מצנן אוויר: סקירת 5 מצנני אוויר מומלצים (מעודכן 2024)

דגמי מצנן האוויר הנייד שינעימו לכם את השהות בכל מקום ויעזרו לכם לעבור את הקיץ בלי לסבול מהחום. בדקנו עשרות מצנני אוויר מבית מותגים שונים, לקחנו בחשבון את הצרכים המשתנים ואת הפרמטרים המשפיעים על טיב ואיכות המצננים ואלו המומלצים ביותר עבורכם בקטגוריה זו.

icon pos_1

ניתחנו

4 סקירות

ו-

224 ביקורות

בתחום

מזגנים וחימום לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מצנן אוויר מומלץ

אם אתם מחפשים דרך להתקרר בקיץ הישראלי הלוהט, תדעו שיש אפשרות בין מאוורר למזגן – וקוראים לה מצנן אוויר. אז אם אתם מחפשים מצנן אוויר מומלץ שיעזור לקרר את הבית בלי לנפח את חשבון החשמל שלכם, אלו הם הדגמים המובילים של השנה.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

3 מצנני אוויר המומלצים על ידי המומחים שלנו

מצנן אוויר נייד ונוח

השווה מחיר

דגם טייפון
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מצנן אוויר אידיאלי למרפסות

השווה מחיר

דגם 6,500 מק"ש
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

מצנן אוויר משוכלל ומתקדם

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בקיץ הישראלי הלוהט, שנמשך על פני חלקים גדולים מהשנה, אנחנו מחפשים איך לצנן את האוויר, לקרר את הטמפרטורה, להפוך את חלל האוויר לנעים יותר וכך גם את השהות בו. אנחנו מרבים להשתמש לשם כך במיזוג אוויר אבל יש לזה לא מעט חסרונות. צריכה מופרזת של חשמל, אזורים אליהם המזגן לא מגיע, אלו רק חלק מאותם חסרונות של מזגנים קבועים.

 

אם ככה אז עדיף פשוט להדליק מאוורר, לא? התשובה היא שלא לגמרי בטוח. מאוורר לא תמיד מקרר מספיק, הוא צורך גם כן חשמל רב וגורם לא פעם לתופעות כמו שרירים תפוסים והצטננות. אבל מה אם אנחנו רוצים לשבת במרפסת או במקום כלשהו בלי מזגן קבוע? האם האפשרויות שלנו הן רק להסתגר בחדר קפוא ממזגן או לסבול מחום באוויר הפתוח? מסתבר שיש אפשרות שלישית ומרעננת.

 

מדובר על מצנן אוויר המוכר גם בשם מצנן אוויר נייד. אם תרצו, מכשיר שהוא שילוב בין יכולות הקירור של מזגן, לניידות ופיזור האוויר של המאוורר. מכשיר שלא דורש התקנה מסובכת, במחירים סבירים ובעלות משתלמת של צריכת החשמל. לפניכם סקירה של כמה מהדגמים המומלצים ביותר בקטגוריה.

לוגו של הסקירה

נייד ונוח: מצנן אוויר באידוי Venta בלקוני

אם אתם רוכשים מצנן אוויר בעיקר עבור האפשרות לנייד אותו וצריכים מכשיר שמצד אחד יהיה קל ונוח להפעיל, יקרר במהירות ומצד שני גם לא יעמיס עליכם צריכת אנרגיה מופרזת, הדגם הזה בהחלט עשוי להתאים בדיוק עבורכם.

מצנן אוויר באידוי Venta בלקוני

4.5 15

לקרר כל פינה ולחסוך באנרגיה

יתרונות

4 גלגלים, שיטת אידוי חסכונית, מיכל מים גדול, עיצוב שחור וסולידי, שלט וטיימר.

חסרונות

משקל מעט כבד לנסיעות.

דגם טייפון
קנה עכשיו ב- KSP

אם אתם צריכים לקרר בכל פעם חדר או חלל אחר בבית או בעסק וצריכים מכשיר שאותו קל לנייד וכזה שיקרר במהירות את המתחם בו תציבו אותו, הדגם הזה בהחלט מומלץ עבורכם.

