שואב אבק שוטף מומלץ: 4 שואבי אבק שוטפים מומלצים ביותר | Finder

הרגע הזה בו אנו מבינים שהגיע הזמן לנקות את הרצפה, לטאטא, להתכופף, לאסוף ולשטוף, גורם לרבים לחלום על כך שיכלו להרשות לעצמם לשלם למישהו שיעשה זאת במקומם, לפחות פעם בשבוע. אז כיום, ניתן לשלם באופן חד פעמי למכשיר שיעשה זאת במקומכם כל הזמן, מתי שתרצו וכמה שתרצו. הכירו את שואב האבק השוטף – הרובוט שינקה עבורכם את הבית בלחיצת כפתור (גם מרחוק…). בדקנו וסקרנו עשרות דגמים של שואבי אבק שוטפים והרכבנו בעבורכם את רשימת המומלצים. 

 

icon pos_1

ניתחנו

42 סקירות

ו-

1432 ביקורות

בתחום

חשמל לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על שואב אבק שוטף מומלץ

השואבים הרובוטיים נכנסו לחיינו כבר לפני שני עשורים, אך רק לקראת סוף העשור הקודם, עם החשיפה הרבה לה זכו מכשירים אלו, הם הפכו לפופולאריים ולמבוקשים בקרב בעלי דירות, בעלי בתים פרטיים ואף בקרב עסקים אשר החליטו ליהנות מהזכות ל"עובד ניקיון" פרטי.

 

מאז חשיפתו לעולם של דגם השואב הרובוטי הראשון, עברו אם כן הרבה מים (ואבק…) בנהר (ובשואב…) וכיום כולל המכשיר מגוון יכולות טכנולוגיות מרשימות ההופכות אותו לכלי ניקיון יעיל ומתוחכם, כאשר אחד הפיתוחים האהובים והמבוקשים ביותר בקרב הקהל, המהווה ערך מוסף משמעותי למכשיר ולתעלות שמציע, הינו יכולת השטיפה.

 

אז מהו השואב הרובוטי? מהן יכולותיו? מהו שואב אבק שוטף וכיצד תדעו גם אתם לבחור את השואב המתאים ביותר לביתכם? ריכזנו עבורכם את כל מה שרציתם לדעת על ידידו הטוב ביותר של מי שלא אוהב לנקות את הרצפה בעצמו. בנוסף, בחנו עשרות דגמים של שואבי אבק שוטפים מבית מותגים שונים ומצאנו את ארבעת המומלצים שביניהם.  

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שואבי אבק שוטפים המומלצים על-ידי המומחים שלנו

פסגת הטכנולוגיה

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

תמורה מצוינת למחיר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השואב השוטף שבאמת שוטף

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

מהו שואב אבק רובוטי ואיך התחיל את דרכו?

השואב האבק הרובוטי הינו שואב רובוטי אוטונומי, בעל מערכת ייעודית לניקוי רצפות, הפועל בעזרת חיישנים מיוחדים ומערכות רובוטיות, המחוברים לבקרים הניתנים לתכנות לשגרת ניקוי וכיום אף ללמידה עצמית.

 

הרעיון עצמו עלה עוד בספר המדע הבדיוני "The door into summer משנת 1956 ולאחר מכן בסדרת "הנוקמים" בשנת 1969, בתקופות בהן הקדמה עדיין לא אפשרה כמובן את פיתוחו של מכשיר מסוג זה. כשני עשורים לאחר מכן, באמצע שנות ה – 80, אף פותח צעצוע בשם DustBot על ידי חברת Tomy, כחלק מקו הצעצועים הרובוטיים של החברה, שימש לניקיון שולחנות העבודה של ילדים ובעזרת מערכת שאיבה פשוטה וקטנה שאב לכלוך קל כדוגמת חתיכות נייר קטנות.

 

תחילת דרכו של המכשיר במציאות הינה בשנות ה – 90, עם הקמתה של חברת iRobot ולאחר מכן עם כניסתן של חברות נוספות אשר ניסו כולן להחיות את שוק שואבי האבק הרובוטיים ולהפיצם להמונים, אך כשלו בכך. בתחילת שנות ה – 2000 הוצגו דגמים נוספים אך לא צלחו הן בשל כישלון שיווקי, הן בשל מחיר גבוה והן בשל שיקולי עלות תועלת של קהל היעד. 

 

עם זאת, לקראת סוף העשור הראשון של האלף הנוכחי, ההתפתחות הטכנולוגית והקידמה אפשרו את פיתוחם של מכשירים בעלי יכולות מתקדמות (אף עד לרמת רובוט שוטף עם שלל תכונות ותוכניות עבודה), עם עלויות ייצור מוזלות ובכך יצרו שוק הולך וגדל של מכשירים בעלי פופולאריות וביקוש הגדלים בהתאמה. כך, מתפארים בימינו השואבים הרובוטיים בשלל יכולות המאפשרות להם לבצע מגוון פעולות מתוחכמות ובזכותן להעניק לבעלי הבית רצפה מצוחצחת להפליא.

