בר מים: 5 ברי מים מומלצים [2024] | FINDER {מדריך קנייה והמלצות}

בדקנו ובחנו עשרות ברי מים ברי מים והרכבנו רשימה של ברי המים המומלצים ביותר בשוק: תמי4, Ebar, מי עדן ועוד מגוון פתרונות מים לבית ומשרד.

מידע נוסף על בר מים מומלץ

אין כמו לשתות כוס מים קרים ללא טעם לוואי, נכון? במיוחד בישראל, בה מרבית החודשים חמים וחשוב לשמור על שתייה מרובה, בר מים מומלץ עשוי להיות בדיוק מה שחסר למטבח שלכם! אז בכדי לסייע לכם לבצע את הבחירה הנכונה ערכנו בדיקה מעמיקה של ברי מים מבית מותגים שונים, תוך דגש על פרמטרים שונים ולקיחה בחשבון של צרכים משתנים ולפניכם ברי המים המומלצים ביותר של השנה.

נכתב ע״י

נועם בן חיים

כותב: נועם בן חיים

כותבת וסוקרת עקשנית, מחפשת רק את הטוב ביותר ללא פשרות. חובבת יוגה, בעלי חיים וגלידה.

3 ברי מים המומלצים על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

מחיר חודשי 3 שנים
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

בתוספת 3 כדים גדולים
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה שלנו
+tami4edge

כולם מכירים את ברי המים של תמי4 מבית שטראוס ותוכלו למצוא בר כזה או אחר של החברה כמעט בכל בית. תמי4 מעניקה שירות מצוין ומספקת לכם בר מים בתשלומים, התחייבות ואחריות לאורך זמן.

מחיר חודשי 3 שנים
קנה עכשיו ב- אתר החברה

בר מים הוא המצאה חשובה ונוחה במיוחד לבית ובמרבית מקומות העבודה. שתיית מים מרובה, במיוחד מים נקיים וצלולים, חשובה כדי להישאר בריאים. בר מים חייב להיות נגיש ונוח לשימוש, אחרי הכל, כל המטרה שלו היא להקל על שתיית המים. בר מים מסובך לשימוש או לתחזוק פשוט לא יעשה את העבודה.

 

לכן, עשינו קצת מחקר ובחרנו את ברי המים המומלצים ביותר של השנה. מכונות אלו מתאימות לבתים פרטיים וגם למשרדים. כל אחד מברי המים מציע שילוב אחר של מאפיינים, כך שאתם יכולים לבחור את הבר שעונה על הצרכים שלכם.

לוגו של הסקירה

בר המים הטוב ביותר: +tami4edge

כולם מכירים את ברי המים של תמי4 מבית שטראוס ותוכלו למצוא בר כזה או אחר של החברה כמעט בכל בית. תמי4 מעניקה שירות מצוין ומספקת לכם בר מים בתשלומים, התחייבות ואחריות לאורך זמן.

+tami4edge

4.5 15

בר מים שאפשר למצוא כמעט בכל בית

יתרונות

בר מים מתקדם הקטן ב-20% מברי המים הקיימים

לחצן מזיגה נוח לילדים

הרתחה חכמה ושליטה ע"י אפליקציה

חסרונות

יקר יחסית

מכל מים לא גדול

מחיר חודשי 3 שנים
קנה עכשיו ב- אתר החברה

הוא אמנם קצת כבד יותר משאר הדגמים, מיכל המים שלו הקטן ביותר (0.9 ליטר) וגם הכי יקר (119 ₪ לחודש), אבל עבור אנשים שמחפשים סטייל ומגוון של אופציות, התמורה בהחלט שווה את המחיר.

בר המים +tami4edge מגיע עם השירות המלא של תמי4, ואחריות מקיפה, הזמנת טכנאי ללא עלות, משלוח עד הבית וללא עלות של מטהר המים tami4maze כל חצי שנה, נורת UV כל שנה – יתרון למי שרוצה לרכוש מוצר שיש לו אבא ואמא.

 

+tami4edge מגיע בחמישה צבעים שונים: לבן, שחור, אדום, אבן וכחול כהה ויכול להתאים לכל סגנון מטבח. בנוסף, כמו כל הדגמים האחרים של החברה, תוכלו למצוא בו את tami4maze  – מטהר המים המתקדם בעולם ובלעדי לתמי4. בנוסף, המכשיר מגיע גם עם תקן Energy Star, אשר מבטיח צריכת חשמל יעילה וחסכונית.

 

בר המים מסוגל להפיק 40 כוסות מים קרים בשעה בטמפרטורה של 5-20 מעלות וכ-60 כוסות מים חמים בטמפרטורה של 92-96 מעלות.

