מיטת מעבר מומלצת – הטובות ביותר לשנת 2024

הגיע הזמן להעביר את החמודים שלכם ממיטת התינוקות? בואו למצוא את מיטת המעבר המושלמת בשביל הפעוט שלכם

icon pos_1

ניתחנו

6 סקירות

ו-

54 ביקורות

בתחום

תינוקות וילדים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מיטת מעבר מומלצת

זהו זה. התינוק שלכם כבר לא תינוק. הוא מסתובב, מגלה את העולם וצריך קצת עצמאות. אולי הוא כבר גדול מדי למיטת התינוק, אולי הוא בוחן דרכים לצאת ממנה, ואולי אתם פשוט צריכים לפנות אותה בשביל אוצר חדש שבדרך. בכל מקרה, הגיע הזמן לעבור מיטה. אבל זה לאו דווקא אומר שהחמודון מוכן למיטה גדולה וגבוהה בלי הגנה מנפילה.

 

בין מיטת התינוק הקטנטנה למיטת הנוער הבוגרת, נמצאת מיטת המעבר. אופציה קומפקטית, בטיחותית ולא יקרה לפעוטות. אם החלטתם שמיטת מעבר היא ההחלטה הנכונה עבור הילד שלכם, אתם רוצים שהיא תהיה יציבה, נוחה ובטיחותית, ושהיא גם תתאים לטעמו של הילד. השוק מלא במיטות מעבר – חלקן טובות וחלקן לא. אז איך בוחרים? אל תדאגו, מיטת החלומות שלכם היא במרחק קליקים ספורים. לפניכם מיטות המעבר הטובות ביותר לשנת 2024.

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
לוגו של הסקירה

מיטת מעבר עם כל מה שתרצו - מיטת מעבר מעץ מלא מבית HIGHWOOD

בעיצוב קלאסי ויפה, המיטה הזאת משלבת סטייל עם בטיחות ונוחות. היא אמנם לא זולה, יחסית למיטת מעבר, אבל אם אתם מוכנים להשקיע עוד טיפה כסף, היא כנראה הבחירה הטובה ביותר בשוק.

מיטת מעבר מעץ מלא מבית HIGHWOOD

4.5 15

כל מה שאפשר לרצות ממיטת מעבר

יתרונות

10 שנות אחריות

עשויה עץ מלא

ארגז אחסון

ניתן לקנות מזרן תואם

חסרונות

לא זולה

קצת גבוהה

קנה עכשיו ב- גרופון

חברת Highwood האיכותית מביאה לכם מיטת מעבר מעוצבת, יפה ואיתנה, עם ארגז אחסון נשלף למצעים, ומעניקה לכם 10 שנות אחריות. המידות שלה הן 150X77 ס"מ והיא מגיעה באחד משלושה צבעים: לבן, מולבן וקרם. אם תרצו, תוכלו לקנות איתה גם מזרן תואם מספוג כחול וקשיח, בעובי 10 ס"מ, המעניק תמיכה מעולה לגב. היא חזקה מאוד, מעץ מלא איכותי, ויש לה מעקה בטיחות, כך שגם אתם תוכלו לישון בשקט בידיעה שהילד שלכם ישן במיטה חזקה ובטיחותית.

לוגו של הסקירה

מיטת המעבר עם מעקה הבטיחות הטוב ביותר - דגם מיוז מבית Segal

בחברת סגל עיצבו מיטת מעבר עם מעקה ארוך מספיק כדי לתת ביטחון גם להורים החוששים ביותר, בלי להגביל את הגישה אליה. זו מיטה בעיצוב מודרני, עם קווים נקיים ורגליים מעץ במראה טבעי, שמעניקה נוחות ובטיחות לילד הקטן בכל שלב.