לוגו של הסקירה

שואב שוטף iRobot Roomba Combo j7 - פסגת הטכנולוגיה

איירובוט, שהפך לשם דבר בתחום השואבים הרובוטיים מגיע בגרסה חדשה ומתקדמת, עם טכנולוגיה פורצת דרך ועיצוב חדשני.

iRobot Roomba Combo j7

4.5 15

יתרונות

רמת ניקיון והסתגלות לסביבה

עיצוב

חסרונות

מחיר

קנה עכשיו ב- Last Price

המכשיר המתקדם הינו בעל עוצמת שאיבה משופרת להרמת חלקי לכלוך בקלות ובעזרת מערכת השטיפה המתקדמת מספק ניקיון מיטבי לביתכם. המכשיר פועל על פי תוכנית ניקיון בעלת ארבעה שלבים: מברשת צד משופרת לניקוי איכותי גם בפינות, מברשות גומי כפולות המשמשות לאיסוף האבק והלכלוך, מערכת יניקה עוצמתית ביותר ולסיום ניגוב רטוב.

 

אחד השדרוגים הבולטים בדגם, הוא יכולת הניווט המרשימה, המאפשרת למכשיר לזהות מגוון עצום של אובייקטים, לרבות בעלי חיים ולתכנן את העבודה כך שכל האזור ינוקה, תוך הימנעות מהיתקלות באובייקטים אלו. כמו כן, מסוגל הרובוט גם לזהות שטיחים וכך להימנע מהרטבתם בעת הניקיון, על ידי הרמה אוטומטית של הזרוע השוטפת.

 

באמצעות האפליקציה הייעודית, תוכלו להגדיר לרובוט להתחיל בעבודת הניקיון גם כשאינכם בבית ולחזור בסוף היום לבית נקי.

לוגו של הסקירה

שואב אבק שוטף הנותן תמורה מצוינת למחיר MI ROBOT VACUUM MOP 2 ULTRA

שואב האבק הרובוטי השוטף החדש של שיומי המציג יכולות מרשימות במחיר מרשים לא פחות.

MI ROBOT VACUUM MOP 2 ULTRA

4.5 15

יתרונות

יכולות

מחיר

סוללה עוצמתית

אפליקציית ניהול פעילות המכשיר

חסרונות

גודל תחנת העגינה

קנה עכשיו ב- Last Price

שיומי מציגים את השואב הרובוטי השוטף המתקדם והיעיל שיבצע עבורכם את עבודת הניקיון המלאה, ללא כל צורך בהתערבות: שאיבה, שטיפה וריקון פסולת ממיכל המכשיר אל תוך מיכל ייעודי בתחנת העגינה.

 

מבדיקות שערכנו, למכשיר עוצמת שאיבה חזקה במיוחד, המסירה אבק, לכלוך ושערות בקלות רבה, ממשטחים, מחריצים ומסדקים. אלו נשאבים אל תוך מיכל ענק ועם סיום העבודה מועברים אל עמדת ריקון אוטומטית המצוידת בשק בנפח 4 ליטרים (הנרכשים בנפרד).

 

מערכת הניווט המתקדמת, הכוללת חיישן 3D, מאפשרת לרובוט לנקות ביעילות כל חלל ולהימנע מהיתקלות באובייקטים, לרבות מרהיטים נמוכים העלולים לגרום לרובוט להיתקע בעת המעבר מתחתם.

 

האפליקציה הייעודית של שיומי מאפשרת לבעלי המכשיר להפעילו מרחוק, לתכנן את מסלול העבודה, לחסום אזורים, להפנות לאזור ספציפי ולעקוב אחר התקדמות העבודה.

 

 

בסרטון: השוואת יכולת השאיבה בין שואבים רובוטים שונים

לוגו של הסקירה

שואב אבק שוטף במחיר הזול בקטגוריה - Roidmi EVE Plus

שואב האבק של המותג Roismi מבית שיומי – השילוב בין פונקציונאליות למחיר מוזל

Roidmi EVE Plus

4.5 15

יתרונות

רמת הניקיון

גודל תחנת העגינה

מחיר

חסרונות

איכות השטיפה

Eva 2023
קנה עכשיו ב- Last Price

 השואב השוטף של Roidmi מציע מגוון פונקציות במחיר משתלם ביותר. המכשיר הינו בעל יכולת ניווט לייזר LDS, מסוגל לנווט בין מכשולים המזוהים על ידי החיישנים, לטפס על מכשולים בגובה של עד 2 ס"מ וניתן לשליטה גם באמצעות האפליקציה הידידותית. בלחיצת כפתור אחת הרובוט יתחיל את עבודתו העצמאית, הכוללת שאיבה, ניגוב לח ובסיום ריקון עצמי לתחנת הריקון החכמה.

 

למכשיר 2 מברשות צד המאפשרות איסוף אופטימלי של כמות הלכלוך משטח הניקיון ויחד עם עוצמת השאיבה של המכשיר מעניקות ניקיון ברמה טובה מאד. מבדיקה שערכנו, סוללת הליתיום של המכשיר מעניקה לו את היכולת לנקות במשך כ – 200 דקות לאחר טעינה מלאה וברמת השאיבה הרגילה, בעוד שבעוצמת שאיבה נמוכה הסוללה תספק כ – 250 דקות עבודה. 

לוגו של הסקירה

Yeedi Mop Station - השואב השוטף שבאמת שוטף

בניגוד למתחרים בקטגוריה, מדובר ברובוט שאכן הדגש בפעילותו הוא פעולת השטיפה. המכשיר מצויד בשתי כריות קרצוף אקטיביות הפועלות במהלך השטיפה, בניגוד למתחרים, המציעים מעין מגבון לח בלבד. כך, מבוצעת שטיפה ברמה גבוהה למדי, אם כי עדיין אינה משתווה לשטיפה ידנית של הרצפה ועם זאת גם מצריכה כמו מים רבה.

Yeedi Mop Station

4.5 15

יתרונות

איכות השטיפה

איכות השאיבה

רעש

יכולות הניווט

חסרונות

מחיר

נוחות השימוש

קנה עכשיו ב- Last Price

מדובר במכשיר מהדור הבא של הרובוטים השוטפים, המשלב את יכולת השטיפה המתקדמת עם יכולת שאיבה ממוצעת וסוללה המספקת זמן עבודה של כשעתיים וחצי לאחר טעינה של כ – 6 שעות. 

 

מבדיקה שערכנו, האפליקציה הייעודית של המכשיר, המוצעת גם בשפה העברית, מאפשרת לשלוט בו ובפעילותו ומספקת מידע אודות העבודה המתבצעת, תוך בניית מפה של האזור המיועד לניקוי (אורכת זמן רב בעת המיפוי הראשוני) ושל התקדמות העבודה. 

 

השואב השוטף מצויד במיכל ממוצע בגודלו המצריך ריקון של כפעם בשבוע, יחד עם תחזוקת 4 המברשות שאמנם עושות עבודה טובה באיסוף הלכלוך אל פתח היניקה, אך עם זאת דורשות ניקיון תקופתי משערות ולכלוך הנתפסים בהן.

כיצד דירגנו שואבי אבק שוטפים?

אז בכדי לבצע את הסקירה לקחנו בשלב הראשון בחשבון את הצרכים השונים כמו: גודל הדירה, נוחות, העדפות, גובה התקציב אשר מוקצה למטרה ועוד..
בשלב הבא, בדקנו עשרות שואבי אבק שוטפים מבית מותגים שונים ובהליך הבדיקה שמנו דגש על פרמטרים כמו: איכות השאיבה, שיטת השאיבה (ישירה, ציקלונית וכיוצא בזה..), גודל ומשקל, צינור, אביזרים נלווים, קיבולת מים ועוד.. 
בהתבסס על כל הפרמטרים הללו כמו גם איסוף חוות דעת של משתמשים בדגמים השונים, הרכבנו למעשה את הסקירה ובצענו את הבחירה. 

סיכום

לאנשים רבים הצורך בתיחזוק תמידי של ניקיון הבית הוא מכביד מאוד, ולכן האפשרות של שואב שוטף רובוטי זו בשורה של ממש לכל המתקשים בעבודות הבית. גם לאלה שמקפידים במיוחד על ניקיון תמידי וזה דורש מהם זמן רב, שואב שוטף רובוטי יכול לעזור ולהקל.

 

כך תבחרו את השואב המושלם עבורכם

אז החלטתם גם אתם להתקדם, לרכוש רובוט שואב שוטף ולהתחיל ליהנות מרצפה מצוחצחת בבית ללא כל מאמץ. עכשיו כל שנותר להם הוא לבחור את הדגם הרצוי, שיעמוד לשירותכם בכל רגע נתון. אז איך בוחרים בשואב האבק הרובוטי המתאים ביותר עבורכם, עבור צרכיכם ודרישותיכם וכמובן – עבור הבית או המשרד שלכם.

על מנת לבחור בשואב האבק הרובוטי המושלם, עליכם לבחון מספר קריטריונים עיקריים, שיסיעו לכם בהחלטתכם:

 

