מנעול חכם מומלץ – סקירת הטובים ביותר לשנת 2024

המנעולים החכמים ביותר שיעזרו לכם לשמור על מה שחשוב לכם עם הרבה יותר ממפתח פשוט.

icon pos_1

ניתחנו

5 סקירות

ו-

218 ביקורות

בתחום

חשמל לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מנעול חכם מומלץ

מכת הגניבות בישראל היא קשה במיוחד, והגנבים הם מתוחכמים. אמצעי הגנה מתקדמים נדרשים ובראשם, מנעול חכם ואיכותי שיעזור לייצר שכבת הגנה יעילה. המנעול החכמים כיום הם איכותיים במיוחד, ויודעים לתת מענה מדויק לצרכי המשתמש. הנה סקירה של הטובים ביותר לשנת 2024.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

המאובטח ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה שלנו
Elock Premium

ה-Elock Premuim הוא אחד מהמנעולים החכמים הטובים ביותר בשוק כיום. הוא מגיע עם כל הפיצ'רים המתקדמים, הוא נעים לעין ויוקרתי, ובעיקר מייצר מערכת הגנה איכותית המתאימה לכל דלת ובכל מתחם.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- AZRIELI

הצורך בהגנה על הבתים, הנכסים, הציוד ועל המסמכים החשובים שלנו הוא גדול, מכיוון שיש כיום הרבה סכנות המגיעות מכיוונים שונים.

 

בישראל יש לא מעט פריצות לבתים וגניבות של חומרים, במיוחד בפריפריה, אך גם במרכז הארץ. הרבה אנשים מרגישים שאמצעי ההגנה המסורתיים הם פשוט לא רלוונטיים עבור הפורצים של היום, ולכן, יש צורך במערכות הגנה מתקדמות יותר.

 

הגנבים כיום הם מאוד מתוחכמים, יש להם מכשור חדיש, והם מסוגלים לייצר הרבה מאוד נזק בזמן קצר מאוד. לכן, היכולות של מנעולים חכמים לתת גרסה מודרנית של הגנה על בתים או כספות, הן נדרשות ופופולאריות מאוד. יש כיום מנעולים חכמים מכל מיני סוגים, אשר נותנים מענה ברמות שונות. שווה מאוד להכיר את המנעולים הקיימים בשוק, את העלויות שלהם, ואיך הם יכולים לעזור לכם באופן ספציפי בהתאם לצרכים שלכם.

 

שימושים שונים ומגוונים

מנעולים חכמים עובדים בכמה צורות, כאשר חלקם מתופעלים על ידי קוד, אחרים על ידי טביעת אצבע ויש כאלו שגם עובדים עם אפליקציה. הפשוטים ביותר עובדים כאמור עם קוד של 4 ספרות והם נפוצים בעיקר בבנייני מגורים, משרדים ומחסנים. אלו שעובדים על ידי טביעות אצבע הם מתוחכמים יותר וגם קשים יותר לפריצה, ואלו שעובדים על ידי אפליקציות למעשה מייצרים שכבת הגנה נוספת שלא מצריכה נגיעה פיזית.

 

בסופו של דבר, המנעולים הללו מספקים הגנה באמצעות פרוטוקול אלחוטי ומפתח קריפטוגרפי מסוים. העניין הוא למצוא את ההתאמה המושלמת לצרכים שלכם, על פי הנתונים הפיזיים באזור של המנעול וכמובן, על מה אתם שומרים. השימוש במנעולים הללו הוא די פשוט, ובתור אחד שעובד איתם גם על דלתות וגם באלמנטים שונים, הם מעניקים הרבה מאוד שקט. הרבה יותר מסתם מנעול פשוט. הנה סקירה של כמה מהמנעולים החכמים הטובים ביותר שיש להשיג בארץ.

לוגו של הסקירה

המאובטח ביותר: Nuki Combo 2.0

ה-Nuki Combo 2.0 הוא מנעול חכם פשוט, אך איכותי במיוחד. הוא פשוט להתקנה, מלא פיצ'רים עתידיים מגניבים וגם כזה שמספק הגנה הרמטית על הדלת. הוא מגיע עם מגשר לחיבור אינטרנט ועובד עם אפליקציה חכמה ונוחה לשימוש.

Nuki Combo 2.0

4.5 15

מנעול מתקדם, חכם, נגיש ונוח לשימוש

יתרונות

פשוט להתקנה ולתפעול

מרשים

חסרונות

מאסיבי מעט על הדלת

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory

המנעול החכם Nuko Combo 2.0 הוא מנעול מעניין מאוד, שמביא איתו כמה פיצ'רים מהעתיד. הוא מרשים מאוד בנוכחות שלו, אך יש אנשים שירגישו שהוא קצת מפריע לנראות של הדלת. המנעול מתלבש על המנעול הקיים בצורה קלה, ואפשר להתקין אותו עצמאית, ללא עבודה של טכנאי ייעודי. המכשיר מגיע עם מגשר לחיבור אינטרנט, ואפשר לתפעל אותו באמצעות אפליקציה חכמה שנמצאת על הטלפון נייד או על השעון הנייד.

