גלאי עשן מומלץ – הטובים ביותר לשנת 2024

קל לשכוח מקיומו של גלאי העשן עד לרגע שבו הוא מתחיל לצפצף, אבל גם אם אנחנו נוטים לקחת אותם כמובנים מאליהם, הם שומרים עלינו כל יום וכל רגע. למטה תמצאו סקירה מקיפה של גלאי עשן לאחר שנבדקו הסקירות וההמלצות של רובם על ידי צוות המומחים שלנו.

icon pos_1

ניתחנו

5 סקירות

ו-

43 ביקורות

בתחום

חשמל לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על גלאי עשן מומלץ

נכון, קל להתעלם מגלאי העשן בבית. אחרי הכל, אנחנו באמת חושבים עליהם רק כשהסוללות שלהם נחלשות והם מתחילים לצייץ, או אם אנחנו שורפים משהו בתנור או על הכיריים. אבל מחקרים מראים שכשני שליש ממקרי המוות בשריפות בבית מתרחשים בחללים ללא גלאי עשן. הסיבה היא שמהרגע שאש מתחילה לבעור, רק דקות ספורות עוברות עד ששריפה ממלאת את הבית כולו בעשן שחור וסמיך. האזהרה הקריטית שמספק גלאי עשן היא עניין של חיים ומוות, פשוטו כמשמעו. לכן, אם גלאי העשן שלכם ישנים מאוד או מקולקלים, חשוב להקדיש את הזמן להחלפתם.

 

גלאי עשן חש בנוכחות עשן ומפעיל אזעקה חזקה בתגובה. הדגמים השונים משתנים בגודלם ובצורתם, אבל דגמים ביתיים כוללים בדרך כלל מארזי פלסטיק ומותקנים גבוה על קיר או תקרה. כשמדובר בבטיחות שלכם ושל היקרים לכם, אסור להתפשר. למרבה המזל, רוב גלאי העשן אינם יקרים והם קלים להתקנה, אבל זה לא אומר שצריך לבחור אותם באקראיות. בדקנו עבורכם את הדגמים בשוק, כדי שתוכלו למצוא דגם שיעניק לכם שקט נפשי והגנה כאחד.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
לוגו של הסקירה

הצפצוף הכי חזק - גלאי עשן נייד דגם GS536G מבית GPT

בדרך כלל אנחנו מחפשים מכשירי חשמל ביתיים שלא ירעישו, אבל ההפך הוא הנכון כשזה מגיע לגלאי עשן. בין אם יש לכם קשיי שמיעה ובין אם אתם פשוט אוהבים לשים מוזיקה בפול ווליום, עם דגם GS536G של GPT תוכלו להיות בטוחים שעדיין תשמעו את ההתראה שלו.

GS536G מבית GPT

4.5 15

צפצוף רציף ועוצמתי שתוכלו לשמוע מעל לכל שאר הרעשים

יתרונות

צלצול רציף וחזק

מחיר מעולה

נורית חיווי

חסרונות

לא מצאנו!

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

מדובר במכשיר זול שמשתמש בסוללות 9V. בנוסף לכפתור הבדיקה המגיע עם כל גלאי עשן ומאפשר לכם לבדוק את תקינות המכשיר והסוללה, תמצאו כאן גם אור לד מהבהב שיסמן לכם שהגלאי פועל כשורה. מצד אחד, זו תכונה מרגיעה, אבל יש כאלה שיעצבן אותם האור הבלתי פוסק, כך שאנחנו ממליצים לכם לשים לב לכך, בעיקר אם אתם מתכוונים למקם אותו בחדר השינה. עוד לפני שהסוללה תיגמר, המכשיר יתריע על סוללה חלשה, כדי שתוכלו להחליף אותה בעוד מועד. הצפצוף שלו רציף ועוצמתי, כך שלא תהיה לכם בעיה לשמוע אותו גם אם הילדים משחקים בקול והטלוויזיה רועשת.

