מקדחה אלחוטית מומלצת – סקירת 4 מקדחות אלחוטיות הטובות ביותר ב2024 | Finder

מקדחות אלחוטיות מומלצות  שיהפכות כל פעולת קדיחה לפשוטה יותר – מעולות גם למגזר העסקי וגם למגזר הפרטי

icon pos_1

ניתחנו

7 סקירות

ו-

613 ביקורות

בתחום

כלי עבודה

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מקדחות מומלצות 2024

מקדחה חשמלית אלחוטית פועלת עם סוללה נטענת, ולכן לא צריך לחבר אותה לחשמל בזמן העבודה. רבים בארץ נוהגים לכנות מקדחות אלחוטיות בשם "מברגה" ואמנם כלי זה יכול לשמש גם לקידוח וגם כ"מברג חשמלי".

 

סקירה זו תסייע לכם להבין אם אתם צריכים מקדחה חשמלית אלחוטית שיכולה לשמש גם כמקדחה חזקה (או שמספיקה לכם מקדחה אלחוטית שתשמש בעיקר כמברגה) וגם לדעת איך לבחור את הדגם המספק מענה מיטבי לצרכיכם.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

מקדחה חשמלית היא כלי חובה לכל חובב של פרויקטים בסגנון "עשה זאת בעצמך", כמו גם לבעלי מקצוע העוסקים בבניה, התקנות, שיפוצים וכד'. לפני כעשור, לאחר שכבר היו בנמצא מברגים חשמליים (המכונים גם מברגות), הופיעו מקדחות חשמליות אלחוטיות המאפשרות לבצע קידוחים בכל מקום גם אם אין שקע חשמלי קרוב מספיק.כיום ישנן מקדחות אלחוטיות חזקות מאוד שיכולות להחליף מקדחות המוזנות מרשת החשמל אולם רוב המקדחות האלחוטיות עדיין משמשות בעיקר כמברגות, כתחליף למברגים ידניים או לביצוע קידוחים פשוטים.

לוגו של הסקירה

העוצמתית ביותר: מקדחה אלחוטית DCD996P2 של DeWalt

מתאימה למי שצריכים מקדחה אלחוטית שיכולה לקדוח לא פחות טוב ממקדחה חשמלית חזקה מן הסוג שמחברים עם כבל לשקע חשמל. כלי עבודה מעולה שנמכר במחיר המשקף זאת.

DCD996P2 של DeWalt

4.5 15

מקדחה אלחוטית עוצמתית לא פחות ממקדחה חשמלית עם כבל

יתרונות

סוללה חזקה במיוחד, מנוע חזק ועמיד, תאורת לד מצוינת, תמסורת לשלוש מהירויות, רטט לקידוח בקיר, בטון או אבן

חסרונות

יקרה יחסית

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- עמיטל
קנה עכשיו ב- בראנד

ה- DCD996P2 של DeWalt היא מקדחה אלחוטית מעולה לכל הדעות. מפרט טכני מרשים של כלי המיוצר על ידי חברה מובילה אינו מותיר מקום לספק, מדובר בכלי עבודה חזק, אמין ונוח לשימוש שיאפשר לכם לבצע קידוחים ממש כמו מקדחה חזקה המחוברת עם כבל לשקע חשמל. המקדחה מגיעה עם שתי סוללות ליתיום איון מתקדמות מספקות מתח 20 וולט והספק של 5 אמפר שעה (ניתן להשיג דגם זה גם עם סוללות 18 וולט).
מנוע Brushless (ללא פחמים) חזק ועמיד מבטיח לא רק קידוח באיכות שלא תבייש אף מקדחה חוטית אלא גם אמינות ועמידות לאורך שנים רבות (בטיפול מתאים, תחזוקה ועבודה מקצועית כמובן).  תאורת הלד המגיעה עם המקדחה היא מצוינת ומאפשרת לראות מה עושים גם כאשר עובדים במקום סגור וחשוך.

 

מקדחה אלחוטית זו נמכרת בארץ במחיר הנע סביב 1,700 שקלים, מחיר שאולי לא כדאי לשלם אם מספיקה לנו מקדחה אלחוטית בעלת ביצועים צנועים יותר.

 

הפוטר מתאים למקדחים בקוטר עד 12.7 מ"מ (חצי אינץ'), ניתן לבחור בין שלושה טווחי מהירויות (עד 450, עד 1300 ועד 2000 סיבובים לדקה). המקדחה מגיעה עם פונקציית רטט שתאפשר גם קידוח במשטחים קשים ומאתגרים כמו בטון ואבן, ועם מומנט פיתול 95Nm.

לוגו של הסקירה

ביצועים שמצדיקים את המחיר: מקדחה אלחוטית של Bosch GSB 180-LI 19F8.3

מקדחה אלחוטית חצי מקצועית, משקל נמוך (רק 1.64 ק"ג) והנדסת אנוש מעולה הופכים אותה לנוחה מאוד לעבודה. חזקה מספיק עבור רוב המשימות אבל עלולה להתגלות כבחירה לא מספקת כאשר מדובר בקידוחים מאתגרים.

