טאבון ביתי: סקירת 6 טאבונים מומלצים (מעודכן 2024)

מתגעגעים לטעם של הפיצה שאכלתם באיטליה לפני שנתיים? רוצים להרגיש כמו שפים במסעדות הגדולות ולהוציא מנות מעולות בארומה עשירה? טאבון ביתי הוא בדיוק מה שאתם מחפשים.

icon pos_1

ניתחנו

14 סקירות

ו-

312 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על טאבון ביתי

עד לא מזמן, בישול ואפייה בטאבון היה מנת חלקם של שפים במסעדות או לעשירים בלבד. אם רציתם פיצה אמיתית בטאבון לבנים, הייתם צריכים לפנות לפיצרייה הקרובה, וסטייק איכותי יכולתם לאכול במסעדה או שהייתם צריכים להדליק את המנגל במיוחד בשבילו. נכון שאת כל אלו אפשר להכין גם בתנור בבית, אבל בוא נודה באמת, זה לא אותו הדבר. כל זה מתחיל להשתנות כשמגוון שיטות הבישול הביתיות הולכות וגדלות והופכות לנגישות יותר לכולנו, ממעשנות ועד לבישול סו-ויד, גם בישול בטאבון ביתי הולך ותופס תאוצה, ובצדק.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

3 טאבונים ביתיים המומלצים על ידי המומחים שלנו

טאבון ביתי מומלץ ביותר למתחילים

השווה מחיר

12 אינץ'
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

בדוק מחיר

טאבון ביתי הכי רב תכליתי

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

טאבון ביתי הכי עוצמתי

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה שלנו
12/16 Ooni Koda

פיצה איכותית תוך דקה, צלייה של בשר בקלות, מתאים לכל תנאי השטח ובמחיר משתלם בהחלט. מה עוד אפשר לבקש? 

16 אינץ'
קנה עכשיו ב- Last Price
16 אינץ'
קנה עכשיו ב- KSP
12 אינץ'
קנה עכשיו ב- KSP

טאבון ביתי מצליח לייצר חום גבוה במיוחד (עד 500 מעלות צלזיוס) בזמן קצר יחסית, ובשילוב עם אבן אפייה ייעודית (אבן שמוט) אתם מקבלים את הדבר הבא בעולם הבישול היוקרתי הביתי. האופציות לבחירה גדולות, ואם חשבתם שבגלל שאין לכם גינה או מרפסת הטאבון הביתי מחוץ לתחום בשבילכם, תחשבו שוב! יש דגמים שמאפשרים להכניס את הטאבון הביתה. אז נגמרו התירוצים, תתחילו לחשוב על המנה הבאה שלכם. כדי להקל עליכם בבחירה, אספנו עבורכם את הדגמים הנבחרים והמומלצים ביותר.

לוגו של הסקירה

טאבון ביתי מומלץ ביותר למתחילים: 12/16 Ooni Koda

פיצה איכותית תוך דקה, צלייה של בשר בקלות, מתאים לכל תנאי השטח ובמחיר משתלם בהחלט. מה עוד אפשר לבקש? 

12/16 Ooni Koda

4.5 15

מושלם במיוחד לאופה המתחיל

יתרונות

אין צורך בהרכבה

מתחמם עד 500 מעלות צלזיוס בזמן קצר

נייד וקומפקטי

קל לנשיאה

בידוד מעולה

מתאים לשימוש בבית, בגינה או בשטח

חסרונות

מופעל בגז בלבד

16 אינץ'
קנה עכשיו ב- Last Price
16 אינץ'
קנה עכשיו ב- KSP
12 אינץ'
קנה עכשיו ב- KSP

אין יותר פשוט ממנו, כבר מהרגע הראשון. כל מה שתצטרכו לעשות זה להוציא אותו מהקופסה לפתוח את הרגליים שמקופלות בתחתית, להכניס את אבן האפייה לחבר לגז ואתם מוכנים. תוך 15-20 דקות הוא יגיע לחום המקסימלי של 500 מעלות ואתם תוכלו להתחיל ליהנות מפיצה אמיתית תוך 60 שניות, ירקות צלויים ואפילו דג או בשר משובחים.

 

Ooni Koda מגיע בעיצוב מלוטש, ללא ארובה, ושלוש רגליים מתקפלות ששומרות על היציבות שלו. תוכלו בקלות רבה לקחת אותו איתכם לארוחה בטבע. מעטפת הגוף עשויה פלדת פחמן קרה שעמידה בטמפרטורות גבוהות ופנים הטאבון בנוי מסיבים קרמיים שמבודדים בצורה אופטימלית ושומרים על החום בזמן האפייה או הבישול.

 

אם אף פעם לא השתמשתם בטאבון, Ooni Koda יהיה בשבילכם נחיתה רכה לעולם חדש של טעמים ואפייה. הוא מגיע בשני גדלים 12 אינץ' או 16 אינץ', רק תבחרו את הגודל שמתאים לכם. כבר לא חייב גינה גדולה, או אפילו מרפסת. תוכלו להניח אותו במטבח ועדיין לקבל את כל הטוב שיש לטאבון להציע.

