מצלמת רכב מומלצת – 6 מצלמות רכב המומלצות ביותר לשנת 2024 | Finder

מחפשים את המצלמת רכב הכי טובה בשוק? בין אם אתם רוצים שקט נפשי, פרמיות נמוכות יותר לביטוח הרכב, או פשוט לצלם סרטונים על דברים שקורים בכביש לערוץ ה-YouTube שלכם, בדקנו, התנסנו ואספנו מידע, פרטים ונתונים על מגוון רחב של מצלמות מבית מותגים שונים ובהתבסס עליהם מצאנו את 6 מצלמות הרכב המובילות לשנת 2024.

icon pos_1

ניתחנו

16 סקירות

ו-

2361 ביקורות

בתחום

צילום

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מצלמות רכב מומלצות

מבין כל המצלמות רכב שבדקנו, ה-622GW של חברת Nextbase הרשימה אותנו יותר מכולן. המצלמה מצטיינת בכל הדברים הבסיסיים (איכות צילום מעולה, חיבוריות פשוטה ואמינה לסמארטפון, ועוד), ומספקת פיצ'רים נוספים שלא קיימים באף מצלמת רכב אחרת בשוק. אנחנו ממליצים עליה בחום לכל מטרה או שימוש ובטוחים שתהיו מאוד מרוצים ממנה.

נכתב ע״י

אמיר בס

כותב: אמיר בס

מומחה בתחום קנייה ומכירה של רכב פרטי ומשפחתי, ‏בעלים, מנהל‏ ב-‏Car-La ייעוץ וליווי אישי בתחום הרכב‏

מצלמות רכב מומלצות - בחירת המומחים

השווה מחיר

מוצר מחודש
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

מצלמת רכב מתעדת כל מה שקורה מחוץ לרכב שלכם, והסרטונים האלה יכולים לעזור לכם בלא מעט מצבים, לדוגמא אם קיבלתם דו"ח תנועה שאתם רוצים לערער עליו, אם הייתם מעורבים בתאונה ואתם רוצים לתבוע כספי ביטוח, ואפילו אם פרצו לכם לרכב ואתם רוצים לגשת לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה על הפורץ. מכיוון שלמצלמה שכזאת יש חשיבות והשפעה כה גבוהה, היה חשוב לנו לבדוק כמות גדולה של מצלמות את התכונות, הביצועים ונתונים נוספים שיכולים להתוות את הדרך לבחירה הנכונה. 

 

לא משנה לאיזו מטרה אתם מחפשים מצלמת רכב, יש לכם לא מעט אפשרויות. ברוב הפעמים התקציב הוא מה שיקבע איזו מצלמת רכב הכי מתאימה לכם, אז חשוב לזכור שאפילו מצלמת רכב זולה מספקת איכות צילום גבוהה מספיק לתמונות וסרטונים ברורים.

 

דגמים יקרים יותר לרוב יכללו פיצ'רים מתקדמים כמו GPS, חיישני כוח G שמזהים חומרת התנגשות, וראיית לילה באינפרא-אדום שמאפשרת לצלם סרטונים ברורים גם בחושך מוחלט. לחלק מהמצלמות רכב יש את פיצ'ר זיהוי תנועה אוטומטי שמעולה כדי לזהות מי פרץ לרכב או איזה רכב פגע בו. פיצ'רים נוספים שאפשר למצוא בחלק מהמצלמות הם זיהוי קולי, חיבור WiFi ובלוטות' לשיתוף קבצים מהיר, ועוד.

 

חשוב שתחליטו מראש אילו פיצ'רים אתם מחפשים, כי בסופו של דבר כל פיצ'ר נוסף ישפיע על המחיר. לא בטוחים מאיפה להתחיל? בהכנת הסקירה בחנו דגמים רבים של מצלמות רכב ויצרנו בשבילכם מדריך קנייה מפורט. אתם מוזמנים לקרוא את המדריך הקצר בסוף העמוד כדי לקבל רעיון כללי למה כדאי לשים לב כשבוחרים מצלמת רכב.

לוגו של הסקירה

מצלמת הרכב הטובה ביותר מכל הבחינות – Nextbase 622GW

במילים פשוטות, ה-522GW היא המצלמת רכב הטובה ביותר בשוק היום, עם איכות צילום ללא תחרות ופיצ'רים באמת שימושיים.

Nextbase 622GW

4.5 15

מצלמת וידאו באיכות יוצאת דופן, יכולה לעזור לכם לחסוך לא מעט כסף, ואפילו להציל לכם את החיים.

