מכונת כביסה פתח עליון: סקירת מכונות כביסה פתח עליון מומלצות לשנת 2024

מכונות כביסה מומלצות ואיכותיות לכל מי שמעדיף מכונת כביסה פתח עליון ישן וטוב כמו של פעם.

icon pos_1

ניתחנו

16 סקירות

ו-

1550 ביקורות

בתחום

כביסה ניקיון וגיהוץ

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מכונות כביסה פתח עליון מומלצות

בעוד הרוב המכריע של מכונות כביסה מומלצות המוצעות בארץ (ובעולם) הן בעלות פתח קדמי – יש מי שמעדיפים מכונות כביסה עם פתח עליון. אלו מכונות כביסה צרות וקומפקטיות יותר, שמתאימות בדרך כלל ליחידים, זוגות או למשפחות קטנות, וחוסכות לכם את הכיפוף במהלך ההכנסה וההוצאה של הבגדים מהמכונה. אם גם אתם מחפשים דווקא מכונת כביסה פתח עליון – קבלו את רשימת מכונות הכביסה המומלצות עם פתח עליון לשנת 2024 בישראל.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

3 מכונות כביסה פתח עליון המומלצות על ידי המומחים שלנו

האהובה והמוכרת

קטנה וחכמה

נשלטת מהסמארטפון

מכונת כביסה היא מכשיר חשמלי שאפשר היום למצוא בכל בית. מה הופך מכונת כביסה מומלצת למתאימה עבורכם? אולי זה נפח התוף, אולי זו עוצמת המנוע, מגוון תכניות הכביסה, האמינות, או אפילו היכולת להפעיל את מכונת הכביסה שלכם דרך אפליקציה בנייד. כך או כך, בחירת מיקום הפתח (בין מכונות כביסה בעלות פתח קדמי לכאלה בעלות פתח עליון) היא עניין של העדפה אישית. 

 

מטרת הסקירה היא לסייע לכם להבין אם אתם מסוג האנשים שמתאימה להם מכונת כביסה עם פתח עליון. אם כבר יש לכם העדפה לכאלה, תמצאו תועלת רבה במידע שאספנו עבורכם אודות מספר דגמים מובילים של מכונות כביסה פתח עליון לשנת 2023. אגב, אם אתם לא בטוחים שאתם מחפשים דווקא מכונות כביסה עם פתח עליון – תוכלו לעיין במדריך מכונות הכביסה המומלצות לשנת 2023 הכולל גם דגמי מכונות כביסה בעלי פתח קדמי.

 

לפני שנתחיל בסקירה עצמה כדאי שנקדים ונפרט אודות שני סוגים שונים של מכונות כביסה פתח עליון, מכונות עם תוף "עומד" ומכונות בהן התוף "שוכב". אל הסוג הראשון, תוף "עומד", שייכות כל מכונות הכביסה בעלות פתח עליון בהן התוף סובב על ציר המאונך לקרקע (התוף מסתובב במצב דומה לגלגל של רכב), במכונות עם פתח העמסה מלמעלה אל תוך תוף "שוכב" התוף מסתובב על ציר המזדקר בניצב (ב- 90 מעלות) לקרקע (התוף מסתובב במקביל לקרקע, כמו סביבון).

 

מכונות כביסה פתח עליון בעלות תוף עומד נוטות להיות בעלות קיבולת מרבית צנועה יחסית (בין 5 ל-7 קילוגרמים), רוחב פיזי קטן (הן צרות וגבוהות), מהירות הסחיטה שלהן נוטה להיות נמוכה יחסית. מכונות כביסה עם פתח העמסה עליון אל תוך תוף המסתובב במאונך לקרקע (כמו סביבון, כאמור, תוף שוכב) יכולות להיות בעלות קיבולת גדולה (10 ק"ג ואף יותר) ומהירות הסחיטה שלהן יכולה להיות דומה לשל מכונות פתח קדמי חזקות (1,200, 1,400 ואפילו 1,600 סל"ד). באופן כללי מכונות פתח עליון עם תוף שוכב תהיינה גדולות ממדים, כבדות, חזקות יותר ויקרות יותר ממכונות פתח עליון עם תוף עומד.

לוגו של הסקירה

15 תכניות כביסה שונות: דגם CT7600 מבית קריסטל

מעבר לעובדה שמדובר במכונת כביסה אמינה מתוצרת כחול לבן (החברה, קריסטל-אמקור, היא חברה ישראלית, הייצור כמו ברוב המוצרים היום נעשה בחו"ל) למכונת כביסה מדגם CT7600 של קריסטל שפע של יתרונות נוספים: מגוון גדול של תכניות כביסה, צג דיגיטלי ידידותי ונוח, מנוע שקט ואמין של עד 1,000 סל"ד, תכונות חיסכון אוטומטיות, ועוד.

CT7600 קריסטל

4.5 15

מי שמחפש לקנות כחול לבן ולא מחפש מכונה גדולה במיוחד.

