קיימים כמה דגמים שמציעים טעינה מהירה, מה שאומר שלא תצטרכו להסיר אותם לזמן ארוך. ה-Apple Watch Series 6 אמור להגיע מ-0 ל-80 אחוזי בטרייה תוך חצי שעה, בעוד ה-OnePlus Watch מחזיק בשיא ומבטיח להטעין 43% מהסוללה תוך 10 דקות בלבד (אבל לא תמצאו אותו בסקירה הזאת, משום שלדעתנו אין לו הרבה מה להציע מעבר לטעינה מהירה).
  • טעינה אלחוטית – בטעינה אלחוטית, במקום להשתמש בכבל שמחובר למטען כדי למלא את הסוללה, אתם פשוט מניחים את השעון על משטח טעינה ייעודי (שאותו, בדרך כלל תצטרכו לקנות בנפרד, אבל תוכלו להשתמש בו כדי להטעין שלל מכשירים התומכים בסוג הטעינה הזה.) חשוב לציין שנכון להיום, שעוני אפל לא מציעים את האופציה הזאת, ולא נראה שהחברה ממהרת לשנות את המצב, אבל עם כל הדברים שהם כן מציעים לנו, לא נזקוף את זה לחובתם.

 

מחיר

שעונים חכמים יכולים להיות מאוד יקרים, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להוציא הרבה כסף כדי להשיג אחד טוב. נכון, ה- Apple Watch Hermès ימשוך הרבה תשומת לב, אבל במחיר שלו אתם יכולים לרכוש בערך 6 שעוני Fitbit. אם זו הפעם הראשונה שאתם קונים שעון חכם, ייתכן ועדיף שתבחרו במסלול הפחות יקר, למקרה שבסוף לא תענדו את השעון כלל או רק לעיתים רחוקות.

 

מצד שני, אם אתם חולים על גאדג'טים עמוסי פונקציות, או מחפשים שעון חכם שיחליף את הדגם שענדתם עד עכשיו, ויש תכונה מסוימת שאתם ממש ממש רוצים, שווה לשקול לשלם קצת יותר, ולקבל מכשיר שתפיקו ממנו תועלת ותהנו מהשימוש בו.

 

כפתורים מול מסך מגע

מסך מגע הוא אחד השכלולים הנוחים ביותר של העידן הטכנולוגי, וכשמדובר במכשירים חכמים, אנחנו מצפים לו ומעדיפים אותו כמעט תמיד. אבל עם מסך קטן כמו של שעון חכם, עשוי להיות קשה לשלוט בו. שעונים כמו ה-Wear OS הצליחו להקל על הקושי עם התראות שמופיעות בצורת כרטיסים, אותם תוכלו להזיז עם האצבע או בתזוזה של מפרק כף היד, אבל ריבוי של התראות יכול להפוך את הניווט בין האפליקציות למשימה ארוכה ודי מעצבנת.

 

הרבה דגמים מציעים שילוב של כפתורים, חוגות ומסך מגע, ואחרים, כמו ה-Samsung Watch וה-Samsung Gear 3 מופעלים באמצעות מסך מגע ומסגרת מסתובבת המאפשרת מעבר קל בין תפריטים, וזאת, כנראה, דרך התפעול האידיאלית לשעונים חכמים.

 

מראה

הנה משפט שלא תמצאו בהרבה סקירות שלנו: רכשו את השעון עבור המראה, לא לכל החיים. בואו לא נשכח: אתם גם הולכים לענוד את המכשיר הזה. בסופו של דבר, מלבד היותו מכשיר יעיל, שעון הוא גם אביזר אופנתי,  ולעומת שעונים אחרים, הוא כנראה לא עומד להישאר באופנה יותר מכמה שנים בודדות. העיצוב של השעונים החכמים משתנה באופן קבוע, לכן מומלץ לחכות עד שתמצאו אחד שאתם באמת רוצים לענוד, במיוחד אם מדובר במכשיר שעומד להיות חלק מהמלתחה היומיומית שלכם. ותמיד זכרו: שעונים חכמים הם עדיין גדג'טים. השנה הקרובה כנראה תביא איתה חידושים לכל אחד מהדגמים המופיעים ברשימה שלנו, שלא נדבר עם מגוון אפשרויות חדשות לחלוטין.

