שק שינה מומלץ- סקירת 7 שקי שינה הטובים ביותר ב-2024 | (כולל מדריך רכישה) Finder

בפסגת ההר בטמפרטורות נמוכות במיוחד או במדבר יהודה בלילה של כוכבים נופלים – יצאנו לבדוק מיהם שקי השינה המומלצים לשנת 2024, איך בוחרים שק שינה ואיך תתאימו את שק השינה החדש שלכם לסוג ההרפתקאות שמחכות לכם בטיולים הבאים שלכם.

icon pos_1

ניתחנו

17 סקירות

ו-

2220 ביקורות

בתחום

קמפינג וטיולים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על שק שינה מומלץ

שק שינה הוא ההבדל המרכזי בין לינה חמימה רכה ונוחה בטבע, לבין לילה של סלעים שנתקעים בעורף, תנאי אקלים שמפריעים את שנתכם – ואפילו היפו תרמיה, כשהטמפרטורה בחוץ צונחת. שקי שינה איכותיים יבודדו היטב את חום הגוף שלכם ויאפשרו לכם לישון בנוחות כמעט בכל סביבה, ושקי השינה שתמצאו בחנויות המתמחות ב-2024, מצויידים בטכנולוגיה שתאפשר נוחות מרבית.

 

מאפיינים כמו הגודל, סוג המילוי, הצורה ואפילו תו התקן של שק השינה החדש שלכם, יבטיחו שתצטיידו בשק שינה מומלץ, שיספק את כל הנוחות לה אתם מצפים בטיול הבא שלכם. אילו מאפיינים של שקי שינה מומלצים חשוב שתכירו, ואיך בוחרים שק שינה? כל המידע, וההמלצות הכי חמות לשקי השינה המובילים בארץ ובעולם לשנת 2024 – לפניכם.

נכתב ע״י

עומר זיו

כותב: עומר זיו

חי ונושם טיולים, מורה דרך מוסמך ומדריך טיולי שטח וטרקים בארץ ובחו”ל, בעל מועדון המטיילים Let's Walk

לוגו של הסקירה

הכי טוב באיזון בין משקל לבידוד: שק שינה GoNature Trail Angel

בשורה התחתונה: שק שינה בעיצוב מומיה שמבודד היטב, ומספק תמורה נהדרת ביחס למחיר. מתאים לטמפרטורות של עד C-50 – כלומר, אתם יכולים לצאת גם לטיולים באזורים קרים יותר וגם בחו"ל.

שק שינה GoNature Trail Angel

4.5 15

שק שינה איכותי ומבודד במיוחד

יתרונות

מילוי פוליאסטר עם בידוד מצוין, ללא תפר חיצוני לשמירה מפני לחות, שתי שכבות בידוד, עיצוב נוח במיוחד עם כרית ומקום לרגליים, מחיר לא גבוה.

חסרונות

ללא כיסים, לא מתאים לאנשים מעל 190.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- GROO

אם אתם מחפשים שק שינה איכותי ומבודד במיוחד לאזורים קרים, שק השינה של GoNature הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. הוא מתאים לאזורים קרים של עד -5 מעלות והוא מרופד בשתי שכבות בידוד. בנוסף, על האריג החיצוני אין תפרים, כך שהוא מוגן יותר מפני לחות וטל. 

 

עיצוב מושקע במיוחד יציע לכם כרית מובנית ומבנה רחב, המאפשר חופש לכפות הרגליים כשבשקי שינה מומלצים אחרים שמעוצבים בצורת מומיה קשה מאוד להזיז. ניתן להשתמש בשק שינה זה בכל עונות השנה, אפילו בחורף ואתם גם יכולים לצאת לטייל איתו בחו"ל. הוא אולי לא יתאים לאזורי ההרים המושלגים, אבל הוא בהחלט מסוגל לשמור עליכם חמים באזורים קרים. פינוק שימושי במיוחד הוא מערכת הרוכסנים של שק שינה מומלץ זה, המאפשרים גם אוורור מצוין בשימוש רגיל וגם חיבור של שני שקי שינה זה לזה, עבור לילות של שינה מתחת לכוכבי השמיים, שבהם אתם רוצים להתכרבל ביחד.

לוגו של הסקירה

המנצח בקטגוריית הזולים: שק שינה Camp&Go

בשורה התחתונה: שק שינה נהדר לטיולי שטח, נוח לנשיאה, חמים ומרווח.

