בריכה ביתית: סקירת 5 בריכות ביתיות מומלצות (מעודכן 2024) | Finder – לקנות חכם

איזו בריכה ביתית מומלצת ליום קיץ שמשי ומהנה בחצר הבית? וכמה זה הולך לעלות?

icon pos_1

ניתחנו

4 סקירות

ו-

231 ביקורות

בתחום

ספורט ופנאי

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על בריכות ביתיות מומלצות

אין כמו לטבול בבריכה ביום קיץ חם, יחד עם כל המשפחה או עם חברים. בעבר היינו צריכים ללכת עד לקאנטרי הקרוב כדי ליהנות מיום כיף רטוב ומרענן, אך היום אפשר להביא את הבריכה הביתה, לחצר או למרפסת. יותר ויותר אנשים בוחרים לרכוש בריכה ביתית כדי ליהנות מיום כיף בימים החמים. יש מגוון רחב של סוגי בריכות, מבריכות מתנפחות קטנות לפעוטות ועד בריכות אולטרה גדולות במיוחד שמתאימות לעשרות אנשים. בריכה ביתית היא דרך נפלאה ליהנות מהחיים הטובים ולהתרענן בימים החמים, מבלי לצאת מתחומי הבית.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מוצר לא נמצא במלאי

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

199 ₪

מוצר לא נמצא במלאי

בשל ריבוי הבריכות והדגמים חשוב מאוד לדעת מה הצרכים והיכולות שלכם לפני שניגשים לקנות בריכה לבית. חשוב להכיר גם את התוספות הנלוות שצריך לקחת בחשבון, בעיקר בכל הנוגע לתחזוקת הבריכה, ואת המיקום שבו אתם רוצים למקם את הבריכה, ולמדוד שיש מספיק מקום לא רק לבריכה, אלא גם מסביבה לה. גם תדירות השימוש בבריכה ומי בעצם משתמש בה משפיעים על סוג הבריכה ועל התוספות שיש להוסיף לצורך תחזוקת הבריכה הביתית.

לוגו של הסקירה

הכי טובה: בריכת אולטרה Bestway 56466

בריכת אולטרה מלבנית של המותג המפורסם Bestway, במידות 549/274/122. בריכה גדולה ועמידה במיוחד, עשויה משלוש שכבות פוליאסטר ארוג ושתי שכבות של PVC, מה שמבטיח עמידות לזמן רב במיוחד. מתאים למשפחות גדולות או לאירוח של עד 10 אנשים בבריכה.

Bestway 56466

4.5 15

בריכה גדולה לכל המשפחה, וגם לחברים שבאים להתארח

יתרונות

חזקה ועמידה לאורך זמן. עיצוב יפהפה.

חסרונות

צריכת מים גבוהה, דורשת הרבה תחזוקה.

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- Brechot
קנה עכשיו ב- BLUEBLUE
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- Last Price

בריכת האולטרה 56466  מבית Bestway היא הפתרון האידאלי עבור מי שמחפש בריכה איכותית ויוקרתית המתאימה לאירוח הרבה ימי כיף קיציים בחצר הבית. הבריכה עמידה במיוחד בזכות שכבות הפוליאסטר וה- PVC ששומרות מפני נזקי שמש ורוח, ועמודי המתכת שמשמשים כמסגרת התומכת של הבריכה מצופים בצבע אל-חלד למניעת חלודה.

 

אורך הבריכה הוא 549 ס"מ, רוחבה 314 ס"מ וגובהה 122 ס"מ. מומלץ למלא בה מים עד לגובה של 110 ס"מ ויש לקחת בחשבון שצריך להוסיף עוד 80-100 ס"מ מכל כיוון, משום שעמודי המסגרת בולטים החוצה. הבריכה מגיעה עם כיסוי, סולם טיפוס ומשאבת חול עוצמתית 1500 גלון.
כמות המים הנדרשת למילוי הבריכה עד לגובה הרצוי היא 14,812 ליטר / 3913 גלון.

לוגו של הסקירה

זולה ומתאימה למשפחות: Intex 28202

בריכת עמודים עגולה מבית Intex, אחת החברות הגדולות בעולם בתחום הבריכות הביתיות. הבריכה מתאימה למשפחות ובעלת קוטר של 3.05 מטרים, כך שזוג הורים יחד עם מספר ילדים קטנים יכולים להשתכשך בתוכה בכיף ובהנאה.

Intex 28202

4.5 15

בריכה עגולה ומתקפלת למשפחות עם ילדים

יתרונות

מתקפלת בקלות וניתנת לאחסון. מורכבת בקלות.

חסרונות

תנועה מוגבלת בתוך הבריכה עצמה, מתאימה יותר לטבילה ושכשוך, ללא שחייה או תנועה.

