שואב אבק רובוטי: סקירת 8 שואבי אבק רובוטיים מומלצים 2024 – Finder קונים חכם

הפעם, אני והצוות המקצועי של אתר פיינדר, יצאנו לבדוק ולבחון שואבי אבק רובוטיים. בדקנו עשרות דגמים מבית מותגים שונים המסקנות אליהן הגענו מוצגות לפניכם. שואבי אבק רובוטים המומלצים ביותר של השנה: פשוט הפעילו אותם ותיהנו ממנקה אוטומטי שאינו דורש מכם כל מאמץ.

icon pos_1

ניתחנו

55 סקירות

ו-

612 ביקורות

בתחום

כביסה ניקיון וגיהוץ

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על שואב אבק רובוטי מומלץ

שואב אבק רובוטי מומלץ יכול לשנות את החיים שלכם מקצה לקצה; במקום לשאוב כל יום את הבית (לפעמים אפילו כמה פעמים ביום), אתם יכולים פשוט לשחרר לחופשי את השואב הרובוטי ולתת לו לעשות את כל העבודה. טווח המחירים כמובן משתנה מדגם לדגם וכך גם טיב הביצועים ומידת ההתאמה לדרישות שלכם ולצרכי הדירה, לכן ביצענו את הסקירה והבאנו לפניכם את הדגמים המומלצים ביותר של 2024.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש שואבי אבק רובוטיים המומלצים על ידי המומחים

שואב איכותי, חזק ומשתלם

שואב רובוטי בקדמת הטכנולוגיה

שואב רובוטי חכם שניתן להסתמך עליו

תגית רקע
הבחירה שלנו
Viomi V5 Pro

דגם זה של חברת שיאומי הינו אחד מדגמי השואבים הרובוטיים הטובים ביותר המוצעים כיום. עם עוצמת שאיבה גבוהה במיוחד של 4000Pa הוא אחד השואבים הרב תכליתיים החזקים ביותר, המאובזר בנוסף גם במיכל שטיפה ובסוללה עוצמתית המספיקה לשעתיים וחצי עבודה ואף ליותר מכך, ההופכים אותו לשואב רובוטי איכותי, מוצלח וחזק.

קנה עכשיו ב- Last Price

שואבי האבק הרובוטים שלפניכם יכולים לשחרר אתכם ממטלות הבית המשעממות, אך ההכרחיות ביותר. במקום לבלות שעות בשאיבת שיערות ולכלוך ממרצפות הבית, שואב אבק רובוטי יכול לעשות זאת עבורכם, אלא אם כן אתם מעדיפים להשתמש בשואב אבק אלחוטי מומלץ.

 

שואב אבק רובוטי

 

אבל כשמחירי השואבים הרובוטיים נעים מ-500 ₪ עד 3,000 ₪, מהו שואב האבק המומלץ ביותר? סקרנו מגוון שואבי אבק רובוטיים במחירים שונים, כדי לראות מהם הדגמים ששואבים הכי טוב שיער, פרווה, אבק ולכלוך. אפילו בדקנו כמה מגבים רובוטיים. לאורך הדרך מצאנו כמה שואבים רובוטים בתקציבים נוחים, שמתפקדים לא פחות טוב מהדגמים היוקרתיים יותר, והוספנו אותם לרשימה שלנו.

לוגו של הסקירה

שואב איכותי, חזק ומשתלם: Viomi V5 Pro

דגם זה של חברת שיאומי הינו אחד מדגמי השואבים הרובוטיים הטובים ביותר המוצעים כיום. עם עוצמת שאיבה גבוהה במיוחד של 4000Pa הוא אחד השואבים הרב תכליתיים החזקים ביותר, המאובזר בנוסף גם במיכל שטיפה ובסוללה עוצמתית המספיקה לשעתיים וחצי עבודה ואף ליותר מכך, ההופכים אותו לשואב רובוטי איכותי, מוצלח וחזק.

Viomi V5 Pro

4.5 15

השואב הטוב והיסודי ביותר שתוכלו לקנות

יתרונות

עוצמת שאיבה חזקה במיוחד

תכונת שטיפה

מחיר

חסרונות

לעיתים מתקשה במיפוי החדר 

קושי בניקיון המברשת משיער

קנה עכשיו ב- Last Price

Viomi V5 Pro מצויד במערכת ניווט לייזר מתקדמת, בעלת בינה מלאכותית, המעניקה למכשיר יכולות ניווט מצוינות בחלל החדר ומונעת מצבים של היתקלות בעצמים או חוסר יכולת לנווט את תוך פינות מאתגרות או החוצה מהן. המכשיר ממפה את הבית בצורה מדויקת ביותר ומתעדכן מהחיישנים בזמן אמת, כך שמסוגל לזהות ולהימנע ממכשולים כבר מטווח של עשרות סנטימטרים ולהתאים בכל רגע נתון את מסלול העבודה שלו לביצוע עבודה יעילה וניקיון אופטימלי.כמו כן, למכשיר יכולת מעבר מכשולי גובה של עד 2 ס"מ, המאפשרת לו לנוע בקלות בין דרך כניסה לחדרים.

 

הודות למברשת הרחבה, באורך של 18.1 ס"מ ומברשת צד נוספת, מכסה המכשיר שטח נרחב יותר במהלך המעבר על רצפת החדר ומבצע את פעולת השאיבה והניקיון ביתר יעילות.

 

בדומה למכשירים אחרים, גם ל V5 Pro ישנה אפליקציה חכמה המאפשרת להפעיל את המכשיר ולהגדיר את מצב הניקיון הרצוי (שאיבה, שטיפה או שילוב של שאיבה ושטיפה), הגדרת האזורים הנדרשים לניקוי, עוצמת השאיבה והשטיפה, הגדרת תזמון לניקיון (לרבות סוג ועוצמת הניקיון) ועוד.