 

הפיצ'ר החשוב ביותר של המנעול הוא שניתן להגדיר היכן אתם במפה, ולתת למנעול את האפשרות לפתוח את עצמו לפני שאתם מגיעים לדלת. לכן, אין צורך כלל להוציא את הנייד מהכיס כאשר אתם מגיעים לקרבת הדלת, וזה הרבה יותר נוח. אפשר לחבר את המנעול לכל מכשירי הבתים החכמים כיום והוא מקיים איתם אינטגרציה בקלות.

 

מבחינת בטיחות, הוא מייצר שכבת הגנה נוספת לזו ה"טיפשה" הקיימת כבר בדלת, ובנוסף, אפשר גם להתקין עליו מצלמה כדי להבין מי מגיע לדלת, והאם לפתוח לו את המנעול דרך האפליקציה. מעניק תחושת ביטחון ומתאים לאנשים לא טכנולוגיים וטכנולוגיים מאוד כאחד.

לוגו של הסקירה

הפשוט ביותר: Elock Keypad

המנעול החכם של Elock Keypad מציע מערכת הגנה משולבת של קוד ומפתחות ייעודיות. מדובר במנעול פשוט יחסית, קל להתקנה ולתפעול, וכזה שנותן שקט כאשר רוצים להגן על משרדים ומחסנים.

Elock Keypad

4.5 15

מנעול חכם פשוט לתפעול ולא מתחכם יתר על המידה

יתרונות

פשוט

מייצר 2 מערכות הגנה

מחיר נוח יחסית

חסרונות

ללא פיצ'רים או חיבור לאפליקציה

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- AZRIELI

Elock Keypad הוא מנעול חכם די פשוט, שמביא הרבה ערך במחיר יחסית נוח. הוא מתלבש בקלות על מנעולים קיימים בדלתות ומייצר מערכת הגנה משולבת של קוד אישי ומפתח ספציפי. המכשיר עשוי מברזל והוא עמיד מאוד, וקשה מאוד לפרוץ אותו.

 

עם זאת, הוא לא מגיע עם מערכות מתוחכמים או פיצ'רים יוצאי דופן, כך שהוא רלוונטי בעיקר למחסנים ולמשרדים. לא מדובר במנעול יוצא דופן מבחינת יכולות ההגנה שלו, אך הוא בהחלט מוסיף לקשה ולרתיעה של הגנבים כאשר הם מתקרבים אליו.

 

המנעול הוא די מאסיבי, כך שיש לקחת זאת בחשבון, ולכן, הוא אינו פופולארי על דלתות של בתים, אלא יותר של משרדים, מחסנים וחדרים ספציפיים. הוא לא מתאים לאנשים שמחפשים קדמה ופיצ'רים, וייתכן שהוא אינו פותר את הבעיה לאנשים שלא רוצים להשתמש במפתח.

 

עם זאת, הוא עמיד מאוד, איכותי, מרתיע, ומייצר מערכת הגנה שמקשה מאוד על פורצים. המכשיר מגיע בכמה צבעים ויכולים לתת ערך מוסף גם מבחינת הנראות, אם זה משהו שחשוב לכם. תמורת המחיר שלו, הוא נותן ערך נהדר וחשוב למקומות אליהם הוא מתאים.

לוגו של הסקירה

המורכב ביותר: Lockapp 2

Lockapp 2 הוא מכשיר הדגל של חברת רב בריח, והוא מציע מגוון רחב של פיצ'רים איכותיים. ניתן לפתוח אותו עם קוד, טביעת אצבע או אפליקציה, והוא מספק אמינות, התאמה ונוחות של שימוש עבור משתמשים טכנולוגיים וגם עבור אלו המתקשים בנושא.

Lockapp 2

4.5 15

מנעול חכם מגוון, חדשני ועם מגוון עצום של פיצ'רים

יתרונות

מתקדם

נעים לעין

מגוון

הרבה פיצ'רים

חסרונות

מעט יקר

קנה עכשיו ב- KSP

Lockapp 2 הוא מנעול חכם שמביא איתו הרבה מאוד יתרונות ללקוחות. ברב בריח עשו עבודה נהדרת עם מכשיר הדגל שלהם, שבראש ובראשונה, מעניק שכבת הגנה עבה ואיכותית לדלתות מכל הסוגים. הוא מתאים מאוד לדלתות ראשיות של בית, מפני שהוא אינו מאסיבי מדי, וגם מספק שכבה הגנה נהדרת ומורכבת עבור פורצים.

 

למנעול החכם הזה יש הרבה מאוד פיצ'רים מתקדמים ובראש ובראשונה, הוא מספק את האפשרות לפתוח אותו באמצעות אפליקציה ייעודית, טביעת אצבע, וגם באמצעות קוד.

 

המנעול יודע לזהות את המשתמש במהירות, אך אם רוצים להכניס אורחים, אפשר גם לתת להם קוד חד פעמי, כך שיוכלו להיכנס בשעה מוגדרת. קל מאוד להתקין את המכשיר, והוא אינו גורע מהמראה של הדלת, שכן הוא קטן יחסית. הוא נוח לשימוש ומתממשק בצורה נהדרת עם האפליקציות הייעודיות, ואפשר להתקין אותו על כל סוג של דלת, מדלת אלומיניום, דרך דלת עץ פשוטה ועד דלתות פלדה מורכבות.

