מטהר אוויר מומלץ – הנה 5 מטהרי האוויר המומלצים ביותר לשנת 2024 | Finder

אוויר נשימה נקי הוא אחד התנאים הבסיסיים לבריאות גופנית ולהרגשה נפשית טובות כאחד. בדקתי עבורכם עשרות  מטהרי אוויר מבית מותגים בעלי שם ומוניטין ובהתבסס על פרמטרים שונים הרכבתי רשימה של 5 מטהרי האוויר המומלצים. 

icon pos_1

ניתחנו

11 סקירות

ו-

421 ביקורות

בתחום

חשמל לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מטהר אוויר מומלץ

הצרכים ממטהר אוויר משתנים מאדם לאדם וממקום למקום, ולא תמיד קל לדעת מה המכשיר שמתאים לכם. לכן אני והצוות בדקנו ובחרנו בשבילכם את הדגמים היעילים ביותר בשוק, לחדרים גדולים וקטנים, למעשנים, לסובלים מאלרגיות ולאוהבי החיות כאחד. לפניכם מטהרי האוויר הטובים ביותר לשנת 2024.

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

אי אפשר להפריז בערכו של אוויר נשימה נקי, ובשנתיים האחרונות הבנו את זה טוב מאי פעם. עשן וריחות הם דברים שאנחנו יכולים לחוש בנוכחותם, אבל באוויר קיימים עוד דברים רבים, החל מאבק וכלה בנבגים ונגיפים. מטהר אוויר איכותי יכול לסלק יותר מ-99% מהחלקיקים המזיקים האלה, ולהעניק לכם ולסובבים אתכם אוויר נקי ונעים שישפר את איכות החיים.

לוגו של הסקירה

היעיל ביותר - מטהר אוויר Fakir Luminoso מבית פאקיר

אם אתם סובלים מבעיות בדרכי הנשימה, נמצאים בחדר עם ריחות חזקים, עשן סיגריות או כמות אבק גדולה, תצטרכו מטהר בעל ביצועים יוצאים מן הכלל. במילים אחרות, תצטרכו את לומינוסו של פאקיר. המכשיר הזה משתמש בטכנולוגיית יונים ובשישה פילטרים לסינון חלקיקים ומזהמים, והתוצאה היא אוויר צלול ובריא.

Fakir Luminoso

4.5 15

לכל מי שלא מוכן להתפשר על איכות האוויר

יתרונות

ביצועים מדהימים, שש מערכות סינון, המון אפשרויות.

חסרונות

יקר, ללא שליטה דרך אפליקציה.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- חשמל נטו
קנה עכשיו ב- ליאור מוצרי חשמל

חיישנים מיוחדים ומדויקים להפליא מזהים את איכות האוויר בחדר, ומתאימים אליה את זרימת האוויר. המסך משנה את צבעו לפי איכות האוויר בחדר, ונורות חיווי מתריעות במקרה הימצאות אבק או גז, ומיידעות אתכם כשצריך להחליף את הפילטרים.

 

בנוסף למסך המגע, יש לו גם שלט רחוק, באמצעותו תוכלו לשלוט בששת מצבי ההפעלה ובפונקציית הטיימר. שש מערכות פילטרים שונות מסננות ונפטרות מאבק, אלרגנים, קרדיט האבק, עשן וריחות לא נעימים ביעילות מדהימה של 99.97%. אבל בזמן שפילטרים רבים משמעותם אוויר נקי יותר, החלפתם היא הוצאה לא קטנה.

לוגו של הסקירה

הטוב ביותר לחדרים גדולים - מטהר אוויר חכם Airfresh Clean Connect 500 מבית Soehnle סוהנל

חדרים גדולים דורשים מטהר עוצמתי המיועד לטיהור שטחים רחבים, והדגם של סונהל הוא בדיוק כזה. עם מערכת סינון בעלת ארבעה חלקים, המטהר הזה מנקה את האוויר מאבק, אלרגנים, עשן וריחות ביעילות, עם טווח פעולה מרשים של מעל ל-78 מ"ר.

Soehnle Airfresh Clean Connect

4.5 15

המכשיר האידיאלי לטיהור שטח רחב

יתרונות

שליטה דרך אפליקציה, אפשרויות רבות, שטח פעולה רחב מאוד, משמיד מיקרואורגניזמים.

חסרונות

לא זול, ללא מסנן HEPA.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Walla Shops

עם תאורת UV-C המשמידה חיידקים, נגיפים, נבגים ורעלנים, זה מטהר נהדר לסובלים מאסטמה ומאלרגיות, והוא קיבל את אישור המרכז האירופאי לחקר אלרגיה. למרות שאין לו מסנן HEPA, הוא כן מתהדר בסנן EPA-12 משולב ובסנן פחם פעיל המנטרל ריחות רעים. יש לו מצב אוטומטי, המתאים את פעולתו לאיכות האוויר בחדר – כפי שהיא נמדדת באמצעות חיישן PM 2.5, ואם תעדיפו, תוכלו לבחור ידנית באחת מארבע מהירויות הסינון של המכשיר.

