מיטת נוער: סקירת 6 מיטות נוער מומלצות ביותר [2024] – Finder – רק את הטוב ביותר

מיטות הנוער עברו אבולוציה במהלך השנים וכיום ניתן למצוא מגוון הולך וגדל של מיטות בצורות, מידות ועיצובים שונים. בשביל לאפשר לכם לבחור את המיטה המושלמת למתבגר, אני והצוות של "פיינדר" ערכנו בדיקה של עשרות מיטות נוער ובחרנו עבורכם את המיטות המומלצות. 

icon pos_1

ניתחנו

17 סקירות

ו-

846 ביקורות

בתחום

ריהוט לבית

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מיטות נוער מומלצות

הגיע הזמן להחליף מיטה לילדים? מיטת נוער היא בדיוק התשובה עבורכם. הן רחבות אך לא תופסות הרבה מקום בחדר, חלקן בכלל נראות כמו ספה נהדרת שנפתחת למיטה וחצי נוחה במיוחד ויכולה לשמש אתכם גם לאירוח. לפניכם מיטות הנוער הטובות ביותר של 2024.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

השווה מחיר

מחיר משתנה לפי המאפיינים
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

דגם BONO
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

שינה טובה במיטה נוחה ומזרון איכותי יכולה לשפר באופן משמעותי את איכות החיים בכלל ואת איכות השינה בפרט.

 

הדבר הזה נכון במיוחד כשמדובר בילדים ונוער שנמצאים עדיין בתהליך גדילה, ושינה איכותית תעזור לגוף לשחרר את הורמון הגדילה הנחוץ להתפתחות תקינה של העצמות וגובה הילד. מיטת נוער איכותית ונוחה עם מזרן אורתופדי ובגודל המתאים, תבטיח לילד שלכם שינה רציפה וטובה ותתרום להתפתחות התקינה שלו. עם מגוון רחב מאוד שרק הולך וגדל, לא תהיה בעיה למצוא את המיטה המתאימה ביותר עבורכם ועבור ילדכם. אם מדובר במיטה וחצי מתקפלת, בספה מעוצבת או בכלל בארגז המצעים שיגרום לכם לבחור במיטה הבאה שלכם, הכי חשוב שתמצאו את המיטה שתענה הכי טוב על הצרכים שלכם ושל ילדכם.

 

הכנו עבורכם רשימה של מיטות הנוער המומלצות ביותר לשנת 2023 במגוון עיצובים וסגנונות שונים שיתאימו לכל חלל. הישארו איתנו.

לוגו של הסקירה

מיטת נוער קלאסית: מיטה וחצי כולל ארגז דגם CAST מבית עמינח

אי אפשר לטעות כשבוחרים במיטה וחצי של עמינח. אחרי הכל, עמינח הייתה זו שהכירה לישראל את המונח מיטה וחצי. דגם ה-. CAST לא יאכזב את הגב של המתבגר שלכם.

CAST מבית עמינח

4.5 15

מתאים למי שיש מקום למיטה פתוחה בחדר ואוהב את העיצוב הקלאסי והמוכר

יתרונות

ארגז מצעים מרווח

מערכת קפיצים מתקדמת

גדלים שונים בהתאם לחדר

חסרונות

לא מתקפלת

כיוון ראש בלבד

מחיר משתנה לפי המאפיינים
קנה עכשיו ב- עמינח
דגם היידי
קנה עכשיו ב- sleep net

חברת עמינח מספקת כבר למעל משמונה עשורים  פתרונות שינה ודואגת לשמור על איכות המוצרים שלה כמו גם על המגוון שלהם. גם במיטה וחצי  מדגם CAST בסדרה שנקראת SILVER  הם מצאו את פתרונות השינה הטובים ביותר עבור המתבגרים שלכם. מזרן המיטה עשוי ממערכת קפיצים ייחודית Millennium 5000. המערכת עשויה מפלדה באיכות גבוה מאוד ומכמות גדולה מאוד של קפיצים גבוהים שמעניקים למזרן גמישות גבוה ותגובה טובה יותר ממזרן קפיצים רגיל.

