מברגה מומלצת: 6 מברגות אימפקט מומלצות ביותר לשנת 2024 | Finder

בין אם אתם צריכים להציב קורות עץ, לתקן מכוניות, או להבריג ברגים בכל סוג משטח אחר כחלק מהעבודה שלכם, או שאתם פשוט רוצים לבנות כמה פרויקטים בבית בעצמכם, אני משוכנע שתצליחו למצוא ברשימה שלי מברגת אימפקט שתענה על כל הצרכים שלכם.

icon pos_1

ניתחנו

11 סקירות

ו-

1650 ביקורות

בתחום

כלי עבודה

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מברגות אימפקט מומלצות

בין אם אתם צריכים להציב קורות עץ, לתקן מכוניות, או להבריג ברגים בכל סוג משטח אחר כחלק מהעבודה שלכם, או שאתם פשוט רוצים לבנות כמה פרויקטים בבית בעצמכם, אנחנו מבטיחים לכם שתצליחו למצוא ברשימה הזו מברגת אימפקט שתענה על כל הצרכים שלכם. ואם אתם זקוקים דווקא למקדחה אלחוטית מומלצת – היכנסו לסקירה שלנו על מקדחות אלחוטיות >

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש מברגות המומלצות על ידי המומחים שלנו

המברגה הכי איכותית

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

המברגה הכי ידידותית למשתמש

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4 15

בדוק מחיר

בדוק מחיר

מברגה קטנה ונוחה

השווה מחיר

Makita XDT13Z
X

השוואת מחירים למוצר:

4 15

החיפוש אחר מברגת אימפקט שתיתן לכם את התמורה הכי גדולה עבור הכסף ותענה על כל הצרכים שלכם זה תהליך שיכול לקחת לא מעט זמן ומאמץ, במיוחד אם מעולם לא קניתם אחת בעבר ואתם לא ממש יודעים מה לחפש. מצד שני, להתחיל לקרוא עכשיו עשרות ביקורות וחוות דעת על מברגות אימפקט זה לא בדיוק משהו שהייתם רוצים או שמחים לעשות.

 

לאחר התייעצות עם מספר קבלני בניין ואנשי מקצוע שעובדים עם מברגות אימפקט כבר עשרות שנים, מצאנו מה הכי מומלץ, ולאילו צרכים מתאימות אילו מברגות.

 

שלושת הדברים הכי חשובים שכדאי לשים לב אליהם כשרוצים לקנות מברגת אימפקט הם: מומנט מרבי (Torque), עוצמת הסוללה, ומספר סיבובים לדקה (RPM). באופן כללי, ההמלצה היא לבחור מברגת אימפקט עם מינימום 135Nm דירוג מומנט מירבי – כך תבטיחו שתהיו מסוגלים להבריג ברגים תעשייתיים גדולים לכל סוג משטח, להציב קורות, ולבצע תיקונים ופרויקטים בבית ובעבודה בקלות וביעילות.

לוגו של הסקירה

האיכותית ביותר – מברגת אימפקט Milwaukee דגם M18FID

עם שילוב מנצח של גודל פיזי קטן יותר ועוצמה רבה יותר מקודמותיה, ה-M18FID של Milwaukee היא מברגת אימפקט חדישה ואיכותית במיוחד שלא מאכזבת.

מברגת אימפקט Milwaukee M18FID

4.5 15

מברגת אימפקט מעולה יחסית למחיר שלה, בעלת מנוע נטול פחמים ומשקל נמוך מאוד, ומספקת ביצועים מעולים עם נוחות מירבית.

יתרונות

שוקלת רק 1.2 קילו

5 שנות אחריות

4 מצבי מהירות ליעילות ולשיפור חיי סוללה

חסרונות

כפתור רוורס נתקע לפעמים

משתמשים מדווחים שמצבי מהירות לא מדויקים

קנה עכשיו ב- Last Price

מברגת אימפקט Milwaukee M18FID היא הדגם החדש ביותר בסדרת הדגל של חברת Milwaukee למברגות אימפקט בעלי מנועים נטולי פחמים, והיא משלבת את כל היתרונות של קודמותיה עם חידושים טכנולוגיים שמוסיפים רק טוב.

 

שינוי משמעותי מאוד נעשה בעיצוב של ה-M18FID כדי שהיא תרגיש נוחה יותר ביד המשתמש (בין אם מדובר בגבר או באישה), תהיה ארגונומית יותר, ובעיקר כדי לאפשר לכם להחזיק אותה לאורך זמן רב יותר בלי להתעייף. בנוסף, Milwaukee הצליחה לקצץ במימדי המברגה והפכה אותה לקומפקטית, קטנה וקלה אפילו יותר מהדגמים הקודמים, אז לא תהיה לכם בכלל בעיה להכניס אותה לחללים צפופים ולהבריג ברגים בזוויות מסובכות.

 

אל תתנו למשקל ולגודל של ה-M18FID להפחיד אתכם – מדובר באחת מהמברגות אימפקט הכי חזקות ברשימה שלי, עם מנוע שמסוגל להגיע ל-200Nm מומנט מירבי. למברגה יש 4 מצבי מהירות ועוצמה שונים שמתאימים לכל שימוש, ומאפשרים לכם לעבוד ביעילות ובזהירות (במצב מספר 3 המברגה כל כך מהירה שראשי ברגים קטנים עשויים להישבר בקלות, אז כדאי מאוד להתאים את המהירות לאופן השימוש). מצב 4 של המברגה הוא פיצ'ר מיוחד ל-M18FID. במצב זה המברגה מגבירה את קצב הסיבוב בהדרגתיות עד למהירות המירבית, ולקראת סוף ההברגה מורידה את המהירות באופן אוטומטי לקצב הידוק כדי למנוע שחיקה של הברגים ולהבטיח מקסימום יעילות.

 

עם משקל נמוך מאוד וחיי סוללה ארוכים, ה-M18FID של Milwaukee היא מברגת אימפקט מעולה לשימוש ביתי, ובזכות המנוע הכל כך עוצמתי שלה היא אפילו מתאימה לעבודות בנייה מקצועיות. בנוסף לכל היתרונות שרשמתי, היא מגיעה עם 5 שנות אחריות מהיצרן כך שאתם יכולים להשתמש בה ללא דאגה בכלל. מבחינת המחיר, ה-M18FID היא אחת מהמברגות היקרות ברשימה שלי, אבל אם תבחרו להשקיע בעצמכם ולקנות אותה, אני יכול להבטיח לכם שלא תתחרטו על זה לרגע.

לוגו של הסקירה

הכי ידידותית למשתמש – מברגת אימפקט Bosch דגם GDR18V-LI

מתאימה גם למתחילים וגם למקצוענים, ה-GDR18V של Bosch חזקה מספיק לכל משימה, בין אם אתם רוצים לבנות פרויקטים בסגנון עשה-זאת-בעצמך (DIY) או להשתמש בה בעבודות בניין מקצועיות.

Bosch GDR18V-LI

4 15

אפילו אם לא הייתה לכם מברגת אימפקט מעולם, אתם תתרגלו ל-GDR18V של Bosch תוך דקה ותוכלו להתחיל לבנות פרויקטים במהירות...

יתרונות

עוצמתית (160Nm)

פנס מובנה

קלה לתפעול

חסרונות

יחסית כבדה (1.7 קילו)

קנה עכשיו ב- KSP
ללא סוללה
קנה עכשיו ב- KSP

כמו עם כל מוצר של חברת Bosch, גם מברגת אימפקט GDR18V היא מוצר איכותי מאוד שתוכנן עם דגש רב על נוחות המשתמש. המברגה עוצמתית מספיק לבצע כל משימה על כל סוג משטח, וכל כך פשוט להשתמש בה שאפילו מתחיל גמור שמעולם לא השתמש במברגת אימפקט יצליח ללמוד איך להשתמש בה כמעט מיד.

 

ה-GDR18V של Bosch נוחה מאוד, ואפילו שמדובר במברגת אימפקט הכי כבדה ברשימה שלי (1.7 קילו), אפשר להשתמש בה לאורך זמן כמעט מבלי להתעייף בזכות העיצוב המעולה של ידית האחיזה. Bosch הצליחה להוריד מאוד את עוצמת הרטט המורגשת במהלך העבודה עם ה-GDR18V, מה שמוסיף עוד יותר לנוחות המשתמש, ומפחית את הסיכוי לקבל פציעות עבודה שעשויות להיגרם משימוש בכלי עבודה שרוטטים בחוזקה.

