טלפון זול לילדים – סקירת 5 הטלפונים הזולים והטובים ביותר לילדים 2024

במציאות בה אנשים מתקשרים דרך טלפונים יותר מאשר פנים אל פנים, גם הקטנים רוצים, ולפעמים צריכים, סלולרי טוב. אספנו עבורכם את המכשירים הטובים ביותר שאפשר להשיג היום בפחות מ-1,000 ש"ח. לקחנו בחשבון את הצרכים המשתנים ובחנו עשרות דגמים המתאימים לילדים על מנת להרכיב את הסקירה הבאה..

icon pos_1

ניתחנו

466 סקירות

ו-

1742 ביקורות

בתחום

סמארטפונים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על טלפונים זולים לילדים

ילדים זקוקים לפלאפון נייד ממגוון סיבות – תקשורת, משחקים וגם כי לכל החברים בכיתה יש. אולם, כידוע לרוב הילדים אין עדיין ערך לכסף והם נוטים לא תמיד לשמור על הדברים שלהם, גם אם מדובר בטלפון נייד יוקרתי ולכן, הורים רבים מעדיפים לרכוש את הדגמים הזולים יותר עבור הילדים שלהם. אבל זול לא אומר שהפלאפון לא יכול להיות מצוין! אני והצוות בדקנו לא מעט פרמטרים כמו: שימושים, תכונות, איכות המצלמה ועוד.. לפניכם הדגמים המובילים של השנה.

נכתב ע״י

אושר טבח

כותב: אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

הטוב ביותר

השווה מחיר

9 PRO
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

השווה מחיר

כולל משלוח לארץ
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

גיל הילד הוא אחד מהפרמטרים הראשונים להסתכל עליהם: לילד בן שש לא תרצו לאפשר גישה חופשית לאינטרנט, בעוד נער בתיכון לא ימצא תועלת במכשיר ללא Wi-Fi מהיר. הצרכים של הילדים ורצונותיהם עומדים לפעמים בניגוד אלה לאלה, וזה תפקידם של ההורים למצוא את האיזון בין הדברים. זה גם תפקיד ההורים לדאוג שבין כל האפליקציות, הגאדג'טים והתוספות, לא תהיה חריגה משמעותית מהתקציב.

 

בסקירה זו לקחנו בחשבון את הפונקציות הבסיסיות שכל טלפון צריך, את הצרכים והרצונות של קבוצות הגילאים השונות, ואת התמורה ביחס למחיר. בין אם אתם משפחה ברוכת ילדים, שצריכה לקנות כמה מכשירים, המצב הכלכלי שלהם לא נהדר, או שאתם פשוט לא רוצים להשקיע הרבה כסף בסלולרי, כאן תמצאו את מכשיר הטלפון האידיאלי במחיר המינימלי.

לוגו של הסקירה

הטלפון הטוב ביותר לילדים מכל הבחינות - Xiaomi Redmi Note 9S

הילדים רוצים סלולרי עם כל היתרונות, ואתם לא רוצים להשקיע יותר מדי? חברת שיאומי מציעה לכם מכשיר טוב ומהיר, עם ביצועים נהדרים, מסך גדול, מצלמה טובה, חיי סוללה ארוכים להפליא ונפח אחסון מרשים ביותר. הטלפון הזה איננו "מושלם" בשום קטגוריה. במקום זאת, הוא מציע לכם ביצועים "טובים מאוד" מכל הבחינות.

Xiaomi Redmi Note 9S

4.5 15

כשמדובר בתמורה עבור מחיר, Xiaomi Redmi Note 9S משאיר את כולם הרחק מאחור

יתרונות

חיי סוללה נהדרים

ביצועים מהירים

תכונות מרשימות יחסית למחיר

חסרונות

טעינה איטית

ארוך וכבד

קנה עכשיו ב- שקם אלקטריק
9 PRO
קנה עכשיו ב- Ivory

שיאומי ידועים כיצרני טלפוני-ביניים בעלי ביצועים מעולים, והמכשיר הזה רק מחזק את התדמית. גם אם הילד אוהב לקפוץ בין מדיה חברתית ואפליקציות שונות, הטלפון הזה יעמוד בקצב, וגם לא יתחמם יתר על המידה. הסוללה המאסיבית והמעבד החסכוני יוצרים חיי סוללה מדהימים, המחפים על הטעינה האיטית. תדר הרענון בינוני, מה שמוריד מאיכותו של המסך, אך התצוגה הגדולה והרזולוציה המספקת, הופכות צפייה בסרטונים למרתקת ושימוש במשחקים למהנה.

