טלוויזיה 75 אינץ': סקירת טלוויזיות 75 מומלצות (מעודכן 2024) | Finder בחירה חכמה

הטלוויזיות המומלצות ביותר בגודל 75 אינץ' שיביאו את חוויית הצפייה המושלמת אליכם הביתה בגודל טבעי.

icon pos_1

ניתחנו

548 סקירות

ו-

2874 ביקורות

בתחום

צפייה ושמע

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על טלוויזיות 75 אינץ' מומלצות

מי לא אוהב להתפנק על הספה ולצפות במגוון תכנים על המסך? אם כבר להתפנק אז ללכת בגדול – על טלוויזיה בגודל 75 אינץ'. כדי שאפילו לא תצטרכו לקום מהספה בשביל למצוא אחת כזו בדקנו עבורכם מהם הדגמים המומלצים ביותר. עם התפתחות הטכנולוגיה וההתקדמות בשנים נראה שהכל נעשה גדול יותר. כיום טלוויזיה של 55 אינץ' נחשבת לקטנה ואילו 75 אינץ הולכת והופכת לאהובה יותר על הקהל הישראלי אוהב הטלוויזיה.

 

קודם כל כדאי לדעת שבגדלים כאלו יש כמה שחקנים שהם המובילים בשוק והם הטלוויזיות של סמסונג שנחשבות סמסונג הוא המותג הכי אמין כיום בשוק, הטלוויזיות של סמסונג מחזיקות מעמד שנים. גם הטלוויזיות של חברת LG נחשבות גם הן מעולות והחברה בהחלט השתפרה ונעשתה מספר 1 בתחום הטלוויזיות ואפילו המחיר שלהם סביר. כמובן שהטלוויזיות של סוני גם הן איכותיות, אך הן היקרות יותר בקטגוריה.

 

גם חברת TCL הסינית לא מאכזבת בקטגוריה, אך קל יותר למצוא אותה דווקא בארה"ב ואילו בארץ אין הרבה דגמים שלה. אבל היא הרבה יותר זולה ולכן כדאי לשקול לרכוש אחת. חברה נוספת שמקבלת הרבה ציונים טובים היא פנסוניק, שלה גם כן דגמים בכל הקטגוריות והיא ידועה כחברה אמינה ואיכותית

 

יצרניות הטלוויזיות הגדולות מנסות להתחדש ולהשתפר ובכל שנה מוציאות דגמים חדשים עם פיצ'רים נוספים ושלל טכנולוגיות, אבל לפעמים גם הטלוויזיה של השנה שעברה מציעה את כל מה שיש למעט כמה פיתוחים שלא בהכרח תרגישו בהם. למרות המחיר, ברוב הטלוויזיות יש רמקולים מובנים עם איכות צליל איומה, ולכן כדאי להתאים את הסט החדש שלכם לסאונד-בר או מערכת רמקולים אחרת – איזה מזל שיש לנו סקירה מעולה למקרני קול ביתיים בדיוק כאן >

 

חשוב לקראת הרכישה:

 

שימו לב שחשוב מאוד לקבל אחריות ארוכה למכישר שאתם משקיעים בו את מיטב כספיכם. ככל שהיבואן מעניק אחריות ליותר שנים – הוא בעצם סומך על המכשיר שלו שלא יעשה בעיות. כדאי שהאחריות תהיה של שלוש שנים לפחות, כך תוכלו לקבל ראש שקט. בנוסף, חשוב לבדוק מה כוללת האחריות, ולוודא שהמסך נכלל בה. כמובן שגם אופציה של הרחבת אחריות יכולה לתת לכם שקט נפשי לכמה שנים.

 

נקודה נוספת שכדאי לשים לב אליה היא ההבדל בין יבואן רשמי ליבואן מקביל. מי שאינו היבואן הרשמי לרוב לא מפעיל מעבדת שירות, ולכן האחריות מוטלת בספק והחלקים לא תמיד מקוריים.

נכתב ע״י

יותם מאור

כותב: יותם מאור

פריק של סאונד ומומחה בטלויזיות. עבד 6 שנים ברשת עולם הקולנוע, בעל בלוג בנושא מוזיקה וסרטים. מומחה בכל האביזרים והגדג'טים החדשים ביותר.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

התמונה הכי איכותית

חוויית קולנוע וספורט מושלמת

חווית בידור שלמה

לוגו של הסקירה

טלוויזית 75 אינץ' שתיתן לכם את התמונה הכי איכותית: Samsung UE75TU8000 4K ‏

הטלוויזיה שתעניק לכם חוויית צפייה ממשית ואיכותית, כאילו אתם נמצאים ממש שם, בתוך הסרט. עם נתונים מעולים ומאפיינים שימושיים, ה- Samsung UE75TU8000 4K היא בדיוק הטלוויזיה עבור אלו שלא מוכנים להתפשר.

