קוטל יתושים מומלץ – 4 קוטלי יתושים המומלצים והטובים ביותר 2024 | Finder

יתושים הם מטרד גדול, ומפגש קצר איתם יכול להמשיך ולגרד במשך זמן רב, אך כיום יש דרכים רבות להיפטר מהם. בדקנו ובחנו לא מספר קוטלי יתושים מסוגים שונים ואנו גאים להציג סקירת קוטלי ודוחי היתושים הטובים ביותר לשנת 2024.

icon pos_1

ניתחנו

38 סקירות

ו-

224 ביקורות

בתחום

קמפינג וטיולים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על קוטל / דוחה יתושים מומלץ

בין אם אתם יוצאים לטיול שטח או פשוט סובלים מיתושים בחצר – אלו הם קוטלי היתושים הטובים ביותר שיש ל-2024 להציע עבורכם. הם יכולים לבוא בצורת צמיד, מנורה או מתקן לשקע, העיקר שהם ירחיקו את היתושים לאורך זמן. בדקנו את כל הסוגים תוך לקיחה בחשבון של צרכים, גילאים והעדפות שונות מקוטלי היתושים. 

נכתב ע״י

עומר זיו

כותב: עומר זיו

חי ונושם טיולים, מורה דרך מוסמך ומדריך טיולי שטח וטרקים בארץ ובחו”ל, בעל מועדון המטיילים Let's Walk

אף אחד לא אוהב יתושים. הם מעצבנים, גורמים לגירודים, מעבירים מחלות והזמזום שלהם מפריע אפילו בזמן השינה. שנים רבות הדרך היחידה להיפטר מהם הייתה שימוש בכימיקלים מזיקים, אך עם הזמן פיתחו טכנולוגיות חדשות, יעילות ובטוחות יותר ללחימה במטרד.

 

כיום, יש בשוק מאות דגמים של קולטי ודוחי יתושים, במגוון גדלים, לשימוש כל אחד בכל מקום, כשכל מכשיר טוען שהוא לא ישאיר אף מעופף בשטח. אבל במציאות, רק מעט מהדגמים האלה באמת עונים על הציפיות ועושים את העבודה. בסקירה זו תמצאו את קוטלי ודוחי היתושים הטובים ביותר לשימוש בבית, במשרד ובטבע, למבוגרים ולילדים.

לוגו של הסקירה

הטוב ביותר: קוטל יתושים נייד UV סופר סוניק

זהו מכשיר נייד וידידותי לשימוש, עם חיבור USB ושלוש מערכות ללכידה, קטילה, וסילוק יתושים. ללא ריחות או כימיקלים, הוא אקולוגי ובטוח לשימוש בסביבת ילדים. האפקטיביות של הקטלן הזה, ביחד עם העיצוב הנעים והניידות שלו, הפכו אותו למכשיר מבוקש בארה"ב, ואנחנו צופים שהוא יכבוש גם את ישראל.

קוטל יתושים נייד UV סופר סוניק

4.5 15

הקטלן האידיאלי לשימוש בבית ובמשרד - יעיל, נייד, אקולוגי וחסכוני

יתרונות

נייד, אפקטיבי ביותר, בטוח לשימוש

חסרונות

קצת קשה להשיג בישראל

קנה עכשיו ב- GoGood
קנה עכשיו ב- Toffee Store

המכשיר עובד בשלושה שלבים: מנורת LED מושכת אליה יתושים מכל הכיוונים, וטכנולוגיית UV שואבת אותם לתוך כלי מיוחד, שם הם נקטלים בתהליך ייבוש ייחודי, באופן סטרילי וללא כימיקלים וחומרים מזיקים אחרים. כלי קיבול בתחתית המכשיר אוסף לתוכו את גופות המזיקים, וניתן לפתיחה קלה ולריקון מהיר ונוח. בקוטר של פחות מ-13 ס"מ, ובמשקל 310 גרם, הוא נוח לנשיאה ומתאים גם לשימוש משרדי, עם יציאת ה- USB המאפשרת חיבור למחשב או למטען נייד. זהו גם המכשיר היחיד ברשימה שלנו שמגיע בשני צבעים (שחור ולבן).

לוגו של הסקירה

קטן ומשתלם: דוחה יתושים אקולוגי Eco Euro YL-921

דוחה היתושים Eco Euro YL-921 הוא רק מעט יותר גדול מתקע חשמלי ממוצע. אף יתוש לא ילכד במכשיר הקטנטן הזה – אף יתוש גם לא יתקרב אליו. כשתכניסו אותו לשקע החשמלי הוא יתחיל לזמזם בתדר קולי גבוה, שיבריח את היתושים מבלי שיפריע לכם.