 

כמובן שהעדיפות היא לשלב אותו עם דלת של רב בריח, אם הנראות חשובה לכם, כי השפה העיצובית של החברה היא דומה בין הדלתות והמנעולים. את המנעול אפשר לנהל מרחוק, וכמובן ניהול אישי לכל משתמש הגר בבית. מדובר באחד המוצרים הטובים ביותר של החברה המוערכת.

לוגו של הסקירה

הערך הכי טוב לכסף: Danalock V3

המנעול החכם של DANALOCK V3 הוא מנעול מתקדם וקטן מאוד, אך עוצמתי ונוח לשימוש. הוא יכול להתחבר לכל דלת ואפילו לשערים ולאפשר למשתמש לעבוד עם מפתח רגיל, או עם אפליקציה לבחירתו. הוא מוצר חדשני, דינמי ואיכותי, המביא איתו אפשרויות רבות.

Danalock V3

4.5 15

מנעול חכם קטן, דינמי ומחוכם אשר מעניק אפשרויות רבות

יתרונות

קטן

זול יחסית

נוח לשימוש

חסרונות

ללא מערכות הגנה מתוחכמות

פועל על בטריות

קנה עכשיו ב- KSP

המנעול החכם של DANALOCK V3 הוא מנעול חכם עם מקודד אלחוטי הפועל על סוללות. בניגוד להרבה מנעולים אחרים, יש לשים לב למצב הסוללות, כדי לדעת להחליף אותן בזמן. המכשיר עובד על הזנת קוד, ואפשר אף לתכנת עד 20 קודים שונים, אם בבית או במשרד נמצאים מספר רב של אנשים.

 

המכשיר עובד עם אפליקציה ייחודית ואפשר לחבר אותו לכל סוג של דלת או שער, מפני שהוא אינו מסיבי מדי ואינו משפיע על הנראות. אפשר לבצע הגדרות ולפתוח את המנעול גם דרך האפליקציה, ואפילו להשתמש במפתח ייעודי, אם אתם עדיין מעדיפים זאת.

 

המנעול יודע להתממשק עם הבית החכם ויודע גם לעבוד עם ווידג'טים. אפשר לחבור אליו מצלמה בקלות ולהתקין אותו בנוחות יחסית. ניתן גם להגדיר כניסה אוטומטית וקבלת התראות בכניסה וביציאה, על מנת לנהל מעקב צמוד. זה פרקטי מאוד כאשר מתקינים את המנעול במשרד והעובדים הם עובדים לפי שעה.

 

ניתן להגדיר נעילה אוטומטית ולהתחבר למערכות שונות, כדי לייעל את העבודה עם המנעול עצמו. עם זאת, הוא אינו מסיבי ואינו מספק שכבת הגנה מתוחכמת מדי, אך הוא עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר מבחינת ערך לכסף והאפשרויות הרבות שהוא מעניק למשתמש.

לוגו של הסקירה

המגוון ביותר: Yale ENTR

המנעול החכם של Yale ENTR הוא למעשה חלק ממערכת נעילה חכמה המעניקה שליטה מלאה על הנעשה בתוך המקום עליו אתם מגינים. המכשיר הוא יקר באופן יחסי, אך מעניק הגנה אבסולוטית ומגוון רחב של פיצ'רים ואפשרויות שליטה דרך הסלולר ושלט ייעודי.

Yale ENTR

4.5 15

מנעול חכם מתקדם ואיכותי, עם מערכות יוצאות דופן באיכותן

יתרונות

הגנה איכותית מאוד

אפשרויות רבות

שלט ייעודי

חסרונות

מערכת יקרה יחסית

קנה עכשיו ב- KSP

המנעול החכם של Yale ENTR הוא למעשה חלק ממערכת הגנה שלמה המעניקה פתרון מושלם לבתים, מחסנים, משרדים ולמעשה, כל מקום שזקוק להגנה. המערכת כוללת לא רק את המנעול עצמו, אלא גם שלט אלחוטי, מערכת טביעת אצבעות, וקודן מספרים עם מסך מגע.

 

המערכת נראית עתידנית והיא מרשימה מאוד ובעיקר מתאימה לכל מקום שתחפצו לשים אותה. המערכת מתאימה לכל סוגי הדלתות, ומתחברת לרוב המוחלט של המנעולים הקיימים בשוק. ההתקנה היא קלה והתקשורת של המערכת היא מוצפנת.

 

המערכת עובדת עם סוללה נטענת, כך שקל לתפעל אותה, והיא ננעלת אוטומטית כאשר הדלת נסגרת. המשתמש מקבל גישה לאפליקציה שמעניקה לו אין ספור אפשרויות, כולל פרסונליזציה ליוזרים שונים בבית, מערכת שמירת שבת, ואפשרות לנעול את הדלת ממרחק של כמה מטרים. בניגוד למערכות אחרות, לא ניתן לפתוח את הדלת מרחוק, וכדאי לקחת זאת בחשבון.

 

עם זאת, מדובר במערכת הרמטית, שמאפשרת גם להשתמש בכל האופציות השונות בעולם הקריפטוגרפיה, כולל טביעת אצבע. המערכת מבצעת עדכוני תוכנה דרך הסלולר, היא נוחה לתפעול ומהווה קנייה נכונה מאוד עבור מי שחשובה לו ההגנה על המתחם.

