מכונת תפירה מומלצת – מכונות התפירה המומלצות ביותר לשנת 2024

מכונות התפירה הטובות ביותר למתחילים, למתקדמים, למקצועיים ולכל מי שביניהם.

icon pos_1

ניתחנו

3 סקירות

ו-

27 ביקורות

בתחום

כביסה ניקיון וגיהוץ

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מכונת תפירה

תפירה היא אחד מהתחביבים המהנים, המרגיעים והשימושיים ביותר, ומכונות התפירה הטובות ביותר מאפשרות לכל אחד ואחת ליצור דברים יפהפיים ושימושיים ביצירתיות ובהנאה.

 

בחירה במכונת התפירה המתאימה לכן היא החלטה חשובה, ולא קלה, מכיוון שאפילו למכונות לא יקרות יש תכונות שאולי אינכם מבינים. עם כל כך הרבה מותגים, טווחי מחירים, תכונות ותפרים, קשה לדעת מאיפה להתחיל. אבל בשביל זה אנחנו פה. לפניכם מכונות התפירה הטובות ביותר לשנת 2024.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

תגית רקע
מכונת תפירה אוברלוק 654DE מבית Juki
מכונת תפירה אוברלוק 654DE מבית Juki

ה-Juki MO654DE היא אחת ממכונות התפירה האהובות ביותר בעולם, לא רק בגלל העוצמה המדהימה שלה, ויכולת התפירה דרך שכבות בד עבות, אבל גם בגלל העמידות שלה לאורך שנים: אם טיפול נכון, סוסת העבודה הזו תלווה אתכם במשך שנים רבות.

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- edepot
לוגו של הסקירה

הטובה ביותר מכל הבחינות - מכונת תפירה אוברלוק 654DE מבית Juki

ה-Juki MO654DE היא אחת ממכונות התפירה האהובות ביותר בעולם, לא רק בגלל העוצמה המדהימה שלה, ויכולת התפירה דרך שכבות בד עבות, אבל גם בגלל העמידות שלה לאורך שנים: אם טיפול נכון, סוסת העבודה הזו תלווה אתכם במשך שנים רבות.

מכונת תפירה אוברלוק 654DE מבית Juki

4.5 15

מכונת התפירה המושלמת שמתאימה כמעט לכל אחד

יתרונות

המון פונקציות, קומפקטית, עמידה, קלה לניקוי, מפסק בטיחות, מחיר נהדר.

חסרונות

לא מצאנו!

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- edepot

קצת קשה למנות את כל היתרונות של מכונת התפירה הזאת. היא פשוט מעניקה לכם את כל מה שתצטרכו ותרצו ממכונת תפירה. מצד אחד, היא קלה לשימוש, ובהחלט מתאימה לתופרים מתחילים. מצד שני, יש לה המון אפשרויות ופונקציות יעילות, כך שגם התופרים המנוסים ביותר ייהנו ויפיקו ממנה תועלת.

 

יש לכם אפשרות לשניים, שלושה ואפילו ארבעה חוטים, מה שמאפשר לכם להשיג תפרי עיטור דקים ועדינים, תפרים מתוחים ומחוזקים, תפרים שטוחים משני צידי הבד ומכפלת מגולגלת. היא מגיעה עד למהירות של 1,500 סיבובים לדקה, עם חריץ מיוחד המקל על הוספה והנחיה של סרט לחיזוק התפרים. תמצאו כאן דיפרנציאל, שמונע מתיחה וכיווץ של הבד וכפתור להתאמת אורך התפר.

 

היא קטנה וקלת משקל, כך שקל לסחוב אותה והיא לא תופסת יותר מדי מקום על השולחן. קל לנקות ולשמן אותה, כך שהתחזוקה שלה לא תכביד עליכם, והיא מגיעה עם מפסק בטיחות שייתן לכם שקט נפשי כשיש ילדים בסביבה.

לוגו של הסקירה

הטובה ביותר למתחילים - מכונת תפירה דגם Simple 3223 מבית Singer זינגר

זהו דגם נוח, קל וקומפקטי, איתו תוכלו ללמוד ולהפוך למומחים במלאכת התפירה. מכונת Simple 3223 היא, כמו שהשם שלה מבטיח, פשוטה מאוד לשימוש, מציעה מבחר תפרים, והיא בת הלוויה המושלמת ללימוד יסודות התפירה בהנאה.