Eco Euro YL-921

4.5 15

דוחה יתושים אקולוגי, קטן, ויעיל להפליא

יתרונות

קומפקטי, חסכוני וזול, בטוח לשימוש ואפקטיבי ביותר

חסרונות

טווח יעילות לא גדול

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- AZRIELI
קנה עכשיו ב- רוזנפלד
קנה עכשיו ב- הקונטיינר

הוא פועל אך ורק על פונקציית תדר קולי, כך שהוא לא מדיף ריחות, כימיקלים או חום, והוא בטוח לחלוטין לשימוש אפילו ליד מיטת תינוק. תוכלו להשתמש בו בכל מקום בו יש שקע חשמלי, אך הטווח בו המכשיר עובד הוא רק כ-20 מטרים, והוא מאבד מהיעילות ככל שתתרחקו ממנו. ובכל זאת, במחיר נמוך, ללא כימיקלים ועם צריכת חשמל מינימלית, זהו אחד מדוחי היתושים המשתלמים והאפקטיביים ביותר.

לוגו של הסקירה

עמיד ואמין: קטלן יתושים חשמלי Mosquito M11

זהו אחד מקטלני היתושים הפופולריים ביותר בארץ, תודות לחייו הארוכים ויכולותיו המרשימות. עם נורת 11W של חברת PHILIPS ופלסטיק עמיד לחום, זהו מכשיר איכותי ביותר, יעיל ועוצמתי המושך אליו יתושים, ברחשים, זבובים ועוד.

Mosquito M11

4.5 15

קטלן יתושים חזק ואמין שישאיר את הבית ריק ממעופפים שנים רבות

יתרונות

אפקטיבי, בטוח לשימוש ומחזיק מעמד לאורך שנים

חסרונות

מחיר גבוה, חשמלי (עשוי להיות מסוכן לילדים ובעלי חיים)

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- חשמל נטו

עמיד ואיכותי, ה-Mosquito M11 יכול להחזיק מעמד עשור שלם, והנורה, שגם היא מחזיקה מעמד זמן רב, ניתנת להחלפה. זהו מכשיר לא קטן – וגם טווח היעילות שלו גדול, והוא מתאים לשימוש במקומות סגורים ופתוחים כאחד. ברגע קטילת המזיקים הוא ישמיע מעט רעש, אך שאר הזמן לא תשמעו אותו. אמנם המחיר שלו גבוה, אך כשמחשיבים את אורך חייו המרשים והביצועים הנהדרים שלו, מקבלים תמורה מעולה למחיר.

לוגו של הסקירה

לשימוש בשטח פתוח - קוטל יתושים הוריקן Green Place

עם ארבע מערכות למשיכת חרקים, זהו מכשיר יעיל ונעים למראה. לעיצוב יש גם פונקציות מעשיות: המכשיר גבוה, מה שמגביר את יעילותו, והכיפה הסוגרת עליו מגנה מפני לחות ומאפשרת לו לעבוד גם בגשם. זהו מכשיר נהדר לשימוש בגינה הפרטית, או בעסקים בעלי שטח פתוח, כגון מסעדות, בריכות  ואולמות אירועים.

הוריקן Green Place

4.5 15

מתקן נעים למראה לקטילת מעופפים בשטח פתוח

יתרונות

אסתטי ומתאים לשימוש חיצוני

חסרונות

מאבד מהאפקטיביות בשטח גדול

קנה עכשיו ב- KSP
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- Last Price

נורת UV ושכבת טיטניום המשחררת לאוויר CO2 מושכות אליהן יתושים, עשים ופרפרי לילה. בנוסף אליהם, קיים מאוורר השואב לתוכו את החרקים, כך שאף יתוש שיתקרב אל המכשיר לא ישרוד לספר על החוויה. הבעיה היא שבשטח פתוח רחב, הרבה מהיתושים לא יתקרבו אליו מספיק בשביל להימשך אליו. לגינה רחבה ולמרחב גדול, היינו ממליצים לקנות שניים או שלושה הוריקנים ולפרוס אותם על פני השטח. כך, לכל מקום שיפנו היתושים הם ימצאו את עצמם בצרה, ואתם תמצאו את עצמכם ללא אורחים מעקצצים לא קרואים.

לוגו של הסקירה

צמיד דוחה יתושים - Parakito

צמיד פשוט, קטן ונוח, שבתוכו טבלייה המכילה שמנים ארומטיים טבעיים ובטוחים לשימוש, ומשחררת אותם באיטיות. הריחות מרחיקים יתושים ומונעים עקיצות. הוא מתאים לכל המשפחה, ותוכלו לענוד אותו על פרק היד, על הקרסול, או לתלות אותו על התיק.