קנה עכשיו ב- רוקי ספורט
קנה עכשיו ב- ענק הבריכות

בריכת Intex 28202 היא בריכה עגולה המיוצבת על ידי עמודי מתכת בציפוי צבע אל-חלד למניעת חלודה. היריעה מורכבת משתי שכבות חזקות של PVC ושכבה נוספת של רשת פוליאסטר שמחזקת מבפנים, שמספקות יציבות לצד עמידות בתנאים קיצוניים כמו שמש, רוח וכלור.

 

קוטר הבריכה הוא 3.05 מטרים וגובהה 76 ס"מ. גובה המים המומלץ הוא 61 ס"מ והיא מגיעה עם משאבת 530 גלון, לניקוי ותחזוקה של הבריכה. ניתן גם לרוקן את המים בקלות באמצעות שסתום מיוחד שניתן לחברו לצינור, לקפל ולאחסן אותה לשימוש חוזר. כמות המים הנדרשת למילוי הבריכה עד לגובה הרצוי היא 4485 ליטרים / 1185 גלון.

לוגו של הסקירה

מתנפחת לילדים: YT-311s

בריכה מתנפחת מלבנית מדגם yt-311s היא הפתרון האידאלי בעבור ילדים קטנים. מדובר בבריכה מתנפחת עמידה וחזקה באורך 2.60 מטרים, שאפשר לנפח ולרוקן אותה בקלות ובמהירות, ולהציבה במרפסת או בחצר על מנת שהילדים שלכם ייהנו מיום כיף מרענן.

YT-311s

4.5 15

גורמת למבוגר לקנא בזמן שהילד נהנה

יתרונות

עמידה וגדולה ביחס לבריכות ילדים אחרות. קלה מאוד לתפעול.

חסרונות

עמוקה מדי עבור פעוטות, חלשה מדי עבור מבוגרים.

קנה עכשיו ב- AZRIELI
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- Walla Shops

בריכה מלבנית דגם yt-311s אידאלית לילדים שאוהבים להשתכשך במים. בזכות מידותיה הגדולות (2.6×1.75) אפשר להכניס לתוכה 2-3 ילדים קטנים שייהנו ממקום מרווח ומשוליים רחבים במיוחד ועמידים מפני השתוללויות. אפשר לשים את הבריכה במרפסת או בחצר, למלא בעזרת צינור מים ובסיום השימוש לרוקן ולקפל לשימוש חוזר. מומלץ למלא לגובה של עד 45 ס"מ.

לוגו של הסקירה

ענקית ויוקרתית: Bestway 56623

בריכת אולטרה ענקית שמתאימה לאירוח משפחות או קבוצות גדולות. בזכות אורך של 9.56 מטרים ורוחב של 4.80 מטרים, 20 אנשים ואף יותר יוכלו ליהנות ממנה בימי הקיץ החמים. זוהי הבריכה המומלצת ביותר עבור מי שמחפש בריכה ביתית בגודל של בריכה שכונתית, ואפשר לבצע בה שחיות ומשחקי ספורט מים.

Bestway 56623

4.5 15

לאנשים שרוצים להפוך את החצר שלהם לקאנטרי קלאב

יתרונות

גדולה מאוד, אפשר להרכיבה בקלות. מסגרת עמודי U חזקים במיוחד.

חסרונות

יקרה מאוד וצורכת הרבה מים. בגלל המסגרת העבה, מצריכה מקום פנוי של כ- 11 מטרים אורך ויותר מ- 5 מטרים רוחב.

קנה עכשיו ב- CoolPool
קנה עכשיו ב- רוקי ספורט
קנה עכשיו ב- BLUEBLUE

בריכת אולטרה 956x488x132 דגם 56623 של Bestway, אחת החברות המובילות בעולם בתחום, נחשב ל'רולס רויס' של הבריכות הביתיות. בזכות אורך של 9.56 מטרים ורוחב של 4.88, תוכלו ליהנות ממסיבות בריכה מרובות משתתפים, וגם מבריכה שאפשר לשחות בה בחופשיות או לשחק ספורט מים.

 

מבנה הבריכה מחוזק במסגרת עמודי U אולטרה-חזקים שיבטיחו שהבריכה תישאר יציבה ומאסיבית ופנים הבריכה הכולל 3 שכבות מבטיח עמידות לאורך זמן. הבריכה מגיעה עם כיסוי עליון, משאבת חול 2200 גלון וסולם 5 שלבים, לכניסה נוחה למים. כמות המים הנדרשת למילוי הבריכה עד לגובה הרצוי היא 52,231 ליטרים / 13,798 גלון. גובה המים המומלץ הוא 120 ס"מ.