דגם מיוז מבית Segal

4.5 15

המיטה המושלמת לילדים שזזים בשנתם ולהורים חששניים

יתרונות

מעקה נשלף ארוך

איתנה במיוחד

מתאימה עד גיל 5

חסרונות

עשויה MDF

קצת גבוהה

קנה עכשיו ב- KSP

היא עשויה מעץ MDF, שאיננו העץ האיכותי ביותר, והוא נוטה לספוג לחות, אבל הוא זול במיוחד, וגימור לכה סופר גלוס שומר על העץ מפני לחות ומעניק למיטה עמידות ויופי כאחד. יש לה מעקה נשלף באורך 80 ס"מ, שתוכלו להרים, להוריד ולהתאים, מה שמקל על העלייה למיטה והירידה ממנה, ועדיין שומר על הבטיחות בזמן השינה. היא בנויה במיוחד להחזיק גם משקל של מבוגר, כך שלא תצטרכו לחשוש כשתשבו להקריא לילדכם סיפור לפני השינה. היא מסוגלת לשאת עד 50 ק"ג והיא תוכל ללוות את הילד שלכם עד גיל חמש. אורכה הוא 140 ס"מ, רוחבה 79.4 ס"מ, הגובה שלה הוא 45.5 ס"מ, והיא מתאימה למזרן שמידותיו 130×70 ס"מ.

לוגו של הסקירה

מיטת מעבר עם הגנה מכל כיוון - דגם מונרו מבית Twigy

זו מיטה יפה ופשוטה, אבל אל תתנו למראה העדין שלה להטעות אתכם. היא איכותית ועמידה, שעשויה מעץ אורן עם גימור מעולה. בצבע לבן ועם מראה נעים, זו מיטת מעבר קומפקטית, בטיחותית, ומשתלמת במיוחד.

דגם מונרו מבית Twigy

4.5 15

הכי ממוגנת שיש

יתרונות

זולה

קומפקטית

הגנה מארבעת הכיוונים

חסרונות

מראה פשוט

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

מיטת מונרו של Twigy מגנה על הילד מכל הכיוונים, ומצליחה לעשות את זה בלי להיראות כמו לול ענקי. יש לה מעקה בטיחות מכל צד, ראש ורגליים גבוהים השומרים על הילד ומעניקים לו (ולהורים) תחושה בטוחה. היא קלה לניקוי, וקומפקטית מאוד. באורך 136 ס"מ וברוחב 78 ס"מ, היא לא תשתלט על החדר ותשאיר די והותר מקום לשחק בו.

לוגו של הסקירה

מיטת מעבר עם מידות פנימיות קטנות - דגם שקד מבית רהיטי טל

אם אתם רוצים לתת לפעוט שלכם קצת יותר חופש, אבל אתם מרגישים שהוא עדיין קטן מדי בשביל מיטה "של גדולים" דגם שקד של רהיטי טל עשוי להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. יש לו את כל היתרונות של מיטת מעבר, כשהממדים הפנימיים שלו מתאימים למזרן לתינוק.

מיטת מעבר עם מידות פנימיות קטנות – דגם שקד מבית רהיטי טל

4.5 15

למי שרוצה עדיין להישאר עם מזרן התינוק

יתרונות

לא מצריכה קניית מזר

מעקה שלישי ניתן להעברה

חסרונות

לא מתאימה לילדים גדולים יותר

קנה עכשיו ב- Last Price

באורך 143 ס"מ וברוחב 72 ס"מ מבחוץ, היא נראית ומרגישה כמו מיטת מעבר, אבל מבפנים, האורך שלה הוא 128 ס"מ והרוחב הוא 66 ס"מ – בדיוק כמו מיטת תינוק, ויש לה מעקה בטיחות שלישי שניתן להעברה מצד לצד.  הדבר מאפשר לכם להכין את הילד לעצמאות כשהוא עדיין ישן על מזרן התינוקות המוכר והאהוב. זה נהדר, במיוחד עבור ילדים רגישים וכאלה שלא כל כך מסתדרים עם שינוי.

לוגו של הסקירה

מיטת מעבר עם עיצוב ייחודי - מיטת מעבר בעיצוב אוהל טיפי מבית נינו

עכשיו, כשהחמוד שלכם כבר לא צריך לישון במיטת תינוק, אתם יכולים לתת לו משהו מיוחד ומלהיב: מיטה שנראית כמו אוהל טיפי.

