שקע חכם מומלץ – סקירת 3 השקעים הכי חכמים לשנת 2024

תדמיינו לעצמכם שאתם חוזרים מיום עבודה והמזגן בבית כבר פועל, הדוד כבר מלא במים חמים ומייבש הכביסה בדיוק סיים לעבוד בשנייה שנכנסתם הביתה. עכשיו… תפסיקו לדמיין!

icon pos_1

ניתחנו

5 סקירות

ו-

324 ביקורות

בתחום

חשמל לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על שקע חכם מומלץ

אם אתם לא יודעים מה זה שקע חכם, הגיע הזמן שתכירו! מדובר במכשיר קטן עם השפעה גדולה. אז אם אתם רוצים להפעיל מכשירי חשמל בבית מכל מקום אחר, כדאי לכם מאוד לקרוא את הסקירה הבאה.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

כולנו כבר מכירים את המונח "בית חכם". אבל לא הרבה נהנים ממנו, וחבל. "בית חכם" שהיה בעבר אולי נחלתם של עשירים בלבד, הופך היום לסטנדרט כמעט בכל בית חדש. אבל אם אתם גרים בדירה שלא נבנתה בשים האחרונות, זה לא אומר שאתם לא יכולים ליהנות מהיתרונות שיש ב"בית החכם" המודרני.

 

בשביל זה המציאו את השקע החכם. בעוד שלהפוך בית קיים ולבית חכם יכולה להיות הוצאה לא מבוטלת בכלל, השימוש בשקע חכם מאפשר את היתרונות של השליטה מרחוק על מוצרי חשמל ושנים בבית, במחירים הרבה יותר נמוכים. השקע החכם מתחבר לשקע הקיים בבית ומאפשר שליטה על מוצר חשמל ספציפי אליו הוא מחובר. לכם רק נותר להחליט כמה שקעים כאלו תרצו בבית, ולאיזה מוצרים ולהתחיל ליהנות מבית ממוזג עוד לפני שנכנסת הביתה, ואפילו אולי תצליחו לצמצם קצת את חשבון החשמל שלכם.

 

השוק היום מציע שפע של שקעים חכמים לבית, אז כדי לעזור לכם, הכנו לכם רשימה קצרה של כמה מהשקעים החכמים שמומלצים ביותר.

לוגו של הסקירה

לאפשרויות מגוונות: שקע חכם Wi-Fi Smart-Grade 5001

Smart-Grade היא אחת מהחברות המובילות בשוק בתחום והשקע החכם שלה מגיע עם אפליקציה מתקדמת מאוד.

Wi-Fi Smart-Grade 5001

4.5 15

מתאים לכל מכשיר חשמלי מקטן ועד גדול

יתרונות

פועל באמצעות Wi-Fi, מתחבר לאפליקציה ייעודית, קל, פשוט ונוח לתפעול, מתאים לכמה מכשירים בו זמנית.

חסרונות

נדרשת התקנה ע"י חשמלאי.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- AZRIELI

הגיוני מאוד שעד היום השתמשתם בשקע חכם ואפילו לא ידעתם שהוא כזה.  שעון שבת, שנמצא בהרבה בתים בישראל הוא סוג של שקע חכם אבל במקרה של מה שהכרנו עד היום, השליטה אינה מרחוק ובדרך כלל הוא מתאים למוצרים מוגבלים, כמו פלטה לשבת, דוד חשמלי ועוד.

 

עם השקע החכם החדש של Smard-Grade, ניתן לשלוט בקלות בכל המכשירים האלה ואף עוד יותר, השליטה מתבצעת בצורה אלחוטית באמצעות אפליקציה ייעודית הפועלת כראוי וקלה מאוד לתפעול, השקע החכם של Smart-Grade מאפשר הפעלה ושליטה במכשירים רבים עד מתח של כ-3500 וואט.  מאוד חשוב לראות מהי העצמה המקסימלית שהשקע מסוגל לקבל, ועל פי זה לחבר מכשירי חשמל בהתאם.

 

כמו ברוב השקעים החכמים גם כאן ההפעלה פשוטה מאוד והסנכרון עם האפליקציה עובד מצוין. חשוב לדעת, שנדרשת התקנה ע"י חשמלאי.

