כיריים גז: סקירת 9 כירות גז מומלצות ביותר 2024 | כולל מדריך קניה חכמה | Finder

נבחרת 9 כיריים גז מסורתיות ועוצמתיות לבישול אותנטי על להבה משתנה, אשר יראו נהדר במטבח שלכם. בשביל לבחור את "נבחרת החלומות" שלפניכם בדקנו עשרות כיריים גז ובחנו לא מעט תכונות ופרמטרים אשר יכולים להשפיע על טיבן ואיכותן. 

icon pos_1

ניתחנו

17 סקירות

ו-

1200 ביקורות

בתחום

חשמל לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על כיריים גז מומלצות

כיריים גז מומלצות עדיין יכולות לנצח כמה מהכיריים אינדוקציה שבשוק, למרות שהאחרונות הן המילה האחרונה בטכנולוגיית מטבח ומופעלות באמצעות מדע וקסם. למעשה, גז הוא עדיין הדרך הפופולארית ביותר לחמם אוכל, למרות שהאינדוקציה הופעות ליריבות לא פשוטות בשנים האחרונות. כיריים גז הן די זולות לרכישה ולתחזוק, ויכולות לשמש בכל טכניקות הבישול שאנשים מכירים ואוהבים. יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות של הגז, קיימת חשיבות גבוהה לבצע את הבחירה הנכונה – וזאת בדיוק מטרת הסקירה. 

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש כירות גז מומלצות ביותר

הבטיחותיות ביותר

כיריים גז רחבות במיוחד

כיריים גז מעולות עם 4 מבערים

תגית רקע
הבחירה שלנו
Siemens EP7A6SB90Y

הכיריים בעלות חמשת המבערים של Siemens מושלמות עבור כל מי שמבלה הרבה זמן איכות במטבח. לכיריים איכותיות ומעוצבות אלה יש הרבה מרחב עבודה לכל סוגי הסירים והמחבתות, כולל מבער חזק במיוחד לתבשילי ווק וטיגון עוצמתי.

קנה עכשיו ב- Last Price

כיריים גז הם למעשה מוצר ותיק ומוכר, הן מונחות על השיש ופועלות באופן עצמאי על ידי חיבור לגז. כמובן שהן חסכוניות יותר לעומת כיריים חשמליות. אחד הדברים החשובים בבחירת כיריים היא ההתאמה שלהן למטבח שלכם או יותר נכון לגודל השיש.

 

הן צריכות להיות קטנות מהשטח שאתם מקצים להן על השיש. אז כדאי למדוד אותו טוב ולבדוק אם כדאי ללכת על גודל סטנדרטי או גדלים אחרים – רחבים יותר. מבחינת נוחות השימוש בדרך כלל הכפתורים נמצאים בצד אבל יש כיריים שבהן הכפתורים נמצאים בתחתית וכדאי שתחשבו מה יהיה לכם נוח יותר לשימוש יומיומי.

 

  • בנוגע לתוספות על הכיריים – רשת ברזל יצוקה מחזיקה זמן רב יותר מפלדה או אמייל. אמייל מצריך ניקוי יסודי בכל פעם שכן טפטופים של מים ישאירו בו כתמים ואף יגרמו לו להחליד.
  • חישבו על מנגנון ההצתה – רצוי שיהיה אוטומטי
  • כדאי להימנע ממערכות הפעלה מסובכות מידי או דיגיטליות
  • חיישן בטיחות (טרמוקאפ) כיום מותקן בכל סוג כיריים והוא אחראי על הפסקת זרימת הגז לכיריים ברגע שאין להבה. מומלץ ביותר לרכוש כיריים עם החיישן הזה. באופן כללי כפתורי בטיחות זו תוספת שכדאי לשקול.

 

בנוגע לניקיון הכיריים – חשוב שלא להשתמש בחומרי ניקוי עם חומצה – הם הורסים את הציפוי של הכיריים ואת ראשי המבערים. מטלית ובמים עם סבון לניקוי יעשו את העבודה. כמובן שאם הזנחתם את הכיריים יהיו בהם כתמים ולכלוכים שמצריכים יותר מאמץ – בדקו טוב את החומרים שאתם משתמשים בהם.