 

מצנן האוויר מדגם בלקוני פועל בשיטת אידוי שפולטת את האוויר הקר ומסיטה את האוויר החם. זו שיטה הנחשבת לחסכונית באנרגיה. מעבר לזה המצנן כולל גם מיכל מים גדול ונע בעזרת 4 גלגלים כך שהוא בהחלט כזה שתוכלו להעביר בין חדרים וחללים, לקרר אותם במהירות ובחסכוניות וללא מאמץ גדול.

 

הוא מגיע בעיצוב שחור וסולידי וכולל גם שלט וטיימר. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לתפוס מקום נוח בקרבתו וליהנות מהאוויר הקר והצונן שהוא מספק.

לוגו של הסקירה

אידיאלי למרפסות: מצנן ומטהר אוויר קר 4,500 מק"ש Krauss

מצנן אוויר גבוה יחסית, בעל מיכל מים גדול שמספק עוצמת קירור כזו היכולה לכסות עשרות מטרים רבועים ועל כן מתאים מאוד לצנן את חלל האוויר גם במתחמי מרפסות שונים. הכירו את הכוכב הבא שיוצב על הדק שלכם.

מצנן ומטהר אוויר קר 4,500 מק"ש Krauss

4.5 15

פתרון הקירור החדש למרפסת שלכם

יתרונות

מיכל מים של 50 ליטר, שטח קירור גדול, קל משקל לניוד, גובה אידיאלי לישיבה, כולל מטהר אוויר.

חסרונות

פחות מתאים לשימוש תעשייתי.

דגם 6,500 מק"ש
קנה עכשיו ב- Last Price

מכשיר עוצמתי וידידותי שכיף להכניס אליכם הביתה או יותר נכון להוציא אל המרפסת ולספק לכם ולאורחים שלכם אוויר קר וצונן כל השנה.

 

מצנן האוויר הזה כולל מיכל מים גדול של כ-50 ליטרים ומסוגל לקרר באפקטיביות רבה שטח קירור של 25-30 מ"ר. מה שהופך אותו לפתרון אידיאלי למרפסות שהן בדרך כלל גדולות יותר מחדר ממוצע ולשם לצערנו הרבה פעמים המזגן לא מגיע.

 

במקום מאוורר מסורבל שכולם יושבים מולו בתקווה שיעשה משהו, עם המכשיר הזה תוכלו ליהנות מעוצמות וטמפרטורה של מזגן, בהפלה חסכונית שכוללת אפילו מטהר אוויר לאיכות גבוהה. תוכלו לנייד אותו בעזרת גלגלים והוא עשוי פלסטיק לבן עמיד ואיכותי שישתלב היטב בכל מרפסת בה תבחרו להציב אותו.

לוגו של הסקירה

משוכלל ומתקדם: מצנן אוויר רב תכליתי Midea AC120-15F

מכשיר שבו תוכלו לשלוט עם שלט רחוק לטווח של עד 5 מטרים, ליהנות מתצוגה דיגיטלית, כולל מנגנון שיזהיר אתכם לפני התרוקנות המים במיכל, טיימר כיבוי שתוכלו לכוון לעד 7 שעות, ושלושה מצבי אוורור שונים לקירור מותאם אישית.

מצנן אוויר רב תכליתי Midea AC120-15F

4.5 15

שליטה מלאה במזגן הנייד בכף היד

יתרונות

3 מצבי אוורור, תצוגה דיגיטלית, שלט בטווח 5 מטרים, חיווי התרוקנות מים, טיימר כיבוי.

חסרונות

מיכל מים מעט קטן.

קנה עכשיו ב- Last Price

אם אתם כאלו שאוהבים להכניס הביתה דגם מתקדם, טכנולוגי ומעודכן יחסית בקטגוריות השונות, זו בהחלט אחת האופציות הבולטות בקטגוריית מצנני האוויר.

 

במצנן האוויר נשתמש לא פעם כשאנו מארחים ובמצב כזה נרצה כמה שפחות הסחות דעת מכיוון המכשיר. כך למשל תוכלו ליהנות בו משלושה מצבי הפעלה שונים שיוכלו להתאים את הטמפרטורה בדיוק לזו שהאנשים שלצידכם אוהבים בכל פעם.