לוגו של הסקירה

משתלמת ונוחה: Intex Easy Set 28120

בריכת קערה מתנפחת 305×76 מבית Intex, שנחשבת לפורצת דרך בתחומה. הבריכה מתאימה למשפחות עם ילדים שמחפשות בריכה גדולה ומרווחת, אך לא רוצים להוציא הרבה כסף או לא מחפשים בריכה קבועה מטעמי מקום. בזכות קוטר של יותר משלושה מטרים וגובה מים של 58 ס"מ, גם ההורים וגם הילדים הקטנים יכולים ליהנות ביחד בבריכה עמידה ונוחה לתפעול.

Intex Easy Set 28120

4.5 15

הגודל והמרווח של בריכת עמודים, המחיר והנוחות של בריכה מתנפחת

יתרונות

גדולה ומרווחת. לא מצריכה מקום קבוע. זולה מאוד.

חסרונות

צורכת הרבה מים כי יש למלא אותה מחדש בכל שימוש. כבדה מדי בשביל למקם במרפסת.

קנה עכשיו ב- רוקי ספורט
קנה עכשיו ב- BLUEBLUE

בריכת הקערה המתנפחת Easy Set של Intex היא הפתרון המושלם למשפחות צעירות שרוצות ליהנות מבריכה ביתית גדולה רק בימים מסוימים, ולא מעוניינים להקצות מקום מיוחד לבריכה קבועה ויקרה. אפשר להרכיב את הבריכה בקלות בתוך 10 דקות בלבד וליהנות מיום כיף שמשי עם כל המשפחה.

 

למרות שהיא מתנפחת, הבריכה זוכה ליריעת PVC 3 שכבות, בדיוק כמו בבריכות האולטרה הגדולות והיציבות, מה שמבטיח אריכות ימים ועמידות לאורך זמן. ניתן להשתמש בבריכה במידת הצורך ולרוקן בתום השימוש, ואפשר גם להוסיף משאבה כדי להימנע מצריכת מים גבוה ומילויים תכופים. כמות המים הנדרשת למילוי הבריכה עד לגובה הרצוי היא 3,853 ליטרים / 1,018 גלון. גובה המים המומלץ הוא 58 ס"מ.

לוגו של הסקירה

בריכת אולטרה עגולה עם הכל כלול - בריכת צינורות אולטרה XTR עגולה 549X132 ס''מ מבית Intex

עם הדגם הזה, חברת Intex האמינה מביאה לכם את כל מה שרק אפשר לבקש מבריכה ביתית גדולה ועגולה. היא יציבה, אסתטית, מרווחת והיא מגיעה עם כיסוי עליון, יריעה תחתית, סולם ומשאבה עם מסנן חול.

אולטרה XTR עגולה 549X132 ס"מ מבית Intex

4.5 15

כל מה שאפשר לרצות מבריכה עגולה

יתרונות

מרווחת

איתנה ועמידה

גבוהה

משאבה

כיסוי וסולם כלולים

חסרונות

לא מתאימה לילדים

לא זולה

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

זו בריכת אולטרה איתנה שתשמש אתכם במשך שנים רבות. היריעה עמידה לקרני UV, והיא עשויה משתי שכבות ויניל המעניקות חוזק ועמידות, עם שכבה פנימית מרשת פוליאסטר, שמוסיפה גמישות. בקוטר 549 ס"מ ובגובה 132 ס"מ, הרבה אנשים יוכלו לבלות בתוכה בו זמנית. גובה המים המומלץ בה הוא 117 ס"מ ויש לה קיבולת של 26,423 ליטר, מה שבהחלט הופך אותה למתאימה לשחייה ולא רק לשכשוך. זה אמנם לא דגם זול, אבל הוא בהחלט שווה את המחיר, והוא מגיע עם סולם מותאם בגובה 132 ס"מ, משאבת חול עם ספיקה של 7,900 ליטר, כיסוי עליון לשמירה ולמניעת אידוי וכיסוי תחתון שמאפשר לכם להיכנס ולצאת מהבריכה בלי לדרוך על הדשא, העפר או הבטון שמסביב.

לוגו של הסקירה

הכי טובה לפעוטות - בריכת תינוקות עגולה וקשיחה בעיצוב דגים מבית Bestway

גם פעוטות נהנים מאוד ממשחק במים, ובריכה קטנה שבה הם יוכלו להשתכשך ולשחק יכולה להיות דרך מעולה להעביר בכיף את ימי הקיץ החמים. אבל בעוד שבטיחות בזמן שהייה במים היא דבר חשוב מאין כמוהו בכל גיל, זה נכון אפילו יותר כשמדובר בגיל הרך.

