נעל ריצה: 8 נעלי ריצה מומלצות ביותר לשנת 2024 | מדריך קניה לבחירה מושלמת

אם אתם זקוקים לנעלי הריצה הטובות ביותר לריצות קצרות או אפילו למרתונים, ומתלבטים היכן ומה לקנות, אז תשמחו לגלות שאנחנו כבר סקרנו, השוונו ובדקנו  עבורכם מהו הזוג המושלם ומהי נעל הריצה המומלצת ביותר

icon pos_1

ניתחנו

18 סקירות

ו-

1990 ביקורות

בתחום

ספורט ופנאי

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על נעלי ריצה מומלצות

נעלי ריצה מומלצות הן בגדר חובה, בין אם אתם יוצאים לריצות בוקר קצרות או מתאמנים לקראת תחרות או אפילו מרתון. מציאת נעל ריצה נכונה עבור הרגליים שלכם עשויה להיות ההבדל בין ניצחון להפסד או בין ריצה נוחה ויציבה לבעיות ברגליים ובברכיים. אני וצוות האתר בדקנו עשרות זוגות נעליים והרכבנו עבורכם את הרשימה הבאה, לפניכם נעלי הריצה אותן מצאנו כמומלצות ביותר  – אשר עשויות לשפר את הביצועים שלכם ולהוסיף משמעותית לנוחות בכל ריצה.

נכתב ע״י

דנה ישעיהו

כותב: דנה ישעיהו

עוסקת בתחום השיווק הדיגיטלי כבר למעלה מ12 שנים. בנוסף חובבת/מקצוענית בתחום הריצה והספורט – רצה מרתונים ומרחקים ארוכים (אחרי 12 מרתונים כבר). בעלת תעודה של מדריכת כושר. כתיבת תכנים בשני התחומים אני כבר עושה מעל ל10 שנים – מאוד אוהבת לחקור וללמוד על הנושאים שאני אוהבת

נעלי ריצה מומלצות על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

לפני זמן לא רב, כל נעל ריצה הייתה מבוססת על כמעט אותו עיצוב: חלק עליון רשתי, שכבת קצף דקה הממוקמת באמצע וסוליית גומי מודבקת לתחתית. כל זה השתנה בשנת 2012 כאשר Nike הציגה לעולם את טכנולוגיית ה-Flyknit החדשנית שלה, אשר יצרה חלק עליון צמוד אך נושם בנעלי הריצה החדשות.

 

Adidas העלתה את הרף כמה שנים מאוחר יותר עם Boost, קצף קופצני להפליא שהחברה הזרימה לחלקה האמצעי של הנעל, כדי להעניק לה קופצניות נוספת. לפני ש-Adidas הציגה את Boost, Hoka one one הייתה מותג המוקדש ליצירת נעלי ריצה מרופדות במיוחד, עם סוליות קצף גדולות מאוד מאז 2009.

 

Nike אפילו שחררה כמה שדרוגים לעיצוב המקורי שלה, כאשר לאחרונה היא הציגה לעולם קצף קל ורספונסיבי אף יותר הנקרא ZoomX. למרות שהוא שנוי במחלוקת, ZoomX דחף לניצחונות במספר תחרויות אצנים חובבניים ומקצועניים כאחד. המרשים ביותר מכולם היה אצן העלית מקניה, איליוד קיפצ'וג (Eliud Kipchoge), אשר היה הראשון לרוץ מרתון בשעתיים (!) בכל ההיסטוריה. על רגליו היו זוג נעלי Nike עם ZoomX וסיבי פחמן קפיציים.

 

אבל מה כל זה אומר לאצן הממוצע, אשר מחפש לקנות זוג נעלי ריצה חדשות? החדשות הטובות הן שהרבה מהטכנולוגיה היוקרתית והמשוכללת הזו חלחלה גם אל נעלי הריצה הרגילות – ובעוד הנעליים האלה לא בהכרח יגרמו לכם לשבור שיא היסטורי, הן כן מסוגלות להפוך אתכם לאצנים טובים יותר מהר יותר.

לוגו של הסקירה

נעל ריצה עם סוליה פורצת דרך : HOKA CARBON X2

הוקה Carbon X2 עם הסוליה החדשנית ופורצת הדרך היא נעל המיועדת לריצות למרחקים ארוכים, לאימוני אספלט או דשא, אך אינה מיועדת לריצות שטח. הנעל החדשנית שודרגה עם סוליית קרבון (סיבי פחמן) הבולטת במעט החוצה ומיועדת לשדרג את חוויית הריצה ואף את ההישגים. מבדיקות שערכנו, מכיוון שרוב הרצים נוהגים לנחות על העקב ולא על מרכזה של כף הרגל, תוספת זו והפרש הגובה הנוצר בין החלק האחורי לחלק הקדמי של הסוליה (דרופ 5), גורמות לאותם רצים ליהנות מיתרונות הקרבון בכך שהמגע עם הקרקע יהיה מהיר יותר וכך גם ניתוקה של הרגל חזרה מעלה.