 

מערכת הקפיצים משולבת במערכת מרכז בריאותי Plus – גם היא עשויה פלדה קפיצית ומונעת את השקיעה הטבעית של המזרן  וכך מעניקה תמיכה גבוה לחלקו המרכזי של עמוד השדרה. ראש המיטה מתכוונן הידראולי בקלות בשיטת Up&Down (יש אפשרות לכיוון חשמלי בתוספת תשלום). אבל לא רק המזרן חשוב, המיטה הזו מגיע עם ארגז מצעים מרווח מאוד עשוי מעץ סנדוויץ' בציפוי של פורמייקה קל ונוח לפתיחה וסגריה תודות לבוכנות החזקות שלו.

 

המיטה מגיעה עם תו איכות בינלאומי ISO 9001 ומחזיקה בנוסף בתו תקן איכות של מכון התקנים הישראלי. אפשר להזמין את הדגם הזה בצבעים בגדלים שונים בהתאם למקום שיש לכם בחדר. קחו בחשבון שגודל המיטה גדול מעט מגודל המזרן.

לוגו של הסקירה

הזולה ביותר: ספת נוער כולל ארגז מצעים BRADEX ENZO

ה- BRADEX ENZO קומפקטית כשהיא במצב סגור, ותשאיר למתבגרים שלכם  מקום בחדר בשעות בהן הם ערים, ויהי להם יותק מקום לארח את החברים שלהם.

BRADEX ENZO

4.5 15

מתאימה לחדרים קטנים ולמי שרוצה לחסוך במקום בזמן שהילדים לא ישנים

יתרונות

זולה

מתאימה לחדרים קטנים

מתקפלת לספה יפה

חסרונות

לא נוח לישון כשהמיטה מקופלת

איכות חומרים לא מאוד גבוהה

דגם BONO
קנה עכשיו ב- Walla Shops
דגם BONO
קנה עכשיו ב- KSP

ה- BRADEX ENZO היא מיטת נוח שמתקפלת לספה ובכך מפנה לכם מקום בחדר בזמן שאתם ערים. היא מגיעה עם ארגז מצעים. השלדה שלה עשויה מעץ והמיטה עצמה עשויה מבד פוליאסטר שניתן להסרה בקלות לצורך ניקוי.

 

בסיס המיטה עשוי קורות מעץ מלא מזרן עצמו בעובי של 9 ס"מ. המיטה גבוה מעט מהרצפה ורגלי המיטה עשויים פלסטיק קשיח ומאפשרים ניקיון קל ובטוח מתחת למיטה ללא בעיה. גב המיטה מתכוונן ל-3 מצבי גובה שונים. תוכלו להזמין את המיטה ממגוון הצבעים ולהתאים אותה לעיצוב של החדר שלכם: אפור, קפה, סגול, חום וצבאי בגוונים אפורים. ניקוי המיטה עצמה (לא כיסוי המיטה) קל ופשוט, רק להעביר מטלית לחה או מברשת רכה ללא חומרי ניקוי כלשהם.

לוגו של הסקירה

בעיצוב מיוחד: ספת נוער מיני גראס מבית WIEDER

סדרת ה-מיני של WIEDER מספקת פתרון איכותי ונוח לחדרים קטנים עם ספות נוער בעיצוב ייחודי ומזרנים נוחים במיוחד לשינה איכותית, גם במצב סגור.

מיני גראס מבית WIEDER

4.5 15

מתאים לחללים קטנים ולמי שמעוניין לחסוך במקום

יתרונות

קומפקטית כשסגורה

מזרונים אורתופדיים ללא קפיצים

ארגז מצעים

חסרונות

כבדה מעט

עם השנים רגלי העץ נוטות להישחק

קנה עכשיו ב- sleep net

ספת הנוער מיני גראס מסדרת מיני של וידר היא פתרון מושלם לחדרים קטנים. היא קומפקטית ונוחה במיוחד. נוח לישון עליה כאשר היא במצב סגור ועוד יותר נוח כאשר היא פתוחה. במצב פתוח המיטה גדולה מאוד, בגודל של מיטה זוגית ( 140 X 195)  ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון בעת הקנייה.

 

חברת וידר מאפשרת בחלק מהדגמים בסדרה להזמין את המיטה בגול מיטת יחיד, וכך תוכלו להרוויח את כל היתרונות של המיטה הזו גם אם החדר שלכם לא מאפשר להכיל  אותה במצב פתוח. במצב הסגור שלה, ה- מיני גראס משמשת כספה דו מושבית נוחה במיוחד.