לוגו של הסקירה

טאבון ביתי הכי רב תכליתי: טאבון חשמלי Ooni Volt 12

טאבון ביתי קטן וחזק שמאפשר להכין פיצות נפוליטניות אותנטיות תוך דקות ספורות. הוא מתחמם מהר, רב תכליתי, נייד, קל לשימוש ואפילו חוסך באנרגיה. משדרג מאוד את יכולות האפייה

טאבון חשמלי Ooni Volt 12
טאבון חשמלי Ooni Volt 12

טאבון חשמלי Ooni Volt 12

4.5 15

קטן, חזק ואיכותי

יתרונות

מהיר

רב-תכליתי

נייד קל לשימוש

עמיד

חיסכון באנרגיה

חסרונות

יקר

משטח קטן

לא מבודד היטב

חלק מהאביזרים נמכרים בנפרד

קנה עכשיו ב- KSP

ה-Ooni Volt 12 הוא טאבון חשמלי ביתי קל לשימוש ומהיר במיוחד. הוא מאפשר להכין פיצות נפוליטניות אותנטיות עם בצק קריספי ותוספות מבעבעות תוך 90 שניות בלבד. בנוסף, ניתן להשתמש בו גם לאפייה ובישול ירקות, בשר ודגים, כך שהוא בהחלט רב תכליתי ויודע לתת מענה למגוון רחב של צרכים לבשלן הביתי, ואפילו לחלק מהמקצוענים.

 

הטאבון הוא קטן וקומפקטי, כך שניתן לאחסן אותו בקלות במטבח או לקחת אותו איתכם לפיקניק או קמפינג. הוא קל לתפעול באמצעות כפתורים וטיימר מובנה, וצורך פחות חשמל מתנור רגיל, כך שהוא יחסיתת חסכוני.

 

חשוב לציין שה-Ooni Volt 12 יקר יחסית לטאבון ביתי, ומשטח הבישול שלו קטן יחסית, כך שמתאים בעיקר לפיצות קטנות עד בינוניות. בנוסף, הוא לא מבודד היטב, כך שחום עלול לברוח החוצה, וחלק מהאביזרים נמכרים בנפרד. כך שאם תרצו לקבל את החוויה המלאה, ייתכן שתצטרכו להשלים מעט קניות.

 

לסיכום, ה-Ooni Volt 12 הוא טאבון חשמלי נהדר למי שרוצים להכין פיצות ביתיות איכותיות במהירות ובקלות. הוא קל לשימוש, רב-תכליתי ונייד, אך מחירו יקר ומשטח הבישול שלו קטן יחסית. בסופו של דבר, הוא מעולה להרבה דברים, בהתאם לגודלו, ויודע לתת מענה להרבה מאוד סוגים של צרכים בבישול הביתי.

לוגו של הסקירה

טאבון ביתי הכי עוצמתי: טאבון חשמלי Cozze Pizza Oven 17

טאבון Cozze Pizza Oven 17 הוא טאבון חשמלי עוצמתי המאפשר אפייה מהירה וקלה של פיצות, לחמים, ירקות ועוד. הוא קומפקטי, קל לשימוש ונייד – מושלם לשימוש ביתי או בחוץ

טאבון חשמלי Cozze Pizza Oven 17
טאבון חשמלי Cozze Pizza Oven 17

טאבון חשמלי Cozze Pizza Oven 17

4.5 15

תוצאות איכותיות ומהר

יתרונות

אפייה מהירה

תוצאות איכותיות

גמישות

ניידות

נוחות שימוש

עמידות

חסרונות

יקר יחסית

שטח אפייה קטן יחסית

צריכת חשמל מוגברת

קנה עכשיו ב- Last Price

טאבון חשמלי Cozze Pizza Oven 17 הוא פתרון נהדר עבור חובבי פיצה ביתית שרוצים ליהנות מפיצות איכותיות תוך זמן קצר. הטאבון קל לשימוש ונייד, ומאפשר מגוון רחב של אפשרויות אפייה שפונות לקהל רחב של משתמשים.

 

אבן האפייה העמידה של התנור מבטיחה פיזור חום אחיד וקרום פריך מושלם, והטמפרטורה הניתנת לכוונון מאפשרת התאמה למגוון מאכלים. עם זאת, חשוב לציין שהטאבון יחסית יקר וצורך כמות חשמל גבוהה, כך שיש לקחת זאת בחשבון. שטח האפייה של הטאבון קטן יחסית, ומתאים בעיקר לפיצות ביתיות, אך ניתן לעשות איתו עוד דברים בגודל הנכון. בסופו של דבר, טאבון חשמלי Cozze Pizza Oven 17 הוא בחירה מצוינת עבור מי שמחפש פתרון קל ומהיר להכנת פיצות איכותיות בבית.

לוגו של הסקירה

טאבון ביתי משולב בעיצוב מודרני: OONI Karu

עץ, פחמים או גז? אל תתלבטו! OONI Karu יאפשר לכם את כל השלושה מתי שמתחשק לכם. בעיצוב מתוחכם ונקי, הוא יהיה מסמר הערב.