לוגו של הסקירה

קל ופשוט לתפעול: שקע חכם Switcher Smart Plug

קל, פשוט, נוח, וזול יותר מתמיד להפוך את הבית שלכם לבית חכם. ה- SWITCHER יעזור לכם במעקב אחר הוצאות החשמל ולכם נשאר רק להתפנק מכל היתרונות שלו.

Switcher Smart Plug

4.5 15

מתאים למי שרוצה בית חכם עם מעקב בזמן אמת אחר צריכת החשמל

יתרונות

פועל באמצעות Wi-Fi, אפליקציה אינטואיטיבית קלה ופשוטה, מעקב אחרי צריכת החשמל, אפשרות בחירה בין הפעלה ידנית או טיימר, מעקב אחר היסטוריית צריכת החשמל, מדידות ונתונים בזמן אמת.

חסרונות

לא מצאנו!

קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- KSP

השקע החכם של חברת SWITCHER הוא כנראה מהמוכרים והוותיקים ביותר בתחום השקעים החכמים, ונחשב לאחד מפורצי הדרך בתחום. הוא יבצע את כל הפעולות שהייתם רוצים משקע חכם והכל בנוחות מקסימלית באמצעות אפליקציה מתקדמת ואינטואיטיבית.

 

האפליקציה של SWITCHER ערה כמה גלגולים ושיפורים לאורך השנים וכיום היא מהמתקדמות ונוחות ביותר לתפעול. תוכלו לחבר את השקע החכם של SWITCHER כמעט לכל מוצר בבית ולשלוט מכל מקום שתרצו. ממכונת הקפה שלכם דרך המזגן ועד להדלקה וכיבוי של האורות ומוצרי חשמל קטנים.

 

בנוסף לכל אלו, האפליקציה תראה לכם את מדידת צריכת החשמל בזמן אמת כמו גם את עלות השימוש בשקלים וכך תקל עליכם את החישוב והחיסכון בחשבון החשמל. תוכלו לבחור בין הפעלה ידנית או בעזרת טיימר מובנה וגם לעקוב אחרי היסטוריית צריכת החשמל שלכם וללמוד ממנה לעתיד.

לוגו של הסקירה

העוצמתי ביותר: שקע חכם Omega WF-GS-14W-2.5

יש לכם מזגן גדול בסלון? או מכונת כביסה? אם אתם רוצים לחסוך בצריכת בחשמל במוצרים עם צריכת חשמל גבוהה, זה בדיוק השקע החכם שאתם מחפשים.

Omega WF-GS-14W-2.5

4.5 15

מתאים לשימוש במכשיר חשמל עם צריכה גבוהה

יתרונות

פשוט התקנה – רק להכניס לשקע הקיים, נוח לתפעול, עוצמתי במיוחד, אפליקציה נוחה בעברית, אפשרות להפעלת טיימר.

חסרונות

יש צורך בשקע אחד עבור כל מכשיר בנפרד.

קנה עכשיו ב- KSP

אם אתם רוצים להשתמש בשקע חכם להפעלה או כיבוי של מכשירי חשמל "כבדים", או במילים אחרות, מכשירי חשמל בעלי צריכה גבוהה, חשוב מאוד שתצטיידו בשקע שמתאים במיוחד למכשירים כאלה, ויוכל לספק חשמל בצורה בטוחה וחכמה ללא כל דאגה.

 

 השקע החכם החזק של OMEGA עונה בדיוק על הדרישה הספציפית הזאת ללא כל בעיה. שקע חכם מדגם WF-GS-14W-2.5 של OMEGA עוצמתי במיוחד ומיועד למכשירי חשמל גדולים וצרכניים במיוחד.

 

הוא מסוגל לספק עצמה של עד 3500 וואט (או 3.5 קילו וואט), עוצמה שמספיקה להפעיל מכשירים חזקים רבים כמו דוד חשמלי, מזגן מרכזי עד 2.5 כוח סוס, פלטת חימום, ועוד רבים נוספים.

 

החיסרון הוא שבשביל כל מכשיר תצטרכו שקע חכם נפרד כדי שיוכל לעמוד בעומס, היתרון לעומת זאת הוא שאין צורכך בהתקנה מיוחד, רק להכניס לשקע הקיים וזהו, אתם יכולים להתחיל לחסוך בחשמל.

סיכום

מה צריך לדעת לפני שאתם קונים שקע חכם לבית שלכם?