בריכת תינוקות עגולה וקשיחה בעיצוב דגים מבית Bestway

4.5 15

בריכת שכשוך יפה וכיפית לקטנטנים

יתרונות

זולה

לא מצריכה תחזוקה

מתאימה מגיל שנתיים

עיצוב יפה

חסרונות

לא מתאימה למתבגרים ומבוגרים

לא מחזיקה מעמד במשך שנים

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- גרופון

ככל שהילדים קטנים יותר, כך הם גם שבריריים יותר וזקוקים ליותר הגנה מפגע. הבעיה היא שילדים קטנים פחות מודעים לסכנות שמסביבם, וכשהם משתוללים, גם המודעות שקיימת אצלם נעלמת בתוך ההתרגשות. אבל כל זה לא אומר שאסור לתת לילדים לשחק במים. זה פשוט אומר שחייבים לעשות את זה בצורה חכמה ובטיחותית.

 

בדיוק בשביל זה נוצרה בריכת הילדים הזו מבית בסטוויי. יש לה דפנות קשיחות עם תמונות דגים נעימות וצבעוניות, והיא לא מצריכה ניפוח: פשוט מציבים אותה וממלאים אותה במים. הקוטר שלה הוא 183 ס"מ, מה שיאפשר לכמה ילדים לשחק בכיף, והגובה שלה הוא 38 ס"מ, כך שפעוטות מגיל שנתיים ומעלה יוכלו לטבול בה בבטחה (אבל אל תשכחו שכמו כל צעצוע בטיחותי לפעוטות, גם כאן השימוש מצריך השגחה תמידית של מבוגר). היא כנראה לא תשמש אתכם במשך הרבה שנים, אבל במחיר הזה, תוכלו לקנות אחת חדשה בשנה הבאה בלי לחשוב פעמיים.

לוגו של הסקירה

מקום טוב באמצע - בריכה מלבנית Summer Waves באורך 300 ס"מ

בין בריכות האולטרה הענקיות, היציבות והיקרות, לבין המתנפחות הקטנות, הזולות והארעיות, תמצאו את הבריכה הזו, שמאפשרת למבוגרים ולילדים כאחד ליהנות מטבילה נעימה גם אם אין להם חצר בגודל מגרש כדורגל, וגם אם אין להם כמה עשרות אלפי שקלים מיותרים.

בריכה מלבנית Summer Waves באורך 300 ס"מ

4.5 15

לא גדולה מדי, לא קטנה מדי, לא קבועה מדי, לא יקרה מדי

יתרונות

מתאימה גם לחצר בינונית

מחיר טוב

דוגמת פסיפס יפה

לא קשה להרכבה ולפירוק

חסרונות

לא מתאימה לפעוטות

לא מתאימה ליותר מ-6 אנשים

קנה עכשיו ב- גרופון

אם אתם רוצים בריכה שתתאים לכמה אנשים, ותוכל לעמוד בחצר לתקופה מכובדת ואז להתקפל בנוחות עד לקיץ הבא, הדגם הזה מבית Summer Waves עשוי להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. באורך 300 ס"מ, רוחב 200 ס"מ ועומק 75 ס"מ, הבריכה הזו מורכבת ממסגרת מתכת בציפוי אל-חלד ויריעה בעלת שלוש שכבות הנתמכת על ידי עמודים איתנים, כך שמספר מבוגרים וילדים יוכלו ליהנות בה בבטיחות. פנים הבריכה מעוטר בהדפס פסיפס דקורטיבי נעים, שנותן הרגשה של בריכה בנויה. גובה המים המומלץ בשבילה הוא 58 ס"מ, עם נפח מים של  930 גלון/ 3,520 ליטר. היא מגיעה עם ערכת מיוחדת לתיקון חורים, במקרה שמופיע חור באחת משלוש השכבות של היריעה.

סיכום

מדריך לקניית בריכה ביתית

כשמחפשים את הבריכה הביתית המתאימה עבורכם, יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. בואו נעבור עליהם, אחד-אחד, כדי שתוכלו למצוא בקלות את הבריכה המושלמת לחצר שלכם.

 

צורה – בריכות ביתיות מגיעות בצורה מלבנית, עגולה, משושה או מרובעת, והבחירה תלויה במקום שיש לכם בחצר ובהעדפה האישית שלכם. קחו בחשבון שאם תרצו לשחות בה ממש, כדאי ללכת על בריכה מלבנית. שימו לב למידות הדגם שבחרתם, ודאגו שיישאר גם קצת מקום מסביב לבריכה, כדי שתוכלו להציב ולפרק אותה בנוחות ולבחון את הדפנות שלה בלי בעיה.

 

גודל – גודל הבריכה נגזר משני גורמים: 1. גודל המקום בו אתם רוצים למקם את הבריכה. 2. אופן השימוש בה.

