ראוטר (נתב) מומלץ – סקרנו את 5 הראוטרים המומלצים ביותר לשנת 2024 | Finder

בעולם שמחובר לאינטרנט סביב השעון, ראוטר טוב מספק את המהירות, היציבות וההתאמה האישית הדרושות לנו

icon pos_1

ניתחנו

78 סקירות

ו-

7629 ביקורות

בתחום

ציוד היקפי

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על ראוטר (נתב) מומלץ

נתבי WiFi נותנים גישה לאינטרנט אלחוטי, הדרושה לכל דבר, החל מעבודה ולימודים, ועד לבידור ומשחקים. בין אם מדובר בראוטר סטנדרטי, ראוטר WiFi 6 או רשת mesh – הנקראת גם רשת אחודה, או רשת אריג – ראוטר טוב מעניק לכם מהירות נהדרת, אבטחת מידע, ותכונות עזר לניהול פשוט של מערכת הרשת הביתית. לפניכם הראוטרים הטובים ביותר לשנת 2024.

נכתב ע״י

אושר טבח

כותב: אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מוצר לא נמצא במלאי

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מוצר לא נמצא במלאי

הטכנולוגיה הממוחשבת מתקדמת בצעדי ענק, ואיתה גם המחשבים הביתיים, האינטרנט, והחיבור בין השניים. עברו הימים בהם התחברנו לרשת דרך מודם וכבל, וחיכינו כמה דקות בזמן שהקשבנו לצליל החיוג הצורם. היום, הראוטר מעניק גישה אלחוטית לאינטרנט מהיר, לכל המחשבים המכשירים החכמים בביתנו.

 

נתב אלחוטי מגיע בטווח מחירים רחב, כאשר היקרים ביותר מציעים מהירות גבוהה יותר ופריסה גדולה יותר. קיימים גם ראוטרים מיוחדים עבור גיימרים, והם בנויים עם אפשרויות אופטימיזציה ותכונות שמשפרות את הביצועים ומייקרות את המחיר.

לוגו של הסקירה

הראוטר הטוב ביותר עם Netgear Nighthawk AX8 - RAX80 :WiFi 6

בראוטר הזה ביצועים מהשורה הראשונה חוברים לאבטחה מוגברת, בשילוב של תפוקה השוברת את מחסום הג'יגה-בייט לשנייה, עם הגנה נגד נוזקות (תוכנות זדונה) ואפליקציית Circle של דיסני, החוסמת תוכן לא רצוי, ומנהלת את השימוש המשפחתי ברשת.

Netgear Nighthawk AX8 – RAX80

4.5 15

ראוטר מעולה ויוקרתי, לכל מי שלא רוצה להתפשר על מהירות ואבטחה

יתרונות

ביצועים מעולים, אפליקציה נגד נוזקות, אפשרויות הגדרה טובות

חסרונות

יקר ואיננו יעיל ממרחק גדול

קנה עכשיו ב- KSP
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- Amazon

הראוטר הזה אולי נראה קצת כמו חללית שנחתה על השולחן שלכם, אבל הוא מספק מהירות WiFi מעולה למגוון מחשבים, ואף מגן עליהם ממתקפות של תוכנות זדונה. כמו כל נתבי ה- WiFi 6, גם הנתב הזה יקר, אך הביצועים שלו עוברים את אלה של ראוטרים אחרים באותו טווח מחירים, ולמרות שיעילותו יורדת ככל שהמרחק ממנו גדל, הוא עדיין הראוטר הטוב ביותר בשוק עבור מחשבים ביתיים. קל לתפעל אותו ולתכנת את ההגדרות כך שיתאימו לרצונכם בדיוק. יש לו טווח קליטה גדול מאוד, והוא מעביר מידע בקלות דרך קירות ורצפות. אך הוא יעיל הרבה יותר ממרחק קצר (כ-15 מטרים), מה שהופך אותו למתאים במיוחד עבור בתים בגודל בינוני.

 

הוא מגיע עם שתי "כנפיים" מתקפלות, כשבכל כנף שתי אנטנות, אך למרות שהעיצוב יפה מאוד, האנטנות לא ניתנות להחלפה או לכוונון. כשהכנפיים פתוחות, הוא תופס מקום רב, ותוכלו להשתמש בו גם כמגש לתיקיות וניירות. רגלי הגומי הרכות שלו לא ישרטו את הריהוט עליו תניחו אותו, אך אם תבחרו, תוכלו גם לתלות אותו על קיר או מתחת לשולחן. עם סורגים לפיזור חום בקדמתו ובצידו העליון, הראוטר הזה לא יתחמם יתר על המידה, גם בזמן עבודה מאומצת.

 

כראוטר העומד בפני עצמו, הביצועים של ה-Nighthawk AX8 הם הטובים ביותר בשוק כרגע, והוא מתאים לכל מי שדורש את התפוקה הטובה ביותר. עם WiFi בתפוקה של עד 1.2Gbps (ג'יגה-ביט לשנייה) בתדר 2.4Ghz, ו-4.8Gbps בתדר 5Ghz, הנתב הזה הוא בחירה מצוינת לצפייה בסרטים באיכות גבוהה, משחקי מחשב, ולמשפחות המשתמשות במכשירים חכמים רבים זו זמנית.

לוגו של הסקירה

הראוטר הטוב ביותר לגיימרים: Asus ROG Rapture GT-AX11000

הראוטר הזה הוא חלומו של כל גיימר, עם מהירות שמשתפרת עם המרחק, זמן השהיה קצר, וכל התכונות שגיימרים מצפים להם. תכונות Game First ו- Game Boost דואגות לתיעדוף Packets של משחקי מחשב. הוא יקר, אך מדובר בנתב ה- WiFi 6 הטוב ביותר לגיימרים שרוצים לקבל יתרון ברשת.

Asus ROG Rapture GT-AX11000

4.5 15

ראוטר WiFi 6 עוצמתי עם המון תכונות לחוויית משחק מושלמת

יתרונות

הביצועים משתפרים עם המרחק, שפע של התאמה אישית, תפוקה של 2.5Gbps

חסרונות

יקר וגדול

קנה עכשיו ב- KSP
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- א & א מחשבים וסלולר
קנה עכשיו ב- Amazon

עם הגדרות שנותנות שליטה רבה, ה-ROG Rapture מיועד במיוחד למשחקי מחשב.  לאלה המעדיפים חיבור קווי על אלחוטי, קיים חיבור 2.5G Base T Ethernet, והוא מגיע עם אפשרות חיבור לראוטרים אחרים של Asus, ליצירת רשת אחודה אימתנית. יש לו ביצועים טובים מטווח קרוב, ומעולים מטווח רחוק, מה שהופך אותו לראוטר נהדר לבתים גדולים שצריכים WiFi מהיר בכל הפינות.