 

אבל מה שהכי מיוחד במכשיר הזה הוא כמה הוא חכם! ניתן להפעיל אותו מרחוק עם אפליקציה, הוא לומד את הרגלי שתיית המים של דיירי הבית ויודע מתי להרתיח מים בעצמו. הוא מתריע בפניכם כאשר יש תקלה או כאשר צריך לרוקן את מגש הטיפות וניתן להגדיר באפליקציה משקאות אישיים לכל אחד מבני המשפחה. הוא אפילו מדליק את המסך שלו באור עדין בשעות הלילה כאשר מתקרבים אליו בזכות חיישן תאורת הלילה המתקדם כדי שהדרך לכוס המים בלילה תהיה קלה יותר. אהבנו.

לוגו של הסקירה

בר מים קלאסי (כדים) משודרג: מי עדן STORM

מי שאוהב את בר המים הקלאסי שמגיע עם כדים של מים צלולים בכל חודש, אבל נרתע מהכדים הכבדים, ישמח לראות את השדרוג המשוכלל למתקן הקלאסי של מי עדן, אשר מגיע בדיוק בגובה שלכם ומפיק מים חמים וקרים לכל שימוש.

מי עדן STORM

4.5 15

בר מים משודרג עם כדי מים חודשיים

יתרונות

עיצוב חדשני וארגונומי

נוח לשימוש

הכדים מוסווים מן העין ואין צורך להרים אותם

תאורת LED מעל הברזים

שטח מזיגה שמתאים לכוסות ובקבוקים כאחד

מתאים לכדים גדולים וקטנים

חסרונות

תופס הרבה מקום

עדיין צריך להתנהל עם כדים

בתוספת 3 כדים גדולים
קנה עכשיו ב- מי עדן

לא מדובר במתקן הפשוט שכולנו מכירים ואוהבים, עם כד גדול שמולבש מלמעלה ומספק מי שתיה משני ברזים קטנים – אלא בר מים חדש המשלב טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב חדשני. STORM מאוד נוח לשימוש לאור העובדה שאין צורך להעמיס עליו את כדי המים הכבדים, פשוט טוענים אותם באמצעות הטעינה שנמצאת בחלקו התחתון של המתקן, מוסוות מן העין.

 

המים של מי עדן עומדים במגוון תקנים בינלאומיים מחמירים, כמו גם אישורי ותקני משרד הבריאות – כך שאתם יכולים לשתות אותם בלב שלם וברוגע. בנוסף, המתקן מעוצב ארגונומית, כך שאינכם צריכים להתכופף כדי למזוג מים. בר מים מצוין למשרד וגם לבית, אם כי יש שיעדיפו בר מים פחות גדול ובולט למטבח שלהם.

לוגו של הסקירה

בר מים במחיר זול וללא התחייבות: מתקן מים ‏צלול GOLD PREMIUM

כולנו רגילים לחברות שמציעות לנו ברי מים יוקרתיים עם התחייבות לפחות לשנה (אם לא 4), אבל מה אם אתם פשוט רוצים לקנות בר מים טוב במחיר נוח וללא התחייבות לחברה כזו או אחרת? GOLD PREMUM של צלול הוא בדיוק מה שחיפשתם.

מתקן מים ‏צלול GOLD PREMIUM

4.5 15

מתקן מים במחיר נוח וללא התחייבות

יתרונות

מחיר נוח

מפיק מים איכותיים

עומד בכל התקנים

תצוגה דיגיטלית נוחה

3 ברזים

יש מצב שבת

חסרונות

מגיע ללא מסנן

אין ליווי תומך של חברה

קנה עכשיו ב- ענק הקניות
Olympic platinum דור 4
קנה עכשיו ב- GetIt

זה כבר דור 5 של בר המים GOLD PREMUM והוא בהחלט מגיע עם שיפורים חדשים: זמן ההרתחה הרבה יותר מים וגם המים החמים נשמרים לאורך זמן רב יותר. במכשיר יש מצב שבת וניתן להזמין אותו עם או בלי התקנה. בנוסף, מומלץ לרכוש איתו לפחות 2 מסננים בנפרד, כדי שתוכלו להחליף כל 6 חודשים (הבר מגיע ללא מסנן) – וכל התענוג הזה עולה פחות מ-900 שקל! מחיר בהחלט משתלם.

 

ה- GOLD PREMUM מתחבר אל מערכת המים שלכם ומספק מים שתייה מטוהרים וטעימים. בנוסף, הוא עומד בכל התקנים הנחוצים, כולל התקן האירופאי ומאושר לשיווק ע"י מכון התקנים. אתם מקבלים 3 ברזים עבור מים חמים, פושרים וקרים, וגם תצוגה דיגיטלית נוחה לשימוש.

 

אם חשבתם שהמחיר הזול גורע מהמאפיינים שלו, אתם בהחלט טועים; יש ברז ביטחון מובנה למניעת גישה לילדים, אפשרות כוון טמפרטורת המים ואפשרות לתכנות שעות השימוש, כדי שתוכלו לחסוך בחשמל במהלך הלילה.

 

נכון, אין לכם חברה שתלווה אתכם, תעניק לכם שירות ותבוא להחליף לכם את המסננים – אבל אתם מקבלים בר מים מעולה במחיר נוח.