לשחייה או לקבוצות גדולות: אם השימוש הוא ספורטיבי כמו שחייה או ספורט מים, או שאתם מתכננים לארח ורוצים שהבריכה תספיק לכמות גדולה יותר של אנשים, יש צורך בבריכות מסוג "אולטרה" שאורכן גבוה מ- 4 מטרים ורוחבן גדול מ- 3 מטרים. מרבית בריכות האולטרה הן מלבניות או אובאליות, אך ישנן מספר בריכות אולטרה עגולות, שקוטרן עולה על 4 מטרים.

 

שימו לב-  אין להתייחס לתמונות המוצגות המתארות את הבריכה אלא למידות בלבד. המידות מציינות את החלק הפנימי של הבריכה ולא את החלק החיצוני, שיכול לכלול עמודי תמיכה או סולם. כדאי להוסיף למידות עוד כחצי מטר עד מטר מכל כיוון, לנוחות מקסימלית.

 

עומק – בריכות ביתיות מגיעות בטווח עומקים רחב, החל מ-250 ס"מ ועד למטר וחצי ואף יותר, והעומק שלהן יקבע מה תוכלו לעשות בהן ומי יוכל להשתמש בהן. בבריכה רדודה תוכלו לשבת, להשתכשך וליהנות משיחה נעימה עם איזה דרינק ביד, אבל לא תוכלו לשחות בה. בריכה עמוקה, לעומת זאת, תאפשר לכם לשחות בכיף, אבל לא תהיה בטיחותית עבור ילדים. חשבו על מי שישתמש בבריכה ומה הוא ירצה לעשות בה וודאו שבחרתם בבריכה שהעומק שלה מתאים לפעילות המתוכננת.

 

  • לפעוטות ולגיל הרך יש לבחור בבריכה מתנפחת שעומקה לא עולה על 30 ס"מ, ומומלץ כזו שהתחתית שלה מתנפחת גם כן. כך החמודים הקטנים לא ייפגעו גם בזמן נפילות והשתוללויות.

 

  • לילדים קטנים: יש לבחור בריכה מתנפחת שעומקה לא עולה על 60 ס"מ. אם אחד ההורים רוצה להיכנס לבריכה עם הילדים, מומלץ לקחת בריכה מתנפחת אובאלית או מלבנית שאורכה עולה על 1.6 מטרים.

 

  • למבוגרים ונוער: מומלץ לקחת בריכת עמודים או צינורות בעומק של 80 ס"מ ומעלה. אם אתם מחפשים בריכה להתרעננות וטבילה של עד 4-5 אנשים, אפשר לקחת בריכה בקוטר או אורך של עד 3 מטרים.

 

כמות האנשים – כשבוחרים בריכה חדשה, צריך לקחת בחשבון את כמות האנשים המקסימלית שייכנסו אליה. חשוב לוודא שהגודל שלה יוכל להכיל את כל האנשים בנוחות, אבל החשיבות של כמות האנשים קשורה לא רק לגודל הבריכה, אלא גם לסוג הבריכה. כשנמצאים בתוכה הרבה אנשים, הדבר גורם לתזוזה של הדפנות, ולכן, אם אתם מתכננים מסיבות בריכה, כדאי לכם ללכת על בריכת אולטרה, שתדאג ליציבות אופטימלית גם בזמן שאנשים רבים נהנים ממנה.

 

סוגי בריכות

סוג הבריכה נקבע על פי המבנה שלה, הכולל את צורת הבריכה, החומר ממנו היא עשויה והמסגרת שלה. מרבית הבריכות הביתיות עשויות מיריעות PVC, ויכולות להגיע במספר צורות: בריכות מלבניות, בריכות עגולות, בריכות אובאליות, בריכות משושות, בריכות ריבועיות ועוד. בבריכות קטנות, המתאימות לילדים ופעוטות, הבריכה מתנפחת ובסיום השימוש יש לרוקן את המים ולקפל את הבריכה, בעוד הבריכות הגדולות והקבועות מורכבות על ידי שלד שכולל עמודים המקיפים את הבריכה ותומכים בה במחוץ, או צינורות מתכת או פלדה המושחלים לתוך שרוולים בצידי היריעה, ונחשבים לאסתטיים יותר כיוון שהם אינם נראים לעין.

 

בריכות מתנפחות– מיועדות בדרך כלל לילדים ונחשבות לקטנות ורדודות. אלה בריכות זולות שתוחלת החיים שלהן נמוכה משל אחרות, והן מתאימות למרפסות וחצרות ואינן דורשות תחזוקה כלל. פשוט מרוקנים את המים בסיום השימוש, מקפלים ומאחסנים לשימוש חוזר.