 

עם מחיר של פחות מ – 100 ₪, התאמה לטמפרטורה מינימאלית של כחמש מעלות צלזיוס, וריפוד עמיד במים – מדובר, ככל הנראה, בשק השינה מהטובים בקטגוריית המחיר שלו.

שק שינה Camp&Go

4.5 15

יתרונות

קל משקל (כ – 1.2 ק"ג), מחיר נמוך, קל לקיפול, יש כרית קטנה.

חסרונות

אזור הראש והכובע צרים במקצת, ללא כיסים, לא מתאים לקיץ.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Walla Shops
שק שינה זוגי
קנה עכשיו ב- Last Price

בישראל, מדובר באחד משקי השינה המובילים למטיילים בשביל ישראל, ולא בכדי: עם קיפול פשוט, בד נוח ומפנק ומבנה אנטומי שמזכיר מומיה אבל מרגיש מרווח במיוחד – מדובר בשק השינה המספק תמורה איכותית למחיר, והוא מומלץ בחום למטיילים שלא צפויים להתמודד עם תנאי שטח קשים במיוחד.

 

גם בלילות קרים יחסית, כשמטיילים מתקשים לשמור על חום נעים באזור הראש והכתפיים – תגלו שמאזור החזה ועד לכפות הרגליים, חמים ונעים בתוך שק השינה, בציפוי פוליאסטר רך ומלטף. יש לכם גם כרית קטנה לתמיכה בראש שלכם.

 

מי שמנסים את שק השינה מספרים שבעוד גוף שק השינה הוא נוח במיוחד, אם כי הוא חסר כיסים ולא הכי מתוחכם שיש.

לוגו של הסקירה

הכי טוב בלילות קיציים: Spark Down מבית Sea to Summit

בשורה התחתונה: מי שמטיילים הרבה אולי יכנו אותו "הרולס רויס" של שקי השינה, לא רק בשל נוחות השימוש בו, אלא גם, אולי בעיקר, בשל המשקל שלו: פחות מחצי קילו.

 

אין נוח משק שינה זה עבור מטיילים שסוחבים את רכושם על גב בטיולי שטח קיציים ותובעניים, אבל שימו לב: זה הוא לא שק שינה שמיועד לטמפרטורות קרות.

שק שינה Spark Down מבית Sea to Summit
שק שינה Spark Down מבית Sea to Summit

Spark Down מבית Sea to Summit

4 15

יתרונות

קומפקטי ובעל משקל נמוך במיוחד, מערכת רוכסנים שקטה ונוחה לתפעול, קיפול נוח תודות לשק הנשיאה שמגיע עם שק השינה.

חסרונות

לא מתאים לטיולים באזורים קרים, יקר יחסית.

קנה עכשיו ב- Amazon

האולטרלייט של שקי השינה, במשקל לא ייאמן של קצת יותר מ – 300 גרם, ועם שני שקי אחסון אחד גדול ואחד קטן וקומפקטי, אין ספק שמדובר בשק שינה מוצלח במיוחד עבור טיולי תרמילים באזורים חמימים.

לוגו של הסקירה

הכי עמיד לאורך זמן: Cats Meow של The North Face

שק שינה מומלץ מבחינת עיצוב ונוחות, מתאים לימניים ולשמאליים (ניתן לבחור את מיקום מערכת הרוכסנים, מימין או משמאל, על פי נוחות השימוש), חומר מילוי מבודד סינתטי שמתאים לחורף הישראלי כמו כפפה ליד.

 

נראה שזה אחד משקי השינה המומלצים על ידי ישראלים רבים שנהנים מטיולים בתנאי מזג אוויר וטמפרטורה הדומים לאלה של החורף הישראלי. עם עמידות לא ראה בפני בידוד וחימום גם בטמפרטורות נמוכות, עיצוב נוח במיוחד ומילוי סינתטי ששומר היטב על החום – מדובר בשק שינה נוח לשימוש ולנשיאה למטיילים בארץ (או בטמפרטורות דומות בעולם), בכל עונה.

שק שינה Cats Meow של The North Face
שק שינה Cats Meow של The North Face

Cats Meow The North Face

4 15

יתרונות

עמיד מאוד, מערכת רוכסנים נוחה במיוחד שמתאימה לימניים או לשמאליים, בידוד סינתטי מצוין וקל משקל, חגורת בידוד ייחודית לאזור הכתפיים, כובע נוח לחימום מכף רגל ועד ראש

חסרונות

מסובך לקיפול, לא זול.

