מחשב נייד זול: 5 מחשבים ניידים זולים מומלצים [2024] – Finder {כולל מדריך קניה}

מחשבים ניידים מומלצים – סקרנו, בדקנו ובחנו עשרות מחשבים ניידים ממגוון מותגים ורכזנו עבורכם את הטובים ביותר שתוכלו למצוא בפחות מ-3,000 ₪ – זולים, אבל כמעט בלי פשרה באיכות ובביצועים.

icon pos_1

ניתחנו

44 סקירות

ו-

1950 ביקורות

בתחום

מחשבים ניידים ונייחים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מחשבים ניידים זולים מומלצים

למצוא מחשב נייד מומלץ וטוב זו משימה לא קלה, למצוא מחשב נייד מומלץ וטוב שהוא גם זול – זו משימה ממש לא פשוטה. אבל התגייסנו למשימה, בשנים האחרונות חלה התייקרות משמעותית במחירי הניידים ובאמת למצוא מחשב נייד שיוכל לעמוד ברוב המשימות שצריך מחשב שמתאים לסטודנטים או צעירים, של משפחות צעירות שרוצות את הניידות אבל לא במחיר של פשרה על הביצועים – דורש חיפוש ומחקר משמעותיים בכל הדגמים והיצרנים.

המחיר של המחשב הנייד נקבע לפי כמה פרמטרים עיקריים כמו המותג והמפרט. לא חייבים מפרט מפוצץ ברוב המקרים (אם אתם לא גיימרים שצריכים מחשב מטורף) ולכן אפשר להסתפק במודלים ישנים יותר אפילו בשביל רוב הצרכים הבסיסיים. דרך אגב נתקלנו גם במצבים שטאבלט טוב הספיק לרוב הדברים. 

נכתב ע״י

אושר טבח

כותב: אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

3 מחשבים ניידים זולים מומלצים ביותר

חיי הסוללה הארוכים ביותר

השווה מחיר

דגם E510MA-BR1005WS
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

בדוק מחיר

זול, קטן,וגמיש

השווה מחיר

דגם E510MA-BR1005WS
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

בדוק מחיר

הטוב ביותר לתלמידים וסטודנטים

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

מכירים את זה שאתם קונים מוצר במחיר ממש זול ומרגישים תחושה משונה של ספק וחוסר ביטחון, מפני שההנחה היא שאם המוצר זול, גם הביצועים שלו יהיו בהתאם? מחשבי הנייד הטובים ביותר מתחת ל-3,000 ₪ המופיעים ברשימה שלנו לא ישאירו בכם תחושה של ספק. יש כאן מחשבים עם תצוגת Full HD, ביצועים מרשימים וחיי בטרייה ארוכים, ובנוסף – כל היציאות שאתם זקוקים להן. אתם אפילו יכולים לקנות מחשב עם מסך מגע בטווח מחירים זה, למרות שהוא יהיה די קטן. בהכנת הרשימה סקרנו עשרות מחשבים ניידים ובחרנו עבורכם מחשבים ניידים זולים עם ביצועים מעולים.

 

 

קחו בחשבון שתצטרכו לעשות כמה פשרות אם אתם רוצים לקנות מחשב במחיר כזה (בעיקר בסוג המעבד או גודל המסך), אבל אם אין לכם בעיה או שאתם מחפשים מחשבים אפילו זולים יותר, קראו את הסקירה שלנו למחשבי הנייד הזולים ביותר מתחת ל-3,000 ₪.

לוגו של הסקירה

מחשב נייד זול וקומפקטי: Asus Laptop E510MA-BR1095WS

המחשב הנייד E510MA-BR1095WS של אסוס הוא מחשב קל משקל וקומפקטי, שמתאים לאורח חיים דינמי. הוא מחשב יום יום פרודוקטיבי שמתאים לעבודה בסיסית מהבית או מהמשרד, או למשחק באופן קז'ואלי.