  • יכולות המכשיר – כפי שפורט לעיל, השואבים הרובוטים בימינו התברכו בשלל יכולות ומאפיינים. בחנו את יכולותיו של המכשיר והתאימו אותם לצרכיכם. קחו בחשבון שיכולות מגוונות ומתקדמות באות לידי ביטוי גם במחירו של המכשיר, כך שאם אין לכם צורך ממשי בחלק מיכולותיו של מכשיר מסוים, בחנו מכשירים אחרים. באותה מידה, אם למכשיר מסויים חסרות תכונות הנדרשות מבחינתכם, אל תתפשרו ומצאו את המכשיר המתאים הכולל את תכונות אלה. כאמור, אחת התכונות הבולטות והאהובות ביותר כיום הינה יכולת השטיפה המשדרגת באופן משמעותי את איכות ניקיון הרצפה והופכת את שוטף הרצפות האלחוטי לפופולארי ביותר.
  • יכולות ניווט – וודאו שהמכשיר בו בחרתם הינו בעל יכולות ניווט מתקדמות, שכן דגמים ישנים יחסית עלולים להיות בעלי תוכניות ניווט ישנות אשר יקשו על המכשיר לנווט בביתכם ולבצע את עבודתו באופן אופטימלי.
  • אפליקציה לשימוש מרחוק ותוכניות עבודה – אחד היתרונות הבולטים של שואבי האבק הרובוטיים בימינו הינו היכולת להפעלה מרחוק, למעקב אחרי פעילות המכשיר ולקביעת תוכניות עבודה ייעודיות בהתאם לנוחות בעלי הבית ולמאפייני הבית. בדקו אם המכשיר בו אתם מעוניינים אכן תומך בהפעלה מרחוק, במעקב אחר הפעילו באמצעות אפליקציה ייעודית וכמו כן שמציע מגוון תוכניות עבודה.
  • עיצוב – מכיוון שהשואבים הרובוטיים ותחנות העגינה שלהם בולטים למדי, הם מעוצבים כיום באופן שמאפשר למקם אותם גם במרכז הבית ולשלב אותם אפילו כחלק מהפריטים הנמצאים בסלון ובאזורים אחרים בבית החשופים לדיירי הבית ולאורחים. במידת האפשר, בחרו דגם המתאים מבחינת הגודל, העיצוב והצבע לחלל בו מיועד להיות ממוקם.
  • מחיר ואחריות – כמו כל מכשיר חשמלי אחר, גם שואב אבק שוטף מוצע במגוון מחירים, בהתאם למותג, לתכונות המכשיר ולמאפייניו. בעת בחירתכם בשואב אבק רובוטי, הקפידו להשוות מחירים, לוודא שאתם מיועדים לשלם על מכשיר שאכן משרת את צרכיכם ושעומד בכל שדרישותיכם. כמו כן, וודאו שעם רכישתו ניתנת גם אחריות ובדקו את התנאים למימושה ואת תוקפה.

 

בסרטון: מה לבדוק כשבוחרים שואב אבק שוטף

 

היתרונות של רובוט שואב אבק שוטף

ניקוי יעיל וחוסך זמן: אחד היתרונות המשמעותיים של שואב אבק רובוטי לשטיפה הוא יכולתו לבצע מספר משימות ניקוי בו זמנית. על ידי שילוב של פונקציות טאטוא וניגוב, זה יכול לנקות ביעילות את הרצפות בשבריר מהזמן בהשוואה לשיטות ניקוי מסורתיות. כבר לא צריך להשקיע שעות בטאטוא וניגוב ידני, מכיוון שהשואב הרובוטי יכול להתמודד עם שתי המשימות בו זמנית, ומשאיר יותר זמן פנוי.

 

ניקוי יסודי והיגייני: פונקציית הניגוב של שואב אבק רובוטי לשטיפה מבטיחה חווית ניקוי יסודית והיגיינית יותר. זה יכול להסיר לא רק אבק ופסולת אלא גם שאריות דביקות, כתמים וחיידקים מהרצפות. זה מועיל במיוחד עבור משקי בית עם ילדים או חיות מחמד, שכן הוא עוזר לשמור על סביבת חיים נקייה ובריאה יותר.

 

נוחות ואוטומציה: עם שואב אבק רובוטי לשטיפה, תוכלו ליהנות מהנוחות של ניקוי אוטומטי. ניתן לתכנת מכשירים חכמים אלו לנקות בזמנים ספציפיים או אפילו לשלוט בהם מרחוק באמצעות אפליקציות לסמארטפון. ניתן לתזמן את תהליך הניקיון, להתחיל ולהפסיק בהתאם להעדפות, ולאפשר לכם לחזור הביתה לרצפות נקיות ללא כל מאמץ מצידכם.

 

רבגוניות ויכולת הסתגלות: שואבי אבק רובוטיים לשטיפה נועדו לעבוד על סוגים שונים של רצפות, כולל עץ, אריחים ושטיחים דקים. לרוב הם מגיעים עם מצבי ניקוי וחיישנים מתכווננים שיכולים לזהות משטחים שונים ולהתאים את שיטת הניקוי בהתאם. הרבגוניות הזו מבטיחה שהרצפות שלכם ינוקו ביעילות, ללא קשר לסוג הריצוף שיש לכם בבית.

 

האם יש חסרונות לשואבי אבק רובוטיים שוטפים?

בעוד ששואבי אבק רובוטיים לשטיפה מציעים יתרונות רבים, חשוב לקחת בחשבון את המגבלות שלהם. אחד החסרונות העיקריים הוא חוסר היכולת שלהם לנווט ולנקות חללים מורכבים או עמוסים ביעילות. מכשירים אלה מסתמכים על חיישנים וטכנולוגיית מיפוי כדי לנוע, אך הם עשויים להתקשות לנווט סביב מכשולים כמו רהיטים או כבלים. זה יכול לגרום להחמצת אזורים או ניקוי לא שלם.

בנוסף, שואבי אבק רובוטיים לשטיפה עשויים שלא להתאים לכל סוגי הריצוף. הם עשויים להתקשות לנקות ביעילות שטיחים או שטיחים עבים, מכיוון שהמברשות ועוצמת היניקה לא יהיו חזקים מספיק כדי להסיר לכלוך ופסולת עמוקים. במקרים כאלה, ניקוי ידני או שימוש בשואב אבק מסורתי עשויים להיות יעילים יותר.

