מנשא לתינוק- סקירת 9 מנשאי תינוקות מומלצים ביותר 2024 | Finder

לא משנה כמה תנדנדו אותם בנדנדה או בעגלה, תינוקות פשוט אוהבים להיות על הידיים. אז מה לעשות כשרוצים להמשיך במטלות הבית, לצאת לקניות בסופר או סתם להשאר עם שתי ידיים פנויות? מנשא לתינוק הוא התשובה לכל אלו.

icon pos_1

ניתחנו

31 סקירות

ו-

3270 ביקורות

בתחום

תינוקות וילדים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מנשאים מומלצים 2024

מנשאי תינוקות הפכו בשנים האחרונות לטרנד של ממש, למרות שהשימוש בהם הוא ממש לא חדש. במשך מאות שנים, אימהות רבות השתמשו במנשאי בד שונים כדי לשמור ולהחזיק את התינוק קרוב אליהן. ויש לך סיבות טובות. אם אתם מתכוונים להסתובב עם התינוק בחודשים הראשונים לחייו – וגם הרבה אחרי- אין דרך טובה יותר להוריד את העומס מאשר לבחור מנשא טוב עבורכם. והם מעולים לא רק לטיולים בחוץ. מנשא טוב הוא מוצר שימושי מאוד גם בבית, במיוחד אם התינוק שלכם אוהב להיות על הידיים כל הזמן.

 

הורים רבים מודים שהם לא היו יכולים להסתדר בלי מנשא, גם בבית וגם מחוצה לו. ההחלטה להשתמש במנשא היא קלה ביותר, ההחלטה איזה מנשא לקנות , לעומת זאת, יכולה להיות מעייפת. וכמו כל מוצר אחר, גם כאן, כדאי מאוד לבדוק את המוצרים לפני הרכישה. חשוב שתחשבו מתי ולכמה זמן אתם רוצים להשתמש במנשא.

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

המומלץ ביותר

במקום השני

מומלץ לאבות

תגית רקע
הבחירה שלנו
מנשא בד עם הדפסים לבחירה מבית HUGS

פתאום המנשא הוא לא רק פרקטי אלא גם פריט לבוש אפנתי. HUGS מאפשרים לכם לקחת את עיצוב המנשא צעד אחד קדימה.

קנה עכשיו ב- HUGS
לוגו של הסקירה

המומלץ ביותר מכל הבחינות: Ergobaby 360

המנשא הזה מושלם מכל הבחינות, הוא קל, נוח לתפעול ונשיאה, ועוצב במיוחד כדי לשמור על התינוק שלכם קרוב ובטוח.

Ergobaby 360

4.5 15

ארגונומי, נוח להורה ולתינוק ויכול להתאים עד גיל מאוחר.

יתרונות

נוח במיוחד, 4 מצבי נשיאה, כיסוי ראש מובנה

חסרונות

יקר, אין תא אחסון

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

כשמדובר במנשא יומיומי איכותי, Ergobaby 360 שונה על כל הדרישות. ה- Ergobaby 360 מציע ארבע תנוחות נשיאה שונות והוא חזק מספיק כדי להחזיק את התינוק שלכם ממשקל 5.5 ק"ג ועד 15 ק"ג. אי אפשר לטעות עם המנשא הזה.

 

ה- Ergobaby 360 תוכנן עם חשיבה על התפתחות נכונה ותקינה של מפרק הירך של התינוק, תוך שמירה על התינוק במצב נוח וארגונומי המגנה על עמוד השדרה ועל הירכיים. בנוסף, המנשא נוח מאוד להתאמה אישית, כך שאם שני ההורים משתמשים בו, הוא דורש רק כמה משיכות ברצועה כדי להתאים אותו לגדלים שונים. בין אם תינוק או פעוט, עיצוב המנשא שומר על התפתחות תיקנה של מפרק הירך, ושומר על צורת ה "M" התקינה בה ירך הילד צריכה להיות בכל תנוחת נשיאה בה תבחרו. רצועות הכתפיים רחבות ומרופדות, ורצועת המותן רחבה ותומכת במיוחד ושומרת על יציבות הגב התחתון ומונעת כאבי גב.

 

חשוב לזכור שה -Ergobaby 360 מותאם לילדים במשקל 5.5 – 15 ק"ג. אך יש אפשרות לרכוש באופן נפרד את המתאם לניובורן. המתאם יכול להיות חם מידי לתינוק כשמזג האוויר מתחמם לכן חשוב לשים לב לביגוד התינוק בימים חמים. המנשא מגיע עם כיסוי מובנה לראש התינוק. הוא עמיד ורחיץ והוא יכול לשמש אתכם מיום הלידה (עם מתאם הניובורן) ועד גיל מאוחר יותר, אם אתם מתכוונים להחזיק את הילד במנשא גם כשכבר יהיה פעוט.