Bosch מדגם GSB 180-LI 19F8.3

4.5 15

נוחה, ידידותית ומספקת יופי של עבודה בפרויקטים שמתאימים לה

יתרונות

קלת משקל, מגוונת באופן ההפעלה, הנדסת אנוש מעולה, תמורה נהדרת למחיר

חסרונות

לא מתאימה לקידוחים מאתגרים, מחיר לא נמוך (אם כי לטעמנו מצדיק את עצמו)

קנה עכשיו ב- tools online
קנה עכשיו ב- ממשר

חברת Bosch נחשבת ליצרנית מובילה של כלי עבודה חשמליים עבור בעלי מקצוע וחובבי "עשה זאת בעצמך" כאחד. דגמים רבים של מקדחות אלחוטיות מבית Bosch משמשים את בעליהם היטב ולמשך שנים רבות. ה- GSB 180-LI 19F8.3 היא דגם מוצלח במיוחד של Bosch, היא עולה אולי קצת יותר ממקדחות אלחוטיות בעלות מפרט דומה אבל האיכות המוכרת של Bosch והנדסת האנוש המעולה הם ערובה לכך שלא תצטערו שבחרתם בה.

 

עוד לפני שנתחיל בסקירה הפונקציונאלית, חשוב לציין את הנדסת האנוש של מקדחה אלחוטית זו, המספקת עבודה נוחה במיוחד. מדובר במקדחה אלחוטית קלת משקל במיוחד, בפרט כשמשווים את המשקל לעוצמת הפעילות של הכלי. אורכה של המקדחה רק 18.9 ס"מ, מה שהופך אותה לאחת המקדחות האלחוטיות הקומפקטיות והנוחות ביותר לתפעול.

 

המקדחה מגיעה עם שני טווחי מהירות לעבודה (עד 500 סל"ד ועד 1,900 סל"ד).

 

סוללת הליתיום איון המתקדמת מספקת מתח 18 וולט שהמנוע החזק מתרגם למומנט פיתול מקסימלי של 54 Nm. הפוטר מתאים למקדחים עד 13 מ"מ ויכול להסתובב במהירות מרבית של 1,900 סל"ד. רטט בקצב של עד 27,000 הלימות בדקה (bpm) מאפשר, על פי נתוני היצרן, קידוח גם דרך אבן קשה – לפי הנתונים המפורסמים היא מתאימה ליצירת קדחים בקוטר של עד 35 מ"מ בעץ ועד 10 מ"מ בברזל ובאבן (כולל קירות, בטון וכד'). סקירות וביקורות של משתמשים חובבים ומקצועיים מעידים על כך שבקידוח דרך בטון, אבן וחומרים קשים – מקדחה זו נופלת באיכותה ביחס למקדחות חוטיות ואלחוטיות אחרות, ופחות מתאימה לקידוחים דרך חומרים קשים בעובי של מעל חמישה ס"מ.

לוגו של הסקירה

הכי פופולארית בארץ – מקדחה אלחוטית MAKITA מדגם DDF453RYE

מקדחה אלחוטית מבית טוב, שמבטיחה לא מעט ביחס למחיר אבל מקיימת, לדעתנו, הרבה יותר. נוחות תפעול ואמינות הופכים אותה לאחת המקדחות האהובות בישראל.

MAKITA מדגם DDF453RYE

4.5 15

מקדחה אלחוטית עם מפרט בסיסי צנוע שמתפקדת היטב ומספקת תמורה מעולה ביחס למחיר

יתרונות

מחיר נמוך, איכות טובה, יצרן איכותי, ביצועים מפתיעים, מגיעה עם שתי סוללות

חסרונות

אין תאורה מובנית, כבדה

קנה עכשיו ב- בראנד
קנה עכשיו ב- tools online

Makita מוכרת בכל רחבי העולם כיצרנית מובילה של כלי עבודה חשמליים. בישראל, מקדחות אלחוטיות של מקיטה משרתות היטב בעלי מקצוע רבים וגם קהל גדול של חובבי עשה זאת בעצמך.

 

למרות מפרט צנוע יחסית של ה- DDF453RYE מקדחה אלחוטית זו הפכה לאחת הפופולאריות ביותר בארץ, זאת מכיוון שבחנויות רבות היא נמכרת במחיר שווה לכל נפש (סביב 350 ₪) וכך יוצא שהיא מספקת תמורה מעולה ביחס לעלות. משקל 1.8 ק"ג, מתח סוללה 18 וולט, מומנט פיתול מרבי 42 Nm, מהירות סיבוב מרבית 1200 סל"ד (בחלוקה לשני טווחים, עד 400 סל"ד ועד 1,200 סל"ד), הספק 1.5 אמפר שעה, 16 מצבי מצמד, מגיעה עם מספר ביטים אבל יש לרכוש מקדחים בנפרד.