OONI Karu

4.5 15

לשימוש בבית, בגינה או בשטח

יתרונות

אפשרות הבערה בעץ, פחמים או גז

מגיע עד 500 מעלות צלזיוס בזמן קצר מאוד

נייד ומתאים לכל תנאי השטח

קל לאחסון

מחיר נוח

חסרונות

מבער גז נמכר בנפרד

מגיע ללא מדחום

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Amazon

בהתחשב במחיר הנמוך לו ביחס למה שהוא נותן, הטאבון הזה בהחלט הפתעה גדולה. אם אתם לא בטוחים איזו שיטת בעירה הכי תתאים לכם, או אם אתם רוצים טאבון נייד, כזה שיהיה לכם נוח לאחסן אותו כשהוא לא בשימוש, או להעמיס אותו על האוטו לסופ"'ש של קמפינג, ה- OONI Karu הוא בדיוק מה שאתם מחפשים.

 

תוכלו להפעיל אותו באמצעות פחמים או עץ בעירה, ואם תרצו, תוכלו לרכוש בנפרד את המתאם שלו OONI Gas Burner ולהפעיל אותו באמצעות גז, כך שכל שלוש האפשרויות מונחות לפניכם ולכם נותר רק לבחור. וזה לא משנה במה תבחרו, בכל אחת מהדרכים הוא יהיה מוכן לעבודה תוך 15 דקות בלבד, והוא יכול להגיע עד לחום של 500 מעלות צלזיוס.

 

העיצוב שלו לא רק מרשים יפה ואלגנטי, הוא גם פרקטי מאוד. העיצוב שלו מאפשר זרימת אוויר אופטימלית כדי לשמור על חום גבוה וקבוע לכל אורך זמן הבישול. גוף הנירוסטה שלו בעל בידוד עם סיבים קרמיים ששומר על החום הפנימי ואבן אפייה שתעזור לכם להוציא פיצות מושלמות.

לוגו של הסקירה

טאבון ביתי וקומפקטי במיוחד: ROCCBOX ירוק / אפור

ה- ROCCBOX הוא קטן, קומפקטי, נייד ומפנק במיוחד. מפתיע כמה טוב אפשר להוציא מטאבון כל כך קטן.

ROCCBOX

4.5 15

מושלם למי שמחפש טאבון לתוך הבית

יתרונות

מתאים להבערה בגז או בעץ

ביצועים מעולים

נייד

קל לתפעול

עיצוב מרענן וצעיר

ציפוי סיליקון למניעת התחממות

בטיחותי לשימוש

חסרונות

מבער עץ בתוספת תשלום

מעט יקר

כבד ביחס לגודל שלו

ירוק
קנה עכשיו ב- 450
אפור
קנה עכשיו ב- 450
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon

רוצים להתפנק בפיצה נפוליטנית איכותית בבית שלכם? או אולי לצלות בשר או דגים בטאבון, בלי לצאת מהמטבח? כל זה אפשרי עם ה- ROCCBOX.  הטאבון הביתי הזה יתאים לכם במיוחד אם אין לכם גינה או מרפסת שמאפשרת טאבון גדול יותר.

 

ה- ROCCBOX  מגיע עם מבער גז, אבל תוכלו לרכוש גם מבער עץ בנפרד אם תרצו להשתמש בו בחוץ ולקבל טעם וארומה של עישון. הוא מגיע לחום של 400 מעלות צלזיוס ב- 20 דקות ואז אתם יכולים להתחיל לחגוג. רק תבחרו מה לשים בו: פיצה,] בשר, דגים, ירקות כל מה שרק תרצו.

 

הטאבון הזה מאפשר לכל אחד להיכנס לעולם שנדמה שעד לא מזמן היה שמור רק לבעלי גינות. השימוש בגז מאפשר לעבוד איתו בבית, בבטיחות ונוחות מרבית ועדיין ליהנות מטעמים חדשים שלא הכרתם.

 

עם עיצוב צעיר ומרענן בשני צבעים לבחירה, אפור או ירוק, הוא יכול להפוך בקלות לחלק בלתי נפרד מהמטבח שלכם. הוא מגיע עם מעטפת סיליקון שמונעת מהחלק החיצוני להתחמם והופכת אותו בטוח לשימוש. גוף הטאבון עשוי נירוסטה לשמירה אופטימלית על חום פנימי ומשטח האפייה בנוי מאבן שמוט כדי להוסיף לכם טעמים חדשים ולספוג את הלחות שנוצרת בזמן הבישול. מד הטמפרטורה בצד הטאבון יראה לכם בכל רגע נתון את החום הפנימי כדי שתוכלו לשלוט עליו בקלות.

 

אמנם הוא נייד ומגיע עם ידית נשיאה מתחברת, אבל הוא כבר ביחס לגודל שלו. אז אם אתם מחפשים טאבון שיתאים לכם גם לשימוש בטבע, אולי כדאי שתבדקו את דגמי OONI שנמצאים ברשימה.