 

המיטה מצויידת במזרני פוליאוריטן אורתופדיים ללא קפיצים ועם תמיכה מלאה לגב. הכוללת שילוב מיוחד של שכבות PU- פוליאוריטן דחוס לנוחות ותמיכה מקסימלית. בד המיטה עשוי קטיפה רכה ונעימה ובנוסף הבד דוחה נוזלים וקל לניקוי. חלקי הבד תפורים בתפירת קווילט איכותית והחברה מאפשרת להוסיף שכבת לטקס טבעי למזרן (בתוספת תשלום). ואל תדאגו לאחסון מצעים כי  סדרת ה-מיני מגיעה עם ארגז מצעים מרווח עשוי מעץ סנדוויץ'.

לוגו של הסקירה

עיצוב יוקרתי ומודרני: ספה נפתחת למיטת נוער דגם לידור HOME DECOR

דגם לידור של HOME DECOR מגיע עם עיצוב אלגנטי ובקו נקי. הוא ישתלב נהדר עם חדרים בעיצוב מודרני ויכול להשלים את המראה היוקרתי של החדר.

 

דגם לידור HOME DECOR

4.5 15

מתאימה לאוהבי העיצוב המודרני שרוצים להשאיר את החדר עם קו נקי ואלגנטי

יתרונות

מחיר נוח

עיצוב מודרני ונקי

חוסכת במקום

חסרונות

אין ארגז מצעים

מגיעה בצבע אחד

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- AZRIELI

עיצוב המיטה חשוב לכם לא פחות מאיכות המזרן? אתם מחפשים מיטה שתזרום עם הקו הכללי של עיצוב הבית? המתבגרים שלכם אוהבים קו עיצובי אלגנטי ונקי? דגם- לידור מבית HOME DECOR הוא התשובה לכל אלה.

 

הדגם הזה הוא ספה מעוצבת להפליא שנפתחת בקלות רבה למיטה בגודל 110 X 182 (מעט קטנה ממיטה וחצי) מרווחת מספיק לאדם אחד. היא תתאים מאוד לחללים קטנים גם כשהיא במצב פחות. מזרן המיטה עשוי ספוגים בצפיפות גבוהה ובגובה 20 ס"מ. הריפוד של המיטה תפור בתפרי עומק כדי לחזק אותו למזרן והוא עשוי בד פוליאסטר רחיץ נוח וקל לניקוי. במצב סגור ידיות הספה מתכווננות מעלה ומטה בעזרת מנגנון ראצ'ר ידני. בסיס המיטה עשוי עץ מלא בשילוב MDF. אמנם MDF הוא לא חומר חזק שיחזיק לעשורים אבל היחס למחיר המיטה הזו בהחלט משתלמת היא תחזיק כמה שנים טובות, עד שהמתבגר שלכם יגדל.

לוגו של הסקירה

נוחה במיוחד: מיטת נוער יחיד מתכווננת מערכת פוליפלקס של פולירון

אם אתם מבלים שעות רבות במיטה, בשכיבה מלאה או חצי שכיבה, ואתם לא מוכנים להתפשר על הנוחות בכל תנוחה, הדגם הזה מבית פולירון הוא בדיוק הפתרון.

מערכת פוליפלקס של פולירון

4.5 15

מתאימה למי שמעריך נוחות מעל הכל

יתרונות

נוחות ללא פשרות

מזרן אורתופדי מעולה

מערכת כוונון חשמלית

ניתן להתאים למיטה קיימת

חסרונות

יקרה

מיטת יחיד

מצריך חיבור קבוע לחשמל

קנה עכשיו ב- sleep net
דגם סטאטוס
קנה עכשיו ב- רק מזרנים

אם אתם מחפשים מיטה שתישאר לכם לכמה שנים טובות ולא תאבד מהאיכות שלה גם אחרי זמן רב של שימוש מערכת הפוליפלקס של פולירון היא התשובה. היתרון הגדול שלה הוא שאפשר לרכוש את המערכת המתכוננת בנפרד מהמזרן ולהתאים אותה למיטה הקיימת, כך שתוכלו למסוך בהוצאות במידה והמזרן שלכם מתאים. אם לא, תמיד תוכלו לרכוש את עסקת החבילה הכוללת בנוסף למערכת המתכווננת גם מזרן מדגם היי קלאס של פולירון ותהיו בטוחים שלא תתאכזבו, תאמינו לנו שהגב של הילד שלכם יודה לכם על זה.

