מזגן נייד מומלץ – [קטן, שקט, לא צינור] סקירת הטובים ביותר 2024

הטמפרטורות בשיאן ואנחנו מזמינים אתכם להתקרר עם מזגן נייד קטן או מזגן נייד שקט, שישברו את החום וישדרגו לכם את הקיץ. בדקנו עשרות מזגנים ניידים מבית מותגים שונים ובהתבסס על המידע, יצרנו עבורכם את הסקירה הבאה – עכשיו, כל שנותר זה לאחל לכם קיץ קר.. 

icon pos_1

ניתחנו

13 סקירות

ו-

467 ביקורות

בתחום

מזגנים וחימום לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מזגן נייד מומלץ 2024

מזגנים ניידים מציעים משהו שהמזגנים הגדולים לא יכולים להציע – קומפקטיות ויעילות נקודתית. את המזגנים הניידים אפשר להזיז ממקום למקום, ולקרר אזור קטן וספציפי, אליו המזגנים הגדולים לא יכולים להגיע. יש לכך ערך רב, כי בהרבה מקרים, אנשים נמצאים בנקודות ספציפיות במשך זמן רב, וסובלים רבות מחום. אנשים נמצאים בעמדות העבודה שלהם, או בנקודה ספציפית בבית שלהם שהיא פשוט מחניקה. לכן, מזגן נייד יודע להביא איתו ערך רב, ולשדרג מאוד את ההרגשה במהלך היום.

 

החום בישראל לא מאפשר לאנשים להתנהל בצורה רגילה או קז'ואלית ללא מזגן יעיל. צריכת החשמל שוברת שיאים בכל שנה, מפני שיש יותר מזגנים, אך גם בגלל שהשימוש בהם הוא פשוט בלתי פוסק במשך חודשי הקיץ. הקיץ הולך ונהיה קיצוני יותר, והפתרונות צריכים להיות אפקטיביים, כדי שאנשים יוכלו להתנהל ולעבוד כמו שצריך. לפעמים, מזגנים ניידים הם אינם פינוק, הם פשוט הכרח. יש כמה מזגנים ניידים איכותיים מאוד שניתן להשיג בישראל, וכדאי להכיר אותם. בסופו של דבר, אנשים רוצים לקבל את הערך לכסף שלהם, וזה בדיוק מה שהמזגנים הללו נותנים – צינון ייעודי  מטווח קצר, גם במקומות שלמזגנים גדולים פשוט קשה להגיע.

 

כל יום שעובר החום רק מתגבר, כל בגד שאתם מחליטים ללבוש מרגיש כמו סוודר עבה? אתם יכולים לנסות להסתפק במאוורר או אפילו במגבת רטובה, אבל הפתרון המושלם והקפוא ביותר יהיה מזגן נייד קטן. בדיוק בשבילכם אספנו את המזגנים הניידים המומלצים ביותר, כך שתוכלו לבחור ממש עכשיו את החבר החדש שלכם לקיץ.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

בעל ערך גבוה ביותר ביחס למחיר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

הטוב ביותר

ישראל היא בין המדינות החמות ביותר בעולם, אפילו בחורף שלנו יש תיירים שהגיעו מארצות קפואות ושמחים להיכנס לים ולשחות. בתור מדינה כל כך חמה בה הקיץ שולט רוב ימות השנה, פתרונות קירור הפכו לפריט חובה בכל בית ונדיר למצוא משפחה שאין לה לפחות מזגן אחד בבית, כמו גם מקומות עבודה משרדיים.

 

כמעט לכל מקום שתכנסו תוכלו למצוא מזגן אשר מזרים רוח קרירה אל החדר ומסייע לאנשים להתחמק מהחום השורר בחוץ. אולם, מה עושים כאשר מגיעים למקום בלי מזגן או שהמזגן התקלקל? אולי אתם פשוט עובדים במשרד גדול עם המון אנשים ובקושי מרגישים את המזגן בעבודה או שאתם פשוט אנשים חמים מאוד שדורשים קיפאון מוחלט כדי לא להתחיל להזיע.

 

תהיה הסיבה אשר תהיה, הרכבנו במיוחד עבורכם סקירה עם המזגנים הניידים הטובים ביותר שתוכלו למצוא היום בשוק, אז הזמינו עוד היום ואמרו שלום לחום המחניק של הקיץ.

לוגו של הסקירה

מזגן נייד של טורנדו במחיר מצוין: TORNADO דגם TO GO 14

לא כל אחד רוצה להוציא מעל 2,000 ₪ על מזגן נייד; הרבה פעמים הבחירה במזגן נייד נובעת ממניעים תקציביים ולכן, אם מחיר הוא הגורם המשמעותי ביותר עבורכם, ייתכן שה-TO GO 14 החדש של חברת טורנדו הוא בדיוק המזגן לכיס שלכם.

TORNADO דגם TO GO 14

4.5 15

1 כוח סוס שיעזור לכם להתקרר במחיר סביר

יתרונות

מתחת ל-2,000 ₪

גלגלים נוחים לניוד

אפקטיבי מאוד

דירוג אנרגטי A

תצוגה דיגיטלית LED

טיימר

חסכוני ומקרר ביעילות

חסרונות

לא עוצמתי כמו הדגמים היקרים יותר

צינור הפליטה לא תמיד מתאים בצורה מדויקת לחלון

מרעיש

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Walla Shops

יחסית למותג גדול כל כך, הטורנדו TO GO 14 לא עולה כמו שהייתם מצפים; בפחות מ-2,000 ₪ אתם מקבלים מזגן נייד איכותי עם 4 גלגלים שניתן לנייד ממקום למקום, תצוגת LED עם שלט רחוק נוח. אתם נהנים משליטה על 3 מהירויות: נמוכה, בינונית וגבוהה בטמפרטורות שבין 18 ל-32 מעלות.