לוגו של הסקירה

טאבון ביתי יוקרתי ביותר: 60*80 / 60*60 CLEMENTI FORNI

הטעם והארומה המעושנת אצלכם בגינה הפרטית. תתחילו לבשל כמו במסעדות הטובות ביותר בכל יום שתבחרו.

60*80 / 60*60 CLEMENTI FORNI

4.5 15

לבעלי גינה גדולה ולמי שמארח הרבה

יתרונות

איכותי ומקצועי

מגיע ל- 400 מעלות צלזיוס בזמן קצר

קיבולת גדולה

מופעל בגז, בעצי בעירה או בשילוב של השניים

קל ונוח לעבודה ולניקוי

חסרונות

יקר

כבד

גדול

דורש מקום קבוע

80*60 כולל בסיס
קנה עכשיו ב- 450
80*60 ללא בסיס
קנה עכשיו ב- 450
דגם CLEMENTINO, 40*60
קנה עכשיו ב- 450

הטאבון של CLEMENTI לא רק מעוצב יפה אלא גם מביא תוצאות מעולות. רצפת התנור באזור הבישול בנויה מאבן שמוט יצוקה ששומרות על החום הפנימי כדי להעניק לפיצה שלכם בסיס מושלם ופריך. הוא מגיע עם מדחום, מערכת זרימת אוויר בארובה כדי לאפשר בקרת טמפרטורה טובה יותר, דלת נירוסטה ועיצוב כללי שמאפשר זרימת אוויר אחידה לאש הבוערת. התנור מבודד ברמת בידוד גבוהה מאוד והמשמעות היא שתוכלו להשתמש בטאבון לא רק לבישול מהיר בחום גבוה אלא גם לבישול איטי, ועם שליטה מלאה על החום הפנימי.

 

טאבון CLEMENTI ניתן להפעלה עם גז או עם עץ בעירה ויש לו אפשרות של עבודה משולבת. הוא מגיע לחום של 400 מעלות צלזיוס ב- 15-20 דקות. לא תוכלו להשתמש בו בתוך הבית, וגם בחוץ תצטרכו לבחור מקום קבע. הוא כבד מאוד ולא נייד, כך שברגע שתניחו אותו במקום שלו, לא תרצו להזיז אותו משם.

 

הטאבון מגיע בשני גדלים, 60*60 או 80*60 והוא מושלם למשפחות גדולות למי שאוהב לארח הרבה וצריך אזור אפייה ובישול גדולים. קיים דגם נוסף בסדרה הזו, CLEMENTINO , הוא קטן יותר (40*60) וגם מתחמם לאט יותר. למרות שהדגמים של  CLEMENTINO הם מהיקרים יותר, אתם מקבלים תמורה לכסף שלכם אז אם אתם רוצים להתפנק בטאבון של אחת החברות עם המוניטין הטוב בעולם, אולי יהיה לכם שווה  לחכות 40 דקות לחימום שלו.

איך דירגנו את הטאבונים הביתיים שבסקירה?

בהכנת הסקירה בדקנו 15 סקירות מקומיות ובינלאומיות ו- 213 ביקורת גולשים. צוות האתר שלנו ניתח את הנתונים מהסקירות ומתגובות הגולשים ושיקלל אותם לכדי ציון מספרי שניתן לכל טאבון ביתי בסקירה. ישנם טאבונים ביתיים מומלצים שבחרנו שלא לכלול בסקירה כיוון שלא התאימו לקהל הישראלי. בקבלת ההחלטה שאלנו את עצמנו את השאלות הבאות: האם הטאבון הביתי מתאים לטעם של הקונה הישראלי? האם קיימת אפשרות רכישה נוחה של המוצר בחנויות בישראל אשר מחזיקות מלאי קבוע, או אפשרות רכישה בצורה מקוונת מספק אמין? טאבונים ביתיים אשר לא עמדו בתנאי הסף הללו (ובתנאי סף נוספים שנציג בהמשך) לא נכללו בסקירה. 

 

אלו מאפיינים היו חשובים לנו בבחירת טאבון ביתי?

ניתחנו סקירות מישראל ומהעולם ובדקנו את המאפיינים של הטאבונים הביתיים שהומלצו. התמקדנו בעיקר בתגובות גולשים שפירטו את היתרונות והחסרונות בטאבון הביתי שרכשו. בצורה זו יכולנו להבטיח סקירה אמינה הנותנת משקל ראוי גם לדעות המומחים וגם לתגובות מהשטח של הקונים עצמם. ניתוח הנתונים הראה לנו את המאפיינים החשובים לרוב הקונים בבחירת טאבון ביתי: מחיר, ניידות, מהירות החימום, סוג (האם מתאים לתוך הבית או רק לבישול בחוץ), גודל משטח הבישול, קלות הניקוי, קלות התקנה ושימוש, ובטיחות.

 

במי נעזרנו בביצוע הסקירה?

