רכב משפחתי: סקירת 5 רכבים משפחתיים מומלצים 2024 | Finder

דגמי רכב משפחתי מומלץ החסכוניים ביותר, שישמרו על המשפחה שלכם בדרך, ועליכם מבחינת ההוצאות.

icon pos_1

ניתחנו

448 סקירות

ו-

7833 ביקורות

בתחום

רכבים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על רכב משפחתי מומלץ

כשהמשפחה גדלה כך גם ההוצאות שלכם ובלי ששמתם לב, אתם זקוקים לפתע לרכב משפחתי. כאשר צריך לבחור רכב למשפחה, חשוב לא להתפשר ולרכוש רק רכב משפחתי חסכוני, בטיחותי ואמין ככל האפשר. אז אם גם אתם מחפשים רכב משפחתי מומלץ לרכישה, הדקו חגורות – כי יוצאים למסע למציאת רכב משפחתי חסכוני חדש ומומלץ.

נכתב ע״י

אמיר בס

כותב: אמיר בס

מומחה בתחום קנייה ומכירה של רכב פרטי ומשפחתי, ‏בעלים, מנהל‏ ב-‏Car-La ייעוץ וליווי אישי בתחום הרכב‏

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

אמנם שוק הרכבים החדשים פורח בשנים האחרונות והביקוש לרכבים אלו בשיאו, אך גם שוק רכבי היד השנייה שומר על ביקושים גבוהים ביותר. בשוק זה של הרכבים המשומשים מחפשים המתעניינים הזדמנויות רכישה של מכוניות חדשות יחסית, הנמכרות במחירים נמוכים באופן משמעותי ממחירם כשנקנו על ידי הרוכש הראשון וזאת על אף שנמצאות שנים בודדות על הכביש. אך עם זאת, קיים ביקוש רב גם לרכבים בעלי וותק של 10 שנים ואף יותר, המבוקשים על ידי מי שאין ברשותם את סכומי הכסף שנדרשים לרכישת הרכבים החדשים ומעוניינים אף ברכישת רכבים משפחתיים בעלויות נמוכות שאינן עולות על 50,000 ₪.

בחיפוש פשוט, ניתן כיום למצוא רכב משפחתי חסכוני, בעלויות נמוכות יחסית, המאפשרות גם למשפחות מעוטות יכולת ליהנות מהיכולת להחזיק רכב פרטי.

 

רכב משפחתי מומלץ עד 50,000 ש"ח

מבחר הרכבים מיד שניה המוצעים כיום בטווח המחירים של עד 50,000 הינו רחב למדי ומאפשר לבעלי תקציב זה להציב לעצמם קריטריונים ודרישות סף ולבחור ממגוון נאה של חלופות וקטגוריות רכב ובהן רכבים משפחתיים, רכבי מיני ואפילו ג'יפונים קומפקטיים.

בקטגוריית הרכבים המשפחתיים ניתן למצוא בתקציב זה מספר רכבים איכותיים ואמינים מאמצע העשור הקודם כשהבולטים בהם הם יונדאי i25 ו – פורד פוקוס הידועה.

 

רכב משפחתי מומלץ עד 35,000 ש"ח

אם עליכם להצטמצם בתקציב אף יותר, ניתן למצוא מכוניות משפחתיות גם בעלות של עד 35,000 ₪. עם זאת, בבואכם לרכוש רכב כזה, עליכם לשים לב למספר קריטריונים חשובים:

  • בלאי – רכבים הנמכרים במחיר זה עלולים להיות בחלקם אף  מתחילת העשור הקודם. הבלאי ברכבים עם וותק של יותר מעשור על הכביש עלול לבוא לידי ביטוי בפגיעה במערכות וחלקים חשובים ברכב אשר עלות תיקונם בעת הצורך גבוהה ביותר, כגון: מערכת מיזוג, מערכות חשמל, מערכת בלמים, מולטימדיה ואף המנוע. החיסכון ברכישת רכבים אלו עלול להתבטא יותר מאוחר בהוצאות של אלפי שקלים נוספים לתיקון הבלאי.  
  • בטיחות – מערכות ואביזרי הבטיחות הקיימים בימינו, מתקדמים באופן משמעותי מאלו של לפני עשור. לכן בעת רכישת רכב חשוב לשים לב לדירוג הבטיחות של הרכב ולמערכות ואביזרי הבטיחות הקיימים בו. על אף שישנו אבזור שאינו ניתן להוספה, ישנן מערכות אותן כן ניתן להוסיף ובמידת האפשר אכן כדאי לעשות זאת.
  • נוחות – סטנדרט הנוחות מלפני עשור או ושני עשורים שונה לחלוטין מהסטנדרט הקיים כיום. אם החלטתם לרכוש רכב בן 10-15 שנים, סביר להניח שרמת הנוחות שבו תהיה בסיסית למדי ובהתאם גם חוויית הנהיגה והנסיעה בו.
  • מותרות – דגמי רכב ישנים יהיו ברובם מצוידים באביזרי מותרות מועטים, אם בכלל. כך, לא תוכלו ליהנות ממערכת מולטימדיה וסאונד עכשוויות, ממושבים וריפודים מפנקים, ממערכות בטיחות וביטחון (כדוגמת מצלמות דרך, מערכות אזהרה בזמן הנהיגה, מערכות למניעת גניבת הרכב וכו'). חלק ממערכות אלה ניתנות להוספה, אך מדובר לעיתים בהוצאה נוספת בגובה אלפי שקלים.
  • תיבת הילוכים – על אף שזה נתפס כחריג בימינו, רכבים רבים מלפני כשני עשורים עדיין היו מצוידים בתיבת הילוכים ידנית. אמנם רכב מסוג זה עשוי לעלות לכם פחות, אך חשוב לוודא שאתם אכן מוכנים (ומסוגלים) לנהוג ברכב ידני.

 

אחד הרכבים הפופולאריים והמומלצים למעוניינים ברכישת רכב בתקציב של עד 35,000 ₪ הוא מאזדה 3 המוכר שכיכב בזמנו לאורך תקופה ממושכת בראש טבלת המכירות. הרכב, בעל מנוע 1600 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית, הינו רכב משפחתי המתאים ל – 5 נפשות, אך עם מרווח אחורי מצומצם יחסית, המתאים לשני מושבי בטיחות ובוסטר. זהו רכב בעל ביצועים טובים אך ממוצעים למדי לתקופתנו ועם זאת עדיין נחשב למבוקש ואף מתומחר במקרים רבים מעל למחיר המחירון.

לוגו של הסקירה

רכב משפחתי ספורטיבי ומהיר: הונדה סיוויק 1.5 T

מכונית שמאפשרת לרכוש רכב משפחתי מומלץ מבלי לוותר על חדוות הנהיגה. היא מתאימה בעיקר למי שמחפש לקנות רכב משפחתי חסכוני אבל גם אוהב לנהוג וליהנות מחוויית הנהיגה.

הונדה סיוויק 1.5 T

4.5 15

לחשוב על המשפחה ולא לשכוח את הנהג

יתרונות

עיצוב ספורטיבי

מנוע עוצמתי

אחיזת כביש חזקה

מרווחת

חסכונית בדלק

תא מטען גדול

חסרונות

עמוסה מבפנים

קנה עכשיו ב- הונדה

זה שאתם קונים רכב משפחתי מומלץ לא אומר שאתם צריכים לוותר על מכונית בעלת מראה ספורטיבי שמפגינה ביצועים. יש לה מנוע טורבו עוצמתי עם 182 כוחות סוס, הרבה מעל רכב משפחתי ממוצע, לתאוצה חזקה.

 

אם אתם מחפשים רכב משפחתי חסכוני, ההונדה סיוויק מצטיינת גם בצריכת הדלק. זה רכב משפחתי מומלץ שמצויד גם במערכת לשמירה על נתיב לבקרת שיוט ולבלימה אקטיבית, כדי לספק את הבטיחות שאתם מחפשים ברכב משפחתי חסכוני ואמין.

