לוח גרפי מומלץ – סקירת הטובים ביותר 2024

לצייר ולשרטט כמו מקצוענים. לוח גרפי איכותי יעזור לכם להוציא את הטוב ביותר.

icon pos_1

ניתחנו

5 סקירות

ו-

23 ביקורות

בתחום

מחשבים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על לוח גרפי

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי שצועד קדימה, את זה כל אחד יכול לראות. אם בעבר שרטוט, ציור או סקיצה היו נעשים באופן ידני על דף, עם ההתקדמות הטכנולוגית כל אלו הפכו דיגיטליים. בעשור האחרון גם התחום הזה, כמו הרבה מוצרי טכנולוגיה אחרים, התפתח פלאים. היום ניתן למצוא בשוק לוחות גרפיים שמאפשרים למעצבים – מקצועיים או חובבנים – למקסם את הפוטנציאל שלהם.

 

אם עד היום הם נעזרו בעכבר כדי להגיע לרמת דיוק מסוימת, היום אפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה פי כמה וכמה בעזרת לוח גרפי איכותי שמתאים לצורך של כל אחד ואחד. השימוש בלוח דיגיטלי בעזרת עט, מאפשר גם לחובבי העיצוב להרגיש כמו מקצוענים אמיתיים. אז בין אם אתם רק בתחילת הדרך ובין אם אתם אמני עיצוב, כדאי לכם לפנק את עצמכם בלוח גרפי. כדי שלא תלכו לאיבוד בין המגוון העצום שקיים, הכנו לכם רשימה קצרה של הלוחות הגרפיים המומלצים ביותר.   

נכתב ע״י

אושר טבח

כותב: אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
Wacom Intuos Pro Medium PTH-660P-N
Wacom Intuos Pro Medium PTH-660P-N

אם אתם כבר עמוק בעניינים, Wacom Intuos Pro יהיה בדיוק הלוח הגרפי שיקל לכם על העבודה. הוא מושלם לעבודות פוטושופ וליצירת אנימציות.

קנה עכשיו ב- KSP
לוגו של הסקירה

לוח גרפי למתקדמים: Wacom Intuos Pro Medium PTH-660P-N

אם אתם כבר עמוק בעניינים, Wacom Intuos Pro יהיה בדיוק הלוח הגרפי שיקל לכם על העבודה. הוא מושלם לעבודות פוטושופ וליצירת אנימציות.

Wacom Intuos Pro Medium PTH-660P-N

4.5 15

מושלם לעבודות עם תוכנת פוטושופ

יתרונות

רגישות גבוהה במיוחד של העט, חיבור קווי ואלחוטי, עיצוב אלגנטי, ציור חלק וזורם, איכות חומרים גבוהה במיוחד, מתאים גם לשמאליים, Pro Pen 2.

חסרונות

שטח שרטוט מעט קטן, יקר.

קנה עכשיו ב- KSP

כשאתם עובדים על יצירות האמנות שלכם אתם תרצו שטח מספיק גדול כדי לשרבט בחופשיות ועט שמרגיש הכי קרוב שאפשר לציור עם נייר. את שניהם תוכלו למצוא בלוח הגרפי Wacom Intuos Pro Medium. החברה הצליחה ליצור את אחת מחוויות הציור הטובות  ביותר שתוכלו לקבל ממכשיר דיגיטלי. העט מספק למעלה מ-8,000 רמות של רגישות ללחץ ואזור ציור, שלמרות שהוא לא הגדול ביותר שקיים, מספק שטח עבודה מכובד בהחלט. הייחודיות של דגם ה- Paper Edition היא האפשרות לצייר בדיו על הנייר ובעזרת עט Finetip  להמיר את בציור שלכם לגרסה דיגיטלית אותה תוכלו לערוך בכל אחת מהתוכנות המועדפות עליכם. אם תרצו להגדיל את משטח השרטוט תוכלו לרכוש גם את הדגם הגדול יותר.