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- למטייל שופ

יש שיאמרו כי שק השינה Cats Meow של היצרנית המוכרת בארץ The North Pole באמת יגרום לכם לגרגר, גם בלינה בתנאי שטח וגם כשמסביב לא הכל נוח בצורה מושלמת. ניראה כי מעצבי שק השינה הזה חשבו על הפרטים הקטנים, החל מרוכסנים זוהרים בחשיכה (כדי שאפשר יהיה להיחלץ מן השק ולהתכרבל בתוכו, גם כשחשוך מסביב) וכלה באזורים מחוזקים באזורי המגע של שק השינה עם הקרקע, לנוחות מרבית (כולל אפשרות לעגן את שק השינה אל הקרקע, על מנת למנוע החלקה של שק השינה באזורים פחות מיושרים.

 

שק השינה מעוצב באופן ייחודי שאנחנו מצאנו נוח במיוחד לשימוש. הכובע ששומר על הפנים מבודדות וחמות הוא רך וגדול במיוחד, אזור הכתפיים מרווח ואזור כפות הרגליים שומר היטב על חמימות. את אזור הצוואר ניתן לכווץ על מנת לשמור על החום בתוך שק השינה בלילות קרים במיוחד. שק השינה מתאים עד גובה של 1.82 מטרים, שוקל קצת יותר מקילו אחד ומתאים מאוד ללינה נוחה ואפילו מפנקת, כל זמן שאנחנו לא מדברים על תנאי קור קיצוניים.

לוגו של הסקירה

לקור קיצוני, ולגבוהים במיוחד: שק שינה Blue Kazoo של The North Face

כשגירסת ה – Long מתאימה עד לגובה של 1.93 מטרים, אתם יודעים שמצאתם שק שינה מומלץ גם כשאתם גבוהים מהממוצע ואפילו אם אתם בדרך לבלות לילה באזור קר במיוחד.

 

בידוד נוצות ProDown 700 ותפירה ייחודית שנועדה לשמור על החום, עיצוב רחב ונוח במיוחד וגרסת Long שמתאימה בנוחות גם לגבוהים – מדובר בשק שינה במילוי טבעי שיתאים לכל תנאי סביבה (עד לטמפרטורה קיצונית של C260-), בנוחות רבה.

שק שינה Blue Kazoo של The North Face
שק שינה Blue Kazoo של The North Face

Blue Kazoo The North Face

4 15

יתרונות

בידוד פוך טבעי שמתאים גם לטמפרטורות נמוכות, עיצוב מומיה רחב מהרגיל שמתאים לסוגים שונים של מבנה גוף

חסרונות

מחיר גבוה, רוכסנים פחות נגישים.

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- פקל חגור

שק השינה Blue Kazoo, שגם הוא מבית The North Face, הוא ייחודי במידותיו ובעיצוב שלו, כאשר הוא שק שינה מומלץ עבור אנשים גבוהים במיוחד, או אנשים רחבים שאוהבים לשמור על מרחב תנועה במהלך השינה שלהם. עיצוב מומיה רחב במיוחד לאורך כל שק השינה, מאזור הכתפיים ועד לכפות הרגליים, ישמור על בידוד איכותי אבל יאפשר לכם להתנועע בנוחות מתוך שינה.

 

הריפוד המבודד של שק שינה זה הוא טבעי ועשוי נוצות ברווז. המילוי עבר טיפול הידרופובי כך ששק השינה ישמור עליכם חמימים ומבודדים מטמפרטורת הסביבה, גם בלילות קרים במיוחד (טמפרטורת הקומפורט שלו C30-, טמפרטורת אקסטרים C260-) וגם בסביבה לחה או אפילו רטובה.

 

הוא מגיע עם שק כיווץ שמאפשר לאחסן ולשאת אותו במימדים סבירים לגמרי ובמשקל של קצת יותר מ – 1.1 ק"ג. סה"כ, מדובר ללא ספק בשק שינה מומלץ, המאפשר שנת לילה נוחה וחמימה, גם עבור מאפיינים גופניים שאינם ממוצעים וגם בתנאי שטח מורכבים.