 

מבפנים זהו רכב משפחתי מרווח עם תא מטען גדול ותאי אחסון נוספים בחלל הרכב. אהבנו גם את כיסוי תא המטען המתקפל שניתן לתפעול ביד אחת, דבר שהוא בונוס בכל רכב משפחתי מומלץ, כזה שצריכים להכניס אליו עגלת תינוק וכדומה.

 

בנסיעות משפחתיות יש לנו הרבה על הראש, אנחנו רוצים להיות מרוכזים בכביש במהלך הנהיגה ובילדים ושאר בני המשפחה לפניה ואחריה. יתרון נוסף שבזכותו ההונדה סיוויק הוא רכב משפחתי מומלץ נמצא באבזור חכם כמו מצלמת רוורס וחיישני רוורס לחניה בטוחה ומהירה במצבים בהם הילדים הכי חסרי סבלנות באוטו, ואפילו חיישני גשם לנהיגת חורף בטוחה.

 

במושב האחורי הילדים יוכלו לישון היטב במהלך הנסיעות שתעשו איתם כי החלונות האחוריים כהים. עם המשפחה חשוב לנו שהאוטו "ישב טוב על הכביש" והצמיגים הרחבים של ההונדה סיוויק מעניקים לה בדיוק את אחיזת הכביש שאתם מחפשים מרכב משפחתי מומלץ.

 

פנסי הלד שלה יאירו לכם היטב את הדרך בצורה חדה וברורה גם במצבי ערפל. בחירה בהונדה סיוויק מאפשרת לכם לרכוש רכב משפחתי חסכוני ובטוח אבל גם חזק, מהיר וספורטיבי.

לוגו של הסקירה

רכב משפחתי פופולארי ומשתלם: פורד פוקוס ACTIVE X

רכב משפחתי חסכוני במחיר משתלם, מצויד ומאובזר שממש כיף לנהוג בו וגם נראה נהדר. לא במקרה זהו רכב משפחתי מהנמכרים ביותר בישראל.

פורד פוקוס ACTIVE X

4.5 15

לאנשים שרוצים לשלם פחות ולקבל יותר

יתרונות

מחיר אטרקטיבי

מערכות בטיחות מתקדמות

מנוע עוצמתי

מראה אטרקטיבי

חסרונות

לא מאוד מרווח מבפנים

קנה עכשיו ב- פורד

רכב משפחתי חסכוני במחיר משתלם שנותן תמורה מלאה לכסף. מה שאהבנו בפורד פוקס שזהו רכב משפחתי מומלץ בכל הקשור לחוויית נהיגה וגם כזה עם מראה אטרקטיבי.

 

הוא נחשב לרכב משפחתי מומלץ בדרגת בטיחות גבוהה שמצויד במערכות מתקדמות – כמו למשל כזו שתזהה אם תתקרבו להולכי רגל במהלך הנסיעה.

 

עוד מערכות שהופכות את הפוקוס לדגם שהוא רכב משפחתי מומלץ בלי כל ספק מבחינת בטיחות הין בקרת סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה. בנסיעה עם המשפחה יש הרבה הסחות דעת ומערכת כמו בקרת ערנות נהג תשמור על בטיחותכם, כמו שמצופה מרכב משפחתי מומלץ.

 

לפוקוס יתרון נוסף והוא מערכת המאפשרת להגביל לנהגים צעירים את מהירות הנסיעה המרבית, עוצמת הרדיו וחובת חגורת בטיחות, מה שהופך אותו לא רק לדגם בטוח אלא גם להיות רכב משפחתי חסכוני, אמין ויעיל שנותן להורים ראש שקט.

 

בנוסף זהו רכב משפחתי חסכוני גם בזכות צריכת דלק ממוצעת שתשתלם לכם בכיס, נוחות ואיכות נסיעה גבוהים. כל אלו הופכים אותו לרכב משפחתי מומלץ ואחד הנמכרים ביותר בגלל התמורה הגבוהה למחיר.