יתרונות

איכות צילום יוצאת דופן

זיהוי קולי מובנה

SOS למקרי חירום

הרכבה פשוטה

חסרונות

עיצוב התוכנה המובנית מעט מיושן

קנה עכשיו ב- Amazon

חברת Nextbase ידועה כיצרנית מצלמות רכב מצוינות, והדגמים מהסדרה החדשה שלה מתעלים על כל המצלמות הקודמות. עם צילום באיכות 1440p ועדשה רחבה במיוחד, ה-622GW היא מצלמת רכב עם ביצועים מרשימים מאוד, והפיצ'רים הנוספים שבה הופכים אותה לקנייה עוד יותר אטרקטיבית.

ה-Nextbase  622GW היא אחת המצלמות רכב הראשונות בשוק שניתנות לשליטה מלאה עם פקודות קול. חלקכם אולי יחשבו שמדובר בגימיק חמוד, אבל אנחנו חושבים שהפיצ'ר יכול להיות מאוד שימושי בהרבה מקרים.

 

שני פיצ'רים מצוינים שיש ב-622GW הם SOS למקרי חירום, ומצב חנייה חכם. בעזרת חיישני כוח G, המצלמה יכולה לאמוד את עוצמת ההתנגשות במקרה של תאונה, ולהתריע באופן אוטומטי לכוחות ההצלה. מצב החנייה מתעד כל תזוזה או מגע ברכב כשאתם לא נמצאים בו, כך שתוכלו לדעת אם מישהו ניסה לפרוץ לרכב, או פגע בו בזמן החנייה.

 

בשורה התחתונה, מצלמת רכב Nextbase 622GW מצטיינת בכל התחומים, מאיכות הצילום ועד הפיצ'רים המתקדמים ואיכון ה-GPS המדויק. זו מצלמת הרכב הטובה ביותר בשוק, וחווית השימוש בה יוצאת דופן.

לוגו של הסקירה

מצלמת הרכב שממוקמת במקום השני והמכובד – Garmin Dash Cam 66W

עם איכות צילום טובה מאוד, מספר פיצ'רים שימושיים נוספים, ועיצוב אטרקטיבי למדי, ה-Garmin Dash Cam 66W זוכה במקום השני ברשימה שלנו.

Garmin Dash Cam 66W

4.5 15

מצלמה מעולה שמתעלה מעל רוב המצלמות בשוק בזכות הפיצ'רים הכלולים בה.

יתרונות

עיצוב קומפקטי

איכות צילום טובה

טווח ראייה רחב במיוחד

חסרונות

איכות הצילום והאפליקציה לא משתוות ל-Nextbase

מתחממת בשימוש ממושך

פקודות קול לא עובדות טוב

מצלמה משומשת
קנה עכשיו ב- Amazon
מוצר מחודש
קנה עכשיו ב- Amazon

ה-66W של חברת Garmin היא אחת מהמצלמות רכב הקטנות ביותר עם מסך שבדקנו, והיא תופסת מעט מאוד מקום על שמשת הרכב שלכם, בלי להתפשר על איכות הצילום או הפיצ'רים הכלולים.

 

למרות הגודל שלה, ה-Garmin 66W כוללת GPS מובנה ותואמת לשימוש עם סמארטפונים דרך האפליקציה Garmin Virb. המצלמה מצלמת וידאו באיכות 1440p בטווח ראייה סופר רחב של 180 מעלות. איכות הוידאו אולי לא טובה כמו ב-Nextbase 622GW , אבל היא טובה מספיק, ושדה הראייה הרחב מוסיף מאוד.

 

מגנט 3M קטן שמורכב באופן קבוע על השמשה מאפשר לכם להוריד ולהרכיב את ה-66W בלי בעיה, והחיסרון האמיתי היחיד בה הוא התפריט המובנה, שהשליטה בו נעשית בעזרת 4 כפתורים בצידי המצלמה.

 

 

סרטון: כיצד מתקינים מצלמת רכב

לוגו של הסקירה

מצלמת רכב חכמה ואלגנטית – NOVOGO NV27

מצלמת הדרך NOVOGO NV27 היא מצלמה איכותית לצילום קדמי בלבד. המצלמה, בעלת מסך 2", עם זווית צילום רחבה של 105° ורזולוציית Full HD, מעניקה איכות צילום גבוהה ומבטיחה לכם תיעוד ברור של הנסיעה. הודות לתמיכה בראיית לילה והמיקרופון והרמקול המובנים, תזכו לתיעוד המושלם, גם בנסיעה לילית וגם במקרים בהם נדרש תיעוד קולי של ההתרחשות ברכב.