לוגו של הסקירה

בר מים מיוחד לשומרי שבת: נועם 1

אם אתם מחפשים את בר המים היחיד שהשימוש במים החמים שבו הותר בשבת – בר המים נועם 1 של אפיקים הוא הטוב ביותר ששומר שבת אדוק יכול למצוא.

בר מים נועם 1

4.5 15

מגיע עם כל ההכשרים והאישורים האפשריים לשימוש בשבת

יתרונות

יש אישור כשרות ואישור הלכתי

ניתן להשתמש בשבת

ברז בטיחות מובנה

נוח לשימוש

פשוט לתפעול

חסרונות

עיצוב משעמם

מגיע רק בצבע אחד (כסוף)

מחיר חודשי לשלוש שנים
קנה עכשיו ב- אפיקים

שומרי שבת רבים נתקלים בקושי לחמם מים בשבת ומשתמשים במיחם. אולם, אם אתם לא רוצים להצטייד במכונה הגדולה והמגושמת הזאת ואתם מעדיפים לרכוש בר מים שיכול להיות פעיל במהלך כל ימים השבוע, נועם 1 הוא בר המים הטוב ביותר עבורכם.

 

נועם 1 מגיע עם אישור כשרות מבית הוראה יביע אומר ובד"ץ מהדרין וגם אישור הלכתי מבית מכון טכנולוגי להלכה! לא תמצאו מכשיר כשר ומאושר הלכתית יותר.

 

המכשיר מתחבר ישירות למערכת המים שלכם ומספק מים קרים וצלולים (או לחילופין חמים) בכל זמן. בנוסף, הוא גם מגיע עם ברז ביטחון מובנה כדי למנוע את גישתם של הילדים למים הרותחים. בנוסף, הוא אולי לא מגיע עם רשימת אישורי תקנים ארציים ובינלאומיים, אבל הוא כן מאושר לשיווק על ידי מכון התקנים לפי תקן 900.

מוצר זה לא נבדק על ידנו ואינו המלצה של האתר. 

לוגו של הסקירה

בר מים משוכלל ובמחיר נוח: Ebar Pure Spiral

זוכרים את חברת אלקטרה בר מים? אז Ebar רכשו אותם ומייצרים ברי מים איכותיים עם טכנולוגיה מתקדמת.

Ebar Pure Spiral

4.5 15

בר מים מצוין ששווה לקחת בחשבון

יתרונות

נראה מצוין

איכות מים טובה

עומד בהרבה תקנים

מגיע במגוון צבעים

מאפייני טמפרטורה שימושיים

מנגנון הגנת ילדים

מסך מגע מלא

חסרונות

תא מילוי מים קטן יחסית

3 שנים
קנה עכשיו ב- Ebar

עם Ebar Pure Spiral אתם מקבלים בר מים מעוצב אשר מספק מים קרים, חמים, פושרים ואפילו אקסטרה חמים!  אתם גם יכולים להגדיר מראש את הטמפרטורה בה אתם מעוניינים לפי הצורך – אפשר אפילו לקבל מים בטמפרטורת החדר.

 

המכשיר עצמו מעוצב נהדר ומגיע בארבעה צבעים שונים: כסוף, לבן, אדום ושמנת – כך שהוא ישתלב נהדר בכל מטבח. בנוסף, אתם מקבלים מסך מגע משוכלל ונוח במיוחד.

 

כמו מרבית המכשירים בסקירה שלנו, גם בר המים הזה מעוטר בתקנים נחשבים כגון תו תקן 1505 של מכון התקנים ותקן NSF הבינלאומי. מערכת הסינון המתקדמת תוודא גם היא שהמים שאתם שותים נקיים וצלולים.

 

היתרונות שמגיעים עם ה- Pure Spiralהם הובלה והתקנה חינם, 3 שנות אחריות ושני סננים ומנורת UV בשנה השנייה והשלישית.

כיצד ביצענו את הסקירה של ברי מים?

בהליך בדיקת ברי מים שמנו דגש על לא מעט פרמטרים אשר משפיעים על איכותם ובין היתר: תו תקן, שיטת טיהור המים עליה הוא מבוסס, בטיחות, תכונות, עיצוב, מידות, מחיר, שירות ואחריות. 
כמובן, שהתחשבנו בצרכים השונים של המשתמשים: גובה התקציב, פונקציות מבוקשות, מספר המשתמשים וגילם וכיוצא בזה.. 
את המידע על ברי המים לקחנו מהאתרים של המותגים השונים כמו כן, אספנו חוות דעת והמלצות של משתמשים, שקללנו את כל המידע וכך הרכבנו למעשה את הרשימה. 

סיכום

בר מים כבר נהפך במטבחים רבים לפריט חובה. אנשים שמתקשים לשתות מי ברז בשל טעמם או צלילותם מוצאים שבר מים הוא הפתרון הנוח ביותר בשבילם.

 

איך לבחור בר מים?