Asus Laptop E510MA-BR1095WS

4.5 15

מחשב יום יומי איכותי ונעים לשימוש

יתרונות

זול

קומפקטי

נוח לשימוש

חיי סוללה ארוכים

חסרונות

לא פרקטי למתכנתים או גיימרים

דגם E510MA-BR1005WS
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- BUG

המחשב הנייד E510MA-BR1095WS של אסוס הוא מחשב מצוין, שמתאים את עצמו למשתמש הקז'ואלי. הוא אינו מחשב מתקדם עם המון פיצ'רים, אלא מחשב ממוצע, בגודל נוח וקומפקטי, שמתאים לאנשים שעובדים, לומדים ומשחקים איתו. הוא אינו מחשב תיכנות או מחשב לגיימרים, אך מדובר במחשב קל משקל, קל לנשיאה, ובעיקר קל לשימוש. הוא מתאים לאנשים עם אורח חיים דינמי שזזים בין הבית, לעבודה, ללימודים ורוצים לעבוד גם באוטובוס או ברכבת.

 

הנסיינים שלנו דיווחו שהמחשב נכנס בקלות לתיק ממוצע, והוא אף נראה מצוין ומתקדם. המסך שלו בגודל סטנדרטי של 15.6 אינץ' והוא עובד על מעבד איכותי של אינטל, שעוזר לכם לבצע את המטלות שלכם על הצד הטוב ביותר. מדובר במחשב עמיד וחזק, עם חומרים באיכות גבוהה. הוא מחשב מהיר יחסית, אשר מסוגל לבצע כמה פעולות במקביל. אפשר לחבר אליו USB ובלוטות' וליהנות מתוכן בצורות שונות ופשוטות. למחשב יש חיי סוללה ארוכים במיוחד, אשר מספיקים ליום וחצי של שימוש שהוא אינו אינטנסיבי מדי.

 

למחשב יש צג נאנואדג' חדשני בעל מסגרת דקה, ואיכות הצפייה במסך היא גבוהה במיוחד. הוא מגיע עם ציר שטוח, מה שמאפשר עבודה ב-180 מעלות, ועם מקלדת מתקדמת ושטח עכבר חדשני, שמציע סימון חלק ומדויק. המחשב מעוצב ללא מאווררים, כך שהוא שקט במיוחד, ומאפשר ליהנות ממנו ולעבוד ללא רעשי רקע מיותרים. הוא מגיע עם התוכנה המתקדמת ביותר של חברת ASUS, שנחשבת לחברה צעירה ודינמית, המתאימה למשתמשים צעירים. מחשב נהדר לצעירים וצעירות שמחפשים אחר נוחות שימוש ואיכות עבור המשתמש הבסיסי.

לוגו של הסקירה

המחשב הנייד עם חיי הסוללה הארוכים ביותר: Lenovo IdeaPad 3

המחשב הזה של חברת Lenovo יהיה הבחירה המושלמת למי מאיתנו שצריכים לעבוד עליו שעות ארוכות מדי יום ולא יכולים לבלות את כולן ליד שקע החשמל. על פי מבחנים שנעשו, הסוללה החזקה של המחשב הזה מחזיקה עד כ-17 שעות של עבודה! מה שאומר שלא תצטרכו לדאוג מכמות הסוללה שנשארה לכם ותוכלו פשוט לעבוד בראש שקט. 

LENOVO IDEAPAD 3

4.5 15

יתרונות

כמעט ולא רועש

כולל חיבורי USB ו-HDMI

מקלדת עמידה בפני נוזלים

עיצוב חלק ונקי

חיי סוללה ארוכים במיוחד

אופציה להוספת כונן זיכרון חיצוני

חסרונות

רזולוציית מסך לא מאוד גבוהה

כמות זיכרון ממוצעת

ללא תאורת מקלדת אחורית

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- Last Price

ביחס לחיי הסוללה, המחיר של מחשב זה באמת מפתיע. ניתן לראות קצת קיצוצים באיכות הרזולוציה של התמונה ובכמות הזיכרון שניתן לאחסן בו, מה שמסביר את המחיר הנוח, אך אם לשים את גורמים אלו בצד, מבדיקות שערכנו, מדובר במוצר חזק, איכותי, עם גימור ונראות מקצועית שיכול לשמש נהדר תלמידים, סטודנטים או אנשים שעובדים מהבית שצריכים מחשב שעובד חלק עם חיי בטרייה ארוכים מהרגיל.