יתרונות

מכונה אמינה, תכניות כביסה מגוונות, מערכת אוטומטית של שקילה לחיסכון בחשמל ובמים, מנוע שקט במיוחד, צג גדול ונוח, טיימר להשהיית ההפעלה, זיכרון להמשך שימוש לאחר הפסקת חשמל.

חסרונות

קיבולת לא גבוהה (6 ק"ג), יכולות בסיסיות (אך טובות), מחיר לא נמוך ביחס לדגמים דומים של מכונות כביסה בעלות פתח קדמי.

WT7700E
קנה עכשיו ב- Last Price
WT6700E
קנה עכשיו ב- KSP

ה- CT7600 של קריסטל היא הוכחה שבקריסטל לא קופאים על השמרים, יודעים לקחת את המוניטין והניסיון של החברה בתחום מכונות הכביסה בכלל ודגמים קטנים עם פתח עליון בפרט, לחדש כשצריך ולהשיק גם בשנת 2020 מכונה שהיא כל מה שקודמותיה היו ועוד יותר. קיבולת של 7 ק"ג (ולא 6 ק"ג כמו ברוב הדגמים המתחרים) היא בונוס חשוב למי שצריך את התוספת. מכונת כביסה זו היא שקטה ויעילה, עם מנוע משופר שמונע היווצרות אבנית ומספק מהירויות סחיטה של עד 1,000 סל"ד. 15 תכניות כביסה יאפשרו להתאים את מאפייני התכנית לסוג הבגדים והצבעים.

לוגו של הסקירה

מכונת כביסה פתח עליון קטנה וחכמה: EW5T7611AM של אלקטרולוקס

אם אתם צריכים מכונת פתח עליון פשוטה, אמינה וחסכונית, דגם זה של אלקטרולוקס (יצרן שוודי וותיק ובעל מוניטין) היא בהחלט אופציה שכדאי לבדוק.

EW5T7611AM אלקטרולוקס

4.5 15

מכונת כביסה פתח עליון קטנה ומצוינת, עם קיבולת של שישה ק"ג

יתרונות

שפע של תכניות כביסה, גוף חימום מלוטש למניעת היווצרות אבנית, תכניות רענון בגדים ברבע שעה, טיימר להשהיית תחילת הכביסה, תכניות מיוחדות לכביסה עדינה.

חסרונות

קיבולת צנועה (6 ק"ג).

PerfectCare EW5T7612AM סדרה 600
קנה עכשיו ב- Last Price

אלקטרולוקס היא חברה שוודית וותיקה המתמחה בייצור מכשירי חשמל ביתיים. מכונות הכביסה של אלקטרולוקס, ובמיוחד הדגמים שלהם עם פתח העמסה עליון, מוכרות בכל רחבי העולם כמכונות נוחות, שקטות, אמינות ומאריכות ימים. ייתכן שאפשר למצוא מכונה שתהיה עדינה יותר, שתוציא את הבגדים סחוטים ביסודיות רבה יותר, שניתן יהיה לתפעל אותה באמצעות אפליקציה וכד' אבל אם מסתכלים על העיקר מבינים שקשה למצוא מתחרה ראוי לדגם מוצלח זה של אלקטרולוקס.

 

מדובר במכונת כביסה בעלת מאפיינים מפנקים במיוחד: לחצני מגע נוחים לשימוש, תכניות שקילה אוטומטית לחיסכון בחשמל ובמים, שבע תכניות כביסה שונות כולל תכנית ידנית לכביסה עדינה במיוחד, מנגנון למניעת היווצרות קצף, ועוד. אם 6 ק"ג הוא נפח מספק מבחינתכם ואתם מחפשים דווקא מכונת כביסה מומלצת עם פתח עליון – זו בהחלט מכונת כביסה שכדאי לשקול.

מילה מהמומחה שלנו

תחזוקת המכונה חשובה ביותר

כדי לשמור על מכונת הכביסה לאורך זמן חשוב לבצע ניקוי של הפילטר התחתון אחת לשנה לפחות ואם אתם מכבסים הרבה אז פעם ב-3 חודשים. בנוסף, כדי להיפטר מהאבנית, קחו 100 גרם מלח לימון והפעילו מכונה עם בדים או סמרטוטים בהרתחה מלאה – מפעולה זו תנקה את המכונה והאבנית שהצטברה בה. בנוסף, פתחו את פתח הפילטר התחתון ונקו אותו וכן את מגירת אבקת הכביסה.

 

לשמירה על המכונה חשוב גם לא למלא אותה יתר על המידה ולא לדחוס את הבגדים פנימה בכוח. 

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

לוגו של הסקירה

מכונת כביסה פתח עליון עם חיבור לסמארטפון: Candy CST360LS

עם קיבולת של 6 ק"ג ומהירות סחיטה מרבית של 1,000 סל"ד, למכונת כביסה זו יש הרבה מה להציע, למשפחות קטנות, לזוגות וליחידים. ממשק עם חיבור סלולארי מאפשר בקרה על הפעילות של המכונה.