 

בהכנת הסקירה בחנו עשרות כיריים גז בטווחי מחיר שונים כדי להביא לכם את רשימת המומלצות ביותר לשנת 2024.

 

לפניכם 9 כיריים גז מומלצות לשנת 2024

לוגו של הסקירה

כיריים 4 להבות עם להבה טריפל: Delonghi ndg71

כיריים גז 4 להבות, המוצעות בשלושה צבעים לבחירה: שחור פחם, לבן ונירוסטה.

Delonghi ndg71

4.5 15

כיריים למי שאצלו בטיחות היא במקום הראשו

יתרונות

להבה טריפל

חיישני בטיחות לדליפת גז

חסרונות

עיצוב

קנה עכשיו ב- Last Price

הכיריים הינן בעלות 4 להבות בגדלים שונים, בעלות הצתה אלקטרונית נפרדת לכל אחד מהמבערים, באמצעות כפתורי הצתה הממוקמים בחזית המכשיר. לכל אחד ממבערי הגז ישנם חיישני בטיחות, המכבים את המבערים במצב בו מתרחשת דליפת גז ומהווים אמצעי בטיחות חשוב ביותר.

 

מבדיקות שערכנו, גדלי הלהבות השונים מאפשרים בישול בכלים מגוונים, בגדלים שונים וברמות חום שונות: אזור בישול קדמי ימני – 1.0 קוט"ש, אזור בישול אחורי ימני – 1.75 קוט"ש, אזור בישול שמאלי אחורי – 1.75 קוט"ש ואזור בישול שמאלי קדמי – 3.5 קוט"ש. אזור הבישול השמאלי הקדמי הינו בעל להבה טריפל (מבער טורבו), לבחירה בין שלושה מצבי בישול שונים, המספק להבה בעוצמה גבוהה ופיזור חום משופר, לחימום מהיר ועוצמתי, להרתחה מהירה של נוזלים, לפעולת אטימה של מתחי בשר גדולים ועבור בישול בווק (הקפצה) של מאכלים אסייתיים.

 

המכשיר קל ופשוט לניקוי, הן מבחינת המשטח והן מבחינת ראשי הגז, המורכבים משני חלקים הניתנים לפירוק וניקוי מהיר וקל.

 

מידות:

רוחב – 58 ס"מ (מידת חיתוך – 56 ס"מ).

עומק – 50 ס"מ (מידת חיתוך – 49 ס"מ).

גובה – 4 ס"מ.

 

 

בסרטון: סוגים שונים של כיריים גז

 

לוגו של הסקירה

כיריים גז רחבות במיוחד: Siemens EP7A6SB90Y

הכיריים בעלות חמשת המבערים של Siemens מושלמות עבור כל מי שמבלה הרבה זמן איכות במטבח. לכיריים איכותיות ומעוצבות אלה יש הרבה מרחב עבודה לכל סוגי הסירים והמחבתות, כולל מבער חזק במיוחד לתבשילי ווק וטיגון עוצמתי.

Siemens EP7A6SB90Y

4.5 15

כיריים גדולות ועוצמתיות לכל אוהבי הבישול

יתרונות

שטח בישול נדיב

שליטה מצוינת על החום

איכות מבנה נהדרת

קלות לניקוי

חסרונות

לא מתאימות למטבח קטן

יקרות

קנה עכשיו ב- Last Price

מבדיקות שערכנו, הרוחב של הכיריים מאפשרים שימוש בווק ענק ומחבתות גדולות מבלי לפחד ששאר הכלים יידחפו ויפלו משטח הכיריים. הצורה שבה Siemens עיצבו את ה-EP7A6SB90Y מאפשרת לכם לבשל הרבה מנות במקביל, עם הרבה מרחב עבודה ועם מבער אחד עוצמתי במיוחד באמצע.

 

אם אתם רוכשים את ה- Siemens EP7A6SB90Y אתם מקבלים הרבה בעבור הכסף שלכם. הן בנויות ממש טוב וכבונוס, ממש קל לנקות אותן. עם ההצתה האוטומטית, רמות חום מגוונות וניתנות לשליטה וחוויית משתמש נהדרת, מדובר בכיריים מעולות לכל בשלן ובשלנית. בנוסף, הן גם יראו ממש מרשימות בכל סוג מטבח, כל עוד יש לכם את שטח המטבח להכיל אותן בנוחיות.

לוגו של הסקירה

כיריים גז מעולות עם 4 מבערים: Bosch PCH6A5B90Y

ה-Bosch PCH6A5B90Y הן ממש מציאה בזכות מספר סיבות. בתור התחלה, הן לא גדולות ומגושמות מדי. לעומת כמה מדגמי חמשת המבערים האחרים המופיעים בסקירה, ה- Bosch PCH6A5B90Y מגיעות עם 4 מבערים בלבד ובזכות כך הן לוקחות הרבה פחות מקום – יתרון מצוין במידה והמטבח שלכם אינו גדול.

Bosch PCH6A5B90Y

4.5 15

כיריים נהדרות עם 4 מבערים למטבחים קטנים עד בינוניים

יתרונות

עיצוב בוש קלאסי

כוח להבה גמיש

קלות לניקוי

מחיר נוח

חסרונות

פחות מתאים למטבחים גדולים או למי שזקוק לחמישה מבערים או יותר

קנה עכשיו ב- KSP

לכיריים גימורי פלדת האל-חלד מדהימים ומודרניים ביותר. בנוסף, יש לכם תומכי ברזל שחורים וכפתורי שליטה לאורך הכיריים. העיצוב מינימלי, פונקציונלי וחלומי לשימוש. גם ממש קל להשאיר אותן נקיות – יתרון משמעותי בכל כיריים.

 

בישול על ה- Bosch PCH6A5B90Y הוא חוויה מגוונת, כאשר מבער הווק הוא ממש להיט לדעתנו. בוש גם הוסיפו בקרת להבות משתנה, מה שאומר שבישול עם הכיריים האלו הוא מדויק ואמין. אין כפתורים לא נוחים להסתבך איתם ולמעשה, כל כפתור מציע לא פחות מ-9 הגדרות להבה שונות – מאוד מרשים.

לוגו של הסקירה

כיריים גז מעולות לבשלנים: Delonghi NDG81X

כיריים נוחות מאוד לשימוש שעוצבו מתוך מחשבה על האדם המבשל. כך למשל ישנו מקום מיוחד לשים סיר גדול בכיריים בצורה שלא תפריע לבשל מספר מנות במקביל. מיקום הלהבות הגדולות (מלבד בלהבה הגדולה האמצעית) קרובות לאדם המבשל ומקלות על הבישול.

Delonghi NDG81X

4.5 15

מושלמים לבשלנים

יתרונות

אסתטיות

להבות חזקות

מבער טורבו 

בטיחותיות

הצתה אלקטרונית 

מיקום הלהבות מוצלח

חסרונות

קצת קשה לנקות כתמים

התקנה קצת מאתגרת (צריך לקדוח חור נוסף בארון)

NDG81N שחור
קנה עכשיו ב- Last Price

כיריים גז יפות ואסתטיות. בכיריים קיימים 5 להבות בגדלים שונים, ביניהם גם מבער טורבו המורכב מלהבה בתוך להבה. הכפתורים עשויים מנירוסטה, וממוקמים בקדמת הכיריים כדי שתהיה לכם גישה קלה ונוחה. ההצתה היא אלקטרונית ונפרדת לכל מבער. הכיריים עצמן מורכבות משני חלקים והן מצופות באמייל כדי להקל על ניקיונן. החצובות של הכיריים מלאות, מה שמאפשר להניח בקלות גם כלים קטנים ,כמו פינג'ן או מקינטה מבלי להזדקק למתאם.

 

 

מבחינת בטיחות בכיריים קיימים 5 חיישני בטיחות, אחד לכל כירה, שמכבים את הכירה אוטומטית במצב של דליפת גז או של חוסר בגז.

 

 

הנסיינים שלנו דיווחו כי מבחינת התקנת הכיריים כדאי לקחת בחשבון שהכיריים יחסית עמוקות, כלומר בולטות מתחת לקו השיש, וצריך לנסר חור בתקרת הארון (מתחת לחור בשיש) כדי שהן ייכנסו עד הסוף. רוב הנגרים פותחים את החור הזה, אבל לא כולם. כדאי לוודא לפני שמזמינים את הכיריים.