חיסרון נוסף הוא הצורך בתחזוקה וניקוי שוטפים של השואב הרובוטי עצמו. יש לרוקן ולנקות באופן קבוע את פח האשפה ומאגר המים כדי לשמור על ביצועים מיטביים. ייתכן שיהיה צורך להחליף את המברשות והמסננים מעת לעת, מה שמוסיף לעלות התחזוקה הכוללת.

יתר על כן, כמה שואבי אבק רובוטיים יכולים להיות יקרים למדי בהשוואה לשואבי אבק מסורתיים. הטכנולוגיה והתכונות המתקדמות שהם מציעים תורמים לתג המחיר הגבוה שלהם. חיוני לקחת בחשבון את התקציב ולשקול את העלות מול הנוחות והיעילות שהם מספקים.

לבסוף, השטיפה של שואב אבק שוטף רובוטיי עשויה שלא להתאים לצרכי הניקיון של כולם. אם יש לכם דרישות ניקוי ספציפיות או שאתם מעדיפים גישה מעשית יותר לניקוי, שואב אבק מסורתי עשוי להיות אופציה טובה יותר.

 

אז מהם יכולותיו של השואב הרובוטי?

כיום, יכולים כאמור בעלי השואבים הרובוטיים ליהנות מרצפה נקייה ללא כל מאמץ, באופן קבוע ובכל עת, עובדה אשר הפכה במרוצת השנים את השואב הרובוטי לאביזר ניקיון חובה בכל בית. זאת, הודות לשלל יכולות מתוחכמות ואמצעים ההופכים אותו לכלי ניקוי הרצפה האידיאלי: 

 