לוגו של הסקירה

החשמלי הכי טוב - גלאי עשן דגם SD728 מבית EVERDAY

אם אתם מחפשים גלאי עשן שלא ידרוש מכם תחזוקה שוטפת והחלפת סוללות, דגם SD728 של אוורדיי הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

SD728 מבית EVERDAY

4.5 15

נגמרו הימים של בדיקה והחלפת סוללות

יתרונות

חיבור ישיר לחשמל

סוללות גיבוי

חמש שנות אחריות

חסרונות

התקנה פחות פשוטה ממכשירים שעובדים על סוללה בלבד

קנה עכשיו ב- KSP

עם גלאי העשן הזה לא תצטרכו לחשוש שהסוללות ייגמרו. הוא מתחבר ישירות לחשמל, עם מתח של 230V. ומה קורה במקרה של הפסקת חשמל? טוב, בזמן הפסקת חשמל תיכנס לפעולה סוללת הגיבוי, ותתן לכם שקט נפשי גם אז. סוללת הגיבוי היא 9V, בדיוק כמו ברוב גלאי העשן. תצטרכו את עזרתו של חשמלאי כדי להתקין את הגלאי הזה, ואם התקרה שעליו תתקינו אותו עשויה מבטון, תצטרכו להוציא עוד כמה פרוטות ולקנות גם תושבת למכשיר. בגובה 30 מ"מ וקוטר 101 מ"מ, הגלאי הזה שוקל 150 גרם בלבד.

לוגו של הסקירה

רמה מעל כולם - גלאי עשן Google Nest Protect

גלאי העשן של Google מעניק לכם הגנה מקיפה, מגיע עם חיישנים מתוחכמים, מאפשר לכם להתחבר למערכת בטיחות ביתית ולקבל התראות לסמארטפון שלכם. תוכלו גם לשלוט בו דרך האפליקציה, מה שאומר שתוכלו להשאיר מאחור את הימים של לעמוד על כיסא או להשתמש במטאטא כדי ללחוץ על כפתורי המכשיר.

Google Nest Protect

4.5 15

הכי בטוח, הכי חכם, הכי טוב

יתרונות

התראות ושליטה באמצעות אפליקציה

גילוי עשן

להבות ופחמן חד חמצני

אפשרות חיבור למערכת אזעקה

חסרונות

יקר

צריך להזמין מחו"ל

קנה עכשיו ב- Amazon

הגלאי Google Nest Protect שומר על ביתכם מוגן בכמה דרכים. הוא יכול לזהות עשן, אבל עם חיישן הספקטרום המפוצל שלו, הוא מזהה לא רק שריפות עשן אלא גם שריפות עם להבות פעילות. בנוסף, יש לו  חיישן אלקטרוכימי המזהה פחמן חד חמצני.

 

כשהמכשיר יזהה עשן או פחמן חד חמצני, ה-Nest Protect יפעיל את האור המהבהב המובנה שלו, ישמיע אזעקה, ישתמש בהתראות קוליות כדי ליידע אתכם איזה סוג סכנה הוא מזהה, ואפילו ישלח התראות לטלפון שלכם דרך האפליקציה. שליטה דרך האפליקציה משמעותה גם שאתם תדעו על זיהו סכנה גם כשאתם לא בבית.

 

יכול להתחבר לאזעקות Nest Protect אחרות בבית שלך כדי ליצור רשת של בטיחות. המשמעות היא שהתראות קוליות יכולות להגיד לך באיזה אזור בדיוק הוא זיהה הימצאות עשן או אש.

 

כשאנחנו אומרים שהגלאי הזה הוא רמה מעל כולם, אנחנו לא מדברים רק על היכולות שלו. התכונות החכמות, החיישנים המעולים והאפשרויות הרבות מגיעים במחיר יקר יותר מגלאי עשן אחרים. אם תשאלו אותנו, היתרונות שווים את המחיר, במיוחד אם יש לכם בית קטן יותר שלא צריך יותר מדי גלאי עשן.

