קולט לחות מומלץ – הטובים ביותר לשנת 2024

שמרו על ביתכם ובריאותכם עם אחד מקולטי הלחות במומלצים ביותר של השנה.

icon pos_1

ניתחנו

4 סקירות

ו-

32 ביקורות

בתחום

חשמל לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על קולט לחות מומלץ

החורף הישראלי מלווה בהרבה לחות, אבל ישנם אזורים בהם לחות גבוהה היא מציאות גם בעונות המעבר ואפילו בקיץ. הלחות הזאת מחלחלת לתוך הבית, גורמת לתופעות כמו נזילות ועיבוי, ויכולה לגרום נזקים למבנה, לרהיטים ולבריאות האנשים שגרים בו. קולט לחות, או סופח לחות, הוא מכשיר שמסיר עודף מים מהאוויר ומונע את הנזקים האלה. הוא גם יכול לשמור על רמת לחות קבועה בחדר, דבר חשוב מאוד במקומות כמו חממות או מרתפי יין.

 

אין הרבה דגמים בשוק הישראלי, אבל זה לא אומר שהבחירה קלה. כשמדובר במכשיר שעולה סכום כסף לא מבוטל, אתם רוצים להיות בטוחים שהמכשיר שבחרתם שווה את הכסף. לכן בדקנו אילו מכשירים קיימים בשוק, ושקלנו את העלות, הפונקציות והמחירים שלהם, כדי להביא לכם את קולטי הלחות הטובים ביותר לשנת 2024.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
לוגו של הסקירה

קומפקטי ושקט - קולט לחות Smart Air 12L מבית סמארט אייר

זהו מכשיר קומפקטי, שקט ונעים למראה, ובזמן שהוא לא ישלוט על רמת הלחות בחלל של 100 מ"ר, הוא עדיין סופח 12 ליטרים של מים ביממה, והוא בהחלט יצליח להיפטר מעובש במחסן, מריחות רעים בארון ומלחות לא רצויה בחדר קטן.

Smart Air 12L

4.5 15

קולט לחות אידיאלי לארונות, מחסנים וחדרים קטנים

יתרונות

שקט, נייד, קומפקטי, פונקציית נעילת ילדים, פונקציית ייבוש כביסה, זיכרון פנימי במקרה הפסקת חשמל, אפשרות חיבור לניקוז חיצוני.

חסרונות

לא מתאים לחדרים גדולים, ללא מצב אנטי-כפור.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- גינה פלוס

הוא מגיע עם נעילת ילדים ועם זיכרון פנימי, שיפעל במקרה של הפסקת חשמל. כשמיכל המים מלא, המכשיר מפסיק אוטומטית את עבודתו. אמנם נפח המיכל שלו הוא רק 2.6 ליטר, אבל תוכלו גם לקנות צינור ולחבר אותו לניקוז חיצוני, מה שיבטל את הצורך בריקון המיכל. תוכלו להגדיר את רמת הלחות הרצויה בחדר, והחיישנים שמנטרים את אחוזי הלחות יפסיקו את פעולת הקולט כשהלחות תגיע לאחוזים האלה. ברגע שרמת הלחות תתחיל לעלות שוב, החיישנים יזהו זאת, ויפעילו את המכשיר. הוא שוקל פחות מ-12 ק"ג, ומגיע עם גלגלים שמאפשרים לכם להזיז אותו בקלות ובנוחות.

לוגו של הסקירה

נייד ויעיל - קולט לחות VORTICE דגם DEUMIDO 20 מבית וורטיס

בצבע לבן עם פאנל כסוף, הקולט הזה לא יפריע לעיצוב החדר בזמן שהוא דואג לשמור על רמת לחות אופטימלית בחדר. ומהי רמת הלחות האופטימלית? מה שתבחרו. תודות לאפשרויות הרבות שלו, תוכלו להחליט מה יהיו אחוזי הלחות בחדר ומתי ולכמה זמן הקולט יעבוד.

VORTICE DEUMIDO

4.5 15

קולט לחות רב תכליתי ונוח

יתרונות

נייד, נאה, כפתור ייבוש כביסה, מתאים לרוב החדרים.

חסרונות

ללא מצב אנטי-כפור, ללא אתחול בהפסקת חשמל.