 

זהו נתב גדול, עם מראה ייחודי ולוגו מואר בתאורת LED. תוכלו להזיז כל אחת משמונה האנטנות שלו כדי לכוון את האות שלו, אבל אז הוא ייראה קצת כמו מתלה למעילים. לעומת ראוטרים רבים, הוא לא מגיע עם אפשרות לתלייה על הקיר, אך רגלי גומי רכות דואגות שהוא לא ישרוט את הרהיטים שלכם. עם שבב BCM43684 של חברת Broadcom, הנתב הזה יוצר רשת בעלת פס WiFi 6 משולש, המסוגלת להתחבר לטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ולנצל אותן לקבלת אות ברור וחזק. לשבב יש ארבע ליבות, מעבד 1.8GHz, ג'יגה-ביט של RAM, ונפח אחסון של 256MB עבור קושחה והגדרות. זה נתב מהיר ביותר, המסוגל להגיע למהירות מקסימלית של 4.8Gbps בכל אחד משני פסי ה-5GHz שלו, ועוד 1.2Gbps בערוץ ה-2.4GHz.

 

למרות שהראוטר הזה מסוגל להגיע לתפוקה מקסימלית של 2.5Gbps, אין כרגע הרבה מחשבי גיימרים שיכולים לנצל את הסטנדרט המדהים הזה, אבל אל דאגה, מספר שבבים נמצאים בפיתוח, והם יפיקו ממנו תועלת גדולה. התוכנה של הראוטר מאפשרת אופטימיזציה, וגיימרים יוכלו להירשם למשחקים האהובים עליהם דרך הראוטר, לביצועים משודרגים. אמנם הוא לא מגיע עם אפליקציית אבטחה חדשנית כמו חלק מהראוטרים האחרים, אך יש לו סריקת אבטחה המבוססת על תוכנת Trend Micro ומסוגלת לגלות נקודות תורפה כגון חוזק סיסמאות, שימוש בהצפנה ופונקציית DMZ.

 

בנוסף, הראוטר חוסם אתרים מפוקפקים, ובקרת ההורים מאפשרת חסימת תכנים לא רצויים וקביעת זמנים בהם השימוש באינטרנט חסום.

לוגו של הסקירה

הראוטר הטוב ביותר לאנשי מחשבים: Linksys EA8300 Max Stream

קטן וקל להסתרה, נתב EA8300 Max Stream יכול לספק את הנתונים במהירות גבוהה, אך חסר את הטווח הגדול הדרוש בבתים גדולים יותר. ובכל זאת, תוכלו להתאים אותו אישית כך שיתנהל כמו שתרצו, מה שהופך אותו לאחד מנתבי ה-Wi-Fi הטובים ביותר עבור משתמשי עוצמה.

Linksys EA8300 Max Stream

4.5 15

ראוטר tri-band עתיר פונקציות ואפשרויות שהופכות אותו למושלם עבור אנשי מחשבים

יתרונות

תמיכת tri-band, ביצועים מצוינים, אפשרויות רבות, קומפקטי ולא יקר

חסרונות

טווח פעולה קצר

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- א & א מחשבים וסלולר

מתכנתים, מנתחי מערכות, סטודנטים למחשבים, ורבים אחרים, מחפשים חומרות ותוכנות אותן הם יוכלו להגדיר ולשנות לפי צרכיהם. אם אתם אנשי מחשבים, או שאתם רוצים ראוטר שיאפשר לכם לעשות שינויים ספציפיים במערכת, ולהגדיר אותה בצורה המתאימה ביותר עבורכם, אנחנו ממליצים על Linksys EA8300 Max Stream.

 

זהו הראוטר הטוב ביותר בשוק עם תמיכה בשלושה תחומי תדרים (tri-band), והוא מגיע עם מגוון כלים לשינוי והתאמה של ההגדרות לביצועים אופטימליים. המכשיר הקטן הזה מסוגל להעביר כמות מידע עצומה, אך טווח הפעולה שלו קצר יחסית, ואנחנו ממליצים עליו לבתים קטנים. בין אם אתם מקצים רוחב פס למשחקי מחשב, לצפייה בסרטים במהירות ובאיכות גבוהות, או פשוט מגדירים את בקרת ההורים, תוכלו להפוך תכונות רבות לאוטומטיות, לבצע התאמות ידניות באופן שוטף ולפקח עליהן – הכל מדף הבית של המחשב או מהסמארטפון. יש לנתב זה שתי דרכים להפצת הנתונים: תכונת ה-Airtime Fairness שלו מפיצה נתונים באופן שווה בין מכשירים מחוברים, ואילו  Media Prioritization מעניקה יתרון למכשירים מסוימים. ניתן לנהל את כל אלה באופן ידני באמצעות האפליקציה, או להגדיר כך שייתן אוטומטית העדפות למכשירים ספציפיים.

 

הנתב מבוסס על ערכת השבבים IPQ4019 המספקת ערוץ נוסף להעברת נתונים, והוא משתמש בעיצוב אלומה (beamforming) וב-MU-MIMO לחיבור יעיל של מספר מכשירים בו זמנית. עם מעבד בעל ארבע ליבות הפועל במהירות 717MHz, יש לו 256MB של זיכרון RAM ונפח אחסון לקושחה ולהגדרות. בעל דירוג AC2200 לתפוקה, הראוטר הזה מסוגל להעביר נתונים במהירות של עד 400Mbps בערוץ 2.4GHz יחיד, כמו גם 867Mbps בכל אחד משני ערוצי 5GHz.תוכלו למקם אותו על מדף, אדן חלון או על שולחן, ורגלי הגומי שלו כוללות תוספות המאפשרות הרכבה על הקיר. בנוסף לשתי אנטנות פנימיות, ארבע האנטנות של EA8300 מסתובבות כך שתוכלו לכוון את אות ה- Wi-Fi.

לוגו של הסקירה

הראוטר הטוב ביותר עם רוחב פס כפול - TP-Link Archer C2300

הראוטר הזה אולי נראה צנוע, אבל אל תטעו – מדובר באחד הראוטרים החזקים בשוק. הוא אלוף ביצועים – בעיקר במרחק בינוני – עם מהירות המתקרבת לג'יגה בשנייה בזמן עבודה מאומצת, והוא עובר דרך קירות ותקרות בקלות. הוא לא רק אחד הראוטרים המהירים ביותר, הוא גם קטן במיוחד, ובעל תכונות חדשניות רבות.