בהכנת הסקירה ניתחנו וקראנו סקירות רבות. נעזרנו בעיקר בסקירות מהאתרים המובילים wirecutter , ו- goodhousekeeping 

goodhousekeeping הוא מותג אמריקאי הקיים משנת 1885 ומתמחה בתחום הלייף סטייל והצרכנות הביתית. אתר המותג וותיק מאוד (קיים כ-20 שנה). צוות המומחים של  goodhousekeeping  בוחן במעבדות עצמאיות את המוצרים שבסקירה.

wirecutter הוא אתר מטעם העיתון ניו-יורק טיימס. לאתר צוות מומחים מגוון. בביצוע הסקירה על הטאבון הביתי האתר בחן את מהירות ההתחממות של כל טאבון לטמפרטורה של  443 מעלות בחודשי החורף הניו-יורקי.

סיכום

טאבון ביתי נהפך למוצר פופולארי המציע מגוון רחב ומרגש של אפשרויות אפייה, צלייה ועוד. טאבון ביתי הוא מכשיר שמשדרג כל מטבח וכל ארוחה.

 

איך לבחור את הטאבון הביתי הטוב ביותר עבורכם?

טאבון ביתי טוב יכול להיות מסמר הערב בימי הקיץ החמים, כשיושבים בחוץ בגינה ומתכוננים לארוחת ערב. טאבון ביתי מגיע במגוון סגנונות ועיצובים וחשוב לדעת מה בדיוק צריך לבדוק לפני שתבחרו את הטאבון הביתי שלכם -בשביל זה אנחנו פה. הכנו עבורכם רשימה של כל מה שצריך לדעת על טאבון ביתי, כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ולהפיק את המקסימום מהטאבון שלכם.

 

צורת הבעירה יש שתי צורות בעירה בטאבון ביתי. הדרך הראשונה היא המסורתית יותר, והיא טאבון עץ. השנייה היא החדשה יותר והיא טאבון הפועל על גז. לכל אחת מהשיטות יש את היתרונות והחסרונות שלה ולכל אחד תתאים שיטה אחרת. טאבון עץ מספק טעם וארומה שקשה עד בלתי אפשרי להשיג בטאבון גז, אבל הוא גם מאתגר יותר לשימוש. הוא יתאים למי שמוכן להתעסקות רבה. צריך לדעת לשמור על חום קבוע כמו גם לדעת שלא כל סוגי העץ מתאימים לבעירה. טאבון עץ דורש תחזוקה רבה יותר מטאבון גז. טאבון גז קל בהרבה להפעלה והם מתחממים מהר יותר מטאבון עץ, אבל לא תקבלו בהם את טעם העישון המיוחד שיש לעץ.

 

החומר ואיכות הבנייה כשרוכשים טאבון ביתי חשוב לשים לב לחומרים מהם בנוי התנור ולאיכות הבנייה שלו. טאבון ביתי, בין אם הוא פועל עם גז או עם עץ, צריך להיות עם קירות מבודדים כדי לשמור על החום הפנימי. תבדקו שהתנור כולו מסוגל לשמור על החום הפנימי כדי שהאוכל יוכל להתבשל באופן שווה כל הזמן. אם אתם רוכשים טאבון נייד או טאבון לפנים הבית, חשוב מאוד לבדוק שיש לו בידוד טוב, כזה שישמור על החום הפנים הטאבון אבל גם יהיה בטיחותי למי שנמצא בקרבה שלו. אם אתם רוצים טאבון ביתי לגינה שלכם, תוכלו לבחור בין טאבון נירוסטה לטאבון שבנוי מאבן אבל קחו בחשבון שהוא דורש תחזוקה גבוהה יותר.

 

גודל – לפני הרכישה תנסו להעריך באיזו תדירות תשתמשו בטאבון ולאילו צרכים, ובהתאם לכך בחרו את הגודל המתאים ביותר לשימוש שלכם. בנוסף, חשבו מראש הכין אתם מתכוונים למקם את הטאבון. אמנם מדובר בשוק מצומצם יחסית, אבל עדיין המבחר הקיים מספיק, ומאפשר מגוון של גדלים שיכולים להתאים לכל פינה. חלק מהדגמים אפילו מתאימים למיקום על שולחן או דלפק. אם אתם רוצים לאחסן את הטאבון בזמן שהוא לא בשימוש, תחפשו דגם שמגיע עם גלגלים, כך הניוד שלו ממקום למקום יהיה קל בהרבה.

 

עיצוב – בחרו טאבון שיתאים לכם לסגנון העיצובי הכללי של הבית או הגינה. זה יכול להישמע מעט קטנוני, אבל אתם תיהנו הרבה יותר להשתמש בטאבון שכיף לכם להסתכל עליו. בנוסף, הסגנון וצורת הבנייה קשורה ישירות במטרות השימוש שלכם, כך שהשימוש העיקרי בטאבון עגול או מלבני שונים במקצת. 

