קורקינט חשמלי: סקירת 6 קורקינטים חשמליים מומלצים הטובים ביותר 2024

מעוניינים לקנות קורקינט חשמלי? בכדי לאפשר לכם לבחור את הקורקינט האיכותי והמתאים ביותר, הכנו עבורכם סקירה במסגרתה בחנו ובדקנו עשרות קורקינטים חשמליים מבית מותגים מומלצים. 

icon pos_1

ניתחנו

23 סקירות

ו-

1967 ביקורות

בתחום

קמפינג וטיולים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על קורקינטים חשמליים מומלצים 2024

הקורקינטים החשמליים המומלצים ביותר של השנה, אשר יעזרו לכם להתחמק מהפקקים ולהגיע ממקום למקום בעיר הצפופה בה אתם חיים, מבלי להרגיש את חסרונה של המכונית. אין יותר פקקים בדרך לעבודה ואין יותר חיפוש חנייה של 40 דקות!

נכתב ע״י

דנה ישעיהו

כותב: דנה ישעיהו

עוסקת בתחום השיווק הדיגיטלי כבר למעלה מ12 שנים. בנוסף חובבת/מקצוענית בתחום הריצה והספורט – רצה מרתונים ומרחקים ארוכים (אחרי 12 מרתונים כבר). בעלת תעודה של מדריכת כושר. כתיבת תכנים בשני התחומים אני כבר עושה מעל ל10 שנים – מאוד אוהבת לחקור וללמוד על הנושאים שאני אוהבת

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

Xiaomi Mi Electric Scooter...
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

השווה מחיר

Segway Ninebot KickScooter MAX...
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

השווה מחיר

Razor A
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

בשנים האחרונות הלכה וגדלה הפופולריות של השימוש בקורקינט חשמלי וזה לא קרה סתם. אנשים החליטו שנמאס להם לעמוד שעות בתוך הפקקים של העיר, והבינו שבשביל להגיע למכולת הקרובה, לספר או לקניון ואפילו למקום העבודה, לא חייבים להניע את האוטו. יותר ויותר אנשים מוותרים על השימוש ברכבים לצורך נסיעות קצרות או ארוכות בתוך העיר, אבל לא פחות חשוב זה למצוא קורקינט מומלץ שתוכלו לסמוך עליו.

 

מעבר למשמעות הסביבתית החשובה, שכן, פחות כלי רכב על הכביש משמע פחות זיהום, הרבה אנשים מוצאים את עצמם חוסכים זמן יקר שבוזבז להם בדרכים. קיים בשוק מנעד רחב מאוד של קורקינטים חשמליים החל מקורקינטים לילדים דרך אלו המתאימים יותר לנוער ועד לקורקינטים החשמליים שמתאימים למבוגרים. כמו תמיד, לפני הרכישה, אתם צריכים להבין מה הצרכים שלכם כדי שתוכלו לתת להם את המענה הטוב ביותר ובכך, תבצעו רכישה נכונה וטובה ביותר עבורכם.

לוגו של הסקירה

הקורקינט החשמלי שמנצח מכל הבחינות : קורקינט חשמלי מתקפל Xiaomi Mi M365

ה-Xiaomi Mi M365 הוא אחד הקורקינטים הפופולריים ביותר בשוק כיום. עם טכנולוגיה ייחודית לקיפול הקורקינט, הוא גם אחד הנוחים בשוק.

Xiaomi Mi M365

4.5 15

מהיר, זול, קל, ויחזיק מעמד גם בנסיעות בינוניות

יתרונות

מתקפל והופך לקומפקטי במיוחד

קל

זול

חסרונות

לא מתאים לנסיעות ארוכות

אין בולמי זעזועים

Xiaomi Mi Electric Scooter...
קנה עכשיו ב- KSP

מכשיר ה-Xiaomi Mi M365 פופולרי מאוד, ואם שכרתם מתישהו קורקינט חשמלי יש סיכוי טוב שזה היה אחד כזה עם מיתוג שונה. במשקל של 12.5 ק"ג בלבד הוא נחשב קל יחסית לקורקינטים אחרים מאותה קטגוריה. הוא מתקפל דיו כדי שתוכלו להמשיך איתו נסיעה ברכבת להשלמת מסלול הנסיעה. המטען שלו קומפקטי במיוחד, וניתן להכניס אותו בקלות לתיק. התפעול שלו קל ופשוט. ה-Xiaomi Mi M365 מגיע עם מערכת שלמים כפולה ועיצוב נקי וצעיר. הוא יכול להיות פתרון מצויין כתחליף לתחבורה העירונית, במיוחד אם העיר שלכם פקוקה או אפילו בישובים קטנים שמצריכים נסיעות קלות לסידורים בתוך הישוב.

 

מומלץ להשתמש בו בעיקר באזורים בהם יש שבילי אופניים או כבישים סלולים היטב מאחר והוא מגיע ללא בולמי זעזועים ונסיעה בדרכים לא סלולות תהיה לא נעימה במיוחד. אמנם לוקח לו מעט זמן האצה, אך הוא מגיע ל-25 קמ"ש והסוללה שלו מחזיקה עד 30 ק"מ. בנוסף הוא מגיע עם חיבור לאפליקציה ייעודית שתעזור לכם לנהל את הקורקינט ולדעת כמה סוללה נשארה, זמן טעינה נותר ועוד מאפיינים נוספים.

 

בקיצור, הקורקינט הזה יתאים כמעט לכל אחד, ויהיה תמורה הולמת בהחלט למחיר הנמוך שתשלמו עליו.

 

  • משקל: 12.5 ק"ג
  • מתאים ל: נסיעות קצרות- בינוניות
  • מתקפל: כן
  • מהירות מרבית: 25 קמ"ש
  • זמן טעינת סוללה: 5.5 שעות
  • טווח נסיעה מרבי: 30 ק"מ
  • כושר נשיאה מרבי: 100 ק"ג
  • תאורה: קדמית ואחורית
  • מנוע: W250
לוגו של הסקירה

הקורקינט החשמלי הקל ביותר: Segway Ninebot Kickscooter ES2

עם עיצוב מודרני ונקי, אפשרות לקיפול ובולמי זעזועים, ה-Segway Ninebot  Kickscooter ES2 יתאים לכם מאוד, במיוחד אם אתם גרים באיזור מישורי.

Segway Ninebot Kickscooter ES2

4.5 15

בולמי זעזועים, מסך לד, ותאורה משלושה כיוונים (קדמית, אחורית ובמשטח הדריכה)

יתרונות

בולמי זעזועים בשני הגלגלים

מתקפל

מסך לד המראה מהירות, יתרת סוללה, מצב רכישה

חיבור bluetooth

חסרונות

בלימה חלשה למרות שהוא מגיע עם בלימה מכנית וחשמלית

Segway Ninebot KickScooter MAX...
קנה עכשיו ב- KSP
Segway Ninebot KickScooter MAX...
קנה עכשיו ב- Last Price

במקומות בהם קורקינטים אחרים עשויים להיבנות בשביל הכיף או היופי, ה- Segway Ninebot Kickscooter ES2 בנוי לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר ולנסיעה נוחה. ל- Segway Ninebot Kickscooter ES2 יש גלגלי גומי מוצקים, ושני הסרנים, הקדמיים והאחוריים מצוידים בבולמי זעזועים, מה שמבטיח נסיעה חלקה יחסית לקורקינט ללא בולמים, יחד עם זאת לא בכלך סוגי המשטחים הנסיעה תהיה חלקה לגמרי. במצב חסכוני ניתן להחזיר אנרגיה אל  הסוללה ובכך  להרחיב את טווח הנסיעה ולהגיע אל 25 הקילומטרים המיוחלים. קחו בחשבן שמצב ספורט – המאפשר האצה מקסימלית ומהירות נהירה לינארית – הקורקינט לא יגיע לטווח הנסיעה המקסימלי.

 

בסך הכל ה- Segway Ninebot Kickscooter ES2 קל ונוח לתפעול ושימוש ויהי נוח מאוד בנסיעות עירוניות, הוא אפילו יצליח לסחוב עליות קלות ללא צורך בדחיפה, אך לא יותר מכך. מתאים במיוחד לישובים מישוריים ולא הרריים.

 

  • משקל: 12.5 ק"ג
  • מתאים ל: נסיעות קצרות- בינוניות
  • מתקפל: כן
  • מהירות מרבית: 25 קמ"ש
  • זמן טעינת סוללה: 3.5 שעות
  • טווח נסיעה מרבי: 25 ק"מ
  • כושר נשיאה מרבי: 100 ק"ג
  • תאורה: קדמית, אחורית, ומשטח דריכה
  • מנוע: W250
לוגו של הסקירה

הקורקינט החשמלי שמהווה תחליף האולטימטיבי לכלי רכב בתוך העיר: Inokim Ox

ה- Inokim Ox מהיר במיוחד, בעל טווח נסיעה ארוך מאוד והוא מתאים לנסיעה גם בדרכים הקופצניות ביותר.

Inokim Ox

4.5 15

חזק, עוצמתי, ועם טווח נסיעה ארוך במיוחד הופכים אותו לכלי תחבורה עירוני מעולה.

יתרונות

מהיר מאוד

טווח הנסיעה הגדול ביותר

צמיגים פנאומטיים רחבים ויציבות מרבית

חסרונות

יקר מאוד

כבד

Inokim QUICK 3 SUPER
קנה עכשיו ב- KSP

אם אתם מחפשים קורקינט שיסע בכל תנאי השטח, גם אם מדובר בשדה של בוץ, הגעתם למקום הנכון. הקורקינט הזה פשוט מטורף! הוא התחליף המושלם לרכב, כשמדובר בנסיעות בתוך העיר. ה- Inokim Ox  הוא חיה רעה חסרת פשרות! הוא מגיע עם מנוע HUB , קל לתחזוקה מסוג BRUSHLESS  ובגודל של  W800 וסוללת ליתיום ION בטכנולוגיה חדשנית.  שילוב של שני הנתונים האלו יחד מאפשרים לקורקינט לנסוע מרחק של עד 60 ק"מ ולהגיע למהירות של 46 קמ"ש – חשוב לזכור כי בארץ מהירות הנסיעה בקורקינט חשמלי מוגבלת ל-25 קמ"ש.  

 

יש לו יש מערכת מתלים מתכווננת ייחודית, המאפשרת לרוכב להחליף את מיקום המתלים: מיקום גבוה יותר, לרכות נסיעה מקסימלית ונמוך יותר, ליציבות טובה יותר ומהירויות גבוהות יותר. ל- Inokim Ox יש את כושר נשיאת המשקל מהגבוהים ביותר- הוא יכול לשאת עד משקל של 120 ק"ג. החיסרון – איכות החומרים והרצון לספק את מיטב התכונות, מה שהוא עושה ביעילות רבה, הופכות אותו לכבד מאוד ביחס לקורקינטים אחרים. הוא שוקל לא פחות מ- 28 ק"ג, כך שהוא עלול להיות כבד לנשיאה ארוכה, אך אם הוא רכב ההמשך שלכם אחרי שירדתם מהרכבת – המשקל לא בהכרח יהווה מכשול. הוא מגיע עם מערכת בלמים קדמית ואחורית וצמיגים פנאומטיים רחבים וחזקים בקוטר 10 אינץ', המבטיחים אחיזה מעולה על הכביש ובכך משפרים את בטיחות הרכיבה.

 

 

  • משקל: 28.3 ק"ג
  • מתאים ל: כל סוגי הנסיעות, מעולה לנסיעות ארוכות
  • מתקפל: כן
  • מהירות מרבית: 46 קמ"ש
  • זמן טעינת סוללה: 6 שעות
  • טווח נסיעה מרבי: 60 ק"מ
  • כושר נשיאה מרבי: 120 ק"ג
  • תאורה: קדמית, אחורית, ומשטח דריכה
  • מנוע: W800
לוגו של הסקירה

הקורקינט החשמלי שקיבל מקום טוב באמצע: GoWheels EX - Power 2020

ה- GoWheels EX – Power 2020 משחק במגרש של הגדולים ועושה את זה בהצלחה רבה, ובמחיר נמוך מהמתחרים באותה הקטגוריה.

GoWheels EX – Power 2024

4.5 15

מנוע חזק וסוללה לטווח של עד 40 ק"מ, מהירות האצה מצוינת ומחיר זול ביחס לאחרים בקטגוריה.

יתרונות

בולמי זעזועים קדמיים ואחוריים

מאיץ במהירות

משטח רכישה רחב

חסרונות

כבד

מיקום לא נוח במיוחד של ידית הגז

2021
קנה עכשיו ב- no risk

ה- EX – Power 2020 מבית GoWheels  נכנס לרשימה לא סתם. הוא נותן פייט רציני לכמה מהשחקניות החזקות ביותר בשוק בקטגוריית הקורקינטים למבוגרים. הקורקינט הזה הוא לא משחק ילדים ובטח לא אחד שהיינו בוחרים לנוער, אך הוא בהחלט יכול לתת מענה למבוגרים שבינינו, לכל מי שרוצה להגיע לעבודה בלי להיתקע בפקקים התוך עירוניים. הוא זול מהמתחרים שלו אך לא פחות שווה מהם. ל-GoWheels EX – Power 2020 מנוע 48V עם מהירות מקסימלית של 25 קמ"ש ובחברה מבטיחים טווח נסיעה של עד 40 ק"מ. הוא מגיע עם צג דיגיטלי חכם שיראה לכם את מהירות הנסיעה ודרכו תוכלו לשלוט באופציות של הקורקינט.

 

הקורקינט הזה מגיע עם כושר נשיאה גבוה במיוחד של עד 130 ק"ג, וגלגלי מגנזיום עם צמיגים פנאומטיים ברוחב של 10 אינץ' המגבירים את האחיזה על הקרקע ליציבות טובה יותר ובטיחות גבוהה יותר. בנוסף, ל-GoWheels EX – Power 2020 יש שני בולמי זעזועים, קדמי ואחורי והוא בנוי עם שלדת אלומיניום קשיחה, מה שהופך אותו לעמיד מאוד. משטח הרחיבה שלו רחב במיוחד ועשוי מחומר מונע החלקה וזאת כדי לאפשר נסיעה נוחה במיוחד.

 

דבר נוסף חשוב שיש לקורקינט הזה להציע הוא אורות איתות, אור בלימה בצבע אדום וכמובן פנס קדמי חזק כמו גם צופר המאפשר להזהיר נוסעים אחרים. ב- GoWheels EX – Power 2020 ניתן לשנות בקלות את גובה הכידון כך שהוא יכול להתאים לטווח גבהים רחב וכמובן התאמה אישית שכזו יכולה לשפר פלאים את איכות ונוחות הנסיעה. אז אם אתם עובדים במקום מגוריכם ואתם רוצים לרכוש קורקינט כדי שיהיה תחליף לרכב לעבודה, ה- GoWheels EX – Power 2020 בהחלט יכול להיות בחירה טובה עבורכם ובתקציב נמוך מהרבה אחרים.

 

  • משקל: 19 ק"ג
  • מתאים ל: נסיעות קצרות-בינוניות 
  • מתקפל: כן
  • מהירות מרבית: 25 קמ"ש
  • טווח נסיעה מרבי: 40 ק"מ
  • כושר נשיאה מרבי: 130 ק"ג
  • תאורה: קדמית

 

לוגו של הסקירה

הקורקינט החשמלי המומלץ ביותר לתנאי שטח שונים: CityRunner RUNNER-X

ה-CityRunner RUNNER-X הוא כלי חזק מאוד והוא יכול להיות פתרון מושלם עבור נסיעות בינוניות- ארוכות. הוא בטיחותי ואיכותי ומצדיק את המקום שלו יחד עם שחקניות גדולות ומוכרות.

CityRunner RUNNER-X

4.5 15

בולם זעזועים קפיצי, אפשרות לחיבור מושב הידראולי ומרחק נסיעה של עד 55 ק"מ בטעינה אחת.

יתרונות

טווח נסיעה ארוך

כושר נסיעה גבוה של עד 120 ק"ג

3 הילוכים לשליטה במהירות

חסרונות

בולם זעזועים אחורי בלבד

מעט יקר

X2
קנה עכשיו ב- CITY RUNNER

חברת CityRunner מפרידה בין שתי סדרות של דגמים, האחת היא סדרת City שמיועדת לנסיעות קצרות בתוך העיר. השנייה היא סדרתRunner  שמתאימה לנסיעות ארוכות יותר ולמי מכם שמחפש מעט יוקרה בקורקינט שלו. הדגם האחרון בסדרה הזו, ה- CityRunner RUNNER-X הוא דגם חסר פשרות. הדגם הזה נחשק על ידי רבים מאחר והוא מאפשר (בתוספת תשלום) הוספה של כיסא הידראולי, מראת צד ומעמד לטלפון,  מה שהופך את הנסיעה הממושכת לנוחה במיוחד ומאפשר הפסקות מנוחה. הוא נותן הרגשה של כלי רכב לכל דבר ועניין. ה-CityRunner RUNNER-X חזק מאוד ובטיחותי תודות לגלגלים הפנאומטיים בגודל 10 אינץ' שמגבירים את האחיזה על הקרקע ומאפשרים נסיעה כמעט בכל תנאי השטח.

