שמשייה: סקירת 3 שימשיות מומלצות לגינה (מעודכן 2024) | Finder – קונים חכם

שמשיות הגינה הטובות ביותר מציעות צל כאשר השמש בשיאה, ומאפשרת לכם ליהנות ממפגשים בחוץ ומסעודה באוויר הפתוח יותר שעות ביום.

icon pos_1

ניתחנו

11 סקירות

ו-

327 ביקורות

בתחום

ריהוט גן

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על שמשייה לגינה

שמשייה לגינה היא חלק בלתי נפרד מתפאורת הגן, בין שאר ריהוט הגינה הכורסאות, השולחן האורות מסביב. שמשייה יפה ומעוצבת בהחלט יכולה להשלים לכם את מראה הגינה. אבל הן לא נמצאות פה רק ליופי.

 

שמשיית גינה איכותית תספק לכם צל לכל אורך היום, גם בימים החמים ביותר, חלקן אפילו מגיעות עם בד שמספק הגנה מפני קרינת השמש (קרני UV) ולא רק צל. הן מגיעות בשלל סגנונות, צבעים וגדלים, והשקעה בשמשייה לגינה איכותית, חזקה ויציבה תהפוך את  זמן הבילוי שלכם בגינה למהנה הרבה יותר, ביותר שעות במהלך היום. השמשייה הטובה ביותר בשבילכם תלויה בצרכים האישיים שלכם, בגודל הגינה שלכם ובגודל הטח אותו תרצו לכסות. כדי להיות בטוחים שלא תתאכזבו מהשמשייה שלכם לגינה, ריכזנו עבורכם את מה שהכי צריך לדעת לפני שתקנו את השמשייה הבאה שלכם. וגם, הנה כמה מהשמשיות המומלצות ביותר כיום.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

לוגו של הסקירה

המשתלמת ביותר: שמשיה צדדית Shade 42 MSpa

עם רגל שנמצאת בצד ולא במרכז וכיסוי בקוטר של 3 מטר, השמשייה הזו היא אחת הנוחות שיש. אבל היא תופסת מקום לכן תוודאו שהיא מתאימה לכם לגינה.

Shade 42 MSpa

4.5 15

מתאימה לגינות או מרפסות גדולות במיוחד

יתרונות

כיסוי גדול, ידית אחיזה רחבה לפתיחה וסגירה נוחים יותר, איכותי ועמידה, רגלית צד שלא מפריעה, מחיר הוגן עבור התמורה.

חסרונות

לא מגיעה עם בסיס (ניתן לרכוש בנפרד).

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- AZRIELI

היא גדולה, רחבה ומעוצבת לשימוש נוח ופשוט – Shade 42 MSpa תיתן לכם ליהנות מעוד כמה שעות בגינה, גם כשהשמש מעל הראש. ידית הפתיחה רחבה ומנגנון הפתיחה כל כך נוח, שתוכלו לסגור אותה בסוף כל ערב בלי מאמץ.

 

היא אולי מעט מגושמת וגדולה, אבל אם יש לכם גינה או מרפסת שהיא תוכל להיכנס אליה ולהיות חלק אינטגרלי ממנה, אנחנו בטוחים שלא תרצו להיכנס חזרה הביתה. דבר אחד חשוב שלא הצלחנו למצוא הוא מה רמת ההגנה שלה מפני קרני UV. אז תוודאו לפני הרכישה שיש לה הגנה ברמה של UPF 30+ לפחות, ואם אפשר אז עדיף UPF 50+.

 

היא מגיעה עם בסיס צלב, אבל ניתן לרכוש בסיס יציב מלא בנפרד וככה להוסיף לה עוד יציבות. בהתחשב בכל הטוב שתקבלו ממנה לעומת המחיר שלה, החלטנו שלגמרי מגיע לה לזכות בתואר המשתלמת ביותר.

לוגו של הסקירה

קלאסית, אבל משופרת: שמשיה עם בסיס עץ דגם 8228 CAMPTOWN

CAMPTOWN ידועים במוצרים נגישים וברי השגה לכולם ועדיין איכותיים מאוד, במיוחד בנישה של ציוד לשטח. גם השמשייה הזו שלהם לגינה עונה על כל הצפיות.

8228 CAMPTOWN

4.5 15

למי שרוצה שמשייה איכותי במחיר זול

יתרונות

מחיר זול, שטח כיסוי גדול, פתיחה נוחה, עיצוב מרענן.

חסרונות

מגיעה ללא בסיס (ניתן לרכוש בנפרד).