לוגו של הסקירה

המומלץ ביותר לאבות: Lillebaby Complete All Seasons

מנשא מבד משולב המאפשר וויסות בין מנשא מאוורר למנשא אטום יותר בהתאם למזג האוויר.

Lillebaby Complete All Seasons

4.5 15

נשיאת צד מהנוחות ביותר, מתאים לשימוש מגיל לידה ללא צורך במתאם.

יתרונות

6 תנוחות נשיאה שונות, בד רשת רך ונושם.

חסרונות

קצת מסובך ללבישה, קשה לניקוי, יקר

קנה עכשיו ב- premium baby
קנה עכשיו ב- Amazon

תמיכת המותן של ה- Lillebaby All Seasons היא מהטובות ביותר. הוא מגיע עם חגורה רחבה ומתכווננת המסייעת לחלוקת משקלו של התינוק באופן שווה. אתם יכולים להתאים את תמיכת הגב בהתאם להעדפה האישית שלכם ולצרכים שלכם (רצועות הגב יכולות להיות בצורת "H" או "X") המנשא מאפשר 6 תנוחות נשיאה שונות: נשיאה קדמית, ירך או גב; פני התינוק כלפי פנימה או החוצה, או בתנוחה עוברית. המנשא מגיע עם אפשרות לאוורור.

 

חלקו הקדמי של המנשא העשוי כותנה אטומה, נפתח ומתחתיו יש בד מאוורר המאפשר זרימת אוויר גבוהה יותר בימים החמים. ניתן להשתמש ב- Lillebaby ללא צורך בתוספת לניובורן החל מ- 3.1 ק"ג , ועד משקל מקסימלי של 20.4 ק"ג. חשוב לזכור שמושב המנשא רחב מאוד ושומר על התפתחות תקינה של מפרק האגן, כמו גם מפזר את משקל הילד באופן שווה ובכל הופך את הנשיאה לקלה יותר. הוא יתאים בעיקר להורים הגבוהים שבינינו. יכול מאוד להיות שלבעלי גב קצר יותר הוא לא יהיה נוח במיוחד.

לוגו של הסקירה

המומלץ ביותר לפעוטות: Tula Explore

אם אתם מתכוונים לשאת את התינוק עד גיל מאוחר, המנשא הזה בהחלט יכול לענות לכם על כל הדרישות.

Tula Explore

4.5 15

קל משקל, עשוי מ- 100% כותנה ומגיע עם כובע הגנה מפני השמש.

יתרונות

נוח להורים, ארגונומי ומגיע במגוון צבעים, כובע להגנה מפני השמש.

חסרונות

יקר מאוד, קשה לניקוי, דורש הרבה התאמות אם שני ההורים משתמשים בו.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Amazon

אתם רוצים להמשיך לשאת את התינוק במנשא גם כאשר יהפוך לפעוט פעלתן? ה-Tula Explore מאפשר לכם לעשות בדיוק את זה. יש לו רצועות כתף מרופדות, רצועת מותניים מתכווננת והתאמות מושב הילד לתנוחות נשיאה שונות. ניתן להשתמש במנשא Tula Explore ללא צורך במתאם ניובורן ממשקל  3 ק"ג ועד משקל מקסימלי של 20 ק"ג (גיל 6 בערך). אזור הישיבה המתכוונן נשאר ארגונומי בכל שלב ההתפתחותי של הילד.

 

המנשא מגיע עם כרית תמיכה מרופדת ומתכווננת לצוואר התינוק ובד נושם ודק מ-100% כותנה. בנוסף הוא מגיע עם כיס בחגורת המותניים וכובע להגנה מפני גשם ושמש, ולתמיכה בזמן שינה (ניתן להסרה). חשוב להדגיש כי החברה אינה ממליצה לשאת תינוק בנשיאה קדמית (כשפניו כלפי חוץ) לפני שיש לו שליטה מלאה על הראש ושרירי הצוואר ולפני שסנטרו יהיה גבוה מהפאנל כאשר הוא מסתכל החוצה. המשקל המומלץ לנשיא קדמית הוא 5.9-9.9 ק"ג. ולא מומלץ לשאת תינוקות במנח זה לפרקי זמן ארוכים. חשוב לשים לב לסימני ישנוניות וגירוי-יתר. כמו כן, אין לשאת תינוק ישן במנח זה.