Samsung UE75TU8000 4K

4.5 15

מסך שמעניק תמונה נקיה וחיה מול העיניים

יתרונות

עיצוב נקי

תמונה בהירה עם צבעים עזים

4K

שליטה משלט אחד

ניהול כבלים מובנה

חסרונות

רגליות דקות ולא מספיק יציבות

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- חשמל במחירים

אחת מטלוויזיות ה- OLED הטובות ביותר לחוויית צפייה מושלמת. התמונה והצליל מסונכרנים היטב כך שלא תחמיצו אף מהלך במשחק הספורט או את הרגע המותח בסדרה בה אתם צופים.

 

כדי להגיע ישר ובקלות לכל התכנים האהובים יש מדריך אוניברסלי שירכז ויציג לכם אותם מול העיניים, בלי לבזבז זמן על חיפושים. תוכלו לשלוט בכל המכשירים הרלוונטיים בשלט אחד, בלי סלט של שלטים על השולחן.

 

העיצוב שלה נקי ובלי מסגרת, כך שתוכלו ליהנות ממש מתמונה חיה על הקיר. הכבלים מרוכזים במערכת ניהול מובנית כדי לא להרוס את העיצוב הנקי. מארחים חברים? יש בה מצב Ambient להצגת תמונות משתנות שבחרתם כשהמסך מסתגל אוטומטית לתאורת הסלון או החדר.

לוגו של הסקירה

טלוויזית 75 אינץ' מושלמת לחוויית קולנוע וספורט: ‏ LG 75UN8080PVA 4K ‏

לאנשים שרוצים לסגור את האורות, להגביר את הווליום ולהרגיש כמו במקום הכי שווה בקולנוע או אצטדיון הכדורגל.

LG 75UN8080PVA 4K

4.5 15

מסך עם תמונה חדה ורחבה שרואים מכל רחבי הבית

יתרונות

WIFI מובנה

נטפליקס מובנה

מעבד מתקדם

מצב FILMMAKER לסרטים

זווית צפייה רחבה

חסרונות

משקל מעט כבד

קנה עכשיו ב- ענק החשמל
70UP7750PVB
קנה עכשיו ב- better shop
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- אולסייל

מה יותר כיף מלהזמין סרט טוב או לצפות בשידור ספורט ישיר? בטלוויזיה הזו לא צריך לחפש יותר מדי. עם WIFI מובנה היא מרכזת את כל התוכן כמו VOD, נטפליקס ועוד במקום אחד אליו ניתן לנווט בקלות מהסרגל העליון בזמן הצפייה.

 

כדי להרגיש ממש כמו בקולנוע המעבד שלה מתאים את התנועה בסרט אוטומטית בסטנדרט של קולנוע מקצועי. יש לה גם איכות סאונד גבוהה להשלמת החוויה. אם אתם גיימרים או אוהבים להזמין חברים למשחק היא תתאים לכם בול, כי יש לה זמן תגובה מהיר כדי ליהנות ממשחק בקונסולה ללא השהיות.

 

רוצים לצפות במשחק כדורגל? היתרונות שלה בתחום הזה כוללים זווית צפייה רחבה, אפקט סראונד כדי להרגיש את הקהל באצטדיון ואפילו התראות על שידורי ספורט. הכל מגיע עם שלט חכם כדי שתהיה לכם שליטה קלה ונוחה על חוויית הצפייה הביתית שלכם.

לוגו של הסקירה

טלוויזית 75 אינץ' שתיתן לכם חווית בידור שלמה: Sony KD75XG8096BAEP 4K ‏

טלוויזיה שתכניס אליכם הביתה חווית תמונה חדה ואיכותיות, סאונד שעוטף מכל פינה ותוכן הכי מעודכן בשלט חכם אחד.