לוגו של הסקירה

המתקדם ביותר: Elock Premium

ה-Elock Premuim הוא אחד מהמנעולים החכמים הטובים ביותר בשוק כיום. הוא מגיע עם כל הפיצ'רים המתקדמים, הוא נעים לעין ויוקרתי, ובעיקר מייצר מערכת הגנה איכותית המתאימה לכל דלת ובכל מתחם.

Elock Premium

4.5 15

אחד מהמנעולים החכמים הטובים והמגוונים ביותר בשוק

יתרונות

מגוון רחב של פיצ'רים

מעוצב

מנגנון הגנה איכותי במיוחד

חסרונות

יקר

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- AZRIELI

המנעול החכם של Elock Premuim הוא חוד החנית של המנעולים החכמים בישראל. הוא למעשה משלב בתוכו את כל מה שטוב במנעולים חכמים, אך במחיר יקר באופן יחסי, במה שמהווה את החיסרון היחיד שלו. זה מתחיל במערכת הגנה חזקה וחסרת תקדים וממשיך במגוון עצום של פיצ'רים המשדרגים מאוד את השימוש בו.

 

המנעול מאפשר פתיחה באמצעות טביעת אצבע, קוד או אפליקציה ייעודית, והוא גם קורא קרבה, כך שאפשר לתכנת אותו לפתוח את הדלת כאשר מתקרבים אליה. הוא מציג מראה חדשני ולוח מקשים טאץ', והוא כולל את האפשרות להזין עד 250 טביעות אצבע שונות, כך שהוא מתאים גם למשרדים גדולים במיוחד.

 

המכשיר מאפשר לתכנת קוד כניסה של עד 6 ספרות והוא גם מגיע עם 3 תגי קרבה, אם השימוש הוא אישי וביתי. ניתן לייצר בו הרשאות שבועיות או קודים אישיים, למקרה שאל הבית מגיעים אנשי מקצוע בשעה קבועה כמו אופרים או מנקים ומנקות.

 

המכשיר מגיע עם צילינדר סמוי המאפשר שמירת שבת והוא אף משאיר את האופציה לפתוח אותו עם מפתח ייעודי. המכשיר מציג רק יתרונות, הוא איכותי במיוחד, מתאים לכל דלת ומספק בעיקר הגנה הרמטית. מבחינה תכנותית ושימוש אישי, יש לו כל כך הרבה אפשרויות, כך שבוודאות תוכלו למצוא את המתווה הנוח לכם, למשפחתכם או לעובדים שלכם.

סיכום

מנעול חכם הוא למעשה אפשרות מהפכנית המציעה מגוון תכונות שנועדו לשפר את הנוחות, האבטחה והשליטה על הבית שלכם. שלא כמו מנעולים מסורתיים, מנעולים חכמים משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת כדי לספק מערכת נעילה חלקה ומתוחכמת.


תכונה מרכזית אחת של מנעול חכם היא יכולת השליטה שלו מרחוק. על ידי התחברות לרשת ה-Wifi או ה-Bluetooth של הבית, תוכל להשתמש בסמארטפון או במכשירים חכמים אחרים כדי לנעול ולפתוח את הדלת מכל מקום. תכונה זו מתגלה כשימושית להפליא כאשר אתה צריך להעניק גישה למישהו בזמן שאתה לא נמצא בבית, או אם שכחת לנעול את הדלת ביציאה. בין אם אתה בארץ או בחו"ל – הרי שיש לך שליטה מרחוק בקלות.


תכונה בולטת נוספת של מנעול חכם היא השילוב שלו עם מכשירי בית חכם אחרים. מנעולים חכמים רבים יכולים להיות מחוברים לעוזרים וירטואליים כמו Amazon Alexa או Google Assistant, מה שמאפשר לך לשלוט במנעול עם פקודות קוליות. בנוסף, ניתן לסנכרן כמה מנעולים חכמים עם מכשירי בית חכם אחרים כגון מצלמות אבטחה או מצלמות פעמון, מה שמספק מערכת אבטחה מקיפה לנכס שלך.


יתר על כן, מנעול חכם מציע  מגוון אפשרויות גישה. לצד השיטה המקובלת של שימוש במפתח פיזי, מנעול חכם מאפשר כניסה ללא מפתח באמצעות תכונות כמו קודי PIN או זיהוי ביומטרי כגון טביעת אצבע או זיהוי פנים. זה מייתר את הצורך בנשיאת מפתחות, ומספק שכבת אבטחה נוספת שכן הגישה ניתנת רק לאנשים מורשים.


בנוסף, מנעול חכם מגיע לרוב עם תכונות ניטור פעילות והודעות. עם היכולות הללו, ניתן לקבל התראות בזמן אמת בסמארטפון בכל פעם שהדלת נעולה או לא. זה מאפשר לעקוב אחר מי שנכנס או יוצא מהבית ומספק שקט נפשי.

 

איך לבחור המנעול החכם הטוב לכם ביותר?

השימוש במנעולים חכמים הולך וגובר בשנים האחרונות, ובמיוחד בבתים פרטיים ובעסקים. אנשים צריכים להרגיש שהם בשליטה על הנכסים שלהם והדברים החשובים להם, וזה משהו שמנעול רגיל פשוט לא יכול לתת. כל פורץ מתחיל מסוגל לפרוץ דלת ללא הגנה מתוחכמת ולכן, אנשים עוברים לשלב הבא. המנעולים החכמים בישראל מציעים מגוון רחב של אפשרויות, שכן הם מגיעים בדגמים פשוטים יחסית, אשר דורשים רק קוד, ועד מערכות מתקדמות ואיכותיות שעובדות עם אפליקציות וזיהוי של טביעות אצבע. זה נשמע עתידני, אבל זה כבר כאן.

