מזגן 1 כוח סוס מומלץ – סקירת 6 המזגני 1 כ"ס הטובים ביותר 2024

מזג האוויר והאקלים הישראלי הוא חם ולח, ולכן, הצורך במזגנים בכל חדר ובכל מקום הוא קריטי. ברוב החדרים הסטנדרטיים, מזגן של 1 כוח סוס הוא בהחלט מספיק, אם כי צריך לדעת ולבחור את המתאים ביותר.

icon pos_1

ניתחנו

4 סקירות

ו-

47 ביקורות

בתחום

מזגנים וחימום לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מזגן 1 כוח סוס מומלץ

מזגנים של 1 כוח סוס הם המזגנים הסטנדרטיים והבסיסיים לחדר ממוצע בישראל במסגרת הבנייה המודרנית. הם מספקים מספיק קירור (או חימום) לחדרים של 9 עד כ-12 מטר מרובע, שאלו הם חדרי שינה סטנדרטיים בישראל. המזגנים ביצעו קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות, וממזגנים אליהם צריך לטפס כדי ללחוץ על כפתור ההפעלה, כיום יש מזגנים מעוצבים, מרשימים, עם מערכות מתקדמות, וכאלו שניתן להדליק אותם דרך הטלפון הסלולרי.

 

הפונקציונאליות של המזגן היא חשובה מאוד, אם כי הוא צריך לתת גם מענה עיצובי ונכון, ולהשתלב בצורה טובה בתוך הבית. לכל חברות המזגנים יש דגמים של 1 כוח סוס, ושווה להכיר את התחום לפני הקנייה.

נכתב ע״י

אלון אלדורף

כותב: אלון אלדורף

אלון אלדורף – מומחה למוצרי חשמל ביתיים עם מעל 20 שנות ניסיון. טכנאי מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים ותנורים. 

3 מזגני 1 כוח סוס המומלצים על ידי המומחים שלנו

מזגן 1 כוח סוס הפופולארי ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

העוצמתי ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

הערך הטוב ביותר לכסף

השווה מחיר

דגם Buzz 11
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה שלנו
Electra A11

מזגן Electra A11 הוא אחד המזגנים הטובים ביותר של המותג אלקטרה. הוא עוצמתי ביחס לגודלו, ומגיע עם מערכת הגנה שמאריכה את חייו באופן משמעותי.

קנה עכשיו ב- KSP

המזגן האופטימלי לחדרי השינה

ראשית, חשוב להבין כי 1 כוח סוס מחושב גם לפי מדד BTU. כל כוח BTU שנע בין 8,500 ל-10,000 הוא שווה ערך ל-1 כוח סוס, וכך גם ניתן לחשב את המזגנים הגדולים והמשמעותיים יותר, כולל מזגנים מיני מרכזיים. אידיאל המיזוג הוא להתקין מזגן של 1 כוח סוס בכל חדר שינה ולא להסתמך על המזגנים המרכזיים, שכן הם לא תמיד עושים את העבודה, הם בזבזניים לעיתים, רועשים, ולא תמיד ניתן להתקין אותם בצורה שלא תשפיע על עיצוב הבית. לכן, אם ביכולתכם למצוא מקום למספר גופי מיזוג בחדר השירות או המחסן, ציידו את הבית בכמה שיותר מזגני 1 כוח סוס, שהם גם חסכוניים, גם איכותיים וגם יצליחו להביא את החדר לטמפרטורה אידאלית במהירות, בין אם אתם מחפשים קירור (במרבית חודשי השנה בישראל) ואפילו חימום, כדי שלא ייבש את החדר.

לוגו של הסקירה

מזגן 1 כוח סוס הפופולארי ביותר: Electra A11

מזגן Electra A11 הוא אחד המזגנים הטובים ביותר של המותג אלקטרה. הוא עוצמתי ביחס לגודלו, ומגיע עם מערכת הגנה שמאריכה את חייו באופן משמעותי.