Sony KD75XG8096BAEP 4K

4.5 15

מעניקה חוויה לכל החושים בסאונד, בתמונה ובסטרימינג

יתרונות

שדרוג כל תמונה ל-4K איכותי

סאונד היקפי

WIFI מובנה

אנדרואיד TV

שלט חכם

חסרונות

לעיתים בעיות בעדכון גרסת אנדרואיד

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- ערוץ הקניות

אם כבר השקעתם במסך 75 אינץ' אתם רוצים חוויה מלאה וזה בדיוק מה שהטלוויזיה הזו מציעה. תמונה חיה ומוחשית עם צבעים טבעיים וברורים שמרגישים הכי קרוב למציאות. עוד אהבנו שזרימת התמונה מהירה ללא טשטוש. הסאונד האיכותי יקיף אתכם בצלילים מכל פינה ויתנו לכם תחושה של קולנוע, כשיש בה גם מעבד חדיש של סוני שמסנן רעשים מיותרים ומדגיש חשובים.

 

גם אם אתם צופים בסרט או סדרה ישנים – כל תמונה תשודרג הכי קרוב לרזולוציית K4 בניגודיות צבעים מרשימה. במפרט שלה תקבלו גם WIFI מובנה ומערכת אנדרואיד TV לשליטה מלאה וקלה עם שלט חכם שינגיש לכם את כל התוכן. העיצוב צר ומעודן, כזה שלא משתלט ומשתלב בכל סלון.

לוגו של הסקירה

טלוויזית 75 אינץ' שתיתן לכם תמונה מהירה ובהירה: Samsung QE75Q80T 4K

את המסך הזה תוכלו להניח על מעמד יציב על המזנון שבסלון שלכם, ולקבל תמונה בהירה, חדה ואיכותית במהירות יוצאת מן הכלל.

Samsung QE75Q80T 4K

4.5 15

טלוויזיה עם תמונה שעומדת בקצב שלכם

יתרונות

תמונה בהירה

קצב ריענון תמונה מהיר

תאורת לד אחורית

מעמד יציב

חסרונות

קצת כבדה

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- City Deal
קנה עכשיו ב- ענק הקניות

בניגוד למסכים אחרים שמחייבים תלייה על הקיר, זו מגיעה עם המעמד המסורתי, כזה המציע תמיכה מהחלק התחתון והמרכז, בניגוד לרגליים דקות בצדדים. זה גורם לטלוויזיה להיות הרבה יותר יציבה על כל משטח או מזנון שעליו תניחו אותה.

 

אחרי שעשיתם את זה תוכלו לשבת ולהתרווח על הספה מול תמונה שמתרעננת בקצב של 120 הרץ – תכונה נדירה לדגם בגודל מסך שכזה. טכנולוגיית הסאונד שלה מתאימה את השמע למהלכים שמופיעים על המסך, ואהבנו בה גם את תאורת הלד האחורית שגורמת לתמונה באיכות K4 להיות בהירה, ברורה וצבעונית ביותר.

לוגו של הסקירה

טלוויזית 75אינץ' מעודכנת ומתקדמת: Hisense H75U8BIL 4K ‏

טלוויזיה איכותית עם שלט קולי מתוחכם שמאפשר לכם להזמין תכנים לצפייה במילים ספורות. אז אם אתם אוהבים להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת ולצפות בתמונה איכותית, בהחלט מומלץ לשקול בחיוב את הדגם הזה.

Hisense H75U8BIL 4K

4.5 15

ליהנות מכל החידושים והעדכונים אצלכם בשלט

יתרונות

תמיכה קולית

4K

Smart TV

WIFI מובנה

דפדפן ODIN 2.10

חסרונות

רגליות דקות ולא מספיק יציבות

קנה עכשיו ב- עולם הקולנוע

לא רוצים להתפשר ומחפשים ללכת על דגם מהמתקדמים בשוק? שווה לכם לקחת בחשבון את הדגם הזה מבית הייסנס. מכשיר עשיר בתכונות, Smart TV עם איכות תמונה K4 שכדי להשלים לכם את חוויית הצפייה, כוללת גם תאורה אחורית ELED שתבטיח תמונה מאירת עיניים.

 

פקודה קולית לשלט ותוכלו לצלול לעולם של תוכן דיגיטלי אותו תוכלו להוריד מחנות האפליקציות, עם WIFI מובנה במכשיר, דפדפן אינטרנט 2.10 ונגן מדיה דיגיטלית מובנה, בו תוכלו לשלוט על המוסיקה והתמונות. דבר אידיאלי כשמארחים בסלון. מבחינת העיצוב תקבלו מסך בעיצוב דק, ללא שוליים שישתלב היטב בכל חלל.