 

ניתן לנייד אותו החוצה בקלות בעזרת גלגלים, לא צריך לקום להגביר או להנמיך אותו כי יש שלט רחוק של 5 מטרים ותצוגה דיגיטלית, שאפילו תתריע אם המים במיכל עומדים להיגמר. לבסוף רבים מאיתנו מכירים את הסיטואציה שאחרי ערב ארוך עם אורחים במרפסת שוכחים לכבות את מצנן האוויר ומבזבזים סתם חשמל, אז המכשיר הזה כולל גם טיימר כיבוי שיסגור לכם את הפינה.

לוגו של הסקירה

עוטף ומפנק: מצנן אוויר נייד Morphy Richards W88

מצנן שמנעים את האווירה, פועל בשיטה המשלבת בין אוורור לבין פיזור לחות, בשלושה מצבים ושלוש מהירויות, כולל פיזור אוויר לצדדים ופילטר המשפר את איכות הקירור והאוויר. בקיצור, מכשיר שיגיע לכל פינה וכל אחד עם אוויר קר, איכותי ומותאם אישית.

Morphy Richards W88

4.5 15

אוויר צונן וקר בהתאמה אישית ומדויקת

יתרונות

3 מצבי הפעלה, 3 מהירויות הפעלה, פיזור אוויר ולחות, תנועה ימינה ושמאלה, גלגלים לניוד, טיימר 15 שעות.

חסרונות

מיכל מים קטן יחסית.

דגם 65470
קנה עכשיו ב- Last Price

מה שמייחד את מצנן האוויר הזה מבית חברת מרפי ריצ'רדס הוא דגש על האוויר שאותו הוא פולט. זה בא לידי ביטוי בזה שתקבלו ממנו אוויר המשלב לחות, לא מייבש את חלל האוויר, נע ימינה ושמאלה וכולל שילוב בין 3 מצבי הפעלה ושלוש מהירויות הפעלה.

 

ממש כמו במזגן הביתי תוכלו לכוון אותו בדיוק למצב ולמהירות האהובים עליכם, תוכלו לרבוץ לידו במשך שעות כשהוא כולל גלגלים לניוד, שלט רחוק וטיימר לכיבוי, מה שאומר שלא תצטרכו כמעט לקום מהכיסא, אלא בהתרוקנות מיכל המים, שבמצב כזה יפסיק המכשיר החכם אוטומטית לפעול.

לוגו של הסקירה

לחלל גדול: מצנן אוויר 3 מהירויות Ufesa CL6040

מצנן אוויר שיודע לקרר עד למרחק של למעלה מ-40 מטרים, עם תצוגה מוארת, גדולה וברורה. עושים מסיבה בחצר גדולה או סתם אוהבים לשבת רחוק ממקור האוויר וליהנות מטמפרטורה קרה וצוננת? נראה שזה בדיוק הדגם המתאים עבורכם.

Ufesa CL6040

4.5 15

פתרון קומפקטי לחללים גדולים במיוחד

יתרונות

טווח קירור של כ-40 עד 60 מטרים, צריכת מים של כ-1 ליטר בשעה, אפשרות מילוי מיכל המים דרך החלק העליון, לוח חיווי דיגיטלי מואר.

חסרונות

דורש לקום מדי פעם.

קנה עכשיו ב- אתר החברה
קנה עכשיו ב- ליאור מוצרי חשמל

אם אתם מחפשים מצנן אוויר שיהיה מה שנקרא "סוס עבודה" לגינה או חצר גדולות, הדגם הזה ייחודי בזכות טווח קירור של יותר מ-40 מטרים. יש לו אמנם מיכל מים צנוע של 5 ליטרים, אבל הוא נהנה מצריכה של ליטר אחד בשעה.

 

יש לו תצוגה דיגיטלית חכמה ומוארת בחלק העליון של המכשיר, משם גם תוכלו למלא את מיכל המים אחת לחמש שעות. בחמש השעות הרצופות בהן יפעל הוא יספק אוויר קר וצונן עם שלושה מצבי הפעלה ומהירויות שונים.

 

לסיכום, דגם אידיאלי למי שמחפש "לזרוק" אוויר קר למרחק גדול, כולל גם גלגלים לניוד, שלט רחוק וטיימר, השימוש בו בסך הכל נוח והוא דורש רק קשר עין מדי פעם עם צג הבקרה.