 

החברה הכירה בכך שכמות הזיכרון במחשב הזה הוא לא מהגבוהים בשוק והוסיפה יציאה לכרטיס זיכרון נוסף שתוכלו לחבר למחשב שלכם ובכך לאחסן יותר מידע. תוסיפו את זה עם מספר חיבורי USB ו- HDMI ותוכלו לקבל מחשב חזק ויציב שישרת כל צורך שלכם. הרמקולים של המכשיר יספקו לכם בדיוק את השמע שאתם צריכים. אולי לא יהיה להם את הבס הכי חלק אבל הם יעשו את העבודה. אין לכם מה לחשוש מכמה טיפות מים או קפה שינזלו על מקשי המקלדת שלכם, משום שהם מגיעים עם הגנה מפני כמות קטנה של נוזלים. 

 

 

מילה מהמומחה שלנו

מחשב נייד זול שיעשה את העבודה

יש כמה שאלות שאתם צריכים לחשוב עליהן לפני שאתם רוכשים מחשב נייד חדש:

 

  • לאיזה צורך ישמש אתכם המחשב החדש?
  • באילו תוכנות אתם הולכים להשתמש?
  • האם אתם משחקים במחשב?

 

ברוב המקרים אנשים הולכים לקנות מחשב ללא ידיעה כלל מה הם באמת צריכים עבור המחשב האולטימטיבי שישמש אותם.

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

לוגו של הסקירה

המחשב הנייד של Windowsבמחיר הזול ביותר: HP Stream 11

עבור פחות מ-1,000 ₪ (999 ₪ ליתר דיוק), אתם לא תמצאו לפטופ Windows טוב יותר מה-HP Stream 11. ה-Stream 11 מתגאה במסגרת 11 אינץ', משקל של 1.1 ק"ג ועובי של 1.7 ס"מ בלבד. תוכלו לקנות את הדגם במספר צבעים וליהנות מהגודל הזעיר והנוח שלו בכל מקום.

HP Stream 11

4.5 15

תמורה יוצאת מן הכלל במחיר נהדר

יתרונות

חיי בטרייה ארוכים

ביצועים טובים יותר מהמתחרים

זול במיוחד

חסרונות

מצלמה נוראית

תצוגה ברזולוציה נמוכה

קנה עכשיו ב- Amazon

עבור פחות מאלף שקל אתם לא אמורים לצפות ליותר מדי מה-HP Stream 11, אבל בבדיקות שערכנו, מעבד ה-Intel Celeron N4000 עם RAM של 4GB הצליח להתמודד עם 10 כרטיסיות של Microsoft Edge יחד עם סרטון יוטיוב באיכות 1080P. המערכת גם החזיקה 9 שעות ו-19 דקות בבדיקת הבטרייה. בעוד המקלדת שלו עשויה להיות מעט מוגבלת, היא מציעה חוויית הקלדה מספקת. אם אתם תחת תקציב מצומצם, ה-HP Stream 11 הוא המחשב לקנות.

לוגו של הסקירה

המחשב הנייד הטוב ביותר לעבודה מהבית:Acer Extensa 15

במיוחד בעידן של היום, שמרבית מהעבודות ומהמפגשים בין לצרכי לימודים, עבודה או סתם מפגש חברי הפכו למפגשים באינטרנט או בשיחות וידיאו, חשוב שהמחשב שלכם יוכל לענות על הצרכים האלה ולספק לכם איכות מצלמה וקליטה מהגבוהות ביותר. במיוחד בשביל זה אנחנו מביאים לכם את ה-Acer Extensa 15 שכולל בתוכו כמה פונקציות ייחודית שיענו לכל צרכי העבודה שלכם מהבית.

Acer Extensa 15

4.5 15

המומלץ ביותר לאלו העובדים מול המחשב או מהבית

יתרונות

חיי סוללה גבוהים

אופציה להגבלת השתקפות

מיקום אידיאלי של האנטנות האלחוטיות

מגוון יציאות

רזולוציית FULL HD

לא כבד

חסרונות

מגיע רק בצבע שחור

גודל דיסק קשיח ממוצע

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Last Price

ה- Acer Extensa 15 מגיע עם מיקום פנימי ייחודי של האנטנות האלחוטיות, מה שנותן חיבור חזק ויציב של האינטרנט האלחוטי מכל פינה. בנוסף, במחשב מותקנת מצלמת רשת איכותית, שני רמקולי סטריאו ומיקרופון חזק שיאפשרו לכם לשמוע ולהישמע היטב בכל שיחה אינטרנטית. חיי הסוללה הארוכים של המחשב הזה, כ-9 שעות בממוצע, יאפשרו לכם לבצע כל עבודה וכל שיחה שתצטרכו מבלי לרוץ ולחבר את המחשב לחשמל כל כמה שעות. 