Candy CST360LS

4.5 15

איכות איטלקית ניכרת אפילו במבט חטוף, עיצוב אסתטי, גימור מעולה, מכבסת טוב, מעט יקרה אבל מספקת תמורה מצוינת למחיר.

יתרונות

מפרט טוב ביחס לדגמים מתחרים, מהירות סחיטה גבוהה יותר מרוב המתחרים (1,000 סל"ד), תפעול מהסמארטפון, לוח בקרה דיגיטלי, מגוון נרחב של תכניות כביסה, דירוג אנרגטי חסכני.

חסרונות

נפח נמוך יחסית, מחיר מעט גבוה.

CVSTGP382DM-ISR
קנה עכשיו ב- Last Price

חברת Candy האיטלקית היא חלק מקונצרן Haier המוכר כיצרן של מכשירי חשמל ביתיים מעולים. נראה שבשנים האחרונות ב-Candy שמים את הדגש על חדשנות וה – CST360LS היא מיוחדת בין מכונות הפתח העליון הקטנות. מדובר במכונת כביסה עם קיבולת של 6 ק"ג, דירוג אנרגטי A, מהירות סחיטה מרבית של 1,000 סל"ד (גבוה יחסית לדגמים דומים של יצרנים אחרים), 15 תכניות לבחור מהן, שקילה אוטומטית לכיוון צריכת מים (עד איזה מפלס יתמלא התוף) ועוד.


מאפיין ייחודי של מכונה זו הוא חיבור למערכת Smart Touch המאפשר בקרה, תפעול ואבחון תקלות מהסמארטפון. טיימר מאפשר השהיית ההפעלה למשך עד 9 שעות.

לוגו של הסקירה

מכונת כביסה פתח עליון שמעולה לכביסות קטנות: Indesit BTWD551052

מכונת הכביסה Indesit BTWD551052 מוכיחה ביצועים מצוינים למרות גודלה הקומפקטי. למי מכם שלא זכה למרחבים גדולים שיכילו את מכונת הכביסה, המכונה הזו יכולה להיות מושלמת – היא קטנה ויעילה כל כך.

Indesit BTWD51052

4.5 15

יתרונות

בעלת תוכנית קצרה
תצוגה דיגטלית ונוחה
גודל איכות צג מעולה

חסרונות

רועשת
קטנה מאוד

5.5 ק''ג 1000 סל''ד...
קנה עכשיו ב- KSP

לא לכולנו יש כמויות כביסה בלתי נגמרות ולמי שיש מגבלת מקום, אבל עדיין מעוניין במכונת כביסה, מומלץ לחשוב על מכונת הכביסה של אינדסיט עם פתח עליון שמכילה 5.5 ק”ג של כביסה. יש לה מערכת בינה מלאכותית, תוכנית מהירה 15 דקות, שקילה אוטומטית, ומערכת איתור תקלות. מהירויות הסחיטה שלה נעות בין 400 ל-1000 סל"ד. 

לוגו של הסקירה

הרולס רויס של מכונות כביסה גדולות עם פתח עליון – Maytag MVW18MNB

דגם וותיק שהושק בסוף שנת 2015 אבל ממשיך להימכר היטב בעולם בזכות האמינות והאיכות שהוא מאפשר. מכונת פתח עליון גדולה שעולה הרבה, אבל תשרת אתכם היטב, למשך תקופה כמעט בלתי מוגבלת.

Maytag MVW18MNB

4.5 15

טכנולוגיה חדשנית מבטיחה ניקוי יעיל יותר של הבגדים – בפחות זמן וגודל מספק במיוחד.

יתרונות

מכונה כמעט תעשייתית בביצועים שלה, קיבולת 9 ק"ג, גדולה, כבדה (ובזכות כך יציבה ושקטה) ועם אחריות ארוכה (בארה"ב מכונות אלה נמכרות עם אחריות יצרן של 10 שנים).

חסרונות

דגם שנמכר מאז סוף שנת 2015 ללא שדרוגים משמעותיים. מחיר גבוה ביחס למתחרות.

MAT20 9 ק"ג
קנה עכשיו ב- Last Price

Maytag הוא יצרן אמריקני מוכר של מכשירי חשמל ביתיים ותעשייתיים. מכונות הכביסה של Maytag נחשבות איכותיות מאוד, את הדגם המפואר MVW18MNB השיקו בשנת 2015 והוא נמכר בארץ מסוף שנה זו. גם בשנת 2020 כדאי לבחור במכונת פתח עליון גדולה זו אם אתם בטוחים שאכן חשוב לכם פתח עליון עד כדי כך שאתם מוכנים לשלם את ההפרש האופייני במחיר בין מכונת פתח עליון גדולה ואיכותית ומכונה באיכות דומה ועם נתוני מפרט דומים אבל עם פתח קדמי.