TP-Link Archer C2300

4.5 15

ראוטר Dual Band מהיר, זול ומאובטח

יתרונות

מחיר נוח, ביצועים נהדרים, אנטי-וירוס מובנה

חסרונות

נוטה להתחמם

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- Amazon

ראוטר Archer C2300 מגיע עם כלים לאופטימיזציה, כגון אנטי-וירוס, QoS ובקרת הורים, אותם מוצאים בדרך כלל רק בראוטרים יקרים בהרבה. הוא מצטיין בהפצת אות בבתים בעלי קירות רבים ותקרות עבות, ואם תרצו, תוכלו ליצור בקלות רשת אחודה עם נתבי TP-Link אחרים. הוסיפו לכך את התפוקה הטובה שלו במרחקים שונים, ואת מחירו הזול, וקיבלתם נתב mesh נהדר לבתים גדולים. הוא מגיע עם שבב Wi-Fi BCM4365E של Broadcom, המקים רשת בעלת שני תדרים להעברת שלושה נתיבים עצמאיים של תנועת נתונים. מאחורי הקלעים יש 512MB של זיכרון RAM ו-128MB של אחסון פלאש, מה שמספק תפוקה מרבית של 600Mbps במצב 2.4GHz ו -1.625Gbps במצב 5GHz, כך שרוחב הפס שלו יכול, תיאורטית, להגיע עד ל-2.225Gbps.

 

ה-C2300 משתמש בתוכנת איכות השירות (QoS) של TP-Link כדי לחלק את רוחב הפס הזמין, ומוסיף את טכנולוגיית האפנון (modulation) של ברודקום NitroQAM, שיכולה להגביר את מהירויות מסירת הנתונים בשיעור של עד 25 אחוזים, על ידי סחיטת נתונים נוספים לתוך התדרים הזמינים. הוא מופעל על ידי שבב Wi-Fi Broadcom BCM4365E, המשתמש בטכנולוגיות Mu-MIMO העדכניות ביותר ובטכניקות עיצוב אלומה כדי להשיג טווח ומהירות מצוינים. המהירות המרבית שלו היא 963.6Mbps, והתפוקה שלו טובה מטווח קרוב ורחוק – אבל מעולה בטווח בינוני של כ-15 מטרים.

 

בערך בגודל של קופסת סיגרים, הוא נכנס בקלות למדף, ומותאם גם להתקנה על הקיר. במקום מערך אורות מהבהבים, לנתב C2300 יש ארבעה צגים כחולים בהירים, אשר מראים את מצב המערכת. יש לו שלוש אנטנות מובנות, המסוגלות להסתובב כדי לתפוס את האות הטוב ביותר. בצידו האחורי של המכשיר, ליד מתג ההפעלה/כיבוי, תמצאו יציאת WAN אחת וארבע יציאות LAN של ג'יגה-ביט לשנייה. בצד, יש יציאות USB 2.0 ו- USB 3.0 לחיבור כונן קשיח או מדפסת, לצד מתג לאיפוס הגדרות. קיים גם מפתח שימושי המכבה את שידורי ה- WiFi של הנתב, והופך אותו לנתב קווי.

לוגו של הסקירה

הראוטר הטוב ביותר בתקציב נמוך - Xiaomi Mi Router 4A

Xiaomi ידועים כיצרני מכשירי חשמל טובים וזולים, וגם בשוק הנתבים יש להם מה להציע. נתב Mi 4A מופעל על ידי ערכת שבבים MediaTek MT7628DA בשילוב זיכרון RAM 64MB. דגם זה מתאים לבתים עם מהירות גלישה הנמוכה מ-100M, והא מסוגל להתחבר ל-64 מכשירים בצורה יציבה.

Xiaomi Mi Router 4A

4.5 15

ראוטר טוב, מהיר ויעיל במחיר זעיר

יתרונות

טווח שידור טוב, אפליקציה חדשנית קלה לתפעול, מחיר נהדר

חסרונות

לא מתאים לבתים בעלי מהירות גלישה גדולה מ-100M

קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

בעיצוב פשוט, נתב Mi 4A מצויד בארבע אנטנות באורך של כ-18 ס"מ. הוא קל משקל, עם מעטפת עשויה פלסטיק איכותי וידידותי לסביבה מסוג PC / ABS, עם משטח דק ופינות מעוגלות, המעניקות לו מראה אלגנטי ועדין. עם ליבת 880MHz כפולה, יציאת WAN ושתי יציאות LAN, הוא מעניק חיבור סופר-מהיר לרשת. תמיכה קווית של עד 1167Mbps, או במילים אחרות, ג'יגה בייט לשנייה, ותמיכה אלחוטית של עד 1167Mbps. הוא מגיע עם שכבה מתכת תחתונה, המפזרת חום ביעילות, מפחיתה את טמפרטורת השבב ומשפרת את יציבות המערכת.

 

ראוטר Mi 4A מספק שני תדרים של 2.4 GHz ו- 5 GHz, אשר אינם מפריעים זה לזה. קצב החיבור האלחוטי המקביל של הפס הכפול יכול להגיע עד 1,167Mbps. תדר ה- 2.4GHz הוא בעל טווח שידור ארוך יותר, כיסוי טוב יותר וביצועי חדירת קיר טובים יותר. לעומתו, תדר ה-5GHz משתמש בטכנולוגיית 802.11ac, עם פחות הפרעות ומהירות גבוהה, והוא מתאים יותר לצפייה בסרטים ברזולוציה גבוהה ולמשחק במשחקי מחשב. האפליקציה המעולה של Xiaomi מאפשרת לכם לשנות הגדרות, לראות מי משתמש ברשת בכל זמן נתון, לאבחן בעיות ולפתור אותן – והכל מהמכשיר החכם שלכם.

לוגו של הסקירה

שדרוג מרשים כמעט לכל בית: Asus RT-AX86U

ה-Asus RT-AX86U הוא תחנת כוח המספקת מהירויות נהדרות ומאפייני גיימינג מדהימים, יחד עם אפשרויות התאמה אישית מצוינות. עם ביצועים מהשורה הראשונה והגנה לכל החיים מפני פריצות ותוכנות זדוניות, מדובר באופציה נהדרת כדי לאבטח את כל הרשת הביתית שלכם, מתן הגנה לטווח ארוך ללא דמי מנוי ואחריות לשנתיים.

Asus RT-AX86U

4.5 15

ראוטר נהדר לבית וגם לגיימינג

יתרונות

תפוקה וביצועים מצוינים, תוכנת ביטחון עם עדכונים לכל החיים, כניסת Multi-Gig ומגוון יציאות.

חסרונות

חסרים לו כמה ממאפייני הגיימינג המתקדמים יותר, יקר.

קנה עכשיו ב- KSP
גרסת AC
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Ivory

אבל מוקד המשיכה האמיתי של ה- Asus RT-AX86Uהוא הביצועים, אשר מתקרבים לסימן הקסום של 1Gbps כדי לספק קישוריות מהירה ונטולת מאמצים לכל המכשירים שלכם. עם טווח מצוין וביצועים נהדרים – אפילו דרך קירות ובין קומות – ה- RT-AX86Uהוא נתב לשימוש כללי וגם נתב גיימינג מובחר, ואוסף המאפיינים והיציאות שהוא מציע יכול להתחרות גם עם חלק מציוד המשחקים עם הביצועים הטובים ביותר בשוק. אם אתם רוצים לרכוש את אחד הראוטרים עם WIFI 6 הטובים ביותר שיש היום בשוק לבית, ה-Asus RT-AX86U הוא הראוטר עבורכם.

