רכב חשמלי: סקירת 5 רכבים חשמליים טובים ביותר 2024 | Finder- קונים חכם

עשינו בדיקה מקיפה, צוות מקצועי ואני – של רכבים חשמליים מומלצים מבית יצרניות רבות ומדגמים שונים והרכבנו סקירה, עבור מי שמחפש לחסוך בדלק ולעשות טוב לסביבה. את תוצאות הבדיקה שלנו תוכלו לראות למטה. 

icon pos_1

ניתחנו

16 סקירות

ו-

3326 ביקורות

בתחום

רכבים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על רכב חשמלי מומלץ

בסקירה שלנו, בדקנו והשוונו בין רכבים חשמליים שונים. הקידמה הביאה איתה הרבה מאוד חידושים, והטכנולוגיה הולכת קדימה במטרה לשפר את חייהם של האנשים, וגם לשמור על איכות הסביבה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא המעבר מרכבים מסורתיים, לרכבים היברידיים ומשם לרכבים חשמליים. רכבים חשמליים הם העתיד. בכדי לבצע את הסקירה בדקנו ובחנו בצורה מעמיקה דגמים רבים אבל, חשוב לזכור שכל הזמן נכנסים דגמים חדשים ולא יכולנו להכניס ולבדוק את כל הדגמים.

נכתב ע״י

אמיר בס

כותב: אמיר בס

מומחה בתחום קנייה ומכירה של רכב פרטי ומשפחתי, ‏בעלים, מנהל‏ ב-‏Car-La ייעוץ וליווי אישי בתחום הרכב‏

שלושה רכבים חשמליים המומלצים על-ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה של צוות המומחים שלנו ושלי
יונדאי איוניק EV

הגרסה החשמלית למכונית הפופולארית של יונדאי עברה מתיחת פנים ושודרגה במערכות ושיפורים כדי להציע מהדורה חשמלית ומתקדמת לגרסה הקודמת וההיברידית שלה שזכתה גם היא להצלחה.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

הטרנד הירוק והשמירה על איכות הסביבה אלו דברים שנמצאים כיום בראש סדר העדיפויות של הרבה מאוד גופים גדולה. הבעיה הגדולה של התחממות כדור הארץ לא מקבלת מענה, אם כי הרבה חברות, במיוחד מתחום הרכב, עושות מאמץ גדול כדי לשפר את המצב. לכן, נולדו הרכבים ההיברידיים והרכבים החשמליים.

 

הרכבים החשמליים נמצאים בפריחה גדולה, ולא קשה לשער שבתוך כעשור, מרבית הרכבים יהיו חשמליים. התפעול של רכב חשמלי הוא עדיין בגדר תעלומה להרבה אנשים, שחוששים להתקדם, אך האמת היא שזה מאוד פשוט.

 

בתור אדם שנוסע ברכב חשמלי, ניתן להגיד בוודאות שעלויות התחזוקה יורדות. אם סיגלתם לעצמכם הרגלים של הטענה בצורה נוחה, סביר להניח שלא תיתקעו או תקלעו למצוקה. הרכבים החדשים הם אמינים ונוחים מאוד לשימוש, והמענה הפרקטי של מטענים הוא משהו שהולך ומשתפר עם הזמן.

 

בשנים הקרובות צפויים להגיע ארצה הרבה מאוד רכבים חשמליים וכבר עכשיו יש מגוון רחב מאוד. הנה סקירה של כמה מהרכבים החשמליים הטובים ביותר שאפשר למצוא בישראל.

לוגו של הסקירה

רכב חשמלי המתקדם ביותר: טסלה מודל 3

טסלה מודל 3 היא הבשורה הגדולה של שוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות. הרכב של חברת הטכנולוגיה המפורסמת ביותר בעולם הגיע לארץ בקול תרועה רמה, וכבר משתלט על הכבישים. לרכב יש אפשרות לנהיגה חצי אוטונומית, לצד לוק חדשני והרבה איכות.

טסלה מודל 3

4.5 15

מכונית חשמלית הפונה לקהל הרחב ומביאת הבשורה לישראל

יתרונות

ספורטיבית, לא זקוקה להטענה רבה, פרקטית.

