קולט אדים מומלץ – סקירת 5 קולטי האדים הטובים ביותר של 2024

קולטי האדים הטובים ביותר של השנה, קולטים אדים במטבח שלכם ושומרים על סביבה אסתטית ונקייה

icon pos_1

ניתחנו

8 סקירות

ו-

952 ביקורות

בתחום

מטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על קולטי אדים מומלצים 2024

קולטי אדים למטבח קיימים בשוק כבר שנים, אך רק בשנים האחרונות הם הפכו למוצר חובה בכל מטבח. המטרה שלהם ברורה – לאוור את המטבח, למנוע ריחות בישולים וטיגונים ולשמור על בריאותכם בעת הבישול על ידי סילוק של אדי הפחמן הדו חמצני.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

בין אם נכנסתם לבית חדש או שהחלטתם לשדרג את המטבח שלכם, קולט אדים טוב ישפר משמעותית את איכות הזמן שלכם במטבח. אם אתם אוהבים לבשל הרבה, ואתם מבלים זמן רב במטבח, אתם בטח מכירים את ההרגשה שמגיעה כבר בזמן הבישולים. כן, הריח של הבצל והשום באוויר, העוף על האש, וגם הדגים כבר מוכנים להיכנס לבישול… אבל אם רק אפשר היה להיפתר מריחות הלוואי שכל הבישולים הטובים האלו משאירים אחריהם. אז זהו, שאפשר. קולט אדים טוב ומותאם יעזור לכם לסלק מהאוויר את ריח השמן, את שאריות השריפה, את העשן ואת האדים שנוצרים במהלך הבישול. קולטי האדים מקבלים יותר ויותר במה במטבחים המודרניים והיום ניתן למצוא לא מעט קולטי אדים שהם לא רק פרקטיים אלא ממש פריט עיצובי במטבח והופכים להיות חלק אינטגרלי מהמבטחים החדשים. הם מגיעים בשלל צורות, צבעים ועיצובים, והם יכולים לשדרג כל מטבח. אז לפני שתלכו לבחור את קולט האדים שלכם, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם כדי להתאים את קולט האדים לצרכים שלכם ולמטבח הפרטי שלכם. הישארו איתנו, אנחנו מתחילים…

לוגו של הסקירה

קולט אדים מדף ללא ארובה הזול ביותר: Delonghi CHS303

ה- Delonghi CHS303 יתאים לכל מטבח. הוא זול ופשוט ולא דורש יותר מדי התאמות. הוא יכול להתאים אפילו למטבח קיים אם יש לכם מקום מתחת לארון.

Delonghi CHS303

4.5 15

זול, נוח ופשוט. עיצוב עדין ונקי בשלושה צבעים לבחירה

יתרונות

זול, ללא ארובה – לא שורש התאמות בקיר.

חסרונות

דורש תחזוקה לעיתים קרובות.

קנה עכשיו ב- dailysale
קנה עכשיו ב- חשמל נטו
קנה עכשיו ב- Last Price

אם אתם לא מעוניינים להחליף את כל המטבח רק כדי להוסיף קולט אדים, ה- Delonghi CHS303 יכול להיות פתרון מצויין בשבילכם. ה- Delonghi CHS303 הוא קולט אדים מדף, ללא ארובה ולכן לא ידרוש מכם לשבור קירות ואולי אפילו לא תצטרכו לשנות כלום במטבח. הוא זול מאוד ביחס לקולטים אחירם בשוק וההתקנה שלו פשוטה יחסית ולכן לא תעלה כמו התקנה של קולט עם ארובה. העיצוב המודרני והנקי שלו הופך אותו לא רק למוצר פרקטי במטבח אלא לפריט עיצובי והוא מגיע בשלושה צבעים לבחירתכם.