 

בין המאפיינים המיוחדים של המזגן הנייד תוכלו למוצא טיימר אשר נותן לכם לקבוע מראש את זמן כיבוי והדלקת המזגן, מצב SLEEP אשר מייצב את הטמפרטורה בחדר בזמן השינה ותורם לשינה נוחה וחסכונית בחשמל ומצב Auto-restart אשר שומר על נתוני ההפעלה המועדפים במצב של הפסקת חשמל. ידידותי לסביבה הודות לשימוש בגז הירוק – R410A

לוגו של הסקירה

המזגן הנייד הטוב ביותר לחדרים בינוניים: FSA -15H Family

אם אתם מחפשים מזגן איכותי ומלא יכולות שישאיר אתכם קרירים גם בימים החמים ביותר, ה- FSA  15H של חברת Family בהחלט מספק את הסחורה. אתם יכולים להדליק אותו ולכוון אותו לעוצמה ולטמפרטורה הרצויה ולשכוח שהוא שם.

מזגן נייד FSA -15H Family

4.5 15

מקרר, מסנן ומשביח את האוויר שלכם

יתרונות

מקרר מצוין

עוצמתי (12,200 BTU)

גם מקרר וגם מחמם

משביח את האוויר

מסנן בקטריות וריחות רעים

הפעלה דיגיטלית עם שלט רחוק

שימוש בגז R410A ידידותי לסביבה

דירוג אנרגטי A

חסכוני בחשמל

חסרונות

יקר

קנה עכשיו ב- מחסני חשמל
דגם דומה
קנה עכשיו ב- KSP

אם אתם מחפשים מזגן נייד מומלץ שיקרר אתכם בימות הקיץ החמים, ה-FSA-15H הוא בדיוק מה שאתם צריכים. הוא מסוגל לקרר חדרים קטנים עדי בינויים במהירות ובקלות. גם בימי החורף הוא יכול להביא לכם תועלת, היות והוא מסוגל גם לחמם וגם לקרר.

 

אבל קירור מהיר ואיכותי הוא רק יתרון אחד של מזגן זה; בנוסף ליכולות הקירור שלו, ל-FSA-15H יש מערכת פילטרים כפולה להשבחת האוויר, הכוללת גם פילטר פחם המסנן בקטריות, עשן וריחות רעים.

 

למזגן הנייד של Family יש 12,200 BTU מה שהופך אותו לעוצמתי ביותר. הוא עובד עם גז R410A ידידותי לסביבה ויש לו 3 מהירויות שונות: נמוך, בינוני וגבוה. ההפעלה הדיגיטלית נעשית באמצעות שלט רחוק וניתן לבחור טמפרטורות שונות בין 18 ל-32 מעלות. יש לכם מצב שינה המאפשר לכם לחסוך בחשמל במהלך הלילה, שעון שבת ופונקציית Auto restart, השומרת בזיכרון שלה את פעולת המזגן האחרונה במקרה של הפסקת חשמל.

לוגו של הסקירה

המזגן הנייד העוצמתי ביותר: מזגן נייד RELAX P14 מבית Electra

מחפשים מזגן נייד חזק שיקרר את החדר לאורך זמן? ה-RELAX P14 יכול להיות בדיוק מה שחיפשתם. עם 13,000 BTU (הגבוה ביותר ברשימה) אתם יכולים ליהנות מאוויר קר בחדר בינוני עד גדול, בלי להתקין אחד.

RELAX P14 מבית Electra

4.5 15

מעוצב ועוצמתי במחיר מעולה

יתרונות

BTU גבוה

עיצוב קומפקטי ואסתטי

צג דיגיטלי

שלט רחוק נוח לתפעול

גם מחמם וגם מקרר

מיכל מים חיצוני להעלאת יעילות המזגן

חסרונות

למרות הפעולה המושקטת עדיין קצת מרעיש

קנה עכשיו ב- הקונטיינר

ה-RELAX P14 מגיע בעיצוב לבן, נקי וקומפקטי, עם 4 גלגלים שמאפשרים ניידות מלאה בין החדרים. מדובר בדגם העוצמתי ביותר בסקירה, כך שהוא מקרר מצוין, אך גם מעט מרעיש. למרות הפעולה המושקטת שיש בדגם, מזגנים ניידים נוטים להרעיש יותר ממזגנים רגילים, היות והמדחס נמצא ביחד עם המזגן ולא בצידו החיצוני של הבית.

 

 כמו בכל המזגנים הניידים המומלצים שלנו אתם מקבלים דירוג אנרגטי A שיעזור לכם לחסוך בחשמל לטווח הארוך ושלט רחוק ידידותי מאוד למשתמש. למזגן יש מיכל מים חיצוני שמעלה את תפוקת הקירור שלו וצינור גמיש להוצאת האוויר החם מהחלון.

 

המזגן יכול להתאים לבית או למשרד ואם אתם בוחרים בו אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במזגן הנייד העוצמתי ביותר שאתם יכולים לקנות.

לוגו של הסקירה

המזגן הנייד הזול ביותר: מצנן אוויר 65471 Morphy Richards

מצנן אוויר הוא כבר מזמן לא מושג חדש ואנשים רבים מוציאים אותו הרבה יותר נעים וזול מאשר המזגנים הרגילים. אנחנו יודעים שלפעמים קשה לצאת מדפוסי החשיבה הרגילים, אבל מצנן האוויר הזה של חברת מורפי ריצ'רדס המעולה יכול לגרום לכם לחשוב שוב על מזגנים ומצננים.

מצנן אוויר 65471 Morphy Richards

4.5 15

מצנן קומפקטי ויעיל במחיר משתלם במיוחד

יתרונות

זול מאוד

מגיע עם שלושה מצבים ושלוש מהירויות

כיבוי אוטומטי של המשאבה בחוסר מים

פילטר כוורת

כיוונון אוויר אנכי

טיימר

בעל גלגלים

מגיע עם שלט ועם שני קרחונים

על גלגלים

חסרונות

מתאים בעיקר לחללים סגורים

קנה עכשיו ב- Walla Shops

ההבדל הבולט הראשון ואולי המשמעותי מבניהם הוא המחיר. במחיר של בערך חמש מאות שקלים תקבלו מכשיר מקצועי ויעיל שיקרר לכם את הבית במהירות וביעילות מבלי להקפיא אתכם לחלוטין כמו שמזגן יכול לעשות לפעמים. הדגם הספציפי הזה מגיע עם כוונן אנכי ששולט בזרימת האוויר והוא דואג לפיזור אופטימלי של האוויר הקר לכל הצדדים ומוודא שהוא יגיע לכל חלקי החדר.