 

מכונה זו של Maytag נמכרת בארץ, נכון לאמצע שנת 2020, במחירים הנעים סביב 8,300 ₪. מדובר במכונת כביסה שמשתמשת בשיטה ייחודית לניקוי הבגדים, כך שמרבית תכניות הכביסה הן קצרות יותר (12-37 דקות). אפשרויות ההפעלה מגוונות: עם תכניות לכ סוג של כביסה ועל פי רמת הלכלוך, כולל אפשרות לקבוע את כמות מחזוי השטיפה (עד 13 מחזורי שטיפה מהירים), את חום המים ואת מהירות הסחיטה.

לוגו של הסקירה

מכונת כביסה פתח עליון זולה, בסיסית ואמינה: דגם AWE6320 מבית Whirlpool

קיבולת של 5.5 ק"ג בלבד הופכת מכונה מוצלחת זו למתאימה למי שרוצים מכונה זריזה וקטנה שגם אפשר להעביר בקלות ממקום למקום (אם עוברים דירה מדי פעם למשל).

AWE6320 Whirlpool

4.5 15

מכונת כביסה פתח עליון חכמה, חסכנית וקטנה, שתתאים במיוחד לסטודנטים, רווקים ורווקות וגם לזוג.

יתרונות

תמורה מצוינת עבור המחיר, מספר גדול של תכניות (15, אבל מהן כנראה שבאמת תשתמשו רק ב- 4 או 5), תכנית כביסה היפו אלרגנית, דירוג אנרגטי גבוה (A), תכנית כביסה מהירה.

חסרונות

מהירות סחיטה איטית מעט (רק 800 סל"ד).

קנה עכשיו ב- Last Price

Whirlpool מייצרת מכונות כביסה מעולות מזה עשרות שנים. דגם AWE6320 נמכר בישראל מאמצע שנת 2019. מדובר בדגם עם קיבולת מינימלית, מכונה המיועדת למי שחיים לבד או לזוג שלא מייצרים הרבה כביסה. דירוג אנרגטי A הוא אופייני למכונות דומות לדגם הזה של Whirlpool, מספר התכניות הגדול הוא יתרון מסוים, והעובדה שאפשר לקנות מכונה כה איכותית עבור 1,300 ₪ בלבד הופכת אותה למציאה.

 

על אף המחיר התחרותי בהחלט, תמצאו כאן שפע של מאפיינים שהופכים את מכונת הכביסה למוצלחת, כולל מדידה אוטומטית של משקל הכביסה לחיסכון במים וחשמל, תכנית לכביסה מהירה שאורכת רק 15 דקות, מנגנון למניעת הקצפה, מנגנון לבקרת איזון מכונת הכביסה במהלך סחיטה, וטיימר שמאפשר הפעלה מאוחרת של הכביסה.

מילה מהמומחה שלנו

לפני שקונים מכונה עם פתח עליון

כדאי לדעת שלא תוכלו להניח עליה מייבש במידה ותרצו לרכוש אחד בעתיד. מכונה עם פתח עליון נוחה יותר ותופסת פחות מקום, אבל בדרך כלל הנפח שלה קטן יותר והיא לא מאפשרת להניח מעליה דברים

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

לוגו של הסקירה

מכונת כביסה פתח עליון ששווה את המחיר הגבוה: Speed Queen LWN311SP30-1NW22

מכונה שהיא פרי של תכנון קפדני וניסיון בן מעל 100 שנים של ייצור מכונות כביסה משלל סוגים (ביתיות ותעשייתיות כאחד).

Speed Queen LWN311SP30-1NW22

4.5 15

מכונת כביסה מעולה עם ביצועים מעולים ואחריות ארוכה

יתרונות

נפח גדול (10 ק"ג), תכנית כביסה מהירה, שליטה מלאה בגובה המים לחיסכון במים, אחריות יצרן של 7 שנים, שומרת היטב על הבגדים, מכבסת מעולה.

חסרונות

מהירות סחיטה איטית מעט (אם כי הבגדים יוצאים יבשים מספיק), מחיר גבוה יחסית למכונות פתח קדמי בעלות נתוני מפרט ואיכות ייצור דומים.

קנה עכשיו ב- Last Price

חברת Speed Queen האמריקאית מתמחה בייצור מכונות כביסה מאז 1908. בהשוואה לישראל, מכונות פתח עליון נהנות מרמת פופולאריות גבוהה בארה"ב ולכן אין פלא ש- Speed Queen מפתחים דגמים מעולים עם פתח עליון.  

 

דגם LWN311SP30-1NW22, הושק בתחילת 2019, החל להימכר בישראל בסמוך להשקתו וניתן עדיין לרכוש אותו בארץ גם במהלך 2020. מדובר במכונה הנמכרת במחיר הנע סביב 7,100 שקלים. הסיבה למחיר הגבוה היא קיבולת ענק של תוף המכונה: 10 ק"ג, ומנוע עוצמתי המאפשר מהירות סחיטה של 820 סל"ד (זה אמנם נתון צנוע ביחס למהירויות המנוע של מכונות כביסה אחרות בנפחים דומים, אך במקרה זה מדובר במהירות מספיקה הודות לעובדה שמדובר במכונה מסיבית עם תוף שוכב).