 

המחשב שוקל פחות משני קילו ובעל עובי של פחות מ-20 מ"מ כדי שיהיה לכם קל במיוחד להעביר אותו ממקום למקום. היציאות המרביות שלו של HDMI ו-USB יאפשרו לכם לחבר כל מכשיר חיצוני שתרצו בקלות וללא הפרעות. עוד פונקצייה ייחודית ושימושית במיוחד היא טכנולוגיית ה-ComfyView. מבדיקות שערכנו, הטכנולוגיה הזו ממקדת את מקור האור ובכך מקטינה את ההשתקפויות על המסך.

מילה מהמומחה שלנו

מפרט מומלץ למחשב נייד לפעילות שגרתית

לקוחות רבים שואלים אותי איזה מחשב נייד אני ממליץ להם לקנות במחיר זול ושיעשה את העבודה לכמה שנים התשובה שלי לשאלה היא תמיד כזאת:

 

לשימוש משרדי שגרתי נסתפק במחשב עם מעבד i3 -U  מדור החדש ביותר או אחד מתחתיו כיום זה הדור העשירי בסדרת המעבדים.

 

צריכת החשמל והסוללה בסדרת מעבדי U היא החסכונית והטובה ביותר, אך ביצועי המחשב הם סטנדרטים המיועדים לעבודות משרד כמו שמפורט למעלה.

 

חשוב מאוד שבבחירת מחשב, לא משנה בין אם הוא לשימוש סטנדרטי, גיימינג, או מחשבי עריכה, שכונן ההארד דיסק יהיה מסוג זיכרון פלאש SSD 256gb ומעלה, זיכרון הראם במחשב לא יהיה פחות מ-GB RAM8 ומעלה  ורזולוציית המסך תהיה FULL HD.

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

לוגו של הסקירה

למי שמחפש מחשב נייד חזק ומהיר:Asus Laptop X515EA-BQ1208

המחשב הנייד X515EA-BQ1208 של אסוס מביא איתו איכות בלתי מתפשרת ואת כל היתרונות שמביאה איתה חברת אסוס, שנחשבת לחברה צעירה ודינמית. הוא מגיע עם מעבד חזק במיוחד, רזולוציה ברמה גבוהה וערך נהדר לכסף

Asus Laptop X515EA-BQ1208

4.5 15

מחשב נייד מתקדם שמתאים להרבה סוגי משתמשים

יתרונות

תצוגה ברמה גבוהה

מהיר

סוללה עוצמתית

מערכת שמע איכותית

חסרונות

מעט יקר ביחס לקטגוריה שלו

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- Last Price

המחשב הנייד X515EA-BQ1208 של אסוס הוא אחד המחשבים האיכותיים ביותר בשוק בקטגוריה של המשתמש הקז'ואלי. הוא אינו מביא איתו בשורות טכנולוגיות מתקדמות, אך הוא בהחלט חוד החנית בכל הנוגע לעוצמה, מהירות, נוחות שימוש, ונראות ברמה גבוהה. מחירו גבוה יחסית למחשבים אחרים ברמתו, אך הוא מביא איתו ערך נהדר לכסף. לא מדובר במחשב לתיכנות או לגיימינג, אך הוא בהחלט הטוב ביותר שאפשר לקוות לו מבחינת המשתמש הקז'ואלי.

 

המחשב מגיע עם מעבד איכותי ועוצמתי במיוחד של אינטל, מה שמעניק לו יכולות מתקדמות במיוחד מבחינת איכות ומהירות. יש לו זיכרון גבוה במיוחד, כך שהשימוש בו הוא מאוד מהיר. המסך שלו בגודל 15.6 אינץ' סטנדרטי, אך התצוגה שלו (בעזרת המעבד) היא אופטימלית, כך שהצפייה היא ברמה הגבוהה ביותר שאפשר לבקש מלפטופ. מבדיקות שעשינו, נוח מאוד לראות בו סדרות, סרטים ופודקאסטים לאורך זמן, מבלי להתאמץ או לעייף את העיניים.