 

בדגם הזה של מצנן האוויר יש את כל מה שתרצו מהמכשיר שיקרר לכם את החדר- יש בו טיימר שיכול לפעול בטווח זמן ארוך במיוחד של עד כ-15 שעות, הוא מגיע עם שלוש מהירויות שונות ושלושה מצבים (רגיל, שינה וטבעי) שתוכלו לשלוט בהם ביתר קלות באמצעות השלט הרחוק שמגיע עם המצנן. המצנן הזה לא רק מקרר, הוא גם מפיץ לחות ומוודא שהחלל בו אתם נמצאים יהיה הכי נעים כל הזמן.

 

למצנן הזה יש מיכל מים גדול במיוחד שיכול להכיל עד תשעה ליטרים של מים. החברה מפנקת אתכם וגם מוסיפה שני קרחונים שיגיעו יחד עם המכשיר בעת הרכישה. במידה ואתם דואגים שהמכשיר יקרוס ברגע שיגמרו המים- תנו לנו להסיר דאגה מלבכם. במכשיר קיים חיישן ייעודי שיכבה את משאבת המצנן ברגע שהמים נגמרים.

לוגו של הסקירה

מצנן אוויר במחיר טוב:Venta PRO LK-500C

לא כולנו אנשים של מזגן, וזה בסדר. יש אנשים שהמזגן קר להם מדי או גורם להם להצטנן ולהתעטש תוך דקות, ובמיוחד בשבילם קיים מוצר שהרבה אנשים לא שמעו עליו שנקרא "מצנן אוויר". מצנן האוויר, בשונה ממזגן, עובד על מים או על קרחונים הנמצאים בו ולא על חשמל. כמובן שהוא יותר חסכוני בעקבות כך, אך חשוב לזכור שיכולות הקירור שלו לא עוצמתיות כמו אלו של מזגן. 

Venta PRO LK-500C

4.5 15

מצנן אוויר נייד ואיכותי

יתרונות

מחיר נוח יחסית

נייד על גלגלים עם בלמים

לא כבד

עלות הפעלה זולה

מגיע עם שלט אלחוטי וצג דיגיטלי

בעל חיישן טמפרטורה

חסרונות

לא מקרר בעוצמה של מזגן

מגיע רק בצבע לבן

משתמש בדי הרבה מים

קנה עכשיו ב- Walla Shops

הקירור למעשה מתבצע דרך כניסת המים למצנן. לאחר מכן, המניפות הפנימיות פולטות את האוויר הקר מן המים אל החוץ. המצנן מגיע עם מיכל מים ייעודי בעל מצוף מכני השומר על המים במקומם ובגובה ובכמות המתאימים. בנוסף, יש במצנן פונקציה המזהה חוסר של מים בו ומתריעה על כך על אף שמצנן האוויר הזה משתמש בדי הרבה מים לשעת הפעלה ( 1 ליטר) עלות ההפעלה שלו בעקבות כך צונחת ל10 אגורות לשעה! 

 

גוף הפלסטיק של המצנן והמבנה הפנימי שלו דמוי הכוורת מאפשרים לאוויר להתפזר בצורה טובה יותר ובחללים רחבים יותר. המצנן מצויד בארבעה גלגלים שיסייעו לכם להזיז אותו ממקום למקום. כדי לשמור על בטיחות מקסימלית, בגלגלים מותקנים גם בלמים שישמרו על המצנן יציב כשתרצו להעמיד אותו במקום. 

 

המצנן מגיע עם אחריות של שנה מבית חברת הבית שלו- Venta, והוא מגיע עם שלט המאפשר לכם לשלוט עליו גם מרחוק.

לוגו של הסקירה

הערך הטוב ביותר לכסף: Colder 6900

הקולדר 6900 הוא מזגן נייד נהדר ובעל עיצוב חדשני, אשר מצליח לייצר עוצמות חזקות מאוד ולקרר חללים נקודתיים בזמן קצר. הוא זול ביחס להרבה מזגנים ברמתו, ומצליח להביא ערך רב למשתמשים שלו. מרשים ובעל טכנולוגיה מתקדמת.

Colder 6900

4.5 15

מזגן חדשני ומעוצב עם מערכת צינון משודרגת

יתרונות

ערך טוב לכסף

מתוחכם

מעוצב

עמיד

חסרונות

לא מתאים לחללים גדולים

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- גינה פלוס

המזגן הנייד COLDER 6900 הוא מזגן חדשני ומתוחכם, שמביא איתו טכנולוגיות מתקדמות שעוזרות לו להתייעל ולצנן את החללים שהוא אמון עליהם בצורה מצוינת. המזגן הוא בקטגוריית המחיר הנמוכה בז'אנר, אך הוא מביא איתו הרבה מאוד ערך, גם אם הוא אינו מצליח לצנן חדרים גדולים יותר. הוא יעיל מאוד עבור חללים קטנים כמו מרפסות, אזורי ישיבה קטנים (כמו במשרדים), עמדות אבטחה וכדומה. ניתן להציב אותו בצמוד אליכם וליהנות מצינון אפקטיבי מאוד, שלא משפיע על אנשים שיושבים רחוק יותר מכם.

 

למזגן יש כנף ייחודית אשר מגדילה באופן מאוד משמעותי את עוצמת ספיקות האוויר ובאופן כללי, העיצוב שלו הוא מאוד עתידני ומרשים. הוא משתלב היטב במקומות מודרניים מבחינת העיצוב והוא אינו פוגע בנראות כלל וכלל. הוא בעל שלוש כניסות אוויר שמייצרות יניקת אוויר גדולה יותר, ויש לו 3 פדים כחולים (BLUE PADS) אשר הם חלק מטכנולוגיה חדישה אשר מעצימה את אפקט הצינון, ללא ריחות לוואי ואף מייצרת חיסכון במים. הפדים הכחולים מהווים שדרוג משמעותי לעומת הפדים החומים והירוקים, שנמצאים במרבית המזגנים.