 

בנוסף, תמצאו בה איכות חומרים ללא פשרות, גימור ברמה הגבוהה ביותר (ציפוי פורצלן למשל על פני כל המעטפת החיצונית של המכונה), עיצוב חכם, נוחות שימוש מעולה, ומגוון יותר ממספק של תכניות כביסה עם שליטה על רמת החום של מי הכביסה ועל כמות המים בכל כביסה.

איך בחרנו מכונת כביסה פתח עליון מומלצת מבין מאות מכונות הכביסה בשוק

שאלה מעולה! אז בחירה של מכונת כביסה פתח עליון זו באמת משימה לא פשוטה. גם כי יש מלא אפשרויות וגם כי התשובה היא – שזה תלוי.

 

תלוי בתקציב, תלוי בטעם האישי, תלוי בנוחות השימוש, תלוי במותג – ותלוי בעוד מגוון רחב של פרמטרים נוספים שאת כולם כמובן בדקנו. סקרנו מאות מוצרים, חלקם בשימוש אישי, חלקם דרך נתונים אותם אספנו מפלטפורמות אינטרנטיות שונות והגענו למסקנות המוצגות כאן.

סיכום

כמעט בכל בית בישראל יש מכונת כביסה שנמצאת בשימוש יומיומי ולכן לפני קניית מכונת כביסה כדאי לעשות סקר שוק מהי המכונה המתאימה לכם ביותר כדי שתוכלו ליהנות ממנה לאורך זמן.

 

איך בוחרים מכונת כביסה עם פתח עליון שהכי מתאימה לכם?

רגע לפני שאתם ניגשים לבחור מכונת כביסה מומלצת, כדאי לבדוק מה הם הצרכים ואופני השימוש עבור מכונת הכביסה החדשה שלכם, וכדאי להחליט סופית שמכונת הכביסה החדשה תהיה דווקא כזו עם פתח עליון, ולא מכונת כביסה בעלת פתח קדמי.

 

היתרונות הגדולים של מכונות כביסה מומלצות עם פתח עליון הם בעיקר שניים:

 

1. הראשון הוא המימדים הייחודיים שלה (כאמור, מכונת כביסה עם פתח עליון היא בדרך כלל צרה וגבוהה יותר. מכיוון שברוב הבתים ישנה הכנה למיקום מכונת הכביסה כולל נקודות חשמל ומים מתאימות – אילוצי מיקום עשויים לקבוע את מימדי מכונת הכביסה המרביים שתוכלו לבחור)

 

2. השני הוא נוחות הגישה בהכנסה ובהוצאה של בגדים מהמכונה, מבלי להתכופף. ביחד עם זאת, חשוב לזכור שרבות ממכונות הכביסה המומלצות שהן בעלות פתח עליון אל התוף הן בעלות קיבולת ועוצמת מנוע צנועים יותר. לא תמיד מדובר בחיסרון – משפחות קטנות לא נדרשות למכונות כביסה בעלות נפחים גדולים ועוצמת מנוע גבוהה, כך שאין מניעה לבחור דווקא את אלה הקטנות יותר, ואפילו בחירה זו תאפשר חיסכון בכסף גם ברכישה וגם בהפעלות, לצד האפשרות להפעיל מכונת כביסה מלאה לעיתים קרובות מספיק.

 

עוד חיסרון שכדאי להזכיר במכונות כביסה בעלות פתח עליון הוא שבלתי אפשרי למקם מייבש כביסה מעליהן.

 

יש הרבה פחות דגמים של מכונות כביסה עם פתח עליון מאשר דגמי מכונות כביסה בעלות פתח קדמי. התחילו את החיפוש באפיון הצרכים שלכם, אם מספיקה לכם מכונת כביסה בסיסית, בעלת קיבולת קטנה יחסית, וחשוב לכם שלא תגזול הרבה מקום הכיוון נכון הוא מכונה עם תוף עומד, מכונה צרה וגבוהה שתשרת אתכם נאמנה שנים רבות ללא תקלות.

 

אם אתם צריכים מכונה שאפשר להעמיס לתוכה כמות גדולה יחסית של כביסה בכל פעם, אם חשוב לכם שהבגדים יצאו כמה שיותר יבשים, אם אתם רוצים להתחיל לתפעל את עניין הכביסה תוך ניצול תכונות מעולם האפליקציות והבתים החכמים, כנראה שתצטרכו לשלם מחיר גבוה יחסית ולבחור מכונת פתח עליון מתקדמת בעלת תוף שוכב.