  • שאיבה – זוהי תכליתו העיקרית של השואב הרובוטי, כפי ששמו מעיד וייעודו הבסיסי ביותר הינו שאיבת הלכלוך מרצפת החלל בו הוא ממוקם. עם זאת, כל שואב יונק את האבק והלכלוך מהרצפה בעוצמה אחרת, כך שייתכן ושואבים חלשים לא יצליחו לשאוב את הרצפה בצורה מושלמת, אך עדיין פעולתם תהיה טובה יותר מזו של טאטוא ידני על ידי האדם (אם כי כיום רוב השואבים בימינו מבצעים את עבודתם ברמה מספקת). פעולת השאיבה מתבצעת בהצלחה על מרבית סוגי המשטחים, כשלרוב מדובר על רצפות או פרקט.  
  • מברשות – לשואבי האבק הרובוטיים מברשת ראשית הנמצאת בתחתיתו של השואב ואספת את הלכלוך אל פתח היניקה ומברשת צד האוספת את הלכלוך מצידו של המכשיר אל מרכזו, כך שייאסף גם הוא על ידי המברשת הראשית ופתח היניקה. באמצעות מברשת הצד מסוגל המכשיר לנקות ביעילות את דפנות החדר ואת פינותיו ועל בסיס יכולת זו מבוצע גם הניווט האוטונומי של המכשיר. כיום, נעשה שימוש במברשות גומי מיוחדות, המתאימות לסוגי רצפה שונים ואינן מסתבכות עם שיער חיות מחמד למיניהן.
  • שטיפה – יכולת השטיפה, אשר הפכה לפופולארית בקרב השואבים הרובוטיים בשנים האחרונות, מאפשרת לבעלי רובוט שואב שוטף ליהנות מבית נקי אף יותר. השואבים הרובוטיים של ימינו מצויידים גם במברשות או מגב הספוגים במים ומבצעים שטיפה עדינה לאחר יניקת האבק. כך מדובר למעשה בשוטף רצפות אלחוטי חכם, המבצע הרטבה מדודה של המברשות או המגב לאורך כל זמן הפעילות ובכך מבטיח עבודת ניקיון משופרת ומשודרגת באופן משמעותי.
  • מיכל איסוף גדול – כמו כל שואב, גם השואב הרובוטי מכיל תא אליו נאסף הלכלוך הנשאב. עם זאת, בשל גודלו של המכשיר, גם מיכל הלכלוך אינו גדול במיוחד ודורש ריקון תדיר על מנת לאפשר את פעילותו התקינה. מכשיר בעל תא גדול יותר יאפשר ביצוע של שאיבות רבות יותר טרם הצורך בפתיחתו וריקונו.
  • מערכת ריקון אוטומטי – על מנת להפוך להקל אף יותר על בעלי המכשיר, נחסכת מהם בימינו אף פעולת ריקון תא הלכלוך של המכשיר, שכן עם שיבתו לתחנת העגינה, מבוצע ריקון של תא זה אל תוך שקית הדורשת ריקון רק לאחר עשרות פעולות שאבה.
  • סריקת החלל – החיישנים הם הבסיס של עבודתו של השואב הרובוטי. באמצעות חיישנים וסורקים ייעודיים, מסוגל השואב לנווט את דרכו בחלל החדר, לשרטט מפה של החלל ולעבור ביעילות על כל השטח. השואבים פועלים על אלגוריתם שמחשב למעשה את השטח שנוקה ואת השטח שנשאר לנקות ועל פיו המכשיר מכוון לאזורים שעדיין לא נוקו, ביעילות מקסימלית. סריקת החלל יכולה להתבצע הן על ידי סריקת לייזר והן על ידי צילום. למכשירים חדשניים, גם יכולות הסריקה משופרות ומאפשרות מעבר וודאי על כל השטח.
  • הימנעות ממכשולים – השואב הרובוטי פועל באמצעות חיישנים. חיישנים אלו מסוגלים בימינו למנוע מהמכשיר הגעה אל מכשולים אליהם לא אמור להגיע ושאין ביכולתו להתמודד איתם, כדוגמת מדרגות, כבלים ואף בעלי חיים. כמו כן , איכותם של החיישנים מאפשרת ניווט קל מתחת ומסביב לרהיטים ולחפצים המונחים על הרצפה, כמו גם ניווט פשוט לאורך קצוות החדר.
  • הפעלה מרחוק, שליחת ושמירת מידע – אחת היכולות האהודות והיעילות ביותר של השואב הרובוטי הינה היכולת להפעלתו מרחוק. מבחר השואבים המוצעים כיום כוללים אפליקציה תומכת, המאפשרת שליטה במכשיר מרחוק וקבלת עדכונים על פעילותו, לרבות מפות המתארות את התקדמות תהליך הניקיון בבית בזמן אמת ונתונים נוספים המספקים מידע על עבודת הניקיון בכל רגע נתון. כך, יכולים בעלי המכשיר להפעילו בזמן שאינם בבית ולדאוג שעבודת הניקיון של השואב הרובוטי תסתיים עד לחזרתם.   כמו כן, המידע הנשמר על פעילות המכשיר העכשווית ועל היסטוריית הניקיון, מסייע לבעליו לעקוב אחר מצב הניקיון בבית, להגדיר שאיבה נוספת בחלל רצוי ספציפי במידת הצורך, לוותר על פעולת ניקיון בחדר מסויים, לעצור אותה או לשוב אליה.
  • חיי סוללה – חיי הסוללה (משך הפעילות שלה לאחר הטענה) משתנים ממכשיר למכשיר. מכשירים חדשים וחדשניים מצויידים בסוללה איכותית וחזקה אשר לאחר הטענתה במלואה תאפשר עבודה רציפה במשך זמן רב ולפיכך גם ניקוי של בתים פרטיים או בתי עסק גדולים. הסוללה עצמה נטענת בכל פעם שהשואב מסיים את עבודתו וחוזר אל תחנת העגינה שלו, המחוברת לחשמל. לרוב, הטענה מלאה של הסוללה תיארך מספר שעות, כאשר הטענה ראשונית עשויה לארוך אף 16 שעות. עם רכישתו של שואב רובוטי, יש לבדוק א הוראות ההטענה בדף ההוראות המצורף למכשיר.
  • תכנות לפי נוחות ולמידה עצמית – עם ההתפתחות הטכנולוגית וכמו מכשירים רבים אחרים, גם השואבים הרובוטיים קיבלו יכולות מתקדמות, הודות ל"מוח" המכשיר המתקדם המיוצר והמתוכנת בימינו. בין יכולות אלה גם יכולתו של המכשיר לציית להוראות, הגדרות ותכנות הניתנים לקביעה על ידי המשתמש, בהתאם לרצונו ולצרכיו. כמו כן, הודות לאלגוריתמים מתקדמים, מסוגלים השואבים הרובוטיים החדשניים של ימינו גם לבצע למידה עצמית, באמצעותה יכולים להתאים את עבודתם עצמאית ובאופן אופטימלי לסביבה בה ממוקמים, לבעלי הבית ולשגרת יומם ולדפוסים החוזרים על עצמם בהיסטוריית העבודה.  

 

שואב אבק רובוטי רגיל לעומת שואב אבק שוטף רובוטי

שואב אבק רובוטי רגיל ושואב רובוטי שוטף מומלץ אולי נראים דומים במבט ראשון, אבל יש הבדלים משמעותיים בין השניים. בעוד ששני סוגי שואבי האבק נועדו לנקות באופן אוטונומי את הרצפות, יש להם פונקציות ויכולות ברורות.

שואב אבק רובוטי רגיל מתמקד בעיקר בניקוי ויניקת לכלוך ופסולת מהרצפות. הוא משתמש במברשות ובכוח יניקה כדי לאסוף אבק, שיער של חיות מחמד וחלקיקים אחרים. שואבי אבק רובוטיים אלה יעילים בניקוי משטחים קשים כמו רצפות עץ ואריחים, כמו גם שטיחים דקים.

מצד שני, רובוט שואב שוטף מומלץ לאלה שמעוניינים לא רק אבק במטאטא אלא גם בשטיפת הרצפות. יש לו מיכל מים נוסף וחיבורי בד מיקרופייבר המאפשרים לו להרטיב ולנגב את הרצפה תוך כדי תנועה. סוג זה של שואב אבק רובוטי שימושי במיוחד לניקוי נזילות, הסרת שאריות דביקות והענקת ניקוי יסודי לרצפות.