 

קחו בחשבון שהמנוע הוא 182 כוחות סוס, יותר מדגם ממוצע של רכב משפחתי וגם תיבה עם לא פחות מ-8 הילוכים. חוויית נהיגה, כבר אמרנו.

 

בשורה התחתונה, צריכת הדלק ויכולות הנהיגה יחד עם הנוחות בנסיעה ומחירו האטרקטיבי, מבטיחות תמורה מלאה למחיר וראש שקט עבורכם, ברכישת רכב משפחתי מומלץ שישרת אתכם היטב.

לוגו של הסקירה

רכב משפחתי בטוח ומאובזר: מאזדה 3 סדאן

רכב משפחתי מומלץ בעיצוב חדשני שמצויד במגוון מערכות טכנולוגיות ששומרות על הבטיחות וגם הופכות אותו לרכב משפחתי חסכוני.

מאזדה 3 סדאן

4.5 15

לאנשים שלא מתפשרים על איכות ובטיחות

יתרונות

מנוע בהזרקה ישירה

מערכת הדממה

התרעה על סטייה

בקרת שיוט

מצלמה קדמית

SBS

חסרונות

גדולה לחניות צפופות

קנה עכשיו ב- מאזדה

רכב משפחתי מומלץ, שהוא אחד הנמכרים אהובים בישראל ולא במקרה. במאזדה שמים דגש על המנוע ומערכות הרכב כדי לייצר רכב משפחתי חסכוני, בטיחותי וכזה שמספק ביצועים.

 

המנוע פועל בשיטה של הזרקה ישירה ועם מערכת הדממה כשאתם עוצרים ברמזור או עומדים בצד הדרך – מה שהופך אותו לרכב משפחתי חסכוני בדלק. מעבר לזה, כשאנחנו נוסעים עם המשפחה הדבר החשוב לנו ביותר הוא הבטיחות ולמאזדה כמה מערכות שהופכות את המכונית הזו לכזה רכב משפחתי מומלץ.

 

הוא מצויד במצלמה קדמית שמזהה התקרבות מסוכנת להולכי רגל ובולמת אוטומטית בנהיגה בעיר, כשבנסיעה בינעירונית יש מערכת SBS לבלימה חכמה. מה שעוד הופך את הדגם הזה להיות רכב משפחתי מומלץ הן מערכות ההתרעה במקרה של סטייה מנתיב ומערכת פנסי החזית, שמספקת שדה ראייה מואר ובטוח בלי לסנוור נהגים אחרים.

 

הדגם הנוכחי נחשב רכב משפחתי מומלץ ומשופר לעומת הדגמים הקודמים, כזה שקיבל ציונים גבוהים במבחני בטיחות, ריסוק והגנה על נוסעים – בדיוק מה שמצפים כשמחפשים לרכוש רכב משפחתי מומלץ ממותג מוביל.

 

עם רשימת אבזור רחבה ומגוונת, עיצוב ספורטיבי יפה ומוארך, ציוני בטיחות גבוהים והסטנדרט המוכר והאהוב של מאזדה, אין ספק שאם אתם מחפשים רכב משפחתי חסכוני ומומלץ, זו אופציה ששווה לקחת בחשבון.

לוגו של הסקירה

רכב משפחתי מעוצב ויוקרתי: רנו מגאן גרנד קופה

רכב משפחתי מומלץ למי שאוהב לשים את הנהג במרכז, עם שליטה מלאה על כל מה שקורה ברכב. צריכת דלק נמוכה ומנוע משופר הופכים אותו גם לדגם רכב משפחתי חסכוני.