חסרונות

נהיגה לא חלקה.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

טסלה מודל 3 היא הפנים של חברת טסלה, שהנחיתה את רכביה בארץ בתחילת שנת 2023. מדובר ברכב משפחתי, איכותי מאוד מבחינת המכניקה שלו, וכזה שהביא את הבשורה של הרכבים החשמליים לארץ הקודש. מדובר ברכב חצי ספורטיבי, עם יכולת להגיע למהירויות גבוהות. ההטענה היא מאוד איכותית וההפרשים בין ההטענות הם גדולים במיוחד.

 

 

מדובר ברכב פרקטי שמעוצב לעילא ולעילא, והחלק המפתיע הוא שלמרות העיצוב החדשני, מדובר ברכב מאוד פרקטי, עם מקומות לאחסון ומקום נוח לילדים. הנהיגה לא תמיד חלקה והמצב החצי אוטונומי הוא לעיתים מלחיץ, אך מדובר ברכב חשמלי פופולארי, ובצדק.

לוגו של הסקירה

רכב חשמלי הכי ביצועיסטי: מיני קופר SE

מיני קופר SE היא מכונית חשמלית ששמה בפרונט את כל נושא חווית הנהיגה. הביצועים שלה מרשימים הן בכבישים עירוניים והן בכבישים בין עירוניים, והיא מוסיפה גם עיצוב וסטייל ברמה גבוהה מאוד.

מיני קופר SE

4.5 15

מכונית עם יכולות כביש מרשימות ועיצוב מושך

יתרונות

ביצועים מרשימים, מעוצבת.

חסרונות

אין דגש על בטיחות.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

מיני קופר SE היא מכונית חשמלית ששמה במרכז את נושא הביצועים. היא "חיית כביש" ועושה את העבודה גם בכבישים עירוניים, גם בבין עירוניים ואפילו במשטחים קשים יותר. האיכות באה על חשבון הכוח, ויש צורך להטעין אותה באופן תדיר יחסית. היא מעוצבת בצורה יוצאת דופן, היא יפה ומרשימה בדיוק כמו מרבית דגמי המיני קופר.

 

במיני קופר לא שמו דגש על בטיחות בדגמים הקודמים, אך מבטיחים שהדגמים העתידיים יהיו הרבה יותר בטוחים עבור הנהגים והנוסעים כאחד. מדובר ברכב גדול ביחס למיני קופרים הקודמים והלא חשמליים, והמחיר הוא מעט יקר ביחס לקטגוריה, אך עדיין מדובר ברכב איכותי מאוד למי שרוצה ליהנות מחוויית נהיגה מתקדמת.

לוגו של הסקירה

מכונית חשמלית המרווחת ביותר: פז'ו E208

פז'ו E208 היא אחת המכוניות המרווחות ביותר בקטגורית המיני. היתרון הגדול ביותר שלה הוא בגודל של החלק הפנימי שלה, שהוא גם מעוצב ומרשים, ובעיקר מרווח. הרכב פרקטי, מרשים, ונעים מאוד לנהוג בו למרחקים ארוכים.

פז'ו E208

4.5 15

רכב מרווח ובטיחותי במיוחד

יתרונות

מרווח, מרשים, חווית נהיגה נעימה, חסכוני, בטיחותי, מצויד היטב.

חסרונות

דרושה טעינה בתכיפות, יקר.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

פז'ו E208 הוא רכב ששם דגש על מרווח ואווירת נהיגה נעימה. הוא מעוצב ומרשים, ומציע מגוון רחב של יתרונות, כולל פרקטיות, נוחות, וחווית נהיגה איכותית ונעימה לאורך זמן, עבור כל הנוסעים ברכב, ולא רק לנהג. הוא אינו מתפאר בביצועים מיוחדים או מתאים במיוחד לשטח, אך הוא חסכוני בדלק, ויעיל מאוד.

 

גולת הכותרת של הרכב היא שטח הפנים שלו, שהוא גם מרווח וגם יפה ומזמין. הוא יקר באופן יחסי, ויש להטעין אותו יחסית בתכיפות, אך הוא אמין ונעים מאוד לסוגים השונים של הנסיעות.