חוות דעת מקצועית

שואב האבק הרובוטי Viomi V5 Pro מצויד בטכנולוגיית ניווט מתקדמת הכוללת ארבעה חיישני ליידאר חדשניים. חיישני ליידאר כפולים מלפנים מזהים מכשולים בטווח של 70-90 מ"מ* ויכולים להימנע באופן אוטומטי ממעל ל-150 פריטים ביתיים נפוצים, כגון נעלי בית, מפצלי חשמל ועוד. חיישן ליידאר צדדי מאפשר ניקיון קרוב במיוחד (כ-1.5 ס"מ*) לקירות או לרהיטים מבלי לשרוט אותם. מיפוי חכם באמצעות סריקה בלייזר 360° הוא פיצ'ר הבונה באופן אוטומטי מפה של הבית לאחר הניקיון הראשון.

 

אלגוריתם AI משודרג סורק ברדיוס של 6 מטרים ללא הפסקה ומנווט בבית בביטחון. ה-Viomi V5 Pro תומך ב-Google Home ו-Alexa, ומאפשר פתרון ניקוי רצפות ללא מאמץ באמצעות פקודות קוליות. הוא מעט רועש והחיבוריות יכולה להיות בעייתית, אך הוא עדיין שואב איכותי וזול שנותן מענה חכם למשתמשים רבים.

מה לקוחות חושבים על המוצר

הביקורות על Viomi V5 Pro הן לרוב חיוביות ואנשים ממליצים על תוכניות השטיפה המגוונות. מעבר לכך, ישנן מחמאות על עוצמת השאיבה, שהיא גדולה יותר מאשר אצל שואבים אחרים. המחיר הוא כמובן אלמנט חשוב במיוחד, מכיוון שרוב השואבים של החברות הגדולות הוא גבוה, ואצל Viomi V5 Pro מציעים מוצר טוב במחיר לא רע, כך שהלקוחות בהחלט אוהבים את זה.

 

הלקוחות מדווחים לעיתיים על בעיות חיבור וקישוריות ועל כך שיש בעיות עם ההכרות של המכשיר עם הבית. בנוסף, לקוחות מדווחים שהמכשיר הוא מעט רועש, אך במחיר שהוא מוצע, ועם האופציות והעוצמות שהוא נותן, רוב הלקוחות בהחלט מרוצים ויודעים שיש כאן ערך גדול לכסף.

חשוב לשים לב

שואבי האבק הרובוטיים של החברות המובילות בשוק הם עדיין עדיפים ואיכותיים יותר, אך מי שלא רוצה להוציא סכומים גבוהים במיוחד ומתלבט בין הקטגורייה הנמוכה יותר, ימצא כי ה- Viomi V5 Pro הוא בהחלט עם הרבה ערך לכסף.

לוגו של הסקירה

שואב רובוטי בקדמת הטכנולוגיה: iRobot Roomba j7 plus

iRobot Roomba j7 plus הינו אחד השואבים הרובוטיים המובילים, המתקדמים והטובים ביותר.

iRobot Roomba j7 plus

4.5 15

קדמת הטכנולוגיה

יתרונות

מערכת ריקון פסולת אוטומטית

מערכת יניקה חזקה במיוחד

מערכת iRobot Genius ללמידת הרגלים והעדפות אוטומטית

עיצוב

חסרונות

מחיר

מיכל המים מספיק לשטיפת וניגוב אזורים קטנים יחסית

Roomba J7
קנה עכשיו ב- Last Price

דגם זה מציע מעבר ליכולת שאיבה חזקה במיוחד גם פעולת שטיפה וניגוב. פעולה זו מתבצעת על ידי הזרמת מים ממיכל המים המותקן במכשיר ושימוש במשטח ניגוב הנמצא בחזית המכשיר. פעולת הניגוב מתבצעת רק אם יש מים במיכל וכאשר הוא מתרוקן השואב ימשיך בפעולת השאיבה בלבד, תוך הרמת משטח הניגוב, כך שלא יבוא במגע עם הרצפה.

 

לשואב המתקדם תוכנת בינה מלאכותית, iRobot Genius, הלומדת את הרגלי הניקיון ומיישמת את המידע המצטבר לייעול וקביעת הפעילות העתידית. המערכת הינה בעלת יכולת לקבוע באופן עצמאי את אופן הניקיון הנדרש, בהתאם לדפוסי הניקיון הקודמים שבוצעו ונלמדו על ידי המערכת החכמה ובהתאם לסוג הרצפה, כפי שזוהה על ידי החיישנים המיוחדים של השואב. כמו כן, מייצרת המערכת החכמה הצעות ניקוי מותאמות אישית בהתאם לדפוסים שנלמדו.

 

טכנולוגיות iRobot Genius ו – PrecisionVision Navigation משמשות לזיהוי מכשולים ולמיפוי החלל לטובת ניקוי כל פינה, תוך הימנעות יעילה ביותר ממכשולים ועקיפתם, כך שבעלי הבית אינם צריכים לדאוג לפנות את הרצפה מחפצים, כבלים ומכשולים אחרים בטרם הפעלת המכשיר. מערכת המיפוי Imprint® Smart Mapping מאחסנת מפות מרובות של החללים בהם מתבצע הניקיון, לטובת ניקוי קל ויעיל, למטרת הגדרת אזורים ספציפיים לניקיון או שיש להימנע מלנקות בהם ולמטרת תזמון פעילות הניקיון ושליטה בה.

 

אחד החידושים הבולטים המאפיינים את מכשיר מתקדם זה הינו הריקון האוטומטי של מיכל הלכלוך, אל תוך מיכל הנמצא בתחנת העגינה ובו שקית המספיקה לכ – 30 ריקוני מיכל. כך, אין עוד צורך בריקון עצמאי של מיכל הלכלוך של השואב בתדירות גבוהה, אלא ריקון בודד של השקית אחת למספר שבועות.