 

ה-Bosch GDR18V היא מברגת אימפקט עוצמתית מאוד, עם 200Nm מומנט מירבי,. בזכות פטנט מיוחד של Bosch, סוללת המברגה לא מתחממת יתר על המידה גם לאחר עבודה מאומצת, כך שאפשר לעבוד איתה לאורך זמן רב כמעט בלי הפסקה. בנוסף, יש ל-GDR18V פנס LED חזק מאוד שיאפשר לכם לעבוד במקומות חשוכים.

 

בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מברגת אימפקט שיכולה לעשות הכל (גם פרויקטים עשה-זאת-בעצמך וגם עבודה מקצועית), לא שוברת את הכיס, ומיוצרת על ידי חברה אמינה במיוחד –ה-Bosch GDR18V היא בחירה מצוינת עבורכם.

לוגו של הסקירה

במקום השני והמכובד – מברגת אימפקט Makita דגם XDT13

מברגת אימפקט XDT13 של Makita מהירה יותר ובעלת מומנט מירבי גבוה יותר מקודמותיה, והיא אחת מהמברגות אימפקט הטובות ביותר שתוכלו למצוא בטווח המחירים שלה.

מברגת אימפקט Makita XDT13

4 15

קטנה יותר פיזית מהדגמים הקודמים, אבל היא עוצמתית יותר מכולן ומכילה הכי הרבה יותר פיצ'רים, מה שהופך אותה לאחת המברגות...

יתרונות

4 מצבי מהירות

מנוע נטול פחמים

סוללה מחזיקה לאורך זמן

חסרונות

יקרה יחסית

Makita XDT13Z
קנה עכשיו ב- Amazon

מברגת אימפקט XDT13 של Makita מיוצרת ביפן, בנויה מחלקים איכותיים מאוד, ומלאה בפיצ'רים שימושיים במיוחד שמקלים על העבודה. המברגה עצמה שוקלת 1.5 קילו, אז היא לא המברגה הכי קלה שיש לי ברשימה, אבל היא עדיין קטנה מספיק להיות מתאימה לשימוש בחללים צפופים וצרים, ובזכות ה-LED המובנה תוכלו לראות כל מה שאתם עושים גם בחדרים ופינות חשוכות.

 

המנוע של ה-XDT13 הוא מנוע נטול פחמים, מה שאומר שהוא מספק יותר מומנט ביעילות רבה יותר וצורך הרבה פחות סוללה לאורך זמן. תוכלו להשתמש ב-XDT13 למשך זמן רב בלי שתצטרכו לדאוג שהסוללה שלה תיגמר, והכוח שהיא מספקת לא ייפגע לאורך השימוש. בנוסף, על הסוללה נמצאות 3 נורות שמציגות את רמת הטעינה שנשארה לכם כדי שתדעו מתי כן כדאי להטעין.

 

ל-Makita XDT13 יש 170Nm מומנט מירבי, ותוכלו לבחור בין 4 מצבי מהירות ועוצמה שונים כדי להתאים את העוצמה לאופן השימוש. לדוגמא, כדי להבריג למשטחי עץ ולחסוך בזמן, תוכלו לכוון את המברגה למהירות הגבוהה ביותר כדי לחסוך בזמן, ולכוון למהירות נמוכה אבל חזקה יותר כדי להבריג למשטחי מתכת. בנוסף, ל-XDT13 יש פיצ'ר מיוחד שמאט את הסיבוב לקראת סוף ההברגה כדי למנוע שחיקה של הבורג.

 

ה-XDT13 היא מברגת אימפקט מעולה ושימושית מאוד, וכשניסיתי להחליט בינה לבין ה-Dewalt DCF885C2, התקשיתי מאוד להכריז מי מהן באמת טובה יותר. בסופו של דבר המחיר של ה-XDT13 היטה את התחרות לטובת ה-Dewalt. גם אנשי המקצוע שהתייעצתי איתם הסכימו שה-XDT13 של Makita היא מברגת אימפקט מצוינת שתשמש אתכם מעולה לכל מטרה, אבל ה-DCF885C2 של Dewalt עדיין מנצחת אותה.

לוגו של הסקירה

המומלצת ביותר – מברגת אימפקט Dewalt דגם DCF885C2

Dewalt היא אחת החברות הטובות בעולם לכלי עבודה, ומברגת אימפקט DCF885C2 מייצגת אותה בכבוד עם מנוע עוצמתי, פיצ'רים מתקדמים, וביצועים מעולים.