 

מה אפשר לבשל בטאבון

טאבון ביתי מציע חווית בישול רב-תכליתית, המאפשרת לכם להכין מגוון רחב של מנות בנוחות הבית. מלחם טרי ועד לבשר וירקות צלויים עסיסיים, הטאבון יכול להתמודד עם הכל בקלות. העיצוב שלו מקל על פיזור חום אחיד, ומבטיח שהמנות מבושלות במלואן בכל פעם.

 

בנוסף, תוכלו לחקור את עולם הכנת הפיצה, וליצור פיצות ביתי טעימות עם קרום פריך וגבינה דביקה. הטאבון גם מצטיין באפיית מאפים, ויוצר ארומה שמימית שממלאת את המטבח שלכם. בין אם אתם שפים ותיקים או טבחים מתחילים, הטאבון פותח בפניכם עולם של אפשרויות קולינריות לחקור.

 

השוואה בין טאבון ביתי וטאבון מסחרי

כשמדובר בהשוואה בין טאבון ביתי לטאבון מסחרי, חיוני לקחת בחשבון גורמים שונים כדי לקבוע איזה מהם יותר מוצלח בשבילכם. הבדל משמעותי אחד טמון בגודל ובקיבולת של התנורים. טאבונים מסחריים הם בדרך כלל גדולים יותר ויכולים להכיל מספר מנות בו זמנית, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור קייטרינג למפגשים גדולים או אירועים. מצד שני, טאבון ביתי הוא קומפקטי יותר ומתאים לבישול אישי או בקנה מידה קטן.



היבט מרכזי נוסף שיש להעריך הוא חלוקת החום והשליטה בשני סוגי התנורים. טאבונים מסחריים כוללים לעתים קרובות טכנולוגיה מתקדמת לוויסות טמפרטורה מדויק, המבטיח תוצאות עקביות על פני סוגי כלים שונים. לעומת זאת, בעוד שלטאבון ביתי עשוי להיות חסר חלק מתכונות אלו, העיצוב המסורתי שלו מציע חווית בישול ייחודית המחברת אתכם למסורות קולינריות עתיקות יומין.



העלות היא גם גורם משמעותי שיש לקחת בחשבון כאשר משווים בין שני סוגי התנורים הללו. טאבונים מסחריים יכולים להוות השקעה משמעותית, במיוחד עבור אלה שדורשים ציוד ברמה מקצועית לעשייה הקולינרית שלהם. לעומת זאת, טאבון ביתי הוא אפשרות ידידותית יותר לתקציב שעדיין מספקת תוצאות מצוינות לטבחים ביתיים.



יתר על כן, ראוי לציין בהשוואה זו את הגיוון של שיטות הבישול. טאבונים מסחריים מציעים בדרך כלל מגוון אפשרויות בישול, כולל פונקציות קיטור וצלייה. טאבונים ביתיים, למרות שהם מוגבלים יותר בפונקציונליות שלהם, מצטיינים בטכניקות בישול מסוימות, כמו אפיית לחם וצליית בשרים, הודות לעיצוב הייחודי שלהם ולתכונות שימור החום שלהם.

 

התכונות המיוחדות של טאבון ביתי

טאבון ביתי הוא לא רק תנור רגיל; הוא מלא הפתעות עם המאפיינים המיוחדים שלו שמבדילים אותו מתנורים מסחריים. אחד המאפיינים הבולטים של טאבון ביתי הוא מבנה החימר שלו, המאפשר שימור ופיזור חום מצוינים במהלך תהליך הבישול. חומר ייחודי זה מעניק טעם ומרקם מובהקים למנות שלא ניתן לשכפל בתנור רגיל. בנוסף, העיצוב בצורת כיפה של טאבון יוצר סביבה דמוית-קונווקציה המסייעת לבשל מזון בצורה אחידה ויעילה.



יתר על כן, טאבון ביתי מגיע לרוב עם משטח בישול מובנה, כגון פלטת אבן שטוחה או צלחת מתכת, שניתן לחמם לטמפרטורות גבוהות לצורך צריבת בשרים או אפיית לחמים שטוחים. היבט רב תפקודי זה יוצר רב שימושיות לטאבון, מה שהופך אותו למתאים למגוון רחב של יצירות קולינריות. תכונה מיוחדת נוספת של טאבון ביתי היא היכולת שלו להחדיר למנות טעם מעושן עדין, המזכיר את תנורי העץ המסורתיים.

 

מה כדאי לקחת בחשבון לפני שקונים

לפני השקעה בתנור ביתי, יש לקחת בחשבון מספר גורמים מרכזיים כדי להבטיח שתבחרו את התנור המתאים לצרכים שלכם. ראשית, העריכו את השטח הפנוי במטבח שלכם כדי לקבוע את גודל התנור שיתאים בנוחות. בחנו האם אתם מעדיפים דגם משטח מטעמי נוחות או יחידה עצמאית למראה משולב יותר.