חוות דעת מקצועית

iRobot Roomba j7 plus הוא שואב רובוטי עם ריקון עצמי, אשר תוכנן ללמוד את ההרגלים שלך ולספק חוויית ניקיון ללא טרדות. הוא יכול ליצור מפות חכמות של הבית, להעריך את זמן הניקוי הדרוש, לייצר לוח זמנים וגם לזהות מכשולים בזמן אמת ולסמן אותם כמכשולים קבועים או זמניים. לשואב יש יתרונות רבים, ביניהם מערכת ריקון פסולת אוטומטית, מערכת יניקה חזקה במיוחד, ומערכת iRobot Genius ללמידת הרגלים והעדפות אוטומטית.

 

עיצובו המודרני משתלב בצורה חלקה בכל בית. עם זאת, הוא יקר ומיכל המים הקטן יחסית, שמספיק לשטיפה וניגוב של אזורים קטנים בלבד. בסופו של דבר מדובר בשואב מתקדם וחכם, אך יקר, המציע חוויית ניקיון נוחה וקלה. 

מה לקוחות חושבים על המוצר

מרבית הלקוחות מדווחים כי השואב נראה מאוד איכותי והעיצוב שלו מוצלח מאוד, ואומרים את אותו הדבר לגבי התחנה שלו. האסתטיקה היא חשובה מאוד ובכך אין ספק כי iROBOT מצטיינים לאורך השנים. מרבית הלקוחות מדווחים כי הם מרוצים מאוד מהיכולת שלו לעבור בקלות בין סוגי רצפות שונים, כמו גם מהיכולת שלו לאסוף לכלוך. הוא מנקה בצורה יוצאת דופן על רצפות קשות, אך הביצועים שלו על שטיחים הם פחות טובים.

 

חלק מהלקוחות מתרעמים כמובן על המחיר ואחרים על תקלות מינוריות ולא אחידות, אך בגדול, מדובר בשואב האבק הרובוטי מהטובים בשוק, ולבטח עם המוניטין הטוב בשוק. הלקוחות אומרים כי הוא חכם, עוצמתי, וכזה שמשנה להרבה מהם את החיים.

חשוב לשים לב

iRobot הוא למעשה מותג שבישר על מהפכה ענקית בשוק הניקיון הביתי. המוצרים של החברה תמיד איכותיים ולכן תמיד גם יקרים. אם בא לכם להשקיע, אך לקבל חווית ניקיון שונה ואיכותית, זה המוצר בשבילכם.

לוגו של הסקירה

שואב רובוטי חכם שניתן להסתמך עליו Xiaomi Mi Mop Pro 2

ה – Xiaomi Mi Mop Pro 2 מנקה את הבית באופן עצמאי לפי הלו"ז שהגדרנו לו. בסיום הנקיון הוא חוזר לעמדת ההטענה שלו. כך ניתן לעבוד בראש שקט והשואב יחכה לנו מוטען ומוכן להפעלה הבאה.
הילדים שכחו להרים את התיקים או הנעליים מהרצפה? אין מה לדאוג, ל- Xiaomi Mi Mop Pro 2 מערכת ניווט מתוחכמת והוא מתגבר בקלות על מכשולים בדרך.

Xiaomi Mi Mop Pro 2

4.5 15

Xiaomi Mi Mop Pro 2 אפליקציה מצויינת שנותנת שליטה מירבית

יתרונות

כוח שאיבה מרשים

אורך חיי הסוללה מספיקים בקלות לשאיבת חללים בגודל בינוני

 מצליח בקלות לנווט סביב מכשולים

פונקציית הניגוב יעילה לניקוי כתמים ברצפה

אפשרות לניגוב ושאיבה בו זמנית

אפליקציה מצוינת

מחיר טוב לתמורה

תומך בעוזרות וירטואליות של אפל ושל גוגל

קרא עוד
חסרונות

יש לנקות את מיכל האבק והמסננים באופן שבועי כדי שלא יסתמו

לא ניתן באפליקציה לחלק וירטואלית חלל

בזמן שימוש בפונקציית הניגוב השואב אינו מתעלם אוטומטית משטיחים

Mi Robot Vacuum Mop...
קנה עכשיו ב- Last Price

לשואב יכולת שאיבה מרשימה של PA 3000 מבדיקות שערכנו הוא מתמודד יפה גם עם שאיבת שטיחים עבים. היכולת שלו לשאוב ולשטוף סימולטנית עוזרת בהסרת כתמים מהרצפה. כמו כל מוצרי שיאומי גם Mi Mop Pro 2 מגיע עם התממשקות לאפליקציה של שיאומי. האפליקציה נוחה מאוד לשימוש ומאפשרת רמת שליטה גבוהה בשואב. הדבר שמעט פוגם ביעילות השואב היא העובדה שיש לדאוג לניקוי תדיר של מיכל האבק והמסננים.

 

שלא כמו בשואבים מתקדמים אחרים, ב- Xiaomi Mi Mop Pro 2 לא ניתן לחלק וירטואלית חדר, אך ניתן להגדיר חלקים בחדר שהשואב לא ישאב. נקודה חשובה נוספת בנוגע לשטיחים. השואב אמנם מתמודד יפה עם שטיחים, אך אופציית הניגוב אינה מתאימה לשטיחים ושלא כמו בשואב Deebot T9+ ודומים לו, Xiaomi Mi Mop Pro 2 לא מסוגל להתעלם אוטומטית משטיח בעת הניגוב ולכן יש להגדיר לו באופן ידני דרך האפליקציה להתעלם מהאזורים בבית שבהם יש שטיחים בזמן פעולות הניגוב.

 

מבחינת רעש מדובר בשואב רובוטי שקט מאוד שכמו אחיו הקטן, ה-Xiaomi Mi Mop Pro, מגיע עם אופציית עבודה במצב שקט. אופציה זו יעילה במיוחד בבית עם חיות מחמד שנבהלות מרעשי השואב הסטנדרטים או לבית עם ילדים קטנים ותינוקות שבו ההורים רוצים לנצל את שעות הערב כשהילדים ישנים לשאיבת הבית.

