מחמם מים בגז: סקירת 5 מחממי מים בגז מומלצים (מעודכן 2024) | Finder

לא אוהבים להדליק את הדוד חצי שעה לפני שאתם רוצים להתקלח? לפניכם מחממי מים בגז שיעזרו לכם ליהנות ממקלחות מלאות מים חמים באופן מידי. בדקנו מחממים רבים, לקחנו בחשבון את הצרכים השונים ובחנו לא מעט פרמטרים ולפניכם סקירה אשר למעשה מרכזת את המסקנות אליהן הגענו. 

icon pos_1

ניתחנו

3 סקירות

ו-

65 ביקורות

בתחום

מזגנים וחימום לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מחמם מים בגז מומלץ

הצורך במים חמים בברזים קיים בכל בית. מרבית הבתים עדיין משתמשים בדודי שמש או חשמל, שנחשבים בעיני רבים לפרימיטיביים. הדרך הטובה, המהירה והעקבית ביותר להשיג מים חמים בבית היא בעזרת מחמם מים בגז. אז אם אתם מעוניינים במחמם שכזה, תשמחו לגלות שהסקירה הבאה יכולה לסייע לכם במידה רבה בבחירה. 

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

מחממי מים בגז - המומלצים ביותר על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

כולם מכירים את ההרגשה הזו, כאשר נמצאים בדרך הביתה אחרי יום עבודה ארוך או טיול מפרך, ורוצים להיכנס למקלחת חמה, לבטח אם מדובר בחורף. הבעיה, אצל מרבית האנשים, היא הצורך לחכות, לאור העובדה שיש צורך לחמם את המים לפני השימוש. שתי השיטות הידועות והמוכרות של חימום מים בבית הן בעזרת דוד חשמל ודוד שמש. דוד השמש עובד למעשה על אנרגיה סולארית, ובקיץ הוא מספק מים חמים לאורך רוב שעות היום, אך בחורף ישנה בעיה, ויש צורך להתחיל את הבוילר ולחכות כחצי שעה לפחות, עד הגעת המים החמים. בנושא של חימום מים בחשמל, יש כמה אופציות, שמתחילות כמובן עם דוד חשמלי.

 

הפתרון האידאלי

דוד חשמל הוא יעיל מאוד, אך גם יקר ועם זמן פעולה ארוך. יש מגוון רחב של מחממי מים חשמליים בגדלים שונים, אך הפתרון הטוב והחדשני ביותר הוא מחמם מים בגז. מחמם מים בגז הוא מכשיר חיצוני, היודע לחמם את עצמו באופן רציף לטמפרטורה גבוהה, ולייצר מים חמים, כל הזמן ובכל מזג אוויר. מחמם המים בגז הוא מכשיר קטן באופן יחסי, קומפקטי, וכזה שניתן להתקין בקלות בחדר השירות, ליד או במקום לדוד החשמל. בחלק מהמכשירים יש שלטים לשליטה מרחוק (למי שאין גישה להגעה בחדר השירות), וברוב המקרים, ההזמנה של מחמם מים בגז נעשה דרך חברות הגז, אך ישנה גם אופציה להזמין את מחמם המים באופן פרטי, אם כי העדיפות היא, בכל מקרה, היא שההתקנה תתבצע על ידי איש מקצוע. בחנו עבורכם מגוון מחממי מים בגז והכנו את הרשימה של מחממי מים בגז המומלצים ביותר.

לוגו של הסקירה

המתקדם ביותר: מחמם מים בגז PALOMA

מחמם המים של PALOMA הוא אחד המכשירים המתקדמים ביותר בשוק. הוא מאפשר שימוש של 3 מקלחות במקביל, ומגיע עם מערכות הגנה מתקדמות שמונעות תקלות. PALOMA הוא דגם יפני מתקדם ויוקרתי, עם מערכת מלאה של שליטה ובקרה.