קנה עכשיו ב- amperel

המכשיר הזה מסוגל לקלוט עד 20 ליטר מים ביממה, מגיע עם המון אפשרויות, והוא יעבוד, לבחירתכם, לפי זמנים, לפי רמת הלחות בחדר, או ללא הפסקה. עם כפתור הטיימר שלו תוכלו לתכנת את זמני העבודה של המכשיר בטווח של 1-24 שעות ובתום הזמן הזה, המכשיר יכבה את עצמו. יש לו שתי מהירויות, וכפתור בורר מצבים, המאפשר לכם לבחור ברמת הלחות בחדר.

 

אם תמקמו אותו ליד מתקן לייבוש כביסה, הסופח יעזור לייבש את הבדים ביעילות ובמהירות, ואם תעמידו אותו בחדר סגור, מול ארון פתוח, הוא יפטר מהלחות שהצטברה בארון. ידיות בצידי המכשיר וגלגלים בתחתית מאפשרים לכם להזיז את המיקום שלו בקלות. יש לו פילטר פחם ומסנן המונע כניסת לכלוך ואבק לתוכו, מה ששומר גם על המכשיר וגם על אוויר נקי.

לוגו של הסקירה

גדול ואפקטיבי - סופח לחות ביתי DHUM-30E S&P מבית Soler & Palau

המכשיר החכם הזה הסופח לחות ביעילות בחללים של עד 50 מ"ר (ויש הטוענים ששטח הפעולה שלו יכול גם להגיע ל-70 מ"ר ויותר). עם אפשרויות רבות לשליטה על רמת הלחות בחדר, פונקציית אנטי-כפור ופנל דיגיטלי ידידותי, זה מכשיר מעולה לשימוש בבית, בעבודה ובמרתף.

DHUM-30E S&P

4.5 15

קולט מעולה עם כל היתרונות האפשריים

יתרונות

עוצמתי, שטח פעולה רחב, פונקציית אנטי-כפור, מיכל מים גדול, אתחול בהפסקת חשמל.

חסרונות

כבד, מחיר גבוה.

קנה עכשיו ב- AviAir
קנה עכשיו ב- hydromarket

יש לו מיכל מים בנפח 7 ליטרים, שתי מהירויות ושלושה מצבי פעולה: מצב ידני, בו אתם מפעילים ומכבים את המכשיר לפי שיקול דעתכם, מצב רציף, בו המכשיר עובד ללא הפסקה (והוא בהחלט יכול לעשות זאת!), ומצב אוטומטי, המנטר את אחוזי הלחות בחדר באמצעות חיישנים, ומפסיק את פעולת המכשיר כשהלחות מגיעה לרמה הרצויה. ברגע שרמת הלחות תתחיל לעלות, החיישנים יזהו זאת, ויפעילו שוב את המכשיר.

 

במידה והטמפרטורה בחדר יורדת מתחת ל-15°C, פונקציית אנטי-כפור תפעיל אוטומטית את המכשיר. במקרה של הפסקת חשמל, הקולט יאתחל את עצמו, וכשמיכל המים יתמלא, המכשיר יידע אתכם בעזרת אות שמע מקוטע ותאורה אדומה על הצג, ויכבה את עצמו אוטומטית.

לוגו של הסקירה

תעשייתי ורב תכליתי - קולט לחות MASTER DH 772 מבית מאסטר

כשמדובר באזורים רחבים עם אחוזי לחות גבוהים מאוד, יכול מאוד להיות שקולט לחות ביתי פשוט לא יספיק. כאן נכנס לתמונה הקולט התעשייתי, עם ביצועים מדהימים בשטחים ענקיים וטווח פעולה של 35-90 אחוזי לחות.

MASTER DH

4.5 15

סוס עבודה שקולט כמויות לחות עצומות באזורים רחבים במיוחד

יתרונות

עוצמתי, טווח השפעה ענקי, קיבולת גדולה, אפשרות חיבור לניקוז חיצוני.

חסרונות

מרעיש, יקר, כבד מאוד.

קנה עכשיו ב- Walla Shops

יש לו הספק מרשים של 1,790W ומיכל מים בנפח 15 ליטר, והוא סופח לחות ביעילות בשטחים של עד 283 מ"ר. שטח הפעולה הרחב שלו והיכולת שלו לספוח עד 72 ליטר ביממה הופכים אותו לבחירה מעולה עבור אתרי בנייה, מרתפי יין וחממות. הוא גם מתאים לשימוש בחדרים לחים במיוחד, ולייבוש שטיחים, רצפת פרקט, ארונות וכדומה.