לוגו של הסקירה

חיי הסוללה הארוכים ביותר - גלאי עשן דגם GS526 עם סוללת ליתיום מבית GPT

בעוד רוב גלאי העשן עובדים על סוללות 9V רגילות, הדגם הזה עובד על סוללת ליתיום. מה ההבדל? סוללת ליתיום מחזיקה מעמד פי 3 מסוללה רגילה, מה שאומר שתוכלו להשתמש באותה סוללה במשך כ-10 שנים.

GS526 עם סוללת ליתיום מבית GPT

4.5 15

למי שרוצה סוללה שמחזיקה מעמד לאורך זמן

יתרונות

סוללה נטענת בעלת חיים ארוכים

שטח פעולה רחב

נורית חיווי

מגיע גם באריזות של 3

חסרונות

לא זול

קנה עכשיו ב- אור לבית

שטח הניטור שלו מרשים ביותר: בין 20 ל-40 מ"ר, מה שהופך אותו לגלאי מעולה לחדרים גדולים, אולמות וכדומה. הוא עולה קצת יותר מגלאי עשן עצמאיים אחרים, אבל ההבדל אינו משמעותי, בעיקר כשלוקחים בחשבון את העובדה שהסוללה תחזיק מעמד בערך לאותו זמן כמו המכשיר עצמו. כמובן, תצטרכו לטעון את הסוללה מדי פעם, והמכשיר ייתן לכם התראה כשהסוללה תהיה חלשה, כך שתדעו מתי הגיע הזמן לכך. לחצן בדיקה ונורית חיווי יאפשרו לכם לדעת אם הגלאי עובד כשורה.

לוגו של הסקירה

גלאי עשן כחול לבן - גלאי עשן עצמאי אמין על סוללה מבית ZurGroup צור גרופ

חברת צור הישראלית מתמחה בעיקר בהדברה אלקטרונית, אבל בין אם מדובר בהרחקת מזיקים, בכלים חקלאיים או בגלאי עשן, אתם יכולים לסמוך על הישראלים האלה שיעשו את העבודה באמינות, בבטיחות ובאקולוגיות.

גלאי עשן על סוללה מבית ZurGroup

4.5 15

אין כמו תוצרת הארץ!

יתרונות

מחיר טוב

ישראלי

התראה עוצמתית

חסרונות

שטח כיסוי לא גדול

קנה עכשיו ב- Last Price

זהו גלאי עשן עצמאי אמין מבית "להבות מערכות גילוי וכיבוי אש". המשקל שלו הוא 175 גרם, והוא מגיע עם סוללת 9V, מארז ברגים וחוברת הוראות שתאפשר לכם להתקין אותו בקלות. הוא מכסה שטח של 3 מטרים ומתריע על הימצאות עשן בעוצמה של 85dB .

סיכום

מדריך לבחירת גלאי עשן

עצמאי או חשמלי קיימים גלאי עשן המתחברים למערכת החשמל הביתית, וכאלה שעובדים באמצעות סוללות, ולכל אחד מהסוגים יש יתרונות וחסרונות.

  • חשמלי – הגלאים האלה מגיעים גם עם סוללת גיבוי למקרה של הפסקת חשמל, אבל לא דורשים החלפה שוטפת של סוללות, מה שמקל על התחזוקה שלהם ולא דורש מכם לזכור לבדוק ולהחליף סוללה. בשביל להתקין גלאי כזה, תזדקקו לחשמלאי, מה שאומר שעלות ההתקנה הראשונית תהיה גבוהה יותר. גם המכשיר עצמו עולה קצת יותר ממכשיר שעובד על סוללות, אבל בדרך כלל ההבדל במחיר אינו משמעותי.
  • עצמאי – גלאים העובדים על סוללות אמנם דורשים יותר תחזוקה שוטפת, אבל הם מגיעים עם התראה שמיידעת אתכם כשהסוללה נגמרת. הם קלים להתקנה ולהפעלה, ולא דורשים עזרת חשמלאי, אבל למרות שהם בטיחותיים ואמינים מאוד, הם לא עומדים בתקן הדרוש לטופס ארבע: הטופס שמעניק לכם אישור אכלוס.