מחמם מים בגז PALOMA

4.5 15

מגיע עם מגוון עצום של פיצ'רים מתקדמים המשפרים את חווית השימוש

יתרונות

מאפשר מקלחות במקביל

שלט חכם

מערכת הגנה מתוחכמת

עמיד לתנאי חוץ

חסרונות

יקר

קנה עכשיו ב- אלקטריק דיפו

מחמם המים בגז של PALOMA הוא חוד החנית של מחממי המים בז'אנר. מדובר במכשיר יקר ויוקרתי, שמביא איתו מגוון רחב של פיצ'רים מתקדמים המסייעים לקבל את החוויה האולטימטיבית מהמכשיר. ה-PALOMA הוא דגם יפני ומדוקדק, ויש לו ספיקת מים של 20 ליטרים בדקה, מבדיקות שערכנו, מחמם המים מאפשר שתיים ואפילו שלוש מקלחות במקביל. כך, יכולים אנשים להתקלח במקביל לילדים שלהם, ולזרז את תהליך ההאכלה וההשכבה שלהם אחרי החזרה הביתה.

 

המכשיר מגיע עם מערכת בקרה משודרגת ושלט חכם העוזר לשלוט בטמפרטורה, והוא עמיד לתנאי חוץ, כאשר שרצוי וחכם להתקין אותו בחדר השירות, גם אם מדובר בחדר שאין אליו גישה בסיסית. המכשיר עובד בתיאום מושלם עם דוד שמש (המתאם הסולארי נכנס לפעולה כאשר אין מספיק מים חמים) והוא יחסית נעים לעין למי שהעובדה הזו חשובה לו. חשוב לציין כי בעזרת מחמם גז איכותי, לא תצטרכו גם לשטוף ידיים במים קרים, שגם המים המחממים מגיעים גם לכיור במטבח.

לוגו של הסקירה

הערך הגדול ביותר לכסף: מחמם מים בגז MULLER

מחמם המים של MULLER הוא מכשיר איכותי ומתקדם, המתאים המספק מים חמים לשתיים או שלוש מקלחות במקביל. הוא מיועד להתקנה חיצונית ומגיע עם שלט רחוק ומערכת משוכללת של אבחון תקלות.

מחמם מים בגז MULLER

4.5 15

חזק ואיכותי, ולא יקר כמו מקביליו בקטגוריה שלו

יתרונות

מערכת שליטה מתקדמת

מתאים ל-2-3 מקלחות במקביל

שלט מתקדם

חסרונות

ללא מערכת הגנה

קנה עכשיו ב- AquaBlue

מחמם המים בגז של MULLER מציע ערך מצוין לכסף, שכן מדובר במכשיר מתקדם, אך זול ביחס למתחריו בקטגוריה. המכשיר מיועד להתקנה חיצונית, כך שניתן להתקין אותו בחדר השירות, כדי למנוע מפגע עיצובי בפנים חדר המקלחת. הוא מגיע עם מפוח DC מאולץ ובעירה מאולצת, ופאנל הפעלה עם תצוגה דיגיטלית, המאפשר שליטה ובקרה על הטמפרטורה בכל עת. למכשיר הצתה אלקטרונית  מבדיקה שערכנו, המכשיר עובד גם כאשר זרם המים חלש במיוחד.

 

המכשיר של MULLER כולל פיצ'ר של ויסות גז אוטומטי לצריכה חסכונית, ומערכת אבחון תקלות אוטומטית עם התראה קולית והצגת קוד תקלה. הפיצ'ר הזה מאפשר לאנשים לטפל בתקלות לבד, ולזרז את זמן הטיפול בתקלה, גם אם עובדים מול נציגים בטלפון, הכל למען זרם מים חמים ונעים במקלחות בבית. למכשיר יש שלט רחוק מתקדם והעוצמה שלו חזקה דיו כדי לספק מים לשתיים עד שלוש מקלחות במקביל, דבר שנראה בלתי נתפס לאנשים שעדיין משתמשים בדודי חשמל או דודי שמש.

לוגו של הסקירה

הערך הגדול ביותר לכסף: מחמם מים בגז RINNAI

מחמם המים של RINNAI הוא מכשיר פופולארי מאוד של חימום מים בגז, שמאפשר עד 2 מקלחות במקביל, ועובד בתיאום עם דוד השמש. הוא אמין מאוד לאקלים הישראלי ומייצר חיסכון מרבי שעוזר לחשבון הגז והמים.