 

אז אם אתם מחפשים שואב רובוטי לבית קל להפעלה, במחיר תחרותי שמספק תמורה טובה למחיר, ה- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Pro 2 הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

לוגו של הסקירה

שואב רובוטי רב תכליתי: Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 2 Lite

שואב האבק הרובוטי של שיאומי Mi Robot Vacuum Mop 2 Lite מבטיח למשתמשיו ניקיון עוצמתי ואיכותי הודות לשיטת הניקיון של המכשיר המבוססת על ניווט חכם, עוצמת שאיבה גבוהה, יכולת שטיפה וממשק הפעלה פשוט ביותר, לרבות אפליקציה ייעודית להפעלה ולשליטה במכשיר מרחוק.

Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop 2 Lite

4.5 15

השואב הרב תכליתי בעל מערכת החיישנים המתקדמת

יתרונות

מערכת חיישנים משוכללת לניווט אופטימלי

מיכל אבק גדול

תכונת שטיפה

עיצוב דק

חסרונות

מתקשה לזכור את המפה בחללים גדולים מידי

קושי במעבר כבלים

צורך להגדרת אזורי הגבלה כדי להימנע מניקוי שטיחים

קנה עכשיו ב- Last Price

לשואב זה אלגוריתם תכנון מסלול חכם, המבוסס על 25 חיישנים היוצרים מיפוי אופטימלי של הבית, מצלמת ניווט דינאמית לסריקה מרחבית, יכולות ניווט מתקדמות המאפשרות עצירות וסיבובים של המכשיר גם בסביבה מורכבת ומסלול שאיבה בצורת זיגזג המייעל באופן משמעותי את כיסוי כלל שטח החלל בו מתבצע הניקיון. גובהו המינימלי של המכשיר (81.3 מ"מ), מאפשר לו לנקות גם מתחת לספות, מיטות ארונות ושידות ללא כל בעיה ועם זאת מסוגל המכשיר לעבור מכשולי גובה (כדוגמת מפתני דלת ושטיחים) של עד 2 ס"מ.

 

מיכל מים בנפח של 270 מ"ל הנמצא בתחתית המכשיר ומטלית שטיפה, מעניקים יכולת שטיפה עצמאית של המכשיר את הרצפה. השטיפה מתבצעת באמצעות טפטוף מים על המטלית בשלוש רמות טפטוף, הנמצאות בשליטה אלקטרונית של המכשיר ונבחרות על ידי המכשיר על פי הצורך, לביצוע שטיפה עדינה ללא הצפת המטלית.  

 

מבדיקות שערכנו, למכשיר עוצמת שאיבה גבוהה ביותר וסוללה נטענת המאפשרת את ביצוע עבודת השאיבה לאורך זמן של כשעתיים לאחר טעינה מלאה. במהלך העבודה נאסף הלכלוך למיכל בעל נפח גבוה יחסית למכשירים בקטגוריה זו (450 מ"ל) המאפשר איסוף של כמות לכלוך רבה יותר בטרם עולה הצורך בריקונו. 

 

המכשיר ניתן לשליטה חכמה באמצעות האפליקציה הייעודית Mi Home, המאפשרת להתחיל את פעולת הניקיון מרחוק, לתזמן את הניקיון, לשנות מצבי ניקיון, לבדוק את סטטוס הניקיון ואף לצפות במפה עם קווי מתאר של פעולת הניקין שבוצעה בחלל הבית.

לוגו של הסקירה

שואב חזק בחצי מהמחיר: Ecovacs Deebot U2

שואב האבק הרובוטי Ecovacs Deebot U2  שואב אבק וגם מנגב את הרצפה. השואב מראה יכולת שאיבה מרשימה שמתחרה בדגמי פרמיום יקרים בהרבה, אך כדי להציע מחיר זול נחתכו מספר פינות. למשל, אפשרות המיפוי החכם הוסרה, דבר אשר עשוי להפוך את הקנייה לפחות משתלמת לחלק מהקונים.

DeebotU2
DeebotU2

Ecovacs Deebot U2

4.5 15

שואב חזק שגם מעביר סמרטוט במחיר נוח

יתרונות

שואב ושוטף

עיצוב נהדר

כח שאיבה מרשים

שקט

מחיר נוח 

קל לשימוש

חסרונות

אין אופציה של מיפוי חכם

פונקציית ניגוב רצפה לא מרשימה. התוכנית לא מבדילה בין רצפה לשטיח.

אורך חיי סוללה סבירים. מתאים יותר לבתים קטנים.

דגם: +Ecovacs Deebot T9
קנה עכשיו ב- KSP

בזכות יכולת השאיבה החזקה שלו, Ecovacs Deebot U2, מתמודד יפה עם אבק ולכלוך אפילו כשהוא על הגדרת העוצמה הנמוכה ביותר. השילוב של מחיר נוח וביצועי שאיבה מרשימים הופכים אותו לאופציה נהדרת  למי שקונה שואב רובוטי לראשונה. מבחינת אורך חיי סוללה ה-Ecovacs Deebot U2 מציג נתונים סבירים. הסוללה מספיקה לכ-90 דקות עבודה. מה שהופך אותו למתאים יותר לבתים קטנים. פונקציית הניגוב לא מרשימה. ה-Ecovacs Deebot U2 מתקשה לנגב כתמים יבשים מהרצפה (למרות שלמען ההגינות, הבעיה הזו קיימת בשואבים רובוטים רבים המציעים תוכנית ניגוב רצפה).

 

לסיכום: מדובר בשואב רובוטי חזק, עם ביצועים טובים ובמחיר נוח. אם אתם מחפשים שואב בהתאם למגבלות התקציב ויכולים לחיות בלי תכונות הפרמיום, זה השואב בשבילכם.