 

לשמחתנו, יש כל כך הרבה שעונים חכמים, והם מגיעים כמעט בכל סגנון אפשרי, כך שאנחנו די בטוחים שאם עד היום עוד לא יצא לשוק השעון שיקלע לטעמכם, כנראה שהוא ייצא לשוק בקרוב.

 

כשאתם מחפשים את השעון החכם שתתאהבו במראה שלו, שימו לב לדברים הבאים:

 

  • הסגנון – האם תרצו שעון אלגנטי ועדין, או כזה שיבלוט לעין? אחד שייראה כמו שעון קלאסי, או כמו משהו מסרט עתידני?
  • המסגרת – שעונים חכמים, כמו שעונים רגילים, מגיעים עם מסגרות עגולות, מלבניות ומרובעות, ומלבד העובדה שהמסגרת תשפיע על גודל התצוגה והיכולת שלכם לקרוא אותה בקלות, מדובר כאן גם על עניין של טעם אישי.
  • הגודל – יש כאלה שיעדיפו שעון מאסיבי שכולם יוכלו לראות, ויש כאלה שירצו שעון קטן וקומפקטי. שימו לב שגודל השעון ישפיע גם על המשקל שלו וגם על גודל המסך.
  • הצבע – הרבה דגמים מגיעים במבחר צבעים, ושווה לבדוק אם השעון שבחרתם מגיע בצבע המועדף עליכם.

 

אם אתם אוהבים את האופנה החדשה והיוקרתית ביותר, תשמחו לגלות שיותר ויותר יצרני שעונים מסורתיים נכנסים לתמונה, ועוזרים לשעונים חכמים לשלב סגנון של שעון אנלוגי עם כל התכונות החכמות. גם מעצבים כמו לואי ויטון וג'ורג'יו ארמאני מצטרפים למסיבה, והשעונים המסוגננים שלהם מגיעים, כמובן, עם תווית המחיר שהייתם מצפים לה משמות גדולים כאלה.

 

רצועה

שאלתי את עצמי אם להכניס את הפרמטר הזה בתוך "מראה" או בתוך "נוחות", ולבסוף החלטתי שמגיע לו מקום משלו, משום שיש לו חשיבות גדולה בפני עצמו.

 

שעונים חכמים מגיעים בסגנונות שונים עם רצועות במבחר צבעים, גדלים ועובי. וכדאי לבחור בשעון שתאהבו את הרצועה שלו, מבחינת מראה ומבחינת נוחות. האם תרצו רצועה יוקרתית מעור, רצועה יפה ממתכת, או שתעדיפו את המראה והתחושה של סיליקון? האם תרצו צבע סולידי שיתאים לכל סגנון, או אולי רצועה בצבע האהוב עליכם?

 

אל תשכחו שהרצועה פחות עמידה מהשעון עצמו, ובדקו אפשרויות להחלפתה אם וכאשר היא תמצה את חייה. האפשרות להחליף את הרצועה גם מעניקה לכם מבחר גדול יותר של מידות וצבעים.

 

חשוב לבדוק שהרצועה נוחה, מתאימה לכם בגודלה ושקל לכם לתפעל את התפס שלה (ושהתפס לא מתפעל את עצמו ונפתח בלי סיבה). לשמחתנו, רוב השעונים מגיעים עם תפס סטנדרטי וקל לשימוש, אבל כדאי שתנסו לפתוח ולסגור את התפס, ותוודאו שתוכלו לעשות זאת בנוחות, במהירות ובלי להפעיל יותר מדי כוח.

 

נוחות

כשמדובר במשהו שעומד להיות על מפרק כף היד שלכם במשך שעות רבות, בזמן עבודה, בילויים, אימונים ועוד, אסור לשכוח את חשיבותה של הנוחות. כבר דיברנו על הרצועה ועל התצוגה, אבל גם הגודל והמשקל של השעון יקבעו אם הוא עומד להיות פריט שישמש אתכם בכיף או יכביד עליכם.

 

עמידות

דיברנו על אפליקציות, מראה, וטכנולוגיות שמשתנות ומתחדשות בקצב מסחרר, וכל אלה סיבות שבדיוק כמו את הסמארטפון, גם את השעון החכם אתם תחליפו תוך כמה שנים. עם זאת, אתם עדיין רוצים שעון שלא יתקלקל תוך חודש, ושיוכל לעמוד בכמה זעזועים ושריטות. מסגרת יציבה ומסך קשיח העשויים מחומרי גלם איכותיים הם מה שייתן לכם את העמידות הזאת. דבר נוסף שעשוי להעניק לכם שקט נפשי הוא הידיעה שאם יקרה משהו למכשיר תהיה לכם אפשרות לתקן אותו, ולכן אנחנו ממליצים לבחור תמיד במותגים אמינים. אל תשכחו לבדוק גם לכמה זמן תקפה האחריות על השעון ומה היא כוללת (לא תוכלו לנצל את האחריות, למשל, אם תיכסנו לבריכה עם שעון שאיננו אטים למים).

 

הקרב על החלק הקטן בפרק כף היד שלכם רק נעשה רציני יותר. אלו חדשות טובות עבור הצרכנים, היות והתוצאה תהיה מכשירים אפילו טובים ומעוצבים יותר. אנחנו לא נהיה מופתעי אם הרשימה שלנו תראה אחרת לגמרי בשנה הבאה. אבל אם אתם מחפשים את השעונים החכמים הטובים ביותר נכון להיום, האפשרויות שתמצאו אצלינו הן ללא ספק הטובות ביותר.

 

שעון אנדרואיד הטוב ביותר

עכשיו כשגוגל שינתה את השם של Android Wear ל- Wear OS והפלטפורמה תומכת גם באנדרואיד וגם ב-iOS, שעוני אנדרואיד כבר לא ממש משווקים. יש יותר שעוני Wear OS בשוק יותר מכל סוג אחר והרבה עיצובים לבחור מביניהם.

 

הרבה משעוני ה- Wear OS תומכים ברצועות שעון סטנדרטיות, כך שאתם כמעט ולא מוגבלים מבחינה אסתטית. ולא רק זה, המבחר של השעונים עצמו הרבה יותר מגוון משעונים של אפל, שלרוב יציעו סגנון אחד עיקרי.

 

 אז בעוד שעוני Wear OS משתרכים מאחורי שעוני אפל בכל הקשור לפשטות ומבחר אפליקציות, הם הרבה יותר גמישים כאשר זה מגיע למחיר ומאפיינים. אבל שימו לב לביקורות, מפני שלא כל שעוני Wear OS נוצרו שווים.

 

שעוני מעקב לעומת שעונים חכמים

אם אתם ספורטאים, פריקים של התעמלות או פשוט מנסים להיכנס לשגרה בריאה יותר, תוכלו למצוא היום בשוק המון מאמני כושר אישיים שילוו אתכם ממפרק כף ידכם. אלא אם אתם רוצים יד עמוסה בגדג'טים (לא המראה הכי מושך לדעתנו האופנתית), תצטרכו לבחור בין צמיד כושר, ושעון חכם. אז מה מתאים לכם?

 

במשפט אחד: אנשים בוחרים בשעון חכם כדי להישאר מחוברים לסמארטפון גם ממרחק (ואפילו כשהוא כבוי).

 

צמיד כושר, או שעון מעקב, מעוצב ומתוכנן במיוחד כדי לעזור לכם לעקוב אחר הכושר שלכם ולשמור על בריאותכם. שעון חכם יכול לעשות את כל זה, וגם לקבל שיחות, הודעות, התראות הישר מהסמארטפון, ובזמן שיש שעוני מעקב שמגיעים עם הפונקציות האלה, הם עדיין מתמקדים בניטור אחר הפעילויות היומיומיות שלכם, והם עושים זאת ברמת דיוק גבוהה בהרבה. מכל הסיבות האלה, יש פער מחירים גדול בין צמידי כושר ושעונים חכמים. הצמידים לא רק זולים יותר, הם גם קומפקטיים יותר, והסוללה שלהם מספיקה לתקופה ארוכה בהרבה.

 

אז אם החלטתם לבחור בשעון חכם, אתם תרצו אחד שיכול לתפקד כסוכן כפול גם כשעון מעקב לכושר – או כל גדג'ט אחר שניתן לענוד. רוב השעונים החכמים מסוגלים לבצע מעקב פעילות בסיסי, כמו מעקב צעדים, אבל עליכם לשים לב לכל שאר המאפיינים.

 

 לדוגמה, ה- Apple Watch Series 6 כולל GPS כך שהוא יכול לעקוב אחר הריצות שלכם בלי עזרתו של מכשיר נוסף. זאת אומרת שאתם לא צריכים לקחת את הפלאפון שלכם אתכם לריצות. בנוסף יש לו חיישן קצב לב. וזה לא נגמר כאן; תפקוד ECG מאפשר לכם להפיק קובץ PDF של קצב הלב שלכם, אותו אתם יכולים לחלוק עם הרופא שלכם וחיישן SpO2 אשר מודד את רמת החמצן בדם שלכם. גם ה- Samsung Galaxy Watch3מציע אפליקציות ECG ו- SpO2. כמובן, מבחינת מחיר מדובר במוצרים היקרים ביותר ברשימה שלנו. ה- Fitbit Versa 3 עולה קצת פחות ועוקב אחרי מגוון פעילויות כושר ושינה, אבל מציע פחות מבחינת אפליקציות צד שלישי, כך שיש וויתור מסוים.

 

חפשו היטב ובחרו בשעון אשר עוקב אחר הבריאות והכושר שלכם, ומציע את מאפייני הכושר שאתם חושבים שתצטרכו.

 

האם השעון החכם זקוק לקליטה סלולרית?

פונקציית סלולר מאפשרת לכם לבצע שיחות, לשלוח הודעות, לשמוע מוסיקה, להוריד אפליקציות ולעשות כל דבר אחר שדורש חיבור לאינטרנט, מבלי שתצטרכו להיות מחוברים לפלאפון שלכם. ה- Apple Watch Series 6 הסלולרי עולה כמה מאות שקלים יותר מהגרסה הלא סלולרית שלו ואתם גם צריכים להוסיף כסף כדי להוסיף אותו לתוכנית אינטרנט לבחירתכם.

 

 התשובה לשאלה האם הנוחות הזו שווה את המחיר שלה תלויה באופן בו אתם מתכננים להשתמש בשעון החכם שלכם. אם אתם רוצים להיות מסוגלים לחפש ולשמוע מוסיקה תוך כדי האימון שלכם, אבל מעדיפים להשאיר את הטלפון בבית או בלוקר, קליטה סלולרית בהחלט תהיה שימושית. אולם, אם הפלאפון תמיד נמצא עליכם, סביר להניח שיותר שווה לכם לוותר על הפונקציה הזו ולחסוך את הכסף.

 

איך לחבר את השעון החכם לטלפון

ההתממשקות בין השעון החכם לטלפון הסלולרי הוא תהליך פשוט המאפשר לך לנצל את מלוא הפוטנציאל של השעון. להלן מדריך שלב אחר שלב בנושא:


1. יש לוודא שהשעון החכם והטלפון הסלולרי שלך תואמים. רוב השעונים החכמים מתוכננים לעבוד עם מכשירי אנדרואיד ו-iOS כאחד, אך חיוני לבדוק אם יש דרישות או מגבלות ספציפיות.