בר מים הוא לא מוצר חדש בישראל. בעבר אפשר היה לראות אותו בעיקר במשרדים ובחדרי המתנה, ותמיד רצינו אחד כזה בבית. היום, כמעט בכל בית ניתן למצוא בר מים כלשהו. הוא מאפשר לכם לשתות מים קרים או להכין קפה חם בכל רגע נתון בלי להצטרך לחמם את הקומקום או לדאוג להכניס בקבוקי מים למקרר.

 

בעוד שבעבר נחשבו ברי המים יקרים, כמו כל מוצר שיוצא לשוק, ככל שעולה ההיצע והביקוש כך יורד המחיר והיום אפשר למצוא ברי מים במנעד מחירים רחב מאוד, מכמה מאוד שקלים בודדים ועד אלפי שקלים. ברי המים עברו לא מעט שכלולים עם השנים והמבחר רק הולך וגדל. אז איך תדעו איזה בר מים לבחור? בשביל זה אנחנו פה, לעשות לכם קצת סדר בבלאגן. עקבו אחרי המדריך שהכנו לכם, בסופו תוכלו לדעת בדיוק, איזה בר מים הכי טוב לכם.

 

סוגי ברי מים

ברי המים מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: ברי מים עם כד וברי מים בחיבור ישיר.

 

בעוד שאלו עם הבקבוקים נעלמים לאט מהנוף, אם כי עדיין קיימים, ברי המים המחוברים ישירות למערכת המים הביתית הולכים ותופסים תאוצה. אם אתם עדיין לא בטוחים איזה בר מים אתם מעדיפים, כדאי שתשאלו את עצמכם כמה מים אתם באמת שותים? התשובה לשאלה הזאת תוכל לכוון אתכם.

 

בר מים עם כד – מגיע עם כמות מים מוגבלת, מחייב התקשרות עם ספק כלשהו, ולרוב יתפוס מקום רב יותר, גם בר המים עצמו וגם הבקבוקים המסופקים יחד איתו למשך החודש.

 

בר מים בחיבור ישיר –  הסוג הנפוץ יותר ברוב הבתים, מגיע במגוון גדלים, כמות המים בלתי מוגבלת כי הוא מחובר ישירות לקו המים הביתי, ניתן לרכישה עצמית ולא מחייב התקשרות עם ספק מסוים.

 

עכשיו כשאתם יודעים מה ההבדל בין שני הסוגים של ברי המים, נוכל להמשיך כדי להבין מה צריך לבדוק לפני שרוכשים בר מים .

 

תקציב –  כמו שכבר אמרנו, טווח המחירים של בר מים יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לבר מים שנרכש באופן עצמאי ולהגיע עד לכמה אלפי שקלים לברי המים המשוכללים הנרכשים דרך חברות שונות. התשלום עבור בר מים שנרכש דרך חברה לרוב יהיה בתשלומים, ואלו ינועו בין 80 שקלים ל-200 שקלים לחודש, תלוי בדגם, ויגיעו לרוב עם אחריות לפחות לשנה ויכללו גם החלפת מסננים. אם תשלום חודשי קבוע הוא משהו שיכול להיות מתאים לכם, שווה לשקול התקשרות עם חברה וכך להרוויח גם אחריות. אם בכל זאת תעדיפו רכישה והתקנה עצמית של בר מים, וודאו שהחיבורים תואמים ודאגו תמיד לתחזק אותו כראוי, וכמובן להחליף מסננים בזמן.

 

מיקום – כחושבים על המיקום צריך לחשוב על שני דברים. הראשון, האם בר המים ישמש אותנו בבית או במשרד. משרדים לרוב נוטים לרכוש בר מים עם כד כדי שיוכלו לבדוק את כמות צריכת המים. בבית לעומת זאת יש לרוב ברי מים ללא כד. הדבר השני שתצטרכו לחשוב עליו הוא המיקום הפיזי של בר המים. בדקו היכן תרצו למקם את בר המים, האם הדבר אפשרי מבחינת החיבור למערכת המים והחשמל? האם תרצו בר מים עומד על הרצפה או אולי בר קומפקטי שיהיה על השיש? בר מים הוא מוצר שתופס מקום, בין אם עומד על הרצה או בין אם על משטח העבודה, הוא נוכח ואי אפשר לפספס אותו, לכן וודא שאתם יודעים איפה אתם רוצים למקם אותו. קחו בחשבון שבחלק מהדגמים של ברי המים העומדים יש גם ארונית אחסון קטנה, כך שגם אם הוא תופס מקום הוא מוסיף מקום אחסון. חשבו על כך לפני הרכישה.