 

בריכות עמודים– בריכות גדולות יותר שמתאימות למשפחות קטנות ויכולות להכיל עד 4-5 אנשים. מגיעות עם עמודים או צינורות מתכת המושחלים דרך יריעת ה- PVC. ישנן דגמים מתקפלים, אך מרבית בריכות העמודים, בעיקר הגדולות ביותר, דורשות תחזוקה. לרוב קונים אותן ומציבים אותן בחסר למשך תקופת הקיץ, ועם תחילת החורף מקפלים ומאחסנים עד לשנה הבאה.

 

בריכות קערה– שילוב בין בריכה מתנפחת לבריכת העמודים. מצד אחד, בריכת קערה היא בריכה מתנפחת לכל דבר ואפשר להרכיבה בתוך דקות ולרוקן בסיום השימוש כך שהיא אינה מצריכה מקום מיוחד או תחזוקה שוטפת, אך מצד שני היא גדולה כמו בריכת עמודים וחזקה מספיק על מנת לאכלס שני מבוגרים פלוס ילדים קטנים. אפשר גם להשתמש בה כבריכה גדולה ולחבר לה משאבה, ובעצם להפוך אותה לבריכה קבועה המתוחזקת באופן שוטף.

 

בריכות אולטרה– בריכות גדולות מאוד באורך של למעלה מ- 4 מטרים אורך ו- 3 מטרים רוחב, בעלות קיבולת מים גדולה במיוחד. הן מיוצבות בעזרת עמודים חיצוניים גדולים וחזקים ומתאימות לקבוצות גדולות. הן קבועות ולא ניתן להזיז את מיקומן לאחר המילוי, ומצריכות תחזוקה שוטפת. אלה הבריכות הביתיות היקרות ביותר, אבל הן גם עמידות במיוחד, וישמשו אתכן במשך שנים ארוכות.

 

שימו לב שאם החלטתם לבחור בבריכה שתעמוד דרך קבע, בין אם זו בריכת קערה, בריכת עמודים או בריכת אולטרה, תצטרכו להקדיש קצת זמן לתחזוקה שלה. זה ישמור על הבריכה במשך שנים, ועל ההיגיינה והבריאות של הרוחצים.

 

המים בבריכה צריכים לעבור בדיקה שבועית (באמצעות מכשיר דיגיטלי או "סטיק" חד פעמי), פילטור מתאים ואיזון של רמת החומציות. שימו לב שטיפול בבריכות ביתיות שאינן בנויות צריך להיעשות עם חומרים אבקתיים, ולא נוזליים, משום שהחומצה שבחומרים הנוזליים עשויה לפגום בציפוי היריעות של הבריכה. תחזוקה נכונה של הבריכה תעניק לכם שנים רבות של שימוש היגייני, בטיחותי ומהנה בבריכה הביתית שלכם.

 

מה עוד כלול? ה"אמבטיה", גוף הבריכה, הוא הדבר הגדול והעיקרי שאותו אנחנו רואים ושעליו אנחנו משלמים, ולכן קל לשכוח שיש עוד לא מעט דברים חשובים שתזדקקו להם כדי להפעיל בריכה ביתית. שווה לבדוק אם הבריכה שבחרתם מגיעה עם כל מה שתצטרכו, ולגלות במה תצטרכו להצטייד בעצמכם.

 

  • משאבה ומסנן – ודאו שגודל המשאבה והמסנן שלכם מותאמים לגודל הבריכה: בימים שבהם תשתמשו בבריכה, המים אמורים לעבור דרך הפילטר בין ארבע לחמש פעמים ביום, ולכן, ככל שהבריכה גדולה יותר, כך גם המשאבה והמסנן צריכים להיות גדולים יותר.
  • סולם – אם מדובר בבריכה עמוקה, תצטרכו סולם שיאפשר לכם גישה נוחה לתוך הבריכה וממנה.
  • כיסוי – כדי למנוע התלכלכות ואידוי של מי הבריכה, חשוב להצטייד בכיסוי בריכה, וכזה שיתאים בצורתו ובגודלו לבריכה שלכם.

 

טיפ חם: כך תאריכו את תקופת הרחצה השנתית!

 

יולי ואוגוסט הם חודשים מושלמים לשימוש בבריכה ביתית: הילדים בבית במשך החופש הגדול והשמש קופחת מלמעלה, כך שגם מים קרים מאוד יהוו הפוגה מבורכת מהחום. אבל אם תרצו ליהנות מהבריכה גם בחודשים החמים, ולא רק החמים-עד-מוות, תוכלו לעשות זאת על ידי חימום של המים. חימום המים יכול להיעשות בשתי דרכים:

  • משאבת חום – בעזרת משאבת חום חשמלית תוכלו לחמם את המים בפשטות ובקלות מתי שרק תרצו, בעלות של 2-3 ש"ח לכל שעת הפעלה.
  • מערכת סולרית – הפתרון הזה הוא אקולוגי ומשתלם בטווח הארוך, אבל מצריך השקעה התחלתית משמעותית. ברגע שהמערכת הסולרית מותקנת, חימום הבריכה ייעשה ללא עלות שוטפת, כל עוד השמש זורחת.