2. הורד לטלפון את האפליקציה הנלווית לשעון החכם. אפליקציה זו פועלת כגשר בין השעון החכם לטלפון הסלולרי, ומאפשרת תקשורת וסנכרון חלקים.

3. הפעל את הבלוטות' גם בשעון החכם וגם בסלולרי.

4. פתח את האפליקציה הנלווית בטלפון הסלולרי ועקוב אחר ההוראות כדי להתאים את השעון החכם. זה כרוך בדרך כלל בחיפוש אחר מכשירים קרובים, ובחירת השעון החכם שלך מהרשימה.

5. לאחר השלמת תהליך ההתאמה, ייתכן שתתבקש להעניק הרשאות מסוימות בטלפון הסלולרי שלך כדי לאפשר תכונות מסוימות כמו התראות, שיחות והודעות בשעון החכם. 

6. התאם אישית את הגדרות השעון החכם באמצעות האפליקציה הנלווית. זה כולל בחירת פני השעון, התאמת הגדרות ההתראה ועוד.

7. בדוק את החיבור על ידי שליחת הודעת בדיקה או ביצוע שיחה מהסלולרי שלך. השעון החכם אמור לקבל את ההתראה או להציג את פרטי השיחה הנכנסת.

 

למי כדאי לקנות שעון חכם? 

שעון חכם יכול להוות תוספת חשובה לחיינו מבחינה טכנולוגית, אבל חשוב לשקול אם הוא מתאים ספציפית לכל אחד. בעוד ששעונים חכמים מציעים מגוון תכונות ופונקציונליות, ייתכן שהם אינם נחוצים או מתאימים לכולם. בואו נבדוק מי צריך לשקול לקנות שעון חכם והאם הוא מתאים לצרכים ולאורח החיים שלך.


אם אתה מנהל אורח חיים פעיל או פעיל מבחינה ספורטיבית, שעון חכם יכול להיות השלמה מצוינת עבורך. שעונים חכמים רבים מצוידים בתכונות מעקב כושר, כולל ניטור דופק, ספירת צעדים ומעקב שינה. תכונות אלו יכולות לעזור לך לשמור על מוטיבציה ולהשיג את יעדי הכושר, על ידי אספקת נתונים ותובנות בזמן אמת.


מטיילים יכולים גם כן ליהנות משעון חכם. עם יכולות GPS מובנות, שעונים חכמים יכולים לספק סיוע בניווט, מה שמקל על גילוי מקומות חדשים מבלי להסתכל כל רגע בטלפון הסלולרי. בנוסף, אפליקציות נסיעות בשעונים חכמים יכולות להציע עדכוני טיסות, הזמנות לבתי מלון ואפילו תרגומים, ולמעשה לייעל את חווית הטיול הכוללת.


עבור אנשי מקצוע עסוקים, שעון חכם יכול להיות כלי מעשי. זה מאפשר להישאר מחוברים ולקבל התראות על פרק כף היד, ומבטל את הצורך לבדוק כל הזמן את הטלפון הסלולרי. ניתן להציץ בדיסקרטיות בהודעות, מיילים ותזכורות יומן מבלי להפריע לפגישות או משימות חשובות.


אם אתה נהנה מפעילויות כגון טיולים רגליים, ריצה או רכיבה על אופניים, שעון חכם עמיד יכול להיות נהדר עבורך. השעונים החכמים הללו נועדו לעמוד בתנאים קשים ומציעים תכונות כמו מדי גובה, ברומטרים ומצפנים, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור מי ששוהים בחוץ זמן רב, ובתנאי שטח.

