גריל גז: סקירת 5 גרילי גז מומלצים 2024 | Finder – לקנות את הטוב ביותר

איזה מנגל גז הטוב ביותר בשוק היום וכיצד לבחור גריל גז מושלם עבורכם? הכל ועוד בסקירת הטובים ביותר שלפניכם

icon pos_1

ניתחנו

11 סקירות

ו-

462 ביקורות

בתחום

מוצרים למטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על גריל גז מומלץ

מה אומר יותר "ישראלי" מאשר מנגל, עם המשפחה או חברים, בבית או בחוץ, עם או בלי סלטים בצד? כולנו זוכרים בוודאי את קופסאות המתכת הפשוטות ששימשו פעם כגריל – היום, האפשרויות והמגוון של גריל גז הם אין סופיים – אתם רק צריכים לבחור.

 

תוכלו לבחור בין גריל פחמים קונבנציונלי, גריל חשמלי, גריל גז מתקדם וגם גריל המשלב בין שתי אפשרויות: גריל גז שהוא גם גריל פחמים. כי בסופו של דבר כמעט בכל בית אוהבים לעשות מנגל…

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש דגמי גריל גז המומלצים על ידי המומחים שלנו

חזק ומחזיק לאורך זמן

השווה מחיר

MONTANA 4B
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

גריל גז גדול ומתקדם

השווה מחיר

40,000 BTU דגם Signet...
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

איזון מושלם בין איכות למחיר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

צליית בשר היא אמנות קולינרית שמאפשרת למי שמתמחה בה לפנק בני משפחה וחברים בארוחה טעימה ומזינה, הכוללת סוגים שונים של בשר המוגשים מיד עם תום הכנתם לצד פינוקים אופייניים נוספים. יש מי שכאילו נולדים עם כישרון לצליית בשר על גריל אבל גם מי שבתחילת הדרך קצת חורכים את הבשר יתר על המידה, או דווקא מגישים אותו כשהוא עדיין מעט נא בפנים, יכולים בהחלט, עם קצת התמדה וצבירת ניסיון, להגיע במהרה לתוצאות מעולות. הצטיידות בגריל טוב היא תנאי הכרחי בדרך להפוך למאסטר בצליית בשר. כאמור, יש מגוון סוגי גריל (גריל פחמים, גריל חשמלי, גריל גז, גריל משולב ועוד). לכל סוג של גריל יש חסידים שיאמרו שאי אפשר להתחרות בטעמים שניתן ליצור עם גריל מן הסוג החביב עליהם.

 

מבלי להמעיט בתכונות הייחודיות של גריל פחמים או גריל חשמלי, יש סיבות טובות מאוד לכך שגריל גז צבר פופולאריות במהירות רבה והפך לסוג הגריל המבוקש ביותר בארץ כמו גם במדינות רבות אחרות בעולם. בין יתרונותיו המרכזיים של גריל גז הם נוחות ההפעלה, שליטה מדויקת בחום, היעדר טעמי לוואי, שמירה קלה על ניקיון, עמידות מעולה בתנאי מזג אוויר (ניתן להצבה בחוץ תחת הגנה מינימאלית בדמות כיסוי ברזנט) ועוד. ישנם אפילו דגמים ניידים של גריל גז, כאלה שניתן בקלות לקחת אתכם לפיקניק בחיק הטבע או לאירוע שמתקיים לאו דווקא אצלכם בחצר.

 

סקירה זו נועדה לאפשר לכם להבין את תכונותיו הייחודיות של גריל גז, כפי שהן באות לידי ביטוי בהשוואה לסוגי גריל אחרים. המידע שאספנו יסייע לכם להבין אם גם לכם הכי כדאי לרכוש גריל גז, מה הם הפרמטרים המרכזיים במפרט טכני אופייני לגריל גז, איך בוחרים את הדגם המספק מענה מיטבי לצרכיכם, ועוד.

 

פירוט אודות מספר דגמים מומלצים שבחרנו לכלול בסקירה נועד לא רק להכיר לכם דגמים מוצלחים מסוימים אלה (הנמכרים בארץ) אלא גם לסייע לכם לערוך בעצמכם השוואה בין דגמי גריל גז אחרים ולבחור את הדגם המושלם עבורכם.

 

איך דירגנו את גרילי הגז בסקירה?

בהכנת הסקירה בדקנו 11 סקירות מקומיות ובינלאומיות ו- 462 ביקורת גולשים. צוות האתר שלנו ניתח את הנתונים מהסקירות ומתגובות הגולשים ושיקלל אותם לכדי ציון מספרי שניתן לכל גריל גז בסקירה. ישנם גרילי גז מומלצים שבחרנו שלא לכלול בסקירה כיוון שלא התאימו לקהל הישראלי. בקבלת ההחלטה שאלנו את עצמנו את השאלות הבאות: האם הגריל גז מתאים לטעם של הקונה הישראלי? האם קיימת אפשרות רכישה נוחה של המוצר בחנויות בישראל אשר מחזיקות מלאי קבוע, או אפשרות רכישה בצורה מקוונת מספק אמין? גרילי גז אשר לא עמדו בתנאי הסף הללו (ובתנאי סף נוספים שנציג בהמשך) לא נכללו בסקירה.

 

אלו מאפיינים היו חשובים לנו בבחירת גריל גז?

ניתחנו סקירות מישראל ומהעולם ובדקנו את המאפיינים של הגרילי גז שהומלצו. התמקדנו בעיקר בתגובות גולשים שפירטו את היתרונות והחסרונות בגריל גז שרכשו. בצורה זו יכולנו להבטיח סקירה אמינה הנותנת משקל ראוי גם לדעות המומחים וגם לתגובות מהשטח של הקונים. ניתוח הנתונים הראה לנו את המאפיינים החשובים לרוב הקונים בבחירת גריל גז: מחיר, גודל, איכות חומרים, ניידות, מהירות הצלייה, כמות מבערים, קלות ניקוי ושימוש, ובטיחות.

 

במי נעזרנו בביצוע הסקירה?

בהכנת הסקירה ניתחנו וקראנו סקירות רבות. נעזרנו בעיקר בסקירות מהאתרים המובילים: homesandgardens.com, cnet.com, ו- select.

 

homesandgardens.com אתר של המגזין הבריטי הוותיק  homes and gardens. המגזין המודפס קיים כבר כ-100 שנה (!) ומתמקד בתחום עיצוב, לייף סטייל ומוצרים לבית ולגינה.

 

cnet.com אתר אמריקאי וותיק  מאוד (הוקם בשנת 1994!) המתמקד בטכנולוגיה. כדי לבחון את יעילות ואיכות דגמי הגריל גז שבסקירה צוות cnet.com צלה מספר סוגי בשר על כל דגם ומדד כמה זמן לקח להגיע לצלייה שווה וטובה של הבשר.

 

 select אתר מבית רשת הטלוויזיה nbcnews המתמקד בעצות וסקירות בנושאי כספים, איכות חיים, כלים וטכנולוגיה. הסקירות באתר נעשות בשיתוף עם מומחים בתחומים שונים.

לוגו של הסקירה

הכי קל לתפעול, עם תוצאות מעולות: גריל גז Char broil TRU-Infrared 4

דגם מוצלח של חברה מובילה עם שטח צליה בינוני, הספק גבוה (ביחס לגודל הגריל), מבער צד, פיזור חום אחיד, קל לניקוי ותחזוקה, ניצב על גלגלים כך שקל לנייד ברחבי החצר או בין פינות שונות במרפסת.