רנו מגאן גרנד קופה

4.5 15

רכב משפחתי מומלץ בסטנדרט של מנהלים

יתרונות

מעוצב

מרווח

מערכות מתקדמות

צריכת דלק חסכונית

תא מטען גדול

חסרונות

דורש תחזוקה גבוהה

קנה עכשיו ב- רנו

רכב משפחתי מומלץ ויותר בוגר, שפחות מתאים אולי למשפחות עם ילדים קטנים. בדגם הזה היצרנים והמפתחים שמו את הדגש על עיצוב מרשים ויפה מבחוץ ושליטה מלאה לנהג בפנים.

זה מתחיל ממערכת בקרת אקלים, מסך מגע לניווט פשוט ונוח ומגיע עד מערכות כמו בקרת שיוט או בלימה אוטונומית, שנועדו להעניק למכונית בטיחות גבוהה, כמו שאנחנו מצפים ברכישת רכב משפחתי מומלץ.

הוא נחשב רכב משפחתי חסכוני עם צריכת דלק נמוכה הודות למערכת מנוע חדישה וחסכונית עם 140 כוחות סוס. מלבד היותו רכב משפחתי חסכוני ומומלץ קחו בחשבון שהוא מציע גם תא מטען גדול ורחב, שבו כל בני המשפחה יכולים לאחסן את החפצים שלהם במהלך הנסיעה.

בנסיעה עם המשפחה נרצה לנסוע במכונית שתהיה נוחה ומרווחת ורנו מגאן גרנד קופה היא בהחלט כזו, מה שבהחלט הופך אותה להיות רכב משפחתי מומלץ. כשמצרפים מרווח פנימי גדול בתא המטען וצריכת דלק מעולה לרשימת היתרונות, מקבלים גם רכב משפחתי חסכוני שמשתלם לכם גם בצד הכספי.

עוד תשמחו לדעת שאם אתם מחפשים רכב משפחתי מומלץ אז הדגם הזה נהנה גם מתא נוסעים שעשוי מחומרים איכותיים ואפילו פתחי אוורור לנוסעים מאחור ותאורת אווירה לנסיעה בלילה. 

בשורה התחתונה זהו רכב משפחתי מומלץ שמציע לכם התקדמות ניכרת מהדגמים הקודמים של רנו עם חוויית נסיעה נעימה ומשודרגת.

לוגו של הסקירה

רכב משפחתי קומפקטי וידידותי: יונדאי i30

רכב משפחתי מומלץ ופופולארי מאוד בישראל שכיף לנהוג בו וקל להיכנס איתו לחניות צפופות ועמוסות גם בעיר.

יונדאי i30

4.5 15

רכב משפחתי מומלץ למי שחי בעיר

יתרונות

קומפקטי

בטיחותי

תא מטען גדול

אמין

מאובזר

חסרונות

צריכת דלק ממוצעת

קנה עכשיו ב- יונדאי

אם אתם מרגישים שיש המון מכוניות מהדגם הזה על הכביש אתם לא טועים. יונדאי i30 הוא רכב משפחתי חסכוני, במחירים משתלמים ונחשב אמין, איכותי ובטוח.

 

מה שאהבנו בדגם הזה הוא שלמרות שמדובר על רכב משפחתי מומלץ בגלל הקומפקטיות שלו, המרווח הפנימי וגודל תא המטען סבירים ביותר. ככה שלמעשה אתם מרוויחים גם רכב עם מספיק מקום לנסיעות משפחתיות יחד עם ציוד, תיקים ומה שצריך וגם רכב שאפשר למצוא איתו חניה בעיר בלי להסתבך.

 

דגם היונדאי הזה מצויד במערכות בטיחות כמו זיהוי רכב בשטח מת, חיישני חניה אחורית, סטייה מנתיב, בלימת חירום ועוד כך שבקיצור – אתם מכוסים איתו מכל הצדדים ויכולים להיות שקטים שבחרתם רכב משפחתי מומלץ.

 

בפנים זהו רכב משפחתי מומלץ בגלל תא נוסעים מרווח עשוי חומרים איכותיים שהילדים ומי שיושב מאחור מעביר את הנסיעה בנעימים. מבחינת המערכות זהו רכב משפחתי חסכוני עם מערכת הנעה חזקה ששומרת על צריכת דלק סבירה בהחלט גם אם אתם נוסעים הרבה.