מברגת אימפקט Dewalt DCF885C2

4 15

מברגת אימפקט סופר קלה, נוחה, וחזקה שמתאימה לכל מטרה, גם למתחילים וגם למקצוענים.

יתרונות

עוצמתית (160Nm)

קומפקטית

שוקלת 1.3 קילו

חסרונות

הסוללה לא מחזיקה זמן רב

קנה עכשיו ב- Amazon

מברגת אימפקט DCF885C2 של Dewalt היא מברגה קטנה פיזית, קלה ונוחה לשימוש, ויש לה מספיק כוח לאפשר לכם לבנות בהצלחה כל פרויקט ביתי במהירות ובמינימום מאמץ, ולבצע כל משימה בעבודה ביעילות רבה.

 

ל-DCF885C2 של Dewalt יש מערכת תפיסה משושית אוטומטית, מה שאומר שתוכלו לתפוס ביט, מקדח, או בורג בקלות רבה, בלי שתצטרכו להשתמש בכלי נוסף להדק את התפיסה. פיצ'ר זה יחסוך לכם זמן וכאב ראש, ואפילו יאפשר לכם להחליף ראשים עם יד אחת בלבד.

 

מברגת אימפקט DCF885C2 של Dewalt עובדת טוב על כל סוגי המשטחים, בין אם מדובר במתכת, עץ, או כל חומר אחר. בזכות העובדה שהמברגה קטנה יחסית, תוכלו להשתמש בה גם בחללים צפופים וקטנים ולהדק בהצלחה ברגים מכל זווית. בנוסף לכך, למברגה יש אורות LED מובנים כדי לאפשר לכם לראות בדיוק מה אתם עושים גם בחדרים חשוכים.

 

המברגה מגיעה עם מזוודה קשיחה שניתן לשים בה את המטען, את הסוללות הנוספות ואת המברגה עצמה, וכך לאחסן את הכל בנוחות לאורך זמן. בנוסף, ה-DCF885C2 מגיעה עם 3 שנות אחריות מהיצרן.

 

מברגת אימפקט Dewalt DCF885C2 מספקת ביצועים מעולים באופן עקבי ובזכות המשקל שלה היא מתאימה לשימוש גם לגברים וגם לנשים. אם אתם קונים מברגת אימפקט בפעם הראשונה, אני חושב שאין מברגה שתיתן לכם תמורה טובה יותר עבור הכסף שלכם. מבחינתנו, ולדעת כל אנשי המקצוע שהתייעצנו איתם, זו חד משמעית המברגת אימפקט הטובה ביותר.

לוגו של הסקירה

הכי מתאימה ל-DIY – מברגת אימפקט Ridgid דגם GEN5X R86035

ה-GEN5X R86035 של Ridgid היא מברגת אימפקט חזקה שפועלת בדיוק רב, מה שהופך אותה לבחירה הטובה ביותר אם אתם רוצים להימנע כמה שאפשר מלפגוע במשטח שמסביב לבורג.

מברגת אימפקט Ridgid דגם GEN5X R86035

4 15

מברגת אימפקט שנותנת לכם שליטה מרבית על עוצמת ההברגה, וכך מאפשרת לכם לבצע עבודות מדויקות במהירות

יתרונות

אחריות מוגבלת לכל החיים

מספר מצבים לשליטה במהירות ובעוצמה

חסרונות

מנוע עם פחמים

סוללות חלופיות יקרות

Ridgid R860054 GEN5X
קנה עכשיו ב- Amazon

ה-R86035 של Ridgid מפעילה הרבה מאוד כוח כלפי מטה, וקפיץ פנימי מסובב במהירות שיא את ראש המברגה. הכוח הסיבובי הזה מופעל בדיוק רב, והוא מתאים במיוחד כדי להבריג ברגים במהירות למגוון משטחים או כדי להוציא ברגים תקועים או קפואים.

 

ל-R86035 יש כמה מצבי מהירות שמתאימים לסוגי משטחים שונים, מה שמאפשר לכם לעבוד איתה גם עם משטחי עץ וקורות, וגם עם משטחי מתכת במקרה שאתם רוצים לעבוד על המכונית שלכם לדוגמא. בנוסף, יש לה פנס מובנה חזק מאוד שניתן להשתמש בו אפילו כשהמכונה לא פועלת, דבר שימושי מאוד אם אתם עובדים באזורים חשוכים.