 

תוספות מעניינות נוספות שמצאנו הן 8 כפתורי ExpressKey שתוכלו להקצות לתוכניות תוך כדי תנועה, גלגל המגע שניתן להתאים לניווט תוכניות בצורה נוחה יותר, ואפילו טבעת מגע המאפשרת ללוח להגיב למחוות. תוסיפו לכל זה את העט החדשנית שלWacom  ה- Pro Pen 2 ואתם מקבלים מארז שווה במיוחד.

 

למרות שזה לא הלוח הגרפי הזול ביותר שתמצאו, הוא לגמרי שווה את ההוצאה במיוחד אם ציור, שרטוט ועיצוב הוא המקצוע שלכם.

לוגו של הסקירה

מושלם למעצב המתחיל: XP-Pen Star G640S

לא רוצים להשקיע הון על לוח גרפי ועדיין ליהנות מרמת דיוק גבוהה במיוחד? XP-Pen Star G640S הוא בדיוק התשובה בשבילכם.

XP-Pen Star G640S

4.5 15

כמה שהוא זול ככה הוא מפתיע

יתרונות

מחיר זול, אין צורך בהתקנות מיוחדות, מתאים לימניים ושמאליים, 6 כפתורי גישה מהירה שניתנים להתאמה אישית, רמות רגישות גבוהות במיוחד.

חסרונות

דורש התקנה לפני הפעלה, לא אלחוטי.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- Walla Shops

אם אתם בתחילת הדרך וזו הפעם הראשונה שאתם רוכשים לוח גרפי, XP-Pen Star G640S הוא התחלה לא רעה בכלל מכל הבחינות. הוא זול משמעותית מהמתחרים בשוק והוא יהיה קנייה סולידית במיוחד שמציעה חווית ציור כמעט שווה ללוחות הגרפים הנחשקים ביותר.

 

אמנם הוא לא אלחוטי ולחלקכם אולי שטח הציור יהיה קטן מעט, אבל בתמורה למחיר תשלמו אתם מקבלים עסקה משתלמת במיוחד. הוא עובד עם רוב תוכנות הציור המוכרות וכולל 6 כפתורי גישה מהירה שניתנים להתאמה אישית כדי למקסם את העבודה שלכם עליו.

 

המשקל הקל שלו והעיצוב הדק והעדין הופך אותו לקל במיוחד לנשיאה, כך שתוכלו לקבל השראה בכל רגע ובכל מקום. העט של מגיעה עם 8192 רמות רגישות מה שמבטיח לכם רמת דיוק גבוהה במיוחד, לא פחות מלוח גרפי שעולה פי כמה וכמה ממנו.

 

הביצועים הגבוהים שלו לעומת המחיר הנמוך, ממקמים אותו גבוה ברשימת המומלצים והוא זכה לזה ביושר, ולמרות שהוא נחשב ללוח גרפי שמתאים למתחילים, גם למתקדמים אנחנו ממליצים להציץ עליו, הוא עלול להפתיע אתכם.

לוגו של הסקירה

מקום טוב באמצע: One By Wacom CTL-672-N

תכירו את One By Wacom. אם אתם לא רוצים להתפשר על איכות בנייה למרות שהתקציב שלכם מעט מוגבל, תמשיכו לקרוא, ייתכן שתפגשו את הלוח הגרפי החדש שלכם.

One By Wacom CTL-672-N

4.5 15

איכות גבוהה במחיר בר השגה

יתרונות

מחיר זול, איכות בנייה מעולה, משקל קל לניידות נוחה, מתאים לימניים ושמאליים.

חסרונות

שטח ציור קטן, רגישות עט נמוכה.

קנה עכשיו ב- KSP

הרבה חברות טכנולוגיות בעלות שם עולמי מחפשות את הדרך לייצר מכשירים זולים וברי השגה לכולם. כך קרה שלצד לוח גרפי כמו Wacom Intuos Pro שהוזכר מקודם, תמצאו גם את One By Wacom.

 

אמנם ה-One של Wacom הוא לא לוח עצמאי, כלומר ללא מסך תצוגה, מה שאומר שתהיו חייבים לחבר אותו למחשב כדי לעבוד איתו אבל במחיר שלו אתם תקבלו מכשיר באיכות הבנייה המצוינת של Wacom. הוא אמנם הדגם הבסיסי ביותר של החברה, אבל עדיין נותן תחושת פרימיום. הלוח הגרפי הזה קטן וקל במיוחד כך שלמרות שהוא ללא תצוגה תוכלו בקלות להכניס אותו לתיק של הלפטופ שלכם ולקבל השראה גם מחוץ לבית.

 

מבנה הפלסטיק שלו יפה ועמיד והקצוות המעוגלים נותנים תחושה של יוקרה, למרות המחיר הזול.

נקודת החולשה שלו היא העט שנותן רק 2,048 רמות של רגישות ללחץ ולכן הוא לא יהיה הלוח הכי מדויק שתוכלו למצוא. ולמרות זאת ה- One יודע לפצות על החסרונות שלו בקלות השימוש ובמחיר כמובן.

 

הוא מתחבר באמצעות USB, ואין לו צורך בהתקנה מקדימה רק להוציא מהקופסה ולהתחיל לעבוד. הוא יפעל עם מערכות ההפעלה Windows ו-Mac לצד כל אפליקציות העיצוב האהובות עליכם. אם אתם חובבי עיצוב או ציור ואפילו אם החלטתם להפוך את העניין למקצוע אבל אתם ממש בתחילת הדרך, One By Wacom יכול להיות דריסת רגל לא רעה עבורכם.

סיכום

איך לבחור לוח גרפי?

חשבתם לרכוש לוח גרפי אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל? אנחנו פה במיוחד בשביל לעזור לכם. אבל לפני הכל, נתחיל מהתחלה… מה זה בכלל לוח גרפי?

 

לוח גרפי הוא בעצם סוג של לוח שרטוט דיגיטלי. אפשר למצוא אותו בשוק תחת כמה שמות: לוח שרטוט אלקטרוני, טאבלט ציור ואפילו לוח כתיבה, אבל המוכר והנפוץ ביותר הוא לוח גרפי. הוא מאפשר לכל אחד ואחד מכם, אמנים מנוסים או חובבי ציור, שרטטים מקצועיים או כאלו שבתחילת דרכם, לבטא את היצירתיות שלכם ולהעביר אותה מהדף למחשב בצורה המדויקת ביותר.

 

אמנם כל אלו אפשריים גם עם עכבר מחשב רגיל, אבל רמת הדיוק שתוכלו להשיג בעזרת לוח גרפי לא משתווה לזו של עכבר מחשב. עבודת השרטוט והציור בלוח גרפי בעזרת עט מגע דיגיטלי מרגישה טבעית והיא הרבה פחות מגושמת מזו של עכבר המחשב ולכן גם מביאה לתוצאות המדויקות ביותר.

 

אז עם מגוון שרק הולך וגדל, איך תדעו איזה לוח גרפי לבחור? בשביל זה אנחנו פה, והכנו לכם רשימה של כמה מהדברים החשובים ביותר שצריך לשים לב אליהם לפני שרצים לרכוש לוח גרפי. מוכנים? קדימה.

 

תקציב – אי אפשר להתחיל לצמצמם אפשרויות בלי לדעת מה התקציב שעומד לרשותכם. החדשות הטובות הן שלא מדובר במוצר יקר במיוחד. אפשר למצוא לוחות גרפיים החל מ 300 ש"ח. כמובן שככל שתעלו בכמות הפיצ'רים יעלה המחיר והוא יכול להגיע גם עד 5000 שקלים. חשוב לכור למה נועד הלוח עבורכם ולא לרוץ לרכוש בהכרח את ה"צעקה האחרונה". לא תמיד היקר יותר יהיה זה שיתאים עבורכם.

 

מהות השימוש – חשוב מאוד שתבינו עם עצמכם למה אתם צריכים את הלוח הגרפי, מה השימוש העיקרי שיהיה לו, ובקיצור מה הצורך שלכם בו. ישנם שני סוגים של לוחות גרפיים: אחד עם מסך תצוגה והשני ללא מסך תצוגה. ללוחות גרפיים יש כמה שימושים עיקריים:

 

עיצוב גרפי – השימוש המובל מאליו כמובן. לוח גרפי מאפשר למעצבים גרפיים להגיע לדיוק מרבי באיורים, אנימציות ופרטי עיצובים מורכבים.