 

המחשב מגיע עם מצלמת WEB בילט אין ומערכת שמע ברמה גבוהה במיוחד. יש לו גם מיקרופון מובנה ומערכת חיבורים ויציאות עבור כל מכשיר שתוכלו לחשוב עליו. הוא קל במיוחד ושוקל פחות מ-2 ק"ג, כך שאפשר להכניס אותו לכל תיק ולסחוב אותו בקלות למשרד, ללימודים או לכל מקום אחר. יש לו סוללה איכותית במיוחד, אשר תוכל להחזיק למשך יומיים, גם עם שימוש שהוא קצת יותר אינטנסיבי. המחשב תומך בווינדוס 10, הוא מגיע בצבע כסוף, והוא מרשים מאוד גם מבחוץ. קנייה נהדרת למי שמחפש מחשב עוצמתי לכמה שנים טובות, ובנוסף, משתמש בו בצורה שהיא קצת יותר מקז'ואלית – כלומר לעבודה, לימודים, משחקים ואפילו צפייה בתוכן.

לוגו של הסקירה

המחשב הנייד הטוב ביותר לתלמידים:lenovo ideapad 5

במידה ואתם תלמידים בכל מוסד לימודי שהוא ואתם מחפשים מחשב לא יקר, שיכול לעמוד בעומס של מגוון תיקיות פתוחות ושעות עבודה ארוכות ולהביא לביצועים גבוהים אבל שתוכלו להשתמש בו גם בזמנכם הפנוי לצפייה בסרטונים ומשחקים- זהו המחשב בשבילכם. עם מחיר שלא קורע את הכיס וסוללה שמחזיקה כ-12 שעות תוכלו לקבל מחשב חזק, איכותי שישמש אתכם לכל צרכי הלימודים והפנאי.

lenovo ideapad 5

4.5 15

האופציה הטובה ביותר לתלמידים וסטודנטים עמוסים

יתרונות

מעבד חזק

בהירות וניגודיות ברמה גבוהה

חיי סוללה טובים

חיבורי HDMI, USB ו- TYPE C

מקלדת עמידה ונוחה

סורק טביעת אצבעות

רמקולים טובים

מתג המכסה את מצלמת האינטרנט שלא בשימוש

מעבד גרפי חזק

חסרונות

אין אפשרות להרחבת הזיכרון

מעט לא יציב

מצלמת רשת לא באיכות גבוהה

קנה עכשיו ב- Walla Shops

נכון שמצלמת הרשת של המחשב היא לא באיכות הכי גבוהה שמצאנו היום בשוק, אך יש בה פיצ'ר אחד משמעותי. באחד מצידי המחשב יש כפתור שמאפשר סגירה ואטימה של המצלמה שהיא לא בשימוש כך שלא תצטרכו לדאוג אם השארתם את המצלמה פתוחה בלי ששמתם לב. הנסיינים שלנו דיווחו שלוח הבקרה של המחשב מגיב בקלות, מגיעה עם תאורה אחורית והמקשים רכים למגע ולחיצה. במחשב אף קיימת אופציה של כניסה עם טביעת אצבע בלוח המגע במידה ותרצו לאבטח את המחשב שלכם אף יותר.

 

עם רזולוציה מקורית וטובה של 1080X 1920 למחשב יש יכולת ויסות בהירות טובה מאוד. חברו את זה עם המעבד הגרפי החזק שלו ותקבלו מחשב שיכול לשמש אתם גם לגיימינג איכותי. גם אם תעמיסו על המחשב ותפתחו הרבה תיקיות וקבצים, הוא יעמוד באתגר בהצלחה. המעבד החזק שלו ידאג שהמחשב יעבוד בצורה חלקה וללא בעיות. עם זאת, הזיכרון של המחשב לא מאוד גדול (8GB). אם מראש אתם יודעים שתצטרכו כמה שיותר מקום, חשוב לוודא שאתם רוכשים את הדגם עם הזיכרון הרחב יותר (16GB).

לוגו של הסקירה

מחשב נייד יעיל ומשתלם מבית דל - דגם "15.6 Dell Inspiron N3511-3117

חברת Dell ידועה בהרבה דברים: אמינות, טכנולוגיה מתקדמת, יעילות ועוד. תואר אחד שלא תשמעו לגבי המותג הוא "זול", אבל סדרת 3000 של Dell מוכיחה שהיא יוצאת מן הכלל, ומציעה מחשבים ניידים איכותיים במחירים נוחים, ומורידה את כמות הקורבנות שתצטרכו להקריב במרדף אחר התמורה הטובה ביותר לכסף.