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- GROO
קנה עכשיו ב- AZRIELI

אתם בטוח זוכרים את השמשייה שהייתם לוקחים איתכם לים פעם… אז השמשייה הזו היא בדיוק ככה, רק משופרת!

 

היא בנויה מבסיס של עץ חזק ועמיד ובד פוליאסטר בקוטר של 3 מטרים. CAMPTOWN לקחו את העיצוב של השמשייה הקלאסית צעד אחד קדימה. שיפרו את מנגנון הפתיחה והסגירה כך שעכשיו הרבה יותר קל וחלק לעשות את זה.

 

ואתם תיהנו משמשייה במחיר נוח לגמרי, יפה ומעוצבת שתוסיף לכם לא רק צל בגינה אלא גם תקשט אותה.

לוגו של הסקירה

לפעמים להיות מרובע זה דווקא טוב: שמשיית צד מרובעת מבית SCAB

שמשייה לא חייבת להיות עגולה. תראו את שמשייה הצד הזו מבית SCAB, היא מרובעת, גדולה, ויציבה מאוד. אם יש לכם גינה שתוכל להיכנס בה, השמשייה הזו תהיה שווה את ההשקעה.

שמשיית צד מרובעת מבית SCAB

4.5 15

לגינה גדולה ותקציב גבוה

יתרונות

שטח כיסוי גדול, עמידה לרוחות חזקות בגלל המשקל, מתכווננת, איכותית ועמידה לאורך זמן.

חסרונות

יקר, כבדה, דורשת הרכבה.

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- אתר החברה
אפור
קנה עכשיו ב- רוזנפלד
בז'
קנה עכשיו ב- רוזנפלד

שמשייה איכותי היא פריט חובה בגינה, במיוחד אם אתם לא רוצים לבנות פרגולה קבועה שתגביל אתכם במיקום. שמשיית הצד הזו של SCAB היא פתרון מושלם.

 

היא רחבה ונותנת שטח צל גדול. בגלל העיצוב המרובע שלה היא תיתן שטח צל גדול עוד יותר בשעות מסוימות של היום (תלוי בכיוון השמש). נכון, היא לא מהשמשיות הזולות שנמצאות בשוק, אבל היא בהחלט מהאיכותיות ביותר, והיא תחזיק לכם לא מעט שנים.

 

השמשייה עם משקל כולל של 80 ק"ג מה שאומר שגם ברוחות חזקות מאוד היא תחזיק מעמד ולא תיכנע. אבל המשקל הכבד מגיע על חשבון בסיס קצת פחות מושך. אבל אם לוקחים בחשבון שהבסיס נמצא בצד ולא מפריע לשים שולחן או פינת ישיבה מתחת לשמשייה, הוא לא באמת מפריע ואתם רק מרוויחים.

 

תוכלו לכוון את השמשייה לכל זווית שתרצו בהתאם לכיוון השמש, אבל, לא תוכלו להזיז אותה מהמקום שהצבתם אותה בכזאת קלות, אז תחשבו טוב איפה תרצו למקם אותה לפני שתרכיבו אותה.

לוגו של הסקירה

לגינות ומרפסות קטנות: שמשיית רגל אמצע

זה שיש לכם גינה קטנה או אפילו מרפסת, לא אומר שנגזר עליכם לשבת בשמש בימי הקיץ החמים. שמשייה קטנה עם רגל מרכזית היא פתרון לא רגע בשבילכם.

שמשיית רגל אמצע

4.5 15

מושלם לכיסוי של אזורים קטנים

יתרונות

קטנה וקומפקטית, מגיע במגוון צבעים, בד איכותי, רגל מתכת איכותית, מחיר זול.

חסרונות

מגיע ללא בסיס, אין אחריות.

קנה עכשיו ב- STOCK ONLINE

אז יש לכם גינה קטנה או מרפסת שמש מפנקת, ואתם רוצים פתרון לשמש שמציקה לכם בעיניים? השמשייה הזאת היא בדיוק מה שאתם מחפשים. היא לא גדולה מאוד ובדיוק בגלל זה היא יכולה להיות פתרון מושלם בשבילכם.

 

הרבה שמשיות מגיעות עם רגל צד, מה שתופס עוד מקום מלבד השמשייה עצמה. השמשייה הזו מגיע עם רגל אמצעית. ממש כמו מטרייה, רק בגדול. בקוטר של 2.30 מטרים היא יכולה לכסות אזור לא מבוטל בכלל ועדיין היא קטנה מספיק לשטחים קטנים.

