סופח לחות – סקירת 3 סופחי לחות הטובים ביותר לשנת 2024 | Finder

סופח לחות – הפתרון האידיאלי למניעת נזקי לחות ועובש

icon pos_1

ניתחנו

24 סקירות

ו-

1578 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על סופחי לחות מומלצים

הלחות הינה אחד המאפיינים הידועים והמוכרים של ארצנו, המשפיעה על גופנו, אך מעבר לכך גם משפיעה לא מעט על סביבתנו. בין אם בבית ובין אם במשרד, הלחות עלולה לגרום לבעיות עובש, טחב, פגיעה במבנה ובמראהו. אז מה הפתרון? הכירו את המכשיר שרבים ממשתמשיו לא מבינים איך הסתדרו בלעדיו קודם – סופח הלחות.

 

כשמדברים על השלכות הלחות, המאפיינת את אזורים מסויימים במדינתנו, רבים מאיתנו חושבים מיידית על הזיעה ממנה אנו סובלים בימי הקיץ החמים ונוטים לשכוח שהיא קיימת מסביבנו גם כשחודשי הקיץ עוברים. הלחות נמצאת מסביבנו גם כשאיננו מרגישים אותה ויכולה להתקיים ולהצטבר בחללים מסוימים במבנה, בחדרים בתוך ביתנו, במרתפים ועוד. ללחות זו השפעות רבות על סביבת המגורים והעבודה שלנו, על המבנה, על חפצים הנמצאים בו ואף על בריאותנו. לכן, אם גם אתם גיליתם בעיות לחות בסביבתכם – אל תתעלמו מהן ורכשו בהקדם סופח לחות שיפתור עבורכם את הבעיה.

אז מהו סופח הלחות ומה תפקידו? כיצד פועל סופח הלחות? מתי עולה הצורך ברכישת המכשיר? כיצד לבחור סופח לחות נכון ומה כדאי לדעת לפני שרוכשים מכשיר זה? לפניכם כל מה שרציתם לדעת על סופחי לחות ומעולם לא חשבתם לשאול…

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

מהו סופח לחות?

סופח לחות (הידוע גם בכינויו ספג לחות או קולט לחות) הינו מכשיר המשמש למניעת הצטברותה של לחות במקומות בהם הלחות עלולה לגרום לנזקים בריאותיים או לנזקי רכוש ובחללים הדורשים במיוחד סביבה יבשה עם רמת לחות נמוכה. 

לחות גבוהה המצטברת בחללים סגורים גורמת לאחר זמן מסוים להיווצרותם של עובש ופטריות, העלולים להוות מפגע בריאותי לבני האדם. העובש נוטה להתפשט במקום בו נוצר ומייצר רעלנים המסכנים את בריאותם של מי שנמצאים בחלל החדר, במיוחד כשמדובר באוכלוסיות סיכון, כדוגמת אנשים בעלי מערכת חיסון חלשה, אנשים חולים, אוכלוסייה מבוגרת ותינוקות.

כמו כן, העובש גורם לבלאי ולנזקים גם לקירות החדר, לרהיטים הנמצאים בחלל, לספרים, בגדים, ציוד אלקטרוני ולאביזרים ופריטים רבים נוספים.

לכן, נוצר הצורך במכשיר שיוריד את רמת הלחות בחדר וימנע נזקים אלו מראש או יפתור בעיית לחות קיימת.

סופח הלחות, בעת פעילותו, מפחית את רמת הלחות בחלל בו ממוקם. פעולה זו מתבצעת על ידי שינוי מצב הצבירה של אדי המים באוויר לנוזל וניקוזם למיכל מיוחד הנמצא בחדר, או לחלופין באמצעות צינורות אל מחוץ לחלל החדר. המים המופקים במהלך פעילותו של המכשיר אינם מותאמים לשתיית בני אדם או בעלי חיים, אך ניתן להשתמש בהם לצרכי השקיה. 

כמו כן, ביכולתו של סופח הלחות לשמור על רמת לחות אחידה הרצויה בחדר, יכולת המנוצלת לרוב במרתפי יינות, חממות וכו'.

 

כך פועל סופח הלחות

סופח הלחות מזכיר בפעילותו שואב אבק ומתפקד כמעין מאוורר השואב את האוויר מחלל החדר בו מותקן, מוציא ממנו את הלחות ומוציא אותו חזרה אל תוך חלל החדר. את הלחות המבודדת מהאוויר הופך המכשיר למים, המטפטפים אל תוך מיכל ייעודי.