HOKA CARBON X2

4.5 15

נעל ריצת האספלט עם העיצוב החדשני

יתרונות

סוליית הקרבון

נעל רחבה

חסרונות

מחיר

קנה עכשיו ב- יורוספורט
קנה עכשיו ב- Amazon

חלקה העליון של הנעל עשוי מלייקרה אוורירית ובחלקה האחורי ישנה לשונית המיועדת לתמיכה ולהגנה על אזור גיד אכילס. הסוליה החדשנית בנויה כאמור מסיבי קרבון הממוקמים בין שתי שכבות EVA, כאשר התחתונה בנויה בטכנולוגיית ה Profly של חברת הוקה, המעניקה יכולת בלימה משודרגת בעקב ובחלק הקדמי יכולת החזרת אנרגיה אופטימלית עבור ניתוק הרגל והזינוק בסיום הצעד.

החלק הקדמי הפנימי של הנעל מאופיין במרווח, התורם רבות לתחושת כף הרגל בנעל ולנוחות בזמן פעילות הריצה, בניגוד לנעלים אחרות בהן נוצרת לעיתים תחושת לחץ על הרגל, הנובעת מכך שהנעל צמודה מידי באזור הבהונות. בנוסף, הנעל גם גמישה מאד בעת הנעילה הודות ללשון הגמישה התורמת גם היא לנוחות.

משקל: 255 גרם.

דרופ: 5 מ"מ.

 

לוגו של הסקירה

נעלי ריצה שנותנות תמיכה מדהימה לאימונים קבועים: ASICS Gel-Nimbus 23

מערכת הג'ל של ASICS תמיד הייתה שם נרדף לריפוד יוקרתי מצוין – וה-Gel-Nimbus 23 לא יוצאות מן הכלל. אין לנו מספיק מקום בסקירה כדי לרשום על כל הטכנולוגיה שכלולה בנעל הזו, אבל אפשר להגיד בביטחון שהיא מזכירה מעט את חוברת ההפעלה במטוס סילון מודרני.

Asics Gel Nimbus 23

4.5 15

נעליים מצוינות ומרופדות לאימונים יומיומיים

יתרונות

ריפוד תחתון נהדר

תחתית מרופדת ורכה

תמיכה מצוינת

נראות נהדרת

מגוון של עיצובים ושילובי צבעים

קשת מלאה

שכבת קצף איכותית מתחת למדרסים

החלק העליון והלשון מרופדים במיוחד.

חסרונות

הסוליה הרכה יכולה לעייף את הרגל לאחר זמן רב

הגומי החיצוני נשחק מהר

מחיר משתנה בהתאם למידה
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Walla Shops

באופן מובן, כל הריפוד הנוסף מוסיף קצת למשקל הנעליים, חסרון שיש לצפות לו. ה-Gel-Nimbus 23 עוצבו עבור ריצות נוחות וארוכות מרחק ולא לספרינטים מתפרצים – יש נעליים טובות יותר למטרה זו. ה-Gel-Nimbus 23 נראות כמו נעלי ריצה מקצועיות, ממש כמו דגמי ה-Brooks וה-Saucony המופיעים מטה – לא דבר רע בכלל, אבל אם אתם מחפשים קצת יותר סטייל, נסו את ה-Adidas UltraBoost 19. בנוסף, הנסיינים שלנו דיווחו כי ה- Gel-Nimbus 23 מרגישות מעט חמות יותר בעונת הקיץ. בהתחשב בריפוד העבה, לנעליים יש יכולות נשימה ואוורור מצוינות, אבל לא מספיק כדי להתנגד לחום רב עם אקסטרה ריפוד – ובכל זאת, מדובר בנעל נהדרת עבור כל אצן.

 

על אף הכוונות של החברה לעצב נעל שאידיאלית לריצות ארוכות, מרבית המשתמשים והאנשים שבחנו את הנעל הצביעו על כך שהיא הרבה יותר אידיאלית לריצות בינוניות ולאימונים קבועים ויומיומיים יותר מאשר ריצות ארוכות טווח. אתרים רבים מצביעים על הריפוד של החלק התחתון של הנעל כאחת התכונות הטובות ביותר שלה, משום שהיא מאפשרת ספיגה והכלה טובה יותר של כף הרגל במהלך הריצות. בנעל קיימת רפידה רכה במיוחד בחלק התחתון, מה שמאוד מקל על מי מכם שמשתמש במדרסים.

 

סדרת ה- Gel Nimbus היא סדרה מאוד פופולרית כבר מספר שנים וגם הדגמים הקודמים של הסדרה הם מעולים ועניין רלוונטיים ונמכרים בחנויות רבות, אך לגמרי אפשר לומר שבדגם הנוכחי החברה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית הן בעיצוב והן בביצועים.

 

לוגו של הסקירה

נעלי ריצה קופצניות ונוחות יותר מתמיד: Adidas UltraBoost 19

החידוש המשופר והמשמעותי ביותר של נעלי ה-UltraBoost הפופולאריות מאז ההשקה שלהן ב-2015, ה-UltraBoost 19 כוללות מספר עדכונים מעניינים שנועדו כדי להפוך אותן לנוחות ורספונסיביות יותר לרגליים שלכם. לחובבי אדידס – היכנסו לסקירת נעלי ריצה מומלצות של אדידס >

Adidas UltraBoost 19

4.5 15

UltraBoost מחודשות וטובות מתמיד

יתרונות

נוחות

יושבות נהדר על הרגל

כל הקצף הקופצני שתוכלו לקוות לו

חסרונות

עבות מדי עבור ריצות מהירות ומרוצים קצרים

פחות דחיפה בקדמת כף הרגל

מחיר משתנה בהתאם למידה
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- יורוספורט

זה מתחיל בכך ש-Adidas הכניסה 20% יותר Boost אל חלקה האמצעי של הסוליה, מה שהופך את הנעל למוצקה וקופצנית יותר בעת הריצה. אולם, עדיין מדובר בנעל אשר מתרכזת בנוחות על פני מהירות, כך שהחלק העליון של הנעל הוא דמוי גרב, היושב על הסוליה ועוטף לחלוטין את הרגל. הרשת הצמודה מסביב לאמצע מונעת מהרגל שלכם מלהחליק בתוך הנעל ושומרת על אוורור הרגל.

 

הנעל הייחודית הינה הראשונה שנסרגה בתלת ממד ובכך מורכבת כיחידה אחת שנועדה ליצור תחושת נוחות מרבית, יחד עם תמיכה מקסימלית וגמישות אופטימלית. שיטת ההיתוך החדשה בה השתמשו בחברת אדידס מייתרת את הצורך בשימוש בדבק ומעניקה חיבור ישיר למדרס ה Boost. מסגרת ה Primeknit 360 הייחודית יוצרת הרחבה של העקב ועם זאת גם מפחיתה את משקל הנעל, יוצרת תמיכה משופרת בכף הגל ושומרת עליה במקום, מונעת מהעקב להתרומם בזמן העלאת קצב הריצה, מעניקה חלוקת לחץ משופרת על הרגל והרצים נהנים מחוויית ריצה משודרגת ונעימה. 

 

הנעל מעניקה אופטימיזציה של החזרת האנרגיה בכל הריצה ובכל תנוחה של כף הרגל.

 

משקל: 305 גרם.

דרופ: 10 מ"מ.

מילה מהמומחה שלנו

כמה דברים חשובים!

ודאו שנעלי הריצה מתאימות לכף הרגל שלכם, כך שמצד אחד הנעל לא לוחצת וצמודה מידי, אך מצד שני שימו לב שכף הרגל לא "שוחה" ומשוחררת מידי בתוך הנעל. בנוסף, יש להתאים את נעלי הריצה למשטחים בהם אתם מתכננים לרוץ (שטח, אספלט, הליכונים בחדרי הכושר ועוד…) שכן כל נעל תתאים לסוג ריצה שלכם, למשטח בו אתם מתאמנים ותשמור על גופכם מפציעות מיותרות.

מאמן כושר בכיר, מדריך שחייה, מנטור לקידום הבריאות ומייסד אתר האינטרנט fitnessophy

לוגו של הסקירה

נעלי ריצה מקצועיות במחיר נוח: Nike Air Zoom Winflow 7

מי אמר שאי אפשר להשיג נעלי ריצה מקצועיות ואיכותיות מבלי לקרוע את הכיס? במחיר מאוד נוח תוכלו לרכוש את הזוג המעולה הזה של חברת Nike המוכרת והאהובה שיש בו את כל מה שחובב ריצה צריך ואפילו יותר מכך.

Nike Air Zoom Winflo 7

4.5 15

נעליים במראה חדשני שישמשו אתכם בריצות מכל סוג

יתרונות

מחיר נוח והוגן לתמורה

עיצוב פרמיום בעל מראה נהדר על הרגל

שילובי צבעים רבים ויפים

קלת משקל

עשויה מחומרים מעולים

המדרס נכרך סביב כף הרגל ומספק הגנה מעולה

מעולה לריצות מכל הסוגים ובמיוחד לריצות ארוכות

חסרונות

פחות מרופדות מדגמים אחרים של החברה

פחות מומלצת לאימונים אחרים מלבד ריצה

קנה עכשיו ב- Amazon

הנסיינים שלנו דיווחו שהנעליים שימשו אותם מעולה בכל סוגי הריצה, בין אם בספרינטים, ריצות קצרות, בינוניות או ארוכות. הנעל היא קלה במיוחד על אף הריפוד המפנק שיש בתוכה, מה שלא מוסיף משקל על הרגל בזמן הריצה ונותן לכם להרגיש את הקרקע מבלי לפצוע את כפות הרגליים. העיצוב של הנעל גם השתדרג והוא מגיע עם עקב מורחב ומחודד יחד עם לשונית עקב גבוהה במיוחד. השניים האלה הופכים את לבישת וחליצת הנעל לקלה במיוחד.

 

הנעל מגיעה עם דפוס רשת חדיש במיוחד ששומר על כף הרגל קרירה ונעימה גם בריצות ארוכות או במזג אוויר חם במיוחד. בנוסף, יש שכבת כיסוי נוספת ששומרת על הנעל עמידה ויציבה במקומות שבמרבית הנעליים נשחקים די מהר. המשטח החיצוני של הנעל גם שונה, בצורתו ובחומר, והשינוי לא מפריע ולא גורע מהביצועים של הנעל.

 

במידה ופתחנו לכם את התיאבון ואתם רוצים לראות עוד דגמים מעולים של החברה הזאת, אתם מוזמנים לעבור לסקירה נוספת שלנו נעלי ריצה מומלצות של נייק >

לוגו של הסקירה

נעלי ריצה שמספקות אלטרנטיבה נהדרת ל-Vaporfly: New Balance FuelCell TC

יש האומרים כי חברת Nike שברה את תחום הריצה עם סדרת ה-Vaporfly שלהם ולמרות שאנחנו חושבים אחרת – התקדמות בתחום הלבשת ספורט לא יכולה לעצור – והחברה האמריקאית בהחלט הכניסה לאופנה את נעלי הריצה עם לוחיות סיבי הפחמן המובנות. בימים אלו, כמעט כל יצרנית נעלי ריצה מחזיקה אלטרנטיבת Nike Vaporfly משלה, ו-New Balance אינה שונה מהן.

New Balance FuelCell TC

4.5 15

נהדרת לריצות בינוניות עד ארוכות ומרוצים

יתרונות

חלק עליון נוח

החזרת אנרגיה מצוינת

עיצוב עקב ארגונומי

חסרונות

הקצף קצת רך מדי מתחת לעקב

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Walla Shops

ה-New Balance FuelCell TC היא נעל ריצה קלה עם ריפוד רך במיוחד ולוחית סיבי פחמן באורך מלא הממוקמת באמצע הנעל. טכנולוגית ה-FuelCell אינה חדשה – עושים בה שימוש תקופה לא קצרה בחברה – אבל ה-TC שופר משמעותית ומסייע לנעל בנחיתות רכות יותר וזינוקים מהירים יותר.

 

דבר אחד שבטוח לא תרגישו בנעלי ה-New Balance FuelCell TC הוא כאב או שפשוף. מדובר באחת הנעליים הנוחות ביותר שבדקנו, החל מהקצף הרך מתחת לרגל עד העקב הארגונומי והחלק העליון הקליל אך היציב. לסוג נעליים זה יש נטייה לאחיזה חזקה, כמו ל- Hoka One One Carbon X, אבל לא ל-FuelCell TC. הקצף מתחת לעקב קצת רך מדי ובהתחשב שהוא גם די גבוה, אצנים מתחילים עשויים להתקשות מעט בייצוב הקרסוליים שלהם.

 

אך בהתחשב בעובדה שה-New Balance FuelCell TC זולים משמעותית מה- Nike Vaporfly, אנחנו חושבים שהמחיר שווה את התמורה. אם אתם מחפשים נעל שתעזור לכם לרוץ חצי מרתון או אפילו מרתון שלם בלי כאבים ברגל התחתונה שבוע אחרי המרוץ, אנחנו ממליצים בחום על ה- New Balance FuelCell TC.

 

לוגו של הסקירה

נעלי הריצה הטובות ביותר לריצות ארוכות: Mizuno Wave Skyrise

ל-Mizuno Wave Skyrise יש מערכת ריפוד חדשה אשר משלבת סוליית XPOP אמצעית – אשר מכילה אלפי חרוזים קטנים כדי להפחית את עוצמת הפגיעה בנחיתה – עם סוליית Wave Foam.

Mizuno Wave Skyrise

4.5 15

נעלי ריצה נהדרות עם ריפוד קליל ונוח

יתרונות

התאמה נהדרת

ריפוד רך

נוחות

חסרונות

מראה מעט משעמם

קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Walla Shops

התוצאה היא חוויית ריצה old-school חלקה ונטולת בעיות. הנסיינים שלנו הגדירו את חווית הריצה בנעלי Mizuno Wave Skyrise כמרגישה כמו ריצה על מזרן התעמלות ברגליים יחפות; כפות הרגליים שלכם יודו לכם על כך שנעלתם את ה-Skyrise לריצות ארוכות (וגם לקצרות).

 

ה-Mizuno Wave Skyrise לא מנסות לשנות את צורת ההליכה שלכם או את האופן שבו הרגליים שלכם פוגשות בקרקע, מה שנותן לכם שליטה רבה יותר על טכניקת הריצה הכוללת שלכם. מאותה סיבה, הן עשויות לא להתאים לאצנים מתחילים אשר עשויים להזדקק לכיוון והדרכה רבים יותר בתחילת הדרך.

 

אולם, היינו רוצים שלנעל יהיה מראה קצת יותר מושך ומעניין. ה-Mizuno Wave Skyrise נראות כמו זוג נעלי ריצה, לטוב ולרע. אצנים רציניים כנראה יעריכו את המראה הפרקטי שלהן, אבל הן כנראה לא יזכו במעריצים חדשים בהתבסס על מראה בלבד.

לוגו של הסקירה

נעלי ריצה מהירות לריצות ארוכות: Saucony endorphin speed 2

Saucony מציגים את הנעל המתקדמת בעלת הביצועים המשופרים המותאמת לרצים על אספלט, לריצות יומיומיות ולריצות מהירות, למרחקים קצרים ולמרחקים ארוכים כאחד.

Saucony endorphin speed 2

4.5 15

מהירה ועצבנית

יתרונות

משקל

התאמת עקב צמודה

טכנולוגיית SpeedRoll

חסרונות

עיצוב הנעל לגבר

המחיר משתנה ממידה למידה
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- Walla Shops

הדגם המשודרג, הינו בעל ריפוד PWRRUN PB אולטרלייט ומערכת בלימת זעזועים, רשת המאווררת ברמה גבוהה במיוחד, התאמת עקב צמוד וטכנולוגיית ה SpeedRoll. כל אלו, על פי הנסיינים שלנו, מעניקים לרצים דחיפה משמעותית קדימה ונוחות ריצה יוצאת דופן, המאפשרות ריצה מהירה יותר, תוך ניצול האנרגיה המוחזרת מהנעל. 

 

עיצוב ומבנה הנעל מייצרים אחיזה נוחה ויציבה לכף הרגל, הן בגפה העליונה העשויה רשת מהונדסת עם חיזוקים ייעודיים באזורים הנדרשים והן במדרס ובסוליה, המעניקים יחד תחושה של נעל שהותאמה באופן אישי לרגליו של הרץ. כחלק מדאגה לפרטים הקטנים ולנוחות מקסימלית, הנעל אף מאובזרת בשרוכים ייחודיים שאינם נפתחים במהלך הריצה.

 

משקל: 224 גרם.

דרופ:  8 מ"מ.

לוגו של הסקירה

נעלי ריצה ששמות את הנוחות מעל הכל: Brooks Glycerin 20

Brooks שאלו את עצמם השאלה: האם ריצה חייבת לכאוב? והם צודקים, לא, היא לא חייבת. אצנים חובבניים רבים מעדיפים נעליים רכות ומרופדות במיוחד, אשר לא יפצעו את העור וידחסו את הבהונות שלהם יחד כמו בקופסת סרדינים.

Brooks Glycerin 20

4.5 15

נעלי אימון מעולות ורכות במיוחד לאצנים מתחילים

יתרונות

ריפוד ה-DNA Loft רך כמו ענן

מעבר עקב-בוהן חלק

חסרונות

אין החזרת אנרגיה גדולה

המחיר משתנה ממידה למידה
קנה עכשיו ב- Amazon
קנה עכשיו ב- שופרסל ONLINE

ריפוד ה-DNA Loft של ה- Glycerin 20 מספק ריצה רכה יותר, בעוד החלק העליון דמוי הגרב מוסיף המון לנוחיות. אותו ריפוד ה-DNA Loft גם מסייע בהעברת המשקל בין העקב לבוהן והופך אותה לחלקה כחמאה.

 

לכל הרכות הזו יש השפעה על החזרת האנרגיה של הנעל; היא יורדת משמעותית. לא מדובר בנעלי מרוצים, כי אם נעלי אימון – נסו את ה- Saucony endorphin speed 2 , Hoka Carbon X2 או את ה-Nike Air Zoom WIndflow 7  עבור מטרה זו.

 

אם אתם מחפשים ריצה רכה ונוחה במיוחד, ה-Glycerin 20 יהיו הבחירה המועדפת עליכם, במיוחד אם אתם אצנים מתחילים.

על מה ביססנו את הדירוג?

בכדי לדרג סקרנו ובדקו עשרות רבות של זוגות נעלי ריצה ובדקנו פרמטרים כמו: אופי הריצה, סוג הנעל, המשטח, המידה, הסוליה והעיצוב. זאת על ידי כניסה לאתרים של המותגים המוכרים, חיפוש אחר חוות דעת של אצנים חובבים ומקצועיים ואיסוף של נתונים מקצועיים. 

סיכום

איך לבחור את נעלי הריצה הנכונות עבורכם?

זה כל כך משנה?

 

ראשית, האם ההבדל בין נעלי הריצה השונות באמת כל כך משנה? התשובה היא כן. נעלי ריצה טובות ירפדו את כפות הרגליים שלכם מפני הפגיעה החוזרת במדרכה. הן גם גמישות מספיק בכל המקומות הנכונים ויסייעו בהגנה מפני פציעות נפוצות. אולם, בחירת הנעל הנכונה אינה פשוטה כל כך.

 

האם אתם זקוקים לנעליים נפרדות לאימון?

 

ייצרנות נעלי ריצה רבות התחילו לחלק לאחרונה את הנעליים שלהן לשתי קטגוריות, מציעות נעל אחת לאימון ואחרת למרוצים ותחרויות. נעל המרוץ האחרונה של Nike, ה-Nike Air Zoom Alphafly NEXT, הוצגה בתיאום יחד עם נעלי האימון Nike Air Zoom Tempo NEXT – ממש כמו שה- Brooks Hyperion Elite (נעלי מרוץ) מומלצות לשימוש עם ה- Brooks Hyperion Tempo (נעלי אימון).

זה עשוי להישמע כאילו חברות הנעליים רק מחפשות לעשות עוד קצת כסף ולגרום לאנשים לרכוש 2 זוגות נעליים במקום זוג אחד, אך למעשה מסתתרת כאן סיבה די טובה. ראשית, נעלי מרוץ מרופדות ויוקרתיות מסוגלות לספק ביצועים מעולים לכמות מסוימת של קילומטרים, אך כאשר הן עוברות מספר מסוים של קילומטרים, הביצועים יורדים משמעותית.

 

אם אתם רצים כמעט כל יום ובמיוחד אם אתם מתכוננים למרתון, אתם תשחקו את נעלי המרוץ שלכם די מהר. אם אתם מעוניינים להפיק את הביצועים הטובים ביותר מהנעליים שלכם, עדיף לכם להתאמן עם נעל אחרת ולא עם זו שאתם מתכוונים לצאת איתה לתחרות – ועדיף להשתמש בזוגות עם דינמיקת ריצה דומה, כמו הדגמים המתואמים של Nike ו-Brooks.

 

וזו הסיבה מדוע נעל אימון אשר עוצבה לעבוד בהתאמה לנעל המרוץ המועדפת עליכם היא רעיון מצוין. אתם עדיין תצטרכו לשלם הרבה יותר כסף כדי לקנות 2 זוגות נעליים במקום אחד, אבל אם נודה באמת, אם אתם מתחרים לעיתים קרובות, אתם בכל מקרה תצטרכו לרכוש יותר מזוג נעליים אחד.

 

איך לבחור את נעלי הריצה הנכונות?

 

הקושי בהמלצה על נעלי ריצה הוא שבעוד שחלק באמת טובות יותר מהאחרות, הנעל ה"טובה ביותר" עבורכם צריכה להתאים לצורת הריצה האישית שלכם. כולנו רצים קילומטרים שונים, בדרכים שונות, שוקלים שונה ובעלי צורת כפות רגליים שונה – ועל הנעליים שלנו לשקף זאת.

 

אם אתם אצנים כבדים יותר, אתם עשויים לגלות שנעל תומכת ומרופדת עשויה לספוג חלק מהאימפקט בעוד אתם רצים, בעוד אצנים קלים יותר עשויים להעדיף נעל מינימלית. כמו כן, עבור ריצות ארוכות ייתכן שתעדיפו נעליים קפיציות וריפוד למקסימום נוחיות, בעוד במרוצים או בריצות קצרות תעדיפו זוג נעליים קל, מהיר ומינימלי יותר.

 

צורת הליכה גם היא עשויה להוות פקטור כאן. אם צורת ההליכה שלכם כוללת הזזה מסוימת של הרגל כלפי פנים או חוץ כאשר היא מורמת מהקרקע, ייתכן שתזדקקו לנעל ריצה שתתייחס לכך או מדרס מיוחד. בעוד כל המשתנים הללו עשויים לסבך דברים, במיוחד אם אתם חדשים בתחום הספורט, היצמדו לחמשת כללי הזהב הבאים לפני רכישת נעלי ריצה חדשות והסיכוי שתבחרו נעליים מצוינות עבורכם יעלה.

 

  1. בדקו את צורת ההליכה שלכם. קפצו לאחת מחנויות הנעליים הגדולות או אפילו לאורתופד ובדקו את צורת ההליכה וכף הרגל שלכם. לפעמים תצטרכו לרוץ על הליכון או על משטח מיוחד בחנות כדי שהצוות יוכל לזהות את סוג נעלי הריצה והתמיכה הטובות ביותר לסגנון הריצה שלכם.
  2. תמדדו לפני שאתם קונים. ייתכן שתוכלו למצוא עסקה די משתלמת באינטרנט, אבל תמיד כדאי למדוד את הנעליים לפני שקונים אותן. מידות עשויות להשתנות משמעותית בין המותגים השונים ולרוב שווה לקחת חצי מידה או מידה אחת מעל, במקרה שכף הרגל תתנפח קצת בתגובה לחום. אפילו הליכה קצרה מסביב לחנות או בבית (אם אתם מנסים את הנעליים לראשונה בבית), יכולה לתת לכם מושג די טוב לגבי הנוחיות וההתאמה של הנעל לרגל שלכם – עקב שמעט מחליק עשוי להראות מינורי עכשיו, אבל חשבו איך הוא עשוי להרגיש אחרי שעה של ריצה.
  3. חשבו על שטח הריצה שלכם. חשוב לקחת בחשבון היכן אתם מתכוונים לרוץ: כביש, שביל, מדרכה, על החוף? באופן כללי, ריצה בשבילים דורשת יותר תמיכה וריצה בכביש ומדרכה דורשת יותר הגנה, אבל שוב – הכל יכול להיות מושפע מהצורה שאתם רצים בה ומה יותר נוח לכם.
  4. תחרות VS אימון. במקרים רבים, ייתכן שתעדיפו לבחור נעלי אימון לריצות ארוכות ונעליים קלות המיועדות לריצות קצרות עבור תחרויות. בכל מקרה, חשוב לנעול את הנעליים לפני המרוץ או התחרות או לפחות לרוץ ריצה אחת ארוכה במיוחד, כדי לשחוק אותן מעט ולהתאים אותן לרגל.
  5. התרכזו בתחושת השימוש הראשונה. כדי לדעת אם הנעל שלפניכם באמת הכי מתאימה ונכונה עבורכם, אנחנו ממליצים להתרכז בתחושה של הפעם הראשונה בה אתם נועלים אותה. סימן טוב לכך שאתם עושים את הבחירה הנכונה היא תחושת ריחוף עד שכחה כי אתם בכלל נועלים נעליים.

 

 

בסרטון: טיפים כיצד לבחור נעלי ריצה אונליין

 

איך לשמור על נעלי הריצה שלכם?

 

 

בין אם אתם מכורים לריצה או מוצאים זמן לרוץ רק פעם ב- נעלי ריצה הן השקעה חשובה שאין לקחת בקלות ראש. פציעות שנגרמות מנעליים לא נכונות הן מיותרות, יכולות להיות כואבות ובוודאות יעכבו אתכם מלהגיע למטרה שלכם. השקעה בנעליים איכותיות יכולה לחסוך מכם פציעות ברגליים או בקרסוליים ויהפכו את חווית הריצה למהנה הרבה יותר. גם אחרי שרכשתם נעליים איכותיות, חשוב לשמור עליהן כדי שתוכלו להנות מהם כמה שיותר זמן. אספנו עבורכם ארבעה טיפים מעולים שיסבירו איך לשמור על נעלי הריצה שלכם.

 

 

1. לבשו אותן לריצה בלבד למרות שנעלי ריצה הן נעליים נוחות במיוחד, ללבוש אותן למטרות אחרות, אפילו אם הן יום-יומיות ורגעיות, יכול לעשות להן נזק. כל שימוש שהוא לא לריצה עושה נזק לכריות הקצף בתחתית הנעליים, נזק שיכול בסופו של דבר להוביל לשחיקה של הנעל ולפציעה שלכם. אם תתחילו להרגיש שהנעליים מאבדות מהקפיציות שלהם, כנראה שהגיע הזמן להחליף אותן.

 

 

2. נקו את הנעליים על בסיס קבוע ישנם גורמים רבים שיכולים ללכלך את הנעליים שלכם- זיעה, בוץ, דשא, חול ועוד. במידה ולא מנקים את הנעל הגומי שלה יכול להיפגע והתפרים יכולים להעלות עובש. טיפ אחד מומלץ הוא להוריד מהנעל את השרוכים והסוליה הפנימית לפני הניקוי של הנעל, כדי שהניקוי יוכל להיות יותר יסודי.

 

3. סוליה מותאמת אישית סוליות פנימיות בנעלי ריצה הן לרוב בסיסיות בלבד והן לא תמיד מספקות תמיכה מלאה לרגל שלכם. אנחנו ממליצים לכם לשקול לקנות רפידות קצף התופסות את הצורה של הרגל. רפידות סוליה כאלו יאפשרו אחיזה נוחה יותר של הרגל בנעל ויובילו לפחות פציעות ויותר תוצאות.

 

4. תיקונים קטנים על אף שבהתחלה זו יכולה להיראות כמו משימה מעמיקה, ביצוע של תיקונים קטנים בנעליים יכולים לשפר אותם פלאים. מחיזוק התפרים בנעל ועד החלפת הסוליה הפנימית, בדקנו ומצאנו שתיקונים קטנים אלו שיכולים להיראות לא חשובים במיוחד יכולים להאריך את חיי הנעל שלכם ולתת לכם להשתמש בה עוד ועוד.

 

איך תדעו שהגיע הזמן להחליף נעלי ריצה?

פרידה מנעלי ספורט יכולות להיות אירוע עצוב, במיוחד אם הן טובות ומלוות אותנו שנים רבות, אבל לפעמים באמת אין ברירה. אם מראה מרופט לא מפריע לכם יכול להיות שיהיה לכם קשה להצדיק קנייה של נעליים חדשות, אך הדבר גם יכול להצביע על בעיות רציניות בנעל שיכולות אפילו להוביל לפציעה. גם אם הנעל אתכם המון שנים ועל פני השטח הכל נראה בסדר ייתכן שצריך כבר להחליף אותה. בתנאים הנכונים, נעלי ריצה אמורות להחזיק בין 500 ל-700 ק"מ, כך שאם אתם רצים באופן קבוע הגיוני שתצטרכו להחליף נעליים בתדירות גבוהה יחסית. אספנו עבורכם ארבעה סימנים מקדימים שיכולים להצביע על כך שהגיע הזמן להחליף נעליים.