 

מברגת אימפקט Ridgid R86035 בעלת עיצוב ארגונומי שנועד למנוע בעיות או פציעות עבודה ידועות אצל אנשי מקצוע שמשתמשים בכלי עבודה שרוטטים בחוזקה. נוח מאוד להחזיק את המברגה, גם לאורך זמן, ובזכות העובדה שהיא פועלת באופן מדויק ויעיל מאוד, הרטט שלה סביר למדי ולא גורם לזרמים ביד. יתרון ענק נוסף שיש ל-R86035 בהשוואה למברגות אימפקט אחרות הוא הסוללה שלה. הסוללה נטענת לגמרי תוך 25 דקות בלבד, ומחזיקה לזמן רב מאוד.

 

ה-R86035 של Ridgid היא לא המברגת אימפקט החזקה ביותר ברשימה שלי, אבל היא מתאימה מאוד לשימוש בינוני-קל, בין אם מדובר בפרויקטים עשה-זאת-בעצמך בבית שלכם, בתיקון המכונית שלכם, או לעבודות נקודתיות של נגרים בסדנא שלהם או בביקור בית אצל לקוח. בנוסף, העובדה שהיא תוכננה במיוחד כדי להקל על תסמיני עבודת רטט מאומצת הופכת אותה לבחירה מעולה אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם שומרים על עצמכם במהלך העבודה.

לוגו של הסקירה

המשתלמת ביותר – מברגת אימפקט Bosch דגם GDR12V

מברגות אימפקט קטנות של 12V הן כלי שימושי מאוד לכל מקרה שצריך לתקן או להחליף משהו בבית, וה-GDR12V של Bosch היא דוגמא מושלמת לכך. מדובר במברגה שמסוגלת להתמודד בצורה מעולה עם מגוון רחב של תיקונים ועבודות בבית, והכל במחיר משתלם במיוחד.

מברגת אימפקט Bosch GDR 12V

4.5 15

אם אתם מחפשים מברגה כדי לבנות רהיטים, להתקין מדפים, ולתקן כמעט כל דבר פשוט בבית, ה-GDR12V של Bosch היא הבחירה...

יתרונות

קלה מאוד (0.96 קילו)

זולה

חסרונות

לא חזקה מספיק לעבודות רציניות (רק 107Nm)

הסוללה לא מחזיקה זמן רב

כולל 2 סוללות
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

מברגת אימפקט Bosch GDR12V אולי לא עוצמתית במיוחד, ומספר הסיבובים שלה לדקה נמוך בהשוואה לכל שאר המברגות אימפקט ברשימה שלי, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהתמורה לכסף פשוט אדירה. אתם רוצים לבנות ארון לחדר של הילדים? ה-GDR12V תעזור לכם להרכיב אותו במהירות שיא. נפל מדף במטבח וצריך להתקין אותו מחדש? היא תעשה את זה בשנייה. בורג השתחרר לכם ממכסה המכונית? אפילו בזה היא תוכל לעזור. מבחינת היחס בין שימושיות למחיר, אין ל-GDR12V של Bosch אף מתחרה אמיתית.

 

כן חשוב לי להבהיר שהמברגת אימפקט GDR12V של Bosch לא מתאימה לעבודות בנייה רציניות כמו שיפוץ כולל לחדר או בניית משטח דק בגינה, ובנוסף לכך היא מתקשה להדק ברגים גדולים מאוד. אם אתם מתכננים לבנות פרויקטים רציניים בבית או שאתם אנשי מקצוע ואתם רוצים מברגה שתשרת אתכם כל היום – אני ממליץ לכם להסתכל על ה-Dewalt DCF885C2 או ה-Makita XDT13 כאפשרויות יותר מתאימות לצרכים שלכם.

 

אז אם כל מה שאתם מחפשים זה מברגת אימפקט קלה מאוד ושימושית, שאפשר להחזיק בבית ולהשתמש בה במקרה הצורך, אני מבטיח לכם שאתם תהיו מאוד מרוצים עם ה-Bosch GDR12V.