מחמם מים בגז RINNAI

4.5 15

יכול להתאים להרבה מאוד אנשים, כאשר הוא אמין, חדשני ובעיקר חסכוני

יתרונות

חסכוני

אמין

בטוח

חסרונות

ללא צג על המכשיר

בעל הספק נמוך יחסית

קנה עכשיו ב- פזגז
קנה עכשיו ב- ElectroGas

מחמם המים של RINNAI מכשיר חסכוני במיוחד, שמצליח לעזור למשפחות לשלוט על צריכת המים החמים שלהם. מבדיקות שערכנו, הוא מייצר מים חכמים סביב השעון, וברגע הפעלת הברז, ומסייע גם להתקלח בנוחות וגם לשטוף כלים ולצחצח שיניים בכיור בצורה נעימה. משמע, הוא עובד בצורה איכותית בכל כיור בבית, תוך כדי מתן אמינות ובטיחות, שכן הוא כולל 3 מערכות בטיחות מתקדמות שנועדו למנוע תקלות, ומוודאות את תקינות החיבור עם דוד השמש.

 

המכשיר הוא בעל הספק בינוני פלוס, והוא מספיק לשתי מקלחות במקביל בלבד, בעוד מכשירים אחרים יכולים להתאים גם לשלוש. הוא מגיע עם שלט חכם, אך אינו כולל מערכות התראה על תקלות כמו במכשירים אחרים. הוא מתחבר בצורה קלה לדוד השמש ועובד עם הצתה אלקטרונית אמינה. הוא מתאים להתקנה חיצונית ומסייע להתנהל בצורה חכמה וחסכונית מבחינת צריכת המים בבית.

לוגו של הסקירה

החכם ביותר: מחמם מים בגז VANGOOD

מחמם המים של VANGOOD מציע מערכת מתקדמת שעוזרת לכם לקבל את השירות האופטימלי. ל-VANGOOD יש מגוון מערכות מתקדמות שנועדו לווסת בצורה נכונה את המים החמים, לייצר חיסכון ועקביות לאורך זמן, וכן מנגנון ביטחון מתקדם.

מחמם מים בגז VANGOOD

4.5 15

מציע את השילוב המושלם בין יעילות, חסכונות ומערכות מתקדמות

יתרונות

חכם במיוחד

בעל 4 מערכות הגנה שונות

אופציה לתוספות איכותיות כמו מסנן ברקים וראש מיוחד

חסרונות

ללא צג על המכשיר

הספק נמוך יחסית

קנה עכשיו ב- ElectroGas

מחמם המים של VANGOOD הוא דגם חכם במיוחד, שמגיע עם מערכת ויסות מדויקת על מנת לבצע חיסכון ושליטה מלאה בבית החמים בבית. מבדיקות שעשינו, המכשיר מייצר מים רותחים 24/7 וניתן להתקלח בשתי מקלחות במקביל בזמן העבודה שלו. למכשיר מערכת בקרה יוניזטור ויש לו יעילות אנרגטית גבוהה של כ-90 אחוזים. הוא פועל בספיקה מינימלית של מים וכולל ברז סרבו אוטומטי לבקרת זרימת המים. מדובר במכשיר קטן פיזית, אך כזה שיודע לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

המכשיר של VANGOOD מתאים להתקנה חיצונית, וניתן אף להוסיף שלט ללא עלות על מנת כיוון הטמפרטורה והצגה של תקלות. עם זאת, למכשיר אין צג דיגיטלי עליו. המכשיר מסתנכרן בצורה מושלמת עם דוד השמש ויש לו דרגת אטימות גבוהה במיוחד, על מנת שיוכל לשרוד בחוץ. ל-VANGOOD יש 4 מערכות הגנה מתקדמות על מנת למנוע תקלות והוא מכשיר חסכוני במיוחד, שמאפשר התנהלות נוחה בבית בכל הנוגע למים החמים. מנגנוני ההגנה והוויסות של המכשיר מאפשרים רגיעה בכל הנוגע לבטיחות ולזמינות של מים חמים סביב השעון.

לוגו של הסקירה

הזול ביותר: מחמם מים בגז TRUST

מחמם המים בגז של TRUST הוא המכשיר הזול ביותר בז'אנר, והוא מביא איתו קומפקטיות ונוחות שימוש. ניתן להתקין אותו גם בבית, אך גם לקחת אותו לטיולים בשטח, ולתפעל אותו לשימושים שונים כאשר נמצאים במרחק ממים חמים.