 

היתרון ברגל אמצע הוא שאם כבר יש לכם שולחן מרכזי, למשל, לרוב הוא מגיע עם מקום ייעודי לשמשייה. את זו תוכלו בקלות להכניס לשם. היא מגיעה בארבעה צבעים לבחירה: חום בהיר / אפור / טורקיז / בורדו, כך שבטוח תמצאו את הצבע שמתאים לכם לעיצוב.

 

קחו בחשבון שהשמשייה לא מגיעה עם בסיס. הוא ניתן לרכשיה בנפרד, אך אם אתם עם תקציב מוגבל, תצטרכו להוסיף את מחיר הבסיס (במידה ואתם זקוקים לו) למחיר הסופי. בנוזף, השמשייה מגיע ללא אחריות, כך שחשוב מאוד להישמע להוראות היצרן כדי לשמור עליה לאורך זמן. בחורף וברוחות היצרן ממליץ לסגור את השמשייה לגמרי. בנוסף, אם אתם גרים בקומה גבוהה, כדאי שתסתכלו על שמשיות אחרות ברשימה שלנו. השמשייה הזו לא מומלצת לשימוש בקומות גבוהות בגלל רוחות חזקות.

סיכום

איך לבחור שמשיה לגינה?

השימוש בשמשייה כפתרון להצללה של גינות ומרפסות הוא לא משהו חדש, במיוחד בארץ שלנו ששופעת בשמש רוב ימות הזנה. אז איך תדעו איזו שמשייה לגינה כדאי לכם לקנות? יש כמה שאלות שאם תענו עליהן תדעו בדיוק מה מתאים לכם. הכנו לכם מדריך קצר שיעזור לכם ויכוון אתכם לשמשייה לגינה הטובה ביותר עבורכם.

 

תקציב – כמו תמיד בתקציב שלכם משמש את הסינון הראשון שיעזור לכם לצמצם את האפשרויות הקיימות. שמשיות לגינה נעות בין 300 שקלים לשמשיות הפשוטות ביותר ויכלו להגיע לאלפי שקלים.

 

תחשוב על הגודל – בבדיקה של גודל תצטרכו לבדוק כמה דברים. קודם כל, איזה שטח כיסוי צל תרצו, או במילים אחרות מה גודל השמשייה שתרצו לקנות. במקביל, תצטרכו לקחת בחשבון את גודל השטח שהיא תופסת. אם יש לכם גינה גדולה שמאפשרת לכם בלי בעיה להכניס שמשיות גדולות, לכו על זה. קחו בחשבון את כיוון הרוח והשמש במיקום השמשייה.

 

הגנת UV מקרני השמש – חשוב לזכור שלא כל השמשיות מציעות הגנה מפני קרני UV, לא משנה כמה הבד עבה. לכן חשוב לבדוק קודם. אם אתם מתכננים לבלות שעות ארוכות בשמש של הצהריים, עדיף תמיד למצוא שמשייה שמציעה לפחות UPF 30+ (מקדם הגנה אולטרה סגול) כמובן שככל שהערך גבוה יותר, כך תהיו מוגן יותר מפני קרניים מזיקות.

 

נוחות שימוש – בדקו את מנגנון הפתיחה והסגירה של השמשייה. רוב שמשיות הגינה מגיעות עם מנגנון ידני. חלק מהן מגיעות עם מנגנון פשוט כמו זה של שמשיות חוף מוכרות. חלקן, אלו היקרות והגדולות יותר, מגיעות עם מנגנון ידני משוכלל יותר, כזה שמאפשר פתיחה מהירה נוחה ופשוטה ללא מאמץ ולרוב הן יגיעו עם ידית ארוכה שמקלה על התפעול שלהן. בנוסף, בדקו את מורכבות ההתקנה וההרכבה הראשונית של השמשייה.

שאלות ותשובות על שמשייה לגינה

איך לשמור על שמשיה לגינה לאורך זמן?

שמשיות לגינה נבנו בצורה כזו שהן יהיו עמידות, חלקן יותר וחלקן פחות, אבל המטרה העיקרית שלהן היא להיות בחוץ ולכן הן צריכות לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים, חלודה ועוד. ועדיין יש כמה דברים שכדאי לעשות כדי "לעזור" לשמשייה שלנו להאריך חיים ולשרת אותנו לאורך זמן.

 

בזמנים של רוחות חזקות, דאגו לסגור את השמשייה כדי למנוע ממנה להתעוות או אפילו להישבר.

