כירת אינדוקציה מומלצת – סקירת 7 כיריים אינדוקציה הטובות ביותר 2024

מחפשים כירת אינדוקציה מומלצת? אני וצוות המומחים של "פיינדר" בדקנו עשרות כיריים אינדוקציות ממגוון רחב של מותגים. בחנו לא מעט פרמטרים כמו: נוחות תפעול, בטיחות והתאמה לדרישות, צרכים והרגלים.. ובהתבסס על המידע הרכבנו רשימה אשר תסייע לכם בבחירה הנכונה. 

icon pos_1

ניתחנו

23 סקירות

ו-

2979 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על כיריים אינדוקציה מומלצות 2024

כיריים אינדוקציה הן צעד נוסף של המטבח אל עבר העתיד; כבר אין צורך לדאוג מדליפת גז או להסתכן בשריפה כי השארתם את המגבת קרוב מדי לכיריים – הכיריים אינדוקציה הטובות ביותר של השנה ישפרו את ביצועי המטבח שלכם, יחסכו לכם כסף וייראו פשוט מצוין. 

 

אומנם השקענו לא מעט מאמצים ובחנו עשרות דגמים של כיריים בכדי להרכיב את הרשימה. יחד עם זאת, אם לא מצאתם פה מוצר שמתאים לכם, אל תדלגו על סקירת כיריים חשמליות שמביאה גם היא את המוצרים הכי מומלצים.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש כיריים אינדוקציה - הכי מומלצות על ידי המומחים שלנו

כיריים אינדוקציה מעולות מבית בוש

כיריים אינדוקציה הטובות ביותר למקצוענים

כיריים אינדוקציה הטובות ביותר למטבחים קטנים

תגית רקע
הבחירה שלנו
BOSCH PVS651FB5E

כיריים אינדוקציה עם משטח זכוכית קרמי ו – 4 אזורי בישול, בעל עיצוב אלגנטי ושיפוע בחזית ובצדדים.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

מחפשים את הכיריים אינדוקציה הטובות ביותר? כל הכבוד! כיריים אינדוקציה עשויות להיות קונספט מפחיד, היות והן מחממות באמצעות מגנטים ולא עם חום ישיר, אבל אנשים מתחילים להתרגל לרעיון ויותר ויותר מטבחים מצוידים בכיריים אינדוקציה. כיריים אינדוקציה ביצעו מהפכה בתחום הבישול הביתי במהלך 10 השנים האחרונות, מסמנות את פעמון הסיום של החשמל המסורתי ומכרסמות בדומיננטיות של הגז. בעוד מחירי הגז עולים, כיריים גז יתקשו להתחרות ביעילות האנרגטית של הכיריים אינדוקציה המומלצות ביותר – וגם כל כך קל לנקות אותן!

 

אבל היכן מתחילים כאשר יש כל כך הרבה דגמים של כיריים אינדוקציה לבחור מביניהם? בקלות, אתם מתחילים ממש כאן מפני שעשינו את כל שיעורי הבית והמחקר עבורכם ובחרנו רשימה קצרה ואיכותית של דגמי כיריים אינדוקציה מעולים שלא עושים חור בכיס.

לוגו של הסקירה

כיריים אינדוקציה מעולות מבית בוש: BOSCH PVS651FB5E

כיריים אינדוקציה עם משטח זכוכית קרמי ו – 4 אזורי בישול, בעל עיצוב אלגנטי ושיפוע בחזית ובצדדים.

BOSCH PVS651FB5E

4.5 15

כיריים מתקדמות בעיצוב אלגנטי עם יכולת איחוד משטחי הבישול

יתרונות

PowerBoost

עיצוב

מחיר

חסרונות

רגישות משטח הזכוכית

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

הכיריים המתקדמות מבית BOSCH, עם משטח ה – HighSpeed בעל המוליכות הגבוהה, מעניקות למשתמש חימום איכותי ועוצמתי, בנוסף לגמישות הנחוצה בשטח הבישול, על ידי איחוד של 2 משטחי בישול לאזור בישול מלבני אחד גדול. באמצעות לוח השליטה הפשוט והאינטואיטיבי, ניתן להגדיר את אזורי הבישול הנדרשים ולשלוט בעוצמת החימום הנדרשת בקלות רבה.

 

על מנת לייעל ולזרז את פעולת הבישול מאפשרות הכיריים חימום בעוצמה מוגברת. מבדיקות שערכנו, פונקציית ה-PowerBoost מעניקה יכולת חימום במהירות גבוהה עד כדי 50% יותר מאשר בשימוש בכיריים קרמיות רגילות. כמו כן, מגוון תכונות נוספות, יאפשרו לכם ליהנות ממכשיר פונקציונאלי ביותר: פונקציית ה Restart תאפשר לכם לחזור לפעולת החימום האחרונה שבוצעה אם נקטעה באמצע, פונקציית Quickstart תסייע בזיהוי מיקום הכלי שהנחתם על הכיריים לטובת התחלת חימום מיידית ו – 9 עוצמות חום שונות יאפשרו לכם עם בקרה מדויקת יעניקו לכם את היכולת לבשל בהתאם לכל דרישה וצורך שתקבעו.

 

הכיריים כוללות מערכות הגנה ובטיחות הכרחיות: תכונת נעילה מפני ילדים, טיימר לכיבוי לכל אחד מאזורי הבישול חיישנים המזהים את מיקומם של הכלים על הכיריים, אפשרות להגדרת צריכת חשמל מקסימלית, נעילת בטיחות של כל פיקוד המכשיר ומתג הפעלה ראשי המגביר את בטיחות השימוש ומונע סכנת התעסקות עם המכשיר של ילדים.

 

מידות חיצוניות:

רוחב – 59.2 ס"מ.

עומק – 52.2 ס"מ.

חוות דעת מקצועית

BOSCH PVS651FB5E הם כיריים אינדוקציה שמציעות משטח כרמי עם 4 אזורי בישול סטנדרטיים. העיצוב של הכיריים מאוד אלגנטי, דבר חשוב מאוד באלמנט כל כך דומיננטי במטבח, ויש להם שיפוע בחזית ובצדדים. הכיריים מגיעים עם פיצ'ר פאוור בוסט, שנותן עוד כוח אש למי שצריך, וכן פיצ'ר של איחוד שני משטחים אל תוך משטח אחד גדול יותר, עבור מי שרוצה לבשל בסירים גדולים.

 

לוח השליטה הוא פשוט ואינטואיטיבי, ויודע לתת למשתמש את היכולת להתאים אישית את הבישול. יש לכיריים 9 עוצמות אש שונות, תכונת נעילת ילדים, טיימר חכם ומגוון רחב של אפשרויות. המחיר של הכיריים זול יחסית, אם כי יש לשים לב שמשטח הזכוכית הוא יחסית רגיש ביחס למתחרים.

מה לקוחות חושבים על המוצר

הרבה לקוחות משבחים את הנראות של הכיריים וכן את פד השליטה הנוח. אחרים משבחים את מגוון האפשרויות השונות, ואת העוצמה של הכיריים. הרבה אנשים מציינים כי הכיריים האלה מייצגים את הצעד המשמעותי שעשה המוצר בשנים האחרונות, עם פאנל שליטה מרשים ובעיקר יכולת לשחק עם החום. הרבה אנשים מדגישים כי הכיריים מתחממים במהרה ויוצרים טמפרטורה גבוהה מאוד, שמתאימה גם לבישול בווק, וזאת בניגוד להרבה מאוד כיריים אחרים.

 

חלק מהמשתמשים אומרים שהכיתוב על הפאנל קטן מדי וכי הזכוכית היא אכן עדינה ויש להיזהר איתה מאוד. עם זאת, יש הסכמה רחבה שמדובר במוצר טוב מאוד, שמייצר בדיוק את מה שמצפים ממנו ועוד יותר מכך.

חשוב לשים לב

הביקורת הכי גדולה על כירת אינדוקציה היא שהיא לא מייצרת אש מספיק חזקה. ההפך הוא הנכון, מחקרים הראו שאינדוקציה מייצרת טמפרטורה חמה יותר, אם כי כאשר הסיר מתרחק, הטמפרטורה יורדת משמעותית, וזה בניגוד לכיריים רגילים. בכיריים של בוש הפער הזה קטן עוד יותר לאור איכות המוצר.

לוגו של הסקירה

כיריים אינדוקציה הטובות ביותר למקצוענים: AEG IKE64471FB

בהתחשב ברמת עוצמת הבישול (7.35Kw) ובטכנולוגיה השימושית שהן מציעות, כיריים אינדוקציה אלו, מוצר דגל מבית AEG, הן בעלות ערך יוצא מן הכלל ושווה לקחת אותן בחשבון במידה שאתם מחפשים משהו קצת יותר מגוון. והן גם נראות מצוין.

AEG IKE64471FB

4.5 15

למקצוענים ביותר שמחפשים גיוון

יתרונות

מאפיינים שימושיים רבים

עיצוב מתוחכם

מגוון מאוד

חסרונות

קצת יקר

לא חסכוני באנרגיה

קנה עכשיו ב- Last Price

הרבה שפים מקצועיים לא כל כך אוהבים כיריים אינדוקציה ומעדיפים בהרבה את החופש שמגיע עם כיריים גז. אחד החסרונות שאותם שפים רואים, הוא שאי אפשר לערבב את המרכיבים במחבת קצת מעל הכיריים החשמליות, כמו שאפשר לעשות עם גז, מפני שאזור האינדוקציה נכבה אוטומטית ברגע שהמחבת מפסיקה לגעת במשטח.