איך הרכבנו את רשימת המצננים המומלצים?

בעת בחירת מצנן חשוב שתיקחו בחשבון לא מעט פרמטרים כמו: גודל החלל אותו הוא אמור לקרר, כמות הלחות באזור, גובה התקציב ועוד.. בכדי לבצע את הסקירה לקחנו בחשבון את הצרכים השונים של מחפשי המצננים ובחנו את הפרמטרים המתאימים. בין הפרמטרים אותם בחנו: CFM (שטח הכיסוי), קיבולת מיכל המים ותאי הקרח, תכונת סינון וטיהור אוויר, נוחות התפעול והשליטה ועוד..

בכדי לבצע את הבחירה בחרנו מפרטים של עשרות מצננים מבית מותגים שונים ואספנו מאות חוות דעת ותגובות של משתמשים. שקללנו את כל המידע וכך למעשה יצרנו את הסקירה.

סיכום

בימי הקיץ החמים יש צורך לקרר את החלל בו אתם שוהים. למצנן אוויר יתרונות רבים שכדאי לשקול כאשר אתם מחליטים מהי הדרך המומלצת לקירור חלל הבית או המשרד שלכם.

 

בשנים האחרונות מתחזקת המגמה של שימוש במצנני אוויר ומצנני אוויר ניידים. במקום מאוורר רועש, מסורבל וכזה שזולל אנרגיה, בהשקעה חד פעמית לא גבוהה תוכלו ליהנות ממיני-מזגן שמקרר יותר וצורך פחות אנרגיה.

 

זהו פתרון נהדר לזוגות צעירים שעוברים לדירה שכורה שאין בה בכלל מזגן או לא בכל חלקי הבית, לאנשים שיש להם מרפסת ורוצים לצנן בה את האוויר וכמובן לעסקים שמקבלים קהל.

 

בחרו במכשיר חסכוני, שמצויד בגלגלים לניוד, רצוי עם מיכל מים גדול או כזה שכל למילוי ומספק חיווי שהוא עומד להתרוקן. מכשירים כאלו יאפשרו לכם להתרווח על הספסל או הספה וליהנות מאוויר קר וצונן בכל מקום ובלי לשלם ביוקר.

 

איך בוחרים מצנן אוויר

כאשר מחפשים לרכוש מצנן אוויר, ישנם מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון כדי להבטיח שתבחרו את המצנן המתאים לצרכים שלכם. הנה כמה שיקולים חשובים שכדאי לזכור:

 

כושר קירור: הדבר הראשון שצריך להסתכל עליו בבחירת מצנן אוויר מומלץ הוא כושר הקירור שלו, הנמדד ב-CFM (רגל מעוקב לדקה). מדד זה מציין את נפח האוויר שהמצנן יכול להזרים בדקה. קחו בחשבון את גודל החדר שברצונכם לקרר ובחרו מצנן אוויר עם דירוג CFM התואם או חורג משטח החדר לביצועי קירור מיטביים.

 

קיבולת מיכל המים: גורם מכריע נוסף שיש לקחת בחשבון הוא קיבולת מיכל המים של מצנן האוויר. ככל שמיכל המים גדול יותר, כך המקרר יכול לפעול זמן רב יותר ללא צורך במילוי. אם אתם מתכננים להשתמש במקרר האוויר לתקופות ממושכות או באזורים עם גישה מוגבלת למים, בחרו בדגם עם קיבולת מיכל מים גדולה יותר כדי להימנע ממילוי חוזר תכוף.

 

ניידות ועיצוב: בעת בחירת מצנן אוויר, קחו בחשבון את הניידות שלו ואת תכונות העיצוב שלו. חפשו מצנן אוויר נייד קל משקל וקומפקטי שניתן להעביר בקלות מחדר אחד לאחר. בנוסף, בדקו אם יש תכונות כגון גלגלים וידיות נשיאה לנוחות נוספת. בחרו עיצוב שמשלים את החלל שלכם ומשתלב בצורה חלקה בעיצוב הבית שלכם.