 

המערכת המתכווננת מדגם Polyflex היא מערכת חכמה וייחודית בעלת חמישה אזורי נוחות ועם מערכת אבטחה POLY SAFE למניעת קרינה אלקטרומגנטית. המנגנון החשמלי מתוצרת HANSA-HOLZ-KONTOR גרמניה בעל 2 מנועים, אחד לאזור הראש ואחד לאזור הרגליים. כיוונון המערכת נעשה באמצעות שלט חוטי הנמצא צמוד למיטה. מערכת ה- Polyflex בנויה משלבי עץ גמישים ואיכותיים ודיסקיות אורתופדיות כדי להתאים את רמת הקושי. כל אלו יחד יוצרים מערכת שינה אופטימלית שמספקת תמיכה מלאה לכל האזורים: ראש, צוואר, גב, אגן ורגליים.  המנגנון מגיע במידה של מיטת יחיד (80/200) ועומד על 4 רגליים עגולות בגובה 24 ס"מ, אבל ניתן להזמין את במנגנון לפי התאמה אישית דרך החברה – כך שאם תרצו מיטה גדולה יותר, מומלץ ליצור קשר עם החברה ולברר. אם החלטתם לרכוש עסקת חבילה הכוללת גם מזרן, תקבלו  יחד עם המערכת במתכווננת מזרן פולירון מדגם היי קלאס המכיל שכבת VISCO עבה במיוחד.

 

המזרן מיוצר בטכנולוגיית NO FLIP, ותודות למבנה הייחודי שלו, אין צורך להפוך אותו כל כמה חודשים כפי שנהוג במזרנים רגילים. גם המזרן כמו המערכת המתכווננת מגיע עם 5 אזורי נוחות המבטיחים גמישות מלאה ונוחות מרבית בכל תנוחה.

 

המזרן מגיע מרופד בטכנולוגיה ייחודית, בבד דאבל ג'רסי עם רצועות ויסקו המאפשרות למזרן לנשום לאורך זמן מבלי לאבד מאיכותו. עובי המזרן הוא עובי סטנדרטי של  22 ס"מ אך תוכלו לבקש מזרן עבה יותר בתופסת תשלום. חברת פולירון מספקת 6 שנות אחריות על מנגנון המערכת ו3 שנות אחריות על המנוע, ואם תרכשו את המזרן הוא יגיע עם 15 שנות אחריות.

לוגו של הסקירה

לאוהבי האירוח: ספת נוער שלישייה דגם B או A מבית WIEDER

אתם אוהבים לארח? דודים, חברים, משפחה גדולה? הילדים ישנים באותו החדר ואתם רוצים לחסוך במקום בזמן שהם ערים? ספות הנוער של WUEDER דגמי A ו B מאפשרים לכם בדיוק את זה.

שלישייה דגם B או A מבית WIEDER

4.5 15

למשפחות שאוהבות לארח ועדיין רוצות לחסוך במקום

יתרונות

חוסכת במקום

נפתחת ל- 3 מיטות יחיד

מזרן קפיצים אורתופדי

חסרונות

ללא ארגז מצעים

אי אפשר לחבר למיטה זוגית בגלל הפרשי גבהים

קנה עכשיו ב- sleep net
קנה עכשיו ב- רק מזרנים

ספת הנוער של וידר דגמי שלישייה A ו B מאפשרות חיסכון במקום כאשר הן סגורות ומספקות מקום לינה שופע כשהן פתוחות. הן נפתחות ל- 3 מיטות יחיד נפרדות וניתנות למשחק, אפשר להשאיר אותן צמודות או להפריד אותן לגמרי. וכמובן שאין חובה לפחות את כל המיטות. קל ופשוט לפתוח את המיטות הנוספות תודות למנגנון קל-אפ.

 

שלוש המיטות בעלות מזרני קפיצים אורתופדיים הבנויות בצורה אופטימלית לתמיכה בריאה בגב. מידות המיטות שונות מעט אחת מהשנייה כמו גם הגבהים שלהן, כך שלא תוכלו להשתמש בה כמיטה זוגית אם תרצו, אלא רק כמיטת יחיד. ידיות המיטה והגב בדגם A מגיעות ממתכת ובדגם B עשויות עץ בור מעוצב ובסיס המיטות בנוי עץ פיני משולב עם עץ סנדוויץ'. בד המיטה קטיפתי, רך ונעים למגע, אבל יותר חשוב מכך, הוא קל לניקוי. הוא תפור בתפירת קווילט איכותית וחזקה.