לוגו של הסקירה

שואב רובוטי הטוב ביותר מבחינת תקציב: iLife V3s Pro

ה-Life V3s Pro הוא שואב האבק הרובוטי הטוב ביותר שתוכלו לקנות בפחות מ-800 ₪. למרות מחירו הנמוך, ה-V3s Pro עלה על ביצועיהם של שואבים אחרים שעולים כפול שלוש ממחירו. הוא שאב כמעט את כל הפרווה במעבדת הבדיקה וגם הציג ביצועים מרשימים בבדיקה הביתית שלו.

iLife V3s Pro

4.5 15

שואב מעולה עם ביצועים מרשימים במחיר מפתיע

יתרונות

ביצועים נהדרים עם פרוות בעלי חיים

מנקה מעולה רצפות עץ

מחיר נוח במיוחד

עיצוב מושך

חסרונות

רועש

איטי

קנה עכשיו ב- Amazon

אולם, יש כמה חסרונות כאשר רוכשים שואב אבק רובוטי זול כל כך. בתור התחלה, ה-Life V3s Pro איטי, לקח לו כמעט 90 דקות בממוצע לנקות את שטח הבדיקה שלנו. בנוסף, אי אפשר לשלוט בו מהסמארטפון, לכן אתם צריכים להשתמש בשלט הרחוק הכלול ואתם לא יכולים לחבר אותו לאלקסה או לעוזרת של גוגל כדי להדליק אותו או לקבוע זמן ניקיון. גם מצאנו שהוא קצת יותר רועש משואבים אחרים שבדקנו, אבל – וזה אבל גדול – הוא מצוין בדבר אחד: הוא אוסף לכלוך מעולה. החסרונות שלו הם מחיר שאנחנו מוכנים לשלם עבור המחיר האמיתי והנוח במיוחד שלו.

לוגו של הסקירה

שואב רובוטי בעל מנגנון הניקוי הייחודי: IRobot 698

ה – Irobot Roomba 698 הינו שואב מתקדם בעל מערכת חיישנים מתקדמים, המאפשרת לו גישה לפינות חבויות ועקיפת מכשולים מבלי להיתקע או לעצור. כמו כן, מסוגל השואב הרובוטי להתמודד עם הפרשי גבהים בבית ומעבר בין משטחים שונים הקיימים בו ללא כל בעיה, לרבות יכולת זיהוי מדרגות ועצירת התקדמות עם ההגעה אליהן. עם זאת ועל אף החיישנים המתקדמים, המכשיר חווה לעיתים בעיות ניווט העלולות לגרום לו לחזור על אותה נקודה בחדר, על חשבון נקודות אחרות שיוזנחו.

IRobot 698

4.5 15

יתרונות

מערכת חיישנים משוכללת לניווט אופטימלי

מיכל אבק גדול

תכונת שטיפה

עיצוב דק

חסרונות

מתקשה לזכור את המפה בחללים גדולים מידי

קושי במעבר כבלים

צורך להגדרת אזורי הגבלה כדי להימנע מניקוי שטיחים

דגם מספר 692
קנה עכשיו ב- Amazon

דגם זה של Irobot מצויד במנגנון ייחודי המוגן בפטנט, המבצע את פעולת השאיבה ב – 3 שלבים, לניקוי יסודי ויעיל: איסוף הלכלוך, הרמתו ושאיבתו אל תוך מיכל האיסוף. מנגנון זה מעניק למכשיר יכולת ניקוי ברמה גבוהה מאד. מיכל האיסוף עצמו אינו גדול, כך שיש לרוקנו לעיתים תכופות, כך עם זאת מדובר בריקון פשוט וקל שאינו מצריך מבעל המכשיר לבוא במגע עם הלכלוך תוך כדי הריקון.

 

כמו דגמים מתקדמים אחרים, גם שואב זה מתחבר לרשת האלחוטית ומאפשר לבעליו להפעילו מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית הניתנת להתקנה בסמארטפון. האפליקציה משמשת להפעלת המכשיר, לקביעת מסלול ניקוי (לא מאפשרת קביעת אזורים אסורים), לתזמון פעולת הניקוי ולמעקב אחר עבודת המכשיר. 

 

ממשק ההפעלה של המכשיר פשוט ביותר לתפעול ומאפשר את ניצול יכולותיו בקלות. הודות לסוללה החזקה המעניקה כ – 90 דקות עבודה תוכלו ליהנות בכל הפעלה מניקוי של כל הבית ובמקרה של ריקון הסוללה, ידע השואב לחזור באופן אוטומטי לעמדת העגינה והטעינה ולטעון עצמו מחדש לטובת המשך הפעילות. זמן טעינה מלאה של שואב זה עומד על כשעתיים.

 

לוגו של הסקירה

שואב רובוטי זוכה פרסים: ROBOROCK S7 MaxV Plus

ה- Roborock S7 מציע מחיר תחרותי וביצועים מעולים, מה שהופך אותו לאחד השואבים הרובוטים המומלצים במגוון סקירות בינלאומיות (וכך גם בסקירה שלנו כמובן).

בשנת 2023 זכה Roborock S7 בפרסים על העיצוב שלו ועל החדשנות שהוא מציע בטכנולוגיית  VibraRise המזהה כשיש שטיח על הרצפה ומרימה ומורידה את משטח הניגוב של השואב בהתאם. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לשואב לשאוב ולשטוף ביעילות גם שטיחים(!).

ROBOROCK S7 MaxV Plus

4.5 15

אחד מהשואבים הרובוטיים הטובים ביותר שתוכלו לקנות השנה

יתרונות

טכנולוגיית ניווט מצוינת ומהירה

שואב ושוטף גם שטיחים

מחיר תחרותי 

ביצועים מעולים

ביצועי סוללה מעולים

מגוון מצבי שאיבה

עיצוב יפה

אפליקציה מצוינת

חסרונות

מעט מתקשה בשאיבת שערות בעלי חיים מהשטיח

מיכל אשפה קטן

חלקים עם התכלות גבוהה (כגון: משטח ניגוב, פילטר ומברשות) יש להחליף כל חצי שנה. 

הגובה של השואב עלול למנוע ממנו להיכנס מתחת לרהיטים מסוימים. 