Simple 3223 מבית Singer

4.5 15

מכונת תפירה לתופרים מתחילים ולכל מי שלא רוצה לשלם יותר מדי

יתרונות

קלה לשימוש, קומפקטית, מחיר מעולה.

חסרונות

לא מתאימה לתופרים מתקדמים.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- גרופון

מכונת התפירה הפופולרית הזו מיועדת במיוחד למתחילים. היא עובדת בצורה חלקה, יש לה מגוון התחלתי של 23 תפרים, הכוללים תפר ישר, זיג זג, לולאה אוטומטית, כפתורים ועוד. פונקציות השחלת חוט אוטומטית וחותך חוט הופכות את החיים לקלים יותר, ומאפשרות לכם להתמקד במלאכת התפירה עצמה. היא מתכווננת, עם רוחב חיתוך מקסימלי של 5 מ"מ, ואורך חיתוך מקסימלי של 4 מ"מ. יש לה תאורה פנימית נעימה, שלושה סלילים שקופים וזרוע חופשית שמעניקה גישה נוחה גם לאזורים קשים לתפירה.

 

ואת המחיר הזכרנו? איכשהו, חברת זינגר הכניסה את כל התכונות הנחמדות האלו למכונה במחיר נהדר, מה שהופך אותה גם לבחירה טובה ומשתלמת לכל מי שמחפש מכונת תפירה יעילה שתשמש אותו לעיתים רחוקות. אבל עם כל התכונות הנהדרות האלה, היא לא מציעה המון פונקציות מתקדמות, כך שאם אתם מחפשים מכונה משוכללת לתפירת קווילט ועיטורים, יש הרבה דגמים אחרים בסקירה שיתאימו לכם הרבה יותר.

 

לוגו של הסקירה

הטובה ביותר לתפירת קווילט - CS7000i Sewing and Quilting Machine מבית Brother ברדר

בעולם כולו, המותג ברדר (Brother) הוא שם נרדף למכונות תפירה איכותיות, ודגם CS7000i  הוא אחד מהפופולריים ביותר בעולם, תודות לשילוב של אפשרויות רבות, ידידותיות למתחילים ומחיר נהדר.

CS7000i Sewing and Quilting Machine מבית Brother

4.5 15

מכונת תפירה ממוחשבת ומגוונת למתחילים ולמתקדמים כאחד

יתרונות

הרבה פונקציות, בחירה בין 70 תפרים שונים, שקטה, פשוטה לשימוש, נוחה.

חסרונות

דורש מתאם משקע אמריקאי לשקע ישראלי.

קנה עכשיו ב- Amazon

זוהי מכונת תפירה עם מהירות של 850 תפרים בדקה, והיא מגיעה עם 10 רגליות שמתאימות ליצירת תפרים שונים על סוגי בד שונים. משחיל חוט אוטומטי וחותך חוטים אוטומטי נותנים לכם להתמקד בעבודת התפירה, וכפתור תפירה ללא דוושה מקל על המלאכה. תאורת LED מאירה את משטח העבודה באור נעים ומסך מגע LCD מאפשר לכם לבחור בקלות בין 70 תפרים שונים. יש לה שולחן נוח שמעניק לכם משטח עבודה רחב, דבר שימושי לכל סוגי התפירה, ובעיקר לתפירת קווילט. היא אמנם לא המכונה המהירה ביותר בשוק, אבל היא עדיין משמשת אלפי תופרים מרוצים – מתחילים ומתקדמים כאחד – ברחבי העולם.

לוגו של הסקירה

היוקרתית ביותר - מכונת תפירה Skyline S5 מבית Janome ינומה

מכונת התפירה S5 של ינומה היא המכונה המושלמת לתופרים מתקדמים שמחפשים את כל התכונות הטובות של ינומה, (מלבד האפשרות לרקמה), ולמרות שהיא המכונה היקרה ביותר בסקירה שלנו, היא עדיין נחשבת למכונה משתלמת מאוד.

Skyline S5 מבית Janome

4.5 15

משוכללת ועתירת פונקציות, זאת מכונת התפירה המושלמת לתופרים מתקדמים

יתרונות

המון פונקציות, שקטה, 170 סוגי תפרים, תאורה נהדרת, תוצאות מדהימות.

חסרונות

לא זולה, לא מתאימה לתופרים מתחילים.