 

למזגן יש מיכל מים מוגדל, בגודל 70 ליטר, כך שההתעסקות עם המים היא נדירה באופן יחסי. יש לו צג דיגיטלי מעוצב, ושלט לשליטה מרחוק. המזגן הוא מאוד יציב ועמיד, שכן הוא כולל מבנה פלסטיק מחוזק. המזגן שוקל כ-22 ק"ג, ולמרות שלא קל להזיז אותו ממקום למקום, זה בהחלט אפשרי. מדובר במזגן יעיל מאוד עבור אנשים שרוצים לקרר נקודות או אזורים ספציפיים בבית או במשרד, ופחות ריאלי לאנשים שמחפשים תחליף למזגן גדול יותר. יעיל וחסכוני, ועושה עבודה נהדרת וחכמה, ומהווה קנייה נהדרת.

כיצד בחרנו מזגנים ניידים מומלצים?

בחירת מזגן נייד מושפעת מלא מעט פרמטרים כמו: שטח החדר עבורו הוא מיועד, תדירות ומרחקי הניוד, גובה התקציב ועוד.. בהליך בדיקת המזגנים הניידים לקחנו בשלב הראשון בחשבון את הצרכים המשתנים. 
בשלב הבא בדקנו מספר לא מבוטל של מזגנים ניידים מבית מותגים שונים, כאשר בבדיקה שמנו דגש על פרמטרים כמו: עוצמה, יעילות הקירור, דירוג רמת הרעש, מידות ומשקל, טווח הטמפרטורה ופרמטרים נוספים. 
שקללנו את כל המידע שלקחנו מהמפרטים ובנוסף, גם אספנו חוות דעת והמלצות של משתמשים ובהתבסס על כל אותו המידע יצרנו את הסקירה. 

סיכום

מזגן נייד הוא אמצעי קומפקטי לקירור החלל, שנועד לספק הקלה בעונת הקיץ החמה והלחה. בניגוד למזגנים מסורתיים המקובעים במקום אחד, מזגנים ניידים מתוכננים להעברה קלה מחדר לחדר, מה שהופך אותם לפתרון קירור רב-תכליתי. יחידות אלה מצוידות בדרך כלל בגלגלים, המאפשרים להעביר אותם ללא מאמץ, למשל בין משרדים שונים בקומה או בין חדר אחד לשני בדירה.


מזגנים ניידים פועלים תוך הוצאת חום ולחות מהאוויר שבחדר, ולאחר מכן שחרור אוויר קריר בחזרה לחלל. הם מתבססים על שילוב של קירור וזרימת אוויר כדי להשיג את תחושת הקרירות שבאוויר. היחידה שואבת אוויר חם מהחדר דרך פתח יניקה, אשר עובר על פני סלילי קירור המכילים חומר קירור. כשהאוויר החם בא במגע עם הסלילים הקרים, נוזל הקירור סופג את החום, ותוך כדי כך מקרר את האוויר. לאחר מכן, האוויר המקורר משוחרר בחזרה לחדר דרך פתח פליטה, בעוד שהאוויר החם והלחות נפלטים דרך צינור נפרד, שניתן לכוון החוצה דרך חלון או פתח אחר.


אחד המאפיינים המרכזיים של מזגן נייד הוא היכולת שלו להציע גם פונקציות קירור וגם טיפול בלחות. בנוסף להורדת הטמפרטורה, מזגנים ניידים מסייעים גם להפחתת לחות עודפת באוויר. דגמים מסוימים מגיעים גם עם תכונות נוספות כמו למשל מהירויות מאוורר מתכווננות, טיימרים הניתנים לתכנות ושלטים רחוקים, ומאפשרים למשתמשים להתאים אישית את חווית הקירור.


מזגנים ניידים הם בחירה פופולרית עבור מי שמתגורר יםבנכסים להשכרה או בבתים ללא מערכות מיזוג מרכזיות, שכן הם מציעים פתרון קירור נוח וחסכוני. הם גם אידיאליים לקירור אזורים ספציפיים בבית או במשרד, כגון חדרי שינה, חדרי מגורים או משרדים קטנים, בהם קירור כל החלל באמצעות מערכת מיזוג מרכזית עשוי להיות לא הכרחי או לא מעשי.

בחירת מזגן נייד מומלץ – מה אתם צריכים לדעת

מזגנים ניידים מאוד אפקטיביים בקירור האוויר בחדר, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להבין את גודל החדר שאתם רוצים לקרר ולבחור מזגן נייד עם יכולת מתאימה לקירור הנמדדת ב-BTU. ה-BTU  הן יחידות להערכת חום תרמי והן חשובות מאוד כאשר אתם בוחרים את המזגן הנייד החדש שלכם. לדוגמה, מזגן נייד עם 10,000 BTU מתאים לקירור חדרים בגודל 41 מ"ר, בעוד אחד עם 5,000 BTU מתאים יותר לחדרים באזור ה-14 מ"ר. לפי כך, חשוב מאוד לדעת את הגודל של החדר שאתם מעוניינים לקרר.

 

אולם, יש חיסרון אחד בולט עם יחידות קירור ניידות אלו והוא האוויר החם הנפלט מהן. כפי ש'חוק שימור האנרגיה' קובע, אנרגיה (במקרה הזה חום) יכולה להיות מומרת או מועברת מצורה אחת לאחרת. לפי כך, אתם תצטרכו להעביר את האוויר החם אשר נוצר במזגן מחוץ לבית באמצעות הצינור שמגיע עם המזגן. הוצאת האוויר החם יכולה להתבצע באמצעות חור בקיר או בחלון (מדובר באפשרות היקרה והאפקטיבית ביותר) או פשוט להוציא את הצינור מחוץ לחלון.