מיטת מעבר בעיצוב אוהל טיפי מבית נינו

4.5 15

כל לילה הוא הרפתקה באוהל משלכם

יתרונות

מיוחדת ומגניבה

נמוכה

חסרונות

ללא מעקה בטיחות

קנה עכשיו ב- ToyLand

לתחושת הקמפינג מוסיף הגובה הנמוך של המיטה – 22 ס"מ – שמאפשר לילד הקטן לעלות ולרדת מהמיטה בקלות. הוא יישן קרוב מאוד לרצפה, מה שמונע פגיעות מנפילה גם בלי מעקה בטיחות. המיטה עשויה מעץ ליבנה קשיח ועמיד, הצבוע בצבע בטיחותי ונטול עופרת. ברוחב 80 ס"מ ואורך 138 ס"מ, היא מתאימה, כמו רוב מיטות המעבר, למזרן בגודל 130×70 ס"מ. היא בטיחותית מאוד, ועומדת בתקן JPMA האמריקאי. שימו לב שהיא מגיעה עם הוראות ודורשת הרכבה עצמית, ומכיוון שמדובר בבטיחות של הילד שלכם, אל תקנו אותה בלי לוודא שאתם מסוגלים להרכיב אותה כמו שצריך או להזמין מישהו שיעשה את זה בשבילכם.

סיכום

האם הגיע הזמן לעבור למיטת מעבר?

אז כבר חגגתם לו את יום ההולדת הראשון, אבל אתם עדיין לא בטוחים אם הוא צריך לעזוב את מיטת התינוק? הנה כמה שאלות שיעזרו לכם להחליט אם הגיע הזמן למיטת מעבר:

 

  • האם הוא מנסה לצאת ממיטת התינוק בעצמו? אם הפעוט שלכם הוא אמן בריחה קטן, שווה לחשוב על מיטת מעבר. עדיף שהוא ירד מהמיטה בכוחות עצמו בצורה בטיחותית מאשר ינסה לטפס על הסורגים של מיטת התינוק.
  • האם יש אח או אחות חדשים בדרך? אם עוד כמה חודשים מיטת התינוק תשמש מישהו אחר, זה כנראה הזמן לקנות מיטת מעבר. מומלץ להעביר את הילד למיטה החדשה קצת לפני שהאח או האחות הקטנה מגיעים, כדי שהוא לא ירגיש ש"מעיפים" אותו מהמיטה האהובה לטובת התינוק החדש, אלא מעניקים לו מיטה משלו, משום שהוא כבר לא תינוק.
  • האם אתם בשלבי גמילה מחיתולים? יש ילדים (בינינו, בעיקר ילדות), שמוכנים לגמילה מחיתולים בגיל מוקדם. אם הילד שלכם מראה סימנים כאלה, כדאי לעודד אותו לכך, גם אם לכם עדיין נוח יותר להחליף חיתולים מאשר לרוץ איתו לשירותים כל שעה. ילד בשלבי גמילה מחיתולים במשך היום, ובטח כזה שכבר גמול ביום, צריך מיטה שתאפשר לו לעשות את המעבר ללילות בלי חיתול, ובשביל זה, הוא צריך את האפשרות לרדת מהמיטה בכוחות עצמו.

 

מיטת מעבר או מיטת נוער?

החלטתם להחליף את מיטת התינוק במיטה גדולה יותר, אבל אתם עדיין לא בטוחים אם אתם רוצים מיטת מעבר או מיטת ילדים? ריכזנו בשבילכם רשימה של יתרונות וחסרונות של כל אחת מהבחירות.