 

ובכן, AEG פחות או יותר פתרו את הבעיה עד רמה מסוימת, מפני שלדגם יוקרתי זה יש פונקציה הנקראת PowerSlide; מדובר באזור אחד ארוך בצידה של היד השמאלית אשר ניתן לתכנת אותו לעבוד בשלוש טמפרטורות שונות. מה שמאפשר למשתמש להחליק את המחבת מאזור אחד לשני ולחקות באופן תיאורטי את האפקט המבוקש. בנוסף, מדובר בפונקציה שימושית במיוחד אם אתם פשוט רוצים להעלות את הטמפרטורה של האוכל במהירות וביעילות.

 

אם חשבתם שאזורי החימום גם ככה גדולים מספיק עבור כל סיר או מחבת שיש לכם בבית, יש לכם אפשרות להשתמש גם במערכת FlexiBridge של AEG ולשלב את ארבעת אזורי החימוש יחד כדי ליצור אזור חימום אחד ענקי ועוצמתי במיוחד כדי להכין תבשילי ענק או אולי אפילו פאייה.

 

מקשי המגע המתקדמים של AEG מבטיחים שימוש מדויק והתאמה נוחה של הטמפרטורה בלי בעיות.

חוות דעת מקצועית

כיריים האינדוקציה IKE64471FB של AEG הן כיריים בילט אין עם אזור בישול גמיש. ניתן להשתמש באזור הבישול כיחידה אחת או כשתי יחידות חשמליות נפרדות. זה שימושי במיוחד אם אתם נוהגים להשתמש בסירים או תבניות תנור מאורכות. בנוסף, הכיריים כוללות פונקציית "בוסט" לחימום מהיר של מים, כך שלא תצטרכו לחכות זמן רב עד שהמים ירתחו לבישול פסטה, תפוחי אדמה או אורז.

 

אם יש לכם גם קולט אדים מסוג Hob2Hood של AEG, תוכלו ליהנות מהתאמה אוטומטית. כלומר, קולט האדים יכוונן את עוצמת הפעולה שלו בהתאם לרמת החום של הכיריים. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם תמיד מפעילים את המכשירים בצורה חסכונית בחשמל. הכיריים מעט יקרים ולא חסכוניים, אך מביאים איתם מגוון עצום של יתרונות של טכנולוגיה מתקדמת.

מה לקוחות חושבים על המוצר

הביקורות על המוצר הזה הם פשוט מצוינות מקיר לקיר. אנשים משבחים בעיקר את העוצמה של האש, וכן את פאנל השליטה שהוא מאוד נוח ומציע הרבה מאוד אפשרויות. הרבה אנשים מחמיאים גם לנראות של הכיריים וטוענים שהם משתלבים במטבח בצורה חלקה ונעימה, ואף משדרגים את המראה. הרבה אנשים מדווחים כי הכיריים עמידים מאוד, ויכולים לעמוד במכות ברמה סבירה, וזאת בניגוד לכיריים עדינים יותר.

 

מנגד, אנשים טוענים כי המחיר יקר מדי וכי המוצר הוא לא חסכוני כמו כיריים אחרים. עם זאת, לאור המגוון הרחב של היתרונות, שכוללים גם פונקציות רבות להתאמה אישית, מרבית האנשים אוהבים את המוצר ומרוצים ממנו מאוד.

חשוב לשים לב

AEG זה מותג שמייצר מוצרי מטבח עוצמתיים כבר הרבה מאוד שנים. המוצר מציג חדשנות ונראות טובה, ובעיקר עמידות, שזה דבר שאין בהרבה כיריים. אלמנט המחיר והמחסור בחיסכון עם חסרונות שקשורים לתקציב, אך מי שיכול להתגבר על כך יקבל מוצר כמעט מושלם.

לוגו של הסקירה

כיריים אינדוקציה הטובות ביותר למטבחים קטנים: Miele KM 7564 FR

חברת Miele מציגה את מכשיר הכיריים אינדוקציה המתקדם Miele KM 7564 FR. המכשיר הינו בעל משטח זכוכית קרמי שחור, עם מסגרת נירוסטה, המעניקים לו מראה יוקרתי ואלגנטי.

Miele KM 7564 FR

4.5 15

כיריים אינדוקציה מקדמת הטכנולוגיה

יתרונות

עיצוב

מבחר פונקציות

חסרונות

מחיר

KM 7465 FL
קנה עכשיו ב- Last Price

הכיריים, בעלות 4 אזורי הבישול, כוללות מגוון מערכות ופונקציות מובנות, ההופכות את המכשיר לאחד המובילים בתחומו. מבדיקות שערכנו, מערכת זיהוי סיר וגודל הסיר תאפשר התאמה מושלמת של שטח החימום, בעוד מאיץ בישול מגושר כפול Twin Booster, פונקציית שמירת חום, פעולות חידוש חימום במקרים של כיבוי שגוי ואפשרויות הגדרה מותאמות אישית יבטיחו את החימום האידיאלי של הכלים והמזון המחומם.