לוגו של הסקירה

כיריים גדולות ומעולות : Bosch PPQ7A9M20Y

אם יש לכם מעל 90 ס"מ על משטח הבישול שלכם, אז הדגם המצוין הזה יתאים בדיוק. ה- Bosch PPQ7A9M20Y מגיע עם טווח מבערים מצוין לכל מצב ותבשיל שתרצו להכין.

Bosch PPQ7A9M20Y

4.5 15

בוש עושה זאת שוב עם כיריים גז פשוט נהדרות

יתרונות

עיצוב מעולה

מראה מושך

ביצועים יוצאים מן הכלל

חסרונות

גדולות ותופסות לא מעט מקום

קנה עכשיו ב- KSP

בפחות מ-3,000 ₪, אתם מקבלים שני מבערי 1.75 קילוואט לשימוש יום יומי, מבער 1 קילוואט אחד להשריה או הרתחה עדינה ומבער אחד של 3 קילוואט לחימום מהיר וטיגון.

 

ואם זה לא מספיק לכם, יש לך ממש באמצע מבער כפול וגדול של 4 קילוואט לטיגון אינטנסיבי, צלייה ובישול בטמפרטורות מאוד גבוהות.

 

כיריים מושכות אלו בעלות 5 המבערים המגוונים הן ללא ספק הכיריים בשבילכם, במידה שיש לכם את המרחב והתקציב עבורן. מבדיקות שערכנו, יש להן כל מני מאפיינים שימושיים ומאוד נוח לעבוד איתן ולבחור את המבער ואת גודל הלהבה הרצויים, במיוחד בזכות ה-FlameSelect, אשר מאפשר לכם לווסת את עוצמת הלהבה על פי 9 רמות עוצמה שונות.

 

משטח הזכוכית השחורה הגדול מוסיף לסטייל הגם ככה נהדר שלהן, אבל עם הכיריים האלה אפשר להגיד שהן גם יפות וגם אופות.

לוגו של הסקירה

כיריים גז מעוצבות ומיוחדות Midea: 6517

כיריים יפיפיות בעיצוב מיוחד, משטח זכוכית מחוסמת בגימור חול – ים. לבשל ולהרגיש על חוף הים.

הכיריים מספקות 4 להבות בישול בעוצמות שונות, כולל להבת טורבו כפולה.

Midea 6517

4.5 15

לבשל ולהרגיש על חוף הים

יתרונות

עיצוב מיוחד

בטיחותיות

מבער טורבו להבה כפולה

הצתה אלקטרונית

תושבות סירים עשויות מברזל יצוק 

חסרונות

קשה לניקוי

צבע הכיריים אינו לבן לגמרי

המתגים מרגישים מעט זולים

60GJ084
קנה עכשיו ב- Last Price

ה –  Midea: 6517 אינן רק יפות, הן מציעות מבערים בעוצמות מרשימות: 2 מבערי גז בינוניים בהספק של 1750W, מבער גז קטן בהספק של 1000W ומבער גז טורבו עם להבה כפולה בהספק של 3600W. בנוסף, מבדיקות שערכנו, ישנה אפשרות לשליטה מדויקת על עוצמת הלהבה של כל מבער בנפרד על-ידי מערכת הצתה אלקטרונית לכל מבער.

 

תושבות הסירים עשויות מברזל יצוק המספק עמידות רבה ובנוסף מפזר את חום הלהבה באופן אחיד בזמן הבישול.

 

מבחינת בטיחות ה –  Midea: 6517 מגיעות עם חיישני בטיחות המנתקים אוטומטית את אספקת הגז במקרה של כיבוי הלהבה.

לוגו של הסקירה

כיריים גז המעוצבות ביותר: Smeg PV175N2

דגם מעוצב זה מבית החברה האיטלקית SMEG הוא בקלות הדגם העוצמתי ביותר ברשימה, למרות שהוא גם די יקר.