 

  • יתרונות של מיטת מעבר: מיטת מעבר קטנה יותר ממיטת נוער, כך שהיא תופסת פחות מקום בחדר. זה נהדר בשביל חדרים קטנים או כאלה שבהם ישנים כמה ילדים. עוד יתרון של הקומפקטיות של מיטת מעבר הוא התחושה העוטפת שלה. מיטת מעבר בדרך כלל גם נמוכה יותר ממיטת נוער, מה שמאפשר לפעוט גישה נוחה אל המיטה וממנה. ברוב המקרים היא גם מגיעה עם מעקה בטיחות, ששומר על הילד מנפילות בזמן השינה. ואת כל הדברים האלה, מיטת מעבר עושה במחיר נמוך הרבה יותר ממיטת נוער.

 

  • יתרונות של מיטת ילדים/נוער: שלא כמו מיטת מעבר, מיטת נוער תשמש את הילדים למשך זמן רב הרבה יותר. היא אמנם גם עולה יותר כסף, אבל יכול להיות שבטווח הארוך, דווקא תחסכו כסף אם תעברו ישר למיטת נוער. היא בדרך כלל גבוהה יותר ממיטת מעבר, מה שמאפשר לה להחזיק ארגז אחסון או אפילו מיטת חבר, שאפשר להוציא כשרוצים לארח מישהו ללילה.

 

מה עדיף לילדים שמתקשים עם שינויים? גם כאן, אין תשובה חד משמעית, ויש יתרונות גם למיטת מעבר וגם למיטת נוער.

 

לא כל הילדים ששים לעזוב את המיטה הקטנה והמחבקת, ובשביל ילדים שקצת יותר קשה להם עם שינויים, מיטת מעבר יכולה להקל על המעבר לשלב החדש הזה,, מכיוון שהיא עדיין שומרת על ההרגשה העוטפת של מיטת התינוק.

 

ילדים שלא מסתדרים כל כך טוב עם מעברים עשויים להרגיש טוב יותר בהתחלה עם מיטת מעבר, אבל מצד שני, אולי דווקא כדאי להימנע משלב הביניים, מכיוון שהוא דורש עוד מיטה להתרגל אליה. יכול להיות שעם ילד שקשה לו להתרגל לדברים חדשים, עדיף לקפוץ ישר ממיטת תינוק למיטת נוער, בלי שהוא יצטרך להתרגל גם למיטת מעבר באמצע.

 

אז איך יודעים מה הבחירה הנכונה? תקשיבו לעצמכם. אתם מכירים את הילד שלכם טוב יותר מכל אחד אחר, ואתם גם יודעים עם מה יהיה לכם קל יותר להתמודד. לפעמים, אין תשובה נכונה, והמעבר למיטה החדשה – מעבר או נוער – יהיה מאתגר. זה לא יהיה האתגר הראשון שלכם כהורים, ובטח לא האחרון.

 

מדריך לבחירת מיטת מעבר

אז החלטתם שמיטת מעבר היא הבחירה הנכונה עבורכם ועבור הפעוט שלכם. הנה דברים שיש לקחת בחשבון כשאתם מחליטים מה הדגם המתאים.

 

מידות מיטת התינוק לא תפסה המון מקום בחדר, אבל עכשיו, תזדקקו ליותר מקום בשביל מרחב השינה של הפעוט שלכם. חשוב לבחור בדגם שיתאים במידותיו לחדר.

 

מזרןקיימים דגמים שמאפשרים לכם להוסיף עוד כסף ולקנות מזרן תואם, ובהחלט שווה לשקול את האופציה הזאת. בכל מקרה, חשוב לשים לב למידות הפנימיות של המיטה, כדי שתדעו מה גודל המזרן שיתאים לה.

 

חומרי גלם הילד שלכם כבר לא שוקל חמישה ק"ג, והוא עושה הרבה יותר מרק להתגלגל ולזחול, ולא משנה מה תגידו על זה, הסיכוי הוא שמדי פעם הוא יקפוץ על המיטה וינסה איזה גלגלון או שניים. לכן, חשוב לבחור במיטה איתנה שעשויה מחומרי גלם איכותיים כדי שתוכלו להיות בטוחים שהיא תחזיק את המשקל שלו, בין אם הוא ישן ברוגע או קופץ בהתלהבות.