מילה מהמומחה שלנו

לפני שאתם קונים מנשא - כדאי לדעת

כדאי להמתין עם רכישת המנשא לאחר הלידה ולהגיע יחד עם התינוק לחנות, כדי לבדוק מה המנשא שהכי נוח למבנה הגוף שלך (החזה משתנה אחרי הלידה ותופס נפח במנשא), וגם לבחון את ההיענות של התינוק שלכם לעניין. במידה ואתם מעוניינים להזמין מנשא מחו"ל, כדאי לבחון את הדגם שאתם רוצים לרכוש בארץ ולנסות אותו, כדי להמנע מבזבוז של כמה מאות שקלים למנשא שלא תשתמשו בו בסופו של דבר.

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

לוגו של הסקירה

מנשא הבד הנוח ביותר: מנשא לולאות של Milega

מנשא הלולאות של מילדה ילווה אתכם מיום הלידה , הוא נוח וקל ללבישה, קל ופשוט מאוד לניקוי וזול ביחס למנשא בד מאותה הקטגוריה.

מנשא לולאות של Milega

4.5 15

פשוט וקל לניקוי, נלבש כמו חולצה ונוח לנשיאה.

יתרונות

קל לתפעול, נוח מאוד, בד נמתח, קל לניקוי.

חסרונות

עלול להיות חם לתינוק בימי הקיץ החמים.

כחול ירוק
קנה עכשיו ב- KSP
ורוד אפור
קנה עכשיו ב- KSP

מנשאי בד כשמם כן הם. הם עשויים מבד בלבד בלי רצועות או אבזמים. מנשא הלולאות של מילגה הוא הנוח ביותר ללבישה מבין המנשאים שבדקו. הוא עשוי מ 95% כותנה ו 5% לייקרה, כך שהוא נמתח ויכול להיות מתאים לכל אחד. הוא מגיעה בצורת "X" ונלבש בצורה נוח מאוד, כמו חולצה. הוא מתאים לנשיאה כבר מגיל לידה ומושלם למי שרוצה לשאת את התינוק בצורה עוברית, אך חשוב לשים לב לצורה בה מונח התינוק בתוך המנשא בתנוחה זו- יש לוודא שיש לתינוק נתיב אוויר תקין וקל. 

 

המנשא מגיע עם רצועה נוספת לחיזוק ואבטחה נוספת של התינוק, בתוספת זו יש גם כיס קדמי. מנשא הלולאות של מילגה מעולה לימים קרים, הוא שומר על חום התינוק ושומר אותו קרוב מאוד לגוף ההורה אך הוא יכול להיות חם מידי לימי הקיץ החמים.

לוגו של הסקירה

מומלץ ביותר לניובורן: BabyBjorn Baby Carrier Mini

ה-BabyBjorn Carrier Mini מותאם באופן מושלם לתינוקות בני יומם, ולכן הוא המומלץ ביותר לשימוש בחודשים הראשונים של הרך הקטן.

BabyBjorn Baby Carrier Mini

4.5 15

קל, קומפקטי ומתאים מגיל לידה

יתרונות

3 סוגי בדים לבחירה, קל ונוח לנשיאה.

חסרונות

מתאים רק עד גיל שנה, ללא חגורת מותן.

קנה עכשיו ב- Amazon

ה- BabyBjorn מושלם להורים שרוצים דרך מהירה ובטוחה לשאת את הקטנים שלהם במהלך החודשים הראשונים (כל מה שנדרש זה רק כמה אבזמים בהשוואה למנשאים מורכבים יותר). קל ופשוט להכניס ולהוציא תינוקות – אפילו כשהם נרדמים במנשא תוך כדי תנועה. ובנוסף, הוא קל מאוד ונוח להכניס אותו לתיק ההחתלה או בסל הנשיאה שבעגלה. הוא מגיע ב-3 סוגי בדים רכים ונעימים – ג'רסי, בד רשת מש D3 וכותנה. חשוב לזכור כי המנשא מתאים לשימוש מגיל לידה (כ-3.2 ק"ג) ועד 11 ק"ג (בערך גיל שנה), כך שאם אתם מתכננים להמשיך לשאת את התינוק במנשא עד גיל מאוחר, תשקלו לרכוש מנשא אחר מהרשימה. המנשא מגיע ללא חגורת מותן.  ניתן לנשיאה מקדימה בלבד. 