 

מצנן אוויר לעומת מזגן

מצנני אוויר ומזגנים הם שניהם פתרונות קירור פופולריים, כל אחד עם סט יתרונות ומגבלות משלו. מצנני אוויר, הידועים גם כמקררי אידוי, פועלים על ידי ניצול תהליך האידוי הטבעי לקירור האוויר. מצד שני, מזגנים משתמשים במחזור קירור כדי לקרר את האוויר. הבדל מרכזי אחד בין השניים הוא סוג שיטת הקירור המופעלת, כאשר מצנני אוויר מספקים פתרון קירור טבעי וידידותי יותר לסביבה בהשוואה למזגנים.

 

מבחינת יעילות אנרגטית, מצנני אוויר הם בדרך כלל חסכוניים יותר באנרגיה ממזגנים, שכן הם צורכים פחות חשמל להפעלתם. מצנני אוויר אינם דורשים מדחס או גז קירור, מה שהופך אותם לאפשרות קירור חסכונית וידידותית לסביבה. בנוסף, מצנני אוויר אידיאליים לאקלים יבש, שבו אפקט הקירור של האידוי הוא היעיל ביותר, בעוד שמזגנים פועלים בצורה הטובה ביותר בסביבות לחות. למצנן אוויר חוות דעת חיוביות במיוחד לקירור אזורים יבשים. במימי החורף כאשר מצנני אוויר לא יכולים לחמם את החדר אפשר להתקין מפזרי חום לאמבטיה ולחדרים אחרים במידה ואין לכם מזגן.

 

כשמדובר בעלות ראשונית ותחזוקה, למקררי אוויר יש בדרך כלל עלות מקדימה נמוכה יותר בהשוואה למזגנים. הם גם קלים יותר להתקנה ודורשים תחזוקה מינימלית, מכיוון שאין להם רכיבים מורכבים כמו מדחסים או פילטרים הזקוקים לטיפול קבוע. עם זאת, מזגנים מציעים בקרת טמפרטורה מדויקת יותר ויכולים לקרר חדר מהר יותר ממקררי אוויר, מה שהופך אותם לבחירה מועדפת למי שמחפש קירור מהיר ועקבי.

 

חיסכון באנרגיה

מצנני אוויר ידועים ביכולות החיסכון באנרגיה שלהם, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור צרכנים מודעים לסביבה. מכשירי קירור אלו משתמשים במנגנון פשוט אך יעיל הכולל אידוי של מים לקירור האוויר, וצורכים פחות חשמל באופן משמעותי ממזגנים מסורתיים. על ידי ניצול תהליך האידוי הטבעי, מצנני אוויר יכולים לספק אוויר קריר ללא צורך במדחס זולל חשמל, וכתוצאה מכך צריכת אנרגיה נמוכה יותר וחשבונות חשמל מופחתים.

 

אחת הסיבות העיקריות לכך שמקררי אוויר נחשבים לחסכוניים באנרגיה היא דרישות ההספק המינימליות שלהם. בניגוד למזגנים הנשענים על חומרי קירור ומנגנוני קירור מורכבים, מצנני אוויר זקוקים רק למאוורר ומשאבת מים כדי לפעול. עיצוב יעיל זה לא רק מפחית את צריכת האנרגיה אלא גם תורם לפתרון קירור בר קיימא יותר. בנוסף, מצנני אוויר אינם פולטים גזי חממה או כימיקלים מזיקים אחרים, מה שמשפר עוד יותר את הפרופיל הידידותי לסביבה שלהם.

 

גורם נוסף שתורם ליכולות החיסכון באנרגיה של מצנני האוויר הוא יכולתם לעבוד ביעילות באקלים יבש. באזורים עם רמות לחות נמוכות, מצנני אוויר יכולים לספק ביצועי קירור יעילים על ידי מינוף תהליך קירור האידוי. גישה ממוקדת זו לקירור מבטיחה שימוש יעיל באנרגיה להשגת הטמפרטורה הרצויה, מה שהופך את מצנני האוויר לחלופה חסכונית תקציבית ואנרגטית.

 

למה מתאים מצנן אוויר

מצנני אוויר הם פתרון קירור רב-תכליתי המתאים למגוון רחב של אנשים וסוגים שונים של סביבה. אנשים החיים באקלים יבש יכולים להפיק תועלת משמעותית מהקירור היעיל שמספקים מצנני אוויר, במיוחד בחודשי הקיץ החמים. בנוסף, אנשים המחפשים אפשרות קירור חסכונית וידידותית לסביבה עשויים למצוא את מצנני האוויר כבחירה רצויה.