 

דבר נוסף שמאפשר נסיעה בטוחה ונוחה היא אופציית בקרת השיוט שיש לו, וכך ברגע שהמכשיר מזהה נסיעה רציפה במהירות מסויימת הוא ימשיך באותה המהירות באופן אוטומטי עד הבלימה, גם אם תורידו את היד מידית הגז. הוא מגיע עם סוללת ליתיום ION עוצמתית של V48, שמחזיקה בטעינה אחת מרחק מקסימלי של עד 55 ק"מ, בלמים קדמיים ואחוריים ובולם זעזועים קפיצי קדמי. ל- CityRunner RUNNER-X מנגנון קיפול נוח ומהיר ומשקלו אמנם לא מהנמוכים, אך עדיין אפשרי להתנייד איתו כדי להשתמש בו כנסיעת המשך לרכבת או אוטובוס. הוא מגיע מאובזר באיתותים ואפשרות לשליטה על מהירות הנסיעה בעזרת 3 הילוכים מובנים: 15 קמ"ש, 20 קמ"ש ומהירות מקסימלית של 25 קמ"ש (המוגבלת על פי חוק).

 

  • משקל: 20.5 ק"ג
  • מתאים ל: נסיעות בינוניות – ארוכות
  • מתקפל: כן
  • מהירות מרבית: 25 קמ"ש
  • טווח נסיעה מרבי: 55 ק"מ
  • כושר נשיאה מרבי: 120 ק"ג
לוגו של הסקירה

הקורקינט החשמלי המומלץ ביותר לילדים: Razor Power Core E90

אם אתם רוצים להעניק לילדכם נסיעה בטוחה ומהנה, ולכם ראש שקט ורגוע, ה- Razor Power Core E90 הוא בדיוק מה שאתם מחפשים.

Razor Power Core E90

4.5 15

טווח נסיעה ארוך ל 80 דקות, בטיחותי וקל לתפעול, אהוב בקרב ילדים והורים כאחד.

יתרונות

מנוע חזק ביחס לקורקינטים לילדים

איכות בנייה וחומרים מצוינים

חסרונות

זמן טעינה ארוך

מתאים למשטחים סלולים ולא רטובים

Razor A
קנה עכשיו ב- KSP
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
Razor A
קנה עכשיו ב- Walla Shops
Razor A
קנה עכשיו ב- Last Price

הקורקינט  החשמלי Razor Power Core E90 הוא כלי עוצמתי ויעיל והוא מתאים בדיוק רב לילדים שגדלים ורוצים צעצועים של גדולים. הוא כולל את טכנולוגיית Power Core החדשנית שמעניקה עד 50% יותר עוצמה ברכיבה מדגמים אחרים. ה- Razor Power Core E90 תוכנן במיוחד לילדים מגיל 8 ומעלה והוא מבטיח שימוש מהנה ובטיחותי לילד שלכם. יש לו טווח נסיעה מירבי ארוך של 80 דקות בטעינה אחת, מה שמבטיח לכם שקט מגזרת הילדים בזמן שתהיו איתם בפארק. הקורקינט הזה עמיד וחזק במיוחד. גוף הקורקינט עשוי פלדה מה שמבטיח לו חיים ארוכים – זה חשוב מאוד במיוחד מאחר ומדובר בקורקינט המיועד לילדים, ולמרות שגוף הקורקינט עשוי פלדה הוא קל לנשיאה ושוקל רק 10 ק"ג. המשקל הנמוך של הקורקינט מאפשר שליטה קלה יותר עבור הילדים, ונשיאה נוחה עבור ההורים, במידה ותרצו לקחת אותו איתכם לטיול בפארק או לחופשה הקרובה.

 

ה- Razor Power Core E90 עוצב ותוכנן לשימוש קל לילדים וכך, בלם הקורקינט נמצא על הידית בהישג ידם בדיוק כמו באופניים. המהירות המקסימלית של ה- Razor Power Core E90 היא 16 קמ"ש – מהירות שמספיקה כדי לגרום ריגוש לילדים הקטנים מבלי שאתם תדאגו ותוכלו ללכת לצידם ולהשגיח בזמן שהם רוכבים עליו. מנוע הקורקינט ידידותי לסביבה (zero-emission hub) והוא מספק נסיעה חלקה ושקטה. בתור ההורים אתם בטח תשמחו לשמוע  שהקורקינט הזה דורש תחזוקה נמוכה עד אפסית מאחר ואין בו שרשראות או חומרה אחרת הדורשת תחזוקה. הרכיבה על הקורקינט תאפשר לילד שלכם לפתח כישורי איזון וקורדינציה ואתם תוכלו לישון בשקט מכל חשש לפציעות. 

 

  • משקל: 10 ק"ג
  • מתאים ל: ילדים מגיל 8 ומעלה
  • מתקפל: כן מהירות מרבית: 16 קמ"ש
  • זמן טעינת סוללה: 12 שעות
  • טווח נסיעה מרבי: 80 דקות
  • כושר נשיאה מרבי: 54 ק"ג
  • מנוע: W90
כיצד ביצענו דירוג של קורקינטים חשמליים?

בשביל לבצע את הדירוג ולבחור את המומלצים בדקנו לא מעט קורקינטים חשמליים. בהליך הבדיקה שמו דגש על הצרכים והדרישות המשתנות של הרוכבים ובחנו לא מעט פרמטרים כמו: מבנה, גודל הגלגלים, איכות הסוללה והמנוע, ביצועים, משקל, ניידות, מאפיינים בטיחותיים ועוד..
את המידע אספנו דרך בחינת מפרטים וחיפוש המלצות וחוות דעת של משתמשים ושל אנשי מקצוע שונים. שקללנו את כל המידע ובהתבסס על השקלול הרכבנו את הסקירה. 

סיכום

קורקינט חשמלי הוא אמצעי תחבורה רב-תכליתי ונוח ממנו יכולים ליהנות אנשים בגילאים שונים, וכאלו להם מאפייני שונים מבחינת אורח חיים. כך, בין אם אתם סטודנטים, תושבים או תיירים – קורקינט חשמלי יכול להיות אופציה מצוינת עבורכם.