Electra A11

4.5 15

ה- Electra A11הוא המזגן הפופולארי ביותר של חברת אלקטרה

יתרונות

חזק במיוחד

מערכת הגנה והתרעה על דליפות גז

סוללה עם ציפוי בפני קורוזיה

חסרונות

ללא WI FI

קנה עכשיו ב- KSP

מזגן Electra A11 הוא מזגן עילי 1 כוח סוס של אחד ממותגי המזגן המובילים בישראל – חברת אלקטרה. המזגן מהווה את אחד הדגמים הפופולאריים של החברה, לבטח בקטגוריה של 1 כוח סוס. המזגן הוא עוצמתי במיוחד בקטגוריה, עם 9,600 BTU, והוא מגיע עם תצוגה דיגיטלית, תזכורת לניקוי פילטרים בזמן אמת, חיווי סוללה חלשה, פילטר איכותי, ומערכת הגנה המתריעה בפני דליפת גז, שאלו הם פיצ'רים חשובים למזגן שרוצים להאריך את חייו.

 

אחד האלמנטים המעניינים במזגן הוא סוללה עם ציפוי הידרופולי המגן בפני קורוזיה, ובאמצעות כך מאריך את חיי המזגן באופן משמעותי. במזגן יש טיימר להפעלה וכיבוי, כנפוני "סווינג" אנכיים ואופקיים, לחצן הפעלה ידנית ומנגנון SLEEP המתאים את הטמפרטורה בחדר במהלך הלילה למניעת קירור או חימום יתר, ובנוסף, מאפשר גם חיסכון בחשמל. המזגן מגיע עם תו תקן ישראלי מלא (חשוב מאוד בימים אלו), מצב של חיסכון בשבת (רלוונטי לקהל חרדי ודתי) ואפשרות לכיבוי תצוגה בלילה, איך אין לו אפליקציית WI FI כמו בחלק מהמתחרים.

לוגו של הסקירה

מזגן 1 כוח סוס העוצמתי ביותר: תדיראן SUPREME 10

תדיראן SUPREME 10 הוא המזגן העוצמתי ביותר שניתן לקבל בקטגוריית ה-1 כוח סוס. יש לו פיזור אוויר תלת מימדי, 7 מהירויות מפוח, דירוג A לחיסכון בחשמל ואפילו חיבור מובנה ל-WI-FI.

תדיראן SUPREME 10

4.5 15

התדיראן SUPREME 10 הוא מזגן עוצמתי ומתקדם של חברת תדיראן הוותיקה

יתרונות

WI-FI מובנה

חזק במיוחד

פיזור אוויר תלת מימדי

דירוג A לחסכון בחשמל

חסרונות

גוף מסיבי באופן יחסי

קנה עכשיו ב- KSP

מזגן תדיראן SUPREME 10 מהווה את חוד החנית של מזגני ה-1 כוח סוס מבחינת כוח ואפשרויות מתקדמות. מדובר במזגן שלוקח את המקסימום את השימוש בעוצמה הזו, עם 9,930 BTU. המזגן מגיע עם 7 מהירויות מפוח, אך הוא עדיין שקט במיוחד ולא עושה רעש קיצוני בעבודה. פיזור האוויר שלו הוא תלת מימדי ומגיע לכל פינה בחדר, ויש לו דירוג A של חיסכון בחשמל – אלמנט חשוב מאוד בכל מזגן היום. בניגוד להרבה מאוד מהמתחרים, המזגן מגיע עם WI-FI מובנה, ויוצר יתרון גדול שכן אפשר להדליק אותו גם דרך אפליקציה מיוחדת בטלפון הסלולרי.

 

התדיראן SUPREME 10 מגיע לא רק בצבע לבן, אלא גם בצבע שמפניה, במה שמהווה אופציה עיצובית מעניינת להרבה מאוד אנשים, שרוצים לצאת מהשבלונה של מזגן לבן ומונוטוני. המזגן כולל ציפוי הידרופולי השומר עליו לאורך זמן. ניתן להתקין במזגן גלאי נפח, שמזהה את כמות האנשים בחדר ויודע להתאים את העוצמה שלו באופן אוטומטי. המערכת שלו מזהה גם שינויי טמפרטורה ומתאימה את עצמה לצרכים באותו רגע. ניתן אף להתקין מערכת פיקוד קיר בהזמנה מיוחדת ויש לו שלל מצבים שעוזרים לחסוך ולייעל את השימוש בשעות הלילה.

לוגו של הסקירה

מזגן 1 כוח סוס שייתן לכם את הערך הטוב ביותר לכסף: Haier Top Tech 10

מזגן Haier Top Tech 10 הוא מזגן עם עיצוב נקי ומודרני, המגיע בצבע אקרילי לבן. התפוקה שלו היא 9,550 BTU, מה שהופך אותו לעוצמתי במסגרת קטגוריית ה-1 כוח סוס.