Smeg PV175N2

4.5 15

כיריים מעוצבות ועוצמתיות לבשלן שמחפש איכות איטלקית

יתרונות

עיצוב קלאסי

מבער גדול ועוצמתי מאוד

שימוש יעיל במרחב

חסרונות

מעט צפופות, תלוי איך מסתכלים על זה

יקרות

קנה עכשיו ב- Last Price

כאשר רוב המבערים בגדולים (המבערים החזקים ביותר בכיריים גז) עומדים על עוצמה של 3 קילוואט, המבער העוצמתי ביותר של כיריים יפיפיות אלו עומד על 4.20 קילוואט – מבדיקות שערכנו, הכיריים האלו מסוגלות לצלות תוך דקה סטייק, להרתיח מים בשניות או לבשל נזיד במהירות מדהימה.

 

4 המבערים הנותרים כוללים שניים סטנדרטים של 1.70 קילוואט, מבער עוצמתי יותר של 2.60 קילוואט ועוד מבער קטן של 1.10 קילוואט לבישול עדין יותר.

 

עם 72 ס"מ, השטח של ה- Smeg PV175N2 מעט צפוף, אך הוא עשוי זכוכית חזקה, שחורה ומבריקה עם עיטורי פלדת אל-חלד, אשר מעניקים לכיריים מראה יוקרתי ומושך. אולם, הדעה חלוקה לגבי כמה קל לנקות אותן אחרי שנשפך לכם כמות גדולה של אוכל עליהן.

 

חמשת כפתורי השליטה בעלי המראה המסורתי של SMEG ממוקמים די קרוב למבערים הקדמיים, כך שעדיף לא להשתמש במחבת טיגון עליהם או שהחום המועבר מהמחבת עלול לחמם את הכפתורים עד מצב שכבר אי אפשר לגעת בהם.

לוגו של הסקירה

כיריים גז הקלאסיות ביותר: MIELE KM2010

ל- MIELE KM2010 יש שילוב נהדר של מראה נהדר ושימושיות יוצאת מן הכלל. בנוסף על כך, יש לכם גימורים של פלדת אל-חלד אשר נראים נהדר עם סירים ומחבתות שחורים היושבים עליהם. הן מצופות חומר מיוחד הנקרא PerfectClean, מה שאומר שהן אמורות להיות קלות יותר לניקוי. אולם, פלדת האל-חלד ש-MIELE עשתה בה שימוש כאן דורשת ניקוי וטיפול קבועים כדי להמשיך ולהראות מבריקה.

MIELE KM2010

4.5 15

כיריים קלאסיות עם תפקוד נהדר

יתרונות

מבנה ועיצוב נהדרים

שליטה מדויקת

כיבוי אוטומטי לבטיחות

חסרונות

לא הכי קלות לניקוי

קנה עכשיו ב- Last Price

אם אתם מחפשים שימושיות בכיריים שלכם, יש לכם 4 מבערים לבחור מביניהם בגדלים שונים, אשר מתאימים למגוון משימות שונות במטבח. מה שאהבנו במיוחד בכיריים האלה הוא הדרך הנוחה והמדויקת שאפשר לשלוט בהן, אפילו רק ביד אחת – יתרון מצוין למי שאוהב ריבוי משימות במטבח.

 

לבטיחות, יש אפשרות GasStop, אשר אומרת שאם הלהבה נכבית זרימת הגז תיפסק ולא תמשיך ותמלא את חלל המטבח. באופן לא מפתיע אתם גם מקבלים הצתה אלקטרונית, אשר תומכת בתפעול ביד אחת שדיברנו עליו. ברגע שה- MIELE KM2010 נדלקות הן מספקות חימום מצוין ושווה מהמבערים השונים שלהן.

לוגו של הסקירה

כיריים מעוצבות בעלת פאנל הפעלה צידי: HILW-64120-S

דגם הכיריים HILW-64120-S של חברת בקו, כולל 4 מבערי גז SABAF ובהם גם מבער ווק על להבה כפולה, מובנים על משטח זכוכית מחוסמת בצבע שחור, המעניק לכיריים מראה אלגנטי במיוחד. פאנל כפתורי ההפעלה של הכיריים ממוקם בצד הכיריים, במטרה לאפשר ניצול מירבי של שטח הבישול, כאשר כל לחצן מפעיל באמצעות הצתה אלקטרונית מבער אחר.