NOVOGO NV27

4.5 15

מצלמת דרך לתיעוד אמין ואיכותי

יתרונות

זווית רחבה

מיקרופון ורמקול מובנים

צילום רציף אינסופי

חסרונות

שטח החלון המוסתר

זיכרון לא כלול

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- סופר פארם אונליין

למצלמה כבל באורך של 3 מטרים, המאפשר לכם לחברה בקלות לקבלת מתח חשמלי ולבצע התקנה פשוטה ביותר וחיבור לחלון הרכב. 

 

בנוסף, טכנולוגית הכיבוי וההדלקה האוטומטיים ויכולת ההסרטה בלופ (המצלמה ממשיכה לצלם בתחילתו של הכרטיס ברגע שנגמר המקום), מבטיחים כי כל עוד המצלמה מחוברת, נסיעתכם תתועד במלואה ותעניק לכם את השקט הנפשי הנדרש.

לוגו של הסקירה

מצלמת הרכב הטובה ביותר לצילום לילה – Mio Mivue J85

בזכות חיישן Sony Starvis CMOS המתקדם, ה-Mio Mivue J85 מסוגלת להתמודד עם תנאי תאורה נמוכים במיוחד ולספק וידאו באיכות גבוהה בכל מצב.

Mio Mivue J85

4.5 15

מצלמת סרטונים באיכות גבוהה במיוחד עם צבעים ברורים ועשירים, ומכילה מגוון פיצ'רים שימושיים נוספים.

יתרונות

הרכבה פשוטה

אפשר להסתיר אותה מאחורי המראה האחורית

GPS מובנה

חסרונות

כבל הטענה mini-USB

כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- amazon.co.uk

ה-Mio Mivue J85 היא מצלמת רכב קטנה ואיכותית שאפשר להסתיר בלי בעיה על השמשה הקדמית שלכם לצילום דיסקרטי של כל מה שקורה סביב הרכב שלכם.

 

ל-J85 של Mivue יש חיישן שמסוגל לצלם סרטונים חדים וברורים באיכות 1080p עם 30fps וזווית צילום של 150 מעלות. למצלמה יש מצב לילי שמאפשר לה לצלם בבירור פנים של בני אדם ולוחיות רישוי של רכבים בכל רגע שהיא מזהה תזוזה או פגיעה ברכב.

 

השליטה ב-J85 נעשית דרך האפליקציה בסמארטפון שלכם, וקל מאוד לתפעל אותה ולהעביר את הקבצים לסמארטפון שלכם. בנוסף, למצלמה יש פיצ'ר GPS מובנה שעוקב אחרי המהירות והמיקום של הרכב שלכם, מידע שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף במקרה של דו"ח או תאונה.

לוגו של הסקירה

מצלמת רכב קומפקטית ואיכותית – Samsonix R160

מצלמת הדרך החד כיוונית R160 של חברת Samsonix מעניקה לבעלי הרכב תיעוד איכותי של הנסיעה בצילום קדמי פנורמי רחב במיוחד, בזווית של 120°, עם רזולוציית תמונה באיכות  FULL HD 1920×1080 המבטיחה צילומים ברמה גבוהה ביותר, לרבות פרטים קטנים כדוגמת לוחיות רישוי. בנוסף טכנולוגיית המצלמה מאפשרת צילום איכותי גם בלילה, על ידי עיבוד התמונה באופן המעניק תמונה חדה ובהירה גם בחשכה.

Samsonix R160

4.5 15

מצלמת דרך חד כיוונית וקומפקטית

יתרונות

זווית צילום רחבה

איכות הקלטה גבוהה

הקלטת קול

חיישן זעזוע

חסרונות

גודל כרטיס הזיכרון 32GB (אינו כלול)

קנה עכשיו ב- אתר החברה
קנה עכשיו ב- ניסים בלילה

על מסך ה 2.2" תוכלו לראות בבירור את התיעוד המצולם ובעזרת האפליקציה הייעודית של המצלמה תוכלו לצפות בקלות בהקלטות ולנהל את הגדרות המצלמה. הצילום עצמו מתבצע באופן רציף ומחזורי, באופן שעם סיום המקום בכרטיס הזיכרון, תתחיל ההקלטה אוטומטית על גבי הקבצים הישנים.

 

מבדיקות שערכנו, חיישן הזעזוע המותקן במצלמה יקליט אוטומטית כל תנועה חשודה וחריגה של הרכב בתוך תיקיה מיוחדת על כרטיס הזיכרון ויאפשר לכם לצפות באירועים חריגים אלו, באם יתרחשו. הרמקול המשולב במצלמה מהווה השלמה למעטפת הכיסוי שמעניקה המצלמה הקומפקטית החדשנית.

לוגו של הסקירה

מצלמת הרכב המשתלמת ביותר – 70mai Dash Cam Pro

ענקית המכשירים הניידים 70mai פרצה לשוק המצלמות רכב עם מצלמה מצוינת שמספקת איכות צילום טובה עם מספר פיצ'רים שימושיים, והכל במחיר שקשה להתחרות בו.

70mai Dash Cam Pro

4.5 15

הביצועים של ה-70mai Pro מרשימים במיוחד יחסית למחיר, וקשה למצוא מצלמה שיכולה להתחרות בכמות הפיצ'רים הנוספים שהיא מציעה.

יתרונות

משטח הדבקה רב פעמי שלא משאיר סימנים

עיצוב דיסקרטי

מחיר מעולה

חסרונות

קשה להוציא את הכרטיס microSD

טעינה בכבל USB

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

ה-70mai Pro מסוגלת לצלם וידאו באיכות 1944p בטווח ראייה של 130 מעלות. אך מבדיקות שערכנו, בפועל, עיבוד הוידאו של המצלמה מספק סרטונים פחות ברורים וחדים מ-Nextbase או Garmin, אבל חשוב לזכור שה-70mai עולה משמעותית פחות מהמצלמות המובילות.

 

על אף המחיר הזול, ה-70mai Pro כוללת כמות מרשימה של פיצ'רים נוספים, ביניהם מצב חניה, צילום HD בלילה, סנכרון עם הסמארטפון דרך אפליקציה ייעודית, מערכות סיוע לנהג כולל התראות על מעבר נתיבים ועוד. חשוב לציין שאין לה פיצ'ר GPS מובנה, אבל זו לא בעיה אם כל מה שאתם מחפשים זו מצלמת רכב זולה שקל להרכיב ולהשתמש בה.

סקרנים לדעת איך ביצענו את הדירוג?

ובכן, בשביל לדרג בדקנו חלק מהמצלמות בעצמנו ובחלק אחר, אספנו פרטים ומידע מאתרי היצרנים, ביצענו בדיקות מקצועיות מעמיקות על נושאים כמו: רזולוציה, נפח אחסון, גודל המסך, צורת ההתקנה ועוד.. כמובן, שלא הסתפקנו בזה ובשלב הבא, גם חיפשנו במגוון רחב של פלטפורמות המלצות וחוות דעת של משתמשים. כאשר, הדירוג בוצע לאחר ששקללנו את כל אותם הנתונים והמידע. 

סיכום

השקעה במצלמת רכב יכולה לספק יתרונות רבים ולשפר את חווית הנהיגה הכוללת. ראשית, מצלמת רכב היא עד אמין לכל תקרית או תאונה שעלולה להתרחש בכביש. היא יכולה ללכוד ראיות מכריעות, כמו קטעי וידאו והקלטות אודיו, שיכולות להיות חיוניות לתביעות ביטוחיות ולמטרות משפטיות. הוכחה זו יכולה לסייע בהגנה משפטית למשל.


יתר על כן, מצלמת רכב יכולה לשפר משמעותית את הבטיחות בכביש. היא פועלת כזוג עיניים נוסף, עוקבת כל הזמן אחר הסביבה ומתריעת על סכנות אפשריות. עם תכונות כמו אזהרות סטייה מנתיב, אזהרות התנגשות קדימה והתרעות על עייפות נהג, מצלמת רכב יכולה לסייע במניעת תאונות ולהציל חיים.


בנוסף לבטיחות, מצלמת רכב יכולה גם לסייע בשיפור הנהיגה. באמצעות סקירת צילומי הנהיגה שלכם, המצלמה תוכל לנתח את הרגלי הנהיגה, לזהות תחומים טעוני שיפור, ולהפוך אתכם לנהגים טובים יותר.יתרון נוסף במצלמת רכב הוא הפוטנציאל להוזלת את דמי הביטוח. חברות ביטוח מסוימות מציעות הנחות לנהגים שמותקנת ברכבם מצלמת רכב, מכיוון שהיא מפחיתה את הסיכון לתביעות הונאה ויכולה לספק ראיות יקרות ערך במקרה של תאונה. על ידי הפגנה יזומה של הרגלי נהיגה אחראיים, ייתכן כי תהיו זכאים לתעריפי ביטוח מופחתים.


לבסוף, מצלמת רכב יכולה לספק שקט נפשי וביטחון בחניית הרכב. עם תכונות כמו מצב חניה, המצלמה יכולה להמשיך לעקוב אחר המכונית גם כשהיא ללא השגחה. זה יכול לעזור להרתעת גנבים, ונדליזם ואירועי פגע וברח – על ידי צילום של כל פעילות חשודה.

 

איך בוחרים מצלמת רכב

באופן כללי, כל המצלמות רכב המובילות משתמשות באותן טכנולוגיות בסיסיות, ואת רובן הגדול מרכיבים על שמשת הרכב או על הדש-בורד כדי שיצלמו את קדמת הרכב. חשוב לבחור מצלמת רכב קטנה ולא מגושמת כדי שלא תסתיר את הכביש או תיצור שטח מת.

 

מבחינת איכות הצילום, ההמלצה שלנו היא לבחור מצלמות שמספקות צילום באיכות 1080p לפחות, כי איכות 720p לא ממוקדת מספיק, ואיכות 4K, עם כמה שהיא יפה ונחמדה, יוצרת קבצים ששוקלים הרבה מאוד, ועשוי לקחת הרבה מאוד זמן להעביר אותם למחשב או לסמארטפון.

 

בסרטון: טיפים בקניית מצלמות רכב

 

 

פיצ'ר חשוב שכדאי לכם להחליט אם אתם מעוניינים בו הוא מסך. אם למצלמת רכב יש מסך, היא תהיה גדולה יותר משמעותית, ויהיה קשה להסתיר אותה, אבל תוכלו לצפות בסרטונים בלי להעביר את הקבצים למכשירים אחרים. לעומת זאת, אם תבחרו מצלמת רכב ללא מסך, הן לרוב קומפקטיות וקטנות בהרבה, וקל מאוד להסתיר אותן מאחורי המראה האחורית למשל. אם תרצו לצפות בסרטונים, תצטרכו להעביר את הקבצים לסמארטפון שלכם.

 

עוד עניין שחשוב לשקול, הוא אם אתם רוצים מצלמת רכב שמורכבת באופן קבוע, או כזו שאפשר להזיז ממקום למקום, ואפילו לרכב אחר.

 

גימיקים ופיצ'רים שאנחנו חושבים שלא כדאי להתרגש מהם, או אפילו לשלם עליהם יותר, הם מערכות סיוע לנהג על מעבר נתיבים ואזהרת התנגשות חזיתית. על הנייר מדובר במערכות סיוע שאמורות לעזור מאוד, אבל לצערנו, מבדיקות שערכנו, הן פשוט לא שוות את תוספת המחיר. לעומתן, התראות על מצלמות מהירות הן פיצ'ר שימושי מאוד שיכול לחסוך לכם בקלות מאות שקלים.

 

פיצ'ר נוסף, ואולי החשוב מכולם, הוא GPS מובנה במצלמת רכב. ה-GPS רושם את מהירות וכיוון הנסיעה שלכם, מידע שיוכל לשמש כראיות בתביעת ביטוח, או במקרה שתצטרכו להוכיח שקיבלתם דו"ח מהירות בטעות.

 

סוגי מצלמות לרכב

בבואכם לבחור מצלמת רכב, חשוב להכיר את הסוגים השונים, כאשר לכל סוג התכונות והיכולות הייחודיות שלו.

 

מצלמות דאש

מצלמות דאש הן הסוג הנפוץ ביותר. הן בדרך כלל מורכבות  על השמשה הקדמית או לוח המחוונים ומתעדות את הנוף מול הרכב. מצלמות דאש מגיעות במגוון של רזולוציות, החל מ-Definition Standard ועד High Definition, ומציעות תכונות כמו הקלטת לולאה, ראיית לילה ומעקב GPS.

 

מצלמות אחוריות

מצלמות ראייה אחוריות, הידועות גם כמצלמות גיבוי, מיועדות לסייע בחניה ובנסיעה לאחור. הן מספקות תצוגה ברורה של האזור שמאחורי הרכב, ומסייעות במניעת תאונות והתנגשויות. מצלמות ראייה לאחור יכולות להיות שימושיות במיוחד עבור כלי רכב גדולים יותר או כאלה עם ראות מוגבלת.

 

מצלמות כפולות ערוצים

מצלמות כפולות ערוצים, הנקראות גם מצלמות קדמיות ואחוריות או מצלמות מקש כפולות, מציעות הקלטה בו זמנית של המבט הקדמי והאחורי של הרכב. סוג זה של מצלמה מספק כיסוי מקיף ואידיאלי למי שרוצה לצלם קטעים ממספר זוויות.

 

מצלמות דאש מראה

מצלמות מראה משולבות במראה אחורית חלופית. הן מציעות התקנה דיסקרטית, שכן המצלמה מוסתרת בתוך המראה עצמה. מצלמות אלו מספקות תצוגה ברורה של הכביש, ויכולות לכלול גם תכונות כמו צגי מסך מגע ומערכות סיוע מתקדמות לנהג.

 

מערכות מרובות מצלמות

למי שמחפשים כיסוי מקסימלי, מערכות מרובות מצלמות הן בחירה מצוינת. מערכות אלו יכולות לכלול מצלמות מרובות הממוקמות בצורה אסטרטגית מסביב לרכב, ומצלמות מזוויות שונות. מערכות מרובות מצלמות משמשות לרוב בכלי רכב מסחריים או למטרות מעקב מתקדמות.

 

כיצד עובדת מצלמת רכב?

מצלמות רכב נועדו להקליט קטעי וידאו בזמן נהיגה. הן מצוידות בעדשה ובחיישן תמונה שתופס את הנוף מלפנים או מאחורי הרכב. המצלמה מקליטת את הצילומים על גבי כרטיס זיכרון, שאליו ניתן לגשת מאוחר יותר.


מצלמות רכב מופעלות בדרך כלל על ידי סוללת הרכב או באמצעות מקור מתח נפרד. ניתן להגדיר הקלטה אוטומטית ברגע שהמנוע מופעל או כאשר הרכב בתנועה. לחלק מהדגמים המתקדמים יש אפילו חיישנים מובנים המזהים תנועות פתאומיות או פגיעות, מה שמפעיל את המצלמה מיידית.


העדשה של מצלמת רכב אחראית על צילום הווידאו. היא תוכנה לצילום של נוף רחב, לכיסוי שטח גדול. דבר זה מבטיח שיקלטו פרטים חשובים בשדה הראייה של המצלמה, כמו לוחיות רישוי או תמרורים. חיישן התמונה בתוך המצלמה ממיר את האור שנלכד לאות אלקטרוני, אשר לאחר מכן מעובד ליצירת קובץ וידאו דיגיטלי. לאיכות חיישן התמונה תפקיד מכריע באיכות הווידאו הכוללת, במיוחד בתנאי תאורה חלשה.


כדי לאחסן את הצילומים המוקלטים, מצלמות רכב משתמשות בכרטיסי זיכרון. סוג וגודל כרטיס הזיכרון יהיו תלויים בדגם המצלמה. חשוב לבדוק ולפרמט באופן קבוע את כרטיס הזיכרון כדי להבטיח הקלטה אמינה ולהימנע מאיבוד נתונים.


מצלמות רכב יכולות להגיע גם עם תכונות נוספות, כגון מעקב GPS, קישוריות Wi-Fi וזיהוי תנועה. מעקב GPS מאפשר לתעד את המיקום והמהירות המדויקים של הרכב, בעוד שקישוריות Wi-Fi מאפשרת להעביר בקלות את הצילומים המוקלטים, בסמארטפון או במחשב. זיהוי תנועה שימושי במיוחד כאשר הרכב חונה, מכיוון שהוא יכול להתחיל להקליט אוטומטית אם מזוהה תנועה כלשהי סביב הרכב.

 

כיצד להתקין מצלמת רכב

התקנת מצלמת רכב עשויה להיראות כמו משימה מרתיעה, אבל עם הדרכה נכונה, זה יכול להיות תהליך פשוט. להלן מדריך שלב אחר שלב בנושא.

 

  1. בחירת מיקום המצלמה: לפני התקנת המצלמה עצמה, החליטו על מיקום ההרכבה האידיאלי. יש לספק שדה ראייה ללא הפרעה כלפי הכביש ולמזער את הסחות הדעת. אפשרויות הרכבה פופולריות כוללות את השמשה הקדמית, לוח המחוונים או המראה האחורית.
  2. חיבור חשמל: יש לחבר את כבל החשמל של מצלמת הרכב למקור מתח. רוב מצלמות הרכב מגיעות עם מתאם מתח שניתן לחבר לשקע המצית. לחלופין, ניתן לחבר את המצלמה למערכת החשמל של הרכב.

  3. מיקום המצלמה: לאחר חיבור החשמל, יש למקם את המצלמה במיקום ההרכבה הנבחר. יש לוודא שהעדשה פונה לכיוון הנכון ללכידת התצוגה הרצויה. השתמשו בסוגרים מתכווננים או תושבות דבק המסופקות עם המצלמה כדי לאבטח אותה במקומה.

  4. ניתוב הכבל: כדי להבטיח התקנה מסודרת, יש לנתב בזהירות את כבל החשמל לאורך פנים הרכב. הסתירו את הכבל מאחורי או השתמשו בקליפסים לכבלים כדי להדק לאורך הקצוות. הימנעו מחסימת ראיית הנהג או הפרעה לכריות האוויר למשל.

  5. התאמת זווית המצלמה: לאחר מכן יש לכוונן את זווית המצלמה, כדי להשיג את התצוגה הרצויה. ודאו שהמצלמה לוכדת שדה ראייה אופטימלי ללא מכשולים. בדקו את המצלמה תוך הפעלת המנוע ובדיקת הצילומים בצג המצלמה, או במכשיר המחובר.

  6. בדיקות והתאמות אחרונות: כאשר המצלמה במקום, יש לבדוק את הפונקציונליות שלה תוך כדי נהיגה והקלטת נסיעה קצרה. בדקו אם הצילומים ברורים ואם המצלמה לוכדת את התצוגה הרצויה. בצעו את כל ההתאמות הנדרשות למיקום או זווית המצלמה לביצועים מיטביים.

  7. תחזוקה שוטפת: לאחר התקנת מצלמת הרכב, חיוני לבצע תחזוקה שוטפת. נקו את העדשה והתאימו  את המצלמה לפי הצורך כדי להבטיח צילום ברור וללא הפרעה. בדקו באופן קבוע את חיבור החשמל ואת כרטיס הזיכרון כדי להבטיח הקלטה אמינה.

 

תכונות חיוניות במצלמת רכב 

בעת בחירת מצלמת רכב, יש לקחת בחשבון מספר תכונות חשובות שיכולות לעשות הבדל משמעותי בביצועים וביעילות. להלן כמה תכונות עיקריות שכדאי לחפש:

 

איכות וידאו: מצלמת רכב טובה צריכה להיות בעלת יכולות וידאו ברזולוציה גבוהה, רצוי HD מלא או אפילו רזולוציית 4K. זה מבטיח שהצילומים המוקלטים יהיו ברורים ומפורטים, מה שמקל על זיהוי לוחיות רישוי, תמרורים ופרטים חיוניים אחרים.

 

עדשה רחבה: חפשו מצלמת רכב עם עדשה רחבה, בדרך כלל סביב 120 עד 170 מעלות. שדה ראייה רחב יותר מאפשר למצלמה ללכוד יותר מהסביבה, מספק כיסוי טוב יותר ומפחית כתמים.

 

ראיית לילה: בחרו במצלמת רכב עם ביצועים מצוינים בתאורה נמוכה או יכולות ראיית לילה שתוכננו במיוחד. תכונה זו משתמשת בטכנולוגיית אינפרא אדום כדי לשפר את הראות בשעות הלילה או בתנאי תאורה חלשה, מה שמבטיח הקלטה ברורה גם במצבי תאורה מאתגרים.

 

הקלטת לולאה: הקלטת לולאה היא תכונה חיונית שמחליפה את הצילומים הישנים ביותר כאשר כרטיס הזיכרון מלא. זה מבטיח שהמצלמה מקליטת ברציפות ללא צורך בהתערבות ידנית. חיוני לבחור מצלמת רכב עם הקלטת לולאה כדי למנוע ניצול מלא של שטח האחסון.

 

חיישן G: חיישן מסוג G הוא מד תאוצה מובנה המזהה תנועות פתאומיות או פגיעות. כאשר המצלמה חשה בהשפעה משמעותית, היא שומרת אוטומטית את ההקלטה הנוכחית כקובץ אירוע, ומגינה עליו מפני החלפה. תכונה זו חיונית ללכידת ראיות במקרה של תאונה או התנגשות.

 

פונקציונליות GPS: מצלמות מסוימות לרכב מציעות פונקציונליות GPS, המאפשרת לעקוב אחר המיקום והמהירות בזמן ההקלטה. תכונה זו יכולה להיות שימושית לאספקת נתונים מדויקים במקרה של תקרית או לתיעוד מסלול במהלך נסיעה בכביש.

 

מצב חניה: מצלמות רכב עם מצב חניה מספקות מעקב רציף גם כאשר הרכב חונה והמנוע כבוי. ניתן להגדיר את המצלמה כך שתתחיל להקליט באופן אוטומטי כאשר היא מזהה תנועה או פגיעה, מה שמספק אבטחה נוספת ושקט נפשי.