 

עוצמת קול – במקרה של שריפה, חשוב מאוד שתוכלו לשמוע את האזעקה מיד ובקלות, לכן אתם צריכים לוודא שהאזעקה תהיה עוצמתית וקולנית.

 

סוג התראה – יכול להיות שאתם מעדיפים צפירה ארוכה או צפצוף קצבי אחיד, מהיר יותר או מהיר פחות. הכל תלוי במה שיתפוס את תשומת לבכם יותר. שימו לב שסוגי התראות מסוימים עשויים לעלות לכם על העצבים, אבל זה לאו דווקא דבר רע: הרי אתם לא רוצים להתעלם מהקול. למרות זאת, אם אתם סובלים מחרדות או בעיות בוויסות החושי, חשוב מאוד לבחור בסוג צפצוף שלא יכניס אתכם לפאניקה, משום שבמקרה של שריפה תצטרכו לחשוב בהיגיון ולשמור, כמה שאפשר, על קור רוח.

 

שטח כיסוי – ככל שהחדר גדול יותר, כך תצטרכו גלאי שמכסה יותר שטח, אז לפני שאתם קונים, שימו לב לשטח הפעולה של המכשיר וודאו שהוא יוכל לתת לכם את טווח ההשפעה הדרוש. זכרו שתמיד אפשר להתקין יותר מגלאי אחד כדי לוודא ששטח גדול יהיה בטוח.

 

מחיר – רוב הגלאים הרגילים (פוטו-אלקטריים) עומדים על טווח מחירים לא רחב מדי, כשההבדלים מגיעים בעיקר כשצריך לשלם לחשמלאי, כפי שקורה עם גלאי שמחובר לחשמל. זה אומר שהמחיר לא צריך להיות שיקול עיקרי כשמחליפים גלאי אחד בבית או מתקינים גלאי חדש במשרד קטן. אבל כדי לדאוג לבטיחות של אזור גדול, בין אם מדובר באולם גדול, בית מרובה חדרים או בניין רב קומות, תצטרכו כמה גלאי עשן, ואז העלויות יכולות להצטבר. קיימים דגמים שמגיעים במארזים, וזה יכול לחסוך לכם מעט כסף.

 

סוגי גלאים שוניםרוב גלאי העשן, וכל הגלאים בסקירה הזו עובדים בשיטה הפוטו-אלקטרית. בכל זאת, כדאי לדעת על הסוגים השונים של גלאי עשן וכיצד הם עובדים:

 

  • גלאי עשן פוטו-אלקטרי -גלאי העשן ה"רגיל" עובד באמצעות חיישן הקולט שינויים באור, כמו אלה שקורים כשעשן מערפל את האוויר, ומפעיל אזעקה כאשר עשן חודר לחדר. גלאים אלה מגנים טוב יותר מפני שריפות איטיות ואפופות עשן מאשר מפני שריפות מהירות ומשתוללות.
  • גלאי יינון – מגיע עם חיישן שבתוכו כמות קטנה של חומר רדיואקטיבי בין שני לוחות טעונים חשמלית. כשעשן חודר לחדר, זרימת היונים משתבשת, ומפעילה את האזעקה. גלאים מסוג יינון טובים בדרך כלל לזיהוי שריפות המתלקחות במהירות. השימוש בגלאים אלה מוגבל מאוד, מסיבה ברורה: אנחנו מניחים שאף אחד מכם לא התלהב לקרוא את המילה "רדיואקטיבי" כשמדובר במכשיר שאתם מתכננים להתקין בביתכם.
  • גלאי קרן – הגלאי הזה עובד בדומה לגלאי הקרן שתמצאו במערכות אזעקה ביתיות רבות. קרן לייזר סוקרת את השטח שמסביבה על מנת לזהות ולהתריע על נוכחות של עשן.