לוגו של הסקירה

שילוב של ה-WIFI והבית החכם של גוגל: Google Nest WiFi

ישנם כמה פתרונות WIFI רשת בשוק ובעוד שכולם מכסים את הבית שלכם באות אלחוטי, האהובה עלינו חייב להיות ה-Nest WiFi. מיוצר על ידי Google, ה-Nest WiFi קטן מספיק כדי להחביא מן העין ומעוצב מספיק כדי שכלל לא תרצו להסתיר אותו.

Google Nest WiFi

4.5 15

ראוטר רשת נהדר עם רמקולים אלחוטיים מובנים מבית Google

יתרונות

ביצועים טובים, עוזרת של גוגל מובנית, התקנה קלה.

חסרונות

טווח קצר, אפשרויות תצורה מינימליות.

קנה עכשיו ב- amazon.co.uk
קנה עכשיו ב- game station

מוקד המשיכה האמיתי של הראוטר הקומפקטי והמעוצב הזה הוא הרבה יותר מרק ביצועים מעולים. בכל הרחבת רשת של מערכת ה-Nest WiFi יש רמקול חכם מובנה של Google Home, מה שמעניק לכם את אחת מעוזרות הקול הטובות ביותר לבית, יחד עם אות אלחוטי חזק.

 

ה-Nest WiFi הזריז מספק גם את אחד מתהליכי ההתקנה הקלים ביותר שאי פעם נתקלנו בהם, מה שמקל מאוד על הקמת הרחבות ברחבי הבית. בנוסף, הוא יעבוד עם כל יחידה ישנה של Google WiFi שיש לכם. אבל התוספת של העוזרת של Google בהחלט ממקמת אותו במקומות הראשונים, ומספק דרך אלגנטית להוסיף שליטה קולית בכל הבית ושילוב פשוט עם מספר עצום של מכשירי הבית החכם הטובים ביותר.

לוגו של הסקירה

הטוב ביותר כדי לאבטח את כל הבית: Netgear Nighthawk AC2300

הוא אומנם מתומחר כמו ראוטר עם ביצועים גבוהים במיוחד או ראוטר לגיימינג, אבל ה- Netgear Nighthawk AC2300 (RS400) מספק ביצועים דווקא בתחום אחר (ואולי אפילו חשוב יותר): בטחון סייבר. ה- RS400עשוי לספק ביצועים טובים וטווח מספיק רחב כדי לכסות את רוב הבתים, אבל הערך האמיתי שלו הוא הגנה, עם מגוון מאפייני בטחון מ- Netgearו- Bitdefender הכוללים 3 שנים של הגנה עם תוכנת Bitdefender Total Security.

Netgear Nighthawk AC2300

4.5 15

ראוטר אבטחת סייבר שישמור על הבית מפני האקרים ותוכנות זדוניות

יתרונות

ביצועים טובים, 3 שנים של תוכנת אבטחה, הקמה פשוטה.

חסרונות

טווח קצר, אין ממש תצורה.

קנה עכשיו ב- KSP

ה- Nighthawk AC2300בנוי כדי להגן על כל הבית שלכם, מהמחשבים הניידים והפלאפונים שלכם ועד מגוון של מכשירים חכמים, החל מטלוויזיות ועד תנורים, תרמוסטטים ומצלמות פעמון. עם כל כך הרבה מכשירים ברשת הביתית של היום, אתם צריכים להיות ערניים יותר, מכיוון שגאדג'ט אחד לא מאובטח או מאובטח בצורה גרועה עשוי לחשוף אתכם בפני האקרים ותוכנות זדוניות. ה- RS400 שומר על כל הבית שלכם מוגן וגם קל להקים ולנהל אותו, מה שהופך אותו לראוטר אבטחת הסייבר האהוב עלינו.

סיכום

איך בוחרים ראוטר?

אם המשפחה שלכם היא כמו רוב המשפחות בימים אלו, ערב טיפוסי בבית שלכם עשוי להראות קצת כמו זה: אתם יושבים על הספה בסלון ומתעדכנים בסדרה האחרונה של נטפליקס, בעוד אחד הילדים משחק במחשב למעלה ובת הזוג מעלה תמונות חדשות אל פייסבוק.

 

ראוטר הוא בעצם קופסת הפלאים שמאפשרת לכם לחלק את חיבור האינטרנט במגוון מכשירים לכל אורך הבית, כולל מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, טבלטים, טלוויזיות חכמות, סטרימרים, פלאפונים ועוד.

 

ובעוד חיבורי אתרנט (לא, לא התכוונו לאינטרנט) חוטיים הם לרוב מהירים ובטוחים יותר, אנחנו חושבים שעדיף לכת ללכת על חיבור אלחוטי במידה שאתם רוצים לזוז ברחבי הבית, להשתמש במחשב הנייד שלכם ובשאר המכשירים הניידים. אלחוטיות גם מונעת את כל הבלגן שיכול להתרחש עם הרבה כבלים וחוטים ומעניקה מראה נקי יותר.

 

אם החלטתם שהגיע הזמן להצטייד בראוטר חדש, אנחנו כאן כדי לעזור ולתת לכם את כל המידע לפני הרכישה. אז איך בוחרים ראוטר?

 

  1. כדאי שיהיה לראוטר שלכם מעבד עם כמה ליבות ולפחות 128MB של RAM

החומרה שבתוך הראוטר שלכם משמעותית מאוד, במיוחד המעבד וכמות ה-RAM. אנשים משתמשים ב-WIFI לצפייה בסרטים, הורדת קבצים, גיבוי מידע, משחקי רשת ופעילויות אחרות בהן הרבה מידע עובר מהאינטרנט ובחזרה. משום כך, ראוטרים אלחוטיים זקוקים להרבה יותר כוח עיבוד מפעם.

 

כאשר תבחרו את הראוטר הבא שלכם, אתם חייבים לדעת אם יש לו מעבד עם ליבה אחת, שתיים או ארבע ליבות ומהי תדירות התפעול שלו. אם אתם רוצים רשת מהירה אשר מסוגלת להתמודד עם כמה חיבורים בו זמנית, אנחנו ממליצים להפסיק לקנות ראוטרים עם מעבדים בעלי ליבה אחת. הראוטר הבא שלכם צריך שיהיו בו לפחות שתי ליבות אשר יצליחו להתמודד עם יותר מידע ויותר חיבורים מאשר הראוטרים בעלי הליבה האחת. מעבד שעובד ב-900MHz הוא הרבה פחות עוצמתי מאחד שעובד ב-1.2GHZ, בעוד שככל שעולה מספר הליבות, כך הראוטר יציג ביצועים מרשימים יותר. אותם חוקים תקפים גם על מחשבים, סמארטפונים ומכשירים אחרים בעלי מחשב פנימי.