Haier Top Tech 10

4.5 15

ה- Haier Top Tech 10 הוא מזגן איכותי, שמביא ערך לכסף שתוציאו עליו

יתרונות

דירוג אנרגטי A

קירור מהיר

עוצמתי

מעוצב בצורה מרשימה

ערך לכסף

חסרונות

ללא WI-FI

דגם Buzz 11
קנה עכשיו ב- Last Price

מזגן Haier Top Tech 10 הוא אחד המזגנים השווים ביותר בשוק ה-1 כוח סוס ביחס למחירם. המחיר שלו נמוך יחסית, ועדיין הוא מצליח להביא איתו כוח, עיצוב, גודל סטנדרטי, ומערכת קירור וחימום איכותית. מערכת פיזור האוויר האוטומטית של המזגן יוצרת תחושה של זרימת אוויר טבעית, אשר לא מקפיאה או מייבשת את החדר, והופכת את השהייה בו לנעימה מאוד.

 

הדירוג האנרגטי של המזגן הוא דירוג A, הגבוה ביותר שניתן, ולכן הוא גם חסכוני מאוד. למרות כל הפיצ'רים המרשימים שלו, הוא אינו יקר בכלל, ולמעשה מהווה את אחת האופציות הזולות בקטגוריה שלו. הפעולה שלו היא שקטה במיוחד, הן פנימית והן חיצונית, יש לו מנגנון SLEEP ומערכת אוטומטית שמזהה את צרכי הטמפרטורה בחדר. המזגן כולל מערכת ייבוש לגריעת לחות בקיץ ויש לו תצוגת LED מרשימה, עם אופציה לבטל אותה במקרה הצורך, כאשר רוצים לישון בלילה ולא לראות אור בוהק.

לוגו של הסקירה

מזגן 1 כוח סוס הסולידי ביותר: אמקור N10

מזגן אמקור N10 הוא המזגן המוביל של חברת אמקור הוותיקה בקטגוריית ה-1 כוח סוס. הוא מגיע עם תפוקת קירור של 9,110 BTU, ציפוי הידרופולי להגנה, ומצב אוטומטי המתאים את עצמו לטמפרטורה בחדר.

אמקור N10

4.5 15

מזגן אמקור N10 הוא מזגן סולידי ואמין, המבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, ובמחיר טוב

יתרונות

ציפוי הידרופולי

גלאי נפח

מערכת החלפה אוטומטית בהתאם לטמפרטורה בחדר

חסרונות

ללא WI-FI

רמת BTU נמוכה יחסית

Amcor 100 NG
קנה עכשיו ב- KSP

מזגן אמקור N10 מגיע מבית היוצר של אחת מחברות המזגנים המובילות בישראל. הוא מגיע עם מערכת זיהוי טמפרטורה אוטומטית, שמתאימה את עצמה לחדר. יש לו ציפוי הידרופולי שמאריך את חייו ותפוקת קירור של 9,110 BTU. המזגן מגיע עם אופציית ריסטרט, כאשר הוא חוזר לעבוד מאותה נקודה אם הפסיק בצורה פתאומית (בגלל הפסקת חשמל). למזגן יש אופציות סווינג מגוונות, פונקציית לילה שעוזרת בחיסכון, ואף אפשרות להצבת גלאי נפח לזיהוי כמות האנשים בחדר והתאמת סוג העבודה.

 

המזגן מגיע עם דירוג אנרגטי A וניתן להתקין גם פיקוד קיר מיוחד שיקל על ההפעלה ועל השימוש בשלט. עם זאת, הוא אינו מחובר ל-WI-FI וביחס למזגנים אחרים, הוא חלש יותר, אך לא בצורה משמעותית. בנוסף, הוא גם זול יותר מהמזגנים של אלקטרה ותדיראן, שהן המתחרות העיקריות שלו. מדובר במזגן בעיצוב סולידי, ללא פיצ'רים מיוחדים, אך כזה שאפשר לסמוך עליו שיעשה עבודה טובה לאורך זמן, ובמחיר טוב.