לוגו של הסקירה

הזול ביותר: Infantino Flip 4-in-1

במחיר נוח לכל כיס ה- Infantino Flip 4-in-1 מאפשר לכל הורה לשאת את הילד מגיל ינקות ועד גיל מאוחר יותר.

Infantino Flip 4-in-1

4.5 15

נוח לניקוי, זול ועם ארבעה מצבי נשיאה שונים.

יתרונות

סינר נשלף לניקוי קל, מחיר זול במיוחד, ארבעה מצבי נשיאה, קל לניקוי

חסרונות

נוח רק לנשיאות קצרות, הבד מעט מרעיש, משקל מקסימלי נמוך

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Amazon
Cuddle Up ארגונומי
קנה עכשיו ב- Last Price

אתם לא צריכים להוציא הרבה כסף כדי שיהיה לכם מנשא בסיסי וטוב. ה- Infantino Flip 4-in-1 מגיע עם מספר נקודות בהן ניתן לכוונן את הרצועות והאבזמים כדי להתאים אותו אישית, הן להורים והן לילד. ניתן לכוונן את המושב בהתאם לגודל הילד ולגילו.

 

ה- Infantino Flip 4-in-1 הוא מנשא קל ונושם גם לכם וגם לתינוק שלכם, כך שאין מצב שתתחממו יתר על המידה. חשוב לזכור שאם אתם רוצים להשתמש במנשא הזה גם בנשיאה על הגב, קחו במחשבון שתצטרכו בזה עזרה ממישהו. בנוסף, יתכן שתצטרכו תוסף, או בוסטר מאולתר כלשהו להגבהה נוספת (מגבת או שמיכה קטנה מגולגלת) כדי שתוכלו להשתמש בו לנשיאת ניובורן.

 

אך יחד עם זאת, הוא הגיעה לרשימה כי הוא עונה על הצרכים הבסיסיים של הורים שרוצים מנשא תינוקות נוח אך לא רוצים לרוקן את הכיסים. ה- Infantino Flip 4-in-1 מתאים יותר לתינוקות גדולים (מגיל חצי שנה בערך) ופעוטות. הוא  מאפשר לכם לשאת את הילד שלכם מקדימה בתנוחת בטן לבטן או גב לבטן כמו גם מאפשר נשיאה על הגב. הוא מגיעה עם סינר שניתן להסרה, כדי להגן על המנשא מפני פליטות או רוק וכדי שתוכלו בקלות יתרה לנקות אותו מבלי להצטרך להכניס את כל המנשא למכונת הכביסה.

 

החיסרון הגדול שלו, הוא שהוא לא נוח כמו המנשאים האחרים היקרים יותר שנמצאים ברשימה אם אתם מחפשים מנשא לפרקי זמן קצרים הוא בהחלט יכול להתאים, אך אם אתם מחפשים מנשא להליכות מרובות וארוכות כדאי שתעיפו מבט בשאר הרשימה.

לוגו של הסקירה

מנשא הטיולים המומלץ ביותר: Deuter Kid Comfort Active

ה- Deuter Kid Comfort Active מתאים למשפחות שאהבות הרפתקאות, טבע והליכות מרובות בשבילי טיולים.

Deuter Kid Comfort Active

4.5 15

מאוורר לתינוק ולהורה, מתאים החל מהשלב בו הילד יושב יציב.

יתרונות

מאוורר היטב, קל ביחס למנשאי טיולים מאותה הקטגוריה.

חסרונות

לא תמיד יהיה נוח-תלוי באופי הטיול, לא כולל מגן שמש ( ניתן לרכוש בנפרד)

קנה עכשיו ב- פקל חגור
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- למטייל שופ

מדובר במנשא טיולים עם מושב. ה- Deuter Kid Comfort Active (בעבר היה תחת השם- Comfort Air) זכה לשדרוג מהדגם הקודם שלו. העיצוב הקל והמינימליסטי לא השתנה באופן משמעותי, ועדיין יש דגש חזק על אוורור עם שימוש נרחב ברשת סביב אזור הגב ופינת הישיבה של התינוק. דויטר לא התקמצנו בתכונות הטובות של המנשא הזה: ל- Comfort Active יש כניסה צדדית , מערכת רתמות מעוצבת בעלת חמש נקודות, עיגון ומתלה מתכוונן בקלות עם אפשרות לנשיאת משקל מקסימלית של עד 22 ק"ג. הוא מנשא הטיולים הראשון שמציעה דגם לנשים ("SL") – כלומר במידות קטנות יותר – שמתאים גם לנמוכים שבינינו, הכולל רצועות כתפיים צרות יותר וחגורת ירך מעוצבת בצורה ארגונומית.