 

קיימים גם פונקציית טיימר דרכה אפשר להגדיר זמני פעולה קבועים לבחירתכם, ומצב שינה, בו המכשיר ממשיך לעבוד במהירות האחרונה בה בחרתם כשתאורת ה-LED כבויה. בכל האפשרויות האלה תוכלו לשלוט בלחיצה על מסך המגע של המכשיר, או מרחוק, באמצעות הסמארטפון שלכם.

לוגו של הסקירה

הטוב ביותר לבעלי חיות מחמד - Fellowes AeraMax Pet PT65 Air Purifier מבית פלואוס

בעלי חיים ממלאים את החיים בשמחה ואהבה, אבל הם גם ממלאים את האוויר בשערות, קשקשים, ריחות ואלרגנים. לכן חברת פלואוס יצרה מטהר אוויר ייחודי שמיועד לעזור לכם לנשום אוויר נקי ביחד עם חבריכם בעלי הפרווה והנוצות.

Fellowes AeraMax Pet PT65 Air Purifier

4.5 15

מטהר יעיל ועוצמתי לבעלי חיים

יתרונות

מסנן HEPA, נפטר מריחות חזקים במהירות.

חסרונות

שטח פעולה לא גדול, הפעלה ידנית.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

הוא מגיע עם מסנן HEPA עוצמתי שמסלק מהאוויר אבק, נבגי עובש, קשקשים וחלקיקים אחרים, ומסנן פחמן כפול ועבה במיוחד, הנפטר מריחות חזקים במהירות וביעילות. הוא אפקטיבי במיוחד בחדרים קטנים, ונהדר לשימוש בתוך מלונות וכלובי חיות, עם חמש החלפות אוויר מלאות לשעה בחדר של 21 מ"ר, ושלוש החלפות מלאות לשעה בחדר של 30 מ"ר. בין שלוש מהירויות ההפעלה תאלצו לבחור ידנית, מאחר והוא מגיע בלי שלט או אפליקציה.

לוגו של הסקירה

המשתלם ביותר - מטהר אוויר חכם Mi Air Purifier 2H מבית Xiaomi שיאומי

זהו מטהר שקט וקומפקטי המנטרל ריחות רעים, מסלק אבק, קשקשים וחלקיקים מזיקים אחרים ביעילות של 99.97%, ומוכיח שוב שלמרות המחירים הנמוכים, חברת שיאומי יכולה להתחרות עם השמות הגדולים בשוק.

Mi Air Purifier 2H

4.5 15

איכות ומחיר בלתי מנוצחים

יתרונות

איכות ומחיר בלתי מנוצחים
שליטה קולית/דרך אפליקציה, מחיר מעולה, חסכוני, שקט, מסנן HEPA.

חסרונות

אזור השפעה לא גדול.

קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- מחסני חשמל

המטהר הזה משתמש בחיישני לחות וטמפרטורה לזיהוי איכות האוויר, ובמסנני HEPA המטהרים באפקטיביות שטח של 31 מ"ר. הוא קל מאוד לשימוש, עם אפליקציה מיוחדת בעזרתה תוכלו להפעיל את המכשיר מרחוק, ואפשרות לשליטה קולית דרך Amazon Alexa ו-Google Assistant.

 

הוא צורך מעט חשמל, מה שהופך אותו למשתלם גם בטווח הארוך, ויש לו גם מצב שינה חסכוני ושקט במיוחד. מבחינת איכויות הסינון שלו, הוא נמצא במקום טוב באמצע, עם ביצועים נהדרים, אך בהחלט לא מושלמים, מה שאומר שהוא פחות מתאים לשימוש בחדרים מאובקים מאוד וכאלה שמעשנים בהם.

לוגו של הסקירה

המסוגנן ביותר - מטהר אוויר LightAir Evolution מבית לייטאייר

אם אתם רוצים לשפר את איכות האוויר בסטייל, אין כמו LightAir Evolution. הוא נראה יותר כמו פריט עיצוב מאשר מטהר אוויר, וגם מרעיש הרבה פחות. ובזמן שהוא מעשיר את מראה החדר, הוא גם מעשיר את האוויר ביונים שליליים, המושכים אל המכשיר כ-99.96% מהחלקיקים מזיקים המצויים באוויר.

LightAir Evolution

4.5 15

לאוויר נקי ואווירה יוקרתית

יתרונות

אלגנטי, שקט, ללא פילטרים, קומפקטי, קל משקל, שטח פעולה רחב, חסכוני בחשמל.