 

קורקינטים חשמליים מתאימים במיוחד לאנשים שיש להם צרכי נסיעה למרחקים קצרים עד בינוניים. אם אתם מוצאים את עצמכם נוסעים לעיתים קרובות בטווח של כמה קילומטרים, קורקינט חשמלי יכול לחסוך לכם זמן וכסף בהשוואה לאמצעי תחבורה אחרים. בנוסף, קורקינטים חשמליים הם חלופות ידידותיות לסביבה, מכיוון שהם מייצרים אפס פליטות, ולכן תורמים להפחתת זיהום האוויר.


המועמד האידיאלי לקורקינט חשמלי הוא מישהו שמעריך נוחות ויעילות. אם נמאס לכם להיתקע בפקקים או לבלות זמן רב מדי בחיפוש אחר חניה, קורקינט חשמלי יכול להיות משנה חיים עבורכם. עם הגודל הקומפקטי ויכולת התמרון, קורקינטים חשמליים מאפשרים לנווט בקלות באזורים צפופים ולמצוא מקומות חניה ללא מאמץ.


יתרה מכך, קורקינטים חשמליים מתאימים ליחידים הנהנים מאורח חיים פעיל. במקום לשבת במכונית או בתחבורה ציבורית, רכיבה על קורקינט חשמלי מאפשרת לעסוק בפעילות גופנית תוך כדי נסיעה. זוהי דרך מצוינת לשלב פעילות גופנית בשגרת היומיום. לבסוף, קורקינטים חשמליים הם אופציה נהדרת עבור אלה שרוצים לתרום לסביבה ירוקה יותר.

 

איך לבחור קורקינט חשמלי?

בחירת הקורקינט החשמלי הטוב ביותר בשבילכם זה דבר הכרחי מאוד- זו השקעה של ממש, אז אתם צריכים לבחור אחד שלא רק תרצו לרכוב עליו, אלא גם יענה על כל הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. הקורקינט החשמלי הוא למעשה קרש צר וממונע שיכול להגיע למהירות של עד 25 קמ"ש, ולכן בטיחות הרכיבה צריכה להילקח בחשבון. אבל מהירות ובטיחות הם לא הדברים היחידים שתצטרכו לקחת בחשבון …

 

נכון, המבחר הגדול יכול לבלבל מאוד, אבל, כמו שהייתם בוחנים טוב טוב את הרכב שתרצו לרכוש לפני הקניה גם במקרה של קורקינט חשמלי, יש כמה דברים שחשוב שתבדקו. בשביל זה אנחנו פה. הכנו עבורכם רשימה שתעזור לכם לבחור את הקורקינט הבא שלכם.

 

 

מהות השימוש – לפני הכל, אפילו לפני שתחליטו על תקציב, אתם צריכים לחשוב למה ישמש אתכם הקורקינט. אם אתם מחפשים חלופה לרכב בתוך העיר כדי להגיע לעבודה כדאי לחפש דגם עם קיבולת סוללה גבוהה וביצועי מנוע חזקים במיוחד. אחרי הכל, לא תרצו להיתקע באמצע הדרך. לעומת זאת, אם אתם מתכננים להשתמש בו לסיבובים קלים באזור של הבית או לשימוש לעיתים רחוקות יותר, תוכלו לבחור בקורקינט פשוט יותר שיהיה, כנראה, גם זול יותר.

 

משקל נשיאה מקסימלי­­ מגבלת המשקל בקורקינט חשמלי נקבעת לפי יציבות המסגרת שלו. אמנם כל הקורקינטים החשמליים יוכלו לשאת משקל מבוגר, אך יהיו כאלו שיוכלו להגיע למשקלים גבוהים במיוחד. מומלץ לבחור קורקינט עם משקל נשיאה מקסימלי של 150 – 100 ק"ג. אל תשכחו שכנראה לא תעלו על הקורקינט בלי תיק, לפחות. אם תשתמשו בו לסיבוב קניות למשל, כדאי שהוא יוכל לשאת במשקל שלכם ושל הקניות.

 

 משקל הקורקינט – את רוב הקורקינטים החשמליים תוכלו לקפל, מה שמקל על הנשיאה שלהם ממקום למקום. עניין המשקל מעט בעייתי, ככל שהקורקינט יכול לשאת משקל גבוה יותר, סביר להניח שהוא יהיה כבד יותר. לכן, חשבו האם אתם מתכוונים לסחוב אותו הרבה ביד. אם כן, כדאי לבחור את הקורקינט הקל ביותר שתוכלו להשיג ויהיה עם משקל נשיאה מתאים עבורכם.

 

טווח נסיעה מקסימלי – אחד הדברים החשובים ביותר שתצטרכו לבדוק הוא כמה זמן (או מרחק) תוכלו לנסוע בטעינה אחת מלאה של הסוללה. אתם תוכלו למצוא הבדלים משמעותיים בין הדגמים בכל הנוגע ליכולות הביצוע של הסוללה. זכרו להשוות בין נתונים זהים. בחלק מהדגמים הטווח יופיע בק"מ, באחרים הוא יופיע בזמן, לרוב בדקות. בחרו בקטנוע עם טווח הנסיעה הגבוה ביותר שעומד בשאר הדרישות שלכם. קחו בחשבון שככל שהטווח גבוה יותר, איכות הסוללה גבוהה יותר, מחיר הקורקינט יהיה יקר יותר.

 

סוללה – קיבולת הסוללה הולכת יד ביד עם טווח הנסיעה המקסימלי, שלרוב נע בין 40 דקות בדגמים הזולים יותר לכמה שעות בדגמים המתקדמים יותר. ככל שקיבולת הסוללה גבוהה יותר כך טווח הנסיעה יהיה ארוך יותר. בנוסף, תצטרכו לקחת בחשבון את השטח בו תיסעו. אם השטח ישר, גם סוללה חלשה יותר תעשה עבודה טובה. לעומת זאת, אם השטח כולל עליות מרובות, כדאי לבחור בסוללה חזקה יותר ולקח בחשבון שהזמן שהיא תוכל לשמש אתכם בנסיעה אחת יהיה נמוך ממה שמופיע על האריזה. עליות דורשות יותר עוצמה וכוח ולכן הסוללה תתרוקן מהר יותר.