 

חסכון – הדבר שכולנו רוצים זה לחסוך – בחשמל, במים, בזמן. בר מים מתגאה בכך שהוא חסכוני, וזה נכון, אבל כמו בכל מוצר חשמלי, יש סייגים. צריך לזכור שאמנם לא תצטרכו יותר לקנות שישיות של מים כל שבוע בסופר, ולא תפעילו את הקומקום 3 פעמים ברצף כי לא זכרתם אם הפעלתם אותו אבל, בר המים מחובר לחשמל כל הזמן ואם לא תזכרו לכבות לו את אופציית החימום, הוא ירתיח מים אוטומטית כל פעם שהמים יתקררו. זה לא בהכרח יקפיץ לשמים את החשבונית החודשית של חברת החשמל, אבל הגיוני שתראו עלייה קלה במחיר החשמל. כמו מרבית מוצרי החשמל בשוק גם ברי מים מגיעים עם דירוג אנרגטי, לכן בדקו מהו הדירוג האנרגטי של בר המים וקחו בחשבון שדירוג גבוהה משמעו לא רק שהוא ידידותי לסביבה אלא גם לכיס שלכם כי התחזוקה שלהם כנראה תהיה זולה יותר.

 

תכונות ייחודיות – היום תוכלו למצוא הרבה פונקציות שימושיות בברי המים השונים בשוק. יש ברי מים שמגיעים עם אפשרות למים מוגזים, אם אתם אוהבים מידי פעם ליהנות מכוס סודה קרה, כדאי לכם לבדוק את ברי המים של תמי4 שמגיעים עם האופציה הזו. בנוסף תוכלו למצוא פונקציות כמו נעילת ילדים למים החמים, אפשרות למזיגת קנקן מים שלם בלחיצה והגדרת כמות מזיגה אוטומטית של כוס שתיה אחת. בדקו האם אתם יכולים לשלוט בטמפרטורת המים והאם יש אפשרות לשעון שבת במקרה ואתם צריכים. וזוהי רק רשימה חלקית של תכונות שתוכלו למצוא בברי המים השונים.

 

עיצוב וסגנון –  לבסוף, בחרו לעצמכם את העיצוב שאתם הכי אוהבים והכי מתחברים אליו. בסופו של דבר, מדובר במכשיר לא קטן, גם אם בוחרים את המכשירים הקומפקטיים, הם עדיין גדולים ובולטים לעין. לכן, תדאגו לבחור מכשיר שתאהבו אותו ולא ימאס עליכם אחרי תקופה קצרה. בר מים יכול להגיע במגוון רחב מאוד של צבעים. מצבע סטנדרטי וניטרלי כמו לבן או כסוף, ועד צבעים נועזים במיוחד כמו אדום ירוק או טורקיז. תוודאו שהוא מתאים לעיצוב הכללי של החלל בוא יהיה ממוקם, בין אם בבית או במשרד.

 

עכשיו, כשיש בידכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת יהיה לכם קל בהרבה להבין מה אתם מחפשים מבר המים שלכם. חשבו מהו סדר העדיפויות שלכם, מה ממש חשוב לכם שיהיה בבר המים ועל מה אתם תוכלו לוותר. האם חשוב לכם יותר העיצוב והסגנון הכללי של בר המים או אולי חשוב לכם דווקא תכונה ספציפית? אחרי שתדעו מה הצרכים האישיים שלכם, כבר יהיה לכם הרבה יותר פשוט להחליט.

 

היתרונות של בר מים

שיפור טעם וריח: אחד היתרונות הבלתי נראים של בר מים הוא השיפור המשמעותי בטעם ובריח של המים. מי ברז מכילים לרוב כלור או כימיקלים אחרים המשמשים לחיטוי, שעלולים להעניק להם טעם וריח לא נעימים. עם זאת, ברי מים עם מערכות סינון מתקדמות מסירים ביעילות את הזיהומים הללו, וכתוצאה מכך מתקבלים מים נקיים ומרעננים בעלי טעם וריח טוב יותר.

 

יתרונות בריאותיים: בנוסף לאספקת מי שתייה נקיים, ברי מים מציעים יתרונות בריאותיים שונים. על ידי סינון מזהמים, הם מפחיתים את הסיכון לצריכת חומרים מזיקים כמו עופרת, חומרי הדברה וחיידקים. זה יכול לסייע במניעת בעיות בריאות פוטנציאליות הקשורות למחלות הנישאות במים וחשיפה ארוכת טווח לרעלים. יתר על כן, הזמינות של מים מסוננים מעודדת אנשים לשתות בכמות מספקת, תומכת בבריאות הכללית וברווחה.

 

אפשרויות השימוש: יתרון בלתי נראה נוסף של בר מים הוא הרבגוניות שלו בשימוש. בעוד שהמטרה העיקרית היא לספק מי שתייה נקיים, ברי מים יכולים לשמש גם למטרות אחרות. המים המסוננים יכולים לשמש לבישול, הכנת משקאות, או אפילו עבור מטלות בית כמו השקיית צמחים או מילוי מכשירי אדים. הרבגוניות הזו מוסיפה ערך למכשיר, מה שהופך אותו לתוספת רב תכליתית לכל בית או מוסד.


יתר על כן, הנוכחות של בר מים מומלץ יכולה לשמש גם כתזכורת חזותית לשתות יותר מים, ולעודד אנשים לענות על צורכי השתייה היומיומיים שלהם. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור אנשים שמתקשים לצרוך כמות נאותה של מים לאורך היום.