 

ל-CHS303 יש לוח בקרה בחזית עם כפתורי לחיצה ו-3 דרגות שאיבה שונות עם עוצמת שאיבה של 450 מק"ש. נורות הלוגן של  W40 יעזרו לכם לראות מה שקורה בתוך הסירים טוב יותר. כמו כל קולטי האדים ללא ארובה גם ה- Delonghi CHS303 מגיע עם מסנני פחם פעיל למחזור של האוויר כמו גם רשתות מנירוסטה שניתנות לפירוק ולניקוי במדיח הכלים. חשוב לזכור שמאחר והאוויר לא יוצא החוצה יש לדאוג לניקוי של הקולט לעיתים תכופות יותר מאשר בקולטי אדים עם ארובה.

 

גודל הקולט: 60 ס"מ, עוצמת רעש: 45dBA, צבעים לבחירה: שחור, לבן, נירוסטה

לוגו של הסקירה

קולט אדים ארובה צמוד קיר: Siemens LC67BA520

קולט אדים קלאסי מבית Siemens  שישדרג לכם את המטבח ויעזור לכם להיפתר מריחות הטיגון.

Siemens LC67BA520

4.5 15

מנוע בעל תעלות כפולות, עוצמת יניקה גבוהה ו-3 דרגות עבודה

יתרונות

מחיר נוח יחסית לקולטים אחירם מאוצה קטגוריה, אפשרות להתקנה גם ללא ערובה

חסרונות

דורש התאמה מיוחדת במטבח, התקנה יקרה.

קנה עכשיו ב- חשמל נטו

בין אם אתם נכנסים לבית חדש, משפצים את המטבח הקיים או פשוט רוצים להשתדרג ואתם מעדיפים קולט אדים עם ארובה שיפנה את האוויר אל מחוץ לבית, ה- Siemens LC67BA520 הוא פתרון מצוין ולא יקר. עם עוצמת יניקה מקסימלית של  1200 מק"ש ה- Siemens LC67BA520 יכול להתאים גם למטבחים גדולים. הוא מגיעה עם 3 עוצמות עבודה ותאורת הלוגן חזקה – שתי נורות של  W25 כל אחת- שתאיר לכם את משטח כל העבודה. העיצוב שלו עדין ונקי, עיצוב קלאסי מאוד ויכול להשתלב מצויין עם כל מטבח כיום. בנוסף, הוא מגיע עם לוח פיקוד אלקטרוני ותאורה מאחורי הכפתורים.

 

ה- Siemens LC67BA520 הוא קולט חזק במיוחד תודות למנוע עם תעלות כפולות המאפשר ביצועים מקסימליים למכשיר. הוא מגיע עם פילטר ממתכת שעוזר בספיחת השומנים וניתן לניקוי בקלות במדיח הכלים.  אמנם ה – Siemens LC67BA520 נמכר בעיקר בתור קולט אדים עם ארובה, והוא עושה עבודה מצויינת, אך יש לו אפשרות התקנה גם ללא ארובה, כך שאם החלטתם שזהו הקולט שהכי מתאים לכם מבחינת המפרט אל תתנו לארובה לעצור אתכם, תמיד תוכלו להתקין אותו במצה סחרור אוויר ללא ארובה. קחו בחשבון שאם בחרתם באופציה הזו תצטרכו לרכוש בנוסף גם ערכה תואמת הכוללת אביזר לצינור, פילטר פחם ומסנן ריחות.

 

גודל הקולט עם ארובה (מצב יניקה): גובה: 64.2-95.4 , רוחב:  60 , עומק: 50, גודל הקולט במצב סחרור (ללא ארובה): גובה: 64.2-106.4 , רוחב: 60 , עומק: 50. עוצמת רעש: 55dB

לוגו של הסקירה

קולט אדים ארובה פינתי: Elica ACUTA CORNER

אם הכיריים שלכם נמצאות בפינה, אין צורך לשנות את כל המטבח כדי שתוכלו להתקין קולט אדים. ה- Elica ACUTA CORNER  הוא קולט אדים פינתי שיכול להיות פתרון מצוין לכיריים פינתיות.