 

סוגי שעונים חכמים

בכל הנוגע לשעונים חכמים, השוק מציע מגוון רחב של אפשרויות כדי לתת מענה לצרכים והעדפות שונות. בואו נביט בסוגים השונים של שעונים חכמים, כל אחד עם תכונות ויכולות ייחודיות משלו.


שעונים חכמים ממוקדי כושר

שעונים חכמים ממוקדי כושר עוצבו תוך מחשבה על בריאות ואיכות חיים. השעונים החכמים הללו מצוידים בתכונות מתקדמות למעקב אחר כושר, כולל ניטור דופק, מעקב GPS ומעקב אחר אימונים. דגמים מסוימים אפילו מציעים מצבי ספורט מיוחדים לפעילויות כמו ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים. לעתים קרובות יש להם עיצובים עמידים ועמידים בפני זיעה כדי לעמוד באימונים אינטנסיביים.

 

שעונים חכמים אופנתיים

למי שרוצה שעון חכם המשלב סגנון ופונקציונליות, שעונים חכמים אופנתיים הם אופציה טובה מאוד. שעונים חכמים אלה נותנים עדיפות לאסתטיקה ומציעים מגוון שעונים הניתנים להתאמה אישית ורצועות מתחלפות כדי להתאים לסגנון האישי של כל אחד.

 

שעונים חכמים היברידיים

שעונים חכמים היברידיים משלבים את עיצוב השעון האנלוגי המסורתי, עם תכונות חכמות. יש להם מראה שעון קלאסי עם מחוגים פיזיים וחוגה מסורתית, אבל הם כוללים גם יכולות חכמות כמו מעקב אחר כושר, התראות ואפילו בקרת מוזיקה. השעונים החכמים האלה מייצרים איזון בין סגנון ופונקציונליות, ומספקים מענה עבור מי שמעדיפים את המראה הנצחי של שעון מסורתי אבל עדיין רוצים כמה תכונות חכמות.

 

שעונים חכמים לשהייה בחוץ

שעונים חכמים אלה בנויים לעמוד בסביבות קשות ומציעים תכונות המותאמות לחובבי טיולים ושטח. לשעונים הללו יש לרוב עיצובים עמידים ומחוספסים, כולל עמידות בפני מים וזעזועים. הם מצוידים בניווט GPS, מדי גובה, ברומטרים ומצפנים כדי לעזור בניווט. בנוסף, הם עשויים להציע תכונות כמו עדכוני מזג אוויר וזמני זריחה/שקיעה, מה שהופך אותם ליקרי ערך עבור מטיילים, מטפסים וחוקרים.

 

מה ניתן לעשות עם שעון חכם

שעון חכם הוא לא רק אביזר מעוצב. למעשה מדובר בכלי רב עוצמה שיכול לשפר את חיי היומיום שלך בדרכים רבות. עם התקדמות הטכנולוגיה, השעונים החכמים הפכו ליותר מסתם מכשיר לציון זמן. בואו נראה כמה מהדברים המדהימים שניתן לעשות עם שעון חכם.

 

שמירה על קשר ועדכונים: אחת הפונקציות העיקריות של שעון חכם היא לשמור אותך מחובר לסמארטפון שלך גם כשהוא לא בידך. שעונים חכמים מאפשרים לך לקבל התראות על שיחות, הודעות, מיילים והתראות מדיה חברתית ישירות על פרק היד שלך. אתה יכול להציץ במהירות בשעון כדי לראות מי מתקשר או לקרוא טקסט מבלי לשלוף את הטלפון, מה שהופך אותו לנוח ויעיל, במיוחד כשאתה בדרכים.

 

מעקב אחר כושר ובריאות: השעונים החכמים חוללו מהפכה באופן שבו אנו מפקחים על הבריאות והכושר שלנו. עם חיישנים מובנים, מכשירים אלה יכולים לעקוב אחר קצב הלב שלך, לספור צעדים, למדוד דפוסי שינה ואפילו לספק אימונים מודרכים. הם מאפשרים להגדיר יעדי כושר, לעקוב אחר ההתקדמות, ולהניע אותך לחיות אורח חיים בריא יותר. חלק מהשעונים החכמים אפילו מציעים תכונות כמו מעקב אחר מתח ותרגילי נשימה מונחים.