 

שליטה, היגוי ובלימה – המהירות המרבית משתנה בין דגם אחד לשני אבל השליטה בהאצה והאטה במרבית הקורקינטים נמצאת בידית הכידון. ישנם כמה דגמים בהם השליטה על המהירות והעצירה נעשית באמצעות דחיפה ומשיכה של הכידון קדימה ואחורה בהתאמה. היתרון המשמעותי במערכת כזו היא בהאטה החלקה והעדינה שלה שעוזרת למנוע עצירה פתאומית. בשני המקרים מומלץ לחפש  דגם שיש בו בקרת מהירות, כזו שמאפשרת לשמור על מהירות נסיעה קבועה.

 

גלגלים – כשבודקים גלגלים צריך לבדוק שני דברים, סוג הצמיג והקוטר שלו. קיימים שני סוגים עיקריים של צמיגים, האחד הוא צמיגי גומי מלא עם פלסטיק, בהם יש פחות סיכוי לפנצ'רים אבל הנסיעה תהיה פחות חלקה במשטחי נסיעה לא ישרים כמו אבנים משולבות ובורות בכביש ויש להם סכנת החלקה גבוהה יותר במשטחים רטובים. במקרה הזה, כדאי לדאוג לבולמי זעזועים איכותיים שיטשטשו ככל הניתן את המהלומות. הסוג השני של הצמיגים הם צמיגי גומי ללא פנימית (Tubeless). אלו חשופים יותר לפגיעות ופנצ'רים אך הנסיעה בהם חלקה, רכה ונוחה יותר. קוטר הגלגל גם הוא חשוב. ככל שהקוטר גדול יותר, הקורקינט יהיה יציב יותר. הקוטר הממוצע נע בין 8 ל-12 אינץ'.

 

מנוע – המנוע של הקורקינט מחובר לסוללה שמפעילה אותו. ככל שהמנוע חזק יותר, כך חוויית הנסיעה תהיה טובה יותר. בישראל, החוק מגביל את הספק המנוע ל-250 וואט כך שזהו המנוע החזק ביותר שתוכלו לרכוש. בחנו היטב את השילוב בין סוללה עם הספק גבוה ומנוע חזק. כך תוכלו להבטיח שהקורקינט שלכם יוכל לקחת אתכם לכל מקום בקלות.

 

תוספות ועיצוב – כל חברה מנסה לייצר את הקורקינט האטרקטיבי ביותר ואתם רק מרוויחים מזה. בדקו את כל התוספות והחידושים שמגיעים עם הקורקינט. חלקם בעלי צג דיגיטלי שיראה לכם את מהירות הנסיעה, מצב הסוללה, מרחק ועוד, דרכו תוכלו לשלוט בתכונות שונות של הקורקינט. אחרים יגיעו גם עם אפשרות חיבור לאפליקציה ייעודית שמאפשרת בקרה ושליטה על אופציות שונות שהקורקינט מספק. יש דגמים שמגיעים עם תיקי נשיאה, כך שאם אתם מתכננים להסתובב עם הקורקינט הרבה על הידיים, כדאי לשקול לבחור אחד כזה שיקל עליכם את המשא. לבסוף, בחרו את העיצוב היפה ביותר לדעתכם. המגוון כל כך גדול, שאחרי שצמצמתם את האפשרויות, עדיין תוכלו למצוא אחד עם עיצוב שימצא חן בעיניכם.

 

תקציב – בחרו קורקינט שעומד בתקציב שלכם. מחירי הקורקינטים מגיעים בטווח מאוד רחב. הזולים יותר נמכרים בסביבות 100 שקלים. אלו יהיו קלים יותר, קטנים יותר ובסיסיים יותר. הקורקינטים היקרים יותר יכולים לעבור את סף ה- 10,000 שקלים ואלו יהיו משוכללים יותר, בעלי תוספות מתקדמות במיוחד באיכות בנייה גבוהה.

 

 

עכשיו, כשיש לכם תמונה קצת יותר ברורה לגבי קורקינט חשמלי, יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור את הקורקינט החשמלי הטוב ביותר עבורכם. חשבו על כל המשתנים ובדקו עם עצמכם מה מהדברים הם הכרחיים עבורכם ועלמה תוכלו להתפשר. והכי חשוב, זכרו לנסוע בבטיחות. שתהיה לכם נסיעה טובה.

 

מה מהירות הנסיעה בקורקינט חשמלי?

המהירות של קורקינט חשמלי עשויה להשתנות בהתאם למספר גורמים. בדרך כלל, לרוב הקורקינטים החשמליים יש מהירות מרבית של 24 עד 32 קמ"ש. בהקשר זה חשוב לציין שמהירות זו עשויה להשתנות בהתאם לדגם, כוח המנוע והתקנות המקומיות.


חלק מהקורקינטים החשמליים מיועדים לנסיעה עירונית ומתעדפים בטיחות ויציבות, על פני מהירויות גבוהות. לאלה יש בדרך כלל מהירות מרבית של בסביבות 24 קילומר לשעה, מה שהופך אותם למתאימים לניווט בתוך העיר צפופים ובנתיבי אופניים. מצד שני, יש קורקינטים חשמליים שנבנו עבור רוכבים הרפתקנים יותר המחפשים מהירויות גבוהות יחסית. דגמים אלו מצוידים במנועים חזקים יותר ויכולים להגיע למהירויות של עד 32 קמ"ש, ואף יותר. הם אידיאליים למי שמחפשים חווית נסיעה בקצבים מהירים יותר.