לוגו של הסקירה

רכב חשמלי - האפשרות הזולה ביותר: רנו זואי

רנו זואי היא מכונית שבאה לפתור את שתי הבעיות הקשות ביותר של מכוניות חשמליות: המחיר והמרווחים בין ההטענות. היא מציעה מחיר תחרותי מאוד, והיא האצ'בק איכותי שפונה בעיקר למשפחות שרוצה לייצר חיסכון ולקבל איכות.

רנו זואי

4.5 15

מכונית זולה באופן יחסי, שלא מתפשרת על בטיחות ואיכות

יתרונות

זולה, מרווחים גדולים בין הטענות, עמידה, פיצ'רים ממתקדמים.

חסרונות

ביצועים פחות איכותיים מהמתחרים.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

רנו זואי היא גרסת ה"קופיקס" של הרכבים החשמליים. היא זולה במיוחד והעלות של הדגמים החדשים היא סביבות 130 אלף שקלים. המרווחים בין ההטענות ברנו זואי הם גדולים במיוחד, דבר שפותר את האתגר עבור הרבה מאוד מהמשתמשים הפוטנציאליים.

 

המכונית מגיעה עם מגוון פיצ'רים מתקדמים שעוזרים לשדרג את איכות הנסיעה, אך היא עדיין לוקה בחוויית הנסיעה ביחס למתחרות שלה. היא מעוצבת בצורה סולידית, והיא אמינה במיוחד, כך שבעקבות היותה האצ'בק, היא יכולה להתאים למגוון רחב של נהגים, מנהגים צעירים ועד משפחות קטנות.

לוגו של הסקירה

המתוחכמת ביותר: אאודי E-TRON

אאודי E-TRON מביא איתו חוויה חדשנית של פיצ'רים מתקדמים, אשר עוזרים לשפר ולשדרג את חווית הנהיגה. הרכב מעוצב בצורה חדשנית, ויש לו אבזור עשיר וחדשני, כולל גימיקים כמו תאורת לד ומערכת מצלמות מתוחכמת.

אאודי E-TRON

4.5 15

רכב חדשני ומתוחכם, שמביא איתו שורה ארוכה של חידושים מעניינים

יתרונות

מעוצב, יוקרתי, מתוחכם, חדשני.

חסרונות

יקר מאוד.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

אאודי E-TRON נראה ממבט ראשון כמו רכב מהעתיד. הוא מעוצב בצורה חדשנית, והוא כולל מגוון עצום של פיצ'רים מתקדמים שהופכים את חווית הנהיגה ללא פחות מעתידנית. לרכב מערכת מצלמות מתקדמת, תאורת לד ועוד מגוון עשיר של פיצ'רים ומידע בזמן אמת, שעוזרים מאוד לנהג.

 

המכונית היא מהודרת מאוד, מעוצבת עד לפרט האחרון, עם רמת גימור גבוהה במיוחד. המחיר של הרכב הוא גבוה במיוחד, למעלה מחצי מיליון שקלים, אך לא מדובר בעוד רכב סטנדרטי, אלא מוצר לאנשים אמידים. המרווחים בין ההטענות הם גדולים באופן יחסי, ומדובר במכונית איכותית במיוחד, אשר נותנת את האקסטרה עבור הנהגים שלה.

לוגו של הסקירה

מכונית חשמלית הנמכרת ביותר: MG ZS EV

הדגם הזה מבית MG נחשב לרכב הפנאי החשמלי הנמכר ביותר בישראל. אורך הטעינה הממושך שלו, חוויית הנהיגה שכוללת תאוצה מהירה, נסיעה חלקה ואחיזת כביש ברמה גבוהה, כל אלו לצד עיצוב מושך ומרשים הופכים אותו למבוקש על רוכשי הרכב החשמלי בארץ.

MG ZS EV

4.5 15

לחוויית נהיגה מושלמת ברכב חשמלי

יתרונות

עיצוב חדשני ומעודכן, נסיעה חלקה, נהיגה מהנה, טעינה ממושכת, אחיזת כביש טובה.