 

וידר מאפשרים בחירת צבעים מרובה מתוך מגוון הצבעים הרחב שקיים, ובנוסף , בדגם B ניתן גם לבחור את צבע העץ מבין 4 הצבעים האפשריים: טבעי, דובדבן, אגוז או וונגה. אז אם אתם אוהבים לארח או אם הילד שלכם אוהב להביא חברים לישון, המיטה הזו תפתור לכם בקלות את בעיים מקום השינה.

לוגו של הסקירה

מיטה מתכווננת מעולה - מיטה וחצי עם ראש ורגליים מתכווננים חשמלית דגם טוליפ מבית Design Unique יוניק דיזיין

אפשר לומר הרבה דברים על החיים של מתבגרים, אבל דבר אחד בטוח: משעממים הם לא. אז אחרי יום של לימודים, חוגים, משחקים ובילויים, בהחלט יכול להיות שהם רוצים לשבת עם הרגליים למעלה. עם דגם טוליפ של יוניק דיזיין, הם יוכלו לעשות את זה בסטייל.

דגם טוליפ מבית Design Unique יוניק דיזיין

4.5 15

מתאימה לכל מי שרוצה להרים בסוף היום את הראש, את הרגליים או את שניהם.

יתרונות

ראש מתכוונן עד 80 מעלות

רגליים מתכוונות

מזרן אורתופדי

אפשרות למידות רחבות יותר

אפשרות להוספת שכבת לטקס למזרן

חסרונות

לא מתקפלת

הוספת שכבת לטקס כרוכה בתשלום נוסף

קנה עכשיו ב- ענק הריהוט

יש לה שני מנועים חשמליים, אחד לראש ואחד לרגליים, שמופעלים בעזרת שלט על ידי מנגנון חשמלי. איתם תוכלו להרים בנפרד או בו זמנית את הראש והרגליים, מה שיאפשר למתבגרים שלכם לשבת או לשכב בדיוק בתנוחה הנוחה ביותר עבורם. זה אומר שהם יוכלו גם ללמוד, לקרוא ולשבת מול הלפטופ במשך היום, ולישון בתנוחה האופטימלית בלילה.

 

מזרן אורטופדי עבה במיוחד דואג לתמיכה נהדרת, ואם תרצו, תוכלו להוסיף שכבת לטקס. שכבת לטקס היא רכה וקופצנית, היא עוזרת לשמור על המיטה לאורך זמן, והיא מומלצת במיוחד לאלה שסובלים מאלרגיות, רק שימו לב שהיא תעלה את מחיר המיטה בכ-300 ש"ח. המזרן מרופד בד מיקרופייבר רך, עמיד ודוחה כתמים. קל למאוד לנקות את הבד הזה, והוא ישמור על המראה היוקרתי של המיטה לאורך זמן. אורך המיטה הוא 190 ס"מ, והרוחב שלה הוא 120 ס"מ, אבל תוכלו להרחיב אותה ל-130 או 140 ס"מ. היא עשויה עץ אורן מלא יפה, חזק ועמיד, ומגיעה עם ארגז מצעים.

כיצד דירגנו מיטות נוער?

בכדי לבצע את הדירוג של מיטות נוער, לקחנו בחשבון את הצרכים המשתנים – תקציב, סגנון, עיצוב המיטה ועוד.. 
בדקנו לא מעט פרמטרים אשר משפיעים על טיב ואיכות המיטה כמו: מידות המיטות, החומרים מהם הן עשויות, פתרונות האחסון, סגנון ואיכות המזרן. 
את המידע שאבנו מעשרות  מפרטים של מיטות נוער מבית מותגים שונים. נעזרנו גם בחוות דעת והמלצות של משתמשים ולאחר מכן, שקללנו את כל המידע שאספנות ובהתבסס על הנתונים הרכבנו עבורכם את הרשימה והסקירה. 

סיכום

איך לבחור למתבגר שלכם את המיטה הטובה ביותר?

הילד שלכם גדֵל והופך למתבגר והרבה שינויים מתחילים להתרחש. שיער צומח, הקול משתנה הבגדים כבר קטנים וגם המיטה כבר קטנה ודורשת שדרוג. רכישה של מיטת נוער היא שלב קריטי בשביל הנער שלכם. בני נוער עוברים שינויים פיזיים בגיל ההתבגרות, השעון הביולוגי שלהם מתהפך והם הופכים לחיות לילה. הם מאבדים המון שעות שינה לטובת בילויים לתוך השעות הקטנות של הלילה.

 

מחסור בשעות שינה יכול להוביל לחוסר ריכוז ולהשפיע לרעה על הציונים בבית הספר,  הוא משפיע על מצבי רוח ויכול לפגוע גם ביכולות הפיזיות של המתבגרים. השינה בגילים האלו חשובה לבריאות הפיזית והנפשית. אבל לא רק לכמות יש חשיבות. לשינה איכותית יש תפקיד לא פחות חשוב.

 

בזמן השינה מופרש הורמון הגדילה שאחראי על ההתפתחות והצמיחה בגוף. שינה איכותית עוזרת להתפתחות הפיזיולוגית התקינה של המתבגרים, התפתחות של הגב והתפתחות המוח. היא תורמת להפגת מתחים וחשובה לבריאות הגוף הנפש כאחד.

 

בשלב שבו המתבגרים שלכם עשויים לחוות קפיצת גדילה שכזו, זה זמן מצוין לקנות מיטת נוער שתתאים להם לטווח הארוך. רכישה של מיטת נוער היא אמנם הוצאה לא קטנה אך היא השקעה משתלמת בבריאות הילד שלכם, ולכן חשוב לבחור מיטה איכותית.

 

אז, איך בוחרים מיטת נוער טובה? על מה צריך להסתכל? על מה אסור בשום פנים ואופן להתפשר ועל מה תוכלו לוותר? הכנו עבורכם מדריך מעמיק עם הדברים החשובים ביותר שתצטרכו לבדוק לפני שתרכשו מיטת נוער חדשה.

 

מידות המיטה- מיטות נוער מגיעות בגדלים שונים. מיטת יחיד סטנדרטית ( 80 X 190 ) מיטה וחצי (120 X 190) ואפילו מיטה זוגית (140 X 190 ). בבחירת גודל המיטה אתם צריכים לקחת כמה דברים בחשבון. דבר ראשון, חשבו אם אתם רוצים מיטה שתישאר עם הילד לכמה שנים טובות, אולי אפילו עד שיחליט לעזוב את הבית. אם זה המקרה, מומלץ להסתכל על מיטות בגודל מיטה וחצי או אפילו מיטות זוגיות, אם גודל החדר מאפשר את זה. מדדו את גודל החדר ואת האזור בו מיועדת להיות המיטה. לרוב חדרי נוער מוגבלים במקום ומיטה היא הרהיט הגדול ביותר בחדר. אם מיטה וחצי תקטין משמעותי את גודל החדר ותצמצם את האזור הפנוי שבו למצב בו לא תתאפשר תזוזה נוחה, אולי כדאי לכם לבחור במיטת יחיד או ספת נוער מתקפלת. היתרון בספה מתקפלת היא שהילד מרוויח מיטה גדולה בזמן שינה ומרחב תזוזה בחדר בזמן שהוא ער והמיטה מקופלת. למעשה, קיימים כיום המון פתרונות יצירתיים כדי לאפשר כמה שיותר מרחב פנוי בחדר מבלי להתפשר על גודל המיטה. אחד הפתרונות הוא מיטות גלריה בהן המיטה נמצאת במעלה הסולם ומתחתיה תוכלו להתקין ארון בגדים או ספרייה.

 