 

ה- Comfort Active הוא בחירה נהדרת למי ממכם שאוהב לטייל באזורים חמים. בהתחשב בעיצוב המאוורר שלו, וברצון של דויטר לאפשר אוורר ונוחות מקסימלית, הופתענו שהוא מגיע ללא מגן שמש, אך כמובן שניתן לרכוש אחד כזה בנפרד (בתוספת של כ- 170 ש"ח ) יש לקחת בחשבון שמשקל התינוק המומלץ לנשיאה הוא עד 18 ק"ג.

 

חשוב לזכור שלמרות שזהו מנשא טיולים, הוא לא תמיד יתאים לכל סוג טיול. לעיתים, מנשא ילקוט איכותי יכול להיות נוח יותר ומתאים יותר. חשבו טוב על סגנון הטיול שלכם והחליטו איזה מנשא יהיה לכם נכון

לוגו של הסקירה

בעיצוב אישי וייחודי: מנשא בד עם הדפסים לבחירה מבית HUGS

פתאום המנשא הוא לא רק פרקטי אלא גם פריט לבוש אפנתי. HUGS מאפשרים לכם לקחת את עיצוב המנשא צעד אחד קדימה.

מנשא בד עם הדפסים לבחירה מבית HUGS

4.5 15

מנשא מותאם אישית

יתרונות

מגוון גדול מאוד של צבעים, דוגמאות והדפסים, אפשרות להוספת כיתוב אישי, מחיר נוח, בד איכותי, קל ופשוט לניקוי.

חסרונות

צריך ללמוד לקשור אותו טוב ובטוח.

קנה עכשיו ב- HUGS

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מנשא בד על פני מנשאי ילקוט, הוא שבמנשאי בד אין שום חלק פלסטיק. מדובר ברצועת בד ארוכה במיוחד, שכשתלמדו לקשור אותה נכון, תגלו שכמה שהיא פשוטה ככה היא נוחה.

 

מנשא בד מעניק לתינוק שלכם הרגשה בטוחה ועוטף אותו כבר מגיל לידה והוא מספק תמיכה לצוואר ולראש. המנשא עשוי מבד כותנה רך ומלטף והוא מתאים לכל מבנה גוף או משקל. חשוב מאוד לדעת לקשור אותו בצורה בטוחה ונכונה, אבל מרגע שלומדים לעשות את זה, זה כבר הופך להיות ממש פשוט. ככה התינוק שלכם הכי קרוב אליכם שיש, הוא יכול להריח אתכם לחוש את העור ולהירגע רק למשמע דפיקות הלב שלכם. *ניתן לראות באתר החברה סרטון הסברה ללבישה נכונה ובטוחה של מנשא.

HUGS הבינו שמנשאי הבד יכולים להיות מעט "משעממים" מבחינה עיצובית ולקחו את המחשבה הזו צעד אחד קדימה. הם הוסיפו הדפסים שונים למנשאי הבד ובכך הפכו אותם לאקססורי של ממש.

השינוי המרענן הזה נותן לכם הזדמנות לבחור עיצוב אופנתי ומדליק, במגוון גדול של צבים והדפסים. אבל הם לא עצרו רק בהדפסים, תוכלו להוסיף גם כיתוב אישי שלכם: שם הילד, משפט אהוב או כל כיתוב שרק תרצו.

סיכום

איך לבחור מנשא לתינוק?

כמו בהרבה מוצרים אחרים, גם כאן המבחר הוא גדול, וקיימים סוגים שונים של מנשאי תינוקות. חשוב מאוד לבחור מנשא שיתאים לכם, לתינוק שלכם, ולסגנון החיים שלכם. עם השנים החלו להופיע יועצות מנשאים, כן, כן, כאלו שיגיעו אליכם הביתה עם סוגי מנשאים שונים, כך שתוכלו למדוד, לנסות ולהרגיש את המנשא שתרצו לרכוש. אם אתם לא בטוחים מה יהיה לכם נוח, שווה להתייעץ עם יועצת כזו.

 

הרבה הורים מוצאים במנשא מוצר חובה, במיוחד במהלך השנה הראשונה שבה יש לתינוק צורך להיות הרבה על הידיים ובקרבה מתמדת להורה. מנשא טוב יהיה פתרון יעיל ונוח לנשיאה, ישמור על התפתחות פיזית תקינה של התינוק וישמור על גבו של ההורה. משנאים שונים מתאימים לגילים שונים, חלקם יכולים להתאים מגיל לידה וחלקם מתאימים לגיל גדול יותר ולצורך ספציפי כמו מנשא ייחודי לטיול בהרים.