חסרונות

תא נוסעים לא מרווח.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

ה"ג'יפון" רכב הפנאי של היצרנית MG מדגם ZS EV הפך לרכב הפנאי החשמלי הנמכר ביותר בישראל לאחרונה וכנראה שלא במקרה. מדובר במכונית חשמלית עם טעינה שמספיקה למאות קילומטרים.

 

יתרון נוסף הוא שהרכב בעל מראה צעיר ומעודכן כמו שאנשים שהולכים על המהלך של רכישת רכב חשמלי רוצים להיות ולהיראות. גם רמת הביצועים של ה-MG גבוהה. היא מאיצה במהירות, אוחזת היטב בכביש וקל להעביר בה נסיעה שקטה וחלקה.

 

אמנם תא הנוסעים שלה לא מרווח במיוחד אבל הוא לא שונה מדי מרכבים מקבילים בקטגוריה ולא מדובר בבעיה קריטית. אם אתם מחפשים רכב שיהיה גם בעל אורך חיי סוללה, גם כזה שמספק חוויית נהיגה וגם כיף לראות אותו בחניה, תקבלו כאן את שלושתם ובמחיר משתלם.

לוגו של הסקירה

רכב חשמלי מבוקש ומשודרג: יונדאי איוניק EV

הגרסה החשמלית למכונית הפופולארית של יונדאי עברה מתיחת פנים ושודרגה במערכות ושיפורים כדי להציע מהדורה חשמלית ומתקדמת לגרסה הקודמת וההיברידית שלה שזכתה גם היא להצלחה.

יונדאי איוניק EV

4.5 15

גרסה חשמלית ומשודרגת למכונית אהובה

יתרונות

טווח ארוך יותר, מנוע משופר, טעינה פנימית, אבזור נהג משוכלל, רכש שימושי ויעיל.

חסרונות

נסיעה לא חלקה לגמרי.

קנה עכשיו ב- אתר החברה

יונדאי איוניק בגרסה החשמלית היא דוגמה לרכב פופולארי שהיה מהנמכרים בישראל בגרסת הבנזין. כדי להפוך אותה למבוקשת גם בגרסה החשמלית שודרגו מספר פרטים משמעותיים. ראשית טווח הטעינה הוארך והיא מספיקה למאות קילומטרים בנסיעה עירונית ובין עירונית.

 

בנוסף, לעומת הדגם ההיברידי בו פעלה לראשונה, שודרגה גם מערכת הטעינה הפנימית שהיא עוד מרכיב שיעזור לכם לגמוע מרחק גדול יותר של קילומטרים בלי להזדקק לעצור לטעינה. תוך משהו כמו חצי שעה תוכלו לטעון בה עוד זמן נסיעה ממושך.

 

כישראלים אנחנו אוהבים ליהנות משילוב בין עיצוב מרשים לטכנולוגיה חדשנית ומעודכנת וזה בדיוק מה שהיונדאי מציעה. לצד העיצוב המשלב בין מנהלים לספורטיבי שודרגו גם מערכות המולטימדיה, בקרת האקלים והשליטה המרחבית של הנהג באבזורי תא הנוסעים.

 

הנסיעה אמנם לא חלקה לגמרי ויש תנודות שיורגשו אך תא הנוסעים די מרווח והעיצוב הפנימי חודש לעומת הדגמים הקודמים שכאמור גם הם היו פופולאריים. כך שניתן להניח שגם בגרסה החשמלית והמאוד פרקטית, לא תהיו היחידים שבוחרים לעלות איתה על כבישי ישראל.

לוגו של הסקירה

רכב חשמלי ג'ילי Geely – אופנתי עם עיצוב ייחודי

המותג הסיני המוביל מקבוצת GEELY GROUP, המנהלת מספר מותגי רכב מובילים, שומר על מעמדו כמותג הסיני הנמכר ביותר במשך 5 שנים ברציפות. Geely הוא רכב אופנתי עם עיצוב ייחודי מבחוץ ומבפנים.