קנה עכשיו ב- Last Price

ה-ROBOROCK S7 MaxV Plus סורק במהירות את הבית, בונה לעצמו מפה ושואב ושוטף במהירות ובאופן סימולטני. כך, לכלוך שהצליח לחמוק מפעולת השאיבה, נאסף ומנוקה ע"י פעולת השטיפה והניגוב. הנסיינים שלנו ציינו לשבח את  האפליקציה המצוינת של השואב המאפשרת להגדיר תוכנית ייחודית לכל חדר ומאפשרת להגדיר לשואב מאלו חלקים בבית להתעלם.

כאשר השואב שואב בעוצמתיות חלקיקי לכלוך מכל חלקי הבית ומעביר סמרטוט שמבריק את הרצפות התוצאות מרשימות. באמת קשה לטעות כשבוחרים בדגם הזה.

 

 

סרטון מומחים: כיצד להכין את הבית לקראת הניקיון בשואב רובוטי

כיצד ביצענו דירוג של שואבי אבק רובוטיים?

בשוק ניתן למצוא לא מעט סוגים של שואבי אבק רובוטיים, הנבדלים אלו מאלו בפרמטרים כמו: תכונות, צורת הפעלה ושליטה, התאמה לבתים ולדירות (לדוגמא, מידת ההתאמה למדרגות וכו'), מחירים ועוד..
בכדי לבצע את הסקירה ולהרכיב את הרשימה בדקנו עשרות דגמים של שואבי אבק רובוטיים ושמנו דגש על פרמטרים כמו: הגדרת אזורי הניקוי, איכות האפליקציה, גודל ומשקל, תכונות (האם השואב כולל גם שטיפה לדוגמא) ועוד.. 
את חלק מהשואבים ניסינו בעצמנו ובחלק אחר לקחנו את המידע והמפרטים מהאתרים הרשמיים של המותגים. כמובן, שגם בדקנו חוות דעת והמלצות של מאות משתמשים ובאמצעות שקלול של כל המידע הכנו את הסקירה.  

סיכום

שואבי אבק רובוטיים פועלים על עיקרון של ניווט וניקוי אוטונומיים. מכשירים חכמים אלו מצוידים בחיישנים, מברשות ומנגנוני יניקה הפועלים יחדיו, לניקוי רצפות ביעילות ללא התערבות אנושית. המרכיב המרכזי של שואב אבק רובוטי הוא מערכת הניווט שלו, המאפשרת לו לנוע בחלל ולהימנע ממכשולים. מערכת ניווט זו משתמשת בחיישנים שונים כגון חיישני אינפרא אדום, חיישני לייזר ומצלמות, כדי לזהות עצמים ולקבוע את פריסת החדר.


לאחר שהשואב הרובוטי מיפה את האזור, הוא משתמש במברשות וביכולת השאיבה שלו כדי להסיר לכלוך, אבק ופסולת מהרצפה. המברשות, הממוקמות בדרך כלל בתחתית המכשיר, משחררות לכלוך ומכוונות אותו לכיוון מנגנון היניקה. עוצמת היניקה של מכשירים אלה נועדה ללכוד ביעילות חלקיקים בגדלים שונים, כולל שיער חיות מחמד, פירורים ואלרגנים.


כדי להבטיח ניקוי יסודי, שואבי אבק רובוטיים משתמשים לרוב בדפוס ניקוי אקראי או שיטתי. ניקוי אקראי כרוך בהסתובבות של המכשיר בצורה אקראית לכאורה, המכסה את כל האזור לאורך זמן. מצד שני, ניקוי שיטתי פועל על לפי נתיב קבוע מראש, המנקה באופן שיטתי כל חלק בחדר. חלק מהדגמים המתקדמים אף משתמשים בטכנולוגיית מיפוי ליצירת מפות וירטואליות של האזור, המאפשרות ניקוי יעיל יותר והתאמה אישית של מסלולי הניקוי.


בנוסף, שואבי אבק רובוטיים רבים מצוידים בתכונות כגון חיישני זיהוי קצוות, המונעים מהם ליפול ממדרגות או מדפים, וקירות וירטואליים, היוצרים מחסומים בלתי נראים למניעת כניסת המכשיר לאזורים מוגבלים. דגמים מסוימים ניתנים לשליטה מרחוק גם באמצעות אפליקציות לסמארטפון, מה שמאפשר למשתמשים לתזמן ניקיון או לשלוט באופן ידני על תנועות המכשיר.

 

איך לבחור שואב אבק רובוטי?

לפני שאתם קונים, עליכם להבין מהם הצרכים שלכם וכמה כסף אתם מוכנים להוציא. דברים שכדאי לקחת בחשבון כוללים:

 

  • כמה אתם מוכנים להוציא?
  • גודל המרחב שאתם רוצים לנקות.
  • אם אתם צריכים שואב אבק כדי לנקות פרווה ושיערות בעלי חיים.
  • אם אתם רוצים לשלוט בשואב באמצעות הסמארטפון שלכם.

 

בסרטון: כיצד פועלים השואבים הרובוטים

 

 

באופן כללי, שואבי אבק רובוטיים מתחלקים לשתי קבוצות: שואבי אבק מותאמים לתקציב, לא חכמים שעולים פחות מ-1,000 ₪ ודגמים חכמים שעולים 2,000 ₪ ומעלה. בעוד שהם יכולים לנקות לא רע בכלל, הדגמים הזולים לא מאוד מתוחכמים ולרוב מתנגשים בכל מני חפצים בחדר עד שהכל נקי. בגלל דפוס הניקיון הרנדומלי שלהם, יכול לקחת להם שעה ומעלה כדי לנקות חדר של 20 מ"ר.

 

לשואבי אבק רובוטים יקרים יותר יהיו יותר חיישנים, איתם הם יכולים למפות את החדר ולנקות אותו באופן יותר אפקטיבי. חלק מהשואבים הרובוטים הטובים ביותר שבדקנו מסוגלים לנקות חדר אפילו ב-10 דקות (!). לשואבים אלו יש בדרך כלל מאפיינים נוספים, כגון שליטה באמצעות הסמארטפון, התאמה לאלקסה ולעוזרת של גוגל והיכולת לנקות חדרים נפרדים.