 

לחלופין, אם במקרה יש לכם אח עם ארובה פתוחה שיוצאת מחוץ לבית, אתם יכולים להציב את המזגן ממול האח כך שהאוויר החם יצא ישירות דרך הארובה.; אחרי הכל, זו המטרה העיקרית של הארובה. אולם, וודאו שניקיתם את כל הפיח לפני, אחרת אתם עלולים לגלות ענני פיח בתוך הבית שלכם.

 

חשוב שתדעו, מזגנים ניידים הם הרבה יותר רועשים ממזגנים עיליים מובנים וזה ממש לא מפתיע, בהתחשב בכך שהמדחסים, המשאבות והמאווררים נמצאים כולם באותה יחידה. לעומת זאת, יחידות מובנות מחביאות את כל החלקים הרועשים שלהן הרחק מטווח השמיעה שלכם, כך שהמקסימום שתשמעו הוא צליל "וווש" עדין. אם אתם רוצים שנת לילה טובה עם מזגן נייד בחדר, אז אנחנו ממליצים לכם להדליק את המזגן כמה שעות לפני שאתם הולכים לישון בחדר סגור ולכבות אותו כשאתם נכנסים למיטה.

 

דירוג אנרגטי וידידותיות לסביבה הם גם פרמטרים ששווה לקחת בחשבון. בעוד יחידות מיזוג מודרניות כבר אינן עושות שימוש בגז שפוגע באוזון (CFC), הן דורשות הרבה יותר אנרגיה ממאוורר פשוט, מה שמעלה את חשבון החשמל שלכם ומזיק יותר לסביבה. לכן, חשוב לרכוש יחידות מיזוג עם דירוג אנרגטי גבוהה (A ומעלה), אשר יעזור לכם לחסוך בחשמל וגם יעזור לסביבה.

אז איך בוחרים מזגן נייד?

הבחירה במזגן הנכון היא חשובה, וצריכה להתבצע לפי קריטריונים שאתם מגדירים לעצמכם טרם רכישת המזגן. עליכם להסתכל על הצרכים שלכם ועל המטרות שאתם רוצים להשיג עם רכישת המזגן ולאחר מכן לבצע את הרכישה המתאימה לכם ביותר. אנשים שמחפשים אחר קומפקטיות ונוחות שימוש, יכולים למצוא את ה-Venta PRO LK-500C כמזגן בשבילם. קל יחסית להזיז אותו ולנייד אותו, וזה מתאים לאנשים שעובדים או נמצאים בנקודות שונות בבית או במשרד במהלך היום. זה משהו שקשה מאוד לעשות עם מזגנים אחרים, ויש לקחת את זה בחשבון. החסרונות שלו, לפיהם הוא אינו עוצמתי ודי בזבזן במים, הם משהו שצריך לקחת בחשבון, אך להרבה אנשים זה כלל לא מפריע.

 

שימו לב למחיר

אנשים ששמים את המחיר בראש היררכיית הצרכים שלהם, יכולים לקנות את מצנן האוויר 65471 Morphy Richards שכן מדובר בדגם בעלות נמוכה מאוד. הוא מביא איתו יתרונות נוספים כמו טיימר וכיוונון אוויר אנכי, אך הוא גם לא אפקטיבי כמעט בחללים בינוניים, אלא רק בקטנים. גם כאן, ייתכן שיש אנשים שימצאו את המרכיבים שלו כמתאימים להם ביותר. אנשים שמחפשים אחר עוצמה, צריכים לקנות את ה- RELAX P14מבית  Electra שמביא איתו המון כוח. 13,000 BTU זה לא משהו סטנדרטי למזגנים כאלו, ולכן, זוהי קנייה ששמה את הכוח במרכז. יש הרבה אנשים שזקוקים לקור אינטנסיבי וממוקד בחורף כדי לתפקד, וזה המזגן בשבילם.

 

איכות זו לא מילה גסה

המזגן הנייד FSA -15H Family הוא ככל הנראה המזגן הטוב ביותר ברשימה, והוא אפקטיבי מאוד במגוון רחב של סיטואציות, כולל בחדרים בינוניים ולא רק בעמדות ספציפיות. עם זאת, כדי להשיג את המזגן הזה, תצטרכו לשלם הרבה. אנשים שרוצים לקבל איכות ולהשקיע במשהו איכותי, זה המזגן בשבילם. ערך לכסף הוא גם חשוב, ואם זה מה שאתם מחפשים, תוכלו לקנות את ה-TORNADO דגם 14 TO GO אשר מביא איתו אפקטיביות, חסכוניות ואיכות, במחיר סביר. או את ה-COLDER 6900, שמביא איתו, תחכום, עיצוב ויעילות נקודתית. השאלה היא, כאמור, מה הכי חשוב לכם, לאור הצורך שאתם צריכים למלא.

 

התנגשות בין רצונות, תקציב ואילוצים

הרבה אנשים חווים התנגשות בין הרצונות שלהם, התקציב שלהם והאילוצים שלהם. עם זאת, מזגנים ניידים באים לפתור בעיה נקודתית ולכן, הם אינם יקרים או מורכבים במיוחד. ההבדלים במחירים בין הדגמים הפשוטים לאלו האיכותיים יותר הם אינם מוגזמים ויוצאי דופן, ולכן, אפשר להשקיע מעט ולקבל משהו שבאמת יביא לפתרון הבעיה, ויאפשר לכם להתנהל בבית או במשרד בצורה שהיא נוחה לכם. בהרבה מקרים, יש גם מקומות עבודה שיממנו מזגנים ניידים לעובדים ספציפיים הסובלים מחום בימי הקיץ, עבור העמדה שלהם בלבד.

 

ערך מוסף

הערך המוסף של מזגן נייד הוא הספציפיות שהוא מייצר. בהרבה מקומות עבודה, ואפילו בתים פרטיים, יש התנגשות בין אנשים בנוגע לטמפרטורת המזגן ואופן השימוש בו. זה נכון במיוחד במקומות בהם יש כמות גדולה של אנשים משני המינים, שכן ידוע שנשים סובלות יותר מקור מאשר גברים. לכן, אם ישנו גבר שיושב בחדר עם הרבה נשים (לדוגמה) והוא סובל מכך שהן אינן רוצות להפעיל את המזגן באופן קבוע, הוא יכול לקנות לעצמו מזגן נייד ולפתור את כל הבעיה. ההתנגשות והריב הבלתי נמנעים הופכים למשהו שהוא אינו רלוונטי.