לוגו של הסקירה

מזגן 1 כוח סוס הידידותי ביותר למשתמש: תדיראן RELEX 10

אלקטרה רילקס 10 הוא הדגם הזול יותר של חברת אלקטרה בקטגוריית ה-1 כוח סוס. הוא מגיע עם מנוע שמספק 8,900 BTU, אך הוא מספק אמינות, חוויית משתמש ויציבות לאורך זמן.

תדיראן RELEX 10

4.5 15

התדיראן RELEX 10 הוא מזגן ששם דגש על חווית משתמש ועל יציבות שימוש

יתרונות

ציפוי הידרופולי

ממשק ידידותי

מחיר נוח

עיצוב נאה עם תצוגות LED

חסרונות

דירוג אנרגטי C

BTU נמוך

Tadiran Solo 10
קנה עכשיו ב- KSP

מזגן תדיראן רילקס 10 הוא הדגם הזול של חברת תדיראן בקטגוריית מזגני התלייה בכוח של 1 כוח סוס. הוא מגיע עם מגוון פיצ'רים מעניינים, שבראשם מערכת ניהול ידידותית מאוד, שכל אחד יכול להשתמש בה בצורה נוחה. יש לו מערכת התראה אוטומטית על תקלות, הוא חסכוני מאוד עם עיצוב מודרני והוא שקט במיוחד. למזגן יש מערכת הגנה רחבה, כולל מעבה פלסטי UV עמיד וציפוי הידרופולי להגנה מפני קורוזיה. זה הופך אותו למזגן עמיד ואמין במיוחד, וכזה שאמור לפעול במשך שנים רבות וזאת למרות החיסרון היחסי שלו בעוצמה.

 

הפונקציות של התדיראן רילקס 10 כוללות מערכת אוטו ריסטרט להפעלה לאחר הפסקה פתאומית, מערכת SLEEP לילית וטיימר נוח לתפעול. המזגן מגיע עם דירוג אנרגטי C וללא חיבור WI-FI, אך הוא עדיין מהווה קנייה נכונה לאור מחירו הנמוך יחסית לקטגורית וביחס למזגני תדיראן באופן כללי.  למזגן תצוגת LED מפוארת ומערכת טורבו לקירור מהיר של החדר. המזגן גדול באופן יחסי למזגנים אחרים, אך לא בצורה משמעותית, אך הוא מעוצב בצורה מרשימה מאוד.

לוגו של הסקירה

מזגן 1 כוח סוס המתקדם ביותר: תדיראן JOY 10

מזגן תדיראן JOY 10 הוא אחד המזגנים המתקדמים ביותר בקטגוריית ה-1 כוח סוס, והוא מביא איתו מגוון פיצ'רים מעניינים מאוד שהופכים אותו ליחידת קירור וחימום מצוינת.

תדיראן JOY 10

4.5 15

תדיראן JOY 10 הוא מזגן מתקדם וחדשני מבין אחד ממותגי המזגנים המובילים בארץ

יתרונות

פיצ'ר IFEEL להתאמה אקלימית

מערכת אוטומטית להתאמה טמפרטורה

פיקוד אנרגטי

חסרונות

יקר יחסית

ללא WI-FI

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Walla Shops

מזגן תדיראן JOY 10  הוא אחד המזגנים המתקדמים והאיכותיים ביותר בארץ בקטגוריית 1 כוח סוס. הוא מגיע עם תפוקת קירור וחימום של 9,900 BTU שהיא תפוקה מקסימלית בקטגוריה. הייחוד שלו הוא מגוון מערכות מתקדמות ואיכותיות, כולל פיצ'ר IFEEL להתאמת אקלים, מערכת אוטומטית להתאמת טמפרטורה בחדר, ופיקוד אנרגטי. למזגן דירוג אנרגטי A, והוא מגיע עם מגוון מערכות הגנת וציפוי הידרופולי מתקדם שמאריך את חייו.

 

למזגן מערכת SLEEP מתקדמת ללילה, ואף מערכת SELF DRY אשר מונעת היווצרות פטרת. למזגן מערכת סווינג מגוונת לפיזור אחיד בחדר, טיימר, גלאי נפח מתקדם (אופציונאלי לרוב) ומערכת פיקוד קיר להפעלה נוחה יותר (גם כן אופציונאלי). מדובר במזגן מתקדם מאוד, על אף שהוא אינו מתחבר עם WI-FI, והוא גדול יחסית למזגנים אחרים בקטגוריה, אך הוא מעוצב בצורה יפה, ושקט באופן יחסי, כך שהמאסיביות שלו לא יוצרת אי נוחות. המגוון הרחב של הפיצ'רים שלו מאפשרים למשתמשים טכנולוגיים מגוון רחב של אפשרויות.