HILW-64120-S

4.5 15

יתרונות

עיצוב

מחיר

חסרונות

עוצמת להבת הטורבו

קנה עכשיו ב- Last Price

ארבעת המבערים הינם בעוצמות שונות: אזור הבישול ימני קדמי – 1.0 קוט"ש, אזור בישול ימני אחורי – 1.75 קוט"ש, אזור בישול שמאלי אחורי – 1.75 קוט"ש ואזור בישול שמאלי קדמי – 3.3 קוט"ש (מבער טורבו / ווק, בעל להבה כפולה). מחזיקי הסירים המוצבים על אזורי הבישול מצופים אמייל, לשמירה על עמידותם.

 

לצרכי בטיחות, חיישני ביטחון המחוברים לכל אחד מהמבערים, ימנעו דליפת גז ויעצרו את הזרמתו במקרה של העדר להבה.

 

מידות:

רוחב – 58 ס"מ (מידת חיתוך – 56 ס"מ).

עומק – 50 ס"מ (מידת חיתוך – 49 ס"מ).

גובה – 4.6 ס"מ.

איך הרכבנו רשימת כיריים גז מומלצות?

בכדי ליהנות מכל היתרונות של כיריים גז הן אמורות להתאים למקום המיועד עבורן במטבח וכמובן, להתאם להרגלי הבישול של המשתמשים. כשהכנו את הסקירה לקחנו בחשבון את הצרכים המשתנים ובחנו לא מעט פרמטרים כמו: מספר המבערים ותפוקתם, לוח הפיקוד, סוג המשטח, בטיחות השימוש, נוחות השימוש ועוד.. 

בחנו כיריים של מותגים שונים, כאשר את המידע והפרטים לקחנו מהאתרים הרשמיים, מהמפרטים של הדגמים השונים ועוד.

היה חשוב לנו גם להבין את שביעות הרצון של המשתמשים ולכן, גם אספנו חוות דעת והמלצות מהרשתות החברתיות, גוגל ופלטפורמות נוספות. לאחר שאספנו את כל המידע, צוות המומחים של "פיינדר" ביצע שקלולים, ערך השוואות והרכיב את הסקירה. 

סיכום

איך כדאי לבחור כיריים גז? כל הטיפים כאן

איכות הכיריים שתבחרו תשפיע לא רק על היעילות במטבח, אלא גם על הנוחות והכיף שבבישולים – ואפילו על נוחות הניקוי לאחר מכן. הנה כל הטיפים שחשוב להכיר, לפני שתבחרו את הכיריים גז החדשות שלכם:

 

בסרטון: איך לבחור כיריים גז

 

#1 – מה, במדוייק, המידות של הכיריים שלכם?

בדרך כלל המיקום לכיריים גז הוא מובנה ומדוייק, עם חיבור קבוע לצינור הגז באזור המיועד לכיריים. מרבית הכיריים בגודל סטנדרטי של 56 X 49 ס"מ, חשוב לשים לב למידות הפנימיות לאזור העמוק של הכיריים (באזור חיתוך השיש) כמו גם לשוליים המוגבהים של הכיריים, ביחס למקום הפנוי מסביב לאזור החיתוך המיועד למיקום הכיריים החדשות שלכם.

 

#2 – כמה מבערים יש לכיריים, והאם החלוקה נוחה לכם?

מי שמבשלים בשישי אוכל למשפחה גדולה, בסירים גדולים, מכירים את הצורך בשתיים או אפילו שלוש להבות גדולות (במקום אלה הקטנות, המיועדות בדרך כלל לחימום כלים קטנים) בכיריים.

 

מרבית הכיריים גז המוצעות כיום מספקות ארבע או חמש להבות בגדלים שונים. שימו לב שהגדלים מתאימים לכם ולא רק זה, אלא שבנוסף אנחנו ממליצים לשים לב שהלהבות הקדמיות יהיו אלה שתשתמשו בהן יותר, מפני שאלה יהיו הנגישות והקלות ביותר גם לתפעול (ערבוב למשל) וגם לניקוי לאחר הבישול.