 

מעקהיש הורים שלא מרגישים את הצורך במעקה בטיחות, יש הורים שכן, ויש הורים כמוני, שבימים הראשונים של הילד מחוץ למיטת התינוק, משכיבים בובות מסביבו ומניחים כריות ליד המיטה, רק למקרה שהוא ייפול בכל זאת (אולי הגזמתי, אבל רק ככה הרגשתי בטוחה). שימו לב שבחרתם במיטה שתרגיע אתכם ותשמור על הילד, אבל עדיין תאפשר לו גישה למיטה וממנה. רוב מעקי הבטיחות נמצאים באזור הראש והכתפיים, ומאפשרים לילד לעלות ולרדת ממנה מהצד התחתון, אבל יש גם מעקים ארוכים יותר, ששומרים על הילד גם באזור האגן והרגליים. מיטות עם מעקה כזה מומלצות לילדים שזזים הרבה בשנתם, אבל אם אתם בוחרים מיטה עם מעקה כזה, חשוב לוודא שהוא נשלף או מתקפל כדי שהילד יוכל להיכנס ולצאת מהמיטה באופן עצמאי.

 

גובהאחת המטרות של מיטת מעבר היא להעניק לילד קצת עצמאות עוד לפני שהוא גדול מספיק בשביל מיטת נוער, אז חשוב לוודא שהגובה שלה יאפשר לו גישה נוחה.

 

העדפות הילדלעומת מיטת התינוק, שאותה קניתם לפני שידעתם ממש מי הילד שלכם, עכשיו אתם כבר מכירים אותו מספיק בשביל לדעת מה הוא אוהב ומה לא. גם אם הוא עדיין לא יכול לבקש מכם מילולית בדיוק את מה שהוא רוצה, אתם כבר יכולים להתחשב באישיות שלו ובהעדפותיו, אז כדאי שתשאלו את עצמכם איזו מיטה תשמח אותו.

 

מחירמיטת מעבר תשמש את הילד שלכם לתקופה קצרה יחסית, ולכן לאו דווקא כדאי לחפש את הדגם הכי מצועצע ויוקרתי בשוק. למרות זאת, עדיין מדובר על רהיט שיצטרך להחזיק את משקל הילד שלכם במשך שעות רבות, אז אסור לכם להסתכל רק על המחיר, ובהרבה מאוד מקרים, עוד שנים ספורות המיטה הזו תשמש את האח או האחות הקטנים, ואפילו תעבור אל ילד שלישי שעדיין לא "תכננתם". תחשבו על כל הנקודות שהעלנו כאן, במדריך, תוך התחשבות בתקציב שלכם.

שאלות ותשובות על מיטת מעבר מומלצת

לאילו גילאים מתאימה מיטת מעבר?

מיטת מעבר מתאימה לילד בטווח שבין גיל 18 חודשים לארבע שנים, ודגמים מסוימים מתאימים גם עד גיל חמש או שש.

מהן המידות של מיטת מעבר?

בדיוק כמו כל מיטה אחרת, העיצובים והמידות של מיטת מעבר משתנים מדגם לדגם, כשבדרך כלל, רוחב המיטה נע בין 70 ל-80 ס"מ, ואורכה נע בין 135 ל-150 ס"מ.

איזה מזרן מתאים למיטת מעבר?

בדרך כלל, מיטת מעבר מתאימה למזרן שמידותיו 130x70 ס"מ, אבל קיימים דגמים שמתאימים למזרן קטן או גדול יותר.

עד כמה חשוב מעקה בטיחות?

זה תלוי בגילו של הילד ובגובה המיטה: מעקה בטיחות חשוב במיוחד עם מיטה גבוהה יחסית, וגם עבור ילד שעוד לא מלאו לו שנתיים תרצו הגנה מוחלטת מפני נפילה. כשמדובר במיטה נמוכה מאוד ופעוט גדול קצת יותר, אולי אפשר לוותר על המעקה.