Elica ACUTA CORNER

4.5 15

מעוצב נהדר ונותן פתרון מעולה למי שלא רוצה לשנות את סידור המטבח שלו

יתרונות

שקט במיוחד, עוצמת שאיבה גבוהה, עיצוב עדין וקלאסי

חסרונות

התקנה יקרה, דורש התאמות מיוחדות אם מדובר במטבח קיים

קנה עכשיו ב- חשמל נטו

הרבה אנשים בוחרים למקם את הכיריים שלהם בפינת המטבח כדי לאפשר ניצול מקסימלי מבחינה עיצובית ובכך להגדיל את משטח העבודה. אך זה לא אומר שאם בחרתם בעיצוב כזה , תצטרכו לוותר על קולט אדים. השוק מציע פתרונות מגוונים לשלל העיצובים במטבח וכך גם לכיריים הפינתיים. ה- Elica ACUTA CORNER  הוא קולט אדים ארובה פינתי חזק ואיכותי. מגיע עם רשתות סינון מנירוסטה שניתנות לפירוק ולניקוי בקלות. עם עוצמת שאיבה של 900 מק"ש ב-3 דרגות שאיבה שונות, בהתאם לסוג הבישול, הוא יכול להתאים גם למטבחים בינוניים – גדלים.

 

ה- Elica ACUTA CORNER  מגיע עם 4 נורות לד של W20 כל אחת שיאירו לכם את הכיריים מכל כיוון. ארובת הקולט מתכווננת כך שניתן להתאימו בקלות לכל גובה של מטבח. קחו בחשבון שתצטרכו להוסיף לעלות מחיר הקולט גם את מחיר ההתקנה. לרוב התקנות של קולטי ארובה יקרים יותר מאלו ללא ארובה.

 

גודל הקולט (כולל ארובה): גובה: 65-100 ס”מ, רוחב: 100 ס”מ, עומק: 100 ס"מ. עוצמת רעש: 46dBA.

לוגו של הסקירה

קולט אדים ארובה אי: Ly Vent LVI501

אם יש לכם מטבח עם אי, זה לא אומר שתצטרכו לוותר על קולט אדים. ה- Ly Vent LVI501 הוא קולט אדים מותאם למטבחי אי והוא בהחלט פתרון נהדר בשבילכם.

Ly Vent LVI501

4.5 15

עוצמת שאיבה גבוהה, עיצוב מודרני מזכוכית ושני צבעים לבחירה

יתרונות

ארובה טלסקופית, עיצוב מודרני ובקו נקי, 3 עוצמות שאיבה

חסרונות

מעט רועש בעוצמות שאיבה חזקות, התקנה יקרה

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- מחסני חשמל

הרבה מטבחים היום מעוצבים עם אי מרכזי שבו ממוקמים הכיריים והאי הוא ליו הפועם של המטבח. חברת Ly Vent, כמו גם חברות אחרות, מצאה פתרון עבור מבטחים כאלו ומציעה קולט אדים אי. ה- Ly Vent LVI501 הוא קולט אדים ארובה שעוצב במיוחד כדי להתאים למיקום מעל אי המבטח הארובה יוצאת ממרכז הקולט ישירות לתקרה. ארובת הקולט היא ארובה טלסקופית וכך תוכל לקבוע את הגובה המתאים לכם בעת ההתקנה. קחו בחשבון שהתקנה כזו יקרה יחסית ולכן, חשבו את מחיר ההתקנה בתקציב שלכם. ל- Ly Vent LVI501  עוצמת שאיבה מקסימלית חזקה של 1000 מק"ש ו 3 דרגות שאיבה שונות. תוכלו לבחור בין שיטת טיהור אוויר של סירקולציה פנימית בעזרת מסנן פחם או בשיטת הוצאת אוויר חיצונית (במידה ומתאפשר – בהתאם לתנאים בבית). הקולט מגיע עם מסך הפעלה טאצ' לד ובנוף יש לו הפעלה עם שלט מרחוק כמו גם פונקציות מתקדמות נוספות כמו טיימר.