 

לפני שתקראו ליועצת מנשאים או תרוצו לרכוש את המנשא היקר ביותר, שלא בהכרח יהיה הטוב ביותר עבורכם, כדאי שתכירו את סוגי המנשאים הקיימים וכמה מהדברים החשובים ביותר שצריך לדעת על מנשאים כדי לבחור את המנשא הטוב ביותר עבורכם, כזה שיענה לכם על כל הצרכים שלכם.

 

מנשאי תינוקות מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

 

מנשאי בד (מנשאי עיטוף): מנשאי בד הם בעצם (לרוב) רצועת בד ארוכה שעוטפת ונקשרת סביב הגוף ואליה אתם מכניסים את התינוק. כך הוא נשאר קרוב וצמוד אליכם כל הזמן והוא עטוף לגמרי. המנשאים האלו מושלמים לשימוש בבית בזמן שאתם צריכים לעשות דברים אחרים או לדאוג למטלות הבית. הם יכולים להתאים מגיל לידה, אך צריך לדעת לעטוף איתם נכון את התינוק מבלי לייצר סכנות חנק. במקרה ותבחרו מנשא כזה, חשוב לקרוא למישהי שתדריך אתכם איך להניח את התינוק בצורת ערסול בצורה הבטוחה ביותר. כיום ישנם מנשאי בד שנקראים 'מנשא חולצה', הם מגיעים בצורת X ולא צריך להסתבך עם הקשירות של מנשאי העיטוף המסורתיים. למנשאי הבד יש יתרונות רבים גם לתינוק וגם להורה. הם קלים, אין בהם אבזמים או חלקי פלסטיק שונים ולכן הם בטוחים לשימוש מגיל קטן, הם נוחים מאוד במיוחד לאימהות מניקות וזאת רק רשימת יתרונות חלקית.

 

מנשאי ילקוט: מנשאי ילקוט הם הפופולריים ביותר בקרב הורים. מנשאים אלו הם בעלי צורה מוגדרת ובלעי רצועות סגירה ותמיכה רבות. צורת המנשא מאפשרת לחלק את משקלו של התינוק באופן שווה על הירכיים שלכם תוך שהוא מציע לתינוק תמיכה מרובה, ויוצר נוחות מרבית לכם ולתינוק שלכם. מנשאי ילקוט רבים מאפשרים תנוחות נשיאה שונות כך שאתם תוכלו להשתמש בהם גם כאשר התינוק שלכם יהפוך לפעוט פעלתן. מנשאי ילקוט מגיעים בעיצובים שונים ולכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. אם אתם רוצים מנשא ילקוט שילווה אתכם מגיל לידה, חשוב מאוד לשים לב לבחירה נכונה של המנשא. לא כל מנשאי הילקוט מתאימים מגיל לידה. חשוב לשים לב לצורת המנח של התינוק ולוודא שאכן מותר לשאת על המנשא תינוק מגיל לידה מבלי לפגוע בהתפתחות הפיזיולוגית של עצמות האגן. בנוסף, חשוב לציין, שלמרות שמנשאי ילקוט רבים מתגאים בכך שניתן לשאת את התינוק על הגב מגיל קטן במנשא שלהם, הדבר לא מומלץ אלא רק לאחר שהתינוק מחזיק לגמרי את הראש שלו לגמרי לבד ושולט בו שליטה מלאה. כשתינוק על הגב, אתם לא יכולים לראות מה קורה איתו ולכן, חשוב שהוא יוכל לשלוט בנתיבי האוויר שלו.

 

מנשאי טיולים: מנשא טיולים מתאים למשפחות שיוצאות לטייל הרבה בטבע. מנשאי טיולים לרוב יהיו קשיחים יותר ממנשאים אחרים, כבדים הרבה יותר, בסגנון תרמיל, מציעים ריפוד ואזור ישיבה נוח, כדי שהתינוק יישאר במקום במהלך הטיול הרגלי. צורת המנשא מזכירה מאוד תיק טיולים (מוצ'ילה). הם אמנם מציעים מבנה יציב יותר והם מצוידים ביותר רצועות בטיחות משני הסוגים השניים,  אבל חשוב לזכור שהם מתאים רק מגיל ישיבה, כאשר התינוק יציב ויושב בכוחות עצמו. להבדיל ממנשאי נשיאה אחרים בהם ההורה לובש את המנשא על עצמו ורק לאחר מכן מניח בו את התינוק, במנשא טיולים קודם כל מאבטחים את התינוק למנשא ורק לאחר מכן מרימים את המנשא והתינוק, כיחידה אחת, על הגב.