 

מצלמות מראה אחוריות

מצלמות מראה אחוריות, הידועות גם בשם מצלמות דש מראה, מציעות פתרון ייחודי ונוח לצילום בזמן נהיגה. מצלמות אלו נועדו להחליף את המראה האחורית הקיימת, ולספק שילוב חלק בפנים הרכב.


אחד היתרונות העיקריים של מצלמות מראה אחוריות הוא המראה הדיסקרטי שלהן. מכיוון שהן משתלבות עם פנים הרכב, הן פחות בולטות לגנבים פוטנציאליים. תכונה זו יכולה לסייע במניעת פריצות ונזקים.


מצלמות מראה אחוריות כוללות בדרך כלל תצוגה מובנית המאפשרת לצפות בצילומים המוקלטים בזמן אמת. התצוגה משולבת בצורה חלקה במראה עצמה, ומבטיחה שהיא לא תחסום את הראייה בזמן נהיגה. זה מאפשר לעקוב אחר ההקלטה ולהתאים את ההגדרות בצורה נוחה.


בנוסף לתיעוד הדרך קדימה, מצלמות מראה אחוריות מגיעות לרוב עם מצלמה משנית הפונה לפנים הרכב. זה יכול להיות שימושי במיוחד עבור נהגי נסיעות, הורים שעוקבים אחר הנהגים בגיל ההתבגרות שלהם, או ללכידת כל תקרית או אינטראקציה בתוך המכונית.


יתר על כן, מצלמות מראה אחוריות מציעות לעתים קרובות תכונות מתקדמות כגון מעקב GPS, קישוריות Wi-Fi וזיהוי תנועה. תכונות אלה משפרות את הפונקציונליות והרבגוניות של המצלמה, ומספקות נוחות ואבטחה נוספים.


התקנת מצלמת מראה אחורית היא פשוטה יחסית. בדרך כלל המצלמה מגיעה עם תושבות הרכבה מתכווננות המאפשרות לחבר את המצלמה בצורה מאובטחת לתושבת המראה הקיימת. מצלמות אלו פועלות דרך מתאם המצית של הרכב או בחיבור ישיר למערכת החשמל של המכונית.

 

האם מערכת מצלמות כפולה לרכב היא הפתרון האולטימטיבי?

מערכת מצלמות כפולה לרכב מתייחסת להגדרה הכוללת שתי מצלמות, בדרך כלל אחת פונה לחזית הרכב ואחרת פונה לאחור. מערכת זו מציעה תצוגה מקיפה של הסביבה, ויכולה להועיל במצבים שונים.


אחד היתרונות העיקריים של מערכת מצלמות כפולה הוא היכולת שלה לספק צילומים מלפנים ומאחור בו זמנית. זה אומר שאתם יכול ללכוד כל תקרית או תאונות פוטנציאליות שמתרחשות – מכל כיוון. בין אם מדובר בהתנגשות מלפנים או בהתנגשות מאחור, תיעוד שתי הזוויות יכול לספק ראיות חשובות בתביעות ביטוח או בהליכים משפטיים.


יתרה מכך, מערכת מצלמות כפולה לרכב יכולה להיות שימושית גם לצילום אירועים המתרחשים בזמן חניה. המצלמה האחורית יכולה לתעד כל תקרית פוטנציאלית כמו פגע וברח או ונדליזם, בעוד שהמצלמה הקדמית יכולה לתעד כל תאונה שמתרחשת תוך כדי תמרון לתוך מקומות חניה צרים.


מערכת מצלמות כפולה לרכב יכולה גם לשפר את חווית הנהיגה הכוללת, עם תכונות בטיחות נוספות. חלק מהמערכות מגיעות עם תכונות מתקדמות של סיוע לנהג כמו מערכות התראה בסטייה מנתיב, התרעת התנגשות קדימה או חיישני חניה. תכונות אלו יכולות לסייע במניעת תאונות ואף לשפר את כישורי הנהיגה.


יחד עם זאת, חשוב לציין שמערכת מצלמות כפולה לרכב עשויה להגיע עם תג מחיר גבוה יותר בהשוואה למצלמה בודדת. בנוסף, תהליך ההתקנה עשוי להיות מעט יותר מורכב עקב הצורך בשתי מצלמות.

שאלות ותשובות על מצלמות רכב מומלצות

האם זה חוקי להתקין מצלמת רכב?

בהחלט. בישראל אין שום חוק כנגד התקנה של מצלמה פנימית ברכב - מכל סוג ובכל מקום.