איך בחרנו מזגני 1 כוח סוס מומלצים מבין מאות המזגנים בשוק

שאלה מעולה! אז בחירה של מזגן עם 1 כוח סוס זו באמת משימה לא פשוטה. גם כי יש מלא אפשרויות וגם כי התשובה היא – שזה תלוי.

 

תלוי בתקציב, תלוי בגודל החדר המיעד למזגן, תלוי במותג – ותלוי בעוד מגוון רחב של פרמטרים נוספים שאת כולם כמובן בדקנו. סקרנו מאות מוצרים, חלקם בשימוש אישי, חלקם דרך נתונים אותם אספנו מפלטפורמות אינטרנטיות שונות והגענו למסקנות המוצגות כאן.

סיכום

מזגנים מגיעים בגדלים שונים וברמות קירור שונות. לפני שאתם קונים מזגן כדאי להבין את תנאי החלל שאותו אתם רוצים לקרר ולקנות בהתאם את המזגן המתאים לכם ביותר.

 

מה זה כוח סוס במזגן

כוח סוס במזגן מתייחס ליחידת המידה המשמשת לציון כושר הקירור של המכשיר. הוא מייצג את הקצב שבו המזגן יכול להסיר חום מחדר או מחלל. במילים פשוטות, ככל שכוח הסוס גבוה יותר, כושר הקירור של המזגן גדול יותר. הבנת המושג כוח סוס חיונית בעת בחירת המזגן המתאים לצרכים שלכם והבטחת ביצועים מיטביים.


כוח סוס אחד במזגן בדרך כלל שווה בערך 12,000 BTUs (יחידות תרמיות בריטיות) לשעה של קיבולת קירור. המשמעות היא שמזגן 1 כוח סוס יכול למעשה לקרר חדר בגודל של כ-15 מטר מרובע, בהתאם לגורמים כמו גובה התקרה, בידוד וחשיפה לאור השמש. חשוב לקחת בחשבון גורמים אלה בעת קביעת כוח הסוס המתאים לחלל שלכם כדי להבטיח קירור יעיל.

 

האם מזגן 1 כוח סוס מספיק לצרכים שלכם

הקביעה האם מזגן 1 כוח סוס מספיק לצרכים שלכם או מזגן 2 כוח סוס או יותר, תלויה בגורמים שונים כגון גודל החדר, בידוד, גובה התקרה והאקלים בו אתם חיים. בעוד מזגן 1 כוח סוס יכול למעשה לקרר חדר של כ-15 מטר מרובע, הוא עלול להתקשות לשמור על הטמפרטורה הרצויה בחללים גדולים יותר או באזורים עם עומסי חום גבוהים.



אם אתם שוקלים מזגן 1 כוח סוס עבור חדר גדול יותר או חלל עם רווח חום משמעותי, ייתכן שתצטרכו להשלים אותו עם יחידות קירור נוספות או לבחור בדגם כוח סוס גבוה יותר. לעומת זאת, אם אתם מחפשים לקרר חדר או חלל קטן יותר עם בידוד טוב, מזגן 1 כוח סוס עשוי להספיק יותר כדי לענות על צורכי הקירור שלכם ביעילות.

 

איך לבחור מזגן 1 כוח סוס המתאים ביותר עבורכם?

המציאות בישראל היא כזו שמצריכה מזגן איכותי בכל חדר בו אנחנו נמצאים. ברוב השנה חם כאן מאוד, ולעיתים בחורף, יש צורך גם בחימום טוב, לבטח אם יש ילדים בבית. קניית מזגן צריכה להיעשות בחוכמה, ועם מחשבה תחילה. יש הרבה סוגי מזגנים, כאשר לפחות לגבי חדרי שינה, אין כל ספק שמזגן של 1 כוח סוס עושה את העבודה בצורה טובה, והוא גם אינו יקר מדי. המזגנים הם יחסית זולים, שקטים, ועושים עבודה נהדרת, אך עדיין יש ביניהם הבדלים שצריך וכדאי להבין. כדי לקנות את המזגן הנכון, צריך להגדיר צרכים ורצונות ולראות איך אפשר להתאים אותו בצורה מושלמת לחדר.