פונקציית השוטף של שואב שוטף רצפה מומלץ במיוחד עבור בתים עם חיות מחמד, ילדים או אנשים עם אלרגיות. על ידי ניקוי הרצפות, זה עוזר לחסל חיידקים ואלרגנים, ומספק סביבת חיים בריאה יותר.

יתר על כן, שואב אבק רובוטי לשטיפה כולל בדרך כלל טכנולוגיית ניווט מתקדמת כדי למנוע מכשולים ולכסות ביעילות את כל שטח הרצפה. ייתכן שיש לו גם מצבי ניקוי הניתנים להתאמה אישית, כגון ניקוי נקודתי או ניקוי קצוות, כדי למקד לאזורים ספציפיים או לפינות שקשה להגיע אליהם.

 

למה המותג חשוב

המותג של שואב אבק רובוטי רגיל ממלא תפקיד מכריע בתהליך קבלת ההחלטות. כשמדובר בהשקעה במכשיר ביתי כמו שואב אבק רובוטי, המוניטין והאמינות של המותג הם גורמים משמעותיים שיש לקחת בחשבון.

ראשית, מותג מבוסס לעתים קרובות מסמל אמון ואמינות. למותגים בעלי מוניטין יש היסטוריה של ייצור מוצרים באיכות גבוהה שנבדקו והוכחו על ידי לקוחות רבים. הם משקיעים במחקר ופיתוח כדי לשפר ללא הרף את המוצרים שלהם, כדי להבטיח את שביעות רצון הלקוחות.

שנית, תמיכת הלקוחות והשירות לאחר המכירה של המותג הם שיקולים מכריעים. בכל מקרה של בעיה או שאלה, מותג אמין יספק תמיכת לקוחות מעולה, כולל זמני תגובה מהירים ופתרון בעיות מועיל. הם עשויים גם להציע אחריות או ערבויות, המעניקים ללקוחות שקט נפשי וביטחון ברכישתם.

שלישית, למותג בעל מוניטין יש לרוב מגוון רחב של אביזרים, חלקי חילוף ושדרוגים זמינים למוצריו. זה מאפשר ללקוחות להתאים אישית ולשפר את שואב האבק הרובוטי שלהם בהתאם לצרכים הספציפיים שלהם. זה גם מבטיח שלקוחות יכולים למצוא בקלות חלקי חילוף או אביזרים נלווים בעת הצורך, ומאריך את תוחלת החיים של המכשיר שלהם.

יתרה מכך, למותג ידוע יש לרוב קהילה מקוונת ובסיס משתמשים חזק. זה יכול להועיל ללקוחות מכיוון שהם יכולים למצוא טיפים מועילים, טריקים ועצות לפתרון בעיות ממשתמשים אחרים, ואף בנושאים כלליים אחרים שקשורים לעולם הניקיון כמו מנקה חלונות מומלץ. שייכות לקהילה כזו יוצרת תחושת שייכות ותמיכה, בידיעה שאחרים גם מתעניינים בנושאים שמטרידים אתכם ומשתמשים ונהנים מאותו מותג של שואב אבק רובוטי. מותגים ידועים לדוגמה הם שואבי אבק מבית שארק אפשר גם למצוא שואב אבק של חברת שיואמי שזו גם חברה נחשבת מאוד. בדרך כלל חברות נחשבות מציעות מכשירים נוספים כמו מכונה לשטיפה בלחץ שיכולים גם לעניין את מי שמתעניין במכשירים לניקיון לבית.

לבסוף, המחויבות של המותג לחדשנות ולהישאר מעודכנים בטכנולוגיה העדכנית ביותר היא חיונית. מותג בעל מוניטין ישקיע ללא הרף במחקר ופיתוח כדי להביא תכונות חדשות ושיפורים למוצרים שלהם. זה מבטיח שלקוחות יוכלו ליהנות מההתקדמות העדכנית ביותר בטכנולוגיית שואב אבק רובוטי.

 

תחזוקה וניקיון של שואב האבק הרובוטי

כדי להבטיח את אורך החיים והביצועים האופטימליים של שואב האבק הרובוטי, תחזוקה וטיפול נכונים חיוניים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור עליו במצב מעולה:

1. נקו את המברשות והפילטרים באופן קבוע: עם הזמן, המברשות והפילטרים עלולים להיסתם מלכלוך, שיער ופסולת. הסירו את המברשות והפילטרים לפי הוראות היצרן ונקו אותם היטב. זה ימנע מהשואב לאבד את כוח היניקה ויבטיח ניקוי יעיל.

2. רוקנו את פח האשפה לעתים קרובות: יש לרוקן את פח האשפה של שואב האבק באופן קבוע כדי למנוע ממנו לעלות על גדותיו. זה גם ימנע התפתחות של ריח לא נעים ויבטיח ניקוי רציף ללא הפרעות.

3. בדקו אם יש פסולת סבוכה או לכודה: מדי פעם, פסולת יכולה להסתבך במברשות או להילכד בחלקים אחרים של השואב. בדקו אם יש חסימות והסירו אותן בזהירות כדי למנוע נזק לרכיבי השואב.