 

אם אתם כאלו שבאמת מעבירים הרבה זמן בנסיעות ארוכות אז שתדעו שגם התנהגות הכביש של היונדאי נחשבת טובה ומעבר לזה הוא רכב משפחתי מומלץ בגלל דירוג בטיחותי גבוה ומפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות שישמרו על המשפחה שלכם בדרך.

 

לוגו של הסקירה

רכב משפחתי חסכוני ופונקציונלי: קיה סיד סטיישן

אם אתם מחפשים רכב משפחתי חסכוני בדלק וגם כזה עם תא מטען גדול ומרווח – זה הדגם עבורכם.

קיה סיד סטיישן

4.5 15

לאלו המחפשים רכב משפחתי חסכוני ומרווח

יתרונות

תא מטען גדול ומרווח

צריכת דלק נמוכה

בטיחותי

אמין

משתלם

חסרונות

מראה מעט מבוגר

קנה עכשיו ב- קיה

כשאנחנו מחפשים רכב משפחתי מומלץ הפרטים החשובים הם הבטיחות, תא המטען שאפשר לאחסן בו מעגלת תינוק ועד תיקים וציוד, המחיר וצריכת הדלק. קיה סיד סטיישן הוא רכב משפחתי מומלץ בגלל שהוא עונה היטב על שלושת אלה וזה בדיוק מה שאהבנו בו.

 

העיצוב שלו לא רע אבל זה לא המוטיב המרכזי שהופך אותו לדגם רכב משפחתי מומלץ. הוא מתאים יותר למי שמסתכלים על השורה התחתונה ומחפשים פרקטיות, רכב שיהיה שימושי וכלכלי למשפחה, מה שנקרא רכב משפחתי חסכוני.

 

צריכת הדלק הנמוכה יחסית, תא המטען הגדול והמרווח שלו, תא הנוסעים הנוח ומערכות הבטיחות ביניהן מערכת נהיגה חצי אוטומטית הבולמת בשעת הצורך כשמזהה סכנה – כל אלו מרכיבים רכב משפחתי מומלץ בדיוק למטרות שלכם.

 

כשנוסעים עם המשפחה רוצים להגיע בשקט ובנעימים ככל האפשר אל היעד שלנו וקיה סיד סטיישן הוא בהחלט רכב משפחתי מומלץ שיאפשר את זה, כשהנסיעה בו שקטה ונעימה עם אחיזת כביש טובה ואיכותית.

 

גם בכל הקשור לצרכי עבודה, העברת ציוד והובלות קלות – זה רכב משפחתי חסכוני ומומלץ עם תא מטען גדול ומרווח. התא בנוי בצורה פרקטית עם שפע של תאי אחסון ואפילו שקע טעינה, הכל כדי לספק רכב משפחתי מומלץ שמתאים גם לנסיעות ארוכות ולהעברה של ציוד, חפצים וכדומה.

לוגו של הסקירה

יונדאי i25 2015 – המיני הגדולה

היונדאי הוא רכב משפחתי מודרני, בטיחותי ובעל מראה ועיצוב נאים למדי שאינם מסגירים את שנתון הרכב והוותק שלו על הכביש. ליונדאי גרסאות מנוע 1400 סמ"ק ו 1600 סמ"ק וצריכת דלק סבירה. מבחינת אבזור הבטיחות, ליונדאי מערכות מובנות ובהן ABS, EBD, איזופיקס, כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות.