סיכום

מתלבטים איך לבחור טלוויזיה טובה לאור כל הטכנולוגיות? כאן תמצאו מדריך שמפרט אודות הנושאים העיקריים שכדאי שתדעו לפני הרכישה.

 

רזולוציה מומלצת במסכי הטלוויזיה

 

הרזולוציה היא למעשה מספר הפיקסלים המרכיבים את התמונה בתצוגה. יותר פיקסלים מתורגמים לתמונה חדה יותר ולפרטים עדינים יותר, כך שהרזולוציה הגבוהה כמעט תמיד יותר טובה. במשך שנים רבות, הרזולוציה של 1920*1080, הנקראת גם Full HD, הייתה הסטנדרט, והיא עדיין הרזולוציה הנפוצה ביותר בטלוויזיות ברחבי העולם. עם זאת, יצרני הטלוויזיה עוברים במהירות למכשירי Ultra HD (נקראים גם 4K). דגמי 4K אלה כוללים מספר פיקסלים גבוה פי 4 ממסכי ה-HDTV הנוכחיים. הכוונה ל-2160 קווים אופקיים, או 3840*2160 פיקסלים.

 

היתרון הגדול ביותר של טלוויזיות 4K הוא שפרטים קטנים נראים טוב יותר על המסך, כולל טקסט חד יותר. בסך הכל, התמונות בטלוויזיות 4K נראות עשירות ומלאות חיים יותר מאשר בטלוויזיה HDTV, אך היתרונות הם מאוד קטנים ולא כולם יכולים לראות אותם. לתמונה החדה יותר יש יתרון נוסף בכך שהיא מאפשרת לצפות בנוחות במסך ממרחק קצר יותר, מה שהופך את הטלוויזיות הגדולות לנוחות יותר לצפייה בבית בגודל רגיל.

 

כמה שירותי סטרימינג, כמו נטפליקס, אמזון וידיאו ואפילו יוטיוב החלו להציע תוכן 4K, מה שהופך טלוויזיות חכמות למקור טוב למציאת סרטים ותוכניות 4K בקלות. בעוד שדיסקי Blu-ray Ultra HD הופכים נפוצים יותר, הם עדיין נפוצים פחות מ-1080p סטנדרטיים. הטלוויזיה בשידור חי עדיין לא אימצה לחלוטין את ה-4K.

 

טלוויזיות 8K הקיימות כיום בשוק מכפילות את הרזולוציה הנראית של 4K, ומציעות קפיצת מדרגה ענקית באיכות התמונה, אך מציאת תוכן מלא עדיין מוגבלת כרגע. לכן אנו ממליצים כרגע להיצמד ל-4K עד שמחירי ה-8K ירדו.

 

בשורה התחתונה: רזולוציית Ultra HD, המכונה גם 4K, הופכת יותר ויותר לסטנדרט, וזו בחירה טובה. טלוויזיות 8K ברזולוציה גבוהה יותר קיימות בשוק, אך אנו ממליצים להתאפק בינתיים.

 

איכות התמונה – HDR מול Dolby Vision

 

HDR היא תכונה חדשה של ערכות 4K Ultra HD והיא מייצגת טווח דינמי גבוה, אשר מספק יותר צבעים, יותר רמות ניגודיות ובהירות מוגברת. HDR הוא למעשה שדרוג של פורמט 4K או Ultra HD. לטלוויזיות HDR יש מרחב צבעים גדול יותר בין השחור לבן שמשמעותו תמונה ברורה יותר, עם יותר גוון עור אמיתי ומגוון גוונים שחורים שמפיקים תמונה כהה איכותית. מובן שיש הבדלים בן מסכי LCD ל-OLED, לטלוויזיות LCD יש בהיקות גבוהה יותר ולעומת OLED יש שחור עמוק יותר.

 

Dolby Vision היא גרסה מחמירה יותר של HDR – טכנולוגיית Dolby Vision מבוססת על 12 ביט ומשמעותה 68 מיליארד גוונים, לעומת HDR 10 שהיא 10 ביט, שיכולה להציג רק מיליארד גוונים. ניתן למצוא אותה בדגמי פרימיום מרוב המותגים (כולל LG, Sony, TCL ו- Vizio), לעומת זאת, יצרניות טלוויזיות התומכות בפורמט HDR 10 רבות יותר (סמסונג, סוני, פנסוניק, פילפיס, LG, שארפ וטושיבה). אין ספק שטכנולוגיית Dolby Vision טובה יותר מ- HDR 10. חשוב לציין שטלוויזיות התומכות בסטנדרט Dolby Vision תומכות גם בסטנדרט HDR 10.