 

הביצה המקומית

החום בישראל הפך פשוט לבלתי נסבל במשך רוב ימות השנה. יש פחות או יותר 8 חודשים בשנה בהם מרבית האנשים צריכים להפעיל מזגן, כאשר אצל גברים רבים הצורך הוא אף גדול יותר. בניגוד לקור קיצוני, מחום אי אפשר לברוח ללא מזגן. כאשר קר, אפשר להתלבש, להוסיף עוד שכבה או להיכנס למקום צפוף ועמוס. חום אפשר לפתור רק בעזרת הפצת קור רציפה כמו שנוצר על ידי מזגן. כאשר יש כמה אנשים בחדר, ואין ביניהם הסכמה לגבי המזגן, מזגן נייד מהווה את הפתרון האולטימטיבי והנכון ביותר.

 

ההתמודדות עם חום קיצוני

ההתחממות הגלובלית גורמת לכך שמזג האוויר הופך לקיצוני יותר וזה אומר שצפויים לנו קייצים חמים במיוחד בשנים הקרובות. הרבה מאוד מקומות יהפכו לבלתי נסבלים, ובמיוחד במשרדים ובתים ישנים, בהם המזגנים הגדולים הם פחות אפקטיביים. תמיד כדאי להתחדש במזגן ואם הצורך הוא אינו כללי, אלא נקודתי, מזגן נייד עושה עבודה נהדרת. קירור של עמדת עבודה או חדר קטן זה משהו שהוא יעיל מאוד, ומתאים להרבה מאוד אנשים. לכן, שווה לראות מה הצרכים ולקנות את המזגן המתאים והנכון ביותר לכם.

 

לקחת בחשבון את כל הפרמטרים

הדרך הנכונה ביותר לקנות את המזגן הנייד המתאים לכם הוא פשוט לקחת בחשבון את כל הפרמטרים ולחקור אותם לעומק. כך לדוגמה, עליכם להבין את הטמפרטורה בחדר אותו אתם צריכים לקרר, וכך תוכלו לדעת אם אתם זקוקים למזגן עוצמתי או לא. כמובן שיש גם למדוד את החדר ולעשות את החישוב של ה-BTU בצורה נכונה. עלות החשמל גם היא מהווה פקטור והעדיפות היא תמיד ללכת על מזגן חסכוני ויעיל. עם זאת, אם אתם צריכים עוצמה והעלות אינה מהווה פקטור, או שהדלקת המזגן היא נקודתית ומוגבלת, אז עליכם לקנות מזגן חזק במיוחד.

 

חסרונות – זה בלתי נמנע

כאשר קונים מזגן נייד צריך להתייחס גם לחסרונות המובנים. כך לדוגמה, עליכם לזכור שאתם צריכים לחסום חלון אחד כדי להעביר בו צינור כלפי חוץ. אם אתם גרים בבית עם מעט חלונות, או שהמזגן מיועד להיות במקום מרכזי בבית, כך שהוא יפגע בכניסה של האור או בנראות של הבית, זה משהו שצריך לקחת בחשבון. מנגד, יש לזכור שמדובר במכשיר שמוכן לפעולה כשהוא יוצא מהקופסה, וזה בניגוד למזגנים גדולים, אותם לוקח לפעמים כמה ימים להרכיב. לכן, מדובר בפתרון שיכול לפתור בעיה בן רגע. לא צריך להיות הנדימן מוכשרים כדי להתקין את המזגן, ואפשר פשוט לחבר אותו לחשמל, להוציא את הצינור מהחלון וללחוץ על כפתור ההפעלה.

 

יעילות ורעש

חשוב לזכור כמה דברים כאשר קונים מזגן נייד, ובראש ובראשונה – הוא פחות יעיל ממזגנים גדולים. הוא נותן צורך נקודתי, אך אם תתרחקו ממנו מעט, או לא תטפלו בו כמו שצריך, הוא לא יקרר אתכם. בנוסף, יש לתחזק אותו, להוסיף לו מים, ולשים לב שהוא עושה את עבודתו כמו שצריך. אם תקנו מזגן פשוט ובינוני, רוב הסיכויים שהוא ייחלש בצורה מהירה ויגרום לכם פשוט לבזבז כסף. המזגנים הפחות איכותיים הם גם בזבזנים בנושא של מים וחשמל, וגם כאן, יש לשים לב שקונים מוצר טוב יותר, אשר ממזער את הנזקים הסביבתיים והכלכליים שמכשירים כאלו מייצרים. בנוסף, אלמנט הרעש הוא גם כן חשוב, ומזגנים בינוניים מייצרים כל כך הרבה רעש, שהם הופכים לחסרון גדול אשר מפריע לעבודה, במקום לייעל אותה.

 

לקנות את מה שצריך

מזגנים ניידים יכולים לשדרג מאוד את ההרגשה של אנשים שסובלים מחום, אם כי צריך לדעת לרכוש את המזגנים הטובים ביותר, שעושים עבודה נכונה וחסכונית. אם החלטתם לקנות מזגן נייד, יש לעשות מחקר, להגדיר את הצרכים ולהביא אליכם הביתה את המוצר שמתאים לכם ביותר. אסור ללכת ולזרוק כסף על מזגן בינוני ובזבזן, אלא לעשות זאת לאחר מחקר נכון, שיביא אליכם בדיוק את מה שאתם צריכים.

 

מזגן נייד עם צינור יחיד או כפול?

בכל הנוגע למזגנים ניידים, ישנם שני סוגים עיקריים לבחירה: יחידות עם צינור יחיד ויחידות צינור כפול. הבנת ההבדל בין שני הסוגים הללו יכולה לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת בהתבסס על צרכי הקירור הספציפיים שלכם.