 

עכשיו, שאתם מכירים את סוגי המנשאים השונים, ואולי כבר החלטתם איזה סוג מנשא הכי מתאים לכם ולצרכים שלכם כמשפחה, אתם צריכים להכיר את התכונות של המנשאים כדי שתוכלו לדעת מה לבדוק בדיוק לפני שתבחרו את הדגם הספציפי. תזכרו שמנשא טוב ואיכותי יוכל ללוות אתכם שנים רבות, בין אם בנשיאה ל ילד אחד, או אפילו להעביר אותו בין האחים.

 

אז על מה צריך להסתכל ואיך מחליטים באיזה מנשא להשתמש? אין מנשא אחד שמתאים ומושלם לכל ההורים, לכל אחד מאיתנו יש צרכים שונים, העדפות שונות ומידות שונות. הרבה פעמים מתחילים להשתמש במנשא אחד ועוברים עם הזמן למנשא אחר כדי להתאים אותו באופן מושלם צרכים שמשתנים ככל שהתינוק גדל. כדי לעזור לכם להגיע להחלטה לגבי המנשא הנכון, הכנו עבורכם רשימה של מאפיינים שחשוב לבדוק לפני הקנייה. עקבו אחרי הרשימה, רשמו לעצמכם הערות וכשתסיימו תוכלו לדעת בדיוק מה אתם מחפשים.

 

אופן השימוש: ראשית, חשבו כיצד אתם מתכוונים  להשתמש במנשא – האם תשתמשו בו בעיקר בבית, במקום בעגלה כשאתם מחוץ לבית, או אולי בכלל בשתי הדרכים? האם יש לכם כבר עגלה ואתם מחפשים תוספת, או שהמנשא יהיה בשבילכם דרך הנשיאה היחידה של התינוק? האם אתם רוצים שיתאים מגיל לידה או שיש לכם פעוט בבית ואתם מחפשים דרך נוחה לשאת אותו. הגדרת המטרה של המנשא תעזור לכם לבחור איזה דגם הכי מתאים לכם.

 

תקציב: למנשאים יש מנעד רחב מאוד של מחירים, תלוי בסוג שלהם. מנשאי בד (עיטוף) לרוב יהיו זולים יותר ויתחיל באזור 150 שקלים, לעומת מנשאי הטיולים שיכולים להגיע גם ל- 1500 שקלים. המחיר של מנשאי ילקוט נע בין 450 שלקים ל-900 שקלים. חשוב להדגיש שמחיר המנשא לא בהכרח משקף את טיב המנשא.

 

חלל נקי ונוח לתינוק: דאגו שאין שאריות בדים או רצועות שעלולות לחסום את דרכי הנשימה שלו, כמו גם אבזמים או חלקי פלסטיק אחרים שעלולים לצבוט או להכאיב לו.

 

נשיאה בטוחה: בדקו כי קיימת תמיכה רבה ככל הניתן. בדקו שהתינוק עטוף ומאובטח קרוב אליכם ככל הניתן, כאילו אתם מחזיקים אותו בידיים. עד שיש לתינוק יכולת להחזיק את הראש לשו לבד, בדקו שהמנשא יכול להחזיק לו את הראש, אך באותה נשימה בדקו שהוא יכול לנשום במנשא ללא הפרעה. במנשא האידאלי, הקצה העליון שלו צריך לשבת בצורה בטוחה ותומכת בעורף של התינוק. אם בחרתם במנשא ילקוט או משנא טיולים, חפשו רצועות יציבות, מרופדות ותומכות, ואבזמים שנסגרים בצורה בטיחותית וחזקה. בדקו שאבזמים אלו לא יכולים לפגוע בתינוק בשום צורה שהיא.

 

מושב רחב ותומך לתינוק: אחד המאפיינים החשובים ביותר בבחירת מנשא לתינוק. וודאו כי מפתח הרגליים רחב מספיק, וכי רגלי התינוק אינן שמוטות כלפי מטה כדי לאפשר התפתחות תקינה של מפרק הירך. מנח הרגליים חשוב במיוחד כדי למנוע בעיות עתידיות במפרק הירך של התינוק (hip dysplasia).