לוגו של הסקירה

הכי כיף כשיוצאים לטייל בזוג: שק שינה Summit 600 של WildCat

שק שינה מומלץ שהוא פשוט כיפי. מתאים לטמפרטורות של ישראל בכל עונה, נוח לקיפול ולנשיאה, לא מדובר כאן בשק שינה שמומלץ למטיילי אקסטרים, לא בטוח עד כמה יספק לילות חמימים על פסגות הרים מושלגים – אבל הוא יהיה שק השינה המושלם עבורכם בקמפינג או בטרק בתנאים נוחים. ולא פחות חשוב: אפשר לחבר שניים כאלה לשק שינה זוגי.

 

שק שינה "ישר ולעניין" – מחמם (אבל לא מתאים לטמפרטורות קרות במיוחד), נוח לנשיאה, מעוצב לשמירה ובידוד טובים של חום הגוף ומתאים לתנאים הישראליים לטיול בכל עונות השנה. אינו עמיד ברטיבות ולכן בטיולי חורף מומלץ להצטייד גם באוהל.

שק שינה Summit 600 של WildCat
שק שינה Summit 600 של WildCat

Summit 600 WildCat

4 15

יתרונות

עיצוב נוח, מחיר תחרותי, ניתן להרכיב שק שינה זוגי משני שקי שינה יחידים, מרווח.

חסרונות

אינו עמיד בפני מים, מתאים לטמפרטורות שאינן קיצוניות.

קנה עכשיו ב- למטייל שופ
קנה עכשיו ב- alpinestyle

שק השינה Summit של Wildcat מאפשר לינה נוחה בתנאי שטח שאינם מאתגרים במיוחד. עם מילוי סינתטי מבודד נהדר ומשקל כולל של כ – 1.2 ק"ג, הוא מספק נוחות גם בנשיאה וגם במהלך הלינה בלילה, למטיילים בטרקים בארץ ובחו"ל. בטווחי טמפרטורות ממוצעים. אם אתם מחפשים שק שינה מפנק ללילה תחת כיפת השמיים זרועת הכוכבים, להחלטה ספונטנית של הרפתקה בארץ או בחו"ל – ייתכן שזה יהיה שק השינה עבורכם, עם שימוש נוח ומבנה מומיה מכרבל ומפנק עבור גובה של עד 1.85 מטרים. פינוק נוסף ומשמעותי: ניתן לחבר שני שקי שינה לשק שינה זוגי אחד, ללילות של ביחד….

לוגו של הסקירה

היפו אלרגני ומפנק: שק שינה Orbit +5 של Deuter

שק שינה מומלץ באיכות מצוינת ובעיצוב נוח, במילוי סינתטי שעומד בתקן האירופאי. הייחוד בשק שינה מומלץ זה הוא השימוש בסיב היפו אלרגני כחומר מילוי מבודד. אם השהות בטבע לפעמים מעוררת בכם קוצר נשימה, אם אתם אלרגיים לפוך או שחשוב לכם ללכת על בטוח – זה עשוי להיות שק השינה שיתאים לכם.

 

שק שינה שמתאים לשלוש עונות, עם טמפרטורות COMFORT של C90 וטמפרטורת אקסטרים של C90-. ריפוד היפו אלרגני, כאמור, שמתאים גם לאוכלוסיות שנוטות לסבול מתופעות אלרגיות (בעיקר בתנאי שטח), עם טיפול דוחה מים לחומרי המילוי.

שק שינה Orbit +5 של Deuter
שק שינה Orbit +5 של Deuter

Orbit +5 Deuter

4 15

יתרונות

היפו אלרגני, דוחה מים, מעוצב בנוחות, מתאים לטווח טמפרטורות נרחב, שוקל פחות מקילו אחד (910 גרם).

חסרונות

אינו מתאים לטמפרטורות נמוכות באופן קיצוני או לתנאי שטח קשים במיוחד, כולל שק כיווץ אולם הקיפול שלו מורכב. מערכת רוכסנים שאינה מאפשרת פתיחה וסגירה ביד אחת ובקלות.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- פקל חגור

חברת DEUTER היא יצרנית ציוד קמפינג ושקי שינה בעלת מוניטין של עמידות לאורך שנים. שק שינה מומלץ זה מציע לילות נוחים בתנאי שטח ממוצעים, כולל תנאים של לחות גבוהה. סיבי החומר המבודד הם היפו אלרגנים, כאמור, ומתאימים לגברים ולנשים עד גובה של 190 ס"מ.

