הליכון לתינוק מומלץ – הטובים ביותר לשנת 2024

הקטן שלכם מתחיל לעמוד וזה זמן מצוין לקנות לו הליכון לתמיכה ועידוד ההליכה.

icon pos_1

ניתחנו

4 סקירות

ו-

62 ביקורות

בתחום

מוצרי תינוקות

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על הליכון לתינוק מומלץ

אחת מאבני הדרך ההתפתחויות של התינוק היא ההכנות לקראת הצעד הראשון. הרגעים הראשונים האלו מביאים איתם התרגשות רבה וציפייה לעתיד. כשהתינוק שלכם מתחיל לגשש את דרכו בין הרהיטים בבית בניסיון לעמוד על שתי רגליים, זה בדיוק הרגע לחפש עבורו הליכון שיעזור לו במעבר מישיבה לעמידה, יעזור לו ליציבות ויתמוך בו בהמשך גם במעבר מעמידה להליכה.

 

הליכון לתינוק הוא בעצם מתקן נייד שיכול לעזוק לתינוק שלכם לעשות את הצעדים הראשונים שלו בבטחה. ההליכון מעבר לאמצעי תומך, הוא גם משחק עבור התינוק ובנוי בצורה כזו שהוא מעודד אותו להשתמש בו.

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

תגית רקע
הבחירה שלנו להליכון מומלץ
הליכון זברה Fisher Price

הליכון מוזיקלי וצבעוני מבית Fisher Price שיעזור לעורר את כל החושים של התינוק שלכם.

קנה עכשיו ב- KSP

קיים מגוון לא קטן של הליכונים בשוק שיכולים להתאים למגוון רחב של תקציבים ועיצובים, אבל לפני שרצים לרכוש הליכון, חשוב לדעת מה ההבדלים ביניהם. אפשר לחלק את ההליכונים לתינוקות לשני סוגים עיקריים: הליכון ישיבה – בו הילד נמצא במושב ממנו יוצאות הרגליים, והילד לא יכול לצאת ממנו ללא עזרת מבוגר. הליכון מסוג זה לרוב מגיע עם אפשרות לשינוי הגובה, כך שרגלי הילד יגעו ברצפה והוא יוכל לדחוף את עצמו להליכה.

 

שימו לב! אם החלטתם לרכוש הליכון ישיבה, חשוב מאוד לא להשאיר את הילד לבד כשהוא בתוכו. ארגון "בטרם" מזהיר כי התנועה בהליכון כזה היא מהירה וחשוב שתהיה לכם יכולת תגובה מהירה במקרה שהילד מגיע למקום מסוכן (מדרגות, פינת שולחן וכו') ובמקרה של נפילה הילד "כלוא" בהליכון ואין לו יכולת להגיב ללא עזרה.

 

הסוג השני של ההליכונים הוא הליכון דחיפה – העיקרון שלו מאוד דומה לעגלה, אבל הוא יציב ממנה בהרבה. הליכון דחיפה מתאים לשלב קצת מאוחר יותר כשהילד כבר מצליח לעמוד ולייצב את עצמו, אך לא בהכרח ללכת. בהליכון מסוג זה, הילד דוחף את ההליכון באופן עצמאי והמהירות תלויה ביכולות השליטה של הילד. גם במקרה הזה, חשוב מאוד להיות נוכחים ליד הילד ולהשגיח מפני נפילות.

 

רוב הדגמים של הליכון לתינוק מגיעים משולבים במגוון פעילויות שכוללות בין היתר שילובים של אורות, צבעים וצלילים וכך הם מעודדים את התינוק להשתמש בהם ומשלבים בצורה מאוזנת בין למידה והנאה.

 

כמו הרבה מוצרים לתינוק, גם כשרוכשים הליכון לתינוק חשוב לעשות מחקר מקדים. השוק מוצף במוצרים דומים אך שונים ולכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו. אנחנו פה כדי לעזור לכם למצוא את ההליכון הטוב ביותר והנכון ביותר עבורכם ועבור התינוק שלכם. הכנו עבורכם רשימה קצרה של ההליכונים לתינוקות המומלצים ביותר במגוון רחב של תקציבים. הישארו איתנו.