 

הכיריים כוללות תצוגה דיגיטלית עם מערכת בחירה מהירה באמצעות לחצני מגע ספרתיים חכמים המאפשרים בין היתר גם הגדרת טיימר לצרכי תזכורת.

כחלק מהשמירה על הנראות היוקרתית של הכיריים, המשטר הקרמי הינו קל לניקוי וכולל אף מנגנון הגנת ניגוב בזמן הבישול.  

 

הכיריים כוללות מגוון אמצעי בטיחות לשמירה על משתמשי המכשיר: כיבוי בטיחותי למניעת המשך עבודת החימום שלא לצורך ובאופן המסכן את הסביבה, אפשרויות נעילה, חיווי תקלה למתן המידע הרלוונטי למשתמש הנוגע לתקלות במכשיר וחיווי חום שחורי. כמו כן, הכיריים מאובזרות במאוורר קירור משולב ובמערכת הגנה על המכשיר מפני התחממות יתר.  

 

הכיריים ניתנות להתקנה שטוחה או שקועה.

 

מידות חיצוניות:

רוחב – 62 ס"מ.

עומק – 52 ס"מ.

לוגו של הסקירה

כיריים אינדוקציה היקרות הטובות ביותר: Miele KM6367

בעוד רוב הכיריים החשמליות עושות עבודה מצוינות, אם אתם מבשלים הרבה ייתכן כי ארבעת משטחי החימום שיש ברוב הכיריים לא יספיקו לכם. לכן, במקום לתזז את הסירים והמחבתות ממקום למקום כדי להספיק להכין את הארוחה שרציתם, ההחלטה הטובה ביותר שתוכלו לעשות היא לרכוש את ה- Miele KM6367, עם ששת משטחי החימום.

Miele KM6367

4.5 15

6 משטחי חימום ברמה הגבוהה ביותר

יתרונות

6 משטחי חימום

עיצוב יפה

כפתורי מגע מעולים

מאוד קל לנקות

חסרונות

דורשות התקנה מקצועית

יקרות מאוד

קנה עכשיו ב- Last Price

שטח הבישול עצמו נראה מצוין, עם 6 משטחי חימום נפרדים אשר ניתן להדליק ולכבות באמצעות כפתורי מגע בחלקן הקידמי של הכיריים. ה- Miele KM6367 מתאימות באופן אידיאלי למשפחות גדולות או אנשים עם הרבה סירים גדולים ומחבתות. בנוסף, אהבנו גם את הטיימר של הכיריים, אשר אומר לכם מתי האוכל מוכן. מדובר בפתרון שימושי במיוחד עבור אותם סירים העולים על גדותיהם מפני שהפניתם לרגע את המבט.

 

חפשו את פונקציית ה- TwinBooster, אשר מאפשרת לכם לשלב את העוצמה של שני אזורי חימום ולקבל דרך מהירה יותר לחמם מים. מבדיקות שערכנו, הכיריים מאוד רגישים בכל הנוגע לצריכת אנרגיה. למעשה, פונקציית זיהוי המחבת של ה- Miele KM6367 אומרת שהכיריים לא יחממו דבר עד שהן ידעו שהנחתם משהו על שטח החימום.

 

שימו לב, יש לבנות מראש את הכיריים למטבח שלכם, אי אפשר פשוט לקנות ולהניח על שטח מסוים במטבח. בנוסף, מדובר בכיריים מאוד יקרות – אבל אם יש לכם משפחה גדולה או שפשוט נמאס לכם להצטמצם בין 4 משטחי חימום ויש לכם כסף לבזבז, אלו הכיריים בשבילכם.

לוגו של הסקירה

כיריים אינדוקציה הטובות ביותר מבחינת מחיר: אלקטרה דגם ELCP-6900I

אם כל מה שיש לכם הוא שקע פשוט והפקטור החשוב ביותר עבורכם הוא המחיר, אנחנו ממליצים לשקול את התקנת הכיריים של אלקטרה, דגם ELCP-6900I. יש להן 4 אזורי חימום, עיצוב נהדר ומחיר מאוד נוח.

אלקטרה דגם ELCP-6900I

4.5 15

זולות ופשוטות

יתרונות

מחיר נוח

עיצוב אלגנטי

4 אזורי חימום

מנגנון נעילת ילדים

טיימר

קל לניקוי

חסרונות

אין הרבה מאפיינים מיוחדים

תפעול בסיסי

לא איכותי כמו הדגמים היקרים יותר

קנה עכשיו ב- Last Price

לכיריים אינדוקציה אלו מבית אלקטרה יש חיבור חד פאזי של 25 אמפר, 4 אזורי חימום וכפתורי מגע האחראיים על טמפרטורת הבישול. כמו כן, תוכלו ליהנות גם כאן מכמה מאפיינים מיוחדים ושימושיים, כגון טיימר לבישול מוגבל בזמן וממנגנון נעילת ילדים. משטח הזכוכית עשוי זכוכית גרמנית איכותית תוצרת SCHOT בגודל 59 ס"מ על 52 ס"מ. הנסיינים שלנו דיווחו כי לא ניתן לאחד שני אזורי חימום לקבלת חימום מהיר כמו בכיריים היקרות יותר, אבל עבור בישול פשוט ויום יומי, הכיריים האלו בהחלט משיגות את המטרה.