 

שתי האפשרויות האלה יעניקו לכם עוד זמן כיף בבריכה לפני החום הגדול ואחריו, ויאריכו את עונת הבריכה השנתית בחודשיים בערך.

שאלות ותשובות על בריכות ביתיות מומלצות

איך בוחרים בריכה ביתית?

ראשית, חשוב להבין את השימוש העיקרי של הבריכה. האם אתם קונים בריכה לעצמכם ורוצים לארח בה עוד מבוגרים? האם גם ילדים קטנים צפויים להיכנס לבריכה? האם אתם מחפשים בריכה קבועה שתוצב בחצר הבית או בריכה מתנפחת או מתקפלת שלא תתפוס הרבה מקום?

 

לאחר שתענו על שאלות אלו, תוכלו להמשיך בחיפוש הבריכה המתאימה לכם. אם למשל הבריכה מיועדת לילדים קטנים, כדאי לרכוש בריכה קטנה יותר, שהעומק המירבי שלה מתאים לילדים קטנים. אם אתם מעוניינים בבריכה גדולה וקבועה שתעמוד בחצר לאורך כל הקיץ, מומלץ לקחת בריכה יציבה יותר ולהוסיף עזרים כמו משאבה או מסנן.

 

חשוב מאוד להבין גם את הגודל שאתם יכולים להכניס לחצר או למרפסת. הבריכות מגיעות במגוון גדלים ויש למדוד מראש כמה מקום יש לכם. שימו לב- המידות המצוינות מתייחסות לפנים הבריכה בלבד, ולא לשוליים או לעמודים המחזיקים את הבריכה, כך שתמיד צריך להוסיף לפחות עוד חצי מטר עד מטר לאורך ולרוחב המצוינים.

מהו גודל הבריכה המומלץ?

גודל הבריכה נגזר משני גורמים: 1. גודל המקום בו אתם רוצים למקם את הבריכה. 2. אופן השימוש בה.

לפעוטות ולגיל הרך: יש לבחור בבריכה מתנפחת שעומקה לא עולה על 30 ס"מ, ומומלץ כזו שהתחתית שלה מתנפחת גם כן.

 

לילדים קטנים: יש לבחור בריכה מתנפחת שעומקה לא עולה על 60 ס"מ. אם אחד ההורים רוצה להיכנס לבריכה עם הילדים, מומלץ לקחת בריכה מתנפחת אובאלית או מלבנית שאורכה עולה על 1.6 מטרים.

 

למבוגרים ונוער: מומלץ לקחת בריכת עמודים או צינורות בעומק של 80 ס"מ ומעלה. אם אתם מחפשים בריכה להתרעננות וטבילה של עד 4-5 אנשים, אפשר לקחת בריכה בקוטר או אורך של עד 3 מטרים.

לשחייה או לקבוצות גדולות: אם השימוש הוא ספורטיבי כמו שחייה או ספורט מים, או שאתם מתכננים לארח ורוצים שהבריכה תספיק לכמות גדולה יותר של אנשים, יש צורך בבריכות מסוג "אולטרה" שאורכן גבוה מ- 4 מטרים ורוחבן גדול מ- 3 מטרים. מרבית בריכות האולטרה הן מלבניות או אובאליות, אך ישנן מספר בריכות אולטרה עגולות, שקוטרן עולה על 4 מטרים.

שימו לב-  אין להתייחס לתמונות המוצגות המתארות את הבריכה אלא למידות בלבד. המידות מציינות את החלק הפנימי של הבריכה ולא את החלק החיצוני, שיכול לכלול עמודי תמיכה או סולם. כדאי להוסיף למידות עוד כחצי מטר עד מטר מכל כיוון, לנוחות מקסימלית.

איפה כדאי למקם את הבריכה?

יש להציב את הבריכה על משטח ישר וחלק, נקי מאבנים או דברים אחרים שיכולים להפריע ולהרוס אותה. מומלץ לא למקם אותה מתחת לעצים, משום שעלים וזרדים עלולים ליפול לתוך המים ולזהם אותם. כדאי לשים לב שמיקום הבריכה במקום שאינו מוצל יכול לגרום למים להתחמם מהר יותר ולהוביל לאידוי מהיר של המים, וגם מסוכנת לרוחצים שעלולים להיות חשופים לשמש זמן רב.