Char broil TRU-Infrared 4

4.5 15

תגלו שקל לקבל צלייה אחידה ואיכותית, גם אם אתם לא גרילמנים מנוסים, עם גריל חזק ואיכותי כזה

יתרונות

הספק גבוה במיוחד ביחס לגודל

מבער צד

הצתה מהירה

פיזור חום אחיד

אחריות מצוינת

חסרונות

קטן

לא זול

קנה עכשיו ב- Last Price

חברת Char broil ידועה כיצרנית איכות של גרילים, וכאן אנחנו פוגשים דגם מפואר במיוחד, עם גוף עשוי נירוסטה, אחריות יצרן ארוכה (עשר שנים על המבערים, שלוש שנים לגוף הגריל), מד טמפרטורה מובנה במכסה הגריל, ועוד המון פינוקים.
זהו גריל בעל ארבע מבערים ראשיים ומבער צד אחד, והוא הפך מבוקש בעל רחבי העולם בזכות העיצוב האסתטי, נוחות ההפעלה, חומרי הגלם האיכותיים, ההספק הגבוה (ביחס לגודל הגריל) ועוד.

 

מדובר בגריל עם הספק של לא פחות מ – 32,000 BTU – הספק גבוה במיוחד לגריל בגודל בינוני, עם הצתה מהירה בלחיצת כפתור. מערכת ייחודית לשמירה על פיזור חום אחיד תבטיח שכל סטייק או שיפוד לילדים יהיה עשוי במידה המושלמת, בכל חלק שלו.
הגריל ניצב על גלגלים, לשני משטחי הצלייה (הראשי וזה שמעל מבער הצד) מכסה נירוסטה הנפתח על ציר ויש גם משטח עבודה קטן.

 

חשוב לקחת בחשבון כי שטח הצלייה של הגריל קטן יחסית – 3,387 סנטימטרים רבועים בלבד. מתאים להכנת ארוחות למשפחות ששמות דגש גם על התוספות.

לוגו של הסקירה

החזק ביותר שיחזיק לאורך זמן: גריל גז MIAMI Chef 3B 25790 של Camptown

גריל גז מצוין עם הספק גבוה, תפעול נוח, עיצוב מרהיב וקל לניקוי. אם אתם צריכים גריל גז שקל לקחת ממקום למקום – זה הגריל עבורכם.

MIAMI Chef 3B 25790 של Camptown

4.5 15

דגם מוצלח ופופולארי של חברה מובילה, עם תמורה מעולה ביחס למחיר

יתרונות

גריל מצוין לבעלי תקציב מוגבל

הספק גבוה ביחס לגודל

הצתה מהירה בלחיצת כפתור

חסרונות

שלושה מבערים בלבד

ללא מבער צד

MONTANA 4B
קנה עכשיו ב- Last Price

Camptown היא אחת החברות המובילות בעולם בתחום הגריל בכלל וגריל גז בפרט. דגם ה- Miami Chef 3B 25790 הושק ב- 2015 ומאז שודרג כך שדגם 2020 הוא משופר מאוד ביחס למקורי.

 

מבחינת מפרט גריל זה מצטיין בהספק גבוה ביחס לגודל משטח הצלייה, 42,000 BTU על משטח צלייה בגודל 63 X 42 ס"מ). הגריל בעל שלושה מבערים בלבד, כולם מתחת למשטח צלייה בודד, וללא מבער צד. הוא מאפשר הצתה מהירה בלחיצת כפתור, מתחמם מהר ושומר על פיזור חום אחיד.

 

גריל גז זה מתאים במיוחד למי שרוצים גריל גז חדש וטוב אך עומד לרשותם תקציב מוגבל. הוא מספק תמורה נפלאה במחיר תחרותי במיוחד.

לוגו של הסקירה

כל מה שאפשר לבקש מגריל גז גדול ומתקדם : Broil King SigneT90

מדובר בדגם המפואר של חברה מוכרת ובעלת מוניטין כמובילה בתחום, Broil King, שיש לו הרבה מה להציע לחובבי הצלייה.

Broil King SigneT90

4.5 15

בחירה מצוינת עבור מי שרוצים גריל גז גדול, חזק ואיכותי ומוכנים לשלם מחיר בהתאם

יתרונות

שטח צלייה גדול

מדפים מתקפלים

רשתות גריל מברזל יצוק

קל לניקוי

עוצמתי ומאפשר צלייה מקצועית

חסרונות

מידות כלליות גדולות גם כאשר המדפים מקופלים

יקר

40,000 BTU דגם Signet...
קנה עכשיו ב- KSP

בהמשך לדגמי גריל גז מומלצים שכבר סקרנו במדריך, כאן ללא ספק מדובר ברולס רויס של גריל הגז. זהו גריל גז במימדים נדיבים במיוחד (2,600 סמ"ר), עם שישה מבערים ומבער צד, שמתאים למקצועני צלייה ולמי שמתכננים להכין אוכל לכמות גדולה של אנשים (או למעט אנשים שאוכלים הרבה).

 

Broil King ידועה בדגמי גריל גז האיכותיים שלה. סדרת Sovereign כוללת דגמים מפוארים במיוחד בגדלים שונים. ה –Signe T90 הוא גדול והמפואר ביותר בסדרה וככזה הוא מספק כל מה שאפשר לבקש מגריל גז ועוד יותר. דגם זה מתאים מאוד למי שרוצים גריל גז מעולה, גדול ובעל הספק גבוה. הגריל עשוי חומרים מעולים ואחריות יצרן ארוכה מעידה על האיכות (אחריות לכל החיים על גוף הגריל, 10 שנים על המבערים). ועל אף הגודל ומאיכות, קל באופן מפתיע לנייד אותו גם כשאתם מתעקשים על מנגל בפארק.

לוגו של הסקירה

הכי מפואר ומפנק: גריל גז Genesis II E-435IL

מדובר בגריל גז מקצועי באיכות ללא פשרות, שמתאים גם למסעדנים ופודי'ז ששואפים להוציא מתחת ידיהם סטייקים ראויים להגשה במסעדות.

Genesis II E-435IL וובר

4.5 15

עם שטח צלייה ענק, עוצמת צלייה מפתיעה, תפעול קל וכל מה שצריך כדי להפיק מנות בשר משובחות

יתרונות

חמישה מבערים בהספק כולל של 69,000 BTU

שטח צלייה ראשי ענק ועוד כירת צד חזקה

ניקוז מצוין

פיזור חום מעולה

חסרונות

גדול

כבד

יקר

קנה עכשיו ב- Last Price

Weber ידועה בדגמי גריל גז המעולים שלה, ה- E-435IL מסדרת Genesis הוא אחד הדגמים המפוארים ביותר של החברה וקשה למצוא גריל גז טוב יותר ממנו.

 

דגם זה הושק בסוף שנת 2019 ומאמצע שנת 2020 ניתן לקנות אותו גם בארץ, בשורות טובות למי שרוצים את הטוב ביותר ולא נבהלים מן המחיר (בממוצע קרוב ל – 5,000 ₪).

 

כפי שניתן לצפות מדגם פרמיום של חברת Weber, מדובר בגריל גז מן הטובים בעולם. לדגם זה 5 מבערים בעלי הספק כולל של 69,000 BTU, שטח צלייה של לא פחות מאשר 4,224 סמ"ר, ואם כל זה לא מספיק, יש גם כירת צד חזקה מאוד (מבער אחד, הספק 12,000 BTU).

 

ניקוז מצוין מבטיח תחזוקה פשוטה וניקוי קל. פיזור חום מעולה ואידוי שומן חזרה אל חלל הצלייה לשימור טעמים. למרות שמדובר בגריל גדול קל לנייד אותו בזכות העובדה שהוא ניצב על ארבעה גלגלים.

 

גוף הגריל עשוי יציקת אלומיניום, חלקים רבים בו מצופים אמאיל ופורצלן וחלקים אחרים עשויים נירוסטה (הרשתות למשל). טכנולוגיות ייחודיות ל- Weber משמשות זו לצד זו ומבטיחות תוצאות מעולות, מבערי טורבו, כירת צד חזקה, איסוף שומנים לתחזוקה פשוטה ויעילה, ווי תליה נוחים, מד טמפרטורה מובנה, פיזור חום ושימור טעם (בשיטת Flavorized bars), ואפילו ניידות טובה למרות הגודל המרשים.