איכות החומר ואיכות הבנייה – מיטה איכותית תגרום לשינה איכותית. הדבר הראשון שבודקים באיכות המיטה הוא המזרן. המיטה הנכונה בשביל הילד שלכם תהיה כזו שהוא יוכל לישון עליה שעות רבות ולהתעורר בלי כאבי גב. אם הילד שלכם מראש סובל מבעיות גב, תשקיעו במזרן איכותי שיקל לו על הכאבים. בדקו את רמת הקשיחות של המזרן. המזרן צריך להיות יציב מספיק כדי לתמוך בעמוד השדרה, הכתף, הצוואר, הירכיים והרגליים. הוא גם צריך להיות רך ונוח מספיק כדי שלא לגרום לכאבים באותם אזורים בדיוק. גובה המזרן הוא גם פרמטר שכדאי לבדוק. מזרנים שונים מגיעים בגבהים שונים. גובה מזרון מומלץ למתבגרים הוא 25 ס"מ. כמובן שנמוך או גבוה מזה יכול להיות מצוין גם כן, תלוי באיכות המזרן. כשאתם בוחנים את גובה המזרן קחו בחשבון את משקל הילד שלכם, ותוסיפו לכך כמה ק"ג עתידיים. דבר נוסף שצריך לבדוק בהקשר של המזרן הוא העמידות שלו והיכולת שלו לווסת נכון את חום הגוף. דאגו שהמזרן יהיה עשוי מחומרים נושמים שידעו ללכוד את החום. בנושא החומרים כדאי לבדוק האם מדובר במזרן קפיצים או אולי מזרן עשוי ספוג דחוס. במקרה הזה, מדובר בהעדפה אישית. אחרי שבחנתם את המזרן מכל הכיוונים, בדקו את החומרים מהם עשוי שלד המיטה. חלק ממיטות הנוער מגיעות עם בסיס עץ וחלקן מברזל. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. אם בחרתם בבסיס עץ, וודאו שמדובר בעץ איכותי שיחזיק משקל מתאים ויהיה עמיד לאורך זמן.

 

עיצוב המיטה ותוספות שונות – המיטה תמיד תהיה האלמנט המרכזי בחדר השינה ואל תשכחו שהחדר יהפוך להיות למקום הבילוי המרכזי של המתבגר שלכם. קיים מגוון גדול מאוד של סגנונות למיטות נוער שאלו את הילד שלכם איזה סגנון הוא היה רוצה, תראו לו דוגמאות ושתפו אותו בהחלטה, הרי, בסופו של יום, הוא יהיה זה שישתמש במיטה וישן עליה, הוא יארח בחדר את החברים והוא ירצה להרגיש עם זה בנוח. שימו לב שבמיטות רבות ישנה אפשרות לבחור את צבע המיטה, כך שלרוב הן יכולות להתאים כמעט לכל חלל. החברות מנסות להתחרות על ליבם של הצעירים ועל הכיס שלכם. העיצובים השונים מגיעים עם תוספות שונות. אם אתם סובלים בבית ממחסור במקומות אחסון, שקלו לרכוש מיטת נוער שמגיע עם תוספת של ארגז מצעים, כך אתם מוסיפים מקום אחסון פוטנציאלי. כדי לכבוש את ליבם של הנערים, יכול להיות שתמצאו תוספות שונות כמו רמקולים מובנים או גאדג'טים שונים שיתאימו לנערים. 

 

תקציב – מיטות נוער יכולות לנוע בין אלף שקלים לעשרות אלפי שקלים. כדאי שתגדירו מראש מהו התקציב שלכם לרכישת המיטה. תתפלאו, אבל כאשר מגיעים עם תקציב ידוע מראש, הבחירה ברגע הופכת לקלה יותר ומצמצמת הרבה אפשרויות. חשוב שתקבעו תקציב ריאלי, כזה שתוכלו לקבל בו מיטה איכותית ולא מיטה שתצטרכו להחליף אחרי שנה שנתיים. אולי שווה להגדיל מעט את התקציב לטובת חשיבה עתידית, אחרי הכל, השקעה עכשיו במיטה איכותית יכולה להבטיח שהמיטה תישאר איתו עד שיעזוב את הבית, או לפחות עד אחרי שישתחרר מהצבא.

 

אחרי שקראתם את המדריך שלנו, אתם מוכנים להתחיל במסע החיפושים אחרי מיטת הנוער הטובה ביותר עבור המתבגר שלכם. יש לנו רק טיפ אחד קטן, שתפו את הילד שלכם בכל תהליך הרכישה, משלב בחירת התקציב ועד הבחירה הסופית. אל תשכחו שהילד יהיה זה שישתמש במיטה והשיתוף שלו בתהליך יכול להיות שיעור טוב לחיים.

שאלות ותשובות על מיטות נוער מומלצות

מה עדיף, ספת נוער או מיטה ומזרן נפרדים?