 

אדריכלות ועיצוב פנים –  כמו מעצבים גרפיים גם אדריכלים ומעצבי פנים נעזרים בלוח גרפי כדי לשרטט או ליצור מודלים ממוחשבים ברמת דיוק גבוהה במיוחד. אם זאת המטרה שלכם, חשוב מאוד לבדוק שהלוח הגרפי שתרצו יודע לתמוך בתוכנות אדריכלות.

 

עבודה משרדית שוטפת – כן, זה אולי נשמע מופרך אבל לוח גרפי יכול להקל ולקצר זמני עבודה. מבניית גרפים וטבלאות ועד חתימות דיגיטליות. לוח גרפי ימיר את כל אלו בקלות לקובץ דיגיטלי.

 

גודל – שלא כמו בטאבלט רגיל, בלוח גרפי חשוב לשים לב לגודל משטח העבודה ולא לגודל הכללי של הלוח. ותזכרו שלא תמיד הלוח הגדול ביותר יהיה לכם הטוב ביותר. אם אתם צריכים לוח גרפי יהיה קל לנשיאה וילך אתכם לכל מקום, ייתכן שדווקא לוח בגודל בינוני (8 אינץ') יוכל להספיק לכם.

 

קישוריות – זה לא משנה אם בחרתם בלוח גרפי עם או לבי מסך תצוגה, בסופו של יום, תרצו להעביר את היצירות שלכם למחשב האישי. רוב הלוחות מתחברים לרשת WIFI ודרכה תוכלו להבעיר את הקבצים שיצרתם, המתקדמים יותר מגיעים גם עם קישורית Bluetooth מובנית ואחרים יתחברו בחיבור חוטי רגיל.

 

פיצ'רים ותוספות – בכל לוח גרפי תוכלו למצוא את הייחודיות שלו, החל מעט חדשנית ועד מסכי מולטי-טאץ'. כל בחירה של תוספות כזו או אחרת צריכה להתאים לתקציב ולצורך שלכם.

שאלות ותשובות על לוח גרפי

מה ההבדל בין טאבלט רגיל ללוח גרפי?

מדובר בשני מוצרים שונים לשתי מטרות שונות. טאבלט רגיל משמש לרוב כתחליף למחשב. כלומר, למשחקים, לגלישת אינטרנט וכן, לפעמים גם לציור, אבל לא ברמת דיוק ולא בצורה מקצועית. לוח גרפי מיועד לציור, אנימציה, שרטוט ועוד, שמצריכים רמת דיוק גבוהה במיוחד. בלוח גרפי נשתמש בעט דיגיטלי שמאפשרת ציור עד לרמת הפרטים בקטנים ולאחר השלמת המשימה נעביר את הקובץ למחשב. בנוסף, אם בחרתם בלוח גרפי ללא תצוגה, תצטרכו לעבוד עם מחשב צמוד. כלומר,  הלוח הגרפי משמש רק כמשטח עבודה אך בפועל את הפעולות (השרטוטים או הציורים) תראו במסך מחשב רגיל תוך כדי עבודה.

מה המחיר של לוח גרפי?

קשה להגיד בדיוק מה מחיר של לוח גרפי, אבל המחירים הממוצעים נעים בין 2000-300 שקלים. מחיר לוח גרפי ישתנה בהתאם לגודל המסך ולתכנות ספציפיות כמו האם הוא כולל מסך תצוגה או לא, ואם אילו קישוריות הוא מגיע, וכמובן האם מדובר בהוצאה מיוחדת (special edition) . המחיר יהיה תלוי בעיקר בצורך שלכם. תוכלו בקלות למצוא לוח גרפי באיכות טובה במחיר שנע סביב 500 שקלים.

איזה חברות נחשבות הטובות ביותר בשוק?

יש כיום בשוק שתי חברות שתופסות את ראש הרשימה: WACOM  שנחשבת למובילה בתחום ומביאה את מיטב הטכנולוגיות והתכונות המתקדמות, אך גם עולה בהתאם. אחריה ברשימה תמצאו את חברות Huion ו- XP-Pen  שמציעות לוחות גרפים איכותיים במחירים נגישים לכל כיס ותתאים בעיקר למעצב המתחיל.