 

כפתורי הטאץ' של הדגם קלים מאוד לשימוש והזכוכית עצמה קלה מאוד לניקוי – ניגוב או שניים ואין זכר ללכלוך. נכון, אלו לא הכיריים הטובות ביותר שאפשר למצוא בשוק, אך הן מגיעות במחיר מאוד נוח ומספקות את המאפיינים הבסיסיים שהייתם מצפים מכיריים חשמליות פשוטות.

לוגו של הסקירה

כיריים אינדוקציה זולות עם מקום ליחיד: TEFAL IH201812

כיריים אינדוקציה ניידות אלו מבית Tefal הן כיריים קומפקטיות במיוחד עם אזור חימום יחיד. הן אולי לא נראות ממש טוב, אבל הגודל והביצועים שלהן מתאימות מאוד לשימוש בקרוואנים וסירות, ומהוות תוספת נהדרת לכל טיול בו הבית מגיע אתכם.

TEFAL IH201812

4.5 15

קטנות, ניידות ומתאימות לקרוואן או לסירה

יתרונות

קטנות ולא תופסות הרבה מקום

מושלמות לקרוואנים וסירות

זולות מאוד

חסרונות

לא מעוצבות בסטייל

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- Last Price

ה-Tafel מגיע מצויד עם משטח קרמי קשה הנמדד רק ב-27 ס"מ רוחב, מה שהופך את הכיריים למתאימות עבור סירים ומחבתות בכותר של עד 25 ס"מ. שש מצבי החימום שלהן – ידני, חלב חם, הרתחת מים, תבשיל, מוקפץ וטיגון – מהנים מאוד לשימוש ואם אתם צריכים להתאים את הטמפרטורה, פשוט געו בסימן המינוס או הפלוס. בנוסף, הכיריים מגיעות עם מצב ידני הכולל 9 רמות עוצמה, מ-450 וואט עד 2,1100 וואט.

 

הופתענו לגלות כמו טוב הכיריים עובדות, במחיר נמוך כל כך (למרות שכבר די קשה להשיג אותן בחנויות) הן מעניקות תמורה ששווה מחיר הרבה יותר גבוה.

לוגו של הסקירה

כיריים אינדוקציה בסיסיות במחיר מעולה: Delonghi NDC472

לא כולם מחפשים כיריים אינדוקציה שישנו את חייהם, לפעמים כל מה שאדם צריך הם כיריים בסיסיות, שיעשו את העבודה במחיר נוח, וזה בדיוק מה שה-Delonghi NDC472 כאן כדי לעשות.

Delonghi NDC472

4.5 15

כיריים אנדוקציה עם ביצועים מספקים ומחיר יוצא מן הכלל

יתרונות

מחיר נוח

פשוטות לשימוש

4 אזורי בישול

טיימר לכל אזור בישול

חסרונות

אין פונקציות מיוחדות

עיצוב די משעמם

קנה עכשיו ב- חשמל נטו

מי שמחפש להתנסות בחוויית האינדוקציה או שפשוט לא רוצה הרבה רעש וצילצולים, ישמח להכניס לביתו את ה-Delonghi NDC472: כיריים אינדוקציה במחיר משתלם. הן מגיעות עם כל הפונקציות הבסיסיות, כולל משטח קרמי מזכוכית עמידה לחום ו-4 משטחי חימום, כאשר לכל משטח עוצמת חום שונה ו-9 רמות חום לכל משטח. הנסיינים שלנו דיווחו כי לאחר שמסיימים להשתמש בכיריים, משטחי החימום נשארו חמים כ-15 דקות כדי לשמור על האוכל חם ולחסוך באנרגיה. השליטה בכיריים נעשית באמצעות לוח בקרה רגיש למגע וחוויית השימוש הכללית די נוחה – אולי כי אין יותר מדי בחירה, יתרון בפני עצמו.

 

הכיריים מעוצבות בפשטות ומציגות זכוכית חלקה ושחורה עם פסי נירוסטה בצדדים. נכון, הם אולי לא הכיריים הכי מתקדמות שתמצאו בשוק ואין להן פונקציה מיוחדת לבישול עם ווק, אבל הן בהחלט יספקו את הצרכן הממוצע.

סקרנים איך דירגנו כיריים אינדוקציה?

ובכן, בחלק מהכיריים אותם בחנו התנסינו בעצמנו ובשאר אספנו את המפרטים, המידע והפרטים דרך האתרים הרשמיים של היצרנים. 
בהליך הרכבת הרשימה לקחנו בחשבון את הצרכים השונים של המשתמשים: גודל השטח המוקצה לכיריים, התאמה לצורכי הבישול השונים ועוד.. מעבר לכך, בחנו פרמטרים רבים כמו:  החיבור לחשמל, סוגי גוף  חימום, נוחות התפעול, ניקוי ותחזוקה, אפשרויות בישול נוספות ועוד..  