לוגו של הסקירה

איזון מושלם בין איכות למחיר: גריל גז weber Q1200 IL

גם אם אין לכם הרבה מקום במרפסת למנגל עומד זה לא אומר שאתם צריכים להתפשר.weber Q1200  הוא התשובה המושלמת למרפסות קטנות ולאיכות ללא פשרות.

weber Q1200 IL

4.5 15

מושלם למרפסות קטנות או לשימוש לעיתים רחוקות

יתרונות

קומפקטי וחסכוני במקום

איכות גבוהה במיוחד

מבער נירוסטה עצמתי

רשת צלייה מברזל יצוק מצופה באמייל

מתאים גם לבישול בשטח

חסרונות

מבער אחד עם שטח צלייה קטן

קנה עכשיו ב- Last Price

WEBER היא אחת מהחברות המובילות בשוק למוצרי צלייה איכותיים עם למעלה מ- 70 שנים של מוצרים איכותיים, אמינים ועמידים. אי אפשר לטעות אם בוחרים גריל שלהם.

 

לא קשה לשים לב שזה הדגם הקטן ביותר ברשימה שלנו והוא קטן בהרבה משאר הדגמים, אבל אל תתנו לעובדה הזאת להטעות אתכם. הגודל הקטן לא בא על חשבון האיכות. למרות הגודל שלו הוא מספק את כל מה שתצטרכו לאוכל איכותי או ערב ברביקיו מושלם.

 

תודות לעיצוב של הדגם הזה, למרות הגודל הקטן הוא מאפשר ניצול מקסימלי ואופטימלי של הגודל שלו. רשת צלייה מברזל יצוק תעמוד ברמות חום גבוהות ויחזיק מעמד לאורך זמן. מבער הנירוסטה שלו עצמתי במיוחד ביחס לגודל ובאיכות גבוהה כמו ם גוף הגריל שעשוי מיציקת אלומיניום לשמירה מושלמת של החום הפנימי בזמן שהגריל סגור.

 

מה שמעניין במיוחד בגריל הזה, זה שלמרות תג המחיר הנמוך שלו ביחס לדגמים אחרים של החברה, הוא מגיע עם תוספות שונות שמחפות על הגודל הקטן שלו. מד חום אנלוגי מובנה במכסה הגריל יעזור לכם לדעת מה טמפרטורת הצלייה גם כאשר המכסה סגור, שני משטחי עבודה מתקפלים בצידי הגריל יעילים ונוחים במיוחד ומערכת ניקוז שמנים בתחתית הגריל שנוזלים לתבנית לניקוי נוח ביותר של עודפי שומן.

 

יתרון גדול בגריל הקטן הזה הוא שתוכלו לקחת אותו איתכם גם לשימוש בשטח. הוא מתחבר בקלות גם לבלון גז נייד קטן, ואתם תוכלו ליהנות מאיכות צלייה ברמה הגבוהה ביותר מבלי להתעסק עם גריל פחמים.

לוגו של הסקירה

הכי מתאים לחצר קטנה: גריל גז מדגם Sydney 2B של Australia Chef

גריל קטן ואיכותי, בעל שני מבערים ושטח צלייה צנוע בגודל 43.5 X 39 ס"מ בלבד. דגם מוצלח של חברה פחות מוכרת בארץ, עיצוב קומפקטי (כולל מדפי צד מתקפלים) וניידות טובה (שני גלגלים). עם שטח צלייה קטן אך מספק, שני מבערים חזקים ועוד מאפיינים מפנקים, תגלו שאתם יכולים להתפנק ביופי של סטייק לארוחת ערב גם בלי לצאת מהבית.

Sydney 2B של Australia Chef

4.5 15

חולמים על מנגל במרפסת או בחצר קטנה? זה הגריל עבורכם

יתרונות

פיזור חום אחיד

חומרי גלם איכותיים

מד טמפרטורה מובנה

ניקוז נוזלים למגש איסוף

מחיר נמוך

חסרונות

גריל גז קטן בעל שני מבערים בלבד

הצתה מכאנית (ולא אלקטרונית) לכל מבער בנפרד

Matrix 2 מורכב
קנה עכשיו ב- Last Price

האוסטרלים ידועים כחובבי צליית בשר על האש ("Barbi" בסלנג האוסטרלי, קיצור ל- barbeque). חברת Australia Chef עדיין לא כל כך מוכרת בארץ אבל במדינות רבות היא בעלת מוניטין כיצרנית מובילה של גריל גז והיא מציגה דגמים של גריל גז בגדלים שונים, משוכללים ומפוארים יותר או פחות.

 

דגם Sydney 2B הוא במידות צנועות במיוחד, והוא מיועד לספק מענה למי שלרשותם מקום מוגבל להצבת הגריל, מרפסת או חצר קטנה למשל. הוא מגיע עם רשת צלייה מברזל מצופה אמייל, גוף מנירוסטה, שני מבערים בעלי הצתה מכאנית נפרדת לכל אחד, מערכת יעילה של פיזור חום ואפילו מגש לאיסוף עם מערכת ניקוז נוזלים. דגם מוצלח זה נמכר בארץ במחיר נמוך ביחס למוצרים אחרים בעלי מאפיינים דומים, בדרך כלל פחות מ – 1,000 ₪, והוא מעניק תמורה מעולה ביחס למחיר.

לוגו של הסקירה

הזול ביותר: גריל גז KANSAS 4B Buffalo Chef

לא תמיד חייבים לקרוע את הכיס כדי לקבל מוצר איכותי ואמין. אם אתם מוגבלים בתקציב אבל לא מוכנים להתפשר על גודל או איכות, הדגם הזה במיוחד בשבילכם.

KANSAS 4B Buffalo Chef

4.5 15

איכות גבוה בתקציב נמוך

יתרונות

זול ומשתלם

איכות חומרים גבוהה

משטח צלייה מרווח

4 מעברים

מגש נשלף לאיסוף עודפי שומן

מפזרי להבה מנירוסטה

שני מדפי צד

חסרונות

לא מצאנו!

MINNESOTA 4B
קנה עכשיו ב- GetIt
קנה עכשיו ב- KSP

אז החלטתם על תקציב ושמתם לב שהוא נמוך ביחס למחירי השוק? אין סיבה שתתפשרו על גריל גז שלא עומד בדרישות שלכם. הדגם הזה של Buffalo Chef יכול להיות בדיוק הפתרון שאתם מחפשים. גריל גז עומד, גדול, איכותי ובמחיר שווה במיוחד.

 

אמנם לרוב משטחי צלייה בגריל בעל 4 מבערים גדולים יותר מהדגם הזה, אבל בהתחשב במחיר ובכך שהמבערים שלו מכסים את כל שטח הצלייה, זה בהחלט מצדיק את המקום שלו ברשימה שלנו ומוסיף לו נקודות זכות.

 

עם רשת צלייה שעשויה מברזל האכול שלכם יישאר חם לאורך זמן, והרשת עצמה קלה ופשוטה לניקוי וניתן לנקות אותה במדיח הכלים. הגריל עצמו כמעט כולו בנוי מפלדת אל-חלד ועמידים בתנאי מזג אוויר.

 

הגריל מגיע עם מד טמפרטורה מובנה במכסה, כך שתוכלו לדעת מה מצב החום בתוך הגריל כאשר הוא סגור. הצתה נפרדת לכל מבער תעזור לכם לשלוט בקלות על עצמת החום ומיקומו, ומדפי הצד הם בונוס נחמד ויעיל. בנוסף, הוא קל במיוחד לניוד ומיקום תודות לשני הגלגלים שלו.

 

הגריל הזה הוא בהחלט ההוכחה שלא תמיד צריך לקרוע את הכיס כדי לענות לעצמכם על הדרישות ברשימה שלכם. לפעמים, גם מוצר זול יכול להיות איכותי ובהחלט יכול לענות לכם על הצרכים.