מחמם מים בגז TRUST

4.5 15

מכשיר זול, אמין וקומפקטי, המתאים לשימושים שונים

יתרונות

קומפקטי

זול

אמין

חסרונות

פחות מתאים לשימוש ביתי

6L
קנה עכשיו ב- krispin
קנה עכשיו ב- הניצוץ

מחמם המים בגז של TRUST מציע פתרון ייחודי לכל מי שמעוניין לחמם מים במהרה, ולא רק בבית. המחמם הוא קטן (6 ליטר בלבד) קומפקטי ונוח מאוד לשימוש. ניתן להתקין אותו גם בבית, אם כי עדיף לא להציב אותו בחוץ, שכן הוא אינו עמיד מדי. הוא מכשיר נוח מאוד לשימוש, וניתן לקחת אותו לטיולים, קמפינג ואפילו לחבר אותו לקראוונים. הוא כולל תצוגת LCD למד הטמפרטורה והוא מכשיר אמין ונוח.

 

המכשיר כולל וסת מים בסיסי, חיסכון בגז ויעילות אנרגטית טובה, ויכולת שליטה חכמה לאיתור תקלות. יש לו משאבת סירקולציה מובנית והוא קל מאוד לנשיאה ולאחסון בדרכים. אנשים שאוהבים לטייל ורוצים לקבל פתרון נכון מעת לעת בזמן חימום המים שלהם בבית, ופתרון תמידי כאשר רוצים לצאת לכמה ימים מחוץ לבית, ועדיין ליהנות מהפריבילגיה של מים חמים בכל מקום ובכל זמן.

רוצים לדעת איך דירגנו את מחממי המים בגז?

יש לא מעט יתרונות הטמונים בשימוש במחמם מים בגז, יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את המחמם בתבונה. בכדי לסייע לכם במטרה, בדקנו לא מעט מחמים, שמנו דגש על הצרכים המשתנים, על כמות הנפשות בבית ובחנו פרמטרים שונים כמו: מהירות החימום, גודל ונפח, עמידה בתקנים ועוד.
את המידע והפרטים לקחנו מהאתרים הרשמיים של החברות אשר מספקות מחממי מים בגז. בנוסף, אספנו גם חוות דעת והמלצות של משתמשים במחממים השונים ובהתבסס על כל המידע יצרנו את הסקירה.  

סיכום

איך לבחור את מחמם המים בגז המתאים ביותר לכם?

העלות של חימום המים בבית היא כ-20 אחוזים מההוצאות החודשיות עבור הבית הממוצע. מדובר בהוצאה השנייה בגודלה במשק הבית אחרי קירור או חימום הבית, ולמרות החשיבות הגדולה של מחממי המים, אנשים לא נוטים לייחס להם חשיבות. החלפת דוד נחשבת לפעולה די נדירה, ולמרות שאנשים לא מקבלים מים חמים סביב השעון אם הם לא נערכים לכך, חשוב לדעת שיש פתרון שהוא לא פחות ממושלם. מחמם מים בגז הוא כלי יעיל, חסכוני, נכון וחשוב מאוד לקבלת מים רותחים בכל הברזים בבית, סביב השעון, וללא הפסקה.

 

למחממי מים בגז יש עמידות יוצאת דופן ביחס למיקום שלהם בתוך מסתורי הכביסה, ולמרות העובדה שהם עובדים בצורה די אינטנסיבית וסביב השעון, הם אמורים להחזיק מעמד בין 8 ל-12 שנים. בסופו של דבר, הם מספקים יציבות בנושא שעד לפני מספר שנים, היה מורכב ובעייתי מאוד בבתים רבים. המחממים הם מאוד פרקטיים, במיוחד בבתים עם ילדים, ובבתים בהם נוטים להשתמש ביותר ממקלחת אחת במקביל. המכשירים הללו הם לא רק "סוסי עבודה", אלא הם חכמים, איכותיים, מתוחכמים ועמידים, אם מטפלים בהם נכון ומכירים את המערכת שלהם בצורה בסיסית. הדבר החשוב ביותר הוא לקנות את המוצר הנכון ביותר לכם, עם התחשבות בצרכים שלכם ובמחיר אותו אתם מוכנים להשקיע.

 

אפשרויות רבות

כיום, יש אפשרויות רבות בכל הנוגע למחמם מים בגז, אם כי לרוב, אנשים מזמינים את מחמם המים שלהם דרך חברות הגז, ולא מתעמקים באפשרויות השונות. יש מגוון רחב של מחממים ואנשים שרוצים להיכנס לעובי הקורה, יכולים להיחשף למגוון רחב של אפשרויות, טכנולוגיות חדשות, מנגנוני ויסות ובטיחות, וצגים מתקדמים שעוזרים לייצר חווית שימוש טובה ואידאלית עבור מי שלא רוצה להיתקע ללא מים חמים. עם מחמם מים בגז, מקבלים את הפתרון המושלם, ולא צריך לחכות כלל וכלל שהדוד הישן יתקלקל, ולחיות תחת לחץ תמידי של חימום מים לפני שהילדים צריכים להתקלח, או כאשר רוצים לשטוף כלים ולא לקפוא מקור. את הבעיה הזו אפשר לפתור ברגע.