לוגו של הסקירה

חייכני ומושך: הליכון זברה Fisher Price

הליכון מוזיקלי וצבעוני מבית Fisher Price שיעזור לעורר את כל החושים של התינוק שלכם.

הליכון זברה Fisher Price

4.5 15

ללמוד מילים ראשונות באנגלית תוך כדי משחק

יתרונות

מחיר משתלם

יציב ויחד עם זאת במשקל קל

צבעוני ומעורר את כל החושים

ידית קלה ונוחה לאחיזה

מלמד אנגלית ומספרים

חסרונות

מצריך סוללות AA – רכישה בנפרד

קנה עכשיו ב- KSP

הליכון דחיפה מדגם 'זברה' מראה בדיוק את מה שפישר-פרייס עושה ממש טוב: צעצועי מפלסטיק בצבעים בהירים ומהנים ובאיכות גבוהה מאוד שמחזיקים מעמד. ההליכון הזה נועד כדי לגדול עם התינוק שלך מהישיבה ועד הצעדים הראשונים, והוא משמש לא רק כהליכון דחיפה, אלא ממש כמו יחידת בידור שלמה עבור התינוק שלך.

 

ההפעלה הראשונה של ההליכון פשוטה וקלה וכוללת הכנסה של שתי סוללות AA, אותן תצטרכו לרכוש בנפרד. וזהו, אתם יכולים להפעיל את האורות המנצנצים והמוזיקה הנעימה והתינוק שלכם יכול להתחיל לשחק.

 

החיוך הידידותי של הזברה, הכפתורים המהבהבים והמוסיקה הקליטה יכבשו ברגע את ליבו של התינוק שלכם, וההליכון בקלות יכול להפוך למשחק המועדף עליו, וזאת בדיוק המטרה של ההליכון. כך הוא יעודד את התינוק שלכם לדחוף אותו, ללכת איתו ולהסתובב איתו ברחבי הבית. ההליכון יעודד אותו לחזור אחרי הקולות, המילים והמספרים וכך יתרום לו ללימוד המילים הראשונות – באנגלית.

 

הגלגלים הרחבים שלו הופכים אותו ליציב במיוחד למרות שהוא קל משקל. ואם הילד שלכם כבר גדל, ויודע ללכת בכוחות עצמו, אל תדאגו, הוא ישמח לשחק בהליכון הזה גם בישיבה. כך שלא תפטרו ממנו מהר כל כך.

לוגו של הסקירה

עץ איכותי בעיצוב מודרני: הליכון דחיפה תנינים Melissa&Doug

הליכון דחיפה מעץ באיכות גבוהה מאוד מעוצב בהשראת החינוך המונטסורי. יציב, עמיד ומושלם להורים שמעדיפים גירויים עדינים ללא אורות מהבהבים, צבעים בוהקים ומוזיקה רועשת.

הליכון דחיפה תנינים Melissa&Doug

4.5 15

עיצוב ייחודי בהשראת החינוך המונטסורי

יתרונות

בנוי מעץ איכותי ועמיד

טבעות גומי על הגלגלים להאטת מהירות הדחיפה

יציב במיוחד

עיצוב עדין

צבעים מרגיעים

מתאים לכל סוגי המשטחים

חסרונות

יקר

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP

Melissa & Doug הוא מותג ידוע שמייצר מוצרים איכותיים וחינוכיים לילדים. הליכון דחיפה תנינים מושלם לפעוטות שרק מתחילים ללמוד ללכת. יש לו תנינים קטנים וחמודים שמשמיעים צליל נקישה בזמן שהוא נע קדימה. העיצוב והצבעים ימשכו את הקטנים שלכם וצליל הנקישה יעורר התעניינות ורצון להמשיך ולדחוף את ההליכון. בנוסף, יש לו שלושה חרוזי עץ בדמויות פרפרים שמסתובבים, ליצירת גירוי ומשחק נוסף.