איך בחרנו מברגה מומלצת מבין מאות המברגות בשוק

שאלה מעולה! אז בחירה של מברגה זו באמת משימה לא פשוטה. גם כי יש מלא אפשרויות וגם כי התשובה היא – שזה תלוי.

 

תלוי בתקציב, תלוי בטעם האישי, תלוי בנוחות השימוש, תלוי במותג – ותלוי בעוד מגוון רחב של פרמטרים נוספים שאת כולם כמובן בדקנו. סקרנו מאות מוצרים, חלקם בשימוש אישי, חלקם דרך נתונים אותם אספנו מפלטפורמות אינטרנטיות שונות והגענו למסקנות המוצגות כאן.

סיכום

מה זה מברגת אימפקט ולמה אתם צריכים כזאת?

השנה האחרונה אילצה את רובנו לשבת בבית לא מעט זמן וכך יצא שיותר ויותר אנשים החלו לבצע עבודות שונות בבית, כאלו שאולי בזמן רגיל היו קוראים לאיש מקצוע לבצע. ובזמן שכמעט כל אחד מאיתנו מחזיק מברגה רגילה, מברגת קלאץ' בשפה המקצועית, לביצוע עבודות מזדמנות בבית, את מברגות האימפקט פחות מכירים. אז מה זה בכלל מברגת אימפקט? מה ההבדל בינה לבין המברגה הרגילה שיש לכם בבית? למה כדאי לכם להחזיק אחת כזו? ואיך תבחרו מברגת אימפקט טובה בשבילכם? אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר בבלאגן ולענות לכם על כל השאלות. אנחנו מתחילים.

 

התפקיד של מברגת אימפקט ומברגה רגילה הוא זהה, להבריג את הבורג ביתר קלות בעזרת מנוע וראש מסתובב ולא ידנית. תזָכרו בפעם האחרונה שהברגתם בורג עם מברג, כשהבורג מגיע לסוף המסלול או נתקע במכשול קל נוצרת התנגדות. בהברגה ידנית קשה להתגבר עליה, תפקיד המברגה הוא להתגבר על המכשול הזה.

 

במברגת קלאץ' רגילה, בשלב שבו הבורג מגיע להתנגדות גבוהה מידי, מנגנון הקלאץ' מנתק את החיבור שבין המנוע לגיר בנקודת העוצמה המקסימלית שבחרתם ועוצר את מעבר הכוח מהמנוע לראש המברגה, שעלולה להרוס את ראש הבורג. כאן נכנסת מקדחת אימפקט. במקום ניתוק המנוע מראש המברגה, היא מגבירה עוצמה ומפעילה את מנגנון הפטיש שנותן מכות סיבוביות קצרות. הפעולה הזאת משיגה כוח סגירה גדול יותר. מברגת אימפקט עדיפה במקרים בהם צריך להבריג במקומות קשים כמו קיר בטון, עץ קשה ועבה וכו'.

 

וזה לא ההבדל היחיד. גם הצורה של שתי המברגות שונה. מברגת קלאץ' רגיל יכולה לשמש גם כמקדחה בגלל צורת הראש שלה. אפשר להחליף את ראש המברג בראש מקדח ולהשתמש בה לקדיחות קלות. היא כמובן לא תהיה בעוצמה של מקדח אבל בהחלט יכולה להיות מספיקה לעבודות יומיומיות. מברגת אימפקט לא תוכל להחליף את המקדח שלכם, אבל היא גם לא תהרוס את ראש הבורג כמו שמברגה רגילה תעשה. צורת הראש שלה, הפוּטר, דומה לצורה של מפתח בוקסות ומד מומנט ביחד, מה שמאפשר לה לאמוד את עוצמת הנעילה הדרושה לבורג מבלי להפעיל לחץ גבוה מידי או נמוך מידי.

 

איך לבחור מברגת אימפקט?

עכשיו, אחרי שהבנתם שאתם רוצים וצריכים מברגת אימפקט כתוספת לארגז כלי העבודה שלכם, אנחנו נעזור לכם להבין איך לבחור מברגת אימפקט שתהיה הכי טובה בשבילכם ותענה לכם על כל הצרכים שלכם. הכנו עבורכם מדריך לפני הקנייה. תמצאו פה את כל הדברים שצריך לדעת לפני שתרוצו לחנות הקרובה.