"15.6 Dell Inspiron N3511-3117

4.5 15

לאוהבי Dell, מחשב יעיל, מאובזר ובנוי היטב

יתרונות

נפח RAM וזיכרון נאים

מערכת הפעלה Windows 11

עמיד

מסך "15.6

תצוגת HD

חסרונות

מעבד i3

גרפיקה ממוצעת

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Walla Shops

הוא מצויד ב-8GB של נפח RAM ו-256GB זיכרון פנימי, בדיוק מה שהיינו מצפים ממחשב נייד סטנדרטי, ויותר ממה שמציעים הרבה לפטופים בטווח המחירים הזה. מערכת ההפעלה שלו היא Windows 11, שדרוג מעוצב ויעיל של Windows 10 העוצמתית והמאובטחת. יש לו מסך גדול של 15.6 אינץ' עם תצוגת HD נהדרת, מבדיקות שערכנו, מבחינת האפשרויות הגרפיות שלו, הוא במקום טוב באמצע, עם רזולוציה של 1920×1080 ומאיץ גרפי Intel® UHD Graphics. זה לא יספיק לעריכת וידאו ולמשחקי מחשב משוכללים, אבל זה בהחלט יספיק למשתמש הממוצע, לסטרימינג ולצפייה. הוא עמיד ואיתן במיוחד, ותוכלו לקחת אותו איתכם בתיק בלי לחשוש לשלומו.

כיצד ביצענו את הדירוג של מחשבים ניידים זולים?

יש לא מעט פרמטרים עליהם צריך לשים דגש בעת בחירת מחשבים ניידים ואת כולם בחנו בקפידה, על מנת להבטיח שגם אם אתם קונים מחשב נייד זול לא תצטרכו להתפשר על פחות מהטוב ביותר. בין אותם הפרמטרים שבדקנו: משקל, גודל, איכות המסך, זיכרון, מעבד, ביצועים ועוד.. לקחנו בחשבון גם את הצרכים המשתנים של המשתמשים ובחנו את המחשבים בהתבסס עליהם.
בחלק מהמחשבים הניידים התנסנו בצורה ישירה ובחלק אחר נעזרנו באתרים הרשמיים של המותגים השונים, על מנת לקרוא מפרטים ולקבץ את כל המידע הרלוונטי. בנוסף, נעזרנו גם ברשתות החברתיות על מנת לאסוף חוות דעת של משתמשים.
שקללנו את כל הפרטים והמידע ויצרנו את הסקירה.   

סיכום

איך לבחור את המחשב הזול הטוב ביותר עבורכם?

בחירת הלפטופ הטוב ביותר מתחת ל-3,000 ₪ עבורכם, בהחלט תלויה בתקציב שלכם. הטובים ביותר ברשימה שלנו, ה- Asus Laptop X515EA וה-Acer Extensa 15, בדרך כלל מגיעים למחיר של עד 2,400 ₪, ובעצם מגרדים את החלק הגבוה יותר של התקציב. אפילו אם המחשבים האלה קצת עוברים את התקציב שלכם, מומלץ לשקול לחסוך קצת כסף עבורם, היות והם מגיעים עם מעבד i3 ו-i5, מכיוון שקשה למצוא מעבד i5 בתקציב הזה.

 

כדי לבחור מחשב נייד שמתאים לכם, עליכם לחשוב על הצרכים שלכם: על מה אתם לא מוכנים להתפשר ועל מה כן. לדוגמה, אם הביצועים הם החלק החשוב ביותר במחשב, אבל לא אכפת לכם אם הוא יהיה קצת יותר כבד, היות ואתם לא מתכננים לטייל איתו הרבה, מומלץ לבחור במחשב עם מעבד i5 או אפילו i7 ולהתפשר על העיצוב ועל המשקל. אם אתם נוסעים הרבה ורוצים מחשב שינעים את זמנכם בנסיעה או בטיסה, חשוב לשים דגש על הגודל והמשקל של המחשב, יותר מעל הביצועים – היות וכמעט כל מחשב יכול להריץ סרט באיכות מספקת או להשמיע עבורכם מוסיקה או סרטונים.