התשובה על השאלה הזו לא חד משמעית. לכל אחת מהמיטות יש יתרונות שונים והבחירה צריכה להתאים לצורך שלכם. בעבר, המזרנים של ספות הנוער נחשבו טובים פחות ולא תמיד היום מזרנים אורתופדיים. במשך השנים השוק עבר שינויים רבים והתפתח לא מעט והוא עדיין משתכלל מרגע לרגע. כיום, גם המזרנים בספות הנוער נחשבים למזרנים אורתופדיים וחלקם איכותיים מאוד. ועדיין, יש יתרון ברור לבחירת מיטה ומזרן נפרדים. במקרה כזה, תוכלו לבחור מזרן מותאם אישית, עם רמת קשיחות מועדפת בגובה שמותאם לילד שלכם. למרות שספות נוער מגיעות פחות או יותר עם אותה קשיחות בכל המזרנים ובגובה כמעט אחיד לכל המיטות, היתרון הבולט הוא שהן יכולות להתקפל לספה ובמצב הזה הן תופסות הרבה פחות מקום. בנוסף הן כמעט תמיד מגיעות עם ארגז מצעים. התשובה לשאלה הזו תלויה אך ורק בהעדפות של הילד שלכם.

מיטה מתכווננת או מיטה רגילה?

תלוי בתקציב שלכם. אין ספק שמיטות מתכווננות נוחות ומפנקות מאוד, במיוחד שהיום, החדר הוא לא רק מקום שישנים בו אלא רואים בו טלוויזיה, קוראים ספרים, אולי אפילו אוכלים בו. אבל, מיטות מתכווננות יקרות בהרבה ממיטות רגילות. קחו בחשבון שברכישה של מיטה מתכווננת המיקום שלכם עלול להיות מוגבל. מיטה כזו חייבת להיות צמודה לשקע חשמלי כדי לאפשר למנגנון לעבוד והמקרה של המיטות האלו היתרון הגדול שלה הוא גם החיסרון. כמו בכל מנגנון חשמלי, יש לה בלאי גבוה יותר. עלויות של תיקון למנוע עלולות להיות יקרות, לכן אם החלטתם להתפנק במיטה מתכווננת כדאי תיקחו בחשבון שבמוקדם או במאוחר, תצטרכו לדאוג למנגנון החשמלי.

איזה מזרן מתאים למי שסובל מאלרגיה לאבק?

לאנשים הסובלים מאלרגיה לקרדית האבק, מזרן לא טוב יכול להיות ממש סיוט. מזרנים נוטים לצבור אבק, וזה דבר שלא טוב לאף אחד, אבל למי שאלרגי לקרדית האבק הוא יכול להיות מסוכן במיוחד. מחקרים שונים הראו שמזרני קצף נוטים לצבור כמות אבק גדולה יותר ממזרנים אחרים. המזרן המומלץ ביותר לאלרגיים לקרדית האבק הוא מזרן לטקס, אבל אל תמהרו לבחור. יצרניות מזרנים רבות הבינו שחשוב להם לתת מענה גם ללקוחות האלרגיים שלהם ולכן תוכלו למצוא היום בשוק מגני מזרן המיועדים במיוחד להגנה מפני אבק.

האם לרכוש מזרן עם חומרים מעכבי בעירה?

התשובה האינטואיטיבית אומרת שכן, הרי לא היינו רוצים להסתכן בדליקה לא רצויה של המזרן. הבעיה היא בסוג החומרים שמשתמשים בהם. הסוגייה הזו מעוררת מחלוקת כבר לא מעט זמן, ובראש המתנגדים להוספת חומרים היה דווקא משרד הבריאות, ויש לכך סיבות מוצדקות. שורה ארוכה של מחקרים מצאה שהחומרים מעכבי הבעירה שרוצים להוסיף למזרנים הם בעצמם מסוכנים לבריאות ועלולים להגדיל את הסיכוי לחלות בסרטן. בהתחשב בעובדה שאדם ממוצע מעביר שליש מחייו בשינה, הסכנה הזו הופכת ממשית לכל אחד מאיתנו. זה לא אומר שצריך לוותר לגמרי על הבטיחות. עמדת משרד הבריאות מאוד ברורה בנושא והוא עומד על כך שאת העמידות בפני התלקחות ניתן להשיג באמצעים טכניים וללא הוספה של חומרים כימיקליים למזרן. לכן וודאו שאין תוספות של חומרים מעכבי בעירה שעלולים להוות סכנה בריאותית ואם יש תוספות וודאו שאלו לא תוספות כימיקליות.