 

מצנן אוויר ביתי הוא גם אידיאלי למי שמחפש פתרון קירור נייד שניתן להעביר בקלות מחדר לחדר, מה שהופך אותו למושלם עבור דירות, חדרי מעונות או משרדים קטנים. יתר על כן, אנשים הרגישים לאוויר היבש המיוצר על ידי מזגנים עשויים להעדיף את אפקט הלחות של מצנני אוויר, שיכול לעזור להקל על בעיות נשימה ועור יבש.
משפחות עם ילדים או אנשים קשישים עשויים גם להעדיף מצנן אוויר לחדר שינה שלהם בהשוואה למזגנים, מכיוון שהם אינם מערבים חומרי קירור או פולטים כימיקלים מזיקים.

 

יתרה מכך, בעלי חיות מחמד המודאגים לגבי רווחתם של החיות במזג אוויר חם עשויים להעריך את הקירור העדין והידידותי לחיות מחמד שמספקים מצנני אוויר. בסך הכל, כל מי שמחפש פתרון קירור חסכוני, נייד וידידותי לסביבה עשוי לשקול רכישת מצנן אוויר לבית או למשרד שלו.

 

היתרונות והחסרונות של מצנני אוויר

כאשר שוקלים אם להשקיע במקרר אוויר, חיוני לשקול את היתרונות והחסרונות כדי לקבל החלטה מושכלת.

 

יתרונות

מצנני אוויר ידועים ביעילות האנרגטית שלהם, צורכים פחות חשמל משמעותית ממזגנים. זה יכול להוביל לחיסכון בעלויות בחשבונות האנרגיה, מה שהופך אותם לאפשרות קירור ידידותית לתקציב, במיוחד אם מספיק לכם מצנן אוויר קטן. בנוסף, מצנני אוויר משתמשים בתהליכי אידוי טבעיים כדי לקרר את האוויר, מה שהופך אותם לידידותיים לסביבה מכיוון שהם אינם מסתמכים על חומרי קירור מזיקים. האוויר הצונן והלח המופק על ידי מצנני אוויר יכול להועיל גם לאנשים עם בעיות נשימה או עור יבש, ולספק סביבה פנימית נוחה יותר.

 

חסרונות

אחד החסרונות העיקריים של מצנני אוויר הוא פעילותם באקלים לח. בניגוד למזגנים, המייבשים את האוויר, מצנני האוויר מוסיפים לחות לסביבה, מה שעלול לא להתאים לאזורים עם רמות לחות גבוהות, אם בכל אופן אתם מעדיפי מצנן אוויר כדאי גם להצטייד בקולטי לחות להפחתת הלחות. בנוסף, מצנני אוויר דורשים אספקה מתמדת של אוויר צח כדי לפעול ביעילות, מה שאומר שהם יעילים ביותר בחללים מאווררים היטב. מגבלה נוספת של מצנני אוויר היא שהם עובדים בצורה הטובה ביותר באקלים יבש, שכן אפקט הקירור עשוי להיות פחות מורגש באזורים עם לחות גבוהה.

 

ניקוי ותחזוקה של מצנן האוויר 

ניקוי ותחזוקה שוטפים של מצנן האוויר שלכם חיוניים כדי להבטיח ביצועים מיטביים ואריכות ימים של המצנן, במיוחד אם אתם משתמשים במצנן אוויר למרפסת או במצנן לגינה, אבל גם בשימוש בתוך הבית יש להקפיד על שגרת תחזוקה על ידי ביצוע מספר שלבים פשוטים, תוכלו לשמור על מצנן האוויר שלכם לפעול ביעילות לאורך זמן, ולספק אוויר קריר ורענן בכל עת שתזדקק לו.


ניקוי מיכל המים והרפידות: מיכל המים ורפידות הקירור של מצנן האוויר שלכם הם מרכיבי מפתח הדורשים ניקוי קבוע כדי למנוע הצטברות של לכלוך, אבק וחיידקים. לאורך זמן, חלקיקים אלה יכולים להצטבר ולסתום את הרפידות, ולהפחית את יעילות הקירור של היחידה. כדי לנקות את מיכל המים, רוקנו אותו בקביעות והשתמשו בחומר ניקוי עדין כדי לקרצף שאריות. באופן דומה, נקו את רפידות הקירור על ידי שטיפה עדינה במים ואפשרו להן להתייבש לחלוטין לפני הכנסתן מחדש ליחידה.