 

דירוג האנרגיה וחיסכון

ראשית, יש להסתכל על דירוג האנרגיה. ההערכות הן ש-13 אחוז מהוצאות הבית השנתיות הולכות על קירור, ומזגנים בדירוג אנרגיה A הם החסכוניים והטובים ביותר. לא כדאי לפסול מזגנים עם דירוגים נמוכים יותר, אך הם צריכים לבוא עם פיצ'רים טובים ומתקדמים ולהביא יתרונות אחרים, כמו שעושה מזגן תדיראן רילקס 10. אין כל ספק שבמתווה הבנייה ברוב הבתים בישראל, בהם חדרי השינה נעים בין 9 ל-12 מטר מרובע, מזגן של 1 כוח סוס הוא די והותר, גם כאשר יש אנשים שממליצים על 1 ורבע. המזגנים של היום הם מספיק איכותיים ומתקדמים כדי לתת את המענה הנכון, גם לחדרים שהם מעט מעל לממוצע.

 

גודל החדר והבנת העוצמה

בקניית המזגן, חשוב לראות גם מה גודל החלון בחדר, למשל, וכאשר הוא גדול ודומיננטי, ללכת על המזגנים העוצמתיים יותר. בחדרים בהם החלון קטן, גם מזגן כמו Haier Top Tech 10 מהווה אופציה מצוינת. בנוסף, יש לקחת בחשבון את הפיצ'רים הנדרשים. אנשים שחשוב להם לקבל חיבור WI-Fi, ירצו ללכת על התדיראן SUPREME 10, ואחרים, שירצו לקבל מערכת פיקוד קיר, יצטרכו גם הם להתאים את עצמם רק לחלק מהדגמים. המחירים של המזגנים נעים לרוב בין 1,000 ל-2,000 שקלים, כך שבכל מקרה, לא צריך להתייחס למחיר כפקטור, שכן מדובר להוצאה שאמורה להחזיר הרבה שנים, לבטח אם מדובר במזגן עם מערכת הגנה וציפוי הידרופולי מתקדם.

 

אלמנט הרעש ותיעדוף

אלמנט הרעש גם הוא חשוב מאוד עבור אנשים, וכך גם נושא העיצוב. לכן, כדאי מאוד להסתכל על המרכיבים והמאפיינים של כל מזגן, לסמן את מה שחשוב, ולשים את נושא התקציב, שהוא פחות משמעותי פה, בצד. עם המערכות המתקדמות של היום, המזגנים עושים עבודה מצוינת, ומספקים מענה לכל מיני סוגי צרכים, בבית, בחורף, כשהבית ריק או מלא ועוד. לכן, חשוב לא להתפשר, לבחור היטב ולתעדף זאת כך, שיהיה מזגן של 1 כוח סוס בכל חדר שינה, ולהימנע עד כמה שניתן ממזגנים מיני מרכזיים. רק כך אפשר ליהנות מהטמפרטורה בחדר בצורה אידיאלית ולא לסבול מחום או קור קיצוני.

 

סוגים שונים של מזגני 1 כוח סוס

כאשר מדובר במזגנים 1 כוח סוס, ישנם סוגים שונים הזמינים בשוק המתאימים לצרכים ולהעדפות שונות. אחד הסוגים הנפוצים הוא מזגן החלונות, שהוא קומפקטי ומעוצב כך שיתאים למסגרת חלון סטנדרטית, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור חללים קטנים יותר או חדרים. יחידות אלו קלות יחסית להתקנה ומהוות פתרון קירור חסכוני לחדרים בודדים. מזגן 1 כוח סוס זול יותר ממזגנים בעלי כוח סוס גדול יותר, כך שמזגן 1 כוח סוס כולל התקנה יוצא משמעותית זול יותר גם לטווח האורך בחשבונות החשמל המופחתים..


סוג נוסף של מזגן 1 כוח סוס הוא המזגן הנייד, המציע גמישות מבחינת מיקום בחדר. יחידות אלו מגיעות בדרך כלל עם גלגלים לניידות קלה וניתן להעבירן מחדר לחדר לפי הצורך. מזגנים ניידים הם בחירה פופולרית עבור שוכרים או בעלי בתים שאינם רוצים להתקין מערכת קירור קבועה.