 

האם יש חסרונות לבר מים

אמנם ישנם יתרונות רבים לקניית בר מים, אך חשוב לקחת בחשבון גם את החסרונות הפוטנציאליים. אחד החסרונות העיקריים הוא העלות הראשונית של רכישה והתקנת מערכת בר מים. בהתאם למותג, לתכונות ולטכנולוגיית הסינון, ברי מים יכולים להיות די יקרים. השקעה מראש זו עשויה להרתיע אנשים מסוימים מלשקול אפשרות זו, במיוחד אם יש להם מגבלות תקציב.

חיסרון נוסף הוא עלויות התחזוקה השוטפות והחלפת המסננים. ברי מים דורשים תחזוקה שוטפת כדי להבטיח את תפקודם התקין לאורך זמן. זה כולל ניקוי המערכת, החלפת מסננים וטיפול אפשרי בחלקים מכניים. משימות תחזוקה אלו יכולות לדרוש זמן, מאמץ והוצאות.

יתרה מזאת, גם השטח הנדרש להתקנת בר מים יכול להוות אתגר, במיוחד במטבחים קטנים יותר או חללי מגורים. ברי מים דורשים בדרך כלל אזור ייעודי להתקנה, כולל גישה למקור מים וניקוז. זה עשוי להגביל את אפשרויות המיקום ולדרוש סידור מחדש של החלל הקיים.

בנוסף, אנשים מסוימים עשויים למצוא את תהליך המילוי מחדש של מיכלי בר המים לא נוח. שלא כמו מכשירי מים מסורתיים או מים בבקבוקים, ברי מים מסתמכים לרוב על מיכלים ניתנים למילוי מחדש שצריך למלא באופן ידני. זה יכול לקחת זמן, במיוחד אם יש מספר אנשים המשתמשים בבר המים או אם הוא נמצא בשימוש בסביבה עמוסה כמו משרד או מסעדה.

 

מהן העלויות הכרוכות לבר מים

לפני שרוכשים בר מים השוואת מחירים היא הכרחית כי העלויות הכרוכות בבעלות על בר מים יכולות להשתנות בהתאם למספר גורמים. העלות הראשונית של רכישת בר מים היא גבוהה מאוד, מעל כמה אלפי שקלים ובהתאם למותג, אף יותר, ההבדלים שאפשר למצוא הם בתכונות ובאיכות המערכת, במסנני מים איכותיים יותר או פחות, כמובן שאפשר גם למצוא בר מים זול מומלץ. בנוסף, ייתכנו עלויות התקנה אם נדרש סיוע מקצועי להקמת בר המים. כמו כן, אם אתם שומרי שבת כדאי לחפש בר מים לשבת המלצות וחוות דעת ולהחליט מהו המכשיר המתאים לכם ביותר.

בנוסף לעלויות מראש, יש לקחת בחשבון הוצאות שוטפות. אחת העלויות העיקריות שחוזרות על עצמן היא החלפת מסננים. תוחלת החיים של מסננים יכולה להשתנות, אך בדרך כלל יש להחליף אותם כל שישה חודשים עד שנה, בהתאם לשימוש ואיכות המים המסוננת. עלות החלפת מסננים יכולה לנוע בין 80 שקלים ל-350 שקלים, תלוי במותג ובסוג המסנן.

עלות שוטפת נוספת היא החשמל הנדרש להפעלת בר המים. דגמים מסוימים עשויים לצרוך יותר אנרגיה מאחרים, לכן חשוב לקחת בחשבון את צריכת האנרגיה לטווח הארוך ולהכניס אותה לחשבון התקציב.

כמו כן, ראוי לציין שעלויות התחזוקה עשויות להיות נחוצות כדי לשמור על תפקוד מיטבי של בר המים. זה יכול לכלול ניקיון קבוע, חיטוי וכל תיקונים הדרושים. עלויות אלו עשויות להשתנות בהתאם למורכבות המערכת ולכל חוזי תחזוקה או אחריות שעשויים להיות זמינים.

 

למה בר מים כל כך חשוב

לבר מים יש חשיבות עליונה בכל הנוגע לסינון מים והבטחת טוהרם ובטיחותם לצריכה. עם הגדלת החששות לגבי איכות מי הברז והנוכחות הפוטנציאלית של מזהמים, ברי מים בבית או בשטחים ציבוריים הפך למוצר הכרחי.

ראשית, בר מים משמש כמערכת סינון אמינה המסירה זיהומים וחומרים מזיקים מהמים. הוא משתמש בטכנולוגיות מתקדמות כגון מסנני פחם פעיל, אוסמוזה הפוכה ועיקור UV כדי לחסל חיידקים, וירוסים, מתכות כבדות ומזהמים אחרים. טכנולוגיות אלו מבטיחות שהמים שאנו שותים נקיים ממזהמים מזיקים שעלולים להשפיע לרעה על הבריאות שלנו.