 

אם אתם מכירים את שיטת החינוך המונטסורית וזו השיטה שאתם דוגלים בה בבית, כנראה שההליכון הזה הוא האחד בשבילכם. הרבה הורים אוהבים אותו דווקא בגלל שהוא לא מלווה באורות מהבהבים ונוצצים, ודווקא בגלל שהוא עשוי מעץ ולא מפלסטיק. הצבעים הבהירים שלו נעימים לעין ולא גורמים לגירוי יתר אצל התינוק. היתרון בהליכון תנינים של Melissa & Doug הוא בעובדה שעל מנת להפעיל את רעשי ההליכון, התינוק חייב להזיז אותו, וכך בעצם מעודד אותו לדחוף וללכת עוד ועוד.

 

ההליכון עוצב בצורה בטוחה ביותר כדי לשמור על יציבות מקסימלית של הילד בזמן שהוא דוחף אותו, גלגלי העץ עטופים בטבעות גומי כדי למנוע החלקה ולהאט ככל הניתן את מהירות ההליכון בזמן דחיפה. למרות המחיר היקר שלו ביחס להליכונים אחרים, ההליכון הזה מומלץ מאוד, אחרי הכל העץ האיכותי, ואיכות הבנייה הגבוהה שווים את המחיר.

לוגו של הסקירה

מדבר עברית: הליכון לתינוק צעד ראשון בעברית מבית VTECH

גם לעזור לתינוק ללכת וגם ללמד אותו מילים ראשונות, בעברית! ההליכון הזה הוא רב תכליתי והוא ישמש אתכם גם אחרי שהתינוק כבר הולך לגמרי לבד.

הליכון לתינוק צעד ראשון בעברית מבית VTECH

4.5 15

לתינוקות שעושים את הצעדים הראשונים

יתרונות

מרתק ומושך את התינוק לשימוש

רב שימושי – מתאים למשחק גם אחרי שהילד יודע לכת לבד

מלמד מילים ראשונות בעברית

מגרה את חושי השמיעה

הראיה והמישוש

מגיע במגוון צבעים

חסרונות

דורש 3 סוללות AAA- ברכישה נפרדת

צהוב
קנה עכשיו ב- Walla Shops
כחול
קנה עכשיו ב- Walla Shops
ורוד
קנה עכשיו ב- Walla Shops

ההליכון הזה הוא אחד מההליכונים הטובים והנמכרים ביותר בשוק, ויש לכך לא מעט סיבות. העיצוב הצבעוני, האורות והצלילים שובים את לב הקטנטנים בקלות יתרה. אבל כמובן שזו לא הסיבה היחידה. היכולת שלו למשוך את תשומת לב הקטנים וללמד אותם על הדרך, מילים, צלילים, אותיות ומספרים וכל זה בעברית, הופכת את ההליכון הזה לנחשק ביותר עבור הורים וילדים כאחד.

 

הליכון צעד ראשון מתאים לכל כך הרבה שלבי התפתחות והופך אותו, למרות המחיר, להליכון משתלם במיוחד כי הוא יישאר עם הילד שלכם לאורך זמן, גם אם כבר מזמן הוא למד ללכת.

 

הוא מושלם עבור תינוקות שעדיין לומדים לשבת או עדיין מבלים זמן על הבטן כי הפאנל הקדמי שלו מתנתק וניתן לשימוש בנפרד מההליכון. בהמשך הוא יעזור לילידכם ללכת ויתמוך בו בצורה בטוחה תוך כדי משחק, ולאחר מכן הוא יוכל להמשיך ללמוד עוד ועוד מילים.

לוגו של הסקירה

הליכון ישיבה: הליכון קרקס לתינוק Chicco Circus

אם אחרי ההתלבטויות החלטתם שאתם רוצים הליכון ישיבה, הליכון קרקס של Chicco הוא בהחלט בחירה בטוחה.

הליכון קרקס לתינוק Chicco Circus

4.5 15

לתינוקות שעדיין לא הולכים לבד

יתרונות

מעודד משחק עצמי

תומך בתנועה בטוחה של התינוק

מגיע עם 8 מעצורי בטיחות

מתקפל בקלות לאחסון נוח

שלושה מצבי גובה שונים

חסרונות

יקר

מתאים לתקופה מוגבלת – עד שהתינוק הולך לגמרי באופן עצמאי

קנה עכשיו ב- KSP

אם אתם רוצים לאפשר לתינוק שלכם לנוע באופן עצמאי במרחב גם לפני שהוא למד לגמרי ללכת, ההליכון הזה של חברת Chicco יאפשר לכם בדיוק את זה. הליכון קרקס מספק זמן משחק מצוין ומרתק עבור התינוק שלכם, הוא מאפשר לו לחקור את הסביבה ועדיין להישאר בטוח וקרוב אליכם.

 

הליכון ישיבה, מתאים לתינוקות שלמדו לשבת לבד אך עדיין לא הולכים. ההליכון מאפשר לתינוק לעמוד ולהסתובב בצורה בטוחה. הוא מגיע עם שלושה מצבי גובה שונים כך שניצן להתאים אותו לגובה התינוק, וחשוב לשים לב שרגלי התינוק נוגעות ברצפה. החברה ממליצה על השימוש מגיל חצי שנה ועד למשקל של 12 ק"ג, ומדגישה כי הוא אינו מתאים לתינוק שהולך לבד.

 

ההליכון בטיחותי לשימוש ככל שניתן וכולל לא פחות מ- 8  מעצורי בטיחות שבולמים את ההליכון. הוא רחב מאוד ולכן סביר שלא יעבור בפתח של רוב גרמי המדרגות הסטנדרטיים. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בהליכון ישיבה, זה הכרחי מאוד שתהיו קרובים לתינוק כל זמן שהוא יושב בתוכו.

 

ההליכון כולל לוח פעילות עם צעצועים שונים, שמעודדים את הילד לשחק בו ותורמים להתפתחות המוטוריקה העדינה כמו גם מגרים את חושי המישוש והשמיעה. הגלגלים שמסתובבים יעזרו לתינוק להתנייד במרחב והמושב המרופד יעניק לגב התינוק שלכם את התמיכה שהוא זקוק לה.

 

ולמרות שהוא נראה מגושם וגדול, אל תשכחו, מדובר בהליכון שמתקפל בצורה קומפקטית, מה שהופך אותו לקל, נוח ופשוט לאחסון.

לוגו של הסקירה

הזול והמשתלם ביותר: הליכון פעילות מעץ מבית Pit Toys

הליכון פעילות מעץ איכותי שנותן כל כך הרבה תמורה ביחס למחיר שלו. מדובר במרכז פעילות שיעניק שעות של הנאה מובטחת לקטנים שלכם.

הליכון פעילות מעץ מבית Pit Toys

4.5 15

הליכון דחיפה מעץ במחיר משתלם

יתרונות

עשי מעץ איכותי

איכות בנייה גבוה

מרכז משחקים עשיר ומגוון

מתאים לשימוש לטווח ארוך

מחיר זול

חסרונות

לא מצאנו!

קנה עכשיו ב- KSP

אפשר לומר שזה ההליכון המועדף עלינו מכמה סיבות. נתחיל בעובדה שהוא עשוי מעץ ובאיכות בנייה ברמה גבוהה במיוחד. זה הליכון שיחזיק שנים רבות, הרבה אחרי שהתינוק שלכם כבר הולך, וישמש אותו גם אם הוא כבר לא זקוק לתמיכה. ואם זה לא מספיק, אז הוא במחיר זול משמעותית מהמתחרים בשוק. כל אלו ועוד הופכים אותו, לדעתנו, להליכון המשתלם ביותר ברשימה שלנו.