 

לכן, לפני שאתם קונים את השואב הרובוטי החדש שלכם, רשמו לעצמכם מהן התכונות החשובות לכם בשואב אבק, קראו את הסקירה היטב ובחרו את הדגם המתאים ביותר עבורכם.

 

מי יכול להפיק תועלת משואב אבק רובוטי?

שואבי אבק רובוטיים יכולים להועיל למגוון רחב של אנשים ומשקי בית. אנשי מקצוע עסוקים שיש להם זמן מוגבל לניקוי יכולים להפיק תועלת רבה מהמכשירים הללו. עם שואב אבק רובוטי, הם יכולים לקבוע לוח זמנים לניקוי ולחזור הביתה, מבלי להקדיש את זמנם הפנוי היקר לשאיבת אבק.

 

בנוסף, אנשים עם מגבלות פיזיות או מוגבלויות יכולים למצוא ערך רב בשואב אבק רובוטי. מכשירים אלה מונעים את הצורך בעבודת כפיים, מה שמקל על אלה שסובלים מבעיות ניידות. הנוחות של שואב אבק רובוטי מאפשרת להם לשמור על סביבת מגורים נקייה מבלי להפעיל מאמץ פיזי מופרז.


גם משפחות עם ילדים וחיות מחמד יכולות ליהנות משואבי אבק רובוטיים. כאשר ילדים וחיות מחמד מכניסים לעתים קרובות לכלוך ופסולת אל תוך הבית, זה יכול להיות מאתגר לשמור על רצפות נקיות על בסיס יומי. שואבי אבק רובוטיים מספקים פתרון על ידי עבודה מתמדת לשמירה על רצפות נקיות, ומפחיתים את הצורך בשאיבה ידנית תכופה. זה מועיל במיוחד עבור משקי בית עם בני משפחה להם אלרגיות או אסטמה, שכן הניקוי הרגיל שמבצעים שואבי אבק רובוטיים עוזר למזער אלרגנים ולשפר את איכות האוויר בתוך הבית.

 

האם שואב אבק רובוטי מתאים עבורכם?

ההחלטה האם שואב אבק רובוטי מתאים לכם תלויה בגורמים שונים. ראשית, יש לשקול את אורח החיים וצרכי הניקיון שלכם. אם יש לכם לוח זמנים עמוס ואתם מתקשים לפנות זמן לניקוי שוטף, שואב אבק רובוטי יכול להיות חיוני מאוד עבורכם.

 

שנית, העריכו את הפריסה של הבית. שואבי אבק רובוטיים נועדו לנווט סביב מכשולים ורהיטים, אך תוכניות קומה מסוימות עשויות להוות אתגר. אם יש לכם עומס רב או חללים קטנים וצפופים, המכשיר עלול להתקשה לנקות ביעילות את האזורים האלה. אולם, אם יש לכם שטחים פתוחים עם מכשולים מינימליים, שואב אבק רובוטי יכול לעבוד ביעילות.


לאחר מכן, יש לבדוק את סוגי הריצוף הקיים ביית שלכם. שואבי אבק רובוטיים מתאימים למגוון משטחי רצפה, לרבות עץ, אריחים ושטיחים נמוכים. עם זאת, אם יש לכם שטיחים בעלי גובה משמעותי, או שטיחים עם שולי בד, ייתכן שהמכשיר יתקשה לתמרן. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה עליכם לשקול דגם המיועד במיוחד לשטיחים.


בנוסף, קחו בחשבון את התקציב. שואבי אבק רובוטיים מגיעים במגוון מחירים, בהתאם לתכונות וליכולות שלהם. חשוב להגדיר תקציב ולמצוא דגם שיענה על הצרכים שלכם מבלי לשבור את הכיס. יש להעריך מהן התכונות החיוניות לכם, כגון קישוריות Wi-Fi או יכולות מיפוי מתקדמות, ולבחור בהתאם.


אלמנט נוסף חשוב שיש להכיר: למרות ששואבי אבק רובוטיים מציעים נוחות וחיסכון בזמן, הם עשויים שלא לספק את אותו ניקוי עמוק כמו שואב אבק מסורתי. בנוסף, הם דורשים תחזוקה, כגון ריקון פח האשפה וניקוי המברשות באופן קבוע.

 

סוגים שונים של שואבי אבק רובוטיים

שואבי אבק רובוטיים מגיעים בסוגים שונים, כל אחד עם סט תכונות ויכולות משלו. סוג אחד פופולרי הוא שואב האבק הרובוטי הבסיסי. דגמים אלה מציעים בדרך כלל פונקציות ניקוי סטנדרטיות ויכולות ניווט. זוהי אופציה מצוינת למי שרוצה פתרון פשוט וידידותי לתקציב, למשימות ניקיון יומיומיות.


למי שמחפשים תכונות מתקדמות יותר, ישנם שואבי אבק רובוטיים עם יכולות מיפוי. דגמים אלה משתמשים בחיישנים ומצלמות כדי ליצור מפה של הבית, מה שמאפשר להם לנווט ביעילות רבה יותר ולספק ניקוי ממוקד. ניתן גם לתכנת אותם לנקות אזורים ספציפיים או להימנע ממכשולים מסוימים.


סוג נוסף של שואב אבק רובוטי הוא הדגם המתרוקן מעצמו. מכשירים אלה לא רק מנקים את הרצפות, אלא גם מרוקנים את פח האשפה לתוך מיכל גדול יותר. זה מבטל את הצורך בריקון תכוף והופך את התחזוקה לנוחה עוד יותר.


אם יש לכם חיות מחמד, אולי תרצו לשקול שואב אבק רובוטי המיועד במיוחד לשיער של חיות מחמד. לדגמים אלה יש בדרך כלל כוח יניקה חזק יותר ומברשות מיוחדות להסרה יעילה של שיער חיות מחמד מהרצפות ומהרהיטים. לחלקם אפילו מסננים לאלרגנים כדי להבטיח סביבה נקייה ובריאה יותר.