מזגן נייד עם צינור יחיד פועל באמצעות צינור יחיד לצרכי היניקה והפליטה. המשמעות היא שהיחידה מושכת אוויר מהחדר, מקררת אותו ומשחררת אותו חזרה לחלל דרך אותו צינור. בעוד שיחידות צינור בודד הן בדרך כלל זולות יותר וקלות יותר להתקנה, הן יכולות להיות פחות יעילות ממקבילותיהן עם צינור כפול. הסיבה לכך היא שהאוויר שנפלט מהחדר יוצר לחץ שלילי, הגורם לאוויר חם מבחוץ להימשך לחדר דרך סדקים או רווחים, ומפחית את יעילות הקירור הכוללת.


מצד שני, מזגן נייד בעל צינור כפול משתמש בשני צינורות נפרדים: אחד ליניקה ואחד לפליטה. צינור היניקה שואב אוויר צח מבחוץ, בעוד שצינור הפליטה מוציא אוויר חם ולחות. מנגנון זה מבטל את בעיית הלחץ השלילי המאפיינת יחידות עם צינור בודד, וכתוצאה מכך נהנים מיעילות קירור מוגברת. יחידות צינור כפול מומלצות במיוחד עבור חדרים גדולים יותר או חללים הדורשים יותר כוח קירור.


חשוב לציין שבעוד שיחידות עם צינור כפול עשויות להציע ביצועי קירור טובים יותר, הן עשויות להיות מעט יותר יקרות ודורשות יותר מאמץ בהתקנה. ולכן חשוב להעריך את דרישות הקירור הספציפיות  ואת גודל החלל אותו נדרש לקרר, לפני שמחליטים איזה סוג לרכוש.

 

היתרונות של מזגן נייד

מזגנים ניידים מציעים מגוון יתרונות שהופכים אותם לבחירה פופולרית. בניגוד ליחידות מיזוג קבועות מסורתיות, מזגנים ניידים ניתנים להעברה בקלות מחדר אחד לאחר, ומספקים קירור בכל מקום בו הוא נחוץ ביותר. גמישות זו מועילה במיוחד לאלו המתגוררים בנכסים להשכרה או למי שמחליפים מקום מגורים לעיתים קרובות.


בנוסף, מזגנים ניידים אינם דורשים התקנה קבועה. הם מגיעים עם ערכת חלון המאפשרת התקנה מהירה וללא טרחה. משמעות הדבר היא שאין צורך לבצע שינויים קבועים בחלל המגורים, ולכן זו לבחירה אידיאלית עבור דירות או מצבי מגורים זמניים.


יתרון משמעותי נוסף של מזגנים ניידים הוא העלות-תועלת שלהם. יחידות אלו הן בדרך כלל זולות יותר ממערכות מיזוג מרכזיות ודורשות פחות אנרגיה. זה כמובן יכול להפחית את חשבון החשמל, במיוחד אם אתם מתבססים על המזגן הנייד בחדרים ספציפיים במקום לקרר את הבית כולו. 

 

מזגנים ניידים גם מספקים קירור נקודתי מצוין. אם אתם מבלים את רוב זמנכם בחדר ספציפי או שיש לכם משרד ביתי או חדר שינה שנוטים להתחמם יותר מאזורים אחרים, מזגן נייד יכול לקרר את החלל ביעילות.

 

האם מזגן נייד הוא הבחירה הנכונה עבורכם?

כאשר בוחנים את הכדאיות עבורכם במקרה של מזגן נייד, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. ראשית, העריכו את צרכי הקירור הספציפיים שלכם. אם אתם זקוקים לקירור רק בחדר אחד או שניים, מזגן נייד יכול להוות פתרון משתלם בהשוואה להתקנת מערכת מיזוג מרכזית. בנוסף, חשבו על מצב המגורים שלכם. אם אתם גרים בנכס להשכרה או מתכננים לעבור דירה בזמן הקרוב, מזגן נייד מציע את היתרון של התקנה קלה וניידות.


חשוב לשקול את גודל החלל. מזגנים ניידים מיועדים בדרך כלל לחדרים קטנים עד בינוניים. אם יש לכם אזור מגורים גדול עם קיר פתוח או שאתם רוצים לקרר מספר חדרים בו זמנית, מזגן מרכזי עשוי להיות אופציה מתאימה יותר. 

 

יתר על כן, רמת הרעש היא שיקול חשוב. בעוד שמזגנים ניידים מייצרים קצת רעש, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לדגמים שקטים יותר. עם זאת, אם הרעש מדאיג אתכם, תוכלו לבחור במזגן נייד בעל דירוג דציבלים נמוך.


לבסוף, נכנס גם היבט התקציב. למזגנים ניידים יש בדרך כלל עלות רכישה נמוכה יותר בהשוואה למערכות מיזוג מרכזיות. יחד עם זאת, עלויות התפעול הן לרוב גבוהות יותר לעומת מזגן מרכזי, ולכן ההוצאות השוטפות עשויות להיות גבוהות יותר. 

 

כיצד פועל מזגן נייד?

מזגנים ניידים פועלים על ידי שימוש בשילוב של תהליכי קירור והפחתת לחות, כדי להפחית את הטמפרטורה והלחות בחדר. המרכיבים העיקריים של מזגן נייד כוללים מדחס, מעבה, מאייד וקירור. התהליך מתחיל עם המדחס, ונוזל הקירור, שהוא בדרך כלל תרכובת כימית כמו R-410A או R-32. נוזל קירור דחוס נשאב אל המעבה, שם הוא משחרר חום לאוויר החיצוני. המעבה ממוקם מחוץ ליחידה ומצויד במאוורר כדי להקל על פיזור החום.


לאחר שנוזל הקירור השיל את חומו, הוא הופך לנוזל בלחץ גבוה ומשחרר זרם אל סליל המאייד שבתוך המזגן הנייד. כאן, נוזל הקירור מתרחב ומתאדה, תוך שהוא סופג חום מאוויר החדר. סליל המאייד מתקרר על ידי מאוורר, שמפזר מעליו אוויר, וגורם לאוויר שהתקרר להתפזר בחזרה לחדר.