 

הגדרת הצרכים

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת המנעול החכם הוא ההגדרה של הצרכים של המשתמש. חלק מהמנעולים כלל לא מתאימים או בומבסטיים מדי לדלתות של בתים פרטיים, והם אינם רלוונטיים לאנשים שלא גרים בבתים פרטיים. מנגד, חשוב להגדיר בעיקר האם רוצים להשאיר את האופציה להשתמש במפתח או שלא, האם רוצים להשתמש רק בקוד אישי, או להוסיף גם טביעת אצבע.

 

בנוסף, חשוב מאוד להבין גם איך ואם אפשר להשתמש באפליקציה ואיך אפשר להגדיר אותה בצורה כזו, שהיא תתאים לכמות המשתמשים בדלת. יש אנשים שחשוב להם לשים מצלמה ולעקוב אחרי היוצאים והנכנסים, וכאמור, הכל אפשרי, רק צריך להבין מה רוצים להשיג.

 

מתחילים לאט

מרבית האנשים זקוקים להגנה בסיסית על הכניסה מפני שברוב המקומות, אין סכנת פריצה ממשית. משרדים רבים, וגם בבתים פרטיים ובעיקר בבניינים רבי קומות, משתמשים במנעולים די פשוטים, עם קוד אישי אחיד, אשר מחולק לכולם. במקרים כאלו, ה-Elock Keypad הוא בחירה מצוינת והוא עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

הוא מביא איתו את האופציה להשתמש גם במפתח, הוא נראה טוב, הוא פשוט, אמין ומהווה בחירה איכותית ומאוד פופולארית. מרבית האנשים לא צריכים יותר מזה, מכיוון שהם פשוט זקוקים לסוג של שומר סף בכניסה למשרד או לבניין. העניינים מתחילים להפוך ליותר מורכבים כאשר בתוך המבנה יש משהו שמושך מאוד לגנוב.

 

הגנה איכותית יותר

כאשר מחפשים שכבת הגנה איכותית יותר, המכשירים המתקדמים יותר הם אלו שמספקים את הצורך הזה. מכשיר כמו ה-DANALOCK 3 מהווה כבר את הדור הבא של מערכות הגנה, והוא יודע לתת ערך מוסף, במיוחד עבור המחיר הנמוך ששולם עליו. בשלב הבא, תמצאו את ה-NUKI Combo, ה-lockapp 2 וה-Yale ENTR שמביאים כל אחד את הייחוד שלו, אך נמצאים באותו לבל בקטגוריה. הרבה מאוד אפשרויות, מערכות הגנה מתקדמות, אפשרות להתקין מצלמות, וסוגים שונים של קריפטוגרפיה. כל המערכות הללו הן רלוונטיות לבית הפרטי בעיקר, ולאנשים שזקוקים להגנה פרמטרית.

 

הדובדבן שבקצפת

הדובדבן שבקצפת הוא ה-Elock Premium שהיא למעשה מערכת הגנה ובקרה שלמה. המערכת מביאה את כל החידושים בתחום ויודעת לתת מענה לכל צורך בנושא של הגנה על מבנה או שטח. הקריפטוגרפיה היא ברמה הכי גבוהה שיש, ולמשתמש יש אין ספור אופציות המעניקות לו תחושת ביטחון רבה. אגב, הקפיצה במחיר בין הקטגוריה השנייה לבין ה-Elock Premium היא אינה משמעותית מדי, ומי שמתלבט, לא אמור להיות מושפע על ידי המחיר. ההגדרה של הצורך היא חשובה, כי מערכות מתקדמות הן אינן רלוונטיות למשרדים ישנים או מבנים פשוטים, אלא מקומות שנחשבים למועדים לפורענות על ידי פורצים.

 

לחשוב היטב

יש המון אנשים שרוצים לקנות מנעולים חכמים כדי לייצר את אותה שכבת הגנה בסיסית, ורובם מתפשרים על המערכות הפשוטות, וזה בסדר גמור. עם זאת, כאשר עולים שלב, ורוצים מערכת הגנה מתוחכמת יותר, צריך לראות האם יש צורך במצלמה, עד כמה התנועה במקום היא ערה, מה רוצים להשיג עם המערכת, והאם המערכת אמורה לתת מענה להרבה מאוד משתנים שקורים במקום.

 

ככל שהתשובות לשאלות הללו הן מורכבות יותר, צריך להתקדם לכיוון מערכות איכותיות ומשוכללות יותר, שיוכלו להתמודד עם כל הצרכים הללו. מנעולים חכמים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים של הרבה מאוד אנשים, בבית ובמשרד כאחד. כל אחד מאיתנו זוכר המון קודים שונים, בגנים ובבתי הספר, לצד הקוד בבניין ובמשרד. עם זאת, כאשר צריך לשמור על דברים יקרי ערך, מערכות הדור הבא מביאות את הערך המוסף.