Geely

4.5 15

Geely – רכב אופנתי וטכנולוגי

יתרונות

מחיר

עיצוב 

אבזור עשיר

חסרונות

הנעה קדמית בלבד

מרווח גחון קצר

איכות חומרים

קנה עכשיו ב- אתר החברה

רכב הפנאי הקומפקטי מציג עיצוב אופנתי, מודרני ומיוחד, עם סביבת נהג המעניקה תחושה ומראה של חללית, אשר לא ישאירו אף אחד אדיש. הרכב בעל אבזור עשיר ומציע מגוון פיצ'רים וטכנולוגיות בטיחות, אשר יחד עם נוחות הנסיעה, מעניקים חוויית נסיעה נעימה ובטוחה.

 

ג'ילי גיאומטרי C מוצע בשתי גרסאות, אשר שמן מייצג את טווח הנסיעה אותו מציעות, בהתאמה: Pro 350 עם סוללת 53 קוט"ש וטווח נסיעה של 350 ק"מ ו – Pro 460 עם סוללת 70 קוט"ש וטווח נסיעה של 460 ק"מ.

 

טווח המחירים נע בין 145,000 לדגם C 350 ועד ל – 165,000 ₪ לדגם C460.

 

הביקוש לרכבים חשמליים עולה ובהתאמה גם יצרניות הרכבים אשר חונכות עוד ועוד דגמים של רכבים חשמליים. בשביל לבצע את הסקירה, הכנו תחילה רשימה של כל אותן יצרניות רכב ה"חתומות" על רכבים חשמליים. לקחנו בחשבון את הדרישות והצרכים המשתנים של הנהגים ובחנו את כל הפרמטרים שיכולים להשפיע על בחירת רכבים חשמליים: טווחי נסיעה, זמן הטעינה, ביצועים ועוד.. את המידע אספנו הן מהאתרים הרשמיים של יצרניות הרכב, הן באמצעות חוות דעת ומבחני דרך שאת חלקן ביצענו בעצמנו ואת חלקם ביצעו אנשי מקצוע אחרים. שקללנו את כל המידע וכך למעשה הרכבנו את הסקירה.

סיכום

איך לבחור את הרכב החשמלי המתאים לכם ביותר?

הרכבים החשמליים הופכים יותר ויותר פופולאריים בישראל בשנים האחרונות, והמגמה צפויה להתחזק גם בעתיד הקרוב. המכוניות הן איכותיות יותר, והפקטור של המחיר היקר וזמני ההטענה הקצרים הופכים לפחות רלוונטיים ככל שהמכוניות מתקדמות.

 

הפרמטרים לבחירת הרכב הם כמובן מחיר ואיכות נסיעה. אנשים שרוצים רכב זול, יכולים בהחלט ללכת על הרנו זואי, בעוד הטסלה נמצאת איפשהו בתחום הביניים, אך היא עדיין מסקרנת ופונה להמון אנשים בעיקר בגלל המראה שלה והמוניטין שלה. בקצה השני של קשת המחירים נמצאת האאודי E-TRON שמספקת חוויה יוצאת דופן ועתידנית.

 

גם אם אתם בעצמיכם לא נוסעים ברכב חשמלי או אפילו לא נסעתם בחייכם באחד כזה, בתקופה האחרונה ודאי שמעתם על הנושא, נקלעתם לשיחה שעסקה בו וחלקכם גם מתעניין ברכישת רכב כזה שמרגיש כמו פתרון חסכוני, מתקדם ו"צופה פני עתיד".

 

עבור החלק האחרון של האנשים, אלו שמתעניינים בנושא הכנו מדריך קצר שיסייע לכם מהלך של רכישת רכב חשמלי.

 

חשמלי או היברידי?

חלק מההתלבטויות בתחום הן האם לרכוש רכב חשמלי או היברדי כששאלה מרכזית היא מדוע בעצם להעדיף רכב חשמלי על היברידי. למעשה המכוניות ההיברידיות הן שלב ביניים. הן כוללות מערכת הנעה חשמלית למטרות הפחתת זיהום וחיסכון כלכלי, לצד מנוע ומערכת דלק רגילות כסוג של גיבוי ו"החלקה בגרון" של השינוי הדרמטי בהרגלים.