 

בנוסף, לא מומלץ לקנות ראוטר עם פחות מ-128MB של RAM. האידיאלי יהיה עם 256MB של RAM או יותר, כך שהמכשיר יהיה מסוגל לעבד כמה שיותר מידע כמה שיותר מהר. אם כסף אינו מהווה בעיה, אנחנו ממליצים לכם לחפש ראוטר עם 512MB של RAM או אפילו 1GB.

 

  1. הראוטר החדש שלכם צריך לשדר בשני תדרים לפחות

ראוטר עם תדר אחד הם עניין של העבר. הראוטר החדש שלכם צריך לשדר לפחות בשני תדרים. מה זה אומר? זה אומר שהראוטר ישדר את האות האלחוטי בשני תדרים (אם זה ראוטר עם תדר כפול *dual-band*) או יותר (אם זה תדר משולש *tri-band* או יותר). אחד מהתדרים הללו תמיד יהיה 2.4GHz, אשר עובד עם תקנים אלחוטיים ישנים כגון WIFI 4 (802.11n) או חדשים יותר כמו WIFI 6 (802.11ax) – אם יש לכם ראוטר שעובד עם WIFI 6.

 

היתרון של ה-2.4GHz הוא ההתאמה שלו עם מכשירי רשת ישנים והעובדה שהוא מכסה שטח רחב. אולם, הוא גם די איטי וכשיש עומס זה תמיד בעיה, במיוחד בבנייני משרדים ודירות היכן שלכולם יש אותו.

 

ראוטרים עם תדר כפול או משולש פולטים את האות האלחוטי שלהם בתדר 5GHz. הוא הרבה יותר מהיר מה-2.4GHz ומפיק תועלת מהשימוש בתקנים מודרניים כמו WIFI 5 (802.11ac) או WIFI 6 (802.11ax). אם יש עומס "תנועה" של מכשירים הוא יצליח להתמודד איתו טוב יותר, מפני שפחות נעשה שימוש ב-5GHz לעומת ה-2.4GHz והשטח שהוא מכסה הוא מעט קצר קטן יותר. אם אתם רוצים בית חכם ומודרני עם רשת אלחוטית מהירה עבור Full HD או 4K, לכו על ראוטר עם תדר כפול או משולש.

 

  1. אל תנסו להבין נתונים מהשם של הראוטר

ראוטרים אלחוטיים רבים מתרברבים באורך התיאורטי המקסימאלי אליו התדר שלהם מסוגל להגיע – ממש בשם של הדגם. יש לכם ראוטרים של AC1200, AC1900 או אפילו AC5400. לראוטרים מדור חדש יותר עם תמיכה ב-WIFI 6 יש AX בשם בליווי של ספרות גדולות יותר, כמו ה-Asus ROG Rapture GT-AX11000. הבעיה היא שכשאר אתם שואלים "מה סוג הראוטר שאני צריך?", השמות האלו הם חסרי משמעות.

 

זה משום שהם לא אומרים לכם מה המהירות שאתם הולכים לקבל. בחיים האמיתיים, יש מקרים בהם ראוטר AC1900 אלחוטי מסוגל לנצח ראוטר AC2500, בגלל הבדלים בחומרה, מתי ייצרו אותו, ע"י מי, טכנולוגיית WIFI, עדכוני קשחה והחלל בו אתם משתמשים בו.

 

אל תקנו ראוטר AC1750 במקום ראוטר AC1200 רק בגלל מה שכתוב בשם הדגם. גורמים אחרים חשובים יותר וכדאי לכם לחקור קצת. אולם, לא משנה מה תבחרו אל תקנו ראוטר מתחת ל-AC1200. אם אתם רואים ראוטר עם AC750, AC900 או כל דבר נמוך יותר מ-AC1200, זה אומר שאתם מתעסקים עם ראוטר ישן, עם טכנולוגיה שעבר זמנה. ראוטר מסוג זה הוא אינו בחירה טובה לבית מודרני בו אתם זקוקים למהירות, יציבות וביטחון עבור מספר גדל של מכשירים אלקטרונים.

 

  1. וודאו באינטרנט את המהירות האמיתית של הראוטר שאתם מתכננים לקנות

כאשר אתם קוראים נתונים של ראוטר אלחוטי, לא נאמר לכם מה המהירות האמיתית שתקבלו כאשר תשתמשו בו. מראים לכם מספרים תיאורטיים אשר נמדדים במעבדות מיועדות עם ציוד רשת אידיאלי.

 

זו הסיבה מדוע כדאי לכם לקרוא ביקורות (ממש כמו שלנו המופיעה מעלה): ביקורות ממשתמשים שכבר רכשו את הראוטר או כאלו שנכתבו על ידי מומחים בתחום. חפשו ביקורות בהן אנשים השתמשו במחשבים ומכשירים אמיתיים כדי לעשות את הבדיקות, לא ציוד של מעבדות. לדוגמה, יש מפרסמים שעושים שימוש בראוטרים אחרים כדי למדוד את מהירות הראוטר שהם בודקים. הם עושים את זה מפני שהיצרנים רוצים להיראות טוב בביקורת המוצר. אנחנו ממליצים לכם לקרוא פרסומים אשר משתמשים במחשב אמיתי ויום יומי, כמו אלו שיש לכם בבית. זו הדרך היחידה לדעת מה אתם הולכים לקבל כאשר תרכשו ראוטר אלחוטי, לפני שתחליטו אם לקנות אותו או לא.

 

  1. לראוטר צריכה להיות יציאת USB, רצוי USB 3.0

יציאת USB זמינה אחת (לפחות) היא בגדר חובה בבתים מודרניים. יש לנו כל מני מכשירי USB שאנחנו צריכים לחבר לראוטר האלחוטי שלנו: קוננים קשיחים חיצוניים, מדפסות, מודם USB וכו'. הראוטר החדש שלכם צריך להגיע לפחות עם יציאת USB אחד, עם עדיפות שהיא תהיה מסוג USB 3.0. ראוטרים יקרים יותר, כמו ה-TP-Link Archer, מגיעים גם עם יציאת USB-C לחיבור מכשירים ניידים מודרניים.

 

  1. שילובי בית חכם

להרבה אנשים יש מכשירים וחיישנים חכמים בבית. כדי לנהל אותם טוב יותר, זה רעיון טוב לרכוש ראוטר אשר משולב עם העוזרת החכמה של אמזון (אלקסה) או עם שירותי אוטומציה של משימות כמו IFTT. אלו יעזרו לאפליקציה ולמכשירים שלכם לעבוד יחד בדרכים חדשות. לדוגמה, אם לראוטר שלכם יש שילוב שכזה, אתם יכולים לשלוט בו באמצעות פקודה קולית הנשלחת לאלקסה ולעשות דברים כמו לפעיל או לכבות את רשת ה-WIFI של האורחים, להדליק את האורות על הראוטר כשמחשיך או לעשות שינויים בהעדפות שלכם.