 

האפשרות הטריוויאלית והמתבקשת

מרבית האנשים שנכנסים לבתים חדשים כיום, מזמינים מחמם מים בגז כאפשרות הטריוויאלית, ומעטים הם האנשים שעובדים עם דודי חשמל או שמש, גם אם יש להם בתים חכמים ואפשרות להפעיל את הדוד מרחוק. מדובר באופציות שהן יחסית פרימיטיביות, ולא פרקטיות, שכן הן נסמכות על הזכרון של אנשים. מחממי המים בגז מתאימים בצורה מושלמת למסתורי כביסה, אם כי חשוב לשים לב שרוכשים מכשירים עמידים שיכולים להיות בחוץ באקלים הישראלי. את החיבור של המכשיר חשוב לבצע בצורה בטוחה, ולכן, העדיפות היא כמובן להזמין איש מקצוע, ולא להתנסות לבד.

 

עמידות והספק

מבין כל המכשירים, חשוב להסתכל על הספקים ועל עמידות, אלו שני הקריטריונים החשובים לצד מחיר. אנשים רוצים לקבל את האפשרות לקיים כמה מקלחות ביחד, ולשטוף כלים וידיים במים נעימים סביב השעון, תוך כדי שהשימוש הוא בטוח, למרות שמדובר בגז. חלק מהמכשירים כוללים צגים דיגיטליים ושלטים, וזה חשוב מאוד עבור הרבה אנשים, שאין להם גישה יום יומית או כזו שהיא נוחה ונגישה, למסתור הכביסה שלהם. ישנם גם אפשרויות זולות וקומפקטיות יותר, אשר מאפשרות לקחת את המכשיר לחיק הטבע, ובכל אופן, מים חמים הם חלק בלתי נפרד מהצרכים שלנו, ומחמם מים בגז מאפשר לנו לקבל אותם בכל עת, ללא דיחוי, ובאופן עקבי ונוח, ולכן הם עדיפים בכל פרמטר על כל סוג של אלטרנטיבה.

 

להיכנס לעובי הקורה

מחממי מים בגז מגיעים בכל הצורות והגדלים, ואם ממש נכנסים לעובי הקורה, אפשר לראות שיש גם מכשירים עם צבעים ועיצובים מעניינים, שיכולים לתת עניין גם בנושא העיצוב. יש אנשים שרוצים או נאלצים להציב את מחמם המים במקום בולט יחסית בבית, ואז יש משמעות די גדולה לעיצוב, שכן הוא חשוף לעיני כל. בתוך כך, חשוב לדעת כי הרוב המוחלט של מחממי המים בגז, גם של החברות הגדולות, כוללים את אותם מרכיבים פחות או יותר. המערכות הללו עובדות בצורה די זהה, במטרה לייצר מים חמים בכל עת, ובצורה יציבה לאורך זמן. כדי להבין איזה מחמם מים כדאי לקנות, חשוב לנסות ולהבין את המדע מאחורי המכשירים המיוחדים האלו.

 

המיכל כבסיס להכל

לכל מחמם מים בגז יש מערכת בסיסית שעוזרת לו לתפקד והיא כוללת מיכל מים, אלמנט חימום, פתח לכניסה ויציאה של מים ומערכת בטיחות. מעבר לכך, יש כמה תוספות כמו צג לד ושלט שעוזר לשלוט על המחמם, אך המערכת הבסיסית היא זו שצריך להכיר אם רוצים להכיר או לתקן את המחמם. לעיתים, אפשר להחליף רק חלק אחד מהמערכת הבסיסית ולהחזיר את כל המכשיר לשמישות וכך להאריך את חייו. יש לא מעט דברים שיכולים להשתבש במחמם מים בגז, ורובם קשורים בצורה כזו או אחרת למערכת הבסיסית. תקיעה של מים, חימום יתר או קריסה של גוף החימום זה משהו שיחסית קל לתקן או לשלם על תיקון מחיר מינימלי, שלא גורם לכם לחשוב על החלפת המכשיר לחלוטין.