לוגו של הסקירה

למטבחי חוץ גדולים: גריל גז CAMPTOWN Kentucky Multi Chef

עם הדגם הזה, אתם יכולים להעביר את כל הבישולים שלכם מחוץ לבית, ולהשאיר את הבית נקי מריחות ועשן.

CAMPTOWN Kentucky Multi Chef

4.5 15

חווית גריל ברמה אחרת לגינות גדולות ומטבחי חוץ

יתרונות

שטח אחסון גדול במיוחד

מבערי נירוסטה

כולל כיור

מגיע עם גלגלים לניוד נוח יותר

איכותי במיוחד

חסרונות

יקר

גדול מאוד ולא מתאים לגינות קטנות

Kentucky Multi Chef 44251
קנה עכשיו ב- Last Price

אם החצר שלכם מספיק גדולה ותמיד חלמתם על מטבח חוץ מפנק, דגם Kentucky Multi Chef של CAMPTOWN הוא בדיוק מה שאתם צריכים בשביל חווית בישול מושלמת בחוץ.

 

בין אם זה לאירוח מושלם או סתם לארוחת ערב משפחתית מפנקת, הגריל גז משולב מטבח הזה יהפוך אתכם לשפים אמיתיים. משטח הצלייה שלו גדול במיוחד ויהיה מושלם לארוחות גדולות. בנוסף, תוכלו ליהנות גם מבישול על משטח פלנצ'ה. הגריל מושלם לצלייה של בשרים, דגים ירקות ועוד.

 

עם 6 מבערים בעוצמה גבוהה במיוחד, כשלכל מבערת עוצמה שונה, תוכלו לבחור בקלות את החום הרצוי לפי כמות האוכל שתרצו להכין. ואם \זה לא מספיק, הגריל מטבח הזה מגיע עם כל כך הרבה תוספות שפשוט לא תרצו להיכנס יותר למטבח בבית. מהדברים הקטנים כמו מד חום אנלוגי מובנה, מגש לאיסוף נוזלים ושני מדפי צד, ועד ל- 4 ארונות אחסון, כירת צד, וכיור שכולל קרש חיתוך, החברה חשבה על הכל כדי לאפשר לכם נוחות מקסימלית בזמן שאתם מכינים את הארוחה שלכם.

 

אז נכון שהוא לא מהזולים ביותר ברשימה אבל אם מתחשבים בכל מה שאתם מקבלים בו ובעובדה שמדובר במטבח מצויד, המחיר שלו לא גבוה ביחס לדגמים דומים בשוק. הגריל הזה מציב רף חדש של איכות וחווית עבודה יוצאת מן הכלל.

לוגו של הסקירה

לחימום אחיד של משטח הצלייה: גריל גז Coleman Galaxy

לא משנה איזה שם תתנו לזה, בילוי באוויר הפתוח כשעל הגריל נצלים להם בשרים, דגים ושאר ירקות לא סתם הופך לפופולרי יותר ויותר. 

Coleman Galaxy

4.5 15

צלייה אחידה ומושלמת

יתרונות

שטח צלייה מרווח

חום גבוה

צלייה אחידה

חומרים איכותיים

כולל כירת צד

4 מבערים חזקים

עיצוב קלאסי שמתאים לכל סגנון

חסרונות

כירת צד חלשה מעט

קנה עכשיו ב- KSP

הוא פשוט לתפעול, בעיצוב קלאסי שמתאים לכולם ועם תג מחיר לא גבוה במיוחד בהשוואה למתחרים בשוק. גריל גז גלקסי 4 מבית Coleman מביא איתו חידושים מעניינים שיכולים לעזור לכם להוציא את הטוב ביותר האוכל שלכם.

 

הוא מגיע עם 4 מעברי נירוסטה מסוג Even Heat שמספקים חימום אחיד לכל אזורי הצלייה בתוספת עוצמת חום גבוהה, האוכל שלכם יהיה מוכן בדיוק במידה הנכונה לא משנה באיזה אור תשימו אותו על הגריל.

 

מערכת ההצתה המתקדמת של הגלקסי – InstaStart – כוללת הצתה נפרדת עבור כל מבער ומספקת הצתה וחימום מהירים ובטוחים לשימוש. רשת הגריל עשויה ברזל יצוק שעוזרת גם היא לשמירה על חום אחיד בכל האזורים. עיצוב רשת הברזל ייחודי ומאפשר שימוש ברשת בהתאם לסוג האוכל אותו תרצו להכין. צד קמור שמתאים במיוחד לצריבה של בשר בחום גבוה וצד קעור שמתאים לצלייה עדינה יותר וניקוז של נוזלי הנתחים תוך כדי הצלייה.

 

שתי תוספות מעניינות שקולמן הכניסו לגריל שלהם הם רשת חימום עליונה שמתאימה להפשרה או חימום איטי של מזון בחום נמוך יותר, וכירת צד מובנית שתאפשר לכם להכין תוספות כמו ירקות או חימום נוזלים בצורה קלה ויעילה.

 

קולמן חשבו עליכם עד הסוף כשבנו את מכסה הגריל עם שכבה כפולה לבידוד אופטימלי ומניעה של אובדן חום כאשר המכסה סגור. בנוסף, הגריל מגיע עם ארון אחסון מרווח במיוחד הכולל ווי תלייה לנוחות מקסימלית ושמירה על כל האביזרים שתצטרכו בזמן העבודה על הגריל.

 

העיצוב המתקדם שלו כולל שיפועים מיוחדים המיועדים לניקוז נוזלים ושאריות שומן שמתנקזים למגש נשלף בתחתית הגריל. 4 גלגלים יעזור לכם למקם את הגריל שלכם בנוחות מרבית ובקלות רבה. אז אם אתם רוצים גריל איכותי עומד במחיר הוגן, הגלקסי 4 של קולמן בהחלט יכול להיות התשובה בשבילכם.

לוגו של הסקירה

גריל כחול לבן: גריל גז מבית אמגזית דגם איתן

המותג המוכר והטוב 'אמגזית', שמלווה אלפי ישראלים כבר למעלה מחמישה עשורים, ממשיך להתאים את המוצרים האיכותיים שלו לקהל הישראלי והוא עושה עבודה לא רעה בכלל.

אמגזית דגם איתן

4.5 15

שילוב מושלם בין מחיר ואיכות למתחילים

יתרונות

מחיר זול

כולל כירת צד

כולל ארון אחסון

3 מבערי נירוסטה

רשתות צלייה מברזל יצוק

כולל רשת חימום עליונה

חסרונות

עוצמת צלייה יחסית חלשה

איתן 3B
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Walla Shops

אם אתם רק נכנסים לעולם הצלייה ואתם מחפשים גריל גז שיאפשר לכם להכיר את העולם הזה מקרוב בלי לקרוע את הכיס, כזה שיאפשר לכם נחיתה רכה בעולם החדש הזה, דגם איתן של אמגזית בהחלט יכול להיות הדבר שאתם מחפשים.

 

אמנם הוא לא מהחזקים ביותר שיש לנו ברשימה אבל הוא בהחלט עושה עבודה טובה, במיוחד אם אתם רק מתחילים. הוא מגיע עם 3 מבערים בעוצמה של 10,000 BTU כל אחד ובנוסף, כירת צד, גם היא עם עוצמה של 10,000 BTU.

 

הגריל מגיע עם הצתה אינטגרלית בכל כפתור ומאפשר שליטה על פיזור החום במשטח הצלייה. רשתות הצלייה שלו עשויות יציקת ברזל ובנוסף הוא מגיע עם רשת חימום עליונה לחימום של אוכל מוכן או לאוכל שצריך חום נמוך יותר.