סיכום

מדריך קנייה מפורט

קנייה של כיריים חדשות מאתגרת מספיק, אבל היא הופכת למאתגרת במיוחד אם אתם שוקלים לעבור לאינדוקציה. כיריים אינדוקציה צוברות פופולריות בזכות זמני הבישול המהירים, היעילות האנרגטית והבטיחות שלו. אז אילו חברות נחשבות אמינות, טובות ואיכותיות?

 

קודם כל תלוי בתקציב שלכם. אם מדובר על המחירים הממוצעים בשוק, מבדיקות שערכנו, חברות כמו BOSCH, SIEMENS, DELONGHI ואלקטרה יתנו לכם מענה טוב למכלול של דרישות במחיר נוח. אם י לכם תקציב גבוהה מעט, תוכלו ליהנות מכיריים באיכות גבוהה במיוחד של חברת MIELE וגם כמה דגמים נבחרים של BOSHE ו- SIEMENS.

 

תמיד עדיף להבין את ההבדלים בין הדגמים השונים, ואנחנו פה כדי לעזור. אז, איפה מתחילים כאשר יש כל כך הרבה דגמים של כיריים אינדוקציה לבחור מבניהן? בקלות, אתם מתחילים ממש כאן מפני שעשינו את כל שיעורי הבית והמחקר עבורכם ובחרנו רשימה קצרה ואיכותית של דגמי כיריים אינדוקציה מעולים.

 

כל מה שכדאי לדעת לפני שעוברים מכיריים גז לאינדוקציה

כיריים אינדוקציה הולכות ותופסות תאוצה בשנים האחרונות. יותר ויותר בתים בישראל עוברים מכיריים גז לכיריים אינדוקציה, כל אחד מהסיבות האישיות שלו. העיצוב החדשני, נוחות הניקוי והעובדה הן בטיחותיות יותר מכיריים גז הופכים אותן לתחליף המועדף.

 

ויש בכך לא מעט היגיון. לפי מחקרים חדשים, הגז הקיים בעולם יוכל להספיק לזמן מוגבל בערך ל-50 שנים הקרובות, לעומת זאת, את החשמל ניתן לייצר היום מאנרגיה סולרית, והשמש לא תיגמר. כך שזה רק הגיוני לחפש שיטות טובות יותר וחדשות יותר על פני הגז.

 

הבישול באינדוקציה מתבצע על משטח זכוכית שטוח והוא עובד באמצעות אנרגיה אלקטרומגנטית המופעלת רק על ידי הברזל בכלי בישול. כאשר הברזל יוצר קשר עם המשטח הפעיל, חלקיקי הברזל מעוררים תגבוה למשטח, וגורמים למחבת להתחמם במהירות. זה, בשונה ממה שקורה עם כיריים חשמליות או גז, שם החום הוא ישיר ולא תלוי בסיר המונח על המשטחים. בכיריים אינדוקציה הסיר או המחבת מתחממים בזמן שהכיריים נשארות קרירות – ובטוחות למגע! בנוסף, הן מתחממות מהר יותר בהשוואה לכיריים גז או חשמליות כי לא צריך לחכות להתחממות המשטח לפני תחילת העבודה.

 

ועדיין, כמו בכל מוצר, גם לכיריים אינדוקציה יש חסרונות. אז אם אתם עומדים לפני ההחלטה אם לרכוש כיריים גז או אינדוקציה, קראו את ההשוואה שערכנו עבורכם. חשבו על הצרכים שלכם והאם היתרונות עולים על החסרונות.

 

בסרטון: יתרונות וחסרונות של כירי אינדוקציה

היתרונות בכיריים אינדוקציה

מהירות התחממות – כיריים אינדוקציה מתחממות מהר יותר מהמקבילות החשמליות או מכיריים גז. הסיבה לכך היא שעם אינדוקציה, אתם לא צריכים לחכות עד שהחום של המשטח יחמם את הסיר או המחבת. במקום זאת, המחבת מתחממת באופן ישיר, מידי ומהיר במיוחד. כיריים אינדוקציה יכולות   להרתיח שש ליטר מים בפחות מ- 15 דקות.

 

בקרת טמפרטורה מדויקת – כיריים אינדוקציה מציעות בקרת טמפרטורה מדויקת. לכיריים החשמליות לוקח הרבה זמן להתחמם ולהתקרר ולהגיע לנקודת הטמפרטורה הרצויה, ובכיריים גז קשה עד בלתי אפשרי לקלוע לטמפרטורה מדויקת וגם אז, כדי לדעת מה הטמפרטורה, כנראה שתצטרכו מד חום מיוחד למזון. עם כיריים אינדוקציה, יש לכם בקרת טמפרטורה מדויקת במיוחד המאפשרת בישול מבוקר יותר ושליטה נוחה. כשאתם מכבים את המבער – שמחובר לחשמל –  אספקת החום נעצרת מיד, כך שיש פחות סיכוי למאכלים להגיע לבישול יתר.