 

גם בימים של שמש חזקה מאוד סגרו אותה. ובכלל, אם אתם מצליחים, זכרו לסגור אותה כל עוד היא לא בשימוש, כך תאריכו את חיי הבד. חשוב לדאוג לנקות את השמשייה באופן קבוע כדי למנוע הצטברות של עובש. העבירו מטלית לחה כשהיא פתוחה, תנו לה להתייבש לגמרי וסגרו אותה. תוכלו לחפש אפילו כיסוי לשמשייה כך שבזמן שהיא סגורה, היא תהיה מוגנת לגמרי.

 

האם כל השמשיות לגינה מציעות הגנה מפני קרני UV?

לא - וזה משהו שחשוב מאוד לזכור אם אתם מתכננים להעביר תקופות ממושכות בחוץ במיוחד אם זה יקרה בשעות החמות יותר של היום. אם לא מצוין במפורש את רמת ההגנה שקיימת לשמשייה בהגנה מפני קרני UV, זה לא משנה כמה הבד עבה ויפה ואיכותי, הוא לא בהכרח יגן עליכם מפני הקרינה החזקה של שעות הצהריים החמות ביותר. אם אפשרי, חפשו שמשייה עם הגנה של לפחות UPF 30+, וודאו זאת לפני הרכישה בכל דרך שתוכלו. אם יש שירות לקוחות טלפוני לחברה שאתם מעוניינים בשמשייה שלה, אל תהססו להתקשר ולשאול.

איזה סוגים של שמשיות גינה יש?

שמשייה לגינה מגיעה בשלושה סוגים עיקריים. שמשיה מסורתית קלאסית, שמשיית צד או שמשייה המותקנת על הקיר.

 

השמשייה המסורתית הקלאסית היא  אפשרות קלת משקל וזולה יותר מהאפשרויות האחרות. היא מגיעה עם רגל ישרה במרכז השמשייה והיא תצטרך תוספת של בסיס כבד ויציב שלרוב נמכר בנפרד מהשמשייה עצמה או אם יש לכם ריהוט גן שמותאם להצבת שמשייה (כמו שולחנות חוץ עם חור לשמשייה במרכז השולחן). חלקן מגיעות גם עם אפשרת לכיוון הגובה.

 

שמשיות צד לגינה מגיעות עם זרוע מעוקלת, המאפשרת להטות ולסובב את השמשייה כך שתוכלו להזיז אותן לכל כיוון ולהחליט מאיזה כיוון תרצו לקבל את הצל שלכם. בנוסף הבסיס והמבנה הראשי נמצאים רחוק מאזור הישיבה ומאפשרים תנועה נוחה יותר סביב השולחן או פינת הישיבה בגינה. הדגמים האלו כבדים הרבה יותר  ולא ניתן להזיז אותם בקלות ממקום למקום.

 

שמשיות צמודות קיר הן גם אופציה, למרות שהן פחות פופולריות בארץ. החיסרון העיקרי שלהן זה שהן דורשות התקנה וקיבוע לקיר והזזה שלהן היא בלתי אפשרית. בן יכולות להיות פתרון אידיאלי אם אתם מוגבלים במקום להצבה של השמשייה ועדיין לא רוצים לבנות פרגולה שתהיה גסה יותר משמשייה תלויה.

איזה בסיס צריך לבחור לשמשייה לגינה?

בחירה נכונה של בסיס לשמשייה שלכם יכולה להיות הבדל משמעותי בין שמשייה יציבה וכזו שתזוז לכם מצד לצד בלי סוף. כדי לבחור בסיס נכון אתם צריכים לשים לב למוט השמשייה עצמו. שמשיות קטנות יותר אלו הקלאסיות שמתאימות למרכז השולחן לרוב מגיעות עם מוט של פחות מ -42 מ"מ ודורשות בסיס הקטן יחסית של 15 ק"ג שאמור לשמור על שמשיה יציבה בתוספת לתמיכה שהיא מקבלת מהשולחן עצמו. שמשיות צד, שממוקמות בדרך כלל מאחורי ריהוט הגן מגיעות עם מוט עבה יותר מ- 42 מ"מ בשבילן צריך בסיס של 25 ק"ג לפחות לשמשיות הקטנות יותר. אם מדובר בשמשייה גדולה מאוד, אז תצטרכו בסיס של 60 ק"ג ואולי אפילו 80 ק"ג כדי שהשמשייה תהייה יציבה ואיתנה גם ברוחות חזרות. תזכרו תמיד להדק את הבורג שבבסיס השמשייה כדי להבטיח שהשמשייה תישאר יציבה אם יש משב רוח פתאומי.