 

מנעול חכם בשילוב Wifi ו-Bluetooth

יכולות Wifi ו-Bluetooth הן תכונות חיוניות במנעול חכם המספקות נוחות וגמישות בגישה ובקרה. בחלק הבא נבין כיצד חיבורים אלה משפרים את הפונקציונליות של מנעול חכם.

 

קישוריות Wi-Fi

מנעולים חכמים עם קישוריות Wi-Fi מאפשרים לחבר את המנעול לרשת האלחוטית בבית. חיבור זה מאפשר לך לשלוט ולנטר מרחוק על פעילות המנעול, באמצעות סמארטפון או מכשירים חכמים אחרים. בין אם אתה בעבודה, בחופשה או פשוט בקומה אחרת בבית, אתה יכול לנעול או לפתוח את הדלת בקלות בכמה הקשות בטלפון. קישוריות Wi-Fi גם מאפשרת לקבל התראות בזמן אמת על מצב המנעול, מה שמבטיח שאתה תמיד יודע מי נכנס ויוצא בפתח הדלת.

 

קישוריות בלוטות'

קישוריות בלוטות' היא תכונה נפוצה נוספת פופולרית במנעולים חכמים. שלא כמו Wi-Fi, Bluetooth מציע חיבור למרחקים קצרים יותר, בדרך כלל בטווח של 10 עד 30 מטרים. חיבור מבוסס קרבה זה מאפשר לפתוח אוטומטית את נעילת הדלת שלך כאשר אתה מתקרב אליה, ומספק חוויה חלקה. עם קישוריות בלוטות', אתה לא צריך לגשש למפתחות או אפילו להוציא את הטלפון החכם שלך. המנעול מזהה את נוכחותך ופותח עבורך את הדלת, מה שהופך אותה לנוחה להפליא, במיוחד כשהידיים תפוסות.

 

Wi-Fi לעומת Bluetooth

גם לחיבור Wifi וגם לחיבור Bluetooth יש יתרונות וחסרונות. במקרה של Wi-Fi נהנים מטווח גדול יותר המאפשר שליטה מרחוק, אך נדרש חיבור אינטרנט יציב שעשוי לצרוך יותר חשמל. מצד שני, קישוריות בלוטות' מציעה אפשרות בטוחה וחסכונית יותר באנרגיה לשליטה מקומית ופתיחה אוטומטית בקרבת המנעול. כמה מנעולים חכמים מציעים אפילו שילוב של קישוריות Wi-Fi ו-Bluetooth, ומספקים את הטוב משני העולמות.

 

להתקין בקלות מנעול חכם

התקנת מנעול חכם היא בדרך כלל פשוטה, ולרוב ניתן לעשות זאת באופן עצמאי. תהליך ההתקנה משתנה בהתאם לסוג ולדגם של המנעול החכם, אך היצרנים בדרך כלל מספקים הנחיות מפורטות ומדריך שלב אחר שלב כדי לסייע בתהליך. ראשית, עליך לוודא שמנעול הדלת הקיים תואם למנעול החכם שבחרת. רוב המנעולים החכמים נועדו להתאים לגדלים וסוגי דלתות סטנדרטיים, אך תמיד כדאי לבדוק היטב לפני ביצוע רכישה.


לאחר מכן, יש להסיר את המנעול הישן ולהתקין את המנעול החכם במקומו. זה כרוך בדרך כלל בהסרת הברגים ולוחית הבריח, ניתוק מנגנון הנעילה הקיים וחיבור רכיבי המנעול החכם. הקפד לעקוב בקפידה אחר הוראות היצרן כדי להבטיח התקנה נכונה.


כמה מנעולים חכמים דורשים חיווט או מקורות חשמל נוספים, כגון סוללות או שקעי חשמל. אם זה המקרה, ייתכן שתצטרך להתייעץ עם חשמלאי או מתקין מקצועי לקבלת סיוע. יחד עם זאת, מנעולים חכמים רבים פועלים באמצעות סוללות ואינם דורשים חיווט נוסף, מה שהופך את תהליך ההתקנה לפשוט יותר.


לאחר התקנת המנעול החכם, יהיה עליך להתאים אותו לסמארטפון או למכשירים חכמים אחרים באמצעות האפליקציה הייעודית של היצרן. שלב זה כרוך בדרך כלל בביצוע הוראות פשוטות על המסך וייתכן שתידרש ביצירת חשבון או התחברות לרשת ה-Wi-Fi של הבית.

 

עמידות ותחזוקת מנעולים חכמים

מנעולים חכמים נועדו להיות עמידים לשימוש יומיומי. הם מיוצרים בדרך כלל מחומרים איכותיים כגון נירוסטה או פלסטיק מחוזק כדי להבטיח אריכות ימים. חומרים אלו נבחרים בשל עמידותם בפני בלאי.


תחזוקת מנעולים חכמים היא פשוטה יחסית ודורשת מאמץ מינימלי. ניקוי רגיל עם מטלית רכה ותמיסת ניקוי עדינה בדרך כלל מספיקים כדי לשמור על המנעול נקי מאבק ופסולת. חשוב להימנע משימוש בכימיקלים קשים או חומרים שוחקים שעלולים לפגוע במשטח המנעול.