 

LG כוללת את שתי הטכנולוגיות בטלוויזיות OLED של החברה. Netflix מזרימה את שתי השיטות. רק צריך טלוויזיה חכמה שתומכת ב-Dolby Vision או ב-HDR10 וב-Netflix, המחוברת למכשיר דרך יציאת HDMI התומכת בתקן HDCP 2.2 ואילך (בדרך כלל מדובר ביציאה HDMI 1).

 

סמסונג הציגה פורמט HDR פרימיום משלה, הנקרא HDR10 + עבור כל הטלוויזיות החכמות שלה. בעוד שפורמט HDR10 + מציע חוויית צפייה נהדרת, הוא הרבה פחות נפוץ מדולבי וויז'ן, עם תוכן HDR10 + המוצע ב- Amazon Prime Video וקומץ UHD Blu-rays.

 

בשורה התחתונה: אל תבחרו טלוויזיה רק עם תמיכת HDR מכיוון שהתקן עדיין לא הוסדר בכל ספקי התוכן. עם זאת, אם אתם רוצים את הטוב ביותר, קנו עטלוויזיה עם HDR התואמת ל-Dolby Vision, שכן נראה כי פורמט זה תופס תאוצה.

 

ככל שקצב ריענון מהיר יותר – זה טוב יותר

 

קצב הרענון, המתבטא בהרץ מתאר כמה פעמים בשנייה תמונה מתרעננת על המסך. קצב הרענון הסטנדרטי הוא 60 פעם בשנייה או 60 הרץ. עם זאת, בסצינות עם אובייקטים הנעים במהירות, קצב רענון של 60 הרץ יכול לגרום לדברים להראות מטושטשים, במיוחד בטלוויזיות HD. לכן, כדי ליצור תמונה סולידית יותר, היצרנים הכפילו את קצב הרענון ל -120 הרץ (ובמקרים מסוימים עד 240 הרץ).

 

מכיוון שאין כל כך הרבה תמונות לשנייה בתוכן וידאו מקורי, טלוויזיות מטפלות בקצב הרענון המהיר בדרכים שונות. שיטה אחת היא פשוט להכניס תמונות שחורות בין התמונות המקוריות, ו"להונות" את עיני הצופה לראות תמונה פחות מטושטשת ומוצקה יותר. טכניקה נוספת היא ליצור ולהכניס תמונות חדשות – המראות מצב תנועה בין שתי התמונות הסמוכות – כדי להציג תנועה שנראית יותר אמיתית. עם זאת, תלוי באופן בו עיבוד הווידאו מתבצע, הוא יכול לגרום לסרט או סיטקום להיראות שטוחים, כאילו מדובר באופרת סבון של פעם, עם תאורה גרועה.

 

כמה דגמים חדשים מתגאים בתמיכת High Frame Frame – HFR, מה שאומר שיש להם גם קצב רענון גבוה יותר וגם תמיכה נוספת לתוכן עם קצב פריימים גבוה מ 60 הרץ. כאשר תוכן ה- HFR אמור להגיע גם מסרטים וגם משידור חי, ו- HFR יהיה טוב במיוחד לשידורי ספורט, כך שזו בהחלט תכונה שצריך לשים לב אליה.

 

גיימרים יתלהבו במיוחד לקבל קצב רענון גבוה יותר, אך אם אתם משתמשים בקונסולת משחקים, 60 הרץ הוא הרענון האידיאלי. מרבית קונסולות המשחק מגיעות עם 60 פריימים לשנייה, ואפילו טלוויזיות המשחקים הטובות ביותר 4K מציעות את הביצועים הטובים ביותר מתחת ל- 120 הרץ.

 

  • היזהרו ממונחים כמו "קצב רענון יעיל", כלומר קצב המסגרות בפועל הוא מחצית מהקצב הנקוב (למשל, "קצב רענון יעיל של 120 הרץ" הוא למעשה קצב רענון של 60 הרץ). כל השאר נעשה בעיבוד וידאו, לא ברענון המסך.