 

חברת Pit Toys הישראלית מייצרת צעצועי עץ במטרה לשים דגש על בטיחות ואיכות המוצרים שלה ורוצה לעשות את זה במחיר שווה לכל כיס, והיא עומדת במטרה הזו פעם אחר פעם. הליכון הדחיפה שלהם מצויד בכל טוב ובכל כיוון שלו הילד שלכם יוכל למצוא משהוא נחמד לשחק איתו. שעון, גלגלי שיניים ומסלול מבוך חיות הם רק חלק מהפעילויות שההליכון הזה מציעה.

 

וכמובן שהם לא דילגו על עניין הבטיחות. ההליכון בנוי בצורה כזאת שהוא שומר על יציבות גם כאשר התינוק שלכם דוחף אותו. בנוסף, ארבעת הגלגלים עטופים בגומי שעוזר להאט את מהירות ההליכון בזמן דחיפה.

סיכום

איך לבחור הליכון לתינוק?

השינויים שתינוקות עוברים בזמן כל כך קצר לפעמים יכולים להיות מלחיצים. כהורים אנחנו כל הזמן דואגים שלא נפספס שלב כזה או אחר בהתפתחות של התינוק שלנו ואנחנו משתדלים להיות ערים לכל שינוי קטן שקורה. אבל חשוב מאוד לזכור שלכל תינוק יש את הזמנים שלו, לכל תינוק הקצב שלו ולכל תינוק הצרכים שלו. אם אתם חושבים שהגיע הזמן לקנות לקטן שלכם הליכון, אז כדאי שתישארו איתנו כי הכנו עבורכם מדריך קצר שמרכז את הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת לפני שרוכשים הליכון לתינוק.

 

הליכון לתינוק הוא למעשה עוד משחק התפתחות מיני רבים שקיימים בשוק, וכמו כל משחק התפתחות, יש ממנו שפע רב. אז לפני שתרוצו לרכוש אתך הצעקה האחרונה, או אפילו אחד שראיתם אצל חברים, תענו לעצמכם על הנקודות הבאות כדי שתהיו בטוחים שההליכון שתקנו יענה בצורה הטובה ביותר לצרכים של התינוק שלכם ולצרכים שלכם כמשפחה.

 

סוג ההליכון – לפני הכל חשוב שתדעו – קיימים שני סוגים של הליכונים:

 

הליכון ישיבה – כשמו כן הוא, הליכון בו אתם מושיבים את התינוק במעיין כיסא, אבל התינוק מגיע עם הרגליים לרצה וכך בעצם דוחף את עצמו ולומד ללכת. ההליכון הזה מומלץ לתינוקות שטרם למדו לעמוד או ללכת לבד אבל כן יודעים לשבת לבד ובאופן יציב.

 

הליכון דחיפה – מתאים במיוחד לתינוקות שכבר למדו להיעמד בעזרת שולחן או אפילו בתמיכה שלכם, אך לא לגמרי הולכים לבד. הליכון דחיפה לתינוק מעודד אותו למשחק תוף כדי תנועה ומלמד אותו לשמור על יציבות ולשלוט במהירות ההליכה.

 

בין אם תבחרו בהליכון ישיבה ובין אם בהליכון דחיפה, חשוב מאוד לא להשאיר את התינוק ללא השגחה בזמן משחק בהליכון. לכל אחד מהסוגים יתרונות שונים והוא עונה על צרכים שונים ולכן לכל אחד מכם כנראה מתאים סוג אחר של הליכון.

 

תקציב – הליכונים לתינוק הם לא מוצר מאוד יקר והמחירים שלהם נעים בין 150 ₪ ל- 400 ₪. למרות שלא מדובר במוצר יקר במיוחד, חשוב לדעת מה התקציב שלכם. קחו בחשבון, שגם בהליכון שיחזיק לאורך זמן, בסופו של דבר מדובר במוצר זמני כלומר,  בשלב מוקדם או מאוחר כמו לא יהיה לו שימוש, לכן כדאי שתחליטו מה הסכום שאתם מוכנים להוציא על הליכון.