לאחר מכן, העריכו את פונקציות הבישול והתכונות החיוניות עבורכם. חלק מהתנורים הביתיים מצוידים בהגדרות מתקדמות כגון בישול בקונווקציה, אפשרויות ניקוי עצמי וטיימרים הניתנים לתכנות, בעוד שאחרים מציעים פונקציונליות בסיסית. החליטו אילו תכונות חשובות לסגנון הבישול ולשימוש היומיומי שלכם כדי לקבל החלטה מושכלת. בנוסף, קחו בחשבון את היעילות האנרגטית של התנור כדי למזער עלויות תפעול ארוכות טווח והשפעה סביבתית.



יתר על כן, חשבו על יכולת הבישול והפריסה הפנימית של התנור. אם אתם מבשלים לעתים קרובות עבור משפחה גדולה או נהנים לארח מפגשים, ייתכן שיהיה צורך בתנור מרווח עם מתלים מרובים. מצד שני, אם יש לכם צרכי בישול מוגבלים או מגבלות מקום, תנור קטן יותר עם פתרונות אחסון חכמים יכול להתאים יותר. חיוני להתאים את קיבולת התנור לדרישות הבישול האופייניות שלכם כדי למנוע מגבלות או צריכת אנרגיה מוגזמת.

 

המשתמש האידיאלי של טאבון ביתי

בעת קביעת המשתמש האידיאלי עבור טאבון ביתי, חיוני לקחת בחשבון את הרגלי הבישול, ההעדפות ורמת המיומנות של האדם שישתמש בו. מי שנהנה להתנסות במתכונים שונים ולאפות מאפס עשוי למצוא את הטאבון הביתי כתוספת חשובה למטבח. הרבגוניות שלו מאפשרת מגוון רחב של יצירות קולינריות, מלחם ועד מאפים עדינים.



יתרה מכך, אנשים שמתעדפים את האיכות והאותנטיות של הארוחות הביתיות שלהם עשויים להפיק תועלת רבה משימוש בטאבון. פיזור החום האחיד ובקרת הטמפרטורה המדויקת של טאבון עשוי היטב יכולים לשפר את הטעמים והמרקמים של המנות, ולהפוך כל ביס לחוויה מענגת. בנוסף, מי שמעריך את תהליך הבישול לא פחות מהתוצאה הסופית יעריך את הגישה המעשית הנדרשת בעת שימוש בטאבון ביתי.

 

שקלול היתרונות והחסרונות 

שקלול ההחלטה להשקיע בטאבון ביתי מצריך שיקול מדוקדק הן של היתרונות והן של החסרונות שהוא מציע. בצד החיובי, טאבון ביתי מספק הזדמנות ליצור מנות ייחודיות וטעימות עם מגע אישי שלא תמיד ניתן לשכפל בתנור מסחרי. היכולת להתאים אישית את הטאבון כך שיתאים לצרכים ולהעדפות הבישול הספציפיות שלכם היא יתרון מרכזי הפונה לטבחים ביתיים רבים.



יתרון נוסף של טאבון ביתי הוא החיסכון הפוטנציאלי בעלויות לאורך זמן בהשוואה לרכישת מאפים מוכנים מראש או שימוש בתנור מסחרי. בנוסף, הסיפוק הנובע משליטה באמנות האפייה בטאבון ושיתוף היצירות שלכם עם בני משפחה וחברים יכולה להיות חוויה מתגמלת. עם זאת, חשוב לשקול את האתגרים הפוטנציאליים הנלווים לשימוש בטאבון ביתי.



אחד החסרונות העיקריים של טאבון ביתי הוא ההשקעה הראשונית של זמן ומאמץ הנדרשים כדי לבנות או לרכוש אחד. בנוסף, עקומת הלמידה הקשורה בשימוש יעיל בטאבון עשויה להרתיע אנשים מסוימים המעדיפים נוחות ופשטות בשיטות הבישול שלהם. יתר על כן, תחזוקה של טאבון ביתי עשויות להיות תובעניות, הדורשות ניקוי ותחזוקה קבועים כדי להבטיח ביצועים מיטביים.

 

סקירה כללית של הטאבון הביתי

הטאבון הביתי מגלם את מהות הבישול הביתי, שבו המרכיב הסודי הוא תמיד אהבה. לא מדובר רק באוכל עצמו, אלא בדאגה ותשומת הלב שהושקעו בכל מנה שבאמת עושים את ההבדל. התנור הנכון, במקרה זה, הטאבון הביתי, ממלא תפקיד מכריע בהבאת הטעמים והמרקמים הטובים ביותר ביצירות האפויות שלכם.



עם טאבון ביתי, יש לכם את החופש להתנסות, לחדש וליצור יצירות מופת קולינריות המשקפות את הסגנון והטעם האישי שלכם. המאפיינים הייחודיים של טאבון, המותאמים לצרכים ולהעדפות שלכם, מעלים את חווית האפייה לרמה חדשה לגמרי של סיפוק והגשמה. השמחה לראות את המשפחה והחברים שלכם נהנים מפירות העבודה שלכם היא פרס יקר מפז שמגיע עם שימוש בטאבון ביתי.