 

יש ספקים שלקחו את השילוב עם אלקסה לשלב הבא והכניסו אותה אל תוך הראוטר בעצמם. דוגמה מלהיבה במיוחד לכך הוא הראוטר ASUS Lyra Voice.

 

7. קחו בחשבון כמה אתם רוצים להוציא על הראוטר

כמו בכל מקרה אחר, גם המחיר של הראוטר מתבסס על ביצועים ומאפיינים, מה שאומר שאתם יכולים לראות הפרשי מחירים גדולים, תלוי בסוג הראוטר שאתם שוקלים לקנות. ראוטר בסיסי של AC1750 802.11ac יעלה לכם בין 100 ₪ ל-300 ₪, גם בסקירה שלנו יש ראוטרים במחירים הללו. אבל אם אתם רוצים ראוטר AC2400 עם יכולות הזרמה MU-MIMO, צפו שהמחיר לא ירד מ-300 ₪ וגם יכפיל את עצמו. ראוטר גיימינג AC5400 עם פס משולש וכל הרוח והצלצולים שאתם יכולים לחשוב עליהם יכול לעלות מעל 1,000 ₪, בעוד הראוטרים החדשים (802.11ax) נעים בין 600 ₪ ל-1,000 ₪, תלוי בדירוג המהירות ובמאפיינים של הראוטר.

 

  1. חפשו את הפרוטוקול האלחוטי החדש ביותר לראוטר

אתם תראו את המספרים 802.11 + אות או שילוב אותיות כאשר אתם מסתכלים על ראוטרים. זה נקרא פרוטוקול אלחוטי או סטנדרט WIFI וזה אומר לכם כמה הטווח והתפוקה של הראוטר טובים.

 

אבל אתם לא צריכים להפוך לגאוני מתמטיקה כדי להבין את הפרוטוקולים האלו. פשוט חפשו ראוטר שתומך באחד מפרוטוקולי ה-WIFI החדשים ביותר:

  • 11ax (WIFI 6): הפרוטוקול החדש ביותר צפוי לספק מהירות של עד 10Gbps, אבל הרבה מכשירים וחיבורי אינטרנט לא תומכים במהירות הזו, לכן ייתכן שלא תצטרכו לשדרג ל-WIFI 6 עדיין.
  • 11ac (WIFI 5): סביר להניח שתראו את הפרוטוקול הזה ברוב הראוטרים והוא מסוגל לחלוטין לשמור עליכם מחוברים, היות והוא תומך במהירות של עד 4Gbps.
  • 11n (WIFI 4): הפרוטוקול הזה היה הראשון שאפשר לכם להשתמש גם בתדר 4GHz וגם 5GHz והוא תומך במהירות של עד 600 Mbps.

 

מה לגבי המחיר של הראוטר?

מחיר ראוטר משתנה ממגוון סיבות.

 

השוואת מחירים בעת בחירת ראוטר חדש דורשת סבלנות ותשומת לב לפרטים. ראוטר א' יכול לעלות כפול מראוטר ב', אך ההבדל ביניהם עשוי להיות קריטי לאנשים מסוימים, בעוד שלאחרים כלל לא.

 

הגורמים העיקריים שקובעים את המחיר של הראוטר הם:

  • דור ה-WIFI: לראוטרים 11ac יש נקודות מחיר יקרה יותר מזו של דגמים עם דור קודם.
  • דירוג מהירות: ראוטרים שיכולים לספק שיעורי נתונים גבוהים יותר מגיעים גם עם נקודת מחיר גבוהה יותר מאלו שמספקים שיעורי נתונים נמוכים, גם אם כל יתר הגורמים שווים. לדוגמה, ראוטר 600 Mbps עם 11n, יהיה בעל מחיר גבוה יותר מאותו הדגם המציע 300 Mbps ו-802.11n.
  • עיצוב תעשייתי: לראוטרים ביתיים יש לרוב עיצובים פשוטים ודמויי קופסה, לחלקם יש אנטנות שיוצאות מלמעלה או מהצדדים. ספקים הציגו בהדרגה צורות שונות, פינות מעוגלות ומגוון רחב יותר של צבעים וחומרים בניסיון לייחד את המוצר שלהם ולקבל מחיר גבוה יותר עבורו.
  • שם המותג: קיימים הרבה מותגים של ראוטרים. אלו מהם עם שם יידוע יותר עשויים להציג תג מחיר גבוה יותר בהתבסס על המוניטין שלהם.
  • הפחתה זמנית במחיר: כמו הרבה מוצרי חשמל אחרים, יש חנויות שמציעות מבצעים והנחות על הראוטרים שלהן. רכישה של ראוטר בזמן שיש מבצע גדול או הנחה עשויה לחסוך לכם הרבה כסף.

 

איך להגדיל את אות ה-WIFI של הראוטר שלכם?

אם אתם גרים בבית גדול או מרובה חדרים, לרשת ה-WIFI שלכם עשויים להיות "אזורים מתים". מדובר באזורים בבית אליהן הראוטר המרכזי שלכם לא מצליח להגיע עם האות האלחוטי שלו. דרך קלה לפתור את הבעיה הזו, מבלי להסתבך עם כבלים שצריך לחבר לקירות באופן מוצנע עד לאזור המת, היא להשתמש במגדיל טווח – אשר יקלוט את אות ה-WIFI של הראוטר שלכם, יגביר אותו וישדר אותו הלאה. מגדילי הטווח מגיעים בצורה הדומה מאוד לראוטר (מכשיר דמוי קופסה להנחה על שולחן או מדף) או בצורת של מכשיר קטן לחיבור בשקע ונחשבים פשוטים לשימוש.

 

אולם, הם כן בעלי מגבלות: האות המוגבר לרוב יהיה עם חצי מהעוצמה של האות המקורי מהראוטר המרכזי ורובם גם יוצרים רשת נפרדת אשר הופכת את הגלישה החלקה בבית לקשה יותר. אולם, חלק מיצרניות מגדילי הטווח היום מייצרות מכשירים אשר יחלקו את אותה רשת SSID וסיסמה, כמו הראוטר הנוכחי שלכם. אולם, יש כאן קאץ': לרוב, על הראוטר להיות מאותה החברה של מגדיל הטווח ועליו לתמוך ביכולות גלישה חלקה.

 

מאפייני ראוטר חשובים

ראוטרים אלחוטיים מגיעים לרוב עם מגוון מאפיינים וכמו בכל מקרה אחר, ככל שאתם מקבלים יותר מאפיינים, כך עליכם לצפות למחיר גבוה יותר. חפשו ראוטר עם לפחות 4 יציאות אתרנט 10/100/1000 (ג'יגאבייט), שיאפשרו לכם להתחבר למכשירים חוטיים כגון מחשב נייח, כונן NAS ועוד.

