מעשנת בשר מומלצת – סקירת 7 מעשנות בשר מומלצות ביותר ב2024 | Finder

מעשנות הבשר המומלצות ביותר של השנה, אשר יעזרו לכם ליצור מטעמים נהדרים בלי לצאת מהבית!

icon pos_1

ניתחנו

14 סקירות

ו-

2236 ביקורות

בתחום

מוצרים למטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מעשנת בשר מומלצת

עישון בשר הוא לא דבר חדש הוא קיים מאז שהאדם היה צד את האוכל שלו, כדי לשמר את הבשר לתקופה ארוכה יותר. עכשיו, יותר מתמיד, יש ביקוש הולך וגדל למעשנות בשר אצל אנשים שרוצים להיכנס לתוך העולם המופלא ומלא הטעמים הזה.

נכתב ע״י

שלמה בן ישי

כותב: שלמה בן ישי

בעלים של רשת חנויות ריהוט לבית ולגן. יבואן לשעבר של ריהוט. מומחה בתכנון ועיצוב חללים מסחריים וציבוריים.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

פסטרמה על גחלים, חזה אווז מעושן או אולי רוסטביף? לא, אנחנו לא מעוניינים לדעת מה אתם מזמינים במעדנייה של הסופר, את כל אלו תוכלו מהיום להכין אצלכם בחצר. עולם עישון הבשר צובר תאוצה בשנים האחרונות ומתחיל לעניין יותר ויותר אנשים.

 

מי שעדיין לא נכנס לעולם הזה מוצא עצמו נפעם מטעם של בשר מעושן ביתי ואיכותי ורוצה לקחת חלק בחוויה הזו. אז נכון שלהיכנס לעולם לא מוכר יכול לפעמים להפחיד, אבל בשביל זה אנחנו פה. הישארו איתנו ותראו שבסוף תדעו איזו מעשנת בשר תהיה לכם הכי טובה, ואיך לבחור אותה. עקבו אחרי הרשימה שהכנו לכם, ותנו הצצה למדריך שלנו שיעזור לכם להבין מה אתם מחפשים במעשנת בשר.

לוגו של הסקירה

לאוהבי העישון בפחם: Weber Smokey 37 / 47 / 57

היא פשוטה וידידותית למשתמש. אין לה טכנולוגיות מתוחכמות או עיצוב מפוצץ. היא נוחה לשימוש כבר מהרגע הראשון ועושה עבודה מעולה. קבלו את Weber Smokey שמגיעה בשלושה גדלים שונים.

Weber Smokey 37 / 47 / 57

4.5 15

מתאים לאוהבי גריל הפחמים שרוצים להתחיל גם לעשן בשר

יתרונות

עיצוב מיוחד שעוזר לחסוך במקום, נשאר חם שעות ארוכות, קל לשימוש, מגיע עם קערת מים שעוזרת לוויסות הטמפרטורה הפנימית ולעישון רטוב, מגיעה בגדלים שונים.

חסרונות

אי אפשר לראות את מפלס המים בקערה.

57
קנה עכשיו ב- weber
47
קנה עכשיו ב- weber
37
קנה עכשיו ב- שזר
47
קנה עכשיו ב- edepot

מי שרגיל לגריל פחמים ואוהב את הטעם של העץ השרוף, בטוח יאהב את מעשנת הבשר הזו של וובר. מכל המעשנות שמופיעות ברשימה שלנו, היא הפשוטה ביותר.

 

היא לא מתוחכמת ולא מתיימרת להיות כזו. כל מה שתצטרכו זה להרכיב את הקומות שלה ולהניח פחמים בתחתית ואתם מוכנים לצאת לדרך. היא יכולה להