מפוח: סקירת 4 מפוחי עלים מומלצים (מעודכן 2024) | Finder – לקנות חכם

נמאס לכם לטאטא את העלים שנושרים לכם בגינה ובמרפסת? הגיע הזמן להתחדש במפוח עלים, שיעזור לכם להפוך את הפעולה המתישה הזו לנוחה, קלה ומהירה הרבה יותר. עכשיו יישאר לכם זמן לשתות כוס קפה אחרי ניקיון הגינה.

icon pos_1

ניתחנו

7 סקירות

ו-

465 ביקורות

בתחום

כלי עבודה

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מפוח עלים מומלץ 2024

מפוחי עלים משתמשים בזרמי אוויר מרוכזים כדי להעיף את העלים והלכלוך שמצטבר בגינה. במקום להשתמש במגרפה או מטאטא כדי לנקות את החצר שלכם, מפוח עלים יעשה את אותה העבודה בהרבה פחות זמן ומאמץ. קיימים דגמים רבים בשוק וקל מאוד ללכת לאיבוד. הסוגים העיקריים מתחלקים לשלוש עפ"י דרך ההפעלה שלהם: כבל חשמל, דלק (בנזין) או סוללה נטענת. לכל אחד מאלו יתרונות וחסרונות. אז בין אם אתם מחפשים את הניידות והחופשיות להסתובב בגינה, את העוצמה הגבוהה ביותר, או פשוט מפוח שיעזור לכם בפינוי המרפסת מדי פעם תעקבו אחרי הרשימה הכנו עבורכם ותוכלו למצוא את הפתרון הטוב ביותר בשבילכם.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

לוגו של הסקירה

מפוח עלים נטען לעבודות קלות: Greenworks 24V

אם נמאס לכם להריח את ריח הדלק השרוף, או להסתבך בין הכבלים, המפוח האלחוטי הנטען של Greenworks 24V יכול להיות בדיוק מה שאתם מחפשים.

Greenworks 24V

4.5 15

מתאים לעבודות גינה קלות לפרקי זמן קצרים

יתרונות

מתחיל לעבוד מייד בלחיצה על הכפתור, אלחוטי, קל במיוחד, מחיר נוח

חסרונות

מתאים לעבודות קלות בלבד, רועש מאוד, זמן עבודה מוגבל

קנה עכשיו ב- גינה פלוס
קנה עכשיו ב- פולק
קנה עכשיו ב- Amazon

ה- Greenworks 24V מופעל על ידי סוללת ליתיום 24 וולט, והוא אפשרות מצויינת אם אין לכם גינה גדולה והלכלוך בגינה הוא לא מאסיבי, ואתם רוצים להסתובב בחופשיות בגינה בזמן הניקוי, מבלי להריח את ריח הדלק השרוף.

 

ל- Greenworks 24V מתג הפעלה בעל שני מצבי עוצמה ומהירות אוויר מקסימאלית של 160 קמ"ש. עם נפח זרימת אוויר של 580 מ"ק בשעה הוא מעולה לעבודות קטנות. אמנם אין לו את העוצמה של מפוח עלים שעובד על דלק, אבל הוא קל ופשוט יותר, ונוח להפעיל אותו לעיתים קרובות ולא חייב לחכות שיצטבר לכלוך כדי לפנות אותו. עם משקל של 1.5 ק"ג בלבד (ללא סוללה)  הוא קל לתמרון ונוח לעבודה ודורש מינימום מאמץ. זמן העבודה שלו מוגבל לכ- 20 דקות עבודה עם סוללה של 2.0Ah וכ- 40 דקות עבודה עם סוללה של 4.0Ah.

 

זמן טעינת הסוללה לא ארוך, בערך 30 דקות לטעינה מלאה (של סוללה 2.0Ah ) כך שזה מפצה על זמן השימוש המוגבל. אז אם יש לכם גינה קטנה או מרפסת, ואתם רוצים לנקות אותה בנוחות, ה- Greenworks 24V הוא בהחלט מפוח ששווה לשקול.

לוגו של הסקירה

העוצמתי ביותר: Black & Decker GW3030

בין אם זה מהעץ של השכן או מהשיח ששתלתם, ה- Black & Decker GW3030 יתגבר על כל לכלוך בגינה וכבונוס יגרוס לכם אותו לחתיכות קטנות.

Black & Decker GW3030

4.5 15

מתאים לעבודות גינון כבדות ולמי שסובל מלכלוך מאסיבי תמידי בגינה

יתרונות

מהירויות שונות, שתי נקודות אחיזה, שואב וגורס את העלים בנוסף

חסרונות

כבל חשמל קצר מאוד, כבד

קנה עכשיו ב- עולם הכלים
קנה עכשיו ב- פולק
קנה עכשיו ב- ממשר

אם בגינה שלכם נצבר לכלוך רב וכבד, ואתם מחפשים סוס עבודה שיעזור לכם להיפתר מהפסולת עלים, ה- Black & Decker GW3030 הוא מה שאתם צריכים. עם כוח זרימת אוויר של 230-418 קמ"ש המפוח הזה אידיאלי לניקוי מאסיבי של גינות ביתיות וציבוריות ושטחים פתוחים. ואם לא די בכך, ה- Black & Decker GW3030  הוא לא רק מפוח עלים אלא גם שואב אותם ב נפח שאיבה של 14 מ"ק. הוא מגיע עם שק איסוף פסולת בגודל של 50 ליטרים והסכינים קוצצות את העלים והפסולת שנאספת במנגנון מיוחד להפחת הפסולת. העיצוב שלו הופך אותו לנוח וקל לאחיזה למרות משקלו (4.8 ק"ג) תודות לשיטת האחיזה הכפולה.

לוגו של הסקירה

המשתלם ביותר: מפוח ושואב עלים Bosch ALS 30

אם אתם משתמשים במפוח לעיתים רחוקות ואתם רוצים מפוח במחיר נוח ושעדיין יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר, ייתכן מאוד שה- Bosch ALS 30 הוא מה שאתם מחפשים.

Bosch ALS 30

4.5 15

מתאים לכל שימוש. מפוח, שואב וגורס. עוצמתי ובמחיר נוח

יתרונות

זרימת אוויר חזקה, נוחל לנשיאה ועבודה, שואב וגורס את העלים בנוסף

חסרונות

כבל חשמל קצר מאוד (30 ס"מ)

קנה עכשיו ב- ממשר
קנה עכשיו ב- פולק

ה- Bosch ALS 30 הוא מפוח עלים חזק של 3000 ואט המאפשר לכם להעיף את העלים או לשאוב אותם ולגרוס אותם. תודות לידית ארגונומית, מתכווננת ורצועת כתפיים מרופדת, המפוח הזה נוח מאוד לאחיזה והוא מאוד שימושי. תוכלו להחליף בקלות בין הפונקציות שלו, פיזור אוויר או שאיבה, בהתאם לצורך שלכם באותו הרגע. ל- Bosch ALS 30 זרימת אוויר של עד 300 קמ"ש שמסייעת מאוד גם בהסרת עלים דביקים, רטובים ולחים. אחרי שערמתם את כל העלים תוכלו להחליף למצב שואב ולנקות אותם בקלות. הוא יגרוס אותם לחתיכות קטנות וישאב אותם לשק המחובר אליו. קחו בחשבון שתזדקקו לכבל מאריך בהתאם לגודל הגינה, כבל החשמל שלו קצר מאוד, רק 30 ס"מ.

לוגו של הסקירה

מפוח עלים נטען לעבודות כבדות: Einhell GE - CL 36 Li E Solo

אם אתם מעדיפים להיפתר מכבלים או ריחות דלק, ועדיין מחפשים מפוח עלים עוצמתי לעבודות גינון כבדות ולכמות גדולה של עלים, נשמע שה- Einhell GE – CL 36 Li E Solo  יהיה הפתרון לכך.

Einhell GE – CL 36 Li E Solo

4.5 15

מתאים לעבודות גינון רציניות ולמי שמעדיף מפוח ללא כבלים

יתרונות

מתנייד בקלות בגלל תוספת הגלגלים, מתאים ללכלוך קל וכבד, אחיזה נוחה

חסרונות

יקר ובנוסף, הסוללה והמטען נמכרים בנפרד

קנה עכשיו ב- ממשר
קנה עכשיו ב- בראנד
קנה עכשיו ב- tools online
קנה עכשיו ב- Last Price

על נוחות משלמים, ובמקרה הזה, משלמים פעמיים. מחיר המפוח הזה יקר יותר מדגמים אחרים וצריך להוסיף למחיר גם את מחיר הסוללה והמטען כי לרוב הם נמכרים בנפרד. ועדיין, אם זוכרים שמדובר במפוח ושואב אלחוטיים מבינים כמה הוא עוצמתי. עם כוח זרימת אוויר שמגיעה ל 210 קמ"ש וכוח שאיבה של 720 קמ"ש ה- Einhell GE – CL 36 Li E Solo   ישאיר את הגינה שלכם נקייה מלכלוך ועלים. הוא קל פשוט ונוח לתפעול, בלחיצת כפתור תוכלו לעבור ממצב מפוח למצב שואב והוא יגרוס את כל העלים שלכם לשק שלו. תוספת מעניינת שלא מופיע בהרבה מפוחים היא הגלגלים שלו שמקלים מאוד בזמן העבודה. הוא מומלץ מאוד למי שיש לו גינה גדולה וצריך נוחות מוחלטת בניידות עם המפוח.

לוגו של הסקירה

הזול ביותר: WORX WG520

הדבר היחיד שזול ב- Worx WG520 הוא תג המחיר שלו. מהמנוע שלו ועד לבנייה העמידה שלו, המפוח הזה מתפקד באותה מידה כמו הבנים הגדולים.

 

WORX WG520

4.5 15

מתאים למי שמחפש מפוח מצויין במחיר זול

יתרונות

קטן וקומפקטי, זול מאוד

חסרונות

מתאים לשימושים קלים בלבד, כבל חשמל קצר, מרעיש, לא זמין בישראל

קנה עכשיו ב- Amazon

ה- Worx WG520 חזק במיוחד. מאוורר הטורבינה שלו מאפשר זרימת אוויר במהירות של עד 1000 ק"ש, וזרבובית רחבה במיוחד תאפשר לכם לפנות שטחים גדולים יותר ביעילות רבה יותר, והוא מגיע עם חלק נוסף צר יותר אם תעדיפו זרם אוויר צר וכוח ממוקד יותר. עם משקל של 3.2 ק"ג בלבד הוא קל מאוד לנשיאה ותמרון בעבודה וכפתור הבקרה על הידית מאפשר את התאמת המהירות תוך כדי עבודה. אז אם אתם מחפשים מפוח שיעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר אבל בלי לקרוע את הכיס, ה-  Worx WG520 הוא פתרון מצוין.

סיכום

איך לבחור מפוח עלים שמתאים לצרכים שלכם

בבואכם לבחור מפוח עלים, אחת ההחלטות הראשונות שתצטרכו לקבל היא האם לבחור במנוע חשמלי או במנוע בנזין. לשתי האפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלהן, לכן חשוב לקחת בחשבון את הצרכים והנסיבות הספציפיות שלכם לפני קבלת החלטה.


מנועים חשמליים מציעים מספר יתרונות. ראשית, הם בדרך כלל קלים וקומפקטיים יותר מעמיתיהם מבוססי הבנזין, מה שהופך אותם לקלים יותר לתמרון ולאחסון. הם גם נוטים להיות שקטים יותר, וזה נהדר אם אתם גרים באזור מגורים ומעוניין למזער את הפרעות הרעש. בנוסף, מפוחי עלים חשמליים הם בדרך כלל קלים יותר להפעלה, ודורשים רק לחיצת כפתור פשוטה.


מצד שני, מנועי בנזין ידועים בכוחם ובסיבולתם. הם מסוגלים לייצר זרימת אוויר חזקה יותר ומהירויות אוויר גבוהות יותר, מה שהופך אותם לאידיאליים להתמודדות עם חצרות גדולות יותר או משימות כבדות. מפוחי עלים מבוססי בנזין מציעים גם גמישות רבה יותר מכיוון שהם אינם מסתמכים על כבל חשמל, ומאפשרים להגיע לכל הפינות, ללא הגבלה פיזית. עם זאת, ראוי לציין שמנועי בנזין נוטים להיות כבדים ומסורבלים יותר לתפעול.


חשוב לשקול את הצרכים הספציפיים שלכם בקבלת החלטה באיזה סוג מנוע לבחור למפוח עלים. אם יש לכם חצר קטנה יותר ואתם מעדיפים אפשרות קלת משקל ושימוש, מפוח עלים חשמלי עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר. מצד שני, אם יש לכם מרחב גדול יותר או שאתם זקוקים לכוח עבודה רב יותר ממפוח העלים שלכם למשל לפינוי פסולת בכמות רבה, הרי שמפוח עלים עם מנוע בנזין עשוי להיות מתאים יותר עבורכם.

 

מידת הרעש של מפוח עלים

בבחירת מפוח עלים, חשוב לקחת בחשבון את רמת הרעש שהוא מייצר. מפוחי עלים יכולים ליצור רעש משמעותי, אשר לא רק יכול להפריע, אלא גם עלול להזיק לשמיעה, במידה ונחשפים לרמות גבוהות של רעש ולתקופות ממושכות. רמת הרעש של מפוח עלים נמדדת בדרך כלל בדציבלים.


למפוחי עלים שונים יש רמות רעש משתנות, וחשוב להבין מה נחשב חזק מדי. כהנחיה כללית, כל דבר מעל 85 dB (דציבל) נחשב לקולני ועלול להזיק לשמיעה. יחד עם זאת, ראוי לציין שחשיפה ממושכת לרמות רעש מעל 70 dB גם כן עלולה לגרום לנזק לאורך זמן.


בכדי לשים את הדברים בפרספקטיבה, שיחה טיפוסית בין שני אנשים היא בסביבות 60 dB, בעוד שרחוב סואן יכול להגיע עד 80 dB. מפוחי עלים עם מנועי בנזין נוטים להיות חזקים יותר ממפוחי עלים חשמליים בשל מנוע הבעירה המצוי בהם. הם יכולים לייצר רמות רעש הנעות בין 90 ל-100 dB, שהוא גבוה משמעותית ממפוחי עלים חשמליים.


מפוחי עלים חשמליים, לעומת זאת, הם בדרך כלל שקטים יותר, עם רמות רעש שנעות בין 60 ל-75 dB. זה הופך אותם לאפשרות מתאימה יותר אם אתם מודאגים מהרעש. בנוסף, חלק ממפוחי העלים החשמליים מגיעים עם תכונות הפחתת רעש, כגון מארזים מבודדים או טכנולוגיה לשיכוך קול, המפחיתים עוד יותר את הרעש שנוצר.


בעת קבלת החלטה, חשוב לקחת בחשבון את הסביבה, ואת ההשפעה הפוטנציאלית של מפוח עלים רועש עליכם ועל הסובבים אתכם. אם אתם גרים באזור צפוף או שיש לכם מגבלות רעש, בחירה במפוח עלים חשמלי עם רמת רעש נמוכה יותר יכולה להיות בחירה שקולה. עם זאת, אם יש לכם חצר גדולה, ייתכן שתצטרכו לבחור במפוח עלים עם רמת רעש גבוהה יותר, זאת אומרת מפוח עלים עם  מנוע בנזין. 

 

הסוגים השונים של מפוח עלים

בכל הנוגע למפוחי עלים, קיים בשוק מגוון רחב של אפשרויות. לכל סוג של מפוח עלים תכונות ויתרונות ייחודיים משלו, העונים על צרכים והעדפות שונות. סוג נפוץ אחד הוא מפוח העלים הידני, קל משקל וקל לתמרון. אידיאלי עבור חצרות קטנות או אזורים עם שטח מוגבל. 

 

סוג נוסף הוא מפוח עלים הוא כזה המגיע בצורת תרמיל, אותו לובשים על הגב. הוא מציע יותר כוח, וזמן פעולה ארוך יותר. סוג זה מתאים לחצרות גדולות יותר או לשימוש מסחרי.


בנוסף למפוחי עלים כף יד (מפוח עלים ידני) ומפוח עלים בצורת תרמיל, ישנם גם מפוחי עלים על גלגלים. מדובר במכונות גדולות וחזקות יותר המיועדות לשימוש כבד. הם משמשים לרוב גננים מקצועיים או לפינוי שטחים גדולים כמו פארקים או מגרשי ספורט. מפוחי עלים עם גלגלים מצוידים בדרך כלל בזרבובית נשיפה רחבה יותר ויכולים לכסות שטח גדול יותר בפחות זמן.


ניתן למפות את הסוגים השונים של מפוחי עלים לא רק לפי הצורה, אלא גם כאמור כפי שהוסבר בהתאם לסוג המנוע. ישנן שתי אפשרויות כוח עיקריות למפוחי עלים: חשמל ובנזין. מפוחי עלים חשמליים מופעלים על ידי חשמל והם בדרך כלל שקטים יותר, קלי משקל ופשוטים יותר לתחזוקה. הם גם ידידותיים יותר לסביבה מכיוון שהם מייצרים אפס פליטות של מזהמים. מצד שני, מפוחי עלים בנזין מונעים על ידי מנוע בנזין, המספקים יותר כוח וניידות. הם אידיאליים למשימות כבדות ולאזורים ללא גישה לחשמל.


בבחירת מפוח עלים, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו גודל החצר, כמות הפסולת שעליכם לפנות ומקור הכוח המועדף עליכם. בנוסף, מפוחי עלים מסוימים מגיעים עם תכונות נוספות כגון הגדרות מהירות משתנות, יכולות חיפוי או פונקציות ואקום. תכונות אלו יכולות לשפר את הרבגוניות והפונקציונליות של מפוח העלים.

 

האם נחוצה תחזוקה קבועה של  מפוח עלים?

אחזקה של מפוח עלים כרוכה בתחזוקה שוטפת, על מנת להבטיח את הביצועים האופטימליים ואריכות החיים שלו. תחזוקה שוטפת היא לא רק הכרחית אלא גם חיונית לפעולה בטוחה ויעילה שלו. על ידי ביצוע של מספר פעולות תחזוקה פשוטות, ניתן להאריך את חיי מפוח העלים ולהימנע מתיקונים או החלפות יקרים.


בראש ובראשונה, חשוב לנקות את מפוח העלים לאחר כל שימוש. עלים, פסולת ולכלוך עלולים להצטבר באזורי האוורור, היניקה והפליטה, להפריע לזרימת האוויר של המפוח ולהפחית את יעילותו. בעזרת מברשת רכה או אוויר דחוס, נקו בזהירות את האזורים הללו כדי להסיר כל פסולת. בנוסף, יש לבדוק ולנקות באופן קבוע את המצת, כדי לוודא שהוא נקי מלכלוך או הצטברות פחמן.


לאחר מכן, יש לבדוק ולנקות את מסנן האוויר במפוח העלים. מסנן אוויר סתום מגביל את זרימת האוויר ועלול לגרום להתחממות יתר של המנוע. בהתאם לסוג מפוח העלים, מסנן האוויר עשוי להיות רחיץ או כזה הניתן החלפה. עיינו בהוראות היצרן כדי לקבוע את שיטת הניקוי או ההחלפה המתאימה.


בדקו באופן קבוע את מערכת הדלק של מפוח העלים. אם יש לכם מפוח עלים המונע בנזין, רוקנו את הדלק והחליפו אותו בדלק טרי לפחות פעם בחודש, במיוחד בתקופות של חוסר פעילות. זה מונע גם הצטברות משקעים שעלולים לסתום את הקרבורטור או קווי הדלק. יתרה מכך, בדקו את המצת והחליפו אותו במידת הצורך. מצת שחוק עלול להוביל לבעיות הצתה וביצועי מנוע גרועים. זכרו להשתמש במצת הנכון המומלץ על ידי היצרן.


לבסוף, ודאו שכל האומים והברגים מהודקים כראוי. רעידות במהלך הפעולה עלולות לשחרר את המחברים הללו, מה שעלול להשפיע על ביצועי המפוח או אפילו להוות סיכון בטיחותי. יש לבדוק את המחברים בשגרה, ולהדק אותם בהתאם לצורך.

 

איזה מפוח עלים מתאים לכם?

כאשר מדובר על בחירת מפוח עלים מומלץ, הרי שיש מספר גורמים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה.



ראשית, קחו בחשבון את גודל השטח המדובר, ואת כמות הפסולת שיש בדרך כלל לפנות. אם יש לכם חצר קטנה עם עלים ופסולת מינימליים, מפוח עלים ידני עשוי להספיק. דגמים קומפקטיים וקלי משקל אלה קלים לתמרון ולתפעול, מה שהופך אותם לאידיאליים למשימות קטנות יותר. מצד שני, אם יש לכם נכס גדול יותר או צרכי ניקיון כבדים, מפוח עלים בצורת תרמיל עשוי להיות אופציה טובה יותר. דגמים אלה מציעים יותר כוח וזמני ריצה ארוכים יותר, מה שהופך אותם למתאימים לאזורים גדולים יותר ולעבודות קשות יותר.


שנית, חשבו על רמת הנוחות והיכולות הפיזיות שלכם. אם אתם סובלים מבעיות ניידות או מתקשים לשאת ציוד כבד, מפוח עלים חשמלי עשוי להתאים יותר. מפוחי עלים חשמליים הם בדרך כלל קלים יותר לנשיאה, ופשוטים יותר לטיפול, מה שהופך אותם לבחירה מעשית במקרים אלו. יחד עם זאת, אם אין לכם מגבלות קריטיות מבחינת מאמץ פיזי ואתם מעדיפים את חופש התנועה שמגיע עם עיצוב אלחוטי, מפוח עלים המופעל על ידי סוללה עשוי להיות הבחירה הנכונה.


לבסוף, חשוב לשקול את גורם הרעש. בעוד שמפוחי עלים ידועים ברעש שלהם, חלק מהדגמים שקטים יותר מאחרים. אם אתם גרים באזור רגיש לרעש או פשוט מעדיפים פעולה שקטה יותר, חפשו מפוחי עלים עם דירוג דציבלים נמוך יותר. מפוחי עלים חשמליים נוטים להיות שקטים יותר בהשוואה למפוחי עלים המונעים בבנזין, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית.

 

האם מפוח עלים שווה את ההשקעה?

כאשר בוחנים את השאלה האם מפוח עלים שווה את ההשקעה, יש לקחת בחשבון מספר גורמים. בראש ובראשונה, חשבו על גודל הנכס שלכם ועל כמות העלים או הפסולת שאתם מתמודדים איתם באופן קבוע. אם יש לך חצר קטנה עם הצטברות עלים מינימלית, זה עשוי להיות משתלם יותר פשוט להשתמש במגרפה או במטאטא. אולם אם יש לכם נכס גדול יותר או אתם מוצאים את עצמכם מבזבזים זמן רב בניקוי עלים, מפוח עלים יכול להיות בעל ערך רב.


היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הזמן והמאמץ החוסכים בשימוש במפוח עלים. גרירת עלים יכולה להיות משימה עתירת עבודה, במיוחד עבור אלה עם מגבלות פיזיות או זמן מוגבל. מפוח עלים יכול להפחית משמעותית את כמות הזמן והמאמץ הנדרשים כדי לפנות את החצר, ולאפשר לכם לבלות יותר זמן ובהנאה במרחב החיצוני.


בנוסף, מפוח עלים יכול לספק ניקוי יסודי ויעיל יותר בהשוואה לשיטות ידניות. זרימת האוויר העוצמתית של מפוח עלים יכולה להגיע אל פינות ושקעים שאולי קשה לגשת אליהם עם מגרפה או מטאטא. זה גם יכול לעזור לעקור פסולת עקשנית, כגון עלים רטובים או גזרי דשא, מה שהופך את החצר שלכם לנקייה ואסתטית יותר.


לבסוף, חשוב להתייחס לרב-גוניות של מפוח עלים. דגמים רבים מגיעים עם אלמנטים מצורפים ופונקציות שונות, המאפשרים להשתמש במפוח למשימות שונות מעבר לפינוי העלים. עם החיבור הנכון, אתם יכולים למשל להשתמש בו בתור מאלצ'ר (מכבש), ולשפר עוד יותר את השימושיות והערך שלו.

שאלות ותשובות על מפוח עלים מומלץ 2024

מהו מפוח עלים, ומהו תפקידו העיקרי?

מפוח עלים הוא כלי גינון שנועד להעיף עלים, גזירי דשא, ופסולת אחרת מחוץ לחניות, מדרכות, מדשאות ואזורים חיצוניים אחרים. הוא פועל באמצעות מנוע עוצנתי כדי ליצור זרם אוויר במהירות גבוהה שמניע את העלים ואת הפסולת הרחק מהאזור הרצוי. מפוחי עלים משמשים בדרך כלל כדי לחסוך זמן ומאמץ, וזאת בניגוד למגרפת עלים ידנית, מה שהופך אותם לכלי פופולרי עבור בעלי בתים ואנשי מקצוע גינון, וסתם אנשים שרוצים לשמור על אזורים מועדפים לפורענות נקיים.

אילו סוגים של מפוחי עלים זמינים כיום בשוק?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מפוחי עלים הזמינים לקהל הרחב: כף יד, תרמיל, מפוחים גלגלים. מפוחי עלה כף יד הם הנפוצים ביותר ומתאימים לחצרות קטנות עד בינוניות. מפוחי תרמיל מציעים יותר כוח והם אידיאליים עבור נכסים גדולים יותר או שימוש מסחרי. מפוחים מגלגלים הם החזקים ביותר ומשמשים בדרך כלל למשימות כבדות על נופים גדולים או נכסים מסחריים.

האם מפוחי עלים רועשים, והאם יש להם השפעה סביבתית כלשהי?

מפוחי עלים יכולים להיות רועשים, במיוחד דגמים המופעלים בגז, אשר נוטים להיות חזקים יותר מאלה החשמליים ולכן גם להיות רועשים יותר. עם זאת, היצרנים עובדים כיום על ייצור מפוחי עלים שקטים יותר עם טכנולוגיות הפחתת רעש משופרות. במונחים של השפעה סביבתית, מפוחי עלים המופעלים בגז פולטים אדי פליטה וזיהום, במה שיכול להיות מדאיג בעיקר באזורים עירוניים. מפוחי עלים חשמליים נחשבים בדרך כלל ידידותיים יותר לסביבה מכיוון שהם מייצרים אפס פליטות במהלך השימוש.

מהם הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מפוח עלים?

בעת בחירת מפוח עלים, יש לקחת בחשבון מספר גורמים, כולל את גודל השטח שאתה צריך לנקות, את סוג הפסולת שאתה מצפה להיתקל בו, ואת תקנות הרעש באזור שלך (יש לברר עם הרשות המקומית לגבי נושא הרעש, דציבלים ושעות פעילות). אם יש לך חצר קטנה, מפוח חשמלי כף יד עשוי להספיק. עבור נכסים גדולים יותר או שימוש מסחרי, ייתכן שיהיה צורך בתרמיל גב או מפוח גלגלים עם יותר כוח. שיקולים אחרים כוללים את משקל המאוורר, קלות השימוש בו וזמינות חלקי החילוף והשירות הם גם רלוונטיים.

מפוחי עלים הם כלים שימושיים ויעילים לניקוי עלים ופסולת מאזורים חיצוניים. הם מגיעים בסוגים ובגדלים שונים כדי לענות על הצרכים השונים, והתקדמות הטכנולוגיה הופכת אותם ידידותיים יותר לסביבה ושקטים יותר. בעת בחירת מפוח עלים, חשוב לשקול את גודל האזור ואת סוג הפסולת שתעבדו איתה. עם שימוש ותחזוקה מתאימים, מפוחי עלים יכולים להיות תוספת יקרת ערך לכל ערכת כלי הגינון של כל אחד מכם.