 

ההשוואה בין הדגמים השונים הבאים בחשבון תיעשה עבור מכונות פתח עליון, ממש כמו עבור מכונות פתח קדמי. כך למשל יש להשוות נתונים אודות קיבולת מקסימלית, מהירות סחיטה, דירוג אנרגטי, מספר תכניות, קדמה טכנולוגית, ידידותיות למשתמש, אמינות, איכות השירות (אם בכל זאת תצטרכו בעתיד טכנאי כדי לטפל בתקלה או אפילו רק כדי לחבר מחדש את המכונה אחרי שעוברים דירה). קל למצוא נתונים כאלה, חלקם ממפרט היצרן וחלקם מסקירות וחוות דעת מפי מי שכבר קנו ומשתמשים במכונה מן הדגם שאתם מתעניינים לגביו.

 

כמה דברים שכדאי שתיקחו בחשבון אם אתם כבר יודעים שיש לכם נטייה לכיוון מכונות פתח עליון:

 

  • קל להציב מכונת פתח עליון ליד מייבש כביסה, זאת משום שאין צורך לוודא כיווני פתיחה מנוגדים לדלת של מכונת הכביסה והמייבש כמו שיש לעשות כשמציבים מכונת פתח קדמי ליד מייבש. מצד שני אין אפשרות להצבת מייבש על גבי מכונת הכביסה (לעומת מכונות פתח קדמי רבות שבנויות כך שניתן להציב עליהן מלמעלה מייבש כביסה)

  • תמצאו בשוק מכונות הכביסה היצע מוגבל של מכונות פתח עליון עם תוף שוכב וקיבולת גדולה (8, 9 ואפילו 10 ק"ג ומעלה), הדגמים שכללנו בסקירה הם אלה שמספקים פתרון עבור מי שיודעים שמכונת הכביסה האידאלית עבורם היא מכונת פתח עליון איכותית, כבדה, גדולה ויקרה יחסית.
  • מכונות כביסה מומלצות שהן בעלות פתח עליון קטנות נוטות להיות צנועות ממדים (דגמים רבים עם קיבולת בין 5 ל – 7 ק"ג הן ברוחב של 40 ס"מ בלבד). מכונות כאלה מכבסות היטב אבל לא הרבה מעבר לכך. הן מאוד אמינות ונוטות לפעול ללא קלקולים למשך שנים רבות – ישנם דגמים של קריסטל למשל המבוססים על דגמים היסטוריים של מכונות קלאסיות ששירתו את בעליהם עשר שנים ואף הרבה יותר. 

  • שימו לב לדירוג האנרגטי של מכונת הכביסה שאתם קונים: ככל שהדירוג האנרגטי גבוה יותר (הכי גבוה A+++) מכונת הכביסה תהיה חסכונית יותר באנרגיה – מה שיחסוך לכם הרבה כסף לטווח הארוך. מומלץ לרכוש מכונת כביסה מדירוג אנרגתי A ומעלה.

 

מכונות כביסה פתח עליון או עם פתח חזיתי

כשמדובר בבחירה בין מכונות כביסה עם פתח עליון ובין מכונות כביסה קדמיות, נוחות היא גורם מפתח שיש לקחת בחשבון. למכונות עם פתח עליון יש את היתרון בכך שהם מאפשרים למשתמשים להוסיף כביסה באמצע המחזור, תכונה שאינה זמינה ברוב המכונות עם טעינה קדמית. בנוסף, מכונות עם פתח עליון נוטות להיות ארגונומיות יותר מכיוון שהמשתמשים לא צריכים להתכופף כל כך כדי להעלות ולפרוק כביסה, לכן מכונת כביסה פתח עליון מומלצת עבור אלה עם כאבי גב או בעיות ניידות.

 

עם זאת, מכונות עם טעינה קדמית ידועות ביעילות האנרגטית שלהן וביכולות החיסכון במים. מכונות אלו בדרך כלל משתמשות בפחות מים וחומרי ניקוי בהשוואה למכונות עם פתח עליון, מה שהופך אותן לאופציה ידידותית יותר לסביבה בטווח הארוך. מכונות להטענה קדמית גם נוטות להיות עדינות יותר לבגדים, מה שיכול לעזור להאריך את חיי הבגדים שלכם.

 

מבחינת נוחות, מכונות כביסה עם פתח עליון מציעות מחזור כביסה קצר יותר ויכולות להתמודד עם כמויות כביסה גדולות יותר, מה שהופך אותן למתאימות למשקי בית עם משפחות גדולות או לאלה שעושים כביסה בתדירות נמוכה יותר. מצד שני, מכונות עם טעינה קדמית ידועות בביצועי הניקוי המעולים שלהן וביכולת להפיק יותר מים מהבגדים במהלך מחזור הסחיטה, וכתוצאה מכך זמני ייבוש קצרים יותר.

 

מידות של מכונות כביסה בפתח עליון

מכונות כביסה פתח עליון מומלצות מגיעות במגוון גדלים כדי להתאים לצרכים ביתיים שונים. הממדים של מכונת פתח עליון נעים בדרך כלל בין 60 ל-72 ס"מ רוחב, 92 עד 107 ס"מ גובה ו-64 עד 72 ס"מ לעומק. מידות אלו יכולות להשתנות בהתאם למותג ולדגם של המכונה. חשוב לקחת בחשבון את השטח הפנוי בחדר הכביסה או באזור שבו תוצב המכונה לפני ביצוע הרכישה.