 

חשוב לדעת: התקנה ותחזוקה של גלאי עשן

גלאי עשן יכולים להציל חיים, אך יש להתקין אותם ולתחזק אותם כראוי. השתמשו בעצות אלה כדי לשמור על אזעקת גלאי העשן שלכם במצב מעולה, ותשמרו על בטיחות המשפחה שלכם.

 

בדקו את הסוללות – על פי דו"ח משנת 2023, סוללות מתות הן גורם מרכזי בתקלות באזעקות עשן. למעשה, שיעור התמותה משריפה בבית נמוך ב-55% בבתים עם אזעקות עשן שפועלות כראוי. כמעט כל גלאי מגיע עם מערכת התראה במקרה שהסוללות חלשות, אבל עדיין חשוב לבדוק את הסוללות. אם יש לכם גלאי עצמאי, העובד רק על בטריות, הקפידו לבדוק אותן מדי חודש. אם יש לכם גלאי חשמלי, בדקו את מצב הסוללות שלו לאחר כל הפסקת חשמל.

 

דאגו לפחות לגלאי אחד בכל קומה – מומלץ להתקין גלאי עשן בכל חדר, אבל אם לא תעשו את זה, לפחות תדאגו שבכל קומה בביתכם יהיה לפחות גלאי אחד. זה כולל את קומת המרתף.

 

הימנעו מרוחות – משבי רוח יפריעו לגלאי לזהות עשן כראוי, לכן, אל תתקינו אותו קרוב לחלון, למאוורר או למזגן.

 

הרחיקו מהכיריים – מקום אחד שבו הימצאות עשן בבית היא דבר שבשגרה הוא המטבח. אבל גלאי העשן לא יודע לזהות את ההבדל בין עשן שעולה מהסיר לבין עשן של שריפה. רבים ממליצים להתקין במטבח גלאי חום במקום גלאי עשן, אבל אם תחליטו בכל זאת להתקין שם גלאי אש, וודאו שהוא ממוקם במרחק מהתנור ומהכיריים.

 

שמרו על ניקיון – לכלוך ופסולת מפריעים לחיישנים של גלאי העשן שלכם. הצטברות אבק עלולה להוביל לאזעקות שווא או לעיכוב בזיהוי בזמן חירום. בין אם יש לך אזעקה פוטואלקטרית או גלאי יינון, ניקוי קבוע ישמור על גלאי העשן שלכם במצב תקין.

שאלות ותשובות על גלאי עשן מומלץ

כמה שנים מחזיק מעמד גלאי עשן?

גורמים רבים משפיעים על חייהם של גלאי עשן - החל מאיכות המוצר, דרך התקנה נכונה של המכשיר, ועד לתנאי הטמפרטורה והלחות שבחדר. ההמלצה היא להחליף גלאי עשן לפחות פעם ב-10 שנים, אבל חשוב לבדוק מדי פעם שהמכשיר עובד כראוי על ידי לחיצה על כפתור הבדיקה שלו.

מה אם מעשנים בתוך הבית?

גלאי עשן אמור לזהות ולהתריע על הימצאות עשן בחדר, ולכן, אם אתם מעשנים בתוך הבית, הוא פשוט יצפצף בלי הפסקה. מה עושים? במקום גלאי עשן, בוחרים בגלאי טמפרטורה.

איפה להתקין גלאי עשן?

עשן עולה למעלה, כך שהתקרה היא המיקום הטוב ביותר לגלאי עשן.

האם קול האזעקה של גלאי עשן מעצבן?

בדרך כלל, הוא לא נעים לאוזן, ותלוי בהעדפה שלכם, יהיו אזעקות שהקול שלהן יעצבן אתכם יותר, אבל אי אפשר לומר שזה דבר רע, שכן אם גלאי העשן מצפצף, כנראה שיש לכם בעיות קצת יותר גדולות לטפל בהם.