לוגו של הסקירה

הטלפון הטוב ביותר לקטנטנים – Nokia 105 2017

רוב ההורים לא רוצים לחשוף את ילדיהם הצעירים, שטרם מלאו להם 10 שנים, לתכנים באינטרנט. כשאתם רוצים לשמור על קשר עם הילד, ובאותו זמן לשמור עליו מתוכן שאיננו הולם, טלפון "טיפש" הוא התשובה. נוקיה 105 מגיע עם פנס, שעון מעורר, מחשבון ומספר משחקים מובנים. הוא שולח ומקבל שיחות והודעות, ואין לו גישה לאינטרנט.

Nokia 105 2017

4.5 15

טלפון טיפש - הבחירה החכמה לצעירים

יתרונות

מאפשר שיחות והודעות

ללא אינטרנט

זול וקל משקל

קומפקטי

חסרונות

ללא מצלמה

מספר אנשי קשר מוגבל

מספר משחקים מצומצם

קנה עכשיו ב- Ivory
קנה עכשיו ב- BUG
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Amazon

ב-2017 הוציאה חברת נוקיה טלפון פשוט וקל משקל המותאם במיוחד לצרכיו של ילד צעיר. צורתו המעוקלת והארגונומית של המכשיר מתאימה לכף היד, ומקלה על ההחזקה ועל השימוש בכפתורים.

 

הסוללה נטענת במהירות, והיא תחזיק מעמד ל-15 שעות שיחה, וקרוב לחודש במצב המתנה. השעון המעורר, המחשבון והפנס הן תכונות שימושיות לכל גיל, ומשחק ה"סנייק" הקלאסי מפיג שיעמום ומהנה לגדולים כמו לקטנים. מעטפת הפוליקרבונט תשמור על צבעה גם אם המכשיר יישרט.

 

קיימת הגבלה במספר אנשי הקשר השמורים, אך הורים רבים יחשיבו את הדבר ליתרון, כאשר הילד יוכל להתקשר בקלות לבני משפחה, אך לא יוכל לשמור במכשירו מספרי טלפון של אנשים מזדמנים. כמובן, מכשיר ללא Wi-Fi הוא מכשיר ללא GPS, כך שלא תוכלו "לעקוב" אחר כל צעד של הילד.

לוגו של הסקירה

הטלפון הטוב ביותר לגילאי הביניים - Motorola Moto G8 Power Lite

טלפון יציב ונוח בעיצוב הסטנדרטי של מוטורולה, דגם Moto G8 Power Lite של מוטורולה הוא אחד הטלפונים הטובים ביותר שניתן לקנות במחיר נמוך, בזכות הסוללה העמידה לאורך זמן והאלמנטים העיצוביים. מסגרת הפלסטיק היציבה מוזילה את המחיר, בזמן שהיא מאפשרת לו לעמוד בכמה מכות ללא בעיות.

Motorola Moto G8 Power Lite

4.5 15

פלאפון עמיד ונוח לילדים בגילאי ביניים

יתרונות

חיי סוללה ארוכים ביותר

מסגרת עמידה

חסרונות

חיי סוללה ארוכים ביותר

מסגרת עמידה

Power Dual Sim
קנה עכשיו ב- ZOL4U
קנה עכשיו ב- Amazon

עם חבילת חשמל של 5,000 mAh, זהו טלפון שנבנה לפעול לאורך זמן, ובזכות ערכת השבבים הבינונית ורזולוציית המסך הנמוכה, הטלפון יפעל יומיים רצוף ללא טעינה.

 

המצלמה נוחה לשימוש ואיננה בולטת מן המכשיר כפי שנהוג במכשירים מסוג זה, אך מערך המצלמות המשולש סביר בלבד, ולכן לא היינו ממליצים עליו אם ילדיכם חובב צילום מושבע. יחס הגובה-רוחב שלו הוא 9:20 והדבר משווה לו מראה דק וארוך, ומאפשר למשתמש לראות כמות תוכן גדולה יותר על המסך. המסך גדול, אך בעל רזולוציה נמוכה למדי, מה שיכול להיות מורגש כאשר צופים בסרטים או משחקים במשחקים.

 

במידות 164.9 x 75.8 x 9.2 מ"מ זה בהחלט טלפון גדול, ובמשקל 200 גרם, הוא גם רחוק מלהיות קל משקל, דבר שאיננו מפליא, בהתחשב בסוללה הענקית.