 

מקום אחסון – חלק לא מבוטל מההליכונים בשוק מגיעים ללא אפשרות לקיפול ולכן, קחו בחשבון שהם יתפסו מקום בחלל החדר. אם אתם גרים בבית קטן, או בכלל אם הייתם רוצים את האפשרות לאחסן את ההליכון כשהוא לא בשימוש, כדאי שתבחרו בהליכון מתקפל.

 

חומר הבנייה – השוק שופע בהליכונים לתינוקות כששני החומרים העיקריים מהמם הם עשויים הם: פלסטיק ועץ. כמובן שכל אחד מהם מגיע עם סגנון משחק שונה. בעוד שאלו מהפלסטיק מגיעים בצבעים בוהקים ומספקים שלל גירויים כמו מוסיקה ואורות, אלו מהעץ מגיעים לרוב בצבעים מעודנים יותר והצלילים שהם משמיעים יהיו לרוב צלילי נקישות העץ. לכל משפחה הסגנון שלה וההעדפות האישיות, חשבו מה נכון יותר עבורכם.

 

עיצוב – אם חשוב לכם מאוד עניין העיצוב ואתם רוצים שאחרי הכל ההליכון גם יתאים לקו העיצובי של הבית, אז בדקו את העיצוב שלו. לרוב הליכונים מעץ יהיו מעוצבים בסגנון מודרני יותר ובהשראת החינוך המונטסורי, בעוד אלו מפלסטיק יהיו מעט גסים יותר ועם עיצוב טכנולוגי.

שאלות ותשובות על הליכון לתינוק מומלץ

מתי נכון לתינוק להשתמש בהליכון?

תחילת השימוש בהליכון לתינוק תלויה בעיקר בתינוק הפרטי שלכם. אם התינוק שלכם כבר פיתח את היכולת לשבת בצורה יציבה באופן עצמאי, לרוב הוא יוכל כבר להשתמש בהליכון ישיבה. אם הוא כבר למד להיעמד בכוחות עצמו, בעזרת שולחן לדוגמא, הוא יוכל להשתמש בהליכון דחיפה. חשוב לזכור להיות תמיד בסביבתו בזמן השימוש בהליכון.  

האם גודל התינוק משנה בבחירת הליכון לתינוק?

רוב ההליכונים מתאימים לכלל התינוקות. אם מדובר בהליכון דחיפה, לא קיימת התאמה מיוחדת שצריכה להיעשות. בהליכון ישיבה, יש צורך להתאים את גובה ההליכון לגובה הרגליים של הילד כך שהוא יגע עם כפות הרגליים ברצפה בזמן שהוא בתוך ההליכון. בנוסף, מומלץ לוודא שגודל הפתח של הרגליים מתאימים לתינוק שלכם.

מה היתרון בשימוש בהליכון לתינוק?

כמו בכל מוצר לתינוקות, היתרונות הם כמובן יחסיים. בעוד שכנראה רוב התינוקות ילמדו ללכת גם ללא עזרת הליכון, ההליכון יכול לעודד אותם ולספק להם את הביטחון שלרוב חסר בגיל קטן ובמיוחד בצעדים הראשונים. רוב ההליכונים מגיעים עם פעילויות שונות בצבעים, אורות וצורות שונות ובכך מעודדים את התינוק למשחק בעמידה או תוך כדי הליכה.

האם הליכון לתינוק הוא מוצר בטוח לשימוש?

בגילאים קטנים כמעט כל משחק או מוצר שנמצא בקרבת הילד יכול להוות סכנה, ולכן הדבר החשוב ביותר כשמשתמשים בהליכון הוא לוודא שאתם תמיד בקרבת התינוק שלכם ושהשימוש בהליכון תמיד יעשה בפיקוח שלכם. לשני סוגי ההליכונים יש את הסיכונים הכרוכים בהמם בזמן שימוש, אך השגחה שלכם על הילד יכולה למנוע ולצמצם באופן משמעותי את הסיכונים האלו.