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- r-k

זו מכונה כבדה ורצינית, שמסוגלת לתפור בקלות דרך בדים עבים או כמה שכבות בדים, מה שהופך אותה לבחירה נהדרת לתפירת קווילט, תיקים ותחפושות. שלושה אורות LED בהירים ממוקמים מעל למחט בלי יצירת צל, כך שתוכלו לוודא שכל תפר הוא בדיוק במקום שרציתם אותו. עם כפתורים נוחים שמאפשרים לכם לעבור בין מגוון פונקציות בקלות, נעילת מחט, 170 סוגי תפרים שונים ומנגנונים אוטומטיים להתאמה לסוגי בד שונים, המכונה הזאת תאפשר לכם ליצור מגוון רחב של תפרים זהים ומושלמים.

 

את האביזרים תוכלו לאחסן בנוחות בתוך תא ייעודי במכונה. היא משוכללת מאוד, ולא מתאימה לתופרים מתחילים, אבל יש לה מנגנוני בטיחות נוחים שדווקא הופכים אותה למכונה שאיתה תוכלו להכיר לילדים, בהדרכתכם ובהשגחתכם, כמובן, את ההנאות של עולם התפירה.

סיכום

איך בוחרים מכונת תפירה?

מכונות תפירה מגיעות במבחר ענק של מחירים, גדלים וסוגים, המציעים מגוון פונקציות ואפשרויות. כדי לבחור במכונה המתאימה ביותר עבורכם, חשוב לשים לב לכמה פרמטרים.

 

סוג המכונה – מכונות תפירה מגיעות בדגמים מכניים או אלקטרוניים, כשלכל אחד יש יתרונות וחסרונות.

  • מכונת תפירה מכנית מופעלת ידנית על ידי כפתורים וחוגות. היא זולה יותר ממכונות אלקטרוניות, והיא מתאימה מאוד למתחילים, תודות לקלות השימוש בה ולתחזוקה הפשוטה שלה, אבל התפרים בה פחות מדויקים והיא מציעה הרבה פחות פונקציות ממכונות משוכללות יותר.

 

  • מכונת תפירה ממוחשבת מעניקה לכם טווח רחב של אפשרויות, תפרים שונים והתאמה לסוג הבד. היא בדרך כלל מגיעה עם משחיל חוט אוטומטי, חותך חוט, ומסך LCD נוח, ולפעמים אפילו עם אפשרות לעיצובי רקמה. מכונות מהסוג הזה עולות יותר, וגם התחזוקה שלהן פחות פשוטה, אבל הן הבחירה הנכונה לכל מי שאוהב לתפור ביצירתיות.

 

התקציב שלכםאנחנו ממליצים לכם לקבוע תקציב מראש, ולקחת בחשבון את התכיפות שבה תשתמשו במכונה ואת התכונות שתרצו ממנה. כדי להישאר בטווח המחירים שאתם יכולים להרשות לעצמכם, חשוב לבחור באיכות על פני פינוקים. אם התקציב שלכם מוגבל, אנחנו ממליצים לכם לבחור במכונה עם פחות פונקציות, אבל לא להתפשר על חומרי גלם נחותים.

 

תפריםמכונות שונות מציעות אפשרויות ליצירת תפרים שונים. המפתח הוא לא להחליט לפי מספר האפשרויות,  אלא לבחור במכונה הכוללת תפרים שבהם תשתמשו בפועל. לא נמנה כאן את סוגי התפרים השונים, מכיוון שיש מאות כאלה. רק נאמר לכם לשים לב ולחפש מכונה שתעניק לכם את התפרים הספציפיים שאתם מחפשים.

 

 

רמת המיומנות שלכםיכול להיות שהתחלתם עכשיו לתפור על מכונה שאולה, והתלהבתם מאוד, ואתם ממש רוצים להפוך את זה לתחביב החדש שלכם. נהדר. אנחנו בעד. אבל במקרה כזה, אתם בוודאי עוד לא ברמת מיומנות שתאפשר לכם להשתמש בפונקציות המשוכללות של מכונות תפירה מקצועיות. חשוב שתבחרו במכונה שלא תהיה "גדולה" עליכם. אם אתם עדיין לא מיומנים בתפירה, תצטרכו דגם פשוט וקל לשימוש, שיאפשר לכם לבחור גם במהירות תפירה איטית יחסית, כדי שתוכלו להתאמן, להתמקצע ועדיין להגיע לתוצאות מעולות.