 

פעולה פשוטה וברורה

מחמם מים בגז זהו מכשיר שפועל בצורה מאוד פשוטה – מים קרים מוחדרים למערכת של המכשיר, או ליתר דיוק – אל מיכל המים. גוף החימום נדלק בחלקו התחתון של מיכל המים, והמים החמים עולים לחלק העליון של המיכל. במקביל, המים הקרים יורדים לחלק התחתון של המחמם, כדי להתחמם גם הם. המים החמים נמשכים החוצה מהמכשיר דרך הצינור, ועד לברזים שלכם במקלחות, בשירותים ובמטבח. המערכת היא מאוד פשוטה וגוף החימום, כאמור, פועל על גז. ישנם סוגים שונים של מערכות חימום, כאשר חלקן מתוחכמות יותר וחלקן פחות. הדבר החשוב הוא להבין שככל שהמערכת מתקדמת ואיכותית יותר, המים יתחממו מהר יותר, יהיו לכם יותר מים חמים והסיכוי לבעיות ותקלות יורד משמעותית.

 

חזק ומתוחכם

מיכלי המים בתוך מחממי המים מגז הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר חזקים ומתוחכמים, ובעיקר יותר יעילים. ככל שהמיכל יעיל יותר, כך יהיה פחות צורך בחימום מחודש של המים, וזה בדיוק הדגש במחממי המים של היום. המיכלים החדשים שומרים על המים חמים ומסוגלים לספק מענה ארוך טווח עבור אנשים. מיכל מים איכותי הוא נכס גדול, וכאשר יש מספר מקלחות בבית ושימוש אינטנסיבי במים, יש לקנות מחמם עם מיכל גדול במיוחד שיוכל לחמם כמות גדולה של מים המוכנים לשימוש מיידי. אם אתם רואים שהמים החמים נגמרים לכם בצורה מהירה, הדבר הנכון הוא לקנות מיכל מים גדול יותר, או מחמם מים מגז עם מיכל גדול יותר. שווה לנסות גם להעלות את הטמפרטורה של המים (במכשירים החדשים בהם זה אפשרי).

 

מערכת החימום

אלמנט החימום הוא החלק החשוב ביותר בתוך מחממי המים בגז. אלמנט החימום נמצא מתחת למיכל המים והוא משתמש בגז כדי להתחמם וכתוצאה מכך לחמם את המים. וסת טמפרטורה הוא חשוב מאוד כי אף אחד לא רוצה מים רותחים מדי שאי אפשר להתקלח בהם, או מים קרים מדי בימי החורף הקשים. במכשירים האיכותיים יש תרמוסטט ומתג או מד דרכו אפשר לכוון את הטמפרטורה בצורה האידיאלית לכם. הסוד הוא בכמות הגז שמגיעה למחמם, וגם כאן, המכשיר הוא אינו מתוחכם מדי, אך עושה את העבודה שלו בצורה יותר יעילה. בנוסף, יש לחשוב גם על חיסכון בעלויות, שכן ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, יש שימוש רב יותר בגז, אשר עולה יותר כסף. הכל צריך להילקח כאן בחשבון, שכן יש מכשירים חסכוניים יותר וחסכוניים פחות.

 

נכנס קר, יוצא חם

מערכת ההכנסה וההוצאה של המים היא גם חשובה מאוד. היא בסך הכל מערכת די פשוטה של שני צינורות הנכנסים אל המכל ויוצאים ממנו. הצינור שקרוב למיכל המים הוא זה של המים הקרים, שמזרים את המים אל תוך המכל, והצינור השני הוא צינור המים החמים, שנמצא בחלק העליון של המכל, והוא זה שמפמפם את המים החמים אל תוך המבנה. הצינורות הללו הם קלים מאוד להחלפה, ואפשר אף לעשות את זה לבד. הצינורות לא חייבים להיסתם, אלא יש גם סכנה של דליפות או קריעות. במקרים כאלו, הבעיה היא גם כן מינורית יחסית ואפשר לטפל בה לבד ובעלות נמוכה.