 

אנחנו ממליצים לעשות רשימה עם שלושת הדברים החשובים ביותר במחשב שאתם רוצים לקנות, כך שתוכלו לבחור אחד שעונה על כל הצרכים שלכם.

 

הודות לפריחה הטכנולוגית של העשורים האחרונים, מחשב נייד זול יכול, למעשה, לקחת אתכם די רחוק בלי להתקלקל מהר. הכל עניין של לדעת באיזה מהם לבחור. אז בואו להצטייד במידע שיעזור לכם למצוא את המחשב הנייד שיתאים לדרישות ולתקציב שלכם. הנה כמה דגשים לשים לב אליהם כשבוחרים מחשב נייד זול:

 

מערכת הפעלה – בחירה במערכת ההפעלה המתאימה לכם היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר כשמחפשים מחשב נייד. מחשבים ניידים בתקציב נמוך פועלים עם Microsoft Windows או Google ChromeOS.

  • ChromeOS היא מערכת הפעלה מהירה, חלקה ופשוטה, אידיאלית לאנשים עם חיבור אינטרנט טוב והעדפה לשירותי Google. תוכלו לגשת לרוב האפליקציות והשירותים באופן מקוון ויהיה לכם מבחר מצומצם יותר של אפליקציות ושירותים לבחירה משתמצאו ב-Windows.
  • Windows היא רב תכליתית, חזקה ופונקציונלית. היא מעניקה לכם גישה למאות אלפי יישומים לטיפול בכל משימה. רוב המקלדות, העכברים והצגים מיועדים קודם כל עבור Windows, אם כי הם עשויים לעבוד גם עם ChromeOS. בשונה מ-ChromeOS, מערכת Windows עובדת פחות "חלק", ודורשת מחשב נייד חזק יותר כדי לפעול היטב.

 

מעבד – המעבד הוא אחד הדברים החשובים ביותר בכל הנוגע לתפקוד המחשב: הטכנולוגיות והתוכנות שתוכלו לעבוד איתן, המהירות שבה הוא יפעל וכמות היישומים והדפדפנים שיוכלו לעבוד בו זמנית מבלי לפגוע בביצועים.  מעבר Intel i3 יעניק לכם את הדברים הבסיסיים, אבל במידה ואתם עומדים לעבוד עם תוכנות "כבדות" שדורשות הרבה מהמחשב, אתם זקוקים לביצועים טובים במיוחד, אז אל תתפשרו על מעבד פחות טוב מ-Intel i5, או Intel i7.

 

נפח RAM – עוד גורם חשוב בתפקוד המחשב הוא נפח ה-RAM.  אם המחשב ישמש אתכם לצפייה בסרטים, גלישה באינטרנט ושימוש במדיה חברתית, גם נפח RAM של 4GB יספק לכם את מה שתצטרכו, אבל אם אתם מתכוונים להשתמש בו למשחק במשחקי מחשב, לשימוש בתוכנות מסובכות ולעריכת קבצים גדולים, תזדקקו לנפח RAM של 8GB לפחות, והיינו ממליצים לכם ללכת על 16GB או יותר, הכל תלוי, כמובן, בצרכים ובתקציב שלכם.

 

כונן קשיח וזיכרון – כונן קשיח SSD של לפחות 256GB צריך להיות נקודת ההתחלה שלכם, ואנחנו ממליצים לכם לא להתפשר על פחות. כמובן, כשמדובר בזיכרון, כל המרבה הרי זה משובח, אבל בין אפשרויות אחסון חיצוניות והיכולת להעלות קבצים לאחסון רשתי, לא חייבים ללכת על הכי גדול.

 

רזולוציה – במחשב נייד זול לא תמצאו את המסכים המשוכללים ביותר, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לוותר לגמרי על מסך טוב. וודאו שבחרתם במחשב עם רזולוציה של 1920×1080 (FULL HD) ומעלה.

 

גודל – אל תשכחו לבחור במחשב בגודל שיתאים לצרכים שלכם. גודל המסך של המחשב משפיע על מחירו ועל גודלו של המכשיר, ולכן גם על המשקל שלו. חשוב למצוא איזון, בהתחשבות בצרכים שלכם: אם אתם מתכוונים לצפות עליו בסרטים, כדאי ללכת על מסך גדול (14 אינץ' ומעלה), אבל אם יותר חשובה לכם הניידות, לכו על משהו קטן יותר.