 

בדיקה וניקוי של מסנני האוויר: מסנני אוויר הם חלק מכריע נוסף של מצנן האוויר שלכם שצריך לבדקו ולנקות על בסיס קבוע. מסנני אוויר מלוכלכים או סתומים עלולים להגביל את זרימת האוויר ולהפחית את יכולת הקירור של היחידה. כדי לנקות את מסנני האוויר, הסירו אותם מהיחידה ושטפו אותם בעדינות במים או שאבו אותם כדי להסיר אבק או פסולת. ודאו שהמסננים יבשים לחלוטין לפני התקנתם מחדש כדי למנוע צמיחת עובש או טחב, למקרה שאתם מרגישים ריח לא נעים, מלבד הניקיון של המכשיר אפשר גם להתקין מטהרי אוויר מומלצים. בנוסף, תמיד כדאי לדאוג שיהיה גלאי עשן לבית לכל מקרה של תקלה או שריפה.

שאלות ותשובות על מצנן אוויר מומלץ

מה זה מצנן אוויר?

סוג של שילוב בין מזגן למאוורר. מכשיר קומפקטי שאפשר לנייד, לרוב בעזרת גלגלים, ולקרר באמצעותו מגוון אזורים. מפזר את האוויר בדומה למאוורר אבל עוצמתי בדומה למזגנים וככה משפיע גם על טמפרטורת החדר והופך אותה לקרירה, צוננת אבל גם אוורירית – שזה אולי הפלוס הגדול ביותר של המכשיר.

למי הוא יכול להתאים?

המכשיר לא מגביל אתכם לחללים סגורים בלבד. למעשה מדובר במוצר שיכול להתאים למגוון שימושים ומתוך זה למגוון של לקוחות. תוכלו לרכוש כזה גם לבית הפרטי לדוגמה ולהציב אותו למשל במרפסת או בחדר שלא מותקן בו מזגן ולחסוך את ההתקנה. בנוסף הוא יכול להתאים גם לבעלי עסקים שונים בתחום האירוח, האירועים. אפילו האנגרים ומחסנים גדולים בהם מקובל לעבוד עם מאוורר תעשייתי שצורך חשמל רב ומי שעבד ליד כזה יודע שגורם לשרירים תפוסים. מצנן האוויר יוכל להחליף את אותם מאווררים, כששילוב שלו עם מאוורר תקרה למשל יכול לספק פתרון קירור יעיל ומוצלח.

למה כדאי לרכוש אותו?

את מצנן האוויר מומלץ לרכוש למגוון מטרות. ההתקנה 'כבדה' עליכם, כספית וטכנית? מחפשים פתרון קומפקטי, יעיל ומשתלם? מצנן אוויר יכול להיות בדיוק הפתרון הזה. מכשיר שיכול להתאים גם לחלל סגור וגם לחלל פתוח, כשמי שסובל משהייה ממושכת במזגן או נתפסים לו השרירים משהות בסביבת מאוורר, ימצא במכשיר הזה את פתרון הביניים היעיל והמושלם.

מה חשוב לקחת בחשבון?

יחידת המידה בה מקובל למדוד מצנן אוויר היא CFM כאשר ככל שהחלל שאותו נרצה לקרר יהיה יותר גדול כך גם מספר ה-CFM צריך יהיה להיות יותר גבוה. את היעילות האנרגטית של המצנן קובעת מידת ה- EER שלו וככל שהיא גבוהה יותר כך היא חסכונית וידידותית יותר לסביבה של כולנו. לשימוש ביתי מומלץ לרכוש מצנן שרמת הדציבלים שלו נמוכה ככל האפשר. גם גודל מיכל מים ואורך כבל חשמל – ככל שאלו גדולים וארוכים יותר השימוש בו יהיה נוח יותר. בנוסף, ישנם מצננים נטענים, מה שאומר שתוכלו להשתמש בהם ללא חיבור לחשמל ולנייד אותם יותר בקלות לכל מקום.