 

מנוע

אחד הדברים הראשונים שצריך לשים לב אליהם הוא המנוע. אם אתם מחפשים מברגת אימפקט חזקה חפשו מברגה עם מנוע  brushless- מנוע ללא מברשות/ מנוע ללא פחמים. מברגת אימפקט כזאת תהיה יקרה יותר אבל גם יעילה וטובה הרבה יותר והיא תחזיק מעמד לאורך זמן. המנועים האלו יודעים לעבוד בצורה יעילה יותר מבלי לאמץ את המנוע ומייצרים פחות חום.

 

עוצמת הברגה (מתח חשמלי – V)

מברגות אימפקט מגיעות בשתי עוצמות – V12 ו- V18. ככל שהמתח גבוה יותר המברגה תהיה חזקה יותר. שלא כמו בבחירת המנוע, במקרה הזה, לא בהכרח שתצטרכו לרכוש מברגה עם V18. עם מברגות V12 תוכלו לבצע את מרבית עבודות ההברגה בבית. אם אתם מנוסים יותר, וחובבי עבודות DIY כדאי לכם לשקול להחזיק מברגת אימפקט בעלת V18.

 

מספר סיבובים לדקה (סל"ד –  RPM)

רמת ה- RPM משפיעה על מהירות העבודה של המברגה, ולמרות שהרושם הראשוני הוא לקחת מברגה על סל"ד גבוה ככל הניתן, תזכרו שלא תמיד אתם צריכים את מירב העוצמה. כדי לעזור לכם לשלוט בעוצמה, מברגות אימפקט מגיעות עם מצבי מהירויות שונים לבחירה. רוב המברגות יגיעו עם 3 טווחי מהירות שונים, במתקדמות יותר תמצאו גם 4 מהירויות לשליטה מדויקת יותר. חלק מהמברגות מגיעות עם מצים מיוחדים לשליטה מרבית בהברגה על עץ קשה או מתכת. בחרו מברגה עם מצבי מהירויות שונים ובנוסף, בדגמים מתקדמים תמצאו בהדק ווסת מהירות שיתאים את מהירות הסיבוב בהתאם ללחץ שתפעילו עליו.

 

מומנט מהירות (Torque)

המומנט הוא גולת הכותרת של מברגות אימפקט וזו התכונה העיקרית שמבדילה בין מברגות רגילות ומברגות אימפקט. המומנט הוא בעצם הכוח של המברגה להתגבר על ההתנגדות של הבורג. ככל שהמומנט יהיה גבוה יותר, כך תוכלו להבריג ברגים עיקשים יותר בחומרים חזקים יותר. כדי לדעת מה גובה המומנט במברגת אימפקט שאתם מסתכלים עליה חפשו את הסימון Nm (ניוטון מטר), כך נמדד המומנט. באופן כללי, המומנט המינימלי המומלץ בבחירת מברגה הוא Nm135 כדי שתוכלו להתמודד עם סוגי משטחים שונים ולהבריג גם בורגי ג'מבו בלי בעיה.

 

נוחות שליטה

או במילים אחרות, עיצוב. לכל מברגת אימפקט יהיה כפתור קדימה/ אחורה והדק להפעלה כמובן. הסתכלו על מיקום הכפתור ביחס להדק, השימוש בכפתור צריך להיות נוח ופשוט בהזזת אצבע. חלק מהמברגות יגיעו גם עם כפתור נעילה לבטיחות. בדקו את צורת ידית האחיזה, וודאו שהיא ארגונומית. היא תהיה קצרה יותר מידי של מברגה רגילה בגלל הגודל שלה ולכן חשוב לוודא שהיה מעוצבת בצורה הנוחה ביותר לאחיזה בזמן עבודה.

 

על מה עוד כדאי להסתכל?

כל מברגה מגיעה עם הבונוס הייחודי שלה. חלקן יגיעו עם נורת לד שתעזור לכם להברגה במקומות חשוכים, חלקן עם סוללה נוספת וחלקן עם תפסן מיוחד לתלייה על חגורת העבודה כדי לוודא שהיא צמודה אליכם ומוכנה לשימוש בכל רגע. הסתכלו טוב על כל התוספות שמגיעות עם כל מברגת אימפקט ייתכן שזה יהיה הפריט המכריע בבחירת המברגה.

שאלות ותשובות על מברגות אימפקט מומלצות

יש לי מקדחה רגילה, אני צריך גם מברגת אימפקט?