 

ממדים: רוחב: 90 ס"מ, עומק: 60 ס"מ.

לוגו של הסקירה

קולט אדים תקרה: Miele DA2660

אם אתם אוהבים עיצוב נקי ולא רוצים שקולט האדים יבלוט במטבח שלכם, ה- Miele DA2660 הוא פתרון מושלם. יקר, אבל מושלם.

Miele DA2660

4.5 15

התקנה אינטגרלית מלאה בקו נקי עם התקרה, שלוש עוצמות שאיבה שונות

יתרונות

קו נקי ואינטגרלי עם תקרת הבית, עוצמתי במיוחד

חסרונות

קולט יקר, התקנה יקרה

קנה עכשיו ב- dailysale
קנה עכשיו ב- חשמל נטו

אם אתם מעדיפים להשאיר א המטבח עם קו נקי, ועדיין רוצים קולט אדים, אבל כזה שלא יבלוט במיוחד, ה- Miele DA2660 הוא פתרון מושלם אמנם תצטרכו להיפרד מכמה אלפי שקלים בשבילו, אבל הוא בהחלט שווה את זה. קולט האדים הזה מגיע עם תאורת לד חסכונית ולחצני מגע. עוצמת שאיבה של 675 מק"ש, אמנם זה נשמע מעט אך הוא מגיע מנוע ECO חזק והגדרות האצה מה שהופך את הקולט לא רק לחסכוני באנרגיה אלא גם עוצמתי ושקט במיוחד.

 

ה- Miele DA2660 כולל את ה- Miele CleanCover, זהו משטח אטום וחלק שממקום מאחורי מסנן השמן בעל 10 השכבות, כדי להגן עליך מפני המנוע וחיבורי החשמל בזמן ניקוי המסננים. בנוסף, הקולט מצוייד בטכנולוגיית Con@ctivity  שמאפשרת בקרת אוורור חכמה שמקשרת בין קולט האדים לכיריים ובוחרת האופן אוטומטי את הגדרות האוורור המתאימות ביותר  במצב נתון. ה- Miele DA2660 לא רק יודע להפעיל את עצמו אלא גם לכבות את עצמו בסוף הבישול.

 

ממדים: 60 ס"מ, עוצמת הרעש: 68dBA

לוגו של הסקירה

קולט אדים אי נסתר (מעלית): ELICA ADAGIO

קולט האדים לא חייב להיות מעל הראש או בתקרה. ה- ELICA ADAGIO יהי אובייקט עיצובי והוא השילוב המושלם בין אסתטיקה מרהיבה וחדשנות טכנולוגית.

ELICA ADAGIO

4.5 15

נסתר בתוך האי והופך לחלק אינטגרלי ממנו, עיצוב אלגנטי בקו נקי שאין שני לו

יתרונות

עיצוב נהדר, מתמזג מושלם עם האי, אסתטי, תאורת ניאון, עוצמת שאיבה טובה, מגיע עם מסנן פחם

חסרונות

יקר, התקנה יקרה, לא מתאים בכל מטבח

קנה עכשיו ב- חשמל נטו

קולטי האדים של  Elica ידועים בעיצוב החדשני שלהם, תוך שימת לב לפרטים הקטנים, וזאת מבלי להפחית מיעילות העבודה של הקולטים בטיהור האוויר במטבח מהאדים, העשן והריחות הנלווים לבישולים. ה- ELICA ADAGIO עוצב בידי FABRIZIO CRISÀ והוא שילוב מנצח של יופי, חדשנות ויעילות.

 

ה-ELICA ADAGIO מופעל בעזרת מסך מגע אינטואיטיבי הממוקם לאורך המשטח, ואיתו ניתן לנהל ולהגדיר את תוכניות העבודה וההפעלה השונות של הקולט. בנוסף, תאורת ניאון בראש הקולט מאפשרת עבודה בטוחה במטבח. כאשר הקולט אינו בשימוש, עיצובו מבטיח לשמור על הקווים הנקיים באי, והוא מסתתר בצורה מושלמת בתוך הכיריים ונשלף רק בעת השימוש בו בלחיצת כפתור. ל- ELICA ADAGIO עוצמת שאיבה של 800 מק"ש והוא מגיע עם מסנן פחם לסירקולציה מחודשת.