 

מזגנים מפוצלים הם סוג נוסף של יחידת כוח סוס 1 המורכבת משני מרכיבים עיקריים: יחידה פנימית ומדחס חיצוני. מערכות אלו ידועות בפעולתן השקטה וביעילותן האנרגטית, מה שהופך אותן לבחירה פופולרית עבור מגורים ושטחים מסחריים. מזגנים עם מערכת מפוצלת מציעים בקרת טמפרטורה מדויקת ומתאימים לקירור שטחים גדולים יותר או מספר חדרים. וישנם גם מזגנים עיליים מומלצים של 1 כוח סוס שיכולים להתקין בחדרים וכך לא להשתמש בשטח נדל"ן יקר.

 

היתרונות והחסרונות של מזגן כוח סוס 1

כאשר שוקלים מזגן 1 כוח סוס, חיוני לשקול את היתרונות והחסרונות כדי לקבל החלטה מושכלת. אחד היתרונות העיקריים של יחידת 1 כוח סוס הוא גודלה הקומפקטי, מה שהופך אותה למתאימה לחדרים קטנים יותר או לחללים עם אפשרויות התקנה מוגבלות. בנוסף, מזגנים אלו בדרך כלל נוחים יותר מדגמי כוח סוס גבוהים יותר, מה שהופך אותם לפתרון קירור ידידותי לתקציב עבור צרכנים רבים.

 

מצד שני, חיסרון פוטנציאלי אחד של מזגן 1 כוח סוס הוא שייתכן שהוא לא חזק מספיק כדי לקרר מספיק חדרים גדולים יותר או אזורים עם עומסי חום גבוהים. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך ביחידת כוח סוס גבוהה יותר כדי להשיג את אפקט הקירור הרצוי. שיקול נוסף הוא היעילות האנרגטית של מזגן 1 כוח סוס, שכן יחידות אלו עשויות לצרוך יותר אנרגיה כדי לשמור על הטמפרטורה הרצויה בהשוואה לדגמים יעילים יותר.

 

מזגן מומלץ לחדר שינה 

מזגן אחד כוח סוס יכול להיות הפתרון המושלם כמזגן לחדר השינה שלכם מכמה סיבות. ראשית, חדרי שינה הם בדרך כלל חללים קטנים יותר בהשוואה לחדרי מגורים או אזורים אחרים בבית, מה שהופך יחידת כוח סוס 1 מספיקה לקירור החדר ביעילות. בנוסף, רמת הרעש של מזגן 1 כוח סוס היא לרוב נמוכה מזו של דגמי כוח סוס גבוהים יותר, מה שיוצר סביבה שקטה ומתאימה יותר לשינה.

 

יתר על כן, הגודל הקומפקטי של מזגן 1 כוח סוס מקל על כניסתו לרוב חדרי השינה מבלי לתפוס מקום מוגזם או לגרום לחסימות. זה הופך אותו לפתרון קירור פרקטי ולא פולשני למי שמחפש לשמור על טמפרטורה נוחה בחדר השינה האישי שלהם.

 

אילו גורמים כדאי לקחת בחשבון בעת רכישת מזגן 1 כוח סוס

בעת רכישת מזגן 1 כוח סוס, ישנם מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון כדי להבטיח שתבחרו את היחידה המתאימה ביותר לצרכים שלכם. ראשית, קחו בחשבון את גודל החדר בו יותקן המזגן. יחידת כוח סוס מומלצת בדרך כלל עבור חללים קטנים יותר כגון חדרי שינה או משרדים ביתיים. אם אתם מחפשים לקרר שטח גדול יותר, ייתכן שתצטרכו לבחור בדגם כוח סוס גבוה יותר לקירור יעיל יותר.

 

שנית, קחו בחשבון את דירוג היעילות האנרגטית של המזגן. חפשו יחידות עם יחסי יעילות אנרגטית גבוהים (EER) או יחסי יעילות אנרגטית עונתיים (SEER) כדי להבטיח שהמזגן פועל ביעילות ועוזר לכם לחסוך בעלויות האנרגיה בטווח הארוך. דגמים חסכוניים באנרגיה לא רק עוזרים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלכם אלא גם להוזיל את חשבונות החשמל שלכם.