 

על מנת להגן על המים מפני השמש ולשמור עליהם נקיים ומרעננים לאורך זמן, מומלץ להשתמש בכיסוי גג המכסה את הבריכה ושומר על המים. כדאי גם לשים ספוג (פלציב) מתחת לבריכה, כדי להגן על התחתית שלה מפני נזקים.

 

אם אתם רוצים למקם את הבריכה במרפסת, כדאי לרכוש בריכות מתנפחות ולא קבועות, משום שבריכות עמודים גדולות ובעיקר בריכות אולטרה, כבדות מאוד ועלולות לגרום לנזקים במבנה ולהוביל, חלילה, לאסון. אם בכל זאת אתם מעוניינים בבריכת עמודים או אפילו בריכת קערה, יש להתייעץ עם גורם מוסמך כדי לוודא שהמרפסת אכן יכולה לעמוד במשקל הבריכה כאשר היא מלאה במים.

כדאי לרכוש ספוג (פלציב) ולמקמו מתחת לבריכה, כדי לוודא שהמשטח אכן חלק ואחיד.

איזו משאבה מתאימה לבריכה ביתית?

בריכה ביתית יכולה להיות פינוק אמיתי, אך יש לתחזק אותה כמו שצריך כדי לוודא שהיא תחזיק מעמד זמן רב. על מנת שתוכלו ליהנות מהבריכה הרבה שנים, חשוב להתאים לה משאבה איכותית שמתאימה בדיוק לגודל הבריכה ולנפח המים. יש מספר סוגי משאבות שדואגות לשמור על איכות המים, ומומלץ ללמוד ולדעת איזו משאבה הכי מתאימה לבריכה שלכם.

 

המשאבה היא כלי חשמלי שדואג לסחרור תמידי (סירקולציה) של המים. באמצעות הסירקולציה המשאבה שואבת לכלוך ושאר מזיקים, ועל ידי כך שומרת על ניקיון וצלילות המים לאורך זמן. שני הפרמטרים החשובים ביותר שיש לדעת כשניגשים לקנות משאבה לבריכה ביתית הם גודל הבריכה, ותדירות השימוש בה. ככל שהבריכה גדולה יותר ואתם משתמשים בה מספר גבוה יותר של פעמים, כך יש צורך בסירקולציה גדולה יותר, שמונעת מהמים "לעמוד" ולצבור לכלוך, ירוקת וחיידקים.

 

אלו הסוגים הפופולריים ביותר של משאבות לבריכה ביתית:

 

משאבת פילטר נייר- משאבה המכילה מסנן נייר ומתאימה לבריכות קטנות יותר. המשאבה דואגת לסירקולציה קבועה ושואבת לכלוך שנדבק לפילטר הנייר.

 

משאבת פילטר חול- ידועה גם בשם 'משאבת חול' והיא מתאימה לבריכות גדולות יותר. היא פועלת באותו אופן כמו משאבת פילטר נייר, כלומר דואגת לסירקולציה קבועה ושואבת לכלוך שנדבק לחול שבתוך המשאבה, אך היא פועלת בעצמה גבוהה יותר ופילטר החול יכול לסנן לכלוך בכמות גדולה בהרבה מפילטר נייר.

 

משאבת טבולה- או 'רובוט', היא משאבה שתכליתה לנקות את תחתית הבריכה מחול, לכלוך, ירוקת והצטברות חיידקים. המשאבה 'צוללת' לעומק הבריכה ונעה לאורך ולרוחב תוך שהיא מבצעת פעולה יניקה של המים, מסננת אותם ושולחת אותם חזרה למים בצורה צלולה יותר. מרבית המשאבות המתאימות לבריכות ביתיות יונקות בין 100 ל- 150 ליטרים לדקה.

 

משאבת חום- משאבת עזר הדואגת לשמירה על טמפרטורת מים קבועה, שצריכה להיות בין 24 ל- 29 מעלות בצל. טמפרטורה נמוכה או גבוהה מדי עלולה לגרום לעכירות המים ולהיווצרות אבנית, מה שמוביל לנזק לאיכות המים ולבריכה עצמה.

כמה זמן מחזיקה מעמד בריכה ביתית?

תוחלת החיים של הבריכה תלוי בכמה משתנים: סוג הבריכה, החומרים שממנה היא מיוצרת, התחזוקה שלה וכמות השימוש בה. בריכה ביתית מתנפחת תחזיק מעמד בין שנה לארבע שנים, בעוד שבריכות עמודים ובריכות אולטרה יחזיקו מעמד בין חמש לעשר שנים.

כמובן, ככל שתטפלו בבריכה טוב יותר, וככל שהיא עשויה מחומרים איכותיים יותר, כך היא תחזיק מעמד יותר זמן.