 

סיוע מותאם אישית: שעונים חכמים יכולים לשמש עוזרים אישיים על פרק כף היד שלך. הם מגיעים עם עוזרים קוליים כמו Siri, Google Assistant או Alexa, ומאפשרים  לבצע משימות ולקבל תשובות לשאלות מבלי להגיע לטלפון. אתה יכול להגדיר תזכורות, לשלוט במכשירי בית חכם, לבדוק את מזג האוויר ואפילו לבצע שיחות קוליות ישירות מהשעון. נוחות הדיבורית הזו מועילה במיוחד כשאתה נוהג או מתאמן למשל.

 

תכונות השעון החכם: מה הופך אותו לגאדג'ט חובה?

שעונים חכמים התפתחו להיות יותר מסתם הצהרה אופנתית. הם מציעים כעת מגוון רחב של תכונות שהופכות אותם לגאדג'ט חובה עבור אנשים עם ידע טכנולוגי. הנה כמה מהתכונות העיקריות שהופכות את השעונים החכמים לכל כך מושכים:

 

  • התאמה אישית: שעונים חכמים מאפשרים לך להתאים אישית את המכשיר שלך על ידי בחירה מתוך מגוון פני שעונים. בין אם אתה מעדיף מראה אנלוגי קלאסי או תצוגה דיגיטלית עם צבעים מרהיבים, אתה יכול בקלות לעבור בין לוחות שעונים שונים כדי להתאים לסגנון שלך.
  • שילוב אפליקציות: שעונים חכמים מציעים אינטגרציה עם אפליקציות, וניתן לגשת למגוון רחב של אפליקציות ישירות מפרק כף היד שלך. החל מיישומי מעקב אחר כושר ועד שירותי הזרמת מוזיקה- ניתן לשלוט בנוחות ולגשת לפונקציות שונות מבלי להביט בסמארטפון עצמו.
  • GPS וניווט: שעונים חכמים רבים מגיעים עם GPS מובנה, המאפשר מעקב מדויק אחר מיקום כולל היכולת לנווט בקלות במקומות לא מוכרים. בין אם אתה מגיע לסביבה חדשה או יוצא לריצה, אתה יכול לסמוך על השעון החכם שלך שידריך אותך עם הנחיות מפורטות.
  • בקרת מוזיקה: עם שעון חכם, אתה יכול לשלוט ברשימת השמעת המוזיקה מבלי שתצטרך להוציא את הטלפון עצמו. בין אם מדובר על אימון בחדר כושר או ריצה, תוכל לדלג בקלות על רצועות השמעה, להתאים את עוצמת הקול ולשלוט בפלטפורמות סטרימינג פופולריות.
  • עמידות במים: רוב השעונים החכמים מתוכננים להיות עמידים במים, מה שהופך אותם למתאימים לפעילויות שונות, כולל שחייה ומקלחת. תכונה זו מספקת שקט נפשי, בידיעה שהמכשיר מוגן מפני התזות מים.
  • חיי סוללה ארוכים: השעונים החכמים עברו שיפורים משמעותיים מבחינת חיי הסוללה. בהתאם לדגם, השעון החכם שלך יחזיק מעמד בין יום אחד למספר ימים – בטעינה אחת.

 

האם שעונים חכמים שווים את ההשקעה? 

כאשר שוקלים אם שעון חכם שווה את ההשקעה, חיוני לשקול את היתרונות והחסרונות כדי לקבל החלטה מושכלת. מצד אחד, שעונים חכמים מציעים מגוון תכונות ופונקציות שיכולות לשפר מאוד את חיי היומיום של כל אחד. הם מספקים גישה נוחה להתראות, שיחות ואפליקציות, ומאפשרות לך להישאר מחובר, מבלי להביט או להתעסק כל רגע עם טלפון הנייד. בנוסף, היכולת לעקוב אחר יעדי הכושר שלך, לנטר את הדופק וספירת צעדים, יכולה להניע לפעולה ולשפר את הרווחה הכללית.