 

מערכות בטיחות מתקדמות

מערכות ההגנה של מכשירי מחממי המים התקדמו מאוד בשנים האחרונות, ואם יש לכם מחמם מים ישן, אתם לא תזהו את מנגנוני הבטיחות במכשירים החדשים. המנגנונים הללו הם פאסיביים, והם דואגים לנתק חיבורי החשמל במידה שהמכשיר מאבד את חיבור החשמל שלו. זה מונע ממערכת החימום (המונעת על ידי גז) לחמם את המים לטמפרטורות מסוכנות, במה שיכול להסתכם בפיצוץ של כל המכשיר. המנגנונים של הבטיחות לרוב כוללים שסתום שמכניס או מוציא מים בהתאם לסכנה. המטרה היא למנוע לחץ על המערכת שיכול להסתיים בהצפה או פיצוץ. למעשה, מערכת ההגנה למעשה מתחילה לפעול כאשר היא מרגישה שהטמפרטורה היא גבוהה מדי ולכן, היא תכלול לרוב גם תרמוסטט.

 

ידע בסיסי מייצר חיסכון

מחממי המים בגז הם מכשירים מתוחכמים מאוד, וידע בסיסי בהם יכול להיות מאוד יעיל ולחסוך המון כסף. זהו מכשיר שהופך את החיים להרבה יותר קלים, אך מביא איתו אתגרים עליהם אפשר להתגבר בקלות, אם מכירים את הבייסיקס. כל מי שאי פעם חזר הביתה למקלחת קרה מבין את הצורך בחימום מים סביב השעון, וזה נכון בעיקר כאשר מתקלחים, אך גם כאשר שוטפים כלים או ידיים ונתקלים בפרץ לא נעים של מים קרים. עם ידע בסיסי אפשר לשמר את המכשיר ולגרום לו לעבוד במשך שנים רבות מבלי צורך להחליף אותו. זהו נכס אמיתי לכל בית, ולא בכדי, כמעט כל מי שקונה כיום בית חדש, מתחבר לחימום בגז ונהנה ממים חמים מבלי צורך להתעסק בנושא בכל פעם שיוצאים מהבית.

שאלות ותשובות על מחמם מים בגז מומלץ

מה המחיר הממוצע של מחמם מים בגז?

המחירים של מחמם מים בגז הם משתנים, ונעים בין כ-900 ₪ למחמם קטן וקומפקטי ועד ל-3,000 ₪ למחמם מתקדם עם פיצ'רים חדשניים. כמובן שישנן עלויות חודשיות בהתאם לשימוש, וחשוב לשים לב שיש מכשירים חסכוניים יותר שמאפשרים להוריד בעלויות החודשיות, במה שמתקזז עם העלות הראשונית הגבוהה.

מה הפרמטר הכי חשוב במחמם מים בגז?

הפרמטר הכי חשוב הוא כמובן ההספק. משפחות רבות עם בתים גדולים משתמשים בכמה ברזים במקביל, ולכן חשוב לראות שהספק הוא רלוונטי לשניים או שלושה ברזים במקביל. הספקים של שני ברזים במקביל הם לפעמים לא רלוונטיים, כאשר חשוב לזכור שמדובר גם בכיורים, ולא רק במקלחות.

במה עדיף מחמם מים בגז על האלטרנטיבות?

מחמם מים בגז מאפשר לקבל מים חמים סביב השעון, ללא תלות בזיכרון. אין צורך להדליק דוד, לשאול אם יש שמש בחוץ, "לפרק את הבית" בשיפוצים מורכבים כאשר מחליפים דוד, ולהתקין מכשירים מתחכמים כמו דוד חכם. המים מגיעים ללא הפרעה, 24/7 במה שמאפשר להתנהל בנוחות עם השגרה היומית, במה שחשוב מאוד להרבה אנשים, לבטח כאלו עם ילדים.

האם מחמם מים בגז הוא מכשיר גדול המפריע לנראות של הבית?

מחממי המים בגז הם לרוב קופסאות ברזל לא גדולות מדי, אך ברוב המקרים, הם מותקנים במסתורי הכביסה או באזור חיצוני. הם נמצאים באזור בו אף אורח לא מגיע, ומסתנכרנים עם דוד החשמל, שנמצא לרוב גם הוא באזור מוסתר. ההתקנה היא פשוטה וקלה (אם היא נעשית בצורה נכונה, על ידי איש מקצוע), וניתן לשחק עם הפונקציות או לטפל בבעיות עם שלט רחוק, אם הגישה למחמם היא מוגבלת, כפי שקורה בהרבה בתים.