 

שמירה יעילה עם החום – לא רק צריכת חשמל חשובה. אמנם מבחינת צריכת חשמל, כיריים גז יהיו חסכוניות יותר, אבל אם חושבים על יעילות כוללת, כיריים אינדוקציה יעילות יותר בשמירה על החום מאשר כיריים חשמליות או כיריים גז כי החום בזמן הבישול לא הולך לאיבוד בתהליך החימום. בכיריים גז וחשמל, הרבה אנרגיה מתבזבזת בכך שהחום הולך לאיבוד באזור שסביב הסירים והמחבתות. עם כיריים אינדוקציה, רק כלי הבישול מתחממים, מה שבסופו של דבר גורם לחיסכון באנרגיה ועלויות (וכמובן זמני בישול מהירים יותר).

 

בטיחות – כיריים אינדוקציה שומרות על משטח בישול קריר. מכיוון שרק המחבת מתחממת, והמשטח עצמו לא מתחמם, אין סכנת שריפה וכוויות בעקבות מגע עם המשטח. אם יש לכם ילדים בבית, כיריים אינדוקציה יכולות להיות פתרון בטיחותי בהרבה מכיריים גז או כיריים חשמליות. ועדיין חשוב לזכור שכלי הבישול (והאוכל שבתוכו) עדיין נשארים חמים מאוד. בנוסף, כיריים אינדוקציה מציעות יתרון בטיחותי נוסף על פני בישול בכיריים גז או כיריים חשמליות. אינדוקציה לא פולטת גז לאוויר, ואין סכנת התלקחות אם ליד הכיריים יהיו מונחות מגבות או נייר סופג למשל. יותר מכך, הכיריים נכבות ברגע שכלי הבישול מוסר מגוף החימום.

 

ניקוי פשוט ומהיר– לא רק בגלל שמדובר במשטח שטוח ואחיד, שלא כמו בכיריים גז למשל, אלא גם בגלל ההתקררות המהירה של כיריים אינדוקציה, שהופכת את פעולת הניקוי לקלה מהירה ופשוטה. רק להעביר מטלית לחה בסיום העבודה, וזהו.

 

לצד היתרונות הרבים של כיריים אינדוקציה, יש להן גם כמה חסרונות שכדאי לקחת בחשבון בשיקולי בעד ונגד, לפני שבוחרים אותן על פני כיריים גז או חשמליות.

 

חסרונות של בישול אינדוקציה

מחיר – כיריים אינדוקציה, במיוחד אם מדובר בתנור משולב עם כיריים אינדוקציה, בדרך כלל יקרות יותר מהמקבילות החשמליות ואלו הפועלות על גז. הטכנולוגיה חדשה יחסית והחברות משקיעות לא מעט בשיפור קבוע של הטכנולוגיה שלהן. מצד שני, הן חסכוניות בחשמל, כך שאם חושבים על שימוש לטווח הארוך, ייתכן שכיריים אינדוקציה דווקא משתלמות יותר. בנוסף, כמו בכל מוצר אחר, ככל שההיצע והביקוש עולים, המחירים יורדים. כך שככל שכיריים אינדוקציה הופכות לפופולריות יותר, העלות שלהן מתחילה לרדת.

 

דורשות כלים מיוחדים – כיריים אינדוקציה דורשות כלי בישול ספציפיים. בעוד שרוב כלי הבישול, במיוחד כלי הבישול מנירוסטה, תואמים לשימוש בכיריים אינדוקציה, ייתכן שתצטרכו להחליף את כלי הבישול הישנים שלכם אם אתם מתכוונים לרכוש כיריים אינדוקציה. כלי בישול שבטוחים לשימוש באינדוקציה מכילים חלקיקי ברזל, שמפעילים ואת הריאקציה עם המשטח ויוצרים חום כאשר הם מונחים על הכיריים. בדקו אם הסירים והמחבתות שיש לכם בבית מאושרים לשימוש באינדוקציה. תוכלו לבדוק זאת בתחתית הסיר אם יש עליו את הרישום "" Induction. אם אתם לא בטוחים לגבי כלי בישול ישנים יותר, עדיף, ליתר ביטחון, לא להשתמש בהם.

 

מיקום הסיר – כיריים אינדוקציה מגיעות עם נקודות רגישות. המשמעות של זה היא שצריך למקם את כלי הבישול בגודל הנכון במרכז גוף החימום כדי לגרום לריאקציה הרצויה וכדי שהסיר יפעיל את משטח החימום. הסיר לא יכול להיות קטן מדי, מחוץ למרכז או מתנדנד, ולכן סירים ומחבתות עם תחתית שטוחה עובדים הכי טוב. חברות רבות מספקות עם הכיריים אינדוקציה שלהן גם הגדרת נעילה שמאפשרת לכם להזיז בחופשיות את המחבת בזמן הבישול, ועדיין לא מעט אנשים מתלוננים על כך שגוף החימום מתנתק לעיתים קרובות לפני סוף הבישול או בזמן ערבוב והזזת הסיר.