 

המכשיר שוקל 59 ק"ג, אבל יש לו גלגלים שמאפשרים לכם להזיז אותו ממקום למקום בלי לשבור את הגב. כמו שאר הדגמים בסקירה, גם הקולט הזה יפסיק את פעולתו ברגע שמיכל המים שלו יתמלא, אבל אם תעדיפו, תוכלו גם לחבר אותו לצינור או למשאבת ניקוז.

סיכום

דגשים בבחירת קולט לחות

 

גודל השטחככל שהשטח בו תרצו להפעיל את הקולט גדול יותר, כך תצטרכו מכשיר שמסוגל לספוח יותר ליטרים ביממה. לכן, שימו לב לכמות הליטרים שהקולט מסוגל לספוח ביממה (בדרך כלל תמצאו את מספר הליטרים בשם הדגם), וודאו שהכמות מספיקה לצרכים שלכם.

 

הדלקה עצמית/כיבוי עצמימכשירים רבים מגיעים עם טיימר שמאפשר לכם לבחור מתי המכשיר יפעל, אבל יש קולטי לחות שהולכים אפילו רחוק יותר, ומכבים/מדליקים את עצמם לפי רמת הלחות שבחדר, ובכך עושים את עבודת בקרת הלחות והשליטה עליה, 24 שעות ביממה, תוך חיסכון בחשמל.

 

פונקציות נוספות יש קולטים שמגיעים עם פונקציות כגון מצב ייבוש כביסה ומצב נוגד כפור. אם הייתם רוצים להשתמש באפשרויות כאלה, תוודאו שהן מופיעות בדגם שבחרתם.

 

רעשאם אתם מתכננים להשתמש בקולט במחסן, במרתף או בחממה, לא באמת משנה עד כמה הוא מרעיש. אבל אם המכשיר יעמוד בסלון או בחדר השינה, כדאי לבדוק את רמת הרעש שלו, הנמדדת בדציבלים, ולבחור במכשיר שאינו רועש.

 

בטיחותכל הקולטים בסקירה הזאת מגיעים עם מנגנון שמכבה את המכשיר ברגע שמיכל המים מלא, מה שמונע קצרים חשמליים, דליפות והצפות. אם יש לכם ילדים קטנים בסביבה, שווה לשקול דגם שמגיע עם נעילת ילדים.

 

ניידותאפילו הקולט הקטן ביותר שוקל 6-10 ק"ג, ולכן, אם אתם מתכוונים לשנות את מיקומו על בסיס קבוע, חשוב לבחור במכשיר שמגיע עם גלגלים.

 

נפח מיכלהקיבולת של מיכל המים משתנה מדגם לדגם, ושווה לבדוק כל כמה זמן תצטרכו לרוקן אותו. יש דגמים שמאפשרים חיבור לניקוז חיצוני, כך שאם הקולט יעמוד במקום קבוע, כדאי לשקול דגם כזה, ולחסוך לעצמכם את ריקון המכל.

שאלות ותשובות על קולט לחות מומלץ

איך עובד קולט לחות?

קולט הלחות משתמש במדחס לשאיבת אוויר לח. האוויר אז עובר דרך צינורות המקררים אותו, והופכים את האדים למים, שמטפטפים למיכל המיועד לאיסופם. לאחר מכן, האוויר היבש עובר דרך צינורות חמים, שמחזירים אותו לטמפרטורת החדר, ומשתחרר בחזרה לחלל דרך גריל יציאה.

איך אשמור על קולט הלחות שלי לאורך זמן?

דאגו שפתחי האוורור של המכשיר לא יהיו מכוסים, נקו את הפילטר בקביעות, ופעלו לפי חוברת ההוראות המצורפת.

האם קולט לחות יכול לעבוד 24/7?

רוב קולטי הלחות בשוק, וכל הקולטים בסקירה הזאת, מסוגלים לעבוד בלי הפסקה ללא שום בעיה.

איזה קולט מתאים לגודל השטח שלי?

קולט לחות שסופח 10 ליטרים ביממה יתאים לארונות ולחדרים קטנים, בעוד אחד שסופח 30 ליטרים יכול להתאים לחדר גדול. לאזורים גדולים מאוד, לבתים שלמים ולחדרים בהם הלחות גבוהה במיוחד, כדאי לשקול מכשיר שמסוגל לספוח 50 ליטרים ביממה.