 

בנוסף, תרצו לוודא שיש מספיק מרווח סביב המכונה לאוורור ותחזוקה נאותים. חלק מהמכונות עם פתח עליון מגיעות עם רגליים או גלגלים מתכווננים לנוחות תמרון, מה שיכול להיות מועיל בעת הזזת המכונה למטרות ניקוי או תחזוקה.

 

כאשר מודדים את השטח למכונת כביסה עם פתח עליון, אל תשכחו לקחת בחשבון את השטח הדרוש לפתיחת הדלת במלואה וכדי שהמכונה תפעל בצורה חלקה. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את משקל המכונה, במיוחד אם אתם מתכננים להתקין אותה בקומה עליונה או בחלל עם הגבלות משקל.

 

למי כדאי לקנות מכונת כביסה עם פתח עליון

מכונות כביסה עם פתח עליון מתאימות ליחידים או למשפחות המחפשות מכונת כביסה קלה לטעינה ולפריקה. עיצוב הפתיחה העליון מאפשר למשתמשים פשוט להפיל בגדים לתוך המכונה ללא צורך להתכופף, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור אלה עם בעיות ניידות או כאבי גב. בנוסף, למכונות עם פתח עליון יש בדרך כלל מחזור כביסה מהיר יותר בהשוואה למכונות עם טעינה קדמית, מה שיכול להועיל עבור משקי בית עסוקים המעוניינים לשטוף במהירות הרבה כביסה.

 

קבוצה נוספת של אנשים שעשויה להפיק תועלת ממכונת כביסה עם פתח עליון הם אלו המתגוררים באזורים עם מחסור תכוף במים או אספקת מים לא אמינה. מכונות עם פתח עליון בדרך כלל מאפשרות למשתמשים להשהות את המחזור ולהוסיף עוד מים או חומר ניקוי, מה שהופך אותם לגמישים יותר בשימוש במים. תכונה זו יכולה להיות מועילה במיוחד באזורים שבהם חיסכון במים הוא בראש סדר העדיפויות.

 

ניקוי ותחזוקה של מכונות כביסה בפתח עליון

ניקוי ותחזוקה נאותים של מכונת הכביסה חיוניים כדי להבטיח את אורך החיים והיעילות שלה. ניקוי קבוע של פנים המכונה, לרבות התוף, המערבל והמכשירים, מסייע במניעת התפתחות עובש, טחב וריחות לא נעימים. דרך יעילה אחת לנקות את התוף היא על ידי הפעלת מחזור מים חמים עם חומץ או חומר ניקוי מיוחד למכונת כביסה כדי להסיר כל הצטברות או שאריות.

 

בנוסף, חשוב לנקות באופן קבוע את החלק החיצוני של מכונת הכביסה, כולל לוח הבקרה והמכסה, כדי לשמור על המראה ולמנוע הצטברות אבק. ניגוב המשטחים עם מטלית לחה וחומר ניקוי עדין יכול לעזור לשמור על מראה המכונה נקי ומתוחזק היטב.

 

מבחינת תחזוקה, הקפידו לבדוק ולנקות את מסנן המוך באופן קבוע כדי למנוע סתימות ולהבטיח ניקוז תקין. כמו כן, מומלץ לבדוק ולנקות את צינורות הכניסה ושסתום כניסת המים למניעת סתימות ונזילות. ביצוע משימות תחזוקה שגרתיות יכול לעזור להאריך את חיי מכונת הכביסה ולהבטיח שהיא תמשיך לתפקד ביעילות.

 

בחינת תכונות מיוחדות במכונות כביסה בפתח עליון

מכונות כביסה עיליות מגיעות עם מגוון תכונות מיוחדות הנותנות מענה לצרכים והעדפות שונות. תכונה נפוצה אחת היא המערבל, שעוזר לנקות בגדים ביעילות על ידי יצירת תנועה סיבובית במים. דגמים מסוימים מציעים אפשרויות שונות של עירבול, כגון דו-פעולה או אימפלרים, לביצועי ניקוי משופרים.

 

תכונה פופולרית נוספת במכונות כביסה עם פתח עליון היא היכולת להתאים אישית את מחזורי הכביסה. דגמים רבים מצוידים במגוון תוכניות כביסה, כולל כביסה עדינה, מהירה ומחזורי כביסה כבדים, המאפשרים למשתמשים לבחור את ההגדרה המתאימה ביותר לצרכי הכביסה שלהם. דגמים מתקדמים עשויים להציע גם אפשרויות נוספות כגון שטיפה מוקדמת, שטיפה נוספת ושטיפת אדים לגמישות נוספת.