 

שק השינה עומד בתקן האירופאי, מה שמבטיח בידוד איכותי בהתאם לטמפרטורות האקסטרים המפורסמות שלו. הוא מגיע עם שק כיווץ אולם יש שידווחו כי קיפול שק השינה מסורבל מעט.

סיכום

איך בוחרים שק שינה מומלץ?

 

המאפיינים של שק שינה אמורים, בסופו של יום, לשרת את שנת הלילה הנוחה שלכם בטבע. על כן, היעד שאליו אתם נוסעים הוא משמעותי לבחירת שק השינה, כמו גם התנאים הקיצוניים ביותר שאתם צפויים לבקר ולישון בהם. הנה כמה מהמשתנים שישפיעו על בחירת שק השינה הבא שלכם:

 

  • לאן אתם נוסעים, ומה יהיה הטמפרטורות שם?
    ככל שאתם מחפשים שק שינה מבודד יותר, ללינה במקומות קרים יותר – כך חשוב יותר להקפיד על שקי שינה איכותיים הכוללים תו תקן. 

 

  • היכן תשנו?

    אם אתם לוקחים איתכם גם אוהל ושק השינה צפוי להימתח מעל ריצפת האוהל – אתם לא צריכים לקחת איתכם גם מזרן או להקפיד על שק שינה עם תחתית מרופדת במיוחד.

 

  • כמה משנה לכם משקל שק השינה?

    אם אתם תרמילאים שנושאים את כל רכושכם על גב – אתם רוצים לבחור שק שינה קל, שנוח לקפל ולחבר לתרמיל שלכם. אם אתם יוצאים ל "Road Trip" וכל הציוד שלכם תמיד ברכב – אין משמעות למשקל שק השינה

 

  • כמה זמן אתם צפויים להשתמש בשק השינה החדש שלכם?

    אם אתם נוסעים לתקופה ארוכה וצפויים להשתמש בשק השינה שלכם בכל לילה, או אם אתם יודעים ששק השינה צפוי להיחשף לתנאי מזג אוויר וטבע מורכבים לאורך זמן – חשוב שתקפידו לרכוש שק שינה איכותי ממותג בעל מוניטין ואחריות
    לאורך זמן. אם אתם מחפשים שק שינה לסוף שבוע בחורשה ליד הבית – אתם הרבה יותר גמישים בבחירה שלכם.

 

  • מה התקציב שלכם?

    ככל שהתקציב שלכם פחות מוגבל, כך הבחירות שיעמדו בפניכם יהיו מרובות יותר, למשל: תוכלו לבחור בין שק שינה מומלץ מרופד בחומר סינטטי, או כזה ממולא בפוך אמיתי.

 

הנה כמה מהנושאים שחשוב שתכירו, כשאתם בוחרים את שק השינה שיחמם ויבודד אתכם מן הסביבה בטיול הבא שלכם:

 

#1 – תו תקן של שקי שינה מומלצים: נושא שחשוב להכיר

תווי תקן לשקי שינה מומלצים עוסקים בעיקר ברמת הבידוד שלהם והם משמעותיים כשאתם יודעים שתבקרו באזורים קרים. שק שינה בעל תו תקן יחמם אתכם בצורה יעילה יותר בלילות של לינה בטמפרטורות נמוכות בצורה קיצונית, והם מכילים התייחסות לטמפרטורות המרביות בהן שק השינה שנבדק יהיה יעיל. תווי תקן אירופאיים ואמריקאיים מתייחסים שניהם לשלוש קטגוריות של טמפרטורה: הגבול העליון, "אזור הנוחות" של שק השינה (טמפרטורת Comfort או Limit), וטמפרטורת Extreme או Risk, הטמפרטורה הנמוכה ביותר אליה מיועד שק השינה. אם אתם יוצאים לאזורים קרים, חשוב לבחור שק שינה מומלץ שטמפרטורת הריסק שלו נמוכה יותר מזו שאתם מתכוונים לפגוש בלילות.