מצד שני, שעונים חכמים יכולים להיות די יקרים בהשוואה לשעונים מסורתיים, ויש שיטענו שהם מציעים תכונות שכבר זמינות בסמארטפונים. בנוסף, גודל המסך הקטן יכול להגביל את חווית המשתמש, מה שמקשה על ביצוע משימות מסוימות או הצגת מידע מפורט. חיי הסוללה, למרות שהם משופרים, עדיין עשויים להוות דאגה עבור משתמשים מסוימים המעדיפים שלא לדאוג לגבי טעינה תכופה.


חשוב לקחת בחשבון את הצרכים האישיים ואת אורח החיים כאשר אתה מחליט אם שעון חכם שווה את ההשקעה עבורך. אם אתה נמצא תמיד בדרכים, מעריך נוחות ורוצה גישה מהירה למידע חשוב, שעון חכם עשוי להיות תוספת חשובה בחייך. יחד עם זאת, אם אתה מסתפק בשימוש בסמארטפון שלך עבור רוב המשימות ומעדיף שעון מסורתי יותר מבחינת סגנון ופשטות, יתכן ששעון חכם לא יהיה נחוץ עבורך.

שאלות ותשובות על שעון חכם מומלץ

איך אדע אם השעון החכם שאני רוצה לקנות עובד עם הסמארטפון שלי?

אם יש לכם מכשיר אנדרואיד, הוא כנראה יעבוד עם כמעט כל שעון חכם שתרצו לקנות – אבל מומלץ בכל זאת לקרוא את כל המידע על השעון כדי לוודא את זה. לעומת זאת, אם יש לכם אייפון, יש לא מעט שעונים שיעבדו איתו וגם כל השעונים של אפל – היות והם עובדים רק עם אייפונים. אם אתם רוצים את השעון הטוב ביותר ויש בבעלותכם אייפון, אנחנו ממליצים לבחור באחד מהשעונים של החברה.

מה המחיר של שעון חכם?

טווח המחירים של שעונים חכמים הוא די רחב ויכול להגיע גם ל-3,000 ₪. תוכלו למצוא שעונים מעולים גם ב-1,500 ₪ ואם אתם ממש מחפשים לחסוך, אבל בכל זאת רוצים ליהנות ממוצר טוב, יש גם כמה אופציות לא רעות בכלל בפחות מ-1,000 ₪.

מה ההבדל בין צמיד כושר לשעון חכם?

צמיד כושר לרוב מזכיר יותר צמיד מבחינת המבנה שלו ומציע שלל מעקבים הקשורים לכושר ולבריאות: מספר צעדים, מרחק ריצה, קצב לב, שריפת קלוריות וכדומה. שעון חכם מסוגל להציע את כל הפונקציות הללו, יחד עם גישה למגוון אפליקציות, ממש כמו הסמארטפון שלכם – יש גם שעונים שאפשר לקרוא בהם הודעות, לראות התראות ואפילו לעשות שיחות. שעון חכם גדול וכבד יותר מצמיד כושר ומזכיר יותר את צורתו של שעון.

כל כמה זמן אצטרך לטעון את השעון החכם?

שעונים חכמים, לעומת שעונים רגילים, לא מחזיקים הרבה זמן ללא הטענה. ככל שהשעון מתקדם ופונקציונאלי יותר, סביר להניח שחיי הסוללה שלו יהיו קצרים יותר. אבל למה באמת אפשר לצפות? תצוגה שתמיד מראה את השעה, חנות אפליקציות, הודעות והתראות, כולם בהישג כף ידכם, זה לא מפתיע שסוללת השעון תתרוקן די מהר.