 

שימו לב ליציאות

 

זה אולי נראה כמו עניין פעוט, אך שימו לב למספר כניסות ה-HDMI שיש למכשיר שאתם רוצים לקנות. יצרנים המעוניינים להוריד עלויות עשויים להציע פחות תקעי HDMI מאחור. יציאות אלה יכולות להתמלא במהירות: שימוש בסרגל סאונד, Roku או Chromecast וקונסולת משחקים, והשתמשת כבר בשלוש יציאות. אם החלטתם לצלול ולקבל 4K Ultra HD, וודאו כי יציאות הסט תומכות ב- HDMI 2.0 כדי להתאים למקורות Ultra HD בעתיד. לטלוויזיות רבות בשוק יש רק יציאה אחת התומכת בתכנית ההגנה מפני העתקות 4K המכונה HDCP 2.2 (הגנה על תוכן דיגיטלי ברוחב פס גבוה).

 

פורמט HDMI 2.1 החדש יותר החל לצוץ בטלוויזיות בחודשים האחרונים, ולמרות שהיתרונות הגדולים ביותר של התקן החדש יופיעו בהעברת תוכן 8K, יש עדיין המון דברים טובים שמגיעים לסטים של 4K. השיפור הגדול ביותר הוא תמיכה בקצב רענון משתנה (VRR), שמציג את אותו סוג של התאמת קצב פריימים שנראה בטכנולוגיות G-Sync של Nvidia ובטכנולוגיות FreeSync של AMD. על ידי התאמת קצב הרענון בטלוויזיה לקצב המסגרות של מקור התוכן שלכם – במקרה זה כרטיס המסך בתוך קונסולת המשחק או המחשב האישי – יקבלו פעולה חלקה יותר. זה גם מוסיף שיעורי פריימים גבוהים יותר עבור וידאו 4K ונתוני HDR עשירים יותר שיאפשרו התאמות ברמת הסצנה לשליטה מדויקת יותר בתאורה אחורית.

 

נכון לעכשיו, יכולת HDMI 2.1 צצה בכמה דגמים, המשתמשת בתקן מהיר יותר עבור כל ארבע יציאות ה- HDMI שלה. ו- HDMI 2.1 קיים כבר בטלוויזיות נוספות, בדגמים של LG ,Samsung ,Sony ,TCL ,Vizio ,Philips ו-Hisense.

 

בשורה התחתונה: חפשו לפחות ארבע יציאות HDMI; ובחרו בפורמט HDMI 2.1 החדש יותר אם אפשר.

 

מסכי LED ו-LCD

 

רובן של הטלוויזיות כיום הוא LED ו-LCD. ערכות HD ו-Ultra HD אלה משתמשות בדיודות פולטות אור (נוריות LED) כדי להאיר את מסך ה-LCD. רבות מהטלוויזיות הללו יכולות להאיר באופן דינמי חלקים ספציפיים של המסך ולעמעם חלקים אחרים כדי להציג טוב יותר שילוב של אזורים בהירים וכהים בסצנה – תכונה המכונה עמעום פעיל או עמעום מקומי. סידור כזה מדייק את התאורה האחורית ומאפשר תמונה מפורטת יותר. פעם תאורה אחורית של מערך מלא הייתה שמורה לדגמים מהשורה הראשונה, אך עם יותר ערכות Ultra HD המופיעות במחירים נמוכים יותר, תכונה זו הופכת נפוצה יותר גם בטלוויזיות זולות יותר.

 

טכנולוגיית LCD אחרת, הנקראת נקודות קוונטיות, הופכת נפוצה יותר, ומייצרת מגוון רחב יותר של צבעים ובהירות רבה יותר. LCD שמשתמש בנקודות קוונטיות בעצם מכיל שכבה נוספת, או הוספה "מסילה", של נקודות ננו-קריסטל בגודל שונה אשר נדלקות כאשר התאורה האחורית של LED פוגעת בהן. התוצאה היא ספקטרום צבעים רחב יותר ובהירות מוגברת.

 

  • יתרונות: מגוון רחב של מחירים, גדלים ותכונות; כמה דגמי Ultra HD 4K זולים; מסכים בהירים שנראים אפילו בחדר שטוף שמש; איכות התמונה משתפרת בהתמדה עם תאורה אחורית במערך מלא וטכנולוגיית נקודות קוונטיות.
  • חסרונות: מציג פגמים בעת הצגת תנועה מהירה, כמו בספורט; מאבד פרטי צל מכיוון שהפיקסלים אינם יכולים להיות שחורים לחלוטין (אפילו עם תאורה אחורית של מערך מלא); תמונות דוהות בעת צפייה מהצד (מחוץ לציר).