לוגו של הסקירה

בסיסית, זולה וטובה: מקדחה אלחוטית מדגם WX170 של WORKS

מי שיכולים להסתפק במקדחה אלחוטית ללא רטט, שתשמש בעיקר כמברגה ולקידוחים פשוטים בעץ ומתכת, יגלו שה- Worx WX170 עשויה להיות בחירה טובה מאוד למקדחה אלחוטית באוסף כלי העבודה שלהם.

WX170 של WORKS

4.5 15

מי שמחפש מקדחה בסיסית במחיר נוח לפרויקטים פשוטים, זו המקדחה עבורו

יתרונות

זולה, קלה ונוחה לתפעול, אמינה

חסרונות

מפרט טכני צנוע, כבדה, מגיעה עם סוללה אחת בלבד

קנה עכשיו ב- בראנד
קנה עכשיו ב- עמיטל

כלי העבודה החשמליים של Worx מוכרים בארץ כאופציה משתלמת לכלים יקרים יותר מבית Bosch או Makita למשל. ה- WX170 היא מקדחה אלחוטית בסיסית, ללא רטט או פנס מובנה. היא מגיעה עם סוללה אחת בלבד אבל עם מטען מהיר (כך, בעבודה ממושכת של כמה שעות, נחוצות הפסקות קצרה בלבד לטעינה). הסוללה מספקת מתח של 20 וולט והספק של 1.5 אמפר שעה. מצמד עם 15 מצבים, מומנט פיתול מקסימלי צנוע של 30Nm וקוטר קידוח מרבי של 25 מ"מ בעץ ו- 10 מ"מ במתכת.

 

מדובר במקדחה נוחה מאוד לתפעול, על אף המשקל היחסית כבד שלה הנדסת המשתמש שלה מפתיעה והיא מספקת אחיזה טובה ושליטה נוחה, לביצועים מדויקים במהלך העבודה.

 

מקדחה אלחוטית זו נמכרת בארץ במחיר הנע סביב 300 שקלים, מה שהופך אותה לקניה מוצלחת עבור מי שמספיקים להם הביצועים שהיא מספקת.

סיכום

איך לבחור מקדחה אלחוטית?
כאמור, מקדחה אלחוטית מכונה לא פעם מברגה, זאת משום שמדובר בכלי שניתן לחבר אליו לאו דווקא מקדח אלא גם "ביט" (ראש דומה לשל מברג) במגוון כמעט אין סופי של סוגים, ולהשתמש בו כדי להבריג ברגים פנימה או החוצה (לחזק או לשחרר).

 

הלכה למעשה מקדחות אלחוטיות משמשות להברגה יותר מאשר לקידוח. עם זאת, בנסיבות מסוימות, בהחלט ייתכן שנחוצה מקדחה חשמלית אלחוטית חזקה שתעניק לנו יכולת קידוח בעץ, מתכת, פלסטיק ואפילו אבן (בקידוח אל תוך קירות למשל), עד קוטר כזה או אחר ודרך עובי חומר מקסימלי כזה או אחר.

 

בבואנו לבחור מקדחה חשמלית נטענת חשוב לדעת מה אנו מצפים שכלי העבודה החדש שלנו יעשה עבורנו. אם כבר יש ברשותנו מקדחה חשמלית אותה מחברים עם כבל לשקע חשמל, אם אנו מתכוונים להמשיך לקדוח עם מקדחה זו ואיננו צופים שנצטרך לבצע קידוחים במקום בו אין שקע חשמלי קרוב מספיק, הרי שנוכל להסתפק במקדחה חשמלית אלחוטית בעלת מפרט טכני צנוע. לעמת זאת, אם אנו רוצים להיות מסוגלים לקדוח, ולא רק להבריג, בלי לחבר מקדחה לשקע חשמל, הרי שנצטרך להשקיע סכום גדול יותר ולהצטייד במקדחה אלחוטית בעלת מפרט מתאים.

 

לאחר שברור לנו מה אנחנו צריכים שהמקדחה האלחוטית החדשה שלנו תוכל לעשות, נותר רק לאסוף מידע אודות דגמים הבאים בחשבון (מבחינת תקציב למשל).

 

חשוב לדעת להשוות מפרטים טכניים (להבין את הנתונים החשובים במפרט, כגון מתח סוללה, הספק עבודה, גודל הפוטר ועוד). בנוסף יש להכיר את היתרונות והחסרונות של דגמים המספקים מענה טוב לצרכינו ולקחת בחשבון משתנים נוספים כגון היקף אחריות יצרן וספק. לאחר צמצום הרשימה, מומלץ להתרשם מחוות דעת של מי שכבר קנו ומשתמשים במקדחה אלחוטית מן הסוג שאנו שוקלים לרכוש.