המאוורר בעצם שואב את האוויר החם והלח אל תוך פילטר מיוחד המסנן את האבק והלכלוך. האוויר החם עובר דרך מערכת צינורות קרים המקררים אותו ובכך הופכים את הלחות שבו למים. האוויר, שכעת הוסרה ממנו הלחות, מוזרם חזרה אל תוך החדר. פעולתו של הסופח מופסקת כאשר מיכל האגירה מתמלא (באמצעות מצוף המחובר למפסק).

כמו כן, ישנם דגמים של סופחי לחות בעלי מנגנון כיבוי אוטומטי (בנוסף לאפשרות הכיבוי הידנית). מנגנון זה מופעל באמצעות אחת משתי מערכות: הראשונה כוללת חיישנים המודדים את רמת הלחות בחדר ומפסיקה את פעילות המכשיר כאשר נמדדת רמת הלחות שנקבעה על ידי המשתמש כרמה הרצויה. השניה פשוטה למדי וכוללת טיימר אותו ניתן לכוון לשעת סיום הפעילות הרצויה. 

לוגו של הסקירה

Cotes Flexible - סופח לחות תעשייתי

 סופח הלחות התעשייתי של Cotes מיועד להתמודדות עם לחות בכמות המגיעה ל 300kg/h ולתפוקות אוויר גדולות במיוחד. למכשיר מודלי עבודה המותאמים אישית על פי הצורך ומיוצרים מראש על פי דרישת הלקוח. כמו כן, סופח הלחות של החברה מאפשר בחירה בין שני תהליכי ייבוש אוויר: ייבוש עמוק ליצירת אוויר יבש במיוחד בחלל (מודל CRT) או ייבוש מהיר במיוחד של כמויות אוויר גדולות (מודל CRP).

Cotes Flexible

4.5 15

יתרונות

מייבש אוויר בהיקפים גדולים

ניתן לייצור בהתאמה אישית

חסכוני באנרגיה

חסרונות

נדרשת תחזוקה שוטפת

מידות המכשיר הופכות אותו לפחות מתאים לשימוש ביתי

 

קנה עכשיו ב- אתר החברה

 גודלו של הארון תלוי בהתאמה לצרכי הלקוח המזמין וכך גם מחירו.

סופח לחות זה מיועד בעיקר לתעשיות האלקטרוניקה, פרמצבטיקה, תעשיות המזון, תעשיות ביטחוניות, קווי ייצור מגוונים ועוד.

לוגו של הסקירה

Smart Air Pro 13L - סופח לחות ביתי

מותג סופחי הלחות Smart Air הינו מהמובילים והפופולאריים בישראל לשימוש בייתי. מכשיר זה מיועד לחדרי הבית או המשרד ולחללים קטנים יחסית, המצריכים את ייבוש הלחות האוויר.

Smart Air Pro 13L

4.5 15

יתרונות

מחיר הסופחים

תפעול פשוט וקל

קומפקטי למדי

חסרונות

אפקטיבי לחללים קטנים

צורך בריקון מיכל המים אם לא מחובר לניקוז

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- hydromarket

 מידותיו של המכשיר 463X250X300 מ"מ ומשקל 11.2 ק"ג בלבד, אשר הופכים אותו לקומפקטי למדי.

מכשירי המותג הביתיים מוצעים במגוון נפחים, החל מ – 13 ליטרים ועד 85 ליטרים ובמחירים הנעים בין 1700 ₪ ועד כ – 10,000 ₪.

לוגו של הסקירה

S&P DHUM – קומפקטי ושקט

S&P הינה יצרנית וותיקה ובעלת מוניטין בתחום סופחי הלחות.

סופח הלחות של המותג DHUM מוצע בארבעה הספקים שונים: 12 ליטרים, 16 ליטרים, 20 ליטרים ו – 30 ליטרים, המתאימים לחללים עם שטח של עד 50 מ"ר.

סופחי הלחות של החברה ידועים כמקצועיים וקומפקטיים, פשוטים לתפעול וקלים לניוד והעברה בין חדרים וחללים. המכשירים הינם בעלי מדחס רוטורי (סיבובי) שקט, המאפשר ליושבי החדר פעילות, עבודה או מנוחה ללא הפרעה (יד 46Db למכשיר בעל הספק 30 ליטרים).

S&P DHUM

4.5 15

יתרונות

קומפקטי

פשוט וקל לתפעול

פעילות שקטה

חסרונות

מתאים לחללים קטנים

קנה עכשיו ב- hydromarket

לסופח הלחות שלושה מצבי הפעלה אפשריים לבחירת המשתמש: אוטומטי, ידני או רציף. כמו כן , למכשיר מספר פונקציות שימושיות נוספות: איפוס במקרים של הפסקת חשמל, שתי מהירויות עבודה לבחירה, טיימר הניתן להגדרת המשתמש וכיבוי אוטומטי של המכשיר כאשר מיכל המים מתמלא.