 

אם אתם זקוקים לתפוקה מהירה יותר עבור העברת קבצים גדולים, חפשו ראוטר התומך בצבירת קישורים. בפשטות, צבירת קישורים עושה שימוש בשתי יציאות אתרנט LAN אשר מגביר את התפוקה (עד ל-2Gbps). הוא גם מספק רשת בטחון במקרה שחיבור LAN אחד נופל וניתן לנצל אותו כדי לאזן את הרשת שלכם.

 

אם יש לראוטר שלכם לפחות יציאת USB אחת, אתם יכולים להשתמש בה כדי לחבר מדפסת או כונן USB ולחלוק לאורך הרשת, אבל עם שתי יציאות אתם יכולים לעשות גם וגם. בנוסף, נסו לבחור ראוטר אשר מציע אנטנות ניתנות להסרה. חלק מהיצרניות מציעות היום אנטנות חלופיות מתקדמות שעוזרות להקפיץ את הביצועים, אותם ניתן להרכיב על הראוטר שלכם – במידה ואכן ניתן להסיר ממנו את האנטנות הקיימות שלו. רק וודאו שהראוטר שלכם תומך באנטנה שאתם קונים, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם עם ביצועים ירודים.

 

אם אתם רוצים לנהל את אופן השימוש ברשת ה-WIFI שלכם, וודאו כי לראוטר הבא שלכם יש בקרת הורים, אפשרויות איכות שירות (QoS) ומאפייני רשת אורחים. בקרת הורים מאפשרת לכם להגביל גישה לרשת למשתמשים מסוימים לזמנים וימים מוגדרים, והיא אידיאלית עבור הורים אשר רוצים להיות בבקרה על הפעילויות החברתיות ברשת והמשחקים אונליין של הילדים שלהם.

 

חלק מהראוטרים מציעים בקרת הורים בסיסית כגון אפשרויות תזמון גישה וחסימת אתרים, בעוד אחרים מציעים יכולות בקרת הורים מתקדמות יותר אשר מעניקות לכם את היכולת לעצור את האינטרנט ולבחור הגדרות קבועות מראש מותאמות לפי גיל אשר יחסמו באופן אוטומטי את הגישה לפלטפורמות מדיה חברתית ואתרים המכילים דברים כמו תוכן למבוגרים, הימורים, קניות, בלוגים, משחקים ועוד.

 

רשת אורחים מאפשרת לכם להציע קישוריות WIFI לאורחים מבלי להשאיר את כל הרשת שלכם חשופה ופגיעה. בקצרה, אתם יוצרים רשת נפרדת לאורחים עם SSID וסיסמה שונים מאלה של הרשת המרכזית שלכם. זה מאפשר לאורחים שלכם להתחבר לאינטרנט, אבל לא נותן להם גישה לקבצים שלכם, מדפסות ומכשירים מחוברים אחרים.

 

עם הגדרות איכות שירות (QoS), אתם יכולים להחליט אילו יישומים ולקוחות יקבלו העדפות רשת. לדוגמה, אם מכשיר אחד מריץ סרט מנטפליקס ומכשיר אחר מוריד קבצים או מריץ עבודת הדפסה, אתם יכולים לתת העדפה למכשיר שמריץ את הסרט כדי להימנע מאיכות צפייה ירודה. אותו הדבר יכול לקרות עם אונליין גיימינג; אתם יכולים לתת העדפת QoS גבוהה לקונסולת גיימינג כגון Xbox או סוני פלייסטיישן ולשפר את חוויית המשחק הכללית שלכם. זה גם אומר שאתם יכולים להגן על כל אותם יישומי עבודה, כגון הפעלת הפלאפון באמצעות קול (VoIP) או על מצלמת הרשת ששומרת אתכם מחוברים למשרד שלכם ומאפשרת לכם להשתתף בפגישות עבודה מרחוק.

 

כמעט כל הראוטרים מציעים מספר אפשרויות אבטחה. ראוטר עם WPS נותן לכם להוסיף מכשירים תואמים עם לחיצת כפתור. פשוט לחצו על כפתור ה-WPS שעל הראוטר ואז לחצו על כפתור ה-WPS במכשיר שאתם מעוניינים לחבר לרשת שלכם. לחיבור מאובטח יותר, אתם יכולים להשתמש ב- WPA או ב-WPA2) אשר דורש הזנת סיסמת רשת בכל מכשיר. ראוטרים עם אבטחת WPA-Enterprise מציעים רמה גבוהה יותר של בטיחות מאשר זו של WPA/WPA2, אבל דורשים שרת RADIUS כדי לאמת כל לקוח.

 

הטכנולוגיה המשמשת כיום להקצאת כתובת IP, הידועה כ-IPv4, בסופו של דבר תוחלף על ידי הממשיכה שלה, IPv6. בעוד זמן קצר ייגמרו כל הכתובות של ה-IPv4 (32 BIT) בגלל מספר המכשירים המתחברים לאינטרנט. ה- IPv6(128 BIT) תציע מספר כמעט אין סופי של כתובות IP. לרוב הראוטרים הנוכחיים יש תמיכה מובנית ל- IPv6, אבל כדאי מאוד לוודא את זה לפני שאתם רוכשים ראוטר חדש, כדי שתהיו מוכנים כאשר המעבר בין IPv4 ל- IPv6יתקיים.

 

פרוטוקולים אלחוטיים של ראוטרים

רשתות אתרנט אלחוטיות עושות שימוש בפרוטוקולים של 802.11 כדי לשלוח ולקבל מידע. פרוטוקול ה-WIFI הפופולארי ביותר כיום, 802.11ac, מאפשר קצב נתונים מרבי (באופן תיאורטי) של עד 5,400Mbps ומסוגל לתמוך בגלי 2.4GHz וגם 5GHz. הוא עושה שימוש בטכנולוגיית MIMO, אשר משתמשת במספר אנטנות כדי לשלוח ולקבל עד 8 זרמים מרחביים, וכתוצאה מכך הביצועים משופרים.

 

הוא גם תומך בעיצוב אלומה (beamforming), טכנולוגיה השולחת אותות WiFi ישירות ללקוח במקום לשדר לכל עבר וניתוב גלים אוטומטי, מה שנותן לראוטר לבחור את גל הרדיו האפקטיבי ביותר בהתבסס על תנועת הרשת, זמינות הגלים וטווח.

 

פרוטוקול ה-802.11ac מציע גם טכנולוגיית MU-MIMO, אשר מעוצבת כדי לספק רוחב פס למספר מכשירים בו זמנית במקום ברצף. זה אומר שעד 4 לקוחות יכולים לקבל את זרם המידע שלהם במקום לחכות לתור שלהם לקבל נתונים מהראוטר. כדי שטכנולוגיית ה-MU-MIMO תעבוד, על הראוטר ועל מכשירי הלקוחות לכלול מעגל WIFI MU-MIMO. יש הרבה ראוטרים שתומכים MU-MIMO, אבל חוסר ההבנה של הצרכנים מה בדיוק היתרונות של MU-MIMO הוא מה שמונע מהמכירות של אותם מכשירים לקפוץ.