חסרונות

ללא מסנן HEPA, יקר ופחות אפקטיבי ממכשירים אחרים בטווח המחירים שלו.

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- Last Price

ה-LightAir Evolution האו מכשיר קומפקטי ומסוגנן, שמטהר את האוויר בשטח של 50 מ"ר. הוא טוען את החלקיקים באוויר ביונים שליליים, מה שגורם להם להימשך כמו מגנט למכשיר. במקום פילטר, באמצע המכשיר תמצאו מיכל מתכת מעוגל, הניתן להסרה ולשטיפה. ברמת רעש של 21Db  בלבד, אתם לא תשמעו את הפעולה שלו, ובמשקל של פחות משלושה ק"ג, תוכלו לשנות את המיקום שלו בלי שום בעיה מתי שרק תרצו.

 

הוא יקר (מאוד), ובזמן שהפעולה שלו אפקטיבית מאוד, היא לא מגיעה לרמות של Fakir Luminoso. אבל מצד שני, הוא לא דורש החלפת פילטר וצריכת החשמל שלו נמוכה מאוד, מה שהופך אותו לחסכוני מאוד בטווח הארוך.

כיצד הרכבנו רשימה של מטהרי אוויר מומלצים?

בשביל להכין את רשימת מטהרי אוויר מומלצים לקחנו בחשבון את הדרישות והצרכים המשתנים כמו: לאן מטהר האוויר מיועד (לבית או למשרד), גודל החלל, תקציב, העדפות שונות ועוד..
בהליך הבדיקה והבחינה של מטהרי האוויר השונים שמנו דגש על פרמטרים כמו: סוג המסנן ואיכותו, נוחות השימוש, ניהול, צריכת החשמל, תחזוקה, מחיר ואחריות. 
בשביל להרכיב את הרשימה בדקנו מפרטים, התנסנו בחלק גדול מהמוצרים ואספנו חוות דעת והמלצות של משתמשים. 

סיכום

דגשים בבחירת מטהר אוויר

 

סוג וכמות מסנניםקיימים מכשירים המצוידים בכמה פילטרים, כשכל פילטר "מתמחה" בסינון חלקים שונים. שימו לב גם לאיכות המסננים: מסנני HEPA נחשבים לטובים ביותר, אבל הם רועשים יותר ממסנני פחם, וגם מייקרים קצת את מחיר המטהר.

 

שטח פעולהדגמים שונים פועלים בטווח שונה, וחשוב לבחור במכשיר שיכסה את השטח אותו תרצו לטהר.

 

אפשרויותדגמים רבים מגיעים עם בחירה בין עוצמות פעולה שונות, טיימר ופונקציות נוספות. חלקם מגיעים עם אפשרות שליטה דרך אפליקציה, אחרים מגיעים עם שלט רחוק, ויש כאלה שדורשים הפעלה ידנית. וודאו שבחרתם במכשיר שיאפשר לכם לבחור בנוחות באפשרויות המתאימות לכם.

 

רעשבחרו במכשיר עם רמת רעש שלא תפריע לשגרה היום-יומית שלכם. אם תציבו אותו בחדר השינה, כדאי לבדוק שיש לו מצב שינה בו המכשיר פועל בשקט וללא אורות.

 

עלות בטווח הרחוקלא רק המחיר של המכשיר משנה, אלא גם הכסף שתוציאו עליו בהמשך. מאחר ומדובר במכשיר שיעבוד שעות רבות – ואולי כל הזמן – שימו לב לצריכת החשמל שלו. בדקו גם כל כמה זמן תידרשו להחליף פילטרים, ומה העלות שלהם.

שאלות ותשובות על מטהר אוויר מומלץ

כיצד פועלים מטהרי אוויר?

רוב המטהרים עובדים בעזרת מסננים המסלקים מהאוויר כמות עצומה של חלקיקים ומיקרואורגניזמים. יש מכשירים שמשתמשים ביונים שליליים למשיכת חלקיקים לתוך המכשיר, ויש כאלה שמוסיפים גם תאורת UV המשמידה מיקרואורגניזמים.

האם מטהרי אוויר מגנים מפני נגיפים?

מטהרי אוויר מאוד יעילים בניקוי האוויר מנגיפים, חיידקים ונבגים, אבל הם לא מספקים הגנה מושלמת, ואינם מבטלים את הצורך בנקיטת אמצעי זהירות אחרים.

איפה כדאי למקם את המטהר?

עדיף לא לשים את המכשיר על הרצפה, אלא על שולחן, מדף או על אדן החלון.

מתי להפעיל את מטהר האוויר?

ההמלצה היא להשאיר את מטהר האוויר פועל כל הזמן.