 

התחממות מהירה, "אליה וקוץ בה" – לצד היתרון הברור בהתחממות המהירה של הסירים, אותה פעולה יכולה לגרום  לבישול יתר של האוכל בתחילת הבישול, במגע הראשוני. צריך לזכור שכאשר מבשלים עם כיריים אינדוקציה, כלי הבישול לא דורשים חימום מקדים וצריך בהתחלה להגדיר את החום לטמפרטורה נמוכה יותר כדי לשמור על טמפרטורת האוכל.

 

שריטות – כיריים אינדוקציה נוטות להישרט בקלות. בעוד שכיריים חשמליות וכיריים גז מגיעות עם משטח מגן, חצובות מעל הלהבות בכיריים גז ומשטח הבישול בכיריים חשמליות, שמגנים עליהן בפני שריטות, מכות ובלאי בצורה טובה יותר, כיריים אינדוקציות בנויות מזכוכית חלקה, מה שהופך אותם לרגישות יותר לשריטות. יצרני כיריים אינדוקציה מציעים להשתמש בכלי בישול עם תחתית נקייה וחלקה, ולהימנע מניעור ישיר  של הסירים והמחבתות על פני השטח. מומלץ גם לא להשתמש בכלים חדים או בחומרי ניקוי אגרסיביים בניקוי של כיריים אינדוקציה.

 

האם היתרונות עולים על החסרונות?

התשובה הנכונה תלויה רק בכם. אבל אם אנחנו משכללים את כל המשתנים, בשורה התחתונה: למרות שנדרשת הסתגלות מסוימת לכיריים אינדוקציה, במיוחד אם אתם עושים מעבר מכיריים גז, בקרת הטמפרטורה היא ללא תחרות ביחס לאופציות האחרות. בהשוואה לכיריים חשמליות, כיריים אינדוקציה מבשלות את האוכל מהר יותר, מסתגלות  טוב יותר לשינויי טמפרטורה ולא לוקח להן זמן בכלל להתקרר. קל מאוד לנקות כיריים אינדוקציה, והם ללא עוררין בטוחות יותר מכיריים גז וכיריים חשמליות.

 

כיריים גז VS כיריים אינדוקציה

אינדוקציה וגז הם שניהם אופציות מצוינות, אבל עליכם להחליט מי מבין השניים אתם מעדיפים להכניס למטבח שלכם.

 

  • אינדוקציה היא שיטת הבישול המהירה ביותר.
  • מבחינת שליטה בטמפרטורה, אינדוקציה וגז פחות או יותר זהים.
  • גז מספק משוב חזותי כאשר מגבירים ומנמיכים את הלהבה, בעוד שבאינדוקציה אין כל משוב חזותי.
  • אם אתם אוהבים להקפיץ מזון בווק, הפעולה מתאפשר יותר בקלות בכיריים גז.
  • כלי בישול מברזל יצוק על כיריים גז קשים יותר לשימוש ולניקוי.
  • כיריים אינדוקציה נותנים לכם משטח חלק שמאוד קל לנקות.
  • אתם זקוקים לכלי בישול מותאמים במיוחד לאינדוקציה, כאשר כל כלי בישול מתאים לכיריים גז.
  • כיריים אינדוקציה הן לרוב האפשרות היקרה יותר מבין השתיים.

שאלות ותשובות על כיריים אינדוקציה מומלצות 2024

איך כיריים אינדוקציה עובדות בעצם?

כיריים אינדוקציה מייצרות שדה אלקטרומגנטי שיוצר אנרגיה על משטח הזכוכית שלהן וכך יכול לחמם מזון.

האם כיריים אינדוקציה בטוחות?

בכיריים אינדוקציה יש חיישן בטיחות אשר מפקח על הטמפרטורה ומתאים את העוצמה של אזור החימום. בנוסף מתאפשר כיבוי אוטומטי במקרה של חימום יתר

מה ההבדלים העיקריים בין כיריים אינדוקציה לבין כיריים גז?

קודם כל כיריים אינדוקציה יקרות יותר. תהליך הבישול איטי יותר בכיריים גז והן מתלכלכות יותר. כיריים אינדוקציה אינן מתאימות לכל סוגי המחבתות והסירים, אבל יותר יעילות במקרה של כלים מברזל יצוק.

מה היתרון ברכישת כיריים אינדוקציה?

כיריים אינדוקציה מתחממות ממש מהר והכיריים עצמן לא מתחממות, אז בטוח לגעת בהן. קל יותר גם לנקות אותן, כי אין סיכוי שהמשטח יתלכלכך