יונדאי i25 2015

4.5 15

יתרונות

עיצוב נאה

ביצועים טובים

תא מטען מרווח

חסרונות

מרווח מושב אחורי בינוני

נוחות נסיעה בינונית

מחיר גבוה יחסית לקטגוריית המיני משפחתיות

קנה עכשיו ב- אתר החברה

היונדאי i25 הפכה לאהובה בקרב משפחות קטנות הודות לעיצוב הצעיר והמרשים ולממדיו של הרכב המאפשרים תנועה נוחה יחסית בעיר. גם עיצוב הפנים של הרכב נעים ובזכות קווי העיצוב העדכניים וגווני הצבע הבהירים, נהנים הנוסעים מתחושת נינוחות ומרווח. כמו כן, האבזור של הרכב, כבר בגירסתו הבסיסית, מספק למדי ומעניק הן מערכות בטיחות הכרחיות והן מערכת מולטימדיה בסיסית אך טובה.

נוחות הנסיעה סבירה ואינה חלקה כפי שמקובל להרגיש ברכבים כיום, אך עם זאת מאפשרת נסיעה נעימה למדי. הרכב אינו מומלץ למשפחות בעלות 5 נפשות, שכן המושב האחורי אינו מרווח דיו כך שנוחות היושבים בו תיפגע באופן משמעותי. כמו כן, מסיבה זו לא ניתן להכניס למושב האחורי יותר מ 2 כיסאות בטיחות עבור הנוסעים הצעירים.

 

רכב משפחתי מומלץ נוסף בתקציב זה הינו הפורד פוקוס. הפורד מומלצת למחפשי רכבי המשפחה בתקציב זה ומציגה רכב נאה, בעל צריכת דלק טובה ומנוע 1600 סמ"ק. לפורד האהובה ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק, כך שיחד עם מערכות הבטיחות המובנות בה (מערכות בלימה, כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ואיזופיקס), מציגה אלטרנטיבה בטיחותית כדאית כרכב משפחתי.

סיכום

איך לבחור רכב משפחתי חסכוני?

כשאתם מחפשים לרכוש רכב משפחתי חסכוני אתם רוצים לדעת שבחרתם בדגם רכב משפחתי מומלץ ואמין, כזה שישמור על בטיחות המשפחה שלכם בנסיעה, יהיה חסכוני מבחינת עלויות וצריכת דלק ולא יסבול מתקלות רבות.

 

כדי לבחור רכב משפחתי מומלץ מבין מגוון הדגמים הקיימים בשוק יש כמה דברים שאותם צריך לקחת בחשבון כדי למצוא דגם רכב משפחתי חסכוני, בטוח, אמין. מחוויית נהיגה דרך תאי מטען מרווחים ועד מערכות טכנולוגיות, יצרניות המכוניות השונות הרחיבו במשך השנים את הקטגוריה של רכב משפחתי מומלץ שהפכה עם השנים עמוסה ומגוונת.

 

כדי לעשות לכם סדר ולאפשר לכם למצוא רכב משפחתי חסכוני ומומלץ עבורם אנו ממליצים להתמקד בשלושה מרכיבים עיקריים והם:

 

  • בטיחות – השמירה על הבטיחות והבריאות היא ערך עליון, בוודאי כשמחפשים רכב משפחתי מומלץ, כזה שאנו נוסעים בו עם היקרים לנו מכל. היום קיימות בשוק מגוון מערכות התרעה, על רכב שנמצא בשטח מת, התקרבות מסוכנת להולכי רגל, מערכות בלימה אוטומטית, שיוט ועוד.

דגם המצויד במערכות כאלו הוא בהחלט רכב משפחתי מומלץ ששווה לקחת בחשבון.

 

  • צריכת דלק – מחירי הדלק לא יציבים בשנים האחרונות ופעמים רבות הם עולים והופכים להוצאה משמעותית עבורנו. מומלץ לבחור רכב משפחתי חסכוני, כזו שצריכת הדלק שלו נמוכה מהממוצע ולא יכניס אתכם להוצאות גבוהות מנסיעה לנסיעה, כי הרי אתם מחפשים רכב משפחתי מומלץ שישרת אתכם ולא כזה שיגרום להוצאות גבוהות, בניגוד לרכב משפחית חסכוני.