חשוב להבין שהמהירות של קורקינט חשמלי יכולה להיות מושפעת גם מגורמים חיצוניים כמו משקל הרוכב, השטח ותנאי מזג האוויר. רכיבה בשיפוע עליון או על משטחים גסים עשויה להפחית את מהירות הנסיעה, בעוד שרכיבה על קרקע שטוחה עם תנאים נוחים יכולה לאפשר לקורקינט להגיע למהירות המרבית שלו.


יתר על כן, יש לציית לחוקי התעבורה המקומיים ולתקנות הקיימות לגבי קורקינטים חשמליים. במקומות רבים, קיימות הגבלות מהירות, במיוחד ברכיבה על כבישים ציבוריים או שבילים משותפים. יש להכיר את התקנות הללו ולרכוב באופן אחראי על הקורקינט החשמלי. 

 

סוגי סוללות לקורקינטים חשמליים

כאשר מדובר על קורקינטים חשמליים, סוג הסוללה בו משתמשים הוא גורם מכריע שיש לקחת בחשבון. ישנם מספר סוגים הנפוצים בשימוש בקורקינטים חשמליים, ולכל אחד יתרונות ומגבלות משלו.


אחד מסוגי הסוללות הנפוצים ביותר הוא סוללת עופרת-חומצה. סוללות אלו הן זולות וזמינות באופן נרחב, מה שהופך אותן לבחירה פופולרית עבור שוק הקורקינטים החשמליים. יחד עם זאת, סוללות עופרת נוטות להיות כבדות ומגושמות בהשוואה לסוללות מסוגים אחרים. סוללה כבדה משפיעה על המשקל הכללי ועל יכולת התמרון במהלך הנסיעה בקורקינט.


סוג סוללה פופולרי נוסף הוא סוללת ליתיום-יון. סוללות ליתיום אלו ידועות בצפיפות האנרגיה הגבוהה שלהן, כלומר הן יכולות לאגור יותר אנרגיה באריזה קטנה וקלה. זה הופך אותן לאידיאליות במקרה של קורקינטים חשמליים, מכיוון שנהנים מזמני רכיבה ארוכים מבלי להוסיף משקל מופרז. בנוסף, לסוללות ליתיום-יון יש תוחלת חיים ארוכה יותר בהשוואה לסוללות חומצת עופרת וניתן להטעין אותן מספר פעמים רב יותר.


בשנים האחרונות, סוללות ליתיום ברזל פוספט (LiFePO4) צברו פופולריות גם בתעשיית הקורקינטים החשמליים. סוללות LiFePO4 מציעות יתרונות דומים לסוללות ליתיום-יון, כגון צפיפות אנרגיה גבוהה ותוחלת חיים ארוכה יותר. היתרון שלהן לעומת הליתיום-יון טמון בכך שהן נחשבות לבטוחות יותר ובעלות יציבות גבוהה יותר גם כן. הסיבה לכך היא שסוג זה נוטה פחות להתחממות והתלקחות. זה כמובן הופך את סוללות LiFePO4 לבחירה אמינה ובטוחה עבור מי שרוכבים על קורקינטים חשמליים.

 

סוג סוללה נוסף הנפוץ בקורקינטים חשמליים הוא סוללת ניקל-מתכת הידריד (NiMH). סוללות NiMH ידועות בצפיפות האנרגיה הגבוהה שלהן ובביצועים כלליים טובים. הן מציעות זמן רכיבה הגון, בדרך כלל נע 32 עד 48 ק"מ מיילים בטעינה בודדת. אולם סוללות אלו הן פחות נפוצות, בהשוואה לסוללות ליתיום-יון, בעיקר לאור המחיר הגבוה שלהן.


חשוב לציין שסוג הסוללה המשמש בקורקינט חשמלי יכול להשפיע על הביצועים ועל העלות הכוללת. סוללות ליתיום-יון ו-LiFePO4 נוטות להיות יקרות יותר, אך תוחלת החיים הארוכה יותר והביצועים המעולים הופכים אותן להשקעה משתלמת לטווח הארוך.

 

כמה זמן אפשר לרכוב על קורקינט חשמלי?

זמן הרכיבה האפשרי בקורקינטים חשמליים יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים. אחד הגורמים העיקריים הוא הקיבולת. קורקינטים חשמליים עם קיבולת סוללה גבוהה יותר יכולים בדרך כלל לספק זמני נסיעה ארוכים יותר. בנוסף, סוג הסוללה הנמצא בשימוש יכול גם הוא להשפיע על זמן הרכיבה. סוללות ליתיום-יון ו-LiFePO4 נוטות להציע זמני רכיבה ארוכים יותר, בהשוואה לסוללות עופרת.


גורם נוסף המשפיע על זמן הרכיבה הוא המהירות. רכיבה במהירויות גבוהות צורכת יותר כוח סוללה, וכתוצאה מכך זמן רכיבה קצר יותר. מצד שני, רכיבה במהירויות נמוכות יותר יכולה לעזור לחסוך בסוללה, אבל היא תאריך את זמן הרכיבה.


משקל הרוכב וכל עומס נוסף על הקרוקינט עצמו יכולים להשפיע גם כן על זמן הרכיבה. רוכבים כבדים יותר או נשיאת משקל נוסף יכולים לרוקן את הסוללה מהר יותר, ולצמצם את זמן הרכיבה הכולל. חשוב לקחת בחשבון את קיבולת המשקל של הקורקינט עצמו, בהערכת זמן הרכיבה הפוטנציאלי.


יתרה מכך, המשטח עליו רוכבים משחק תפקיד חשוב. רכיבה על משטחים שטוחים וחלקים מאפשרת לקורקינט לפעול ביעילות רבה יותר ולחסוך בכוח הסוללה. לעומת זאת, רכיבה על גבעות או משטחים מחוספסים עשויה לדרוש יותר כוח סוללה, וכתוצאה מכך מתקבל במצטבר  זמן רכיבה קצר יותר .