 

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא רמת הרעש של המזגן. מכיוון שהיחידה תשמש ככל הנראה בחדר שינה או בחלל שקט אחר, בחירת דגם עם פלט רעש נמוך היא חיונית להבטחת סביבה שלווה ורגועה. חפשו מזגנים עם תכונות להפחתת רעש כגון מדחסים מבודדים או להבי מאוורר כדי למזער רעשים והפרעות תפעוליות.

 

תגובות משתמשים


משתמשים רבים שבבעלותם מזגן 1 כוח סוס שיתפו משוב חיובי על הניסיון שלהם עם יחידות אלה. אחד השבחים הנפוצים הוא הגודל הקומפקטי של מזגן 1 כוח סוס, מה שהופך אותו לאידיאלי כמזגן לחדר קטן או עבור חללים קטנים יותר כמו חדרי שינה או דירות סטודיו. המשתמשים מעריכים כיצד יחידות אלה יכולות לקרר חדר ביעילות מבלי לתפוס יותר מדי מקום.

 

בנוסף, משתמשים מרבים להדגיש את היעילות האנרגטית של מזגני 1 כוח סוס, תוך ציון שהיחידות הללו חסכוניות להפעלה ועוזרות לשמור על חשבונות חשמל נמוכים. היכולת של מזגנים אלו לספק קירור עקבי תוך צריכת אנרגיה מינימלית הוא גורם קנייה משמעותי עבור משתמשים רבים.

 

יתר על כן, משתמשים מרבים להזכיר את הנוחות וקלות השימוש של מזגנים 1 כוח סוס. עם תכונות כמו שלט רחוק, טיימרים הניתנים לתכנות ומהירות מאוורר מתכווננת, המשתמשים מתאימים אישית בקלות את הגדרות המזגן לשימוש מיטבי. רמת שליטה זו משפרת את שביעות הרצון והנוחות של המשתמש. תמיד כדאי לעשות סקר שוק ולבדוק ברשימת המזגנים המומלצים שלנו כדי לראות איזה מזגן הכי מתאים לצרכים שלכם, האם מזגני אינוורטר יותר מתאימים לאורח החיים שלכם וההעדפות שלכם או שאולי מזגנים ניידים עונים על הצרכים שלכם. ככל שתבינו יותר מהן הדרישות שלכם כך תוכלו לקבל החלטת קנייה נבונה יותר.

שאלות ותשובות על מזגן 1 כוח סוס מומלץ

האם מזגן של 1 כוח סוס מספיק כדי לקרר את חדר השינה?

על פי מרבית הסטנדרט בארץ, מזגן של 1 כוח סוס מתאים לחדר שינה ממוצע. אם החדר גדול במיוחד, ויש בו הרבה חלונות, שווה לשקול מזגן של 1 ורבע ואף 1 וחצי כוח סוס. אם חדר השינה שלכם בגודל ממוצע, זאת אומרת קטן עד בינוני, מזגן 1 כוח סוס אמור לקרר נהדר את החדר שלכם.

מדוע מזגן 1 כוח סוס עדיף על מזגן מיני מרכזי?

המזגנים המרכזיים הם בזבזניים בחשמל ולא כל כך יעילים. יש כיום דמפרים שמטרתם לווסת את האוורור, אך זה לא תמיד עוזר. מזגנים מרכזיים הם רועשים יותר, וקשה יותר לנקות אותם. מזגנים עיליים נותנים אוורור ישיר ונעים באופן פשוט באותו חדר אותו אתם מעוניינים לקרר.

מה המחיר של מזגן 1 כוח סוס?

המחירים של מזגני 1 כוח סוס, של מרבית החברות המובילות בשוק, נע בין 1,000 ל-2,000 שקלים. ישנם יוצאי דופן, שהם מתקדמים וחדשניים יותר, או גרסאות ישנות יותר. לרוב המחיר משתנה לפי הטכנולוגיה שבדגם, החדשנות שלו והגודל.

מה המשמעות של BTU?

BTU הוא למעשה עוצמת הקירור של המזגן, כאשר כ-10,000 BTU שווים לכוח סוס אחד. מזגנים של פחות מ-9,000 BTU הם חלשים יותר, אם כי רוב המזגנים החדשים נמצאים בטווח של בין 9,000 ל-9,900 BTU.