 

1.הסוליה הסימן הברור ביותר לכך שיש להחליף נעליים הוא הסוליה. שינוי בצורת הבסיס של הנעל וסוליה חלקה לחלוטין הם סימנים לא טובים. עם הזמן הסוליה מאבדת מהקפיציות שלה, העוזרת להגן על הרגליים שלכם. ברגע שהסוליה לא תופסת טוב את הרגל זו סכנה תמידית לפציעות וסיבובי קרסול, ולכן כדאי להחליף את הנעליים במהירות. אתם יכולים אפילו לבדוק בעצמכם- אם תתקעו את האצבע בסוליה ותרגישו שהיא קשיחה יותר ממה שאתם זוכרים, כנראה שהגיע הזמן להחליף אותן.

 

2.דפנות הנעל אם דפנות הנעליים נשחקו בעוד הסוליה נשארה במצב טוב, ייתכן ובחרתם בזוג שלא תואם את מידתכם. למרות שמידות נעליים נקבעות ע"פ אורכן, רגליים רחבות או שטוחות יכולות לגרום לבליה של הנעל. אם זה קורה לכם, יכול להיות שאתם צריכים לבצע שינוי של חצי מידה בנעל או להחליף שרוכים לכאלו הנמתחים ומותאמים לרגל.

 

3.העקב הפנימי פירוק מוקדם של העקב יכול להיגרם מחוסר התאמת המידה ומשפשוף הקרסול את האזור.

פתרון זמני יהיה להדק את השרוכים כך שיהדקו את אחיזת הנעל ברגל  וימנעו מהעקב לברוח ממנה. גם גרביים נמוכות יכולות לגרום לבליה מהירה של אזור העקב בנעל, לכן שקלו להחליף לגרביים ארוכות יותר.

 

4.כאב ופציעה הסימנים שהכי חשוב לזהות ובזמן הם כאבים ופציעות. זוג נעליים טוב אמור לתת לכם להתחיל ולסיים ריצה ללא כאבים בכלל, גדולים או קטנים. אם אתם מגלים כאב חדש, במיוחד בכפות הרגליים, השוקיים והגב העליון יכול להיות שצריך להחליף נעליים. הקשבה לגוף שלכם היא המפתח.

שאלות ותשובות על נעלי ריצה מומלצות

מה ההבדל בין נעלי ריצה לאימון לבין נעלי ריצה למרוצים?

נעלי ריצה לאימונים נוטות להיות נוחות יותר ועמידות לאימונים רבים, בעוד נעלי ריצה למרוצים שמות דגש על מהירות ותנופה, כדי להגיע הכי מהר לקו הסיום. אם תתאמנו עם נעלי המרוץ שלכם, אתם עלולים לשחוק אותן ולהוריד מן הביצועים שלהן, לכן חשוב להתאמן בנעליים נפרדות. אם אתם מעוניינים לרכוש נעל נפרדת לכל פעולה, אנחנו ממליצים לרכוש 2 זוגות שמשלימים אחד את השני ויוצרו במיוחד מאותו חברה ודגם.

מהן נעלי הריצה הטובות ביותר לאצנים מתחילים?

נעלי ריצה לאצנים מתחילים לרוב יהיו רכות ונוחות מאוד, עם ריפוד עבה וחלק עליון שמתלבש יפה על הרגל. הם אולי לא יהיו הכי מהירות, אבל לא יכאב לכם לרוץ איתן, מה שיעזור לכם להמשיך להתמיד ולהגיע לביצועים מרשימים בשיא הנוחיות. דוגמה לנעלי ריצה טובות למתחילים הן Brooks Glycerin 17.

מהן נעלי הריצה הטובות ביותר לאצנים מתקדמים?

אצנים מתקדמים (גם כאלו שמשתתפים בתחרויות) לרוב יעדיפו נעליים מינמליות ומהירות ככל האפשר; כבר לא אכפת להם כל כך מהנוחיות, אם היא באה על חשבון המהירות. נעליים אלו יהיו עם ריפוד מינימלי ויתאימו מצוין על הרגל. תהיה להן החזרת תנופה גבוהה והמשקל שלהן יהיה נמוך במיוחד. דוגמה לנעלי ריצה מומלצות לאצנים מתקדמים הן Saucony Type A9.

מה מחיר ממוצע של נעלי ריצה מומלצות?

המחיר של נעלי ריצה מומלצות משתנה כמובן מנעל לנעל; יש נעליים מקצועיות שיכולות להגיע גם לכמה אלפי שקלים ויש גם כאלה שאפשר להשיג בפחות מ-500 ש"ח. הנעליים שסקרנו למעלה הן כולן מעולות לריצה ועולות פחות מ-1,000 ש"ח, כך שגם אם אתם רוצים את הטוב ביותר, אתם יכולים להרשות אותן לעצמכן. 

כל כמה זמן מחליפים נעלי ריצה?

זמן החלפת נעלי הריצה שלכם תלוי בנעל שרכשתם, משקל הגוף, משטח הריצה ובתדירות הריצות שלכם. לרוב כדאי להחליף את נעלי הריצה אחרי 500 עד 750 ק"מ, בתנאים אידיאליים. אולם, אם אתם מרגישים כאב בריצה, הביצועים שלכם יורדים ללא סיבה נראית לעין או אם הנעל כבר נראית שחוקה, כדאי להחליף אותה בהקדם.