מכיוון שחומר הקירור סופג חום מאוויר החדר, הוא גם שואב לחות ומייבש את החלל. הלחות הנאספת מהאוויר בדרך כלל מתנקזת החוצה באמצעות צינור ניקוז או נאספת במאגר שיש לרוקן מעת לעת ממים שהצטברו בו. כדי לשמור על יעילות הקירור, האוויר החם שנוצר מהמזגן הנייד מופרש החוצה דרך צינור פליטה גמיש המותקן בחלון או בפתח אוורור. זה מבטיח שהחום ייפלט החוצה ולא יוחזר בחזרה לחדר.

 

על יעילות ותחזוקה: האם המזגן הנייד שלכם עובד בצורה אופטימלית?

כדי להבטיח שהמזגן הנייד שלכם פועל בצורה מיטבית, יש כמה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון. בראש ובראשונה, כאשר מדובר על מזגן נייד חיוני לנקות או להחליף באופן קבוע את מסנני האוויר. לאורך זמן, אבק ופסולת יכולים להצטבר על המסננים, להפריע לזרימת האוויר ולהפחית את יעילות הקירור של היחידה. ניקוי או החלפת המסננים כל כמה שבועות יסייעו לשמור על זרימת אוויר תקינה ולשפר את הביצועים של המזגן.

 

בנוסף לניקוי המסננים, חשוב לבדוק ולנקות באופן קבוע את סלילי הקבל. סלילי הקבל, הממוקמים בחלק החיצוני של היחידה, עלולים להתלכלך ולהתכסות בפסולת. זה יכול לחסום את פיזור החום ולגרום ליחידה לעבוד קשה יותר כדי לקרר את החדר. על ידי ניקוי עדין של סלילי המעבה בעזרת מברשת או מטלית רכה, ניתן להבטיח העברת חום יעילה ולמנוע עומס מיותר על המזגן הנייד.


היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הבידוד של החדר או האזור המקורר. בידוד נכון יכול לשפר משמעותית את יעילות המזגן הנייד שלכם. ודאו שחלונות ודלתות אטומים כהלכה כדי למנוע כניסת אוויר חם ויציאת אוויר קריר. בנוסף, שימוש בווילונות או תריסים כדי לחסום את אור השמש יכול לעזור להפחית את עומס החום על המזגן הנייד, ולאפשר לו לעבוד בצורה יעילה יותר.


בדיקה קבועה של צינור הפליטה ביחס להופעת נזילות או חסימות חשובה גם כן, להבטחת ביצועים מיטביים. כל דליפה או חסימה יכולה להוביל להפחתת זרימת האוויר ולירידה ביעילות הקירור. ודאו שהצינור מחובר כהלכה ונקי מקיפולים או עיקולים שעלולים להגביל את זרימת האוויר.


לבסוף, הקפדה על תחזוקה שוטפת וטיפול מקצועי הם מומלצים, כדי לשמור על המזגן הנייד במצב ראוי. טכנאי מקצועי יכול לבדוק את היחידה, לנקות רכיבים ביסודיות ולזהות בעיות פוטנציאליות.

שאלות ותשובות על מזגן נייד מומלץ 2024

מה ההבדל בין מזגן נייד למזגן רגיל (עילי)?

מלבד המובן מאליו (מזגן נייד ניתן להזזה מחדר לחדר בעוד מזגן עילי נשאר מובנה בקיר), יש כמה הבדלים מהותיים בין מזגן נייד למזגן עילי. לדוגמה, החלקים הרועשים של המזגן העילי, כגון המדחסים, נמצאים בצידו החיצוני של הבית, הרחק מאוזניהם של הדיירים בבית, לעומת המזגן הנייד, בו כל החלקים הרועשים נמצאים מובנים באותה היחידה - וזו הסיבה שמזגנים ניידים הרבה יותר רועשים ממזגנים רגילים. בנוסף, מזגנים עיליים לרוב הרבה יותר עוצמתיים ממזגנים ניידים והם מסוגלים לקרר חללים גדולים יותר.

מה זה BTU במזגן נייד?

BTU (British Thermal Unit) הם יחידות להערכת חום תרמי, אשר ניתן למדוד איתן את העוצמה של מזגנים. ככל שה-BTU גבוה יותר, כך המזגן הנייד עוצמתי יותר ומסוגל לקרר חדרים גדולים יותר. אנחנו ממליצים לרכוש מזגם עם 7000 BTU לפחות.

מחיר ממוצע של מזגן נייד?

מזגנים ניידים אינם זולים, למרות שהם אינם דורשים התקנה של איש מקצוע. מחירם של מזגנים ניידים נע בין 1,500 ל-3,000 ש"ח, כאשר המחיר משתנה לפי כמות ה-BTU, המאפיינים המיוחדים, הגודל ועוד. ההוצאות הנילוות של מזגן נייד כוללות לרוב חשמל, אך אתם יכולים לצמצם את הוצאות החשמל על ידי בחירה במזגן נייד עם דירוג אנרגטי גבוה (מעל A).

מהם החיסרונות של מזגן נייד?

אפשר להעביר אותו מחדר לחדר והוא אינו דורש התקנה מקצועית, אך למזגן נייד יש 2 חסרונות עיקריים:

  1. הוא רועש יותר ממזגן עילי - עקב העובדה שכל החלקים המרעישים שבמזגן מובנים ביחידה הניידת שמולכם.
  2. צינור הוצאת האוויר החם לא תמיד נוח כל כך לתפעול. אנשים רבים בוחרים לא לעשות חור בקיר שלהם כדי להוציא ממנו את צינור הפליטה של האוויר החם, כך שנותר להם להוציא אותו מהחלון. רוב המזגנים הניידים מגיעים עם ערכה מיוחדת לחלון שנועדה להקל על התהליך, אבל בחלק מהמזגנים הערכה לא תמיד יעילה והצינור לא תמיד מתאים לחלון שלהם.