טלוויזיות OLED ו-QLED

 

QLED – Quantum Light-Emitting Diode. טלוויזיה בפורמט כזה היא זהה לטלוויזית LED רגילה, רק עושה שימוש בחלקיקים ננו-זעירים (נקודות קוונטיות) על מנת להפעיל את הבהירות והצבע של כל פיקסל ופיקסל במסך. טלוויזיית QLED מפיקה אור פחות או יותר באותו אופן כמו טלוויזיית LED רגילה – באמצעות תאורה אחורית המורכבת ממאות או אלפים של נוריות LED, שיושבת מאחורי לוח ה-LCD. נוריות ה-LED נותנות לטלוויזיית LED (ו-QLED) את שמה.

 

OLED – Organic Light-Emitting Diode לעומת QLED אינו קשור לתאורת LED אחורית, אלא מתייחס לכך שכל פיקסל בודד בטלוויזיית OLED הוא גם אור LED זעיר שיכול לייצר אור וגם צבע באלמנט יחיד. מה שאומר שטלוויזיות OLED אינן צריכות תאורה אחורית כיוון שכל פיקסל מפיק אור משלו.

 

היתרון הגדול ביותר של טלוויזיות OLED הוא רמת השחור המעולה שמתאפשרת בתצוגה. בניגוד לטלוויזיית QLED או LED שמחייבת לעמעם את התאורה האחורית שלה לסצינות חשוכות, טלוויזיה OLED פשוט מכבה את הפיקסל. כאשר הפיקסל כבוי, הוא אינו פולט אור ולא צבע, מה שהופך אותו כהה כמו כאשר הטלוויזיה עצמה כבויה.

 

LG היא היחידה שמייצרת כיום מסכי טלוויזיה OLED, אבל חברת הבת שלה LG Display מוכרת לוחות OLED לחברות כמו סוני, פיליפס ופנסוניק, וזו הסיבה שתראו גם טלוויזיות OLED מחברות אלה. טלוויזיות OLED פועלות בצורה טובה יותר ממסכי LED מלא – מערך עם כמה עשרות אזורי תאורה. במקום תאורה אחורית, מסכי ה-OLED משתמשים בשכבת נוריות LED הנשלטות ברמת הפיקסלים, כדי להשיג שחור מוחלט ורמות ניגודיות מדהימות.

 

  • יתרונות: תמונת הטלוויזיה הטובה ביותר, ללא אף אחת; צבעים באמת קופצים, שחורים עמוקים יותר ופרטי ניגודיות וצל טובים יותר מכפי שמשיגים טלוויזיות LCD; שומר על איכות התמונה במבט מהצד.
  • חסרונות: מחירי פרימיום; בהירות שיא נמוכה יותר ממערכות LCD מסוימות, חוסר וודאות לגבי המסכים לאורך זמן, כולל אם הם יצרבו מהצגת תמונה סטטית יותר מדי זמן.

כולן יפות, כולן חכמות

בעבר, הייתם יכולים לקנות טלוויזיה פחות יקרה ולהפוך אותה לחכמה עם מכשיר סטרימינג. אבל בימינו קשה להשיג טלוויזיה לא חכמה, גם אם אתם הולכים על מודל קטן. יכולת חכמה היא כעת תכונה סטנדרטית בטלוויזיות, כך שהיא פחות ופחות גורם להחלטת הקנייה שלכם.

מה עם הניגודיות?

 

יחס הניגודיות מתאר את טווח רמות הבהירות שהמכשיר יכול להציג. יחסי ניגודיות טובים יותר מציגים צללים וגוונים עדינים יותר, וכך פרטים טובים יותר. עם זאת, הדרך בה יצרנים מודדים יחסים כאלה משתנה מאוד. ואכן, המפרט הוכרע באופן כה יסודי, שאם איש מכירות משתמש בו כיתרון, עליכם לקנות במקום אחר.

תמיד עדיף לראות בעצמכם כיצד טלוויזיה מציגה פרטי צל על ידי מציאת סרט עם סצנות כהות ולראות עד כמה היא חושפת פרטים בצללים. לטלוויזיות הטובות ביותר תהיה רמות שחורות כהות ועמוקות, בעוד שתצוגות פחות יקרות זוהרות באפור כהה, גם כאשר הן אמורות להיות שחורות. אפורים אלה נקראים "רמות שחורות גבוהות" ומהווים בעיה נפוצה בטלוויזיות LCD.