מבחינת חיי סוללה, רוב המנעולים החכמים מתוכננים להיות חסכוניים באנרגיה. הם משתמשים בדרך כלל בחיבורי Bluetooth או Wi-Fi עם צריכת חשמל נמוכה ויש להם מצבי שינה כדי לחסוך בסוללה. בהתאם לדגם ולשימוש, הסוללות יכולות להחזיק מעמד בין מספר חודשים למספר שנים. מומלץ לבדוק את רמות הסוללה מעת לעת ולהחליף אותן לפי הצורך כדי להבטיח תפקוד ללא הפרעה.


בנוסף, עדכוני תוכנה חיוניים לשמירה על האבטחה והביצועים של מנעולים חכמים. לעתים קרובות יצרנים משחררים עדכוני תוכנה כדי לטפל בכל נקודות תורפה או לשפר את תכונות המנעול. חשוב לבדוק באופן קבוע אם קיימים עדכונים דרך האפליקציה של היצרן, וכמובן להתקין אותם כאשר הם זמינים. מבחינת עמידות, חשוב לבחור מותג ודגם בעל מוניטין שעבר בדיקות קפדניות ועומד בתקנים השונים. סקירת ביקורות של לקוחות ובדיקה אודות המוניטין של המותג יכולים לספק תובנות לגבי העמידות והאמינות של המנעול החכם.

 

האם מנעולים חכמים מאובטחים?

עם כניסת הטכנולוגיה החכמה לחיינו, רבים תוהים לגבי רמת האבטחה של מנעולים חכמים. כאשר בוחרים מנעול חכם המתאים לצרכים שלכם ועושים בו שימוש נכון, הרי שניתן ליהנות מרמת אבטחה גבוהה לבית או לעסק שלכם. הנה כמה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בהקשר זה.

 

הצפנה ואימות: אחת התכונות העיקריות שהופכות מנעולים חכמים לבטוחים היא השימוש בפרוטוקולי הצפנה ואימות. רוב המנעולים החכמים משתמשים באלגוריתמי הצפנה מתקדמים כדי להגן על התקשורת בין המנעול לסמארטפון שלך או בין המנעול להתקנים מחוברים אחרים. בנוסף, לעתים קרובות נדרש אימות, כגון קוד PIN או אימות ביומטרי, כדי לפתוח את הדלת, מה שמוסיף שכבת אבטחה נוספת.

 

אימות רב-גורמי: כמה מנעולים חכמים מציעים אימות רב-גורמי, הדורש יותר מצורת אימות אחת כדי לקבל גישה. זה יכול לכלול שילוב של קודי PIN, ביומטריה, או אפילו אימות מבוסס קרבה באמצעות הטלפון החכם. באמצעות שילוב של דרכי אימות מרובות, מנעולים חכמים מקשים באופן משמעותי בקבלת גישה למי שאינם מורשים. 

 

ניטור והתראות מרחוק: מנעולים חכמים רבים מגיעים עם יכולת לנטר ושליטה בגישה מרחוק, באמצעות אפליקציה לנייד. תכונה זו מאפשרת לך לקבל התראות בזמן אמת בכל פעם שמישהו נועל או פותח את הדלת ומעניקה את היכולת לנעול או לפתוח את הדלת מרחוק במידת הצורך, גם כאשר אינך נוכח פיזית.

 

מנעולים חכמים לעומת מנעולים מסורתיים

שלא כמו במנעולים מסורתיים, מנעולים חכמים מבטלים את הצורך במפתחות פיזיים. עם מנעול חכם אתה יכול להיפרד מנשיאת מחזיק מפתחות מגושם או לחשוש מכך שתאבד את המפתחות. כאשר מותקן מנעול חכם ניתן לפתוח ולנעול את הדלת באמצעות הסמארטפון, המקלדת או תוך שימוש באימות ביומטרי.


שנית, מנעולים חכמים מספקים בקרת גישה מרחוק. מנעולים מסורתיים מחייבים אותך להיות נוכח פיזית כדי לנעול או לפתוח דלת. לעומת זאת, מנעולים חכמים מאפשרים לך לשלוט ולנטר אחר הנכס שלך מרחוק באמצעות אפליקציה. כך ניתן להעניק גישה זמנית לאורחים או לספקי שירותים, גם אם אתה לא בבית.


שלישית, מנעולים חכמים מציעים אינטגרציה עם מכשירי בית חכם אחרים. מנעולים חכמים רבים תואמים לפלטפורמות בית חכם נפוצות, ומאפשרים אינטגרציה חלקה עם מצלמות אבטחה, פעמוני דלת ועוזרים וירטואליים. אינטגרציה זו מאפשרת ליצור שגרות אוטומציה מותאמות אישית, כגון פתיחת ונעילת הדלת כאשר מצלמת האבטחה מזהה את הנוכחות שלך.


בנוסף, מנעולים חכמים מספקים יומני פעילות והתראות. בעזרת מנעול חכם תוכלו לעקוב אחר מי שנכנס ויוצא מהבית. בנוסף, למנעולים חכמים יש לרוב יומני פעילות שמתעדים את השעה והתאריך של כל אירוע נעילה או ביטול נעילה. בנוסף, תוכל לקבל התראות לטלפון החכם בכל פעם שמישהו נועל או פותח את הדלת, מה שמספק לך שקט נפשי ואבטחה משופרת.