 

4. נקו את החיישנים: החיישנים בשואב האבק הרובוטי השוטף ממלאים תפקיד מכריע בניווט וזיהוי מכשולים. נקו את החיישנים בעדינות עם מטלית רכה כדי להבטיח ניווט מדויק ולמנוע שגיאות אפשריות.

 

5. שמרו על נקיון עמדת הטעינה: שואב שוטף אלחוטי מומלץ כולל גם עמדת טעינה ועמדת הטעינה היא מרכיב חשוב בשואב האבק. נקו באופן קבוע את מגעי הטעינה וודאו שהאזור סביב עמדת הטעינה נקי מכל מכשול שעלול להפריע לתהליך העגינה.

 

6. בדקו אם קיימים עדכוני תוכנה: לעתים קרובות יצרנים משחררים עדכוני תוכנה עבור שואבי האבק הרובוטיים שלהם כדי לשפר את הביצועים ולהוסיף תכונות חדשות. בדקו אם קיימים עדכונים באופן קבוע והתקינו אותם כפי שהומלץ כדי להבטיח פונקציונליות מיטבית.

 

האם שואב אבק רובוטי לשטיפה מתאים לכם

בחירת שואב האבק המתאים לצרכים שלכם יכולה להיות משימה לא פשוטה. אמנם שואב אבק רובוטי לשטיפה מציע יתרונות רבים, אך ייתכן שהוא לא הבחירה הנכונה עבור כולם. שקלו את הגורמים הבאים כדי לקבוע אם שואב אבק רובוטי לשטיפה מתאים לכם:

ראשית, העריכו את צרכי הניקיון שלכם. אם יש לכם בעיקר רצפות קשות או שילוב של רצפות קשות ושטיחים דקים, שואב אבק רובוטי לשטיפה יכול להיות יעיל ביותר בשמירה על הרצפות שלכם נקיות מאבק ופסולת. עם זאת, אם יש לכם שטיחים גבוהים הדורשים ניקוי עמוק, שואב אבק מסורתי עשוי להתאים יותר.

שנית, קחו בחשבון את אורח החיים ואת לוח הזמנים שלכם. שואב אבק רובוטי לשטיפה נועד לפעול באופן אוטונומי, ומאפשר לכם לחסוך זמן ומאמץ במשימות ניקיון יומיומיות. אם יש לכם לוח זמנים עמוס או שאתם מעדיפים לוותר על עבודת הניקיון, שואב אבק רובוטי לשטיפה יכול להיות תוספת חשובה לבית שלכם.

בנוסף, העריכו את התקציב שלכם. שואבי אבק רובוטיים יכולים להשתנות במחיר בהתאם למותג ולמאפיינים. למרות שהם עשויים לדרוש השקעה ראשונית גבוהה יותר בהשוואה לשואבי אבק מסורתיים, הנוחות והיעילות שהם מציעים יכולים להשתלם עבור משתמשים רבים. העריכו את התקציב שלכם וקבעו אם היתרונות ארוכי הטווח של שואב אבק רובוטי לשטיפה תואמים את היעדים הפיננסיים שלכם.

יתר על כן, בחנו את הפריסה של הבית שלכם. שואבי אבק רובוטיים מסתמכים על חיישנים וטכנולוגיית מיפוי כדי לנווט ולנקות ביעילות. אם יש לכם תוכנית קומה גדולה ופתוחה או מעט מכשולים בבית, שואב אבק רובוטי יכול לנווט בקלות. עם זאת, אם יש לכם פריסה עמוסה או מורכבת עם מכשולים רבים, השואב עלול להתקשות לנקות ביעילות.

לבסוף, חישבו על כל דרישות ניקוי ספציפיות שיש לכם. כמה שואבי אבק רובוטיים לשטיפה מציעים תכונות נוספות כגון ניקוי או עיקור UV. אם תכונות אלו תואמות את העדפות הניקוי שלכם או אם יש לכם צרכי ניקוי ספציפיים, שואב אבק רובוטי לשטיפה עם יכולות אלו עשוי להיות הבחירה הנכונה עבורכם.

 

לסיכום

אין ספק ששואב אבק שוטף רובוטי הינה אחת ההמצאות שתרמו רבות לאיכות חיינו בביתנו ומאפשר לנו ליהנות מבית עם רצפה נקיה, בכל רגע נתון, ללא כל צורך בהשקעת זמן, מאמץ ומשאבים ואף ללא כל צורך להיות נוכחים בסביבה. אז אם גם אתם רוצים לחזור לבית נקי בכל יום ללא כל צורך להזיז אצבע (או ליתר דיוק בהזזת אצבע בלבד, באפליקציה של המכשיר), הצטרפו למיליוני בעלי הבתים והמשרדים ברחבי העולם שכבר נהנים מהמנקה הפרטי של שנות האלפיים – רובוט שוטף.

שאלות ותשובות על שואב אבק שוטף מומלץ

מה ההבדל בין שואב אבק שוטף לשואב אבק רגיל

שואב אבק שוטף כולל בתוכו מנגנון שמשתמש במים - מדובר על מנגנון שונה לחלוטין ממנגנון השאיבה היבש.