 

 

ככל שמהפכת הרכב החשמלי צוברת תאוצה כך האופציה הזו הופכת להיות עדיפה על הרכב ההיברדי. המשקל של המכוניות ההיברידיות בהן כפל מערכות גדול יותר. גם המס שמשלמים עליהן למדינה גבוה מזה שמשלמים על רכב חשמלי הנחשב לזול ביותר מבחינת מס.

 

בפן הכלכלי בסופו של דבר בשווי הכולל רכישת רכב חשמלי תהיה עסקה זולה יותר עבורכם לטווח הארוך. לאורך זמן עלויות האחזקה והשימוש ברכב חשמלי נמוכות יותר מרכב היברידי. רבים נרתעים מההשקעה הגבוהה יחסית בכניסה לעולם הרכב החשמלי ומכך שהעלות של רכב חשמלי בקניה היא גבוהה יותר, אך כל מי שמחזיק רכבים לאורך שנים יודע שהעלות החודשית היא הסיפור הכלכלי המשמעותי יותר מאשר עלות רכישת הרכב עצמו.

 

מה אתם באמת צריכים?

כפי שציינו אחד החששות המרכזיים ברכישת רכב חשמלי הוא מה שנקרא "רף הכניסה" כלומר, העלות הראשונית של רכישת הרכב החדש, כי הרי די ברור שלאורך זמן השימוש עצמו ואחזקת הרכב שחוסכים את התדלוקים והבלאי המוכרים יחסכו לכם בהוצאות.

 

אז בואו נפרק רגע את הטיעון של המחיר ונתעכב עליו כי גם הוא, לא כזה מרתיע כמו שחושבים. רבים מרוכשי המכוניות בישראל קונים חלום. למה הכוונה? קונים רכבי ספורט ורכבי שטח, מפנטזים על הטיול של סוף השבוע שמצטלם טוב ומוצאים לפעמים גם מעל 200 אלף שקלים ברכישת רכב חדש.

 

רכב חשמלי עונה לכם גם על העניין הזה. הוא מציע לכם חלום פרקטי, מציאותי וכזה עם מחשבה על העתיד. ברכבים החשמליים שמים דגש על המרווח הפנימי, רמת הביצועים, הבטיחות והכי חשוב החיסכון לאורך זמן. כשאתם מתכננים את העתיד והתנהלות הכלכלית שלכם אלו מרכיבים חשובים יותר מרכב שיקח אתכם לחוויית שטח סוחפת ופוטוגנית בסוף השבוע, וזהו מרכיב שגם אותו כדאי לכם לקחת בחשבון כשעומדים לרכוש רכב חדש.

 

מה עושים בנושא הסוללות והטעינה שלהן?

רכישת רכב חשמלי בעידן הנוכחי דורשת יציאה מחשבתית מהקופסה. אחד הנושאים שקצת קשה לנו לתפוס הוא הוא העניין של טעינת סוללה לרכב כאילו שמדובר בסמארטפון שלנו.

 

אז החדשות הטובות הן שאין ממה לחשוש. בעוד כיום אנחנו יכולים לתדלק את הרכב שלנו רק בתחנת הדלק, מה שגורם לא פעם לעיכובים ושינויים במסלול הנסיעה, את הרכב החשמלי נוכל לטעון בעמדות שנתקין בבית ובעבודה וקח נמנע ממצב שהסוללה מתרוקנת לגמרי ונוכל להרוויח שעות של נסיעה על הכביש לאחר כל טעינה.

 

גם בנושא פריסת עמדות טעינה, כמו תחנות תדלוק חשמליות, ישנה התקדמות ובקרוב יהיה ניתן לקבל טעינה מהירה בחניונים ייעודיים שיוקמו במקומות מסחר ובילוי מרכזיים. הצפי הוא שבשנים הקרובות יהיה ניתן לקבל טעינה מספקת לסוללת הרכבים תוך דקות בודדות.

 

ומה לגביי מחיר הסוללות? גם בנושא הזה אפשר להרגיע את החששות. ככל שהשימוש ברכבים חשמליים עולה כך מחיר הסוללות יורד. הבלאי שלהן לא נמוך כל כך ובשורה התחתונה הצפי הוא שתוכלו לנסוע קילומטרים רבים עד שתידרשו להחליף את סוללת הרכב שלא נשחקת כל כל בקלות. כשתגיעו למועד ההחלפה סביר שמחיר הסוללה ימשיך וירד בינתיים.

 

לבטל את החששות

הבחירות צריכות להיעשות גם לאור גודל המשפחה (האצ'בק) ומיקום (רכבים קטנים ועירוניים, או רכבים גדולים יותר לפריפריה). בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את זמן ההטענה והמרווחים בין ההטענות, כדי לוודא שלא תיתקעו, שכן שקעים להטענה הם אינם נפוצים, עדיין, כמו תחנות דלק, אך זה צפוי להשתנות עם הזמן.

 

המעבר לרכבים חשמליים מצריך בראש ובראשונה "סוויץ' בראש", שכן אנשים לא צריכים לחשוש מהשדרוג לרכב חשמלי. מדובר ברכבים מתקדמים, בהם החסרונות נעלמים לאור היתרונות הרבים. חשוב להסתכל מעבר, ולבחון את הפרמטרים הנוספים. רוצים רכב מרווח? הפז'ו 208 בהחלט עושה עבודה נהדרת, גם אם נכלול רכבים מרווחים אחרים ולא חשמליים.

 

ביצועים על הכביש מעניינים אתכם? המיני קופר SE עונה על הצרכים ומספקת חוויה מרגשת ומרטיטת חושים.

 

מעבר בלתי נמנע

המעבר לרכבים חשמליים הוא בלתי נמנע, והוא מזכיר מאוד את המעבר לטלפונים חכמים. הרבה אנשים חששו, לא הבינו עד הסוף את ההשלכות ופחדו להתקדם קדימה. כיום, אין כמעט אנשים ללא טלפונים חכמים בכיס.

 

הסיפור עם רכבים חשמליים הוא זהה לחלוטין, וגם אם אנשים יעברו אט אט, כלומר לרכבים היברידיים, ורק אז לרכבים חשמליים, זה פשוט בלתי נמנע. חשוב להסתכל על רכבים חשמליים ולבחון אותם לפי פרמטרים סטנדרטיים, אותם אתם בוחנים לפני קניית רכב מסורתי. היתרון שלכם יהיה כאשר תבינו את היתרונות, ותקדימו לבצע את השינוי.

שאלות ותשובות על רכב חשמלי מומלץ

מה המחיר הממוצע של רכב חשמלי?

הרכבים החשמליים הם יקרים באופן יחסי לרכבים היברידיים או רכבים מסורתיים, שכן הם מתקדמים יותר, והחברות לוקחות בחשבון גם את החיסכון שנוצר בהמשך הדרך. המכוניות הזולות מתחילות ב-130 או 140 אלף שקלים, והיקרות יותר, יכולות להגיע גם צפונה מחצי מיליון שקלים.

האם רכבים חשמליים הם חסכוניים יותר?

בוודאי, כאשר עלויות הדלק יורדות ל-0, משפחה ממוצעת יכולה לחסוך בין 1,000 ל-2,000 שקלים בחודש. ההטענות הן הרבה יותר זולות, וגם התלות במחירי הדלק הוא אינו קיים יותר. למעשה, ההשקעה ברכב מחזירה את עצמה בתוך זמן קצר באופן יחסי, עם הכסף שנחסך על דלק.

האם יש קושי מהותי בנושא של שקעי הטענה?

הנושא של שקעי הטענה הוא עדיין בראשיתו במדינת ישראל. אין כל ספק ששקעים יהפכו ליותר ויותר זמינים ושכיחים, ויאפשרו לכל מי שנוסע למרחקים ארוכים, להטעין את הרכב בקלות ובמהירות, בכל מיני נקודות עצירה ייעודיות.

האם יש שוק לרכבים חשמליים בארץ?

התשובה היא מורכבת. יש מספר מועט של דגמים למכירה בארץ, אך בשנה הקרובה צפויים להגיע הרבה מאוד דגמים, ועם הכניסה של טסלה לארץ, סביר מאוד להניח שהתפיסה תשתנה, והמכוניות יהפכו להרבה יותר שכיחות, גם בערים הגדולות וגם בפריפריה.