 

משקל – יש אנשים שקונים מחשב נייד משום שהוא זול יותר או קומפקטי יותר, אבל הם לא מתכננים לצאת איתו מהבית. בשבילם, המשקל של המחשב לא באמת משנה. אבל אם אתם קונים מחשב נייד בגלל הניידות שלו, חשוב לשים לב שתוכלו לסחוב אותו אתכם בנוחות.

 

בסרטון: טעויות שכדאי להמנע מהן בקניית מחשב נייד

מחשבים זולים – למי מתאים ולמי לא

מחשב זול יכול להיות מחשב מצוין, לעומת מה שאנשים רבים חושבים, השאלה היא מה יהיה השימוש שלו וכמובן מי הולך להשתמש בו. לדוגמה, מעצב גרפי שפרנסתו תלויה בביצועי המחשב, באיכות הצבעים ובחיי הבטרייה, לא ירכוש מחשב זול, כי הוא פשוט לא יענה על הצרכים שלו, כמו גם עורך ווידאו או צלם מקצועי. גם גיימרים נוטים לא להתפשר על איכות המכשיר עבור המחיר, היות וחוויית המשחק נפגעת פעמים רבות כאשר הביצועים יורדים.

 

אולם, מי שזקוק למחשב נייד כדי לבדוק מיילים, ליצור מסמכים, לשוטט ברשתות החברתיות וליהנות משלל תכנים דיגיטליים (סרטונים, מוסיקה, סרטים, תמונות וכו'), יוכל להפיק את המירב ממחשב זול ואיכותי, מבלי להוציא הון ומבלי להתפשר יותר מדי על הצרכים שלו. גם הורים לילדים יכולים להפיק תועלת ממחשב זול, היות והוא חשוף יותר לסכנת הריסה. לדוגמה, אם הילד זקוק למחשב כדי ללמוד או סתם כדי לשחק וליהנות, מחשב זול עשוי להיות הפתרון המושלם; הוא עונה על כל הצרכים של הילד אך גם אינו מהווה השקעה גדולה שעלולה להיגמר בהפסד, אם הילד יוריד בטעות ווירוס למחשב או ישפוך מיץ על המקלדת.

 

לכן, אל תחששו לקנות מוצר זול אם הוא ישרת אתכם כראוי וזכרו: הכי יקר לא תמיד אומר הכי טוב.

שאלות ותשובות על מחשבים ניידים זולים מומלצים

האם כדאי לי לקנות מחשב נייד זול?

אם אתם מחפשים לפטופ מהיר מאוד, יעיל מאוד, עם הטכנולוגיות החדשות ביותר, הרזולוציה הטובה ביותר ונפח הזיכרון הגדול ביותר, אז התשובה היא לא. אבל אם הדרישות שלכם פחות גבוהות, ואתם מוכנים להתפשר על חלק מהפרמטרים, תוכלו למצוא אופציות נהדרות גם במחירים נוחים מאוד.

מה אני מפסיד בקניית מחשב נייד זול?

מחשבים ניידים בתקציב נמוך לא יעניקו לכם רזולוציית 4K או קצב ריענון מטורף, ונפח זיכרון ה-RAM שלהם בדרך כלל לא יעבור את ה-8GB, מה שאומר שהם לא יתאימו למשחקי מחשב או לעבודה על תוכנות מורכבות. בסך הכל, הם עדיין יכולים להציג כמה נתונים מרשימים, והם יעשו את העבודה, אם מה שאתם מחפשים הוא גלישה באינטרנט, עיבוד תמלילים, שיחות זום וסטרימינג.

מה גודל המסך של מחשב נייד?

מחשבים ניידים מגיעים לרוב בגודל שנע בין 11 אינץ' ל-16 אינץ'.

איזו מערכת הפעלה כדאי לי לבחור?

את היתרונות והחסרונות של מערכות ההפעלה Microsoft Windows ו-ChromeOS מנינו למעלה. אם אתם עדיין לא בטוחים איזו מערכת טובה יותר בשבילכם, אז לכו על הבחירה הבטוחה: Windows היא תמיד אופציה טובה למערכת הפעלה.