 

בשורה התחתונה: ניתן להתעלם ממפרט היחס הניגודי של היצרנים, מכיוון שהם אינם ניתנים להשוואה בין המותגים. במקום זאת, חפשו רמות שחורות עמוקות והילה מינימלית סביב אובייקטים בניגודיות גבוהה.

הסאונד לא פחות חשוב!

 

כיוון שהסאונד ברובן המוחלט של הטלוויזיות הוא מוגבל ולא ברמה מאוד גבוהה, סאונד בר או מקרן קול יכולים לשפר משמעותית את החוויה הקולנועית וניתן להתקין אותו תוך מספר דקות. מקרני קול מומלצים הם דקים מספיק כדי להתאים מתחת לטלוויזיה מבלי לחסום את החלק התחתון של התמונה. קיימות טלוויזיות ומקרני קול שתומכים גם בדולבי אטמוס – תקן שמע חדש יותר מבית דולבי הכולל צליל לחוויית האזנה מלאה יותר. 

 

שאלות ותשובות על טלוויזיות 75 אינץ' מומלצות

מהי החברה המומלצת ביותר שמייצרת טלוויזיית 75 אינץ?

יש מספר חברות מובילות שידועות באיכותן לאורך זמן. הראשונה היא סמסונג שהטלוויזיות שלה מחזיקות מעמד שנים וידועות כאיכותיות ביותר. גם הטלוויזיות של חברת LG נחשבות מעולות וכיוןם הטכנולוגיה של LG נחשבת למספר 1 בתחום הטלוויזיות ואפילו במחיר סביר. כמובן שהטלוויזיות של סוני גם הן איכותיות, אך הן היקרות יותר בקטגוריה, חברת TCL הסינית גם היא טובה ומציעה אופציות לא יקרות

מה ההבדל בין OLED ל QLED?

ההבדל העיקרי הוא בטכנולוגיית התאורה של המסך. QLED הוא די דומה למסכי LED רגילים רק עושה שימוש בטכנולוגיה של חלקיקים ננו-זעירים הנקראים נקודות קוונטיות כדי להפעיל את הבהירות והצבע של כל פיקסל במסך. בדגש על כמות אור וצבע להפקת אלמנטים שחורים על המסך.

 

OLED לעומת זאת היא טכנולוגיה מתקדמת שמייקרת מאוד את מכשיר הטלוויזיה כיוון שהיא מגיעה לתצוגת צבע שחור בצורה טובה מאוד, ללא צורך בתאורה אחורית. טלוויזיות OLED אינן צריכות תאורה אחורית מכיוון שכל פיקסל בהן מפיק אור משלו, ללא צורך בעמעום התאורה החיצונית.

האם עדיף לקנות טלוויזיה HD או 4K?

אחת מההחלטות החשובות ביותר שתצטרכו לקבל היא על איזו רזולוציה ללכת. האם כדאי להשקיע בטלוויזיית 4K מתקדמת או להסתפק בתקן HD מיושן יותר? כמובן שזה תלוי בהעדפות, בתקציב ובמטרות השימוש שלכם. למרות שאין הרבה תוכן ברזולוציית 4K, דגמים מתקדמים יותר יכולים לשדרג תוכן רגיל בתקן HD לאיכות 4K עוצרת נשימה. עם זאת, קחו בחשבון שבמסכים קטנים יש פחות משמעות לרזולוציה. אז אם גודל המסך קטן מ-65 אינץ, תוכלו להסתפק גם ברזולוציית Full HD.

מה אם אני רוצה לחבר את הטלוויזיה למערכת קולנוע ביתית?

אם אינכם מתכוונים לרכוש מערכת שמע מתקדמת, תבדקו לעומק את איכות ועוצמת הרמקולים המובנים במכשיר שאתם שוקלים לרכוש. סאונד חלש ובעייתי יכול לפגוע בחוויית הצפייה שלכם. אבל, אם אתם מתכוונים להשקיע בקולנוע ביתי ולחבר את הטלוויזיה למגברים ולרמקולים חיצוניים, אין שום טעם להשקיע בדגם טלוויזיה עם מערכת שמע עוצמתית ומשוכללת במיוחד.