 

 ממדים: 90 ס"מ, עוצמת הרעש: 62dBA, צבעים לבחירה: לבן, שחור

סיכום

איך לבחור קולט אדים למטבח?

אם עד לפני כמה שנים קולטי אדים היו שמורים רק למטבחים תעשייתיים (מסעדות, בתי מלון) או לבתי יוקרה, היום קולט אדים מגיע עם כל מטבח סטנדרטי כבר בשלב תכנון המטבח, וכמו כל שוק שהולך וגדל, גם התחום הזה התפתח עם השנים הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה עיצובית וכיום ניתן למצוא קולטי אדים שמתאימים לכל מטבח, ובטווח מחירים גדול. על מה צריך להסתכל לפני בחירת קולט אדים למטבח? קיימים כמה סוגים של קולטי אדים, המוכרים ביניהם הם : עם ארובה חיצונית או בלי ארובה חיצונית. אבל ההבדלים לא נגמרים פה. סיווג נוסף יהיה לפי מיקום ההתקנה: מתחת לארון המטבח (קולט תחתון), צמוד קיר, מהתקרה, פינתי ואפילו נשלף מתוך אי המטבח.

 

בנוסף לאלו ישנן תכונות עיקריות אליהן צריך לשים לב:

עוצמת השאיבה של קולט אדים נמדדת במטר מעוקב לשעה ( מק"ש). כדי להתאים את קולט האדים את צריכים לדעת מה מידות המטבח שלכם ובהתאמה לבחור קולט אדים על מק"ש תואם.

 

מנסן אוויר משפיע על היכולת של הקולט אדים לסנן שומנים ריחות לא נעימים ועשן כבד. קולטי אדים עם ארוכה לרוב יגיע עם מסנן ראשוני ועדיף שיהיה חד פעמי כדי שתוכלו להחליף אותו בקלות בעת הצורך ובכך לשמור על עבודה תקינה ויעילה של הקולט. קולטי אדים ללא רובה יגיעו עם מסנן פחם והם מצריכים תחזוקה שוטפת.

 

עוצמת הרעש תשפיע מאוד על איכות העבודה שלכם במטבח. לכן וודאו כי עוצמת הרעש של קולט האדים שתרצו לרכוש מתאימה לכם. קולט אדים בעל עוצמה שלא עולה על 50 דציבלים נחשב כקולט אדים שקט.

 

לוח הבקרה של קולטי האדים יכלול לחצן הפעלה/ כיבוי, לחצן לעוצמות שאיבה שונות ולחצן תאורה. קולטי אדים שונים יגיעו עם עיצוב שונה ללוח הבקרה וכך, הפשוטים שבניהם יגיעו עם לחצנים מכניים ואילו היוקרתיים יותר יגיעו עם צג דיגיטלי ולחו בקרה עם לחצנים אלקטרונים. המתקדמים יותר אפילו יגיעו עם פונקציות נוספות כמו טיימר או נוריות חיווי שונות.

 

עיצוב – חשוב שתבחרו קולט אדים שמתאים למבטח גם מבחינה עיצובית. אם בעבר קולטי אדים היו מגושמים ונראו כמו חתיכת מתכת באמצע המטבח, הרי שהיום תוכלו למצוא עיצובים שונים ומגוונים, אלגנטיים הרבה יותר ומותאמים לעולם המתקדם בו אנו חיים. קחו בחשבון שסוג הגימור והחומר ממנו עשוי הקולט יכול להשפיע על החלטתכם. זכרו שקולטי אדים נועדו לאגור לכלוך שומני גס שקשה להסרה, כך שקולטים המגיעים עם תחתית חלקה יקלו עליכם בניקיון שאריות השומן.