התשובה לשאלה הזו תלויה בשימושים שלך במברגה. בשימוש יומיומי בסיסי, בשביל להבריג את הבורג שנפל לרגל של הכיסא, או אפילו לבנות רהיט של איקאה, מברגה רגילה תספיק בהחלט. אבל, אם אתה רוצה לתלות את הטלוויזיה או שבניית רהיטים ביתיים הפך אצלך לתחביב, כדאי לך להחזיק גם מברגת אימפקט. עוצמת סגירת הבורג של מברגת אימפקט גבוהה בהרבה מזו של מברגה רגילה. אנחנו ממליצים להחזיק את שתי המברגות בבית, ולהשתמש בכל אחת מהן בהתאם לצורך.

מה ההבדל בין מנוע פחמים למנוע ללא פחמים?

מנוע פחם (או מנוע מברשות) הוא המנוע המסורתי בו הרכיב שאחראי על הזרם החשמלי נקרא קומיוטטור בנוסף אליו יש עוד 3 רכיבים שמרכיבים את מכלול המנוע: טבעת מגנטים, עוגן ופחמים (שנקראים באנגלית Brushes), החלקים זזים ויצורים מגע עם הקומיוטטור וכך יוצרים סגירה של מעגל חשמלי. מדובר במנוע פשוט וללא תחכומים מיוחדים. הבעיה שלמנוע כזה יש בלאי מאוד גבוה. הפחמים נשחקים עם הזמן, המגעים בין החלקים יוצרים ניצוצות והופכים אותו לפחות בטיחותי והחיכוך בין הקומיוטטור לפחמים לוקח חלק מכוח המנוע ופוגע ביעילות שלו. כדי להתגבר על כל הבעיות האלו ייצרו מנוע ללא פחמים/ מברשות – מנוע brushless.

 

במנועים האלו, אין פחמים כמו שניתן להבין וגם אין קומיוטטור ובמקומם הותקן "מוח" אלקטרוני – מעגל אלקטרוני שמעביר את זרם החשמל לחוטי הנחושת. התוצאה היא מנוע בטיחותי יותר, ללא ניצוצות. מנוע ללא פחמים קטן וקומפקטי ממנוע רגיל, חזק ממנו ויעיל ממנו. הוא יכול להסתובב מהר יותר ועם פחות מאמץ. החיסרון היחיד של המנועים האלו לעומת מנוע פחמים רגיל הוא המחיר. מנוע ללא פחמים יהיה יקר יותר, אבל לאורך זמן ישתלם הרבה יותר.

מה ההבדל בין סוללת V12 או V18?

מעבר להבדל הברור בעוצמה בין שתי הסוללות, יש עוד כמה הבדלים, ולא בטוח שתהיה חייב סוללת V18 לצרכים שלך. סוללות ה- V18 יהיו כבדות וגדולות יותר מאחיותיהן הקטנות, מה שאומר שידרשו מקום אחסון גדול יותר. הבדל נוסף בין השתיים הוא בזמן הטעינה וזמן העבודה. זמן הטעינה של סוללות V12 קצר יותר, אבל כך גם זמן העבודה שלהן. לכן חשוב לדעת אילו עבודות אתה מתכוון לבצע עם המברגה. אל תשכח לבדוק את המומנט (Torque), ייתכן שיהיה כדאי לך לרכוש מברגת אימפקט V12 עם מומנט גבוה יחסית, מאשר מברגת V18 עם מומנט נמוך.

איזה חברות מומלצות יש למברגת אימפקט?

קיימות לא מעט חברות בשוק ותמיד אפשר למצוא מברגת אימפקט שתתאים לך ותענה לך הכי טוב על הצרכים. ועדיין יש חברות שנחשבות אמינות, יעילות וחזקות יותר מהשאר. בסקר רחב שערך אתר 'מדרג' בו נשאלו נגרים מרחבי הארץ על מברגות מומלצות, חברת מקיטה (Makita) הגיעה למקום הראשון, אחריה חברת בוש (Bosch) ואחר כך חברת מילווקי (Milwaukee) למקום הרביעי והמכובד מאוד הגיעה חברת דה וולט (Dewalt). ארבע החברות האלו הוכיחו את עצמן אצל נגרים מקצועיים, אז מי אנחנו שנתווכח?