 

#3 – אתם צריכים מבערים מיוחדים?

האם שמעתם פעם על להבת דג? מדובר בלהבה אובאלית המשמשת בעיקר עבור בישול בסירים בצורת אליפסה, המאפיינים את הבישולים של פעם בבתים בהם אמא הכינה חריימה בסיר המסורתי (שהיה, איך לא, אובאלי). להבה אובאלית המשמשת לסירים בצורה מסויימת היא לא הלהבה היחידה שיש לה תכונות ששווה לתת עליהן את הדעת.

 

הנה עוד כמה אפשרויות ללהבות מיוחדות שאולי חשוב לכם להשיג בכיריים גז הבאות שלכם:
• מבער טורבו – מבער עם יותר מאשר טבעת להבות אחת, לחימום מהיר
• מבער ווק – מבער רחב ש"מחבק" את מחבת הווק, מפני שעל מנת להכין אוכל מוקפץ מסורתי, כדאי לחמם את המחבת גם מהצדדים ולא רק מלמטה
• מבער זום לבישול איטי – מספק להבה נמוכה במיוחד, שמונעת מגע ישיר בין הלהבה לסיר

 

#4 – כפתורי הפעלה

מרבית הכיריים גז הנמכרות כיום מכילות גם מערכת הצתה מובנית, ורצוי שזו תאפשר הצתה כבר בכפתור השליטה של כל להבה, ולא בכפתור נפרד. בנוסף, המצת המספק ניצוץ לכל להבה יכול להיות מעל כיפת המבער או ממש בתוכה – מערכת הצתה היא מערכת עדינה שנוטה לקלקולים, והיא תחזיק מעמד יותר זמן אם המצת מובנה בתוך הכיפה ואינו חשוף ורגיש.

 

#5 – בטיחות

כל הכיריים גז הנמכרות כיום חייבות להכיל מפסק שמזהה זרימת גז בישול ללא להבה ומפסיק את זרימת הגז. חשוב להקפיד על קיום המערכת הזו לבטיחות שימוש טובה.

 

#6 – מחיר ואחריות

כדאי לבחור את הכיריים גז המגיעות עם אחריות ארוכה מטעם המשווק הרשמי או היצרן, ומומלץ בחום לעיין בסקירות וביקורות של משתמשים לכל כיריים גז על מנת להעריך עד כמה משתמשים באותן כיריים אכן הפעילו את האחריות. על אף שאנחנו יודעים כי לפעמים "זול עולה ביוקר", כך שתווית המחיר בהחלט אינה צריכה להיות משתנה משמעותי יותר מאיכות הכיריים בבחירתן, כדאי להשוות מחירים של אותם כיריים גז למציאת החנות המוכרת את הכיריים שאתם מחפשים במחיר הזול ביותר, ועם אחריות טובה מספיק.

שאלות ותשובות על כיריים גז מומלצות

האם כיריים גז דורשות יותר אוורור מכיריים חשמליות?

אוורור הוא חשוב לכל סוגי הכיריים, כולל כיריים גז. הוא עוזר לאוורר את העשן הנוצר ממזון שרוף, יחד עם שאריות גז שנשארו או ריחות.

האם כיריים גז מסוכנות יותר מכיריים חשמליות או אינדוקציה?

בעוד כיריים גז כוללות להבה חשופה, הן לא מסוכנות באופן משמעותי יותר מכיריים חשמליות או אינדוקציה, אם עושים בהן שימוש אחראי.

מהם היתרונות של כיריים גז על פני כיריים חשמליות?

כיריים גז מאפשרות גמישות רבה יותר כאשר זה נוגע לחילוק חום, יותר מכיריים חשמליות. מפני שהאש חוצה את גבולות הכיריים, אתם יכולים להניע את כלי הבישול שלכם הרבה יותר בחופשיות.

מה זה BTU ומה המשמעות בבישול?

BTU הן יחידות מידה אשר עומדות כמה חום כיריים חשמליות (או לצורך העיניין כל מכשיר מחמם אחר) מסוגלות לייצר. הכיריים הטובות ביותר מסוגלות לייצר 20,000 BTU לבישול עוצמתי במיוחד.