מחיר סופח הלחות של המותג נע בין 1900 ₪ ועד 2750 ₪, בהתאם להספק הנדרש.

סיכום

איך תדעו שגם אתם זקוקים לסופח לחות?

את סופח הלחות מומלץ לרכוש באזורים המאופיינים בלחות ושבהם מעוניינים למנוע את מפגעי הלחות מראש, או לחלופין לאחר שמבוצע שיקום במקום בו התגלו מפגעי לחות. אז איך תדעו שהגיע הזמן לרכוש סופח לחות?

  • היווצרות עובש על הקירות – היווצרות עובש על קירות החדר, כמו גם ריחות עובש וטחב, מעידה לרוב על הימצאותה של לחות. נבגי העובש אמנם קיימים במקומות רבים אך חשוב לזכור כי הלחות משמשת כמצע נוח להתפתחות נבגים אלו. כך, קירות רטובים או לחים (גם כתוצאה מחלחול מים או כתוצאה ממפגעי צנרת), משקופים עליהם נוצר עיבוי הנובע מהפרשי טמפרטורות בין פנים הבית לחוץ, חדרים תת קרקעיים, מקלטים ומרתפים ישמשו כאזורים עם פוטנציאל גבוה להתפתחות והתפשטות העובש.
  • חללים שאינם מאווררים – בחללים בהם אין תחלופת אוויר מספקת או שאינם מאווררים כלל, ניתן להבחין בלחות על חלק מהמשטחים הנמצאים בהם: רהיטים למיניהם, כלים, מכשירים ואפילו על הרצפה ועל משטחי שיש (כדוגמת משטחי המטבח). כמו כן, ניתן להסיק שישנה לחות בחללים אלו אם כביסה המושארת בהם למטרת ייבוש, מתייבשת לאחר זמן רב. בחללים מעין אלו, ישמש סופח האוויר בין היתר גם ל"החלפת" וריענון האוויר ה"עומד" ומומלץ לרכוש אותו עבורם בהקדם.
  • חלל ייעודי הנדרש להיות יבש – אם ברשותכם חלל או חדר המחוייבים להיות יבשים (כדוגמת מחסן מזון או מחסן ציוד מיוחד), או חדרים בהם מותקן ציוד הרגיש ללחות (כדוגמת מעגלים חשמליים עדינים, מצלמות, חיישינים, מערכות רגישות וכו'), יש להיערך מראש ולרכוש סופח לחות, אשר יבטיח את קיומו של תנאי זה וימנע פגיעה בתכולת החלל. התקנתו של סופח הלחות תמנע את היווצרותן של חלודה או קורוזיה בציוד אלקטרוני ואת הבלאי והנזקים הנגרמים מהן. כמו כן, גם בחללים בהם מבוצעים גידולים למיניהם, עולה הצורך בשמירה על רמת לחות קבועה לטובת צמיחתם התקינה של הגידולים.
  • שמירה על ציוד באחסון – כאשר מאחסנים ציוד במחסן, מכולה, או כל יחידת אחסון אחרת, עולה הצורך לוודא כי החפצים המאוחסנים בהם (לרוב מדובר בבגדים, ספרים וניירת, משחקים, ציוד אלקטרוני וכו') יהיו בטוחים מנזקי לחות העלולים לפגוע בהם באופן משמעותי, עד כדי הריסתם. התקנתו של סופח הלחות בחללי אחסון אלו יסייע בשמירה על הציוד.
  • אזורים המאופיינים בלחות גבוהה – ישנם אזורים בהם תנאי האקלים מאופיינים בלחות גבוהה, כדוגמת ישובים הסמוכים לים. באזורי מגורים אלו, עולה הסבירות לפגיעה במבנה וברכוש כתוצאה מהלחות. סופח הלחות ימנע את הפגיעה ויחסוך למתגוררים באזורים אלו נזקים מיותרים.

שאלות ותשובות על סופחי לחות מומלצים

איך עובד קולט לחות?

קולט הלחות משתמש במדחס לשאיבת אוויר לח. האוויר אז עובר דרך צינורות המקררים אותו, והופכים את האדים למים, שמטפטפים למיכל המיועד לאיסופם. לאחר מכן, האוויר היבש עובר דרך צינורות חמים, שמחזירים אותו לטמפרטורת החדר, ומשתחרר בחזרה לחלל דרך גריל יציאה.