 

#2 – טבעי או סינטטי? על איכויות חומרי המילוי של שק השינה שלכם

שקי שינה מומלצים עשויים להגיע במילוי פוך טבעי (אלו הם הנוצות הרכות של עופות מים, שלהן תכונות בידוד גבוהות במיוחד) או סינטטי. בעוד היתרונות הגדולים של פוך טבעי הם יעילותו הגבוהה בטמפרטורות קרות באופן קיצוני, משקלו הקל ורמת הדחיסות שלו – היתרונות הבולטים של מילוי סינטטי לשק שינה מומלץ כוללים עמידות גבוהה, ניקוי קל ונוח (חשוב לכבס שק שינה עשוי פוך טבעי בדיוק על פי ההוראות), וכמובן – מחיר נמוך יותר ביחס לשק שינה מפוך טבעי.

 

במילוי פוך טבעי חשוב לשים לב לרמת המילוי של הפוך, הנמדדת ביחידות המכונות PF. ככל שציון המילוי גבוה יותר – כך איכות המילוי גבוהה יותר ויכולת הבידוד של שק השינה היא גבוהה ביחס לכמות פוך מסוימת.

 

#3 – צורת שק השינה

שתי צורות אופייניות לשקי שינה הן שק שינה מרובע ושק שינה בצורת "מומיה", שהמבנה שלו הופך צר יותר באזור כפות הרגליים – מבנה שמאפשר שמירה טובה יותר על החום (אבל פחות מרחב תנועה במהלך הלילה).

 

#4 – נתונים נוספים

תרצו לבחון עוד נתונים בנוגע לשק השינה המומלץ שתבחרו לרכוש: עמידות שק השינה ברטיבות, משקלו, מימדיו, היכולת לחבר אותו לעוד שק שינה באמצעות רוכסן (במקרה שאתם מעדיפים לחבר שקי שינה ולישון ביחד), מוניטין החברה שייצרה אותו, וכדומה.

 

שאלות ותשובות על שק שינה מומלץ

מה ההבדל בין שק שינה לקיץ לבין שק שינה לחורף?

המטרה העיקרית של שק שינה לחורף היא לבודד את גופכם מהסביבה ולשמור על חום הגוף. הוא מבודד במיוחד ועוזר לשכם להתחמם גם הלילות הקרים ביותר. שק שינה לקיץ, לעומת זאת, אינו אמור לשמור על חום הגוף, אלא לנדף אותו. לכן שקי שינה לקיץ לרוב יהיו קלילים ונעימים יותר. שני שקי השינה אמורים להיות מרופדים ונוחים ולאפשר לכם לישון בנוחות על האדמה.

מה המחיר הממוצע של שק שינה?

טווח המחירים של שקי שינה משתנה לפי רמת הבידוד והחברה של שק השינה. בארץ, רוב שקי השינה אינם מבודדים באופן קיצוני, היות והטמפרטורות כאן אינן קרות במיוחד. אתם יכולים למצוא שקי שינה מעולים במחיר של 70-150 ש"ח. אם אתם מחפשים משהו מקצועי או יותר או רוצים לעשות קמפינג בחו"ל, היכן שהטמפרטורות יכולות להיות מקפיאות, המחיר מתחיל לנוע בים 500 ל-1200 ש"ח.

מתי משתמשים בשק שינה?

שק שינה יכול לשמש אתכם לשינה בשטח בשלל עונות ומקומות. שק שינה משמש מטיילים שעושים קמפינג בשטח וגם אנשי מילואים שיורדים לשטח ונשארים לישון שם. גם תלמידים בטיולים שנתיים משתמשים בשק שינה ולמעשה, תמיד טוב שיהיה שק שינה בתא המטען של הרכב, למקרה חירום. אז אם אתם מתכננים לישון בשטח, גם אם לא לעיתים תכופות, מומלץ להצטייד בשק שינה טוב.

האם שק שינה מרופד מספיק או שאני צריך להצטייד גם במזרן שטח?

שקי שינה קומפקטיים ודקים הם נוחים מאוד לנשיאה ופופולאריים מאוד בישראל, עקב החום ששורר כאן רוב חודשי השנה. אולם, עבור רבים מהאנשים, שקי השינה הדקים הללו אינם מספיק מרופדים ולא חוצצים טוב בין הגוף לאדמה הקשה. זו הסיבה שמומלץ לצרף לשק השינה גם מזרן שטח עבה, שישפר פלאים את שנת הלילה שלכם. אם יש לכם שק שינה עבה, ייתכן שלא תזדקקו למזרן שטח.