 

למרות זאת, חשוב גם לקחת בחשבון אפשרויות שאתם לא תשתמשו בהם היום, אבל כן תרצו בהמשך, ככל שמיומנויות התפירה שלכם מתקדמות. ואם אתם דווקא תופרים ותיקים, אין ספק שתרצו לקנות מכונה שתעניק לכם יותר אפשרויות לטכניקות תפירה שונות על מגוון סוגי בדים.

 

סוגי בדים בדים שונים מגיעים בעוביים, באיכויות ובעמידות שונים ומגוונים, ומכונה שאינה מותאמת לסוג הבד שאיתו תעבדו עשויה להיות לא אפקטיבית ואפילו לפגום את הבד. בחרו במכונה שתתאים לתפירת הבדים בהם תשתמשו, ואל תשכחו לוודא שאתם משתמשים בפונקציה המתאימה לכל בד.

 

מאפיינים מיוחדים מכונות רבות מגיעות עם כמה תכונות מדהימות שהופכות את התפירה למהנה עוד יותר. יש עשרות פונקציות נהדרות, אבל הבסיסיות ביותר שכדאי לשים לב אליהן הן אלה:

 

  • משחיל חוט – חלק מהמכונות מגיעות עם משחיל חוט אוטומטי. זה פינוק נחמד שחוסך קצת זמן (ולפעמים גם לא מעט עצבים).
  • מצב מחט עליון/תחתון – תכונה זו מאפשרת לכם לעצור את המחט במצב עליון או תחתון, מה שמקל על סיבוב הבד תוך כדי עבודה.
  • חותך חוטים אוטומטי – מאפשר לכם לחתוך את החוט בלחיצת כפתור, דבר שחוסך זמן ומבטיח שחיתוך החוט לא ימתח או יקפל את הבד, ולא ישפיע על מראה התפרים.
  • ברכית – תכונה שמאפשרת לכם להרים את הרגלית בקלות ובמהירות.
  • בקרת מהירות – עם הפונקציה הזאת תוכלו להתאים את מהירות התפירה לנוחות שלכם, והדבר שימושי במיוחד כשאתם עובדים עם בדים בעלי עובי או קשיחות שונים. זו גם פונקציה שמאפשרת למתחילים להתקדם ולהגיע, לאט לאט, למהירויות גבוהות יותר.

שאלות ותשובות על מכונת תפירה

איך לשמור על מכונת תפירה לאורך זמן?

מכונות תפירה זקוקות לשימון ולתחזוקה שוטפת כדי להאריך ימים. אנחנו ממליצים לכם לקרוא היטב את חוברת ההוראות של המכונה, ואם צריך, גם לקחת אותה לתחזוקה אצל מקצוען. בסופו של דבר, זה יחסוך לכם יותר כסף משזה יעלה לכם.

האם כדאי לקנות מכונת תפירה קלת משקל?

יש לא מעט מוצרים שאנחנו רוצים לסחוב איתנו ממקום למקום, ולכן כשמדובר בלפטופ או תיק, אנחנו בדרך כלל נסתכל על המשקל כפרמטר חשוב. במקרה של מכונת תפירה, זה לא כל כך פשוט: מצד אחד, יהיה פשוט הרבה יותר לסחוב מכונת תפירה אם היא קלת משקל, אבל מצד שני, אם היא לא יציבה מספיק, היא עשויה לזוז בזמן העבודה בצורה שתהרוס את התפירה. לכן, אנחנו ממליצים לבחור במכונת תפירה קלת משקל רק אם היא עמידה, איתנה ובנויה מחומרים איכותיים. אל תדאגו, כל המכונות בסקירה הזאת הן כאלה.

אילו סוגי תפרים לחפש במכונת תפירה?

בבסיס התפירה, תצטרכו רק שני תפרים כדי לתפור היטב: תפר ישר ותפר זיגזג. ניתן לבצע כמעט הכל עם שני התפרים האלה. עם זאת, ישנם כמה תפרים נוספים ו/או תכונות תפרים שיכולות לשדרג את חוויית התפירה ואת איכות התפירה.

איזו תאורה אצטרך כדי לתפור?

כיום, רוב מכונות התפירה מגיעות עם תאורה טובה, אבל אם אתם רוצים להשיג תפרים עדינים ומדויקים במיוחד, אנחנו ממליצים לכם לבדוק שהתאורה במכונה שבחרתם לא גורמת לידיים שלכם להטיל צל, ומאפשרת לכם לראות בבירור את התפרים.