 

רצועת מותניים נוחה: רצועת מותניים רחבה תוריד את הלחץ מהגב ותחלק את משקל התינוק באופן שווה סביב המותניים. ככל שהרצועה תהיה מהודקת למותניים ותתמוך בהם טוב יותר, כך התינוק יהיה בטוח יותר ויוכל להיות מהודק יותר במנשא ולכם יהיה קל ונוח יותר לשאת אותו, גם אם מדובר בנשיאה לזמנים ארוכים.

 

בד רחיץ: זה כלל זהב! כל דבר שקרוב לתינוק צריך להיות ידידותי למכונת הכביסה. בנוסף, שימו לב לסוג הבד וקחו בחשבון שסביר מאוד להניח שהתינוק יכניס אותו לפה. וודאו שהבדים לא מכילים חומרים רעילים שעלולים להוות סכנה עבור התינוק, בין אם בנשימה ובין אם כאשר הם יתחילו להכניס חלקים מהמנשא לפה.

שאלות ותשובות על מנשאים מומלצים 2024

מה עדיף, מנשא או עגלה?

אין פה עניין של עדיפות באחד על פני השני. שימוש במנשא לא סותר את אפשרות השימוש גם בעגלה, להיפך, הרבה הורים עושים שימוש בשניהם. אמנם הרושם הראשוני הוא ששני המוצרים עושים בסופו של דבר את אותה הפעולה - נשיאת התינוק – אבל יש הבדלים באופן השימוש.

 

מנשא יאפשר לכם להיות ניידים בצורה נוחה, לא תופס הרבה מקום וישיר לכם שתי ידיים פנויות לקניות. ולמרות שעגלה לא מאפשרת את כל אלו, בעגלה אתם לא סוחבים את משקל הילד עליכם פיזית. הורים רבים לפעמים מוותרים לגמרי על השימוש בעגלה, או מעדיפים לחכות עם רכישת עגלה לשלב מאוחר יותר, סביב גיל 3-4 חודשים. תינוקות, במיוחד בחודשים הראשונים שלהם, זקוקים לקרבה ומגע כמעט בכל רגע נתון, המנשא מאפשר לכם לעשות בדיוק את זה מבלי לתפוס את הידיים.

כמה זמן מומלץ לשאת תינוק במנשא?

אין זמן מקסימלי לתינוק במנשא. כל עוד נוח לו ולכם, והוא לא מזיע או נמצא בתנוחה שעלולה לסכן אותו, אין בעיה גם להיות איתו יום שלם במנשא. זמני הנשיאה כנראה ישתנו ככל שהתינוק שלכם יגדל ויתפתח, לא בגלל שאסור לשאת במנשא אלא בגלל שזה הופך להיות כבד יותר להורה, וגם התינוק ירצה לזוז, ללכת ולרוץ. באופן כללי, כדאי להוריד את התינוק מהמנשא אחרי שעתיים רצופות בו, כדי למתוח מעט רגליים.

האם אפשר לשאת את התינוק עם הפנים כלפי חוץ?

זה אפשרי אבל מאוד לא מומלץ, לא לתינוק ולא להורה. מבחינת ההורה - נשיאה כזו יוצרת עומס כבד מאוד ומיותר על הגב. מבחינת התינוק – נשיאה עם הפנים בחוץ אמנם תענה על יצר הסקרנות הטבעי של התינוק אך היא עלולה לעשות לא מעט נזקים. לפני הכל היא גורם לגירוי יתר. מעבר לכך, נשאית התינוק כשגבו פונה אליכם היא תנוחה לא פיזיולוגית שעלולה לפגוע בהתפתחות התקינה של עמוד השדרה ולא מספק תמיכה נכונה למפרק הירך.  

מאיזה גיל ועד איזה גיל אפשרת לשאת תינוק במנשא?

בעיקרון אפשר להשתמש במנשא כבר מגיל לידה. עם זאת, חשוב מאוד לבחור את המנשא הנכון. בין אם במנשא לפעוט שמגיע עם מתאם לניובורן או במנשא שמראש מיועד מגיל לידה. בשום פנים ואופן אסור לשים תינוק שרק נולד במנשא שלא מיועד לכך. בעוד שחלק מההורים רוצים לשאת את התינוק במנשא רק בחודשים הראשונים, אחרים לעומת זאת, יעדיפו להישאר עם המנשא ככל שרק ניתן. במקרה כזה כדאי לבדוק טוב את המשקל המקסימלי שהמנשא יכול לשאת. ייתכן שתצטרכו להחליף מנשא בשלב מסוים.