 

  • אמינות – כשאנחנו מחפשים לרכוש רכב משפחתי מומלץ חשוב לנו ללכת על בטוח ולא להשאיר מקום לספק. בשוק יש יצרניות רכב ידועות וותיקות שמתמחות בקטגוריית רכב משפחתי מומלץ ויש להן מוניטין ידוע ומוכר כשהן עומדות בכל התקנים של רכב משפחתי חסכוני, בטוח ואמין, גם בדגמים ההיברידיים השונים.

 

  • גודל הרכב – לגודלו של הרכב חשיבות רבה במספר היבטים. ראשית – המרווח בפנים האוטו ובעיקר במושב האחורי הינו אחד השיקולים העיקריים, במיוחד עבור משפחות עם 3 ילדים.  על מנת שהרכב יתאים למשפחה זו יש לוודא כי המושבים האחוריים מרווחים דיו בשביל הילדים ובשביל מושבי הבטיחות שלהם. יש לזכור כי מושבי בטיחות ובוסטרים רחבים למדי ואם קיים צורך ב – 3 מושבים, רכב צר מידי לא יאפשר זאת.

כמו כן, כמו בבחירתו של כל רכב, גם ממדיו החיצוניים של הרכב משמעותיים, במיוחד עבור הורים הנדרשים להחנות את הרכב באזורים המאתגרים מבחינת חניה.

 

  • תא המטען – תא המטען אמור לשמש את בעלי הרכב לטובת אחסון ציוד החיוני לנסיעה ולתפקוד היומיומי (ולא כמחסן משני – כפי שבעלי רכבים רבים נוהגים להשתמש בו). לכן, יש לוודא שתא המטען מספיק מרווח לאחסון עגלות או טיולונים ותיקים נלווים, בתוספת האביזרים החיוניים הנדרשים לטיפול ברכב. בטרם רכישת הרכב וודאו שאכן תא המטען ערוך להכיל את כל הציוד הנדרש, כדי להימנע ממצב בו בלית ברירה תיאלצו לאחסן פריטים בתוך חלל הרכב עצמו.

 

  • אבזור פנים – חוויית הנסיעה נוצרת בין היתר מאבזור הפנים של הרכב. כיום, הסטנדרט של אבזור הפנים גבוה למדי וכולל מושבים נוחים, מערכות מולטימדיה, חלונות כהים למושבים האחוריים וכו'. בהתאם לתקציב, מומלץ לרכוש רכב שיעניק לכם ולילדיכם חוויית נסיעה נעימה, שכן מעבר להתחשבות ביתר הקריטריונים, אין להקל ראש גם בקריטריון זה. 

במידה והרכב אינו מאובזר לטעמכם, ניתן בקלות להוסיף מערכות רבות ומגוונות שינעימו את זמן הנסיעה הן לנהג והן לנוסעים וישדרגו באופן משמעותי את חווית הנסיעה. עם זאת, חשוב לזכור כי ישנו מגוון אינסופי של אביזרים לשדרוג הרכב, העשויים להסתכם בעלויות של אלפי שקלים ואף מעבר לכך. לכן, הקפידו לשמור על פרופורציה בין מידת ההשקעה הכספית בשדרוגים של הרכב לבין הצורך האמיתי בהם (בהתאם למשתמשים ברכב ולהיקף השימוש בו) וכמובן – בהתאם לתקציב. 

 

  • מחיר – המחיר הינו מגזרת של כלל הקריטריונים, הסטנדרטים והדרישות שתציבו לעצמכם בבואכם לרכוש רכב. עם זאת, על מנת ליהנות מרכב שאכן יתאים לשימוש משפחתי, חשוב שלא להתפשר על נושאי השנתון של הרכב (ובהתאם לכך בלאי חלקיו), אביזרי ומערכות הבטיחות והתאמת המרחב הפנימי למספר הנפשות במשפחה.

יתר הקריטריונים ישדרגו כמובן את חוויית השימוש ברכב, אך באם התקציב מוגבל, חשוב ביותר להשקיעו ברכב אמין, עמיד ובטיחותי. 

 

 

שתהיה נסיעה נעימה ובטוחה!