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא מה הוא בכלל שקע חכם? מה הוא עושה? ולמה כדאי לכם שיהיה לכם לפחות אחד כזה בבית?

 

שקע חכם הוא תוסף שמתחבר לשקע החשמל הרגיל בבית שלכם ועליו ניתן לחבר מוצרי חשמל, קטנים וגדולים כאחד, ולשלוט עליהם מרחוק, דרך רשת ה- Wi-Fi הביתי שלכם. כך אם אתם רוצים להדליק את הדוד או המזגן לפני שבכלל הגעתם הביתה, תוכלו לעשות זאת דרך האפליקציה הייעודית או בתזמון מוגדר מראש. אז מה בכל זאת אתם צריכים לדעת לפני שתקנו שקע חכם לבית שלכם?

 

תקציב – המחירים של שקעים חכמים לא גבוהים מאוד ונעים בין 100 ל- 400 שקלים בממוצע. המחירים משתנים בדרך כלל בהתאם למה שמספקת האפליקציה. חשוב לקחת בחשבון שבחלק מהחברות האפליקציה הבסיסית אולי חינמית אבל כדי לקבל פיצ'רים נוספים כמו צריכת חשמל בזמן אמת או סכום שקלי למשל, תצטרכו לרכוש מנוי פרמיום. לרוב מדובר בשקלים בודדים ( 1.6-2.5 שקלים לחודש).

 

כמות – בהקשר ישיר לתקציב, בגלל שלא מדובר בתשתית מלאה על הבית אלא בשקע המתאים למוצר ספציפי, חשבו כמה שקעים תצטרכו. אם תרצו לשלוט גם במזגן וגם בדוד ואולי במכונת הכביסה והמייבש, ייתכן שתצטרכו יותר משקע אחד. לכן, חשבו את המחיר הכולל בהתאם לכמות המוצרים עליהם תרצו לשלוט. בנוסף, רכשו שקעים מאותה החברה כדי שתוכלו לשלוט על כולם תחת אפליקציה אחת.

 

הספק – אתם צריכים לדעת מה ההספק של המוצר אליו תרצו לחבר שקע חכם וכך לבחור שקע שמתאים בהספק שלו. ההספק של מזגן שונה מזה של הטלוויזיה או של מנורה. המזגן דורש שקע חזק יותר מהטלוויזיה, שימו לב להספק לפני הרכישה.

שאלות ותשובות על שקע חכם מומלץ

מה ההבדל בין מתג חכם לשקע חכם?

כמו שאפשר להבין מהשם, המתג החכם מחליף לחלוטין את המתג המקורי וככזה מומלץ להזמין חשמלאי מוסמך להחלפה במתג הקיים. המתג החכם כולל רכיב שדרכו אפשר להתחבר לאפליקציה דרך הסמארטפון וכך לשלוט במכשירים המחוברים אליו. שקע חכם עושה בדיוק את אותה עבודה אך הוא מתחבר לשקע קיים בבית ולרוב לא יצריך התקנה מסובכת אלא רק חיבור פשוט. כמו המתג החכם גם השקע מגיע עם רכיב דרכו מתחברים ברשת האלחוטית לשקע ושולטים במכשיר החשמל המחובר אליו.

האם הפסקות חשמל משפיעות על השקע החכם?

התשובה הקצרה מאוד היא לא. בזמן הפסקת החשמל השקע לא יעבוד כמו גם כל מכשיר חשמלי אחר בבית. ברגע שהחשמל יחזור, השקע זוכר את הפעולות שנקבעו לו וחוזר לעבוד כאילו לא קרה כלום מעולם. ברגע שהאינטרנט הביתי יחזור לפעילות רגילה, השקע יתחבר אליו באופן אוטומטי ולא יהיה צורך בשום פעולת כיול או אתחול.

האם יש צורך בחציבה בקיר להתקנה של שקע חכם?

לא. השקע החכם מתחבר בקלות כמו מכשיר חשמלי אחר לשקע קיים בבית. אין צורך לשנות את מבנה הקיר או לחצוב בו לצורך ההתקנה. יתרה מכך, שלא כמו במתג חכם, במקרה של שקע חכם אין צורך להזמין חשמלאי להתקנה, תוכלו לעשות זאת בקלות ובנוחות בעצמכם.