שנית, בר מים מספק מקור נוח ונגיש למי שתייה נקיים. הוא מבטל את הצורך ברכישת מים בבקבוקים, מה שלא רק חוסך כסף אלא גם מפחית את פסולת הפלסטיק וזיהום הסביבה. עם בר מים מומלץ, אפשר פשוט למלא בקבוק או כוס לשימוש חוזר במים מטוהרים בכל זמן ובכל מקום, ולקדם שיטות בר קיימא וידידותיות לסביבה.

יתר על כן, ברי מים מציעים גם את הגמישות להתאים את המים בהתאם להעדפות האישיות. ברי מים מסוימים מספקים אפשרויות לטמפרטורות מים שונות, כגון מים צוננים, טמפרטורת החדר או מים חמים, העונים על צרכים שונים. בנוסף, דגמים מסוימים עשויים אפילו לכלול תכונות נוספות כמו חליטות טעם, המאפשרות למשתמשים להוסיף טעמים טבעיים למים שלהם לטעם מרענן.

 

תכונות מיוחדות של ברי מים

ברי מים מציעים מגוון מאפיינים מיוחדים המשפרים את חווית השתייה הכוללת. מאפיין בולט אחד הוא טכנולוגיית הסינון המתקדמת המשמשת בברי מים. מערכות אלו נועדו להסיר זיהומים ומזהמים ממי הברז, ולהבטיח שאתם צורכים מים נקיים וטהורים. בחלק מברי מים יש אפילו תהליכי סינון רב-שלביים שמסלקים חומרים מזיקים כמו כלור, עופרת וחיידקים.

בנוסף לסינון, ברי מים רבים מציעים גם אפשרויות בקרת טמפרטורה. המשמעות היא שתוכלו ליהנות מהמים שלכם בטמפרטורה המועדפת עליכם, בין אם הם קרים כקרח ביום קיץ חם או חמימים למשקה נעים בערב. לכמה ברי מים יוקרתיים יש אפילו את היכולת להוציא מים מוגזים, מה שמספק חלופה מרעננת למים שקטים.

תכונה מיוחדת נוספת של ברי מים היא האפשרות להתאים אישית את המשקה. דגמים מסוימים מגיעים עם מחצבי טעם, המאפשרים להוסיף פירות טבעיים או עשבי תיבול למים להוספת טעם. זה יכול להפוך את ההקפדה על שתייה מספקת למהנה יותר ולעודד לשתות יותר מים במהלך היום.

יתר על כן, לברי מים יש לרוב עיצובים אלגנטיים ומודרניים שיכולים להשלים כל מטבח או חלל מגורים. הם מגיעים במגוון גדלים וסגנונות, ומאפשרים לבחור את זה המתאים ביותר להעדפות האסתטיות שלכם. לחלק מהדגמים יש אפילו צגי מסך מגע, מה שהופך אותם ידידותיים למשתמש וקלים לתפעול.

 

איך בר המים משתווה למתקני מים אחרים

השוואת ברי מים למתקני מים מומלצים אחרים היא רצויה כדי לקבל החלטה מושכלת, כאשר משווים ברי מים חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו יעילות, עלות-תועלת והשפעה סביבתית. האפשרות המסורתית של רכישת מים בבקבוקים יכולה להיות נוחה, אבל היא לא הבחירה הכי ברת קיימא. מים בבקבוקים לא רק מייצרים כמות משמעותית של פסולת פלסטיק אלא גם דורשים הובלה ואחסון, מה שמוסיף לטביעת הרגל הפחמנית הכוללת.

מצד שני, מקררי מים הם חלופה נפוצה לברי מים. למרות שהם מספקים אספקה רציפה של מים, הם דורשים לעתים קרובות בקבוקי מים גדולים שצריך להחליף באופן קבוע. זה יכול להוביל לעלויות נוספות ואתגרים לוגיסטיים. בנוסף, מקררי מים עשויים שלא להציע את אותה רמת סינון וטיהור כמו ברי מים, מה שעלול לפגוע באיכות ובטעם של המים.

בהשוואה לחלופות אלו, ברי מים מציעים מספר יתרונות. הם משתמשים במערכות סינון מתקדמות המסירות ביעילות זיהומים, ומבטיחות מי שתייה נקיים ובטוחים. יתר על כן, ברי מים מבטלים את הצורך בבקבוקי פלסטיק, מפחיתים את הפסולת ומקדמים קיימות סביבתית. על ידי אספקה אינסופית של מים מסוננים, הם מציעים נוחות ללא הטרחה של מילוי מתמיד או החלפת בקבוקי מים.

בנוסף, ברי מים מגיעים לרוב עם תכונות מיוחדות, כגון בקרת טמפרטורה ואפשרויות חלוקה מרובות, המאפשרות למשתמשים להתאים אישית את חווית השתייה שלהם. תכונות אלו יכולות לשפר את שביעות רצון המשתמש ולהפוך את בר המים לתוספת רב-תכליתית לכל חלל.