 

בנוסף, מכונות כביסה עם פתח עליון עשויות לכלול תכונות שנועדו לשפר את יעילות האנרגיה וחיסכון במים. חפשו דגמים עם מצבי חיסכון באנרגיה, כגון כביסה קרה או הגדרות ידידותיות לסביבה, כדי להפחית את ההשפעה הסביבתית ואת חשבונות החשמל. מכונות מסוימות כוללות גם חיישנים שמכוונים את מפלס המים בהתאם לגודל העומס, מה שמבטיח שימוש אופטימלי במים עבור כל מחזור כביסה.

 

טיפים לרכישת מכונות כביסה בפתח עליון

כאשר שוקלים לרכוש מכונת כביסה עם פתח עליון, יש לזכור מספר גורמים מרכזיים כדי להבטיח שתבחרו נכון לצרכים שלכם. בראש ובראשונה, החליטו מהו גודל המכונה שמתאימה לחלל שלכם. אפשר למצוא מכונת כביסה צרה, מכונת כביסה הכי קטנה שיש, מכונת כביסה צרה פתח עליון, מכונת כביסה קטנה פתח עליון ועוד אפשרויות. לפני הקנייה יש למדוד את שטח החלל המיועד למכונה ולפי זה להחליט מהי המכונה המתאימה לכם ביותר.

 

בנוסף, בחנו את הקיבולת של המכונה, תוך התחשבות בגודל משק הבית שלכם ובעומסי הכביסה האופייניים. בחרו בקיבולת גדולה יותר אם יש לכם משפחה גדולה או שאתם מכבסים לעתים קרובות פריטים מגושמים כמו שמיכות ושמיכות.

 

לאחר מכן, שימו לב לדירוג יעילות האנרגיה של מכונת הכביסה. חפשו דגמים עם דירוגי Energy Star גבוהים, המעידים על כך שהמכונה עומדת בהנחיות מחמירות של יעילות אנרגטית. מודלים חסכוניים באנרגיה יכולים לעזור לחסוך בחשבונות החשמל בטווח הארוך תוך הפחתת ההשפעה הסביבתית. בנוסף, קחו בחשבון  את יעילות המים של המכונה, שכן מכונות כביסה בעלות פתח עליון עם חיישני מפלס מים אוטומטיים יכולים לעזור לחסוך במים בכל מחזור.

 

כשזה מגיע לתכונות, חשבו אילו פונקציות חשובות לכם. האם אתם נותנים עדיפות למחזורי כביסה הניתנים להתאמה אישית, אפשרויות כביסה מהירה או הגדרות מיוחדות כמו שטיפת אדים? בחנו את הרגלי הכביסה שלכם ובחרו במכונה עם תכונות שמתאימות לצרכים שלכם. כדאי גם לחפש מכונות עם תופי נירוסטה עמידים, שיכולים להתנגד לחלודה ולהאריך את תוחלת החיים של המכשיר.

 

מבחר הדגמים והחברות שיש בשוק הוא רב ואתם יכולים לבחון מכונת כביסה של חברת אלקטרולוקס, מכונת כביסה מומלצת מבית AEG או מכונת כביסה של חברת בוש. ההיצע והמגוון הם רבים ואפילו אפשר למצוא מכונת כביסה משולבת. כל מה שצריך זה לבדוק מהי המכונה המתאימה לכם ביותר וליהנות מהביצועים שלה.

שאלות ותשובות על מכונות כביסה פתח עליון מומלצות

מה עדיף לקנות? מכונת כביסה עם פתח עליון או קדמי?

בחירת הפתח של מכונת הכביסה הוא עניין של העדפה ומקום. אם לא חסר לכם מקום בבית ואם אתם מעוניינים להניח על מכונת הכביסה מייבש לדוגמה, אז יש יתרון במכונה עם פתח קדמי. אם אתם מחפשים מכונה צרה יותר שתופסת פחות מקום, מומלץ שתבדקו את מכונות הכביסה עם הפתח העליון

מכונת כביסה פתח עליון – מה היתרונות?

מדובר במכונות כביסה צרות וקומפקטיות שתופסות פחות מקום, וחוסכות לכם את המאמץ וההתכופפות במהלך ההכנסה וההוצאה של הבגדים מהמכונה

אילו סוגי מכונת כביסה עם פתח עליון קיימות?

קיימים שני סוגים שונים של מכונות כביסה פתח עליון, מכונות עם תוף "עומד" - בהן התוף סובב על ציר המאונך לקרקע ומכונות בהן התוף "שוכב" - התוף מסתובב על ציר המזדקר בניצב (ב- 90 מעלות) לקרקע

מה החסרונות של מכונת כביסה עם פתח עליון?

הדבר הראשון הוא העובדה שלא ניתן להניח עליה מייבש כביסה או כל דבר אחר, כך שמצד אחד היא קטנה וקומפקטית ומצד שני היא תופסת מקום בגובה.

דבר שני הוא הנפח - מכונת כביסה עם פתח עליון היא בדרך כלל קטנת מימדים ואינה מכילה כמויות גדולות של כביסה