 

תוספות נחמדות שתקבלו הן ארון אחסון 2 דלתות מרווח במיוחד לשמירה על כל כלי הבישול והצלייה שתצטרכו לארוחה מושלמת על הגריל. מד טמפרטורה על מכסה הגריל שיעזור לכם לדעת מה הטמפרטורה הפנימית בגריל בזמן שהמכסה סגור ומגש איסוף לאגירת נוזלים ועודפי שומן שניתן להוציא בקלות ולנקות לאחר השימוש.   

 

עם תג המחיר הנמוך שלו אתם בהחלט מקבלים גריל גז בעיצוב קלאסי ששווה את המחיר שלו וייתן תמורה מלאה מחיר.

לוגו של הסקירה

נייח או נייד, אתם תחליטו: גריל גז SCAB Treasure

למרות הגודל הקטן שלו, דגם Treasure מבית SCAB נותן תמורה נאותה למחיר שלו, ומספק חוויית גריל טובה ונעימה, במיוחד אם אתם לא מחפשים להאכיל כמות גדולה של אנשים.

SCAB Treasure

4.5 15

מושלם למרפסות קטנות ולהכנת כמות אוכל קטנה

יתרונות

מחיר זול

כולל הצתה אוטומטית

קל פשוט ונוח לשימוש

ניתן להניח על שולחן כגריל נייח או על עגלה ולנייד אותו בקלות

כולל מדפי צד נשלפים

חסרונות

מבער אחד

קטן ומתאים לכמות אוכל קטנה

מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- Last Price

אז יש לכם מרפסת אבל היא לא גדולה במיוחד ואתם לא רוצים לוותר על ערבי ברביקיו ? גריל גז קטן יכול לעשות את העבודה. גריל גז מדגם Treasure של SCAB קטן מספיק כדי להתאים למרפסות קטנות ויספיק לארוחת ערב זוגית ורומנטית.

 

אולי הוא לא מתאים לאירוח רב משתתפים אבל הוא בהחלט מספיק לבילוי זוגי מולם. עם מבער ספירלה מנירוסטה ועיצוב מודרני ושובב, הוא יכול לשדרג לכם כל ארוחת ערב. המבער בנוי לכל אורח הגריל ומחמם כל אזור. הצתה אוטומטית בלחיצת כפתור הופכת את ההפעלה שלו לקלה ופשוטה ביותר ומאפשרת בקרה נוחה על הלהבות.

 

על מכסה הגריל תמצאו מד חום מובנה שיעזור לכם לדעת מה רמת הטמפרטורה בתוך הרגיל כשהמכסה סגור וכך תוכלו לשלוט בקלות על עוצמת החום ומצב האוכל. למרות הגודל הקטן שלו בחברה חשבו איך להפוך את הגריל לנוח יותר, והוסיפו לו שני מדפי צד נשלפים שבנוסף לנוחות שהם נותנים בזמן הכנת האוכל, הם קלים לניקוי.

 

תוכלו לבחור באיזו דרך להשתמש בו: גריל שולחני נייח במיקום קבוע שתבחרו, או לחילופין, תוכלו הניח אותו על העגלה שלו, שמגיעה עם 4 גלגלי לניוד קל ונוח. תמיד תוכלו להשתמש בו בשני הדרכים.

לוגו של הסקירה

לא רק בבית: גריל גז נייד מבית אמגזית דגם O Grill

ההתעסקות עם פחמים גורמת לכם הרבה פעמים לוותר על ארוחה בחיק הטבע? חבל שתוותרו על התענוג, לאמגזית יש בשבילכם את הפתרון המושלם – גריל גז נייד מדגם O Grill.

אמגזית דגם O Grill

4.5 15

ארוחה "על האש" בחיק הטבע מעולם לא הייתה קלה יותר

יתרונות

מחיר זול

קל לשימוש

חיבור פשוט לבלון גז

הצתה אלקטרונית

כולל ידית נשיאה נוחה

רשת צלייה עבה

חימום אחיד

חסרונות

מבער אחד

קטן ומתאים לכמות אוכל קטנה

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

אין סיבה לוותר על ארוחה בחיק הטבע רק בגלל שאתם לא אוהבים להתעסק עם פחמים. אמגזית מציעה את הפתרון המושלם בשבילכם – גריל גז נייד, נישא בקלות ופשוט להפעלה.

 

החיבור של הגריל לבלון גז בגודל 2.5ק"ג או 5 ק"ג, פשוט ביותר וההפעלה שלו קלה ומהירה. מבער נירוסטה אחד אמנם לא מספיק לארוחה גדולה אבל הוא בהחלט תחליף ראוי למנגל הפחמים הקטן והמוכר.

 

הגריל מגיע עם 2 רשתות צלייה מברזל יצוק שמפזרות את החום באופן שווה וההצתה האלקטרונית תתחיל לחמם במהירות את הגריל. בנוסף, הוא מגיע עם קערה קטנה לאיסוף שאריות נוזלים ושומן, קלה לניקוי ועושה עבודה מצוינת.

 

שלא כמו גריל הפחמים הרגיל שמגיע פתוח, הגריל גז הזה מגיע עם מכסה ומאפשר לכם לשמור את החום הפנימי בגריל, בזמן הצלייה וגם אחרי. הוא כולל רגליים מתקפלות וידית נשיאה, כך שתוכלו לקחת אותו לאן שתרצו ולהניח אותו כמעט בכל מקום ללא שום בעיה.

סיכום

לכל חובבי הבשר וההכנה המהירה גריל הוא פריט חובה בבית. כדי להתגבר על בעיות של תיפעול ושל ריח שיכול להפריע לשכנים, גריל גז הוא בחירה מצוינת שתאפשר לכם להכין ארוחות מצוינות בזמן קצר.

 

איך לבחור גריל גז?

לפני שתתחילו להשוות בין דגמים שונים של גריל גז חשוב שתהיו בטוחים שזהו סוג הגריל שאתם מעוניינים בו. יש הבדלים משמעותיים בין סוגי הגריל השונים כאשר חסידי גריל פחמים יאמרו שרק עם סוג קלאסי זה של גריל, אפשר באמת לצלות בשר "כמו שצריך".

 

אין להכחיש שצלייה על פחמים "מעניקה" לבשר טעמים ייחודיים. טעמים אלה נוצרים בשל חשיפת הבשר הנצלה לעשן וחומרים נוספים הנפלטים מן הגחלים הלוחשות, מן הלהבות העולות מהם מדי פעם, אדי מים ששופכים על הגחלים כדי לשלוט בחום ועוד. השאלה הגדולה היא אם אין מדובר בטעמי לוואי שרק משום שהתרגלנו אליהם הם ממשיכים להיחשב רצויים.

 

רוב מי שרוצים לפתח את כישורי צליית הבשר שלהם צברו ניסיון, בהיקף כזה או אחר, בשימוש בגריל פחמים. לעיתים ניסיון כזה מסתכם במנגל פשוט וקטן שאפשר לקחת אתנו לכל מקום ופעמים אחרות מדובר בגריל פחמים גדול המשמש אותנו מזה שנים.

 

אם אתם גרים בבניין קומות, גריל גז יכול להיות פתרון מושלם לשכנות טובה. שלא כמו גריל הפחמים שמייצר עשן וריחות ברמה גבוהה, גריל הגז מאפשר להפחית את העשן והריחות ובכך תוכלו לא רק לקבל תוצאות צלייה מעולות, אלא גם לדאוג שיחסי השכנות לא יהרסו ויישמרו ברוח טובה.

 

כדי ליהנות מן היתרונות הרבים של גריל גז חשוב מאוד לשמור על ראש פתוח ולקבל החלטה מושכלת באשר לסוג הגריל שיאפשר לנו להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

 

אז למה כדאי לשים לב כשאתם בוחרים גריל גז? ריכזנו עבורכם כמה פרמטרים חשובים שתצטרכו לחשוב עליהם כדי שתוכלו להוציא את המקסימום מהרכישה החדשה. אז תהיו מוכנים עם דף ועט להכין לכם רשימה של העדפות לפני שתבחרו את הגריל החדש שלכם.