בעוד שהעלות הראשונית של רכישת בר מים עשויה להיות גבוהה יותר מאפשרויות אחרות, החיסכון לטווח ארוך במונחים של קניית מים בבקבוקים או החלפת בקבוקי מצנן מים יכול לקזז את ההשקעה. יתרה מכך, בהתחשב ביתרונות הבריאותיים, בנוחות ובידידותיות לסביבה של בר מים, מתברר שהוא מספק חוויה כוללת מעולה בהשוואה למתקני מים אחרים.

כאמור הבחירה אם לרכוש בר מים או לא כוללת מספר התלבטויות אבל אם אתם אנשים שאוהבים שהמטבח שלכם מאובזר בכל מה שצריך כמו מקרר עם 4 דלתות, אתם גם לא מוותרים על שימוש במסחטת מיצים ולא היססתם בבחירת מיחם כשר לשבת בוודאי שגם תיהנו מבר מים מפנק ונוח, שמאפשר לכם זמינות של מי שתייה צלולים ונקיים.

שאלות ותשובות על בר מים מומלץ

הבית שלי ישן ומערכת המים עוברת מהברז ישירות בתוך הקיר, עדיין אוכל לקנות בר מים בחיבור ישיר?

כן. אמנם החיבור למכשיר במקרה הזה יהיה מעט מסובך יותר. במקרה של מערכת מים רגילה שנמצאת מתחת לכיור המטבח, המתקין יקדח חור קטן בשיש ויחבר את צינור הזנת המים ישירות למערכת המים וכך לא יהיו חשופים צינורות על השיש. בהרבה בתים בבנייה ישנה, הברזים במטבח מחוברים ישירות למערכת המים בקיר. במקרה כזה, המתקין יוסיף מפצל לברז הקיים ולשם יחבר את צינור הזנת המים של בר המים. הפתרון הזה לא אסטטי במיוחד כי צינור המים יהיה חשוף על השיש. בנוסף, במקרה של מערכת כזו, לא מומלץ לנסות להתקין בר מים לבד אלא רק בעזרת איש מקצוע. לכן, כדאי לחשוב מחדש האם לרכוש בר מים בחיבור ישיר או אולי בכלל עדיף בר מים עם כד.

מה תפקיד נורת ה-UV בבר מים?

נורת ה- UV מטהרת את המים לפני שהם מגיעים לכוס. חוץ מהמסנן שדואג לסנן את המים מאבנים ולכלוך נוסף שחודר אליהם, נורת ה-UV  דואגת לטהר את המים מחיידקים. הנורה מקרינה אור אולטרה סגול ובכך קוטלת מיקרו-אורגניזם שנמצאים במים. הנורה עצמה נמצאת רק בתא של המים הקרים, שם לא מתבצעת פעולת הרתחה שגורמת להשמדת חיידקים אלו כמו בתא המים החמים. חשוב לדעת, שכדי להבטיח עבודה יעילה של נורת ה- UV , צריך לדאוג להחליף אותה אחת לשנה בערך.

יש הבדל בין מים מינרלים למים מטוהרים/מסוננים מבר מים?

בהחלט. מים מינרלים הם מי נביעה, או במילים אחרות, מים טבעיים הנאספים ממעיינות ונמכרים בבקבוקים. המים האלו לא עוברים טיהור אלא רק סינון חלקי מחלקיקים הנמצאים בהם. המים המינרלים יהיו שונים בהרכב שלכם במהלך הדנה ויהיו תלויים במשקעים, ובעונות השנה. לכן, בקבוק מים אחד לא בהכרח יהיה דומה למשהו מבחינת המרכיבים שלו. תהליך הטיהור והסינון בבר מים הוא שונה. אמנם המים מוזרים מהברז, שם כמובן ישנה אבנית בכמויות משתנות, תלוי באזור המגורים, אך הם עוברים סינון וטיהור לפני שהם מגיעים אליכם לכוס. הטיהור של המים כולל בחלק מן המקרים גם טיהור מחיידקים שעלולים להיות במים כשהם לא עוברים הרתחה. סינון המים לרוב עובר דרך מסנן פחם פעיל.

מה זה מסנן פחם פעיל?

מסנן פחם פעיל זה המסנן הנפוץ ביותר שיש כיום לסינון המים. הפחם הפעיל עוזר בהרחקת כלור חופשי ותרכובות אורגניות שונות שקיימות במים ומאפשר לכם ליהנות ממים נקיים וצלולים יותר. הפחם הפעיל במסנן מגיע בצורות וגדלים שונים כדי לאפשר ספיגה טובה ביותר לכמה שיותר חומרים שנמצאים במים בצפיפות שונה. יעילות המסנן תלויה בצפיפות של הפחם, ככל שיהיו לו גדלים משתנים בצפיפות משתנה יהיה לו קל יותר לתפוס מולקולות בגדלים שונים. חשוב להדגיש שעם הזמן יעילות המסנן, גם של הטובים ביותר, יורדת כי הפחם כבר ספוג שחומרים ולכן מומלץ להחליף מסנן אחת לחצי שנה בערך או לפי כמות מים המוגדרת אצל יצרן בר המים.