יתרה מכך, תחושת ההישג הנובעת מהשליטה באמנות אפיית הטאבון היא חסרת תקדים. תהליך הבנייה, השימוש והתחזוקה של טאבון ביתי מטפח חיבור עמוק למלאכת האפייה והערכה רבה יותר למזון שאנו צורכים. בסופו של דבר, הטאבון הביתי הוא לא רק תנור; זה סמל ליצירתיות, תשוקה ומסירות לאמנויות הקולינריות.

 

ישנם סוגים רבים שלטאבון, כך שאפשר למצוא את האחד שיתאים לכם, אפשר למצוא טאבון ביתי מומלץ, טאבון גז מומלץ, טאבון ביתי למרפסת, טאבונים ביתיים, טאבון ביתי קטן, טאבון חשמלי ביתי. כשמתעניינים בטאבון ביתי מחיר כדאי לקחת בחשבון את הצרכים שלכם, את התקציב ואת התמורה שתקבלו ולפי זה לקבל החלטה.

 

אם אתם יוצאים לחופשה ורוצים ליהנות מבישולים ביתיים אפשר להצטייד בטאבון נייד ובגזיה לקמפינג, לנוחות מירבית בדרכים הצטיידו גם באוהל מומלץ, להרגשת הביטחון כדאי לדאוג לגנרטור נייד שיספק לכם את תצרוכת החשמל בכל מקום שתהיו. ואם אתם גם מטיילים באזור של מעיינות או ים כדאי שיהיה לכם בתא מטען מתנפחים שישדרגו לכם את החוויה כמו מזרן מתנפח נוח ועוד. והעיקר חשוב תמיד לשמור על מצב רוח חיובי.

שאלות ותשובות על טאבון ביתי

מה עדיף, טאבון גז או עץ?

טאבון עץ הוא ללא ספק ההימור הטוב ביותר אם אתם רוצים טעמים אותנטיים של מסעדות. החיסרון הוא שלטאבון עץ לוקח יותר זמן להתחמם (לפעמים אפילו מספר שעות) והם דורשים השגחה ועבודה קבועה כדי לשמור על האש. בדיוק בגלל הסיבה הזו יצרניות טאבונים ביתיים החלו לייצר טאבון המופעל על גז. אז כמו במקרה של מנגל, אם אתם אוהבים את הטעם האותנטי של העישון והעף השרוף, עדיף לכם לקנות טאבון עץ. אם לעומת זאת, הטעם המעושן לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם, ואתם מעדיפים טאבון שיתחמם מהר, יהיה בטיחותי יותר (במובנים מסוימים), והתחזוקה שלו קלה ופשוטה יותר, עדיף לכם ללכת על טאבון גז. ואם אתם לא בטוחים מה אתם מעדיפים או שתרצו להשתמש בגז ועץ לסירוגין, תקנו טאבון משולב.

מה אפשר להכין בטאבון ביתי?

הכל. טאבון ביתי הוא בעצם סוג של תנור הפועל עם אש חיה, משהו בין תנור אפייה רגיל לבין מנגל. האפשרויות להכנה בטאבון ביתי בלתי מוגבלות, תוכלו להכין בו דגים, בשר, פיצות, ירקות צלויים לחמים ומאפים שונים. כל אחד מאלה דורש חום אחר ומהירות בישול או אפייה שונה, אבל זאת לא בעיה, כי אתם יכולים לשלוט בחום הפנימי של הטאבון ולווסת אותו לעוצמה שתרצו. בדגמים שפועלים עם גז קל יותר לעשות זאת ואילו הדגמים שבוערים עם עץ הסקה דורשים מיומנות רבה יותר, אבל בכולם האופציות פתוחות.

מי הן החברות המובילות בשוק ?

השוק של טאבונים ביתיים הוא מאוד מצומצם ולא נפוץ כמו מנגל או מעשנות, אבל עדיין אפשר לראות שיש כמה שחקניות חזקות. מבחינת טאבון נייד חברת Ooni נחשבת כיום לטובה ולמשתלמת ביותר. בחישוב של עלות מול תועלת היא המנצחת. אחריה יש את חברת CLEMENTI שידוע באיכות המוצרים שלה והיא בעלת מוניטין ושם עולמי, אבל הטאבונים שלה מהיקרים בשוק. באמצע אפשר למצוא חברות כמו ROCCBOX ואפילו ל'אמגזית' הישראלית יש טאבון ביתי. בגלל שבארץ השימוש בטאבון הביתי חדש יחסית ועדיין לא נפוץ מאוד, יש מעט תחרות בשוק.

יש טאבון שמתאים לשימוש בתוך הבית?

בהחלט! אם אתם רוצים טאבון שיתאים לכם לשימוש בתוך הבית, תצטרכו לוותר על הטעם והארומה של העץ ולבחור בטאבון גז. יש לא מעט דגמים שמאפשרים שימוש בתוך הבית בהתאם להוראות הבטיחות של היצרן. Ooni Koda למשל, הוא בחירה מצוינת, במיוחד אם העולם הזה חדש לכם. חשוב שתבדקו את הגודל של הטאבון כדי שיתאים לכם למטבח או למקום בו תרצו להניח אותו.