לבסוף, גם סגנון הרכיבה וההרגלים של הרוכב עצמו יכולים להשפיע על זמן הרכיבה הכולל. האצה אגרסיבית ובלימה מתמדת יכולים לצרוך יותר כוח סוללה, ולצמצם את זמן הרכיבה. רכיבה עקבית וחלקה, לעומת זאת, יכולה לעזור למקסם את חיי הסוללה של הקורקינט ולהאריך את זמן הרכיבה.

 

בטיחות בקורקינט חשמלי

כאשר מדובר בהנאה מרכיבה בקורקינט חשמלי, הבטיחות תמיד צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. בראש ובראשונה, חשוב להכיר את הכללים והתקנות המקומיות ביחס לשימוש בקורקינטים חשמליים. בחלק מהאזורים עשויות להיות הנחיות ספציפיות, כגון אזורים ייעודיים לרכיבה או הגבלות מהירות.


לפני הכניסה לאזור הרכיבה, יש לוודא כי הקורקינט במצב תקין. יש לבדוק את הבלמים, הצמיגים והיציבות הכללית. כמו כן, מומלץ ללבוש ציוד בטיחות מתאים, כגון קסדה ומגני ברכיים, כדי להגן על עצמכם.


יש להימנע מרכיבה על הקורקינט החשמלי ליד שפת הבריכה או כל משטח רטוב אחר, כדי למזער את הסיכון להחלקה ואיבוד שליטה. משטחים רטובים יכולים להיות מאוד חלקים, מה שהופך את זה למאתגר יותר לשמור על איזון ושליטה על הקורקינט תוך כדי נסיעה. יש להיצמד לאזורים יבשים ולהימנע מרכיבה בסמיכות לשפת הבריכה.


ודבר חשוב נוסף הוא שאין לרכוב על קורקינט אם אתם תחת  השפעת אלכוהול או חומרים אחרים, הפוגעים בכושר השיפוט ובקואורדינציה. בדיוק כמו נהיגה במכונית, הפעלת קורקינט חשמלי דורשת תשומת לב ושליטה מלאה. הישארו מפוכחים וערניים כדי להבטיח חוויה בטוחה ומהנה לכל הסובבים.

 

האם קורקינטים חשמליים הם העתיד של תחבורה יחידנית?

קורקינטים חשמליים צברו פופולריות בשנים האחרונות כאמצעי תחבורה נוח וידידותי לסביבה. עם התגברות החששות לגבי עומסי תנועה וזיהום סביבתי, אנשים רבים מחפשים דרכים חלופיות להתנייד. קורקינטים חשמליים מציעים פתרון מבטיח לאתגרים אלו.


אחד היתרונות המרכזיים של קורקינטים חשמליים הוא היעילות שלהם. הם קומפקטיים וקלי משקל, מה שהופך אותם לקלים לתמרון ברחובות צפופים ושבילים צרים. ניתן גם לקפל ולשאת אותם בקלות, מה שמאפשר שילוב חלק עם צורות תחבורה אחרות כמו אוטובוסים ורכבות.


בנוסף, קורקינטים חשמליים פועלים באמצעות סוללות נטענות, מה שמפחית את התלות בדלקים ומצמצם את פליטת הפחמן. זה הופך אותם לאופציה ירוקה יותר בהשוואה לכלי רכב מסורתיים. ככל שהעולם נעשה מודע יותר לאיכות הסביבה, כך קורקינטים חשמליים מספקים אלטרנטיבה בת קיימא וידידותית.


קורקינטים חשמליים הם גם חסכוניים. הם דורשים תחזוקה מינימלית ועלויות התפעול הן נמוכות יותר , השוואה למכוניות או אופנועים. עם עליית מחירי הדלק והוצאות הבעלות על רכב, קורקינטים חשמליים מציעים אפשרות משתלמת יותר לנסיעה יומית.


יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון מגבלות מסוימות. קורקינטים חשמליים עשויים שלא להתאים למרחקים ארוכים או לכבישים מהירים, מכיוון שיש להם טווח מוגבל ומהירות מרבית נמוכה יותר בהשוואה לכלי רכב אחרים. הם מתאימים לנסיעות למרחקים קצרים עד בינוניים, בתוך אזורים עירוניים.

שאלות ותשובות על קורקינטים חשמליים מומלצים 2024

מדוע כדאי לרכוש קורקינט?

אם אתם לא אנשים של אופניים, קורקינט חשמלי הוא כלי פשוט לתפעול ונוח לרכיבה שיכול להוות תחליף מצוין עבורכם – מי שגר בעיר הגדולה, יכול למצוא בקורקינט פתרון מהיר להגעה ממקום למקום, ללא תלות בפקקי התנועה

מה הפרמטרים החשובים לבחירת קורקינט?

חובה שהקורקינט יהיה של חברה מוכרת ועם תו תקן ואחריות. מומלץ לבדוק שהחנות שאתם קונים ממנה אמינה מספיק. כדאי שהסוללה תהיה איכותית מספיק וחזקה וכן השילדה שצריכה להיות חזקה, אך לא כבדה מדי. כדאי שהצמיגים יהיו עשויים מגומי ולא יהיו קטנים מדי ושיהיו בלמים הידראולים או מכניים

האם קורקינט מתאים גם לילדים?

חשוב מאוד לפקח על הילדים, מדובר בכלי רכב שיכול להיות מסוכן. יש קורקינטים מיוחדים לילדים וכדאי שתבדקו מה הכי מומלץ ולאיזה גיל. גם בהתאם לחוק, הרכיבה על קורקינט חשמלי אסורה מתחת לגיל 16.

איזו סוללה כדאי שתהיה לקורקינט?

סוללה ככל שהיא קטנה יותר, מספיקה לפחות זמן רכיבה ברצף. לנסיעות קצרות לעבודה, כאשר בין נסיעה לנסיעה תוכלו להטעין את הקורקינט, אפשרי שהסוללה תהיה קטנה.אך אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה, כדאי שהסוללה תהיה גדולה יותר ותספיק לנסיעה רציפה