 

תקציב

כמו בכל רכישה חדשה, חשוב לדעת מה התקציב שעומד לרשותכם. גריל גז מגיע בטווח רחב של מחירים החל ממאות שקלים ועד לאלפים, חלקם דם עשרת אלפים. חשוב לדעת מה התקציב שעומד לרשותכם כדי שתדעו לאן לכוון. ככל שהגריל גדול יותר ובעל יותר מבערים סבירות גבוה שהוא יהיה גם יקר יותר. 

 

מקום אחסון, כן או לא?

הרבה דגמים של גריל גז מגיעים עם מקום אחסון מובנה, רובם יתפסו מקום גדול יותר במרפסת או הגינה שלכם ולכן חשוב לדעת האם מקום אחסון הכרחי עבורכם. תוכלו למצוא ברשימה שלנו סוגים שונים של גריל עם או בלי מקום אחסון ולהשוות את המקום אותו הם יתפסו, כך תוכלו בקלות לדעת איזה דגם יכול להתאים לכם יותר. ואם כבר דיברנו על מקום אחסון, גרילי גז רבים מגיעים עם מדפי צד, חלקם מתקפלים או אפילו נשלפים, אחרים קבועים. גם הם כמובן תופסים מקום, כך שכדאי לבחור בקפידה את הגריל שלכם.

 

חיסכון בזמן

כשמשווים בין מנגל גז לגריל פחמים מבינים שהפעלת גריל פחמים גוזלת זמן רב יותר (הצתת הגחלים וליבוי עד לבעירה אחידה ואיטית), שבגריל פחמים קשה לשלוט על הטמפרטורה אליה חושפים את הבשר (במיוחד קשה לשמור על חום אחיד לאורך זמן), שאנו עלולים לקבל טעמי לוואי שאינם ערבים לחיך, זאת כתוצאה משימוש בחומרים דליקים בעת שמתחילים להפעיל את הגריל, מעשן ומצריבת הבשר (עד כדי התפחמות קלה) בלהבות שעלולות לעלות מדי פעם.

 

רק לאחר שמבינים את היתרונות והחסרונות היחסיים, ומחליטים שגריל גז הוא הבחירה הנכונה עבורנו, ניתן לעבור לשלב הבא בדרך אל הגריל החדש שלנו, השוואה בין דגמים שונים ורכישת הדגם שעונה באופן המוצלח ביותר לצרכים שלנו.

 

מכיוון שיש היצע רחב של דגמים שונים של גריל גז, חלקם מתוצרת חברות בעלות מוניטין, עלינו להכיר את הנתונים שניתן למצוא במפרט הטכני. דבר משותף לכל דגמי גריל גז הנמכרים בארץ הוא שנעשה בהם שימוש באותו גז כמו בכיריים במטבח, גז הנשרף מבלי שהוא פולט עשן או כל דבר אחר העשוי להשפיע על הטעם.

 

מה הגודל הרצוי לכם

ההבדלים בין הדגמים השונים מתבטאים בגודל השטח שעליו ניתן לצלות, מספר המבערים, הספק (נמדד ביחידות חום המכונות –BTU), יעילות מנגנון ההדלקה, העיצוב (למשל עיצוב הכולל משטח עבודה נוח לצד הגריל עצמו), תוספות שונות כגון כיסוי מגן, מתלים ייעודיים לכלים המשמשים במלאכת הצלייה (מלקחיים, מזלג גדול, דוקרן, מגבת, כפפה המאפשרת אחיזת כלי חם ועוד), משקל כללי וניידות (יש דגמים גדולים שמוצבים דרך קבע במקום אחד, דגמים עם גלגלים שמאפשרים הזזה בין פינות שונות בחצר או במרפסת, דגמים קטנים שאפשר לקחת אתנו לפיקניק וכו').

 

נירוסטה או ברזל יצוק?

אם החלטתם מהו גודל גריל הגז שאתם צריכים, כדאי לחשוב גם על החומרים שירכיבו אותו. בנוגע לרשת – חשוב שתהיה עשוייה מברזל יצוק – שהוא חומר חזק ועמיד ופיזור החום שלו אחיד. רשת מברזל יצוק היא גם קלה יותר לניקוי. המבערים לעומת זאת חשוב שיהיו עשויים גם הם מברזל יצוק או מנירוסטה חזקה. כדי לוודא שהנירוסטה היא תערובת של ברזל חזק – חשוב שהמספר שלה יהיה נמוך.

 

איך לשמור עליו לאורך זמן?

מנגל גז מחזיק מעמד בסביבות 5 שנים. מה שגורם לו להתקלקל הוא בעיקר חוסר שימוש ושמירה לא נכונה. לכן, חשוב לנקות אותו מדי פעם מלכלוך ולרסס עליו שמן מאכל. כדאי להרחיק אותו ממקומות לחים ורטובים ואף להשקיע בכיסוי איכותי שיגן עליו מגשם וימנע חלודה.

 

איזה גודל של גריל גז מתאים לכם

כשמדובר בבחירת הגודל הנכון של גריל גז, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון. בראש ובראשונה, עליכם לחשוב על כמות השטח הפנויה לגריל. אם יש לכם מרפסת קטנה, גריל קומפקטי יתאים יותר ואתם יכולים לחפש גריל גז למרפסת מומלץ או מנגל גז מומלץ למרפסת ולבדוק איזה מהם מתאים לכם. מצד שני, אם יש לכם חצר אחורית מרווחת או שאתם רגילים לארח קבוצות גדולות, גריל גדול יותר עם מבערים מרובים, למשל גריל גז 3 מבערים מומלץ, או גריל גז 2 מבערים מומלץ עשויים להיות הבחירה הנכונה. 

 

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מספר האנשים שאתם מבשלים עבורם בדרך כלל. אם אתם בדרך כלל מבשלים רק לעצמכם או למשפחה קטנה, גריל עם משטח בישול קטן יותר עשוי להספיק כמו פלנצ'ה חשמלית. עם זאת, אם לעתים קרובות אתם מארחים מפגשים הומים או מבשלים למשפחה גדולה יותר, מומלץ להשקיע בגריל עם משטח בישול גדול יותר כדי להכיל יותר אוכל בבת אחת.

בנוסף, קחו בחשבון את סוגי האוכל שאתם אוהבים לבשל על הגריל. אם אתם צולים בעיקר פריטים קטנים יותר כמו המבורגרים ונקניקיות, גריל קטן יותר עשוי להתאים. עם זאת, אם אתם נהנים לצלות נתחי בשר גדולים יותר, כגון תרנגולות שלמות או צלעות, ייתכן שתצטרכו גריל עם יותר שטח בישול כדי להתאים לפריטים אלה בנוחות.

לבסוף, קחו בחשבון את הצרכים וההעדפות העתידיות שלכם. למרות שזה עשוי להיות מפתה לבחור בגריל קטן יותר כדי לחסוך כסף או מקום, חישבו אם הרגלי הצלייה שלכם עשויים להשתנות בעתיד. אם אתם צופים את עצמכם מארחים מפגשים גדולים יותר או מתנסים בטכניקות צלייה שונות, אולי כדאי להשקיע בגריל גדול יותר שיוכל להתאים לצרכים המתפתחים שלכם.

 

תכונות חשובות בגריל גז

כאשר מדובר ברכישת גריל גז, ישנם מספר מאפיינים חיוניים שכדאי שיהיו בגריל. אחת התכונות החשובות ביותר היא מערכת הצתה אמינה. חפשו מנגל גז מומלץ עם הצתה בלחיצת כפתור או מערכת הצתה אלקטרונית המבטיחה הדלקה מהירה וללא מאמץ של המבערים.