Parakito

4.5 15

צמיד דוחה יתושים לשימוש קטנטנים, נשים בהריון, וכל מי שרוצה לבלות בטבע מבלי להיעקץ

יתרונות

אקולוגי, מתאים לילדים, הולך איתכם לכל מקום, זמין במגוון סגנונים וצבעים

חסרונות

טווח פעילות קצר, דורש קניית טבליות חדשות

מבוגרים
קנה עכשיו ב- KSP
ילדים
קנה עכשיו ב- KSP
ילדים
קנה עכשיו ב- Walla Shops
מבוגרים
קנה עכשיו ב- Walla Shops

הטבלייה מכילה שמנים טבעיים שאינם רעילים, והיא לא באה במגע עם העור, מה שאומר שגם אם אתם סובלים מאלרגיות, אין לכם ממה לחשוש. כשמדובר בילדים מתחת לגיל שלוש, יש להיזהר שהם לא יבלעו את הטבלייה. הצמיד מגיע עם שתי טבליות, כאשר כל טבלייה פועלת במשך 14 יום. טווח הפעילות שלו קצר, וכדי לעבוד ביעילות כדאי שהוא לא יהיה מכוסה. לכן, מומלץ להסיר אותו לפני השינה, ולתלות אותו ליד המיטה. הוא מגיע בשלל צבעים, וקיימים כמה דגמים לילדים, כך שהוא יכול לשמש גם כאביזר אופנתי.

כיצד ביצענו דירוג של קוטלי יתושים?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של קוטלי יתושים, חלקם "קלאסיים" ונמצאים איתנו שנים וחלקם חדשניים ומבוססים על טכנולוגיות מתקדמות. בשביל להרכיב את הסקירה, אספנו תחילה את הפרטים והמידע על כל הסוגים  ולאחר מכן התחלנו לבצע את הבדיקות. בחלק מהקוטלים התנסנו בעצמנו ועבור חלק אחר לקחנו מידע מהרשת, התייעצנו עם מומחים ואספנו חוות דעת והמלצות בפלטפורמות שונות וברשתות החברתיות. שקללנו את כל המידע וכך למעשה הרכבנו את הסקירה. 

שאלות ותשובות על קוטל / דוחה יתושים מומלץ

מה זה קוטל יתושים, ואיך זה עובד?

קוטל יתושים הוא מוצר שנועד למנוע מיתושים לעקוץ ולאכול דם של בני אדם או בעלי חיים. הקוטל בדרך כלל מגיע בצורה של קרמים, תרסיסים, נרות, ואפילו מכשירים אלקטרוניים. דוחי יתושים עובדים על ידי פליטת חומרים אשר יתושים מוצאים לא נעימים או מבלבלים, מה שהופך אותם לבעלי סיכוי קטן יותר לנחות על בני אדם ובעלי חיים ולעקוץ אותם. החומרים הפעילים בדוחי דוחה, כגון DEET, picaridin, או citronella, מפריעים ליכולת של היתוש לזהות את נוכחות המטרה שלהם, וכן מרחיקים אותם ומפחיתים את הסיכון למחלות המועברות על ידי יתושים.

האם קוטלי יתושים בטוחים לשימוש על העור?

כאשר משתמשים בהם לפי הוראות היצרן, קוטלי יתושים נחשבים בדרך כלל בטוחים לשימוש מקומי על העור. רוב הדוחים המסחריים עוברים בדיקות קפדניות כדי להבטיח את בטיחותם ויעילותם. עם זאת, חשוב להשתמש בהם בזהירות, במיוחד על ילדים ואנשים עם עור רגיש. יתרה מכך, מומלץ לבצע בדיקת היתכנות לפני שמחילים את דוחה היתושים על פני שטח גדול יותר של העור כדי לבדוק אם יש תגובות אלרגיות. כמו כן, יש להימנע מהחלת חומר דוחה יתושים על פצעים פתוחים או על עור יבש ושבור.

כמה זמן נמשכת ההגנה על דוחי יתושים?

משך ההגנה המסופק על ידי דוחי יתושים משתנה בהתאם לחומר הפעיל ולריכוז שבו נעשה שימוש. חלק מהדוחים מציעים הגנה למשך מספר שעות, בעוד שאחרים עשויים להיות מוחלים מחדש בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על אפקטיביות. חשוב לבדוק את התווית של המוצר לקבלת הוראות ספציפיות על יישום מחדש ויעילות נגד מינים שונים של יתושים. באזורים עם פעילות יתושים גבוהה, ייתכן שיהיה צורך להחיל מחדש את הדוחה בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על יעילותו לאורך זמן.

האם יש חלופות טבעיות לדוחי יתושים כימיים?

כן, יש חלופות טבעיות לדוחי יתושים כימיים. כמה דוחה טבעי כוללים שמנים אתריים כמו citronella, לימון אקליפטוס, לבנדר, ו-peppermint, אשר להם יש תכונות דומות כמו אלו של דוחה יתושים מסורתי. שמנים אתריים אלה יכולים להיות מדוללים עם שמן נשא ומוחלים על העור, בשימוש בנרות או מפוזרים באוויר כדי להרתיע יתושים. עם זאת, חשוב לציין כי דוחה טבעי עשוי להציע הגנה קצרה יותר לעומת אלה הכימיים, ולא יכול להיות יעיל באזורים עם ריכוז גבוה של יתושים. על ידי שילוב דוחי יתושים לתוך השגרה היום יומית שלהם, אנשים יכולים ליהנות מהזמן שלהם בחוץ עם נוחות רבה יותר ושקט נפשי, בין אם הם בוחרים באופציה הטבעית או באופציה המסורתית יותר של דוחי יתושים.