 

תוכלו לראות ראוטרים 802.11ac עם תוויות כמו AC1200, AC1750, AC3200 וכו'. תוויות אלו מציינות את המהירות המקסימלית התיאורטית של הנתב. לדוגמה, נתב שיכול להגיע לקצב קישור מקסימלי של 450Mbps בגל 2.4GHz ו-1,300Mbps בגל 5GHz נחשב לראוטר AC1750. נתב AC3200 עם גל משולש נותן לכם 600Mbps על גל 2.4GHz ו-1,300Mbps על שני גלי ה-5GHz, וראוטר AC5400 מסוכל למהירויות של עד 1Gbps על גל 2.4GHz ו-2.1Gbps על שני גלי ה-5GHz. חשוב לציין שנדיר (אם בכלל) שראוטר יגיע למהירות המקסימלית שלו במכשירים ב"עולם האמיתי", אבל אם אתם מחפשים ביצועים, קחו בחשבון את אחד הראוטרים עם המהירויות הגבוהות (אבל היו מוכנים לשלם מחיר יפה עבורם).

 

802.11ax, הידוע גם כראוטר WiFi 6, עכשיו מופיעים יותר ויותר בשוק הנתבים. WiFi 6 הוא התפתחות של טכנולוגיית 802.11ac, אשר מבטיחה מהירות תפוקה מוגברת (עד 9.6Gbps), פחות עומס ברשת, יכולת קיום והכלת לקוחות גדולה יותר וביצועי טווח טובים יותר באדיבות כמה טכנולוגיות אלחוטיות חדשות ומשופרות, כולל OFDMA ו-TWT. OFDMA משפר את התפוקה הכוללת על ידי פירוק ערוצי WIFI לערוצי משנה ומאפשר לעד 30 משתמשים לשתף ערוץ בו זמנית. TWT נועד כדי להפחית את צריכת החשמל בכך שהוא מאפשר למכשירים לקבוע מתי ובאיזו תדירות הם ידלקו כדי להתחיל לשלוח ולקבל נתונים. טכנולוגיית TWT צפויה להאריך חיי סוללה של מכשירי מובייל כגון פלאפונים חכמים וטבלטים, יחד עם מכשירי בית חכם הפועלים באמצעות סוללה כגון מצלמות אבטחה ופעמוני כניסה עם ווידאו.

 

בנוסף, 802.11ax מנצל תדרי רדיו שלא היו בשימוש בעבר כדי לספק ביצועים מהירים יותר של 2.4GHz והוא משתמש בניהול רוחב פס מזוקק של העלאת קישור והורדת פס כדי לספק QoS (איכות שירות) משופרת. הוא גם מציע העלאה והורדה של קישורים בטכנולוגיית MU-MIMO (802.11ac תומך רק בהורדת קישורים בטכנולוגיית MU-MIMO). למרות שישהם כמות נכבדת של ראוטרים 802.11ax זמינים היום בשוק, מכשירי הלקוחות לא צפויים לצאת לשוק עד מאוחר יותר השנה. כמו עם פרוטוקול 802.11ac, ה-802.11ax הוא תואם לאחור ויעבוד עם מכשירים שמשתמשים בגלי WIFI של a/b/g/n/ac 802.11.

שאלות ותשובות על ראוטר (נתב) מומלץ

האם עדיף Qos רגיל או מתקדם?

כאשר מנסים לתאר את הראוטר שלהם, יצרנים רבים משתמשים במילה "מתקדם". לפעמים הם אפילו לא משתמשים באותם מונחים כמו החברות האחרות בשוק, ולמעשה ממציאים גרסה חדשה משלהם למונח. אולם, חלק מהם לא חשובות היות והן חסרות משמעות. לדוגמה, כל הראוטרים המודרניים מגיעים עם Qos (איכות השירות). אולם, ברוב הדגמים המאפיין הזה חסר משמעות, היות והוא דורש התערבות ידנית של המשתמש כדי להחליט מה אורך התדר שכל מכשיר ברשת שלכם יקב. משתמשים ממוצעים לא מבינים את המאפיין הזה ולא יודעים להשתמש בו. הוא דורש יותר מדי עבודה והם לא מבינים את העקרונות המעורבים, והתוצאות מאכזבות בהתאם.

 

אולם, יש ראוטרים אלחוטיים שמציעים איכות שירות מתקדמת, מורחבת, אינטליגנטית או כל שם אחר שהחברה החליטה לתת למאפיין הזה. מה שחשוב הוא שלא מדובר באיכות שירות רגילה. הצורה המתקדמת של איכות השירות היא די שימושית, היות והיא עושה אוטומטית את מה שהגרסה הרגילה דורשת שתעשו לבד, כך שאתם יכולים ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת שתחלק את אורך התדר אוטומטית, בהתבסס על אלגוריתמים חכמים, עם מעט מאוד התערבות מצד המשתמש.

מדוע חשוב שתהיה לראוטר אפליקציה?

לפני כמה עשורים, משתמשים יכלו לנהל את הראוטר שלהם רק על ידי גישה לחומרה בדפדפן האינטרנט על המחשב שהיה מחובר אל הראוטר. הרבה אנשים מאוימים ממשק שכזה ומעוניינים במשהו קצת פשוט וידידותי יותר. כתוצאה מכך, יצרני ראוטרים פתחו אפליקציות סמארטפונים לשימוש אותם אנשים. אם אתם מחפשים נוחות, מומלץ לבדוק כי הראוטר שאתם קונים מגיע עם אפליקציה תואמת. אתם אמורים להיות מסוגלים לראות דרכה נתונים ולנהל את המאפיינים המרכזיים של הראוטר.

 

לרוע המזל, ליצרני ראוטרים יש גישות שונות בכל הנוגע לאפליקציית מובייל: חלקן מציעים אפליקציה בסיסית בה אתם יכולים לעשות דברים פשוטים כגון לקבוע את סיסמת ה-WIFI, בעוד אחרות מציעות אפליקציה מתקדמת בה אתם יכולים לשלוט ברוב המאפיינים.

אפשר להשתמש באפליקציית ראוטר גם שאני לא בבית?

כן, אבל לא בכולן. בעיה נוספת שאתם עשויים להיתקל בה היא שחלק מהאפליקציות של הראוטר האלחוטי עובדות רק כאשר הסמארטפון שלכם מחובר לאותה רשת WIFI שהראוטר שלכם משדר. מה שאומר שאתם יכולים להשתמש באפליקציה רק כשאתם נמצאים בטווח הרשת של הראוטר. אולם, אם שליטה מרחוק היא משהו שחשוב לכם, חשוב לבדוק שקיימת אפשרות כזו באפליקציה של הראוטר שאתם חושבים לקנות. זכרו: שליטה מרחוק מתאפשרת רק בראוטרים בטווח מחירים בינוני עד יקר. ראוטרים זולים לא יציעו לרוב מאפיין כזה.