תכונה חיונית נוספת היא בקרת טמפרטורה. גריל גז עם הגדרות חום מתכווננות מאפשר לקבל שליטה מדויקת על טמפרטורת הבישול, מה שמבטיח שהאוכל מבושל לשלמות. חפשו גריל עם מבערים מרובים שניתן לשלוט בהם בנפרד, מה שמאפשר לכם ליצור אזורי חום שונים לסוגי מזון שונים.

מבנה יציב ועמיד הוא גם חיוני. חפשו גריל גז העשוי מחומרים איכותיים כמו נירוסטה, המעניק יציבות ועמידות בפני חלודה וקורוזיה. בנוסף, גריל עם בסיס מוצק ויציב ימנע כל נדנוד או התהפכות בזמן הבישול.

משטח בישול בשפע הוא עוד תכונה חשובה שיש לקחת בחשבון. וודאו שלגריל יש מספיק מקום כדי להכיל את כמות האוכל שאתם בדרך כלל מבשלים. תכונות נוספות כגון מדפים צדדיים או מתלה חימום יכולים גם להיות מועילים, ולספק מרחב עבודה נוסף ואחסון עבור כלים ותבלינים.

לבסוף, שימו לב לקלות הניקוי. חפשו גריל גז עם סורגים נשלפים ומערכת ניהול שומנים המפשטת את תהליך הניקוי. גרילים מסוימים מגיעים אפילו עם מגש טפטוף מובנה או לוכד אפר, מה שמקל על סילוק שומן ואפר.

 

למי כדאי לרכוש גריל גז

כאשר בוחנים מי צריך לקנות גריל גז, חשוב לזהות את המשתמש האידיאלי. גריל גז הוא אופציה רב-תכליתית לכל מי שנהנה מבישול בחוץ ורוצה את הנוחות של צלייה מהירה וקלה.

ראשית, גריל גז מושלם ליחידים או למשפחות שמנהלים אורח חיים עמוס. החימום המהיר ובקרת הטמפרטורה של גריל הגז מאפשרים בישול יעיל, מה שהופך אותם לאידיאליים למי שרוצה ליהנות מארוחה טעימה מבלי לבזבז זמן מופרז על הכנה ובישול.

שנית, גריל גז הוא בחירה מצוינת למתחילים או לאלה שחדשים בצלייה. גריל גז קל לשימוש ודורש מיומנות או ניסיון מינימלי לתפעול. בלחיצת כפתור פשוטה, הגריל נדלק ומוכן לבישול תוך זמן קצר. תכונות בקרת הטמפרטורה גם מקלות על מתחילים להשיג את העשייה הרצויה של האוכל שלהם ללא סיכון של בישול יתר או שריפה.

בנוסף, גריל גז מתאים למי שמתגורר באזורים בהם צליית פחמים מוגבלת או אסורה. במתחמי דירות או אזורי מגורים רבים יש תקנות האוסרות על שימוש בגריל פחמים בשל חששות בטיחותיים. במקרים כאלה גריל גז מספק חלופה בטוחה ונוחה לבישול בחוץ.

יתר על כן, גריל גז יכול לתת מענה למגוון רחב של העדפות בישול. בין אם אתם נהנים לצלות סטייקים, המבורגרים, ירקות או אפילו פיצות, גריל גז מציע את הרבגוניות לבישול מגוון מאכלים. עם אפשרות לשלוט בחום, אתם יכולים להשיג את הצריבה המושלמת של סטייק או חום עדין לפריטים עדינים כמו דגים.

 

היתרונות של גריל גז

נוחות וקלות שימוש: אחד היתרונות הגדולים ביותר של גריל גז הוא הנוחות וקלות השימוש שלו. בניגוד לגריל פחמים שדורשים הכנה וניטור שגוזלים זמן, גריל גז מציע חום מיידי בלחיצת כפתור. עם גריל גז, תוכלו להתאים במהירות ובקלות את הטמפרטורה להגדרה הרצויה, מה שמאפשר שליטה מדויקת על תהליך הבישול. זה הופך את צליית הגז לאידיאלית עבור אלה שרוצים ליהנות מארוחה טעימה בגריל ללא הטרחה וזמן ההמתנה הקשורים לסוגים אחרים של גריל.

 

רבגוניות ואפשרויות בישול: מנגלים מומלצים גז מציעים מגוון רחב של אפשרויות בישול ורבגוניות. רוב גרילי הגז מגיעים עם מבערים מרובים, המאפשרים ליצור אזורי חום שונים לצלייה בו זמנית של מזונות שונים בטמפרטורות שונות. זה אומר שאתם יכולים לבשל סטייק בצד אחד תוך צליית ירקות בצד השני. בנוסף, גרילי גז מגיעים לרוב עם תכונות נוספות כגון מבערים צדדיים, אביזרי רוטיסרי וקופסאות עישון, מה שמרחיב את אפשרויות הבישול עוד יותר. בין אם אתם רוצים לצרוב סטייק, לצלות עוף לאט או לעשן כמה צלעות, גריל גז מספק את הגמישות לעשות הכל.

 

פיזור חום מהיר ואחיד: גרילי גז ידועים ביכולתם לספק פיזור חום מהיר ואחיד. המבערים בגריל גז נועדו לפזר חום באופן שווה על פני משטח הבישול, כדי להבטיח שהמזון מבושל באופן עקבי. זה מבטל אזורים חמים ומאפשר שליטה מדויקת יותר על תהליך הבישול. בין אם אתם צולים המבורגרים, דגים או ירקות, גריל גז מבטיח שכל פיסת מזון תקבל את אותה כמות חום, וכתוצאה מכך ארוחות המבושלות בצורה מושלמת בכל פעם.

 

החסרונות של גריל גז

עלות ראשונית גבוהה: אחד החסרונות של גריל גז הוא העלות הראשונית הגבוהה שלהם בהשוואה לסוגים אחרים של גריל. גריל גז בדרך כלל יקר יותר, במיוחד אלה עם תכונות נוספות ובנייה איכותית. זה יכול להוות גורם מרתיע עבור אלה עם תקציב מצומצם או אלה שצולים רק מדי פעם. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את היתרונות והעמידות לטווח הארוך של גריל גז, שכן לרוב הם דורשים פחות תחזוקה ויכולים להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נאות.

 

מגבלות על טעם: גרילי גז ידועים בנוחות ובבישול מהיר שלהם, אבל יש הטוענים שהם חסרים את הטעם המובהק שמגיע עם צליית הפחמים. בעוד שגרילי גז עדיין יכולים לייצר ארוחות טעימות ומלאות טעם, ייתכן שהם לא יעניקו את אותו טעם מעושן שגרילי פחמים ידועים בו. עם זאת, גרילי גז רבים מגיעים כעת עם חטיפי טעם וריח או לבניות קרמיות המסייעות לשפר את הטעם על ידי אידוי טפטוף ויצירת עשן.

 

תלות בגז: חיסרון נוסף של גריל גז הוא התלות בגז. גריל גז דורש אספקה קבועה של פרופאן או גז טבעי כדי לפעול. המשמעות היא שאם נגמר לכם הגז, לא תוכלו להשתמש בגריל עד שתמלאו מחדש את המיכל או תתחברו לקו גז. חשוב תמיד לפקוח עין על רמות הגזולהצטייד במלאי גיבוי כדי למנוע הפרעות בתוכניות הצלייה שלכם.

 

תחזוקה וניקיון: גרילי גז דורשים תחזוקה וניקוי שוטפים כדי להבטיח ביצועים ואריכות ימים מיטביים. מניקוי הסורגים והמבערים ועד בדיקת חיבורי הגז, ישנן מספר משימות שצריך לעשות כדי לשמור על גריל הגז שלכם במצב תקין. בנוסף, אם יש לכם גריל פרופאן, תצטרכו לבדוק באופן קבוע ולהחליף את מיכל הפרופאן לפי הצורך. למרות שהתחזוקה פשוטה יחסית, היא דורשת קצת זמן ומאמץ מצידכם.