 

לוגו של הסקירה

הטפלון הטוב ביותר לתיכוניסטים - Samsung Galaxy A50

סקרים שנערכו בקרב בני נוער מצביעים על שלושה דברים שעומדים בראש סדר העדיפויות של בני הגיל בכל הקשור לטלפון סלולרי: מסך טוב, מצלמה טובה ונפח אחסון גדול. עם עיצוב יוקרתי בו יתגאה כל תיכוניסט, גלקסי A50 עונה על כל הצרכים של המתבגר המצוי.

Samsung Galaxy A50

4.5 15

המכשיר הזול המושלם לחובבי הצפייה, הצילום והסלפי

יתרונות

מצלמה משולשת ומסך ברזולוציה גבוהה

בעל מראה מרשים

נפח זיכרון גדול מאוד

חסרונות

ביצועים איטיים

תוכנת זיהוי טביעת האצבע איננה אמינה

קנה עכשיו ב- iTech-store
כולל משלוח לארץ
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- עולם הקולנוע

מחיריהם של הסמארטפונים בעלי המצלמות והמסכים הטובים ביותר נמצאים צפונית ל-2,000 ש"ח. למרות זאת, קיימים טלפונים זולים בהם איכות המצלמה סבירה ואף טובה. כזה הוא דגם Galaxy A50 של סמסונג. זהו טלפון אלגנטי ומרשים, בעל נפח אחסון מרשים של 128 GB ו- 4GB RAM.

 

עם מצלמה קדמית בעלת 25 מגה פיקסל, מסך עם רזולוציה של 1080×2340 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 403 ppi, מכשיר הביניים הזה מגיע עם מצלמה משולשת של המורכבת ממצלמה עם שדה ראייה בזווית 123 מעלות, כמו גם מצלמת 25 מגה פיקסל לתמונות בהירות וברורות בכל שעות היום ומצלמת עומק 5 עם מגה פיקסל. תכונת ה- Flaw Detection, מזהה פגמים וטשטושים בתמונה ומודיעה למשתמש על קיומם, ובעזרת ה-Scene Optimizer תוכלו לערוך את התמונה עם מגוון שיפורים ותוספות.

 

זהו טלפון בעל עיצוב יוקרתי, המגיע בשלל צבעים המעניקים לו מראה אלגנטי ומודרני. המכשיר איטי, ובעל ביצועים מסורבלים, אך בשורה התחתונה הוא עונה על צרכיהם של רוב בני העשרה, ויגרום להם להיות מרוצים, בלי להשאיר אתכם מרוששים.

לוגו של הסקירה

טלפון הילדים בעל הסוללה היעילה ביותר – Realme 6

הילדים מבלים את רוב היום מחוץ לבית? גם כשהם בבית הם דבוקים לסלולרי? אין בעיה. עם סוללה שמחזיקה מעל ליממה ונטענת לגמרי בפחות משעה, Realme 6 יעניק להם שעות רבות של שימוש פעיל בלי חיפושים אחר השקע החשמלי הקרוב ביותר.

Realme 6

4.5 15

סוללה שנבנתה לשימוש אקטיבי ומאסיבי

יתרונות

נפח אחסון של 128GB

חיי סוללה ארוכים

טעינה מהירה

מסך נהדר

חסרונות

נפח RAM של 4GB

מעט כבד ועבה

צילום ירוד בתנאי חושך

קנה עכשיו ב- BUG
Realme 6 Pro
קנה עכשיו ב- שקם אלקטריק
שנה אחריות
קנה עכשיו ב- מחסני חשמל

המסך הוא אחד הטובים ביותר בטווח המחירים הזה, ושמונה הליבות מאפשרות ביצועים מהירים ביותר. עם נפח אחסון של 128GB, זהו מכשיר נהדר למשחקים, והוא היה נהדר עוד יותר אם נפח ה-RAM היה 8GB. לצערינו, בישראל ניתן להשיג רק את הגרסה בעלת נפח 4GB, בה מהירות הביצועים וריבוי המשימות מעט נמוכה יותר.

 

קיימת אפשרות למצב סוללה חסכוני, וגם בזמן שיחה, גלישה ושימוש באפליקציות, הסוללה תחזיק מעמד יוצר מ-24 שעות. בנוסף, הטעינה המהירה שלו תביא אותו מ-0% ל-60% תוך חצי שעה, כך שגם אם הסוללה נגמרה, לא תצטרכו להיפרד ממנו לזמן ארוך.

איך בחרנו את הטלפונים החכמים לסקירה?

בחירת טלפון לילדים היא לא תמיד פשוטה, כאשר מחד הצורך יהיה בטלפון אשר יענה על כל הדרישות של הילד: בין אם מתאים למשחקים ולאפליקציות שונות (בהתאם לגיל הילד ותחומי העניין שלו), מאידך המטרה תהיה לא להוציא סכום כסף גבוה מדי.
אז בעת בחינת המכשירים לקחנו בחשבון את הצרכים המשתנים ובחנו לא מעט פרמטרים ובין היתר: מערכת ההפעלה, עמידות, נוחות השימוש, ביצועים, איכות המצלמה ועוד..
שקללנו את כל הנתונים ובהתבסס עליהם בצענו את הסקירה והרכבנו את הרשימה. 

סיכום

איך לבחור טלפון זול לילדים?

הילד או הילדה שלכם מוכנים לקבל פלאפון משלהם? לפניכם המדריך השלם לבחירת המכשיר המושלם שיענה על כל הצרכים שלהם, וגם שלכם.

 

כשילדים גדלים, הם מתחילים לבקש מכשיר סמארטפון משלהם. בעוד אתם עשויים להירתע מהמחשבה שהילד שלכם ירוץ חופשי עם מכשיר נייד משלו, יש גם יתרונות לכך שלילד שלכם יהיה פלאפון משלו.

 

היכולת ליצור קשר עם הילד שלכם כשהוא מחוץ לבית יכולה לתת לכם קצת שקט נפשי ולהפוך את כל הלוגיסטיקה של פעילויות אחרי בית הספר להרבה יותר פשוטה. בדומה לכך, הילד שלכם ישמח וירגיש בטוח יותר כשהוא יכול להתקשר אליכם בכל זמן ובמקרי חירום.

 

אולם, היות ורוב הפלאפונים היום הם סמארטפונים, אם תתנו לילד שלכם פלאפון, אתם גם תתנו לו גישה חופשית לאינטרנט וכל מה שנובע מזה. מסיבה זו, חשוב לדבר עם הילדים על גלישה בטוחה באינטרנט – לפני שאתם חושבים בכלל ללכת לחנות ולהזמין מכשיר נייד.

 

מלבד ההתמודדות עם בטיחות ברשת, יש הרבה דברים אחרים לקחת בחשבון כאשר בוחרים פלאפון לילד שלכם – בואו נגלה אותם יחד.

 

האם הם באמת צריכים סמארטפון?

אחד הדברים הראשונים שצריך להבין הוא מאיזו סיבה אתם רוכשים לילד שלכם פלאפון. אם אתם רק רוצים טלפון למקרי חירום שהילד ישמור בתחתית התיק שלו, מכשיר נייד שאינו חכם עשוי להיות הבחירה היותר נכונה עבורכם ועבור הילד שלכם.

 

אפשר למצוא מכשירים ניידים פשוטים כמו הפלאפונים הזולים של נוקיה באזור ה-150 ₪, ולרוב גם יש להם חיי סוללה מרשימים במיוחד. לדוגמה, את ה-Nokia 105 אפשר למצוא במחיר של 135 ₪ עם 15 שעות של שיחה או כמעט חודש שלם של שימוש מינימלי!

 

כמובן, רוב הילדים יעדיפו לקבל פלאפון שמסוגל לעשות יותר מלשוחח ולשלוח הודעות (ולשחק בסנייק כמובן), אבל עבור הילדים הקטנים יותר, פלאפון פשוט ולא חכם כנראה יהיה מספיק.

 

כמה אתם רוצים להוציא?

אם מה שאתם רוצים הוא מכשיר שהילד שלכם יכול לשחק עליו משחקים, לצלם תמונות ובכללי ליהנות ממנו, אז אתם מחפשים סמארטפון. רכישת סמארטפון חדש עשויה להיות משימה מרתיעה, במיוחד לאור העבודה שהמכשירים החדשים של השמות הגדולים בשוק לא יורדים בתג מחיר של 2,000 ₪.

 

אולם, אתם לא צריכים לשבור את החסכונות שלו לאוניברסיטה כדי לקנות סמארטפון טוב שהילד שלכם ישמח לקבל. בסקירה שלמעלה תוכלו למצוא מגוון מכשירים מצוינים בפחות מ-1,000 ₪! אשר יציעו ביצועים מעולים לא פחות משל המותגים הפופולאריים.

 

מה אתם רוצים מהפלאפון?

כאשר אתם בוחרים פלאפון לילד שלכם, לא מומלץ לרכוש להם את המילה האחרונה במותג הפופולארי ביותר בשוק. רוב הסיכויים הם שהוא יאבד אותו בשלב כזה או אחר (או ישבור אותו), לכן עדיף שתמצאו מכשיר זול יחסית כדאי להימנע מכאבי לב מיותרים. אפשר גם להצטייד בביטוח אם בחרתם בכל זאת ללכת על מכשיר יקר יותר.

 

אחר שאמרנו את זה, חשוב לנו לציין שלא כדאי לקנות מכשיר שהשימוש בו יתסכל את הילד. מעבד סופר איטי או משחקים לא מעודכנים יאכזבו את הילד שלכם – לכן וודאו שהדגם מספיק טוב או אפילו מצוין (כבר הסתכלתם ברשימת הפלאפונים הנהדרת שנמצאת קצת יותר במעלה הדף?). אה, ואל תחשבו אפילו לקנות פלאפון בלי מצלמה קדמית לצילומי סלפי!

 

חשוב שתחפשו גם מכשיר יחסית עמיד וחזק. תאמינו לנו, הילד יפיל את הפלאפון. והרבה. רכישת מגן אחורי ומגן מסך חזקים יעשו הבדל משמעותי בשמירה על המכשיר מפני נזקים, אבל מציאת דגם חזק ועמיד מלכתחילה היא אסטרטגיה מעולה גם כן.

 

הרבה ילדים משחקים בטבלטים לפני שהם מקבלים את הפלאפון הראשון שלהם, כך שהם רגילים למסך גדול. אולם, סמארטפונים גדולים הם קשים יותר לאחיזה ונוטים להתרסק לרצפה בדרמתיות שמפילה את הלב לתחתונים.

 

דבר נוסף שצריך לעלות בראש רשימת ההחלטות שלכם הוא כמובן מערכת ההפעלה: אנדרואיד או iOS. למרות שאייפונים נוטים להיות יקרים יותר, יש להם רמת בטיחות גבוהה יותר ונוטים פחות להתקלקל ולהציג תקלות.

 

עצרו כל אפשרות רכישה מהפלאפון

מלבד מחיר הרכישה של המכשיר – יש הוצאות נוספות שיש לקחת בחשבון וגם כאלו שיש לעצור מראש, כדי שלא תמצאו את עצמכם עם חשבון טלפון עצום בסוף החודש.

 

נתחיל ממסלול השיחות, ההודעות והאינטרנט – כל אלו צריכים להיות מוגבלים לפי המסלול שבחרתם (לרוב שיחות והודעות ללא הגבלה) וכמות האינטרנט החודשית משתנה עם כל חבילה שכל חברת סלולאר מציעה לכם. בחרו את המסלול שהילד שלכם צריך ושימו לב שאתם מונעים ממנו לרכוש אינטרנט נוסף, במידה והמסלול שלו מסתיים. אם לא תסגרו את האופציה הזו, הילד עשוי לסיים את חבילת האינטרנט (או השיחות וההודעות שהקצבתם לו) ופשוט לרכוש אינטרנט נוסף במחיר מופקע.

 

בנוסף, חשוב לא לאפשר רכישות מתוך חנות האפליקציות של המכשיר, כך שילדכם יוכל להוריד רק משחקים ואפליקציות חינמיים – אחרת, אין גבול לסכומים שאתם עלולים לראות בסוף החודש.

 

דברים נוספים שיש לקחת בחשבון

מלבד הימנעות מחשבונות לא צפויים, יש מאפיינים נוספים שיש להיות מודעים אליהם ולדון עליהם עם הילד לשכם לפני שרוכשים מכשיר חדש. אחד מהם הוא כמובן הבלוטות'.

 

בלוטת' הוא סוג של חיבור אלחוטי, שלרוב נעשה בו שימוש כאשר רוצים להתחבר לרמקולים אלחוטיים או אוזניות אלחוטיות. אולם, אם הבלוטות' פועל, כל המכשירים מסביב יכולים למצוא אותו ובאופן פוטנציאלי לשלוח תמונות וסרטונים למכשיר של הילד שלכם. בפלאפונים של ילדים קטנים אתם פשוט יכולים לכבות אותו, ואם יש לכם ילד גדול שצריך להפעיל את הבלוטות', אמרו לו אף פעם לא לפתוח תמונה מאדם זר.

 

תמונות עובדות לשני הצדדים, כך שאם לילד שלכם יש מצלמה בפלאפון זו דרך נהדרת עבורו לחקור את היצירתיות שלו ולפתח אותה. אולם, צילום תמונות לא ראויות, במיוחד אם הם מעלים אותן אחר כך ברשתות החברתיות, עלול לסבך את הילד שלכם עם החברים או עם בית הספר שלו. שוחחו איתו על שימוש ראוי בתמונות ומה יכולות להיות ההשלכות.

 

רשתות חברתיות הן עולם ומלואו עבור ילדים ובני נוער, לכן חשוב שתדברו איתם לעומק מה כדאי ולא כדאי לעשות בהן. זכרו, רק לילדים מעל גיל 13כדאי שתהיה גישה לרשת החברתית.

 

להרבה פלאפונים יש GPS מובנה בהם לשימושים כמו Google Maps או Waze. אולם, אם הגדרות הפייסבוק והוואטסאפ של הילד שלכם לא פרטיות מספיק, המיקום שלהם עלול להיות חשוף לכל ה'חברים' שלהם. תמיד הגדירו פרטיות ילדים מראש.

שאלות ותשובות על טלפונים זולים לילדים

כדאי לקנות לילד פלאפון אפל או אנדרואיד?

רוב המכשירים של אנדרואיד נוטים להיות יותר מורכבים ועם אפשרויות רבות יותר, בעוד מכשירי אפל שומרים על הדברים פשוטים. גם מכשירי אפל וגם מכשירים אנדרואיד מציעים דרכים להגביל את הגישה לאינטרנט ואת היכולת לרכוש אפליקציות. אולם, פלאפונים אחרים עשויים להיות יותר מתאימים לילדים קטנים יותר, כמו ה-Nokia 105.

 

מציאת האיזון הנכון בין מחיר, מאפיינים ופשטות שימוש היא המפתח לבחירת הפלאפון הנכון לילד שלכם. הימנעו מרכישת דגם "כי זה מה שיש לכולם". למרות שלחץ חברתי עשוי לשחק תפקיד כאן, חשוב שתבחרו את המכשיר על בסיס התפקוד שלו. אתם מכירים את הילד שלכם הכי טוב ונמצאים במקום לבחור את הטכנולוגיה שעובדת הכי טוב עבורכם ועבורו.

מדוע חשוב לסגור את כל אפשרויות הרכישה במכשיר?

סביר להניח שאצלכם הפונקציה הזו אינה סגורה, אז למה אתם צריכים לחסום אפשרויות רכישה בפלאפון של הילד שלכם? כי כשילד רואה אפליקציה שהוא רוצה, הוא לרוב לא ישב ויחשוב על כך שאפשר למצוא אפליקציה חינמית שעובדת באותו אופן. אין לו את דחיית הסיפוקים שיש לכם, וכדי להימנע מחשבון טלפון מנופח בסוף החודש, חשוב לסגור את אפשרויות הרכישה במכשיר.

איזו חבילת סלולאר כדי לרכוש לילד שלי?

סביר להניח שתרצו לרכוש את החבילה בחברה שאתם נמצאים בה, אבל זה ממש לא חובה. אם לחברת הסלולאר שלכם יש חבילה משתלמת עם שיחות והודעות ללא הגבלה, עם כמות אינטרנט מכובדת – לכו על זה. אבל אם אתם חוששים שההצעה שקיבלתם אינה ההצעה הטובה ביותר בשוק, מומלץ לבדוק גם בחברות אחרות. מי יודע, אולי תצא לכם מזה הצעה משתלמת גם למכשיר שלכם.

סמארטפון או טלפון פשוט?

סמארטפונים לרוב מתאימים לילדים גדולים יותר, כאלו שרוצים לשחק במכשיר שלהם, לגלוש באינטרנט ולצלם תמונות. אם מדובר בילד קטן שזקוק לטלפון רק למקרי חירום ותו לא, פלאפון בסיסי כמו הנוקיה שברשימה יכול הרבה יותר להתאים לכם; הוא עמיד, זול וקטן – מושלם כדי לדחוף בכיס התיק של הבית ספר ולשכוח ממנו עד שבאמת צריך אותו.