למי שאוהבים טכנולוגיית בית חכם, ישנם שואבי אבק רובוטיים עם קישוריות Wi-Fi. דגמים אלה ניתנים לשליטה ובקרה באמצעות אפליקציית סמארטפון, המאפשרת לתזמן הפעלות ניקוי, להתאים הגדרות ולקבל התראות. ניתן לשלב אותם גם עם עוזרי קול כמו Alexa או Google Assistant לשליטה ללא ידיים.

 

מגוון שואבי האבק הרובוטיים

שואבי אבק רובוטיים עשו דרך ארוכה מבחינת מגוון ופונקציונליות. היצרנים מציעים כעת מגוון רחב של אפשרויות כדי לתת מענה לצרכים והעדפות שונות. בין אם יש לכם דירה קטנה או בית גדול, בין אם אתם זקוקים לניקיון מיוחד או פשוט רוצים פתרון קל ונוח, ישנו שואב אבק רובוטי המתאים לכם.


דגמים מסוימים תוכננו במיוחד עבור בתים עם מספר קומות. רובוטים אלה יכולים לנווט במדרגות ולהתאים את הגדרות הניקוי שלהם כך שיתאימו למשטחים שונים. הם מבטיחים שכל פינה בבית שלכם, מהמרתף ועד לעליית הגג, תקבל ניקיון יסודי.


אם יש לכם אלרגיות או בעיות נשימה, ישנם שואבי אבק רובוטיים המצוידים במסנני אוויר חלקיקים (HEPA) בעלי יעילות גבוהה. מסננים אלה יכולים ללכוד אפילו את החלקיקים הזעירים ביותר, כגון קרדית האבק, ומבטיחים איכות אוויר נקייה יותר בבית.


עבור אלה עם לוחות זמנים עמוסים, ישנם שואבי אבק רובוטיים המציעים תכונת תזמון. ניתן לתכנת את הרובוט לניקוי בשעות מסוימות ביום או בשבוע, כך שתוכלו לחזור הביתה לחלל נקי ומסודר.


אם יש לכם שטח פתוח גדול שזקוק לניקוי תכוף, ישנם שואבי אבק רובוטיים עם פחי אשפה גדולים יותר וחיי סוללה ארוכים יותר. דגמים אלה נועדו לכסות שטח רב יותר ויכולים לפעול לתקופות ממושכות לפני שיהיה צורך לרוקן או להטעין אותם מחדש.


כמה שואבי אבק רובוטיים מגיעים אפילו עם יכולות שטיפה. דגמים אלה יכולים לשאוב אבק ולשטוף את הרצפות בו זמנית, ולחסוך לכם זמן ומאמץ. יש להם מיכלי מים מובנים ומשטחי ניקוי מיקרופייבר כדי להבטיח ניקוי יעיל ויסודי.

 

האם רכישת שואב אבק רובוטי היא החלטה נכונה עבורכם?

רכישת שואב אבק רובוטי היא החלטה שצריכה להיעשות לאחר בחינת הצרכים והנסיבות הספציפיות שלכם. למרות שמכשירים אלה מציעים יתרונות רבים, ייתכן שהם לא הבחירה הטובה ביותר עבור כולם.


גורם חשוב אחד שיש לקחת בחשבון הוא המבנה של הבית. אם יש לכם תוכנית קומה גדולה ופתוחה עם ריהוט ומכשולים מינימליים, שואב אבק רובוטי יכול לנווט ולנקות את החלל בצורה יעילה. אולם אם בבית שלכם יש הרבה חדרים קטנים, אזורים עמוסים או אזורים עם ריהוט נמוך, המכשיר עלול להתקשה לנווט ולנקות ביעילות.


בנוסף, אם יש לכם חיות מחמד שמשילות הרבה פרווה או אם אתם גרים באזור עם רמות גבוהות של אבק ולכלוך, ייתכן ששואב אבק רובוטי לא יהיה מסוגל להתמודד עם הניקוי הכבד הנדרש. במקרים כאלה, ייתכן שעדיין יהיה צורך להשלים את הניקוי באמצעות שואב אבק ידני.


תקציב הוא עוד שיקול חשוב. בעוד שהמחירים של שואבי אבק רובוטיים הפכו נוחים יותר בשנים האחרונות, הם עדיין נוטים להיות יקרים יותר לעומת שואבי אבק מסורתיים. יש להעריך האם הנוחות והתכונות הנוספות של שואב אבק רובוטי מצדיקים את העלות הגבוהה יותר עבור הצרכים הספציפיים שלכם. יתר על כן, חיוני להעריך את רמת התחזוקה הנדרשת לשואב האבק הרובוטי. שואבים אלו זקוקים לניקוי ותחזוקה שוטפים כדי להבטיח ביצועים מיטביים. אם אינכם מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ בתחזוקת המכשיר, ייתכן שזו לא הבחירה הנכונה עבורכם.


לבסוף, כדאי לשקול את ההעדפות האישיות ואורח החיים שלכם. אם אתם נהנים מהחוויה המעשית של ניקיון או מוצאים אותה כטיפולית, ייתכן ששואב אבק רובוטי לא יקנה עבורכם את הסיפוק שאתם מחפשים. מצד שני, אם יש לכם לוח זמנים עמוס ופתרונות נוחות וחיסכון בזמן הם חשובים עבורכם, הרי ששואב אבק רובוטי יכול להיות השקעה יקרת ערך עבורכם.

שאלות ותשובות על שואב אבק רובוטי מומלץ

מה עדיף- שואב אבק רובוטי או ידני?

זו שאלה שרק אתם יכולים לענות עליה במלואה. לכל אחד יש העדפות ניקיון שונות וזמנים שונים שהם יכולים להקדיש לניקיון הבית, לכן הצגנו לכם מגוון דגמים של החברה הפועלים במגוון דרכים כדי שתוכלו לבחור את המכשיר שיעזור לכם לשמור על שגרת הניקיון האהובה עליכם.