ודבר אחרון, מנעולים חכמים מציעים נוחות וגמישות. ניתן לפתוח את הדלת בפקודה קולית פשוטה למשל כשאתה מתקרב עם ידיים מלאות בשקיות קניות. ניתן גם להגדיר פתיחה אוטומטית לפי קריטריונים שונים. כך, המנעול החכם הופך את משימות יומיומיות רבות לפשוטות ויעילות יותר.

 

תחזוקת מנעול חכם לביצועים מיטביים

תחזוקה ושמירה על מנעול חכם היא חיונית כדי להבטיח את הביצועים האופטימליים שלו ואריכות ימים. הנה כמה עצות תחזוקה חיוניות כדי לשמור על המנעול החכם שלך.

ניקוי קבוע – לאורך זמן אבק, לכלוך ופסולת יכולים להצטבר בתוך המנעול החכם, מה שעלול להשפיע על הפונקציונליות שלו. השתמש במטלית רכה נטולת סיבים כדי לנגב את המנעול, ועשה זאת באופן קבוע. כמו כן, הימנע משימוש בכימיקלים קשים או חומרים שוחקים העלולים לפגוע בגימור המנעול.

 

בדיקת והחלפת סוללות – רוב המנעולים החכמים דורשים סוללות כדי לפעול, ולכן חשוב לעקוב באופן קבוע אחר רמת הסוללה. סוללות חלשות עלולות לגרום לבעיות קישוריות ותקלות בנעילה. יש לעקוב אחר הוראות היצרן ולהחליף את הסוללות בעת הצורך, כדי להבטיח אספקת חשמל עקבית למנעול.

 

עדכוני מערכת – יצרנים משחררים לעתים קרובות עדכוני קושחה (תוכנה הנמצאת בתוך הרכיבים הפיזיים של המנעול) כדי לשפר את האבטחה ואת הביצועים. יש לבדוק מעת לעת אם יש עדכונים זמינים. בנוסף, יש לפעול בהתאם להוראות שסופקו על ידי היצרן כדי לעדכן את הקושחה של המנעול החכם. דבר זה יבטיח שהמנעול החכם מכיל כעת את כל התכונות העדכניות , כמו גם תיקוני באגים.

 

אבטחת רשת ה-Wi-Fi – מנעול חכם  מסתמך על חיבור Wi-Fi, ולכן חיוני לאבטח את הרשת, זאת בכדי למנוע גישה לא מורשית. יש להחליף את סיסמת ה-Wi-Fi באופן קבוע, להפעיל פרוטוקולי הצפנה ולשקול שימוש ברשת נפרדת עבור המכשירים החכמים. זה יסייע להגן על המנעול החכם ועל מכשירים אחרים, מפני ניסיונות פריצה פוטנציאליים.

 

בדיקות ותחזוקה שגרתית – רצוי לבדוק את המנעול החכם באופן קבוע כדי לוודא שהוא פועל כראוי. אפשר למשל לנעול ולפתוח את המנעול החכם בשיטות שונות (סמארטפון, לוח מקשים) כדי לוודא שכל התכונות פועלות כמתוכנן. בנוסף, רצוי לבדוק אם ישנם ברגים רופפים או נזק פיזי אחר, ולטפל מיידית בכל דבר כזה.

שאלות ותשובות על מנעול חכם מומלץ

מה המחיר הממוצע של מנעולים חכמים?

המחיר של מנעולים חכמים הוא אינו יקר במיוחד, ונע בין 1,500 ל-2,500 שקלים. כמובן שאם רוצים להוסיף מצלמות ועוד אלמנטים נוספים של הגנה בתוך המערכת, יש כאן עלות נוספת. בסופו של דבר, העלויות הן שוליות לאור הנזק שעלול להיווצר ולכן, הם פופולאריים מאוד ומהווים קנייה בטוחה.

האם מנעולים חכמים יעילים בזמן פריצה?

בהחלט. הם מייצרים כמה מנגנוני הגנה חשובים כמו הרתעה (פורצים לעיתים יעדיפו להתעסק עם מקומות "נוחים" יותר לפריצה) וכן תוספת של מתכת השומרת על הדלת. במערכות המתוחכמות יותר, שכוללות קריפוגרפיה מורכבת, הפורצים יאלצו להוסיף מכשירי פריצה ממוחשבים לצד הכוח הפיזי המופעל, כך שזה נושא שפועל לכמה כיוונים.

עד כמה אמינים המנעולים החכמים?

המכשירים החדשים הם אמינים מאוד, ולא נוטים להתקלקל, למרות שהם מתוחכמים מאוד. המערכות הממוחשבות מייצרות כמה סוגים של גיבויים, והסיכוי שתתקעו או תחוו תקלה בזמן אמת הוא קטן עד לא קיים. אמינות היא הדבר החשוב ביותר במנעול, ויצרניות שמות על כך דגש גדול מאוד.

האם ניתן להרכיב את המנעולים החכמים על סוגים שונים של דלתות ושערים?

חלק מהמנעולים החכמים הם פיסה קטנה ממערכת הגנה שלמה. אפשר להתקין את המנעולים המתקדמים יותר גם על שערים וחדרים ספציפיים בבית. כמובן שבמקרים כאלה, שווה להוסיף גם מצלמות וקריפטוגרפיה מורכבת כמו טביעת אצבע, אך התשובה הכללית היא כן, ניתן לייצר שכבת הגנה לכל סוג של דלת או שער, אם תחפצו בכך.