 

שקלול היתרונות והחסרונות

גרילי גז מציעים יתרונות רבים כמו נוחות, חימום מהיר ובקרת טמפרטורה מדויקת. הם מושלמים למי שמעריך יעילות ומעוניין להשקיע פחות זמן בהכנות לצלייה. בנוסף, גרילי גז מבטלים את הצורך בפחם או עצים, מה שהופך אותם לאופציה נקייה וידידותית יותר לסביבה.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון גם את החסרונות. גריל גז יכול להיות יקר בהתחלה, וחוסר הטעם המעושן שלהם עלול לאכזב את אלה שמחפשים טעם פחם מסורתי. בנוסף, יש לקחת בחשבון את התלות בדלק ובדרישות תחזוקה שוטפות.

בסופו של דבר, ההחלטה האם גריל גז שווה את זה תלויה בהעדפות אישיות וצרכי הצלייה. אם אתם נותנים עדיפות לנוחות, מהירות וקלות שימוש, גריל גז הוא השקעה מצוינת. הוא מאפשר בקרת טמפרטורה מדויקת, מה שהופך אותו מתאים למאכלים עדינים הדורשים טמפרטורת בישול ספציפית.

מצד שני, אם אתם מעריכים את הטעם המעושן המסורתי ונהנים מתהליך הקמה של מדורה וטיפול בפחמים, ייתכן שגריל גז לא יהיה האפשרות הטובה ביותר עבורכם. גרילי פחמים לעומת מנגלים חשמליים מספקים טעם מובחן כמו למשל שימוש בטאבון ביתי למאפים מסוימים ולכן גרילי פחמים הם פעמים רבות אהובים על חובבי ברביקיו שמעריכים את ההיבט הפולחני של הצלייה.

 

אם אתם רגילים לארח הרבה אולי גם תשמחו להכיר את המעשנת. כיום רבים נהנים ממעשנת חשמלית מומלצת שמאפשרת להם להגיש מאכלים מתוחכמים. מכשיר נוסף שכדאי להכיר הוא אייר פרייר שמאפשר לטגן תוספות בלי שמן וכך ליהנות מארוחה מרהיבה, משביעה והרבה יותר בריאה.

 

שמירה על גריל הגז 

ניקוי ותחזוקה נכונים של גריל הגז חיוניים כדי להבטיח את אורך חייו וביצועיו האופטימליים. תחזוקה שוטפת לא רק עוזרת למנוע סכנות בטיחותיות פוטנציאליות אלא גם משפרת את הטעם של האוכל. הנה כמה טיפים חשובים כדי לשמור על גריל הגז במצב מעולה.

ראשית, חשוב לנקות את הגריל ביסודיות לאחר כל שימוש. ניתן לעשות זאת על ידי קרצוף השבכות עם מברשת גריל כדי להסיר שאריות מזון או שומן. בנוסף, הקפידו לנקות את צינורות המבערים ולהסיר כל פסולת שאולי הצטברה. ניקוי קבוע מונע הצטברות של שומן, שעלול להוביל להתלקחויות ולבישול לא אחיד.

שנית, מומלץ לנקות לעומק את גריל הגז לפחות פעם בעונה. זה כרוך בפירוק חלקים מסוימים של הגריל, כגון הסורגים, צינורות המבערים ופלטות החום, ולנקות אותם ניקוי יסודי. השתמשו במסיר שומנים או תערובת של מי סבון חמים כדי להסיר כל שומן או שאריות עקשניות. הקפידו לפעול לפי הוראות היצרן לפירוק וניקוי.

יתר על כן, אל תשכחו לבדוק ולנקות את מלכודת השומנים או את מגש הטפטוף באופן קבוע. כאן מצטברים עודפי השומן והטפטופים במהלך הצלייה. ריקון וניקוי מלכודת השומן מונעים סכנות אש פוטנציאליות ומבטיח זרימת אוויר תקינה בתוך הגריל.

בנוסף לניקוי, חשוב לבדוק את גריל הגז שלכם לאיתור סימני בלאי. בדקו את חיבורי הגז, הצינורות והשסתומים לאיתור דליפות או נזק. החליפו חלקים בלויים או פגומים כדי לשמור על הבטיחות והיעילות של הגריל.

שאלות ותשובות על גריל גז מומלץ

במה כרוכה התקנה של גריל גז בחצר?

התקנה של גריל גז מחייבת טכנאי גז מקצועי. אם במקום שבו תרצו להעמיד את הגריל קיימת נקודת גז, הטכנאי יחבר אליה צינור חדש. חוץ מצינור הגומי הטכנאי יוסיף שני ברזים: אחד בתחילת שלוחת הגז החדשה, ואחד צמוד לגריל. הברז הצמוד לגריל הנקרא ברז ניתוק מהיר, והוא מאפשר ניתוק מיידי לכל צורך וגם בתקופות שבהן אתם לא משתמשים בגז.

קיימת אפשרות לחבר את גריל הזג לבלון גז נפרד. הטכנאי יציב לצורך כך בלון גז של עד 5 ק"ג, יתקין וסת שיגרום לזרימה של גז ויחבר אליו את הגריל. 

עלות התקנת חיבור לנקודת גז עולה 250 ש"ח, לעומת זאת נקודת גז חדשה עלולה לעלות יותר מכך.

מה גודל גריל הגז המומלץ

מה שקובע את גודל הגריל הוא כמה מבערים יש לו, בין 2-6 מבערים. כדי להחליט כמה מבערים אתם צריכים, נסו לחשוב מה השימושים שלכם בגריל, אם באופן קבוע לכמות גדולה של אנשים או לא.

אם אתם עושים הרבה על האש ומזמינים חברים ומשפחה באופן קבוע - כדאי לכם לקנות גריל גז גדול שיאפשר לכם לצלות בשר וירקות בנגלה אחת. 

מה היתרונות בשימוש בגריל גז לעומת גריל גחלים?

ההצתה של גריל הפחמים יכולה להתיש ואף לתסכל, לעומת זאת בגריל הגז ההצתה מתבצעת ע”י סיבוב כפתור המשחרר את הגז ולחיצה על כפתור להדלקה. זהו.

השימוש בגריל גז הוא נוח ומאפשר שליטה על הטמפרטורות ולבשל מגוון מנות המצריכות דיוק בחום ושליטה על הטמפרטורות. ניתן להוריד ולעלות את הטמפרטורות בהזזת כפתור אחת וככה האוכל אותו אתם צולים על האש, נצלה בדרגה אחידה ומגיע למידת העשייה המושלמת, מה שיגרום לפה שלכם לחייך ולבטן שלכם לשיר.

ניקיון: מי אמר ניקיון ולא קיבל?! פעולת הצלייה של גריל הגז היא פעולה נקייה אשר לא משאירה אחריה פיח ולכלוך, כדי לנקות את גריל הגז כל מה שצריך זה להדליק את הלהבות לכמה דקות ולגרד מהרשת את הלכלוך המצטבר, מושלם לחולי הניקיון שבנינו.

מחיר: בסופו של דבר מבחינת הכיס, משתלם להשתמש בגריל הגז המצריך מאתנו בסה”כ קניה של בלון גז. ניתן להשתמש בבלון הגז מספר פעמים רב, מה שמוזיל את העלויות.

אחריות סביבתית: לחלק רחב מהאוכלוסייה יש רגישות רבה לנושא הסביבה. יותר ויותר אנשים לוקחים את הסביבה בחשבון כאשר הם עושים את ההחלטות הצרכניות שלהם. השימוש בגריל הגז נחשב כבחירה ירוקה. החומרים הנפלטים לאוויר הם פחות רעילים, העשן אשר עולה לאוויר הוא עשן של מגע המזון הנצלה על הגריל ולא של חומרי הבעירה רעילים.

מהם מותגי גריל הגז המומלצים ביותר?

החברות המומלצות ביותר הן: קולמן, Char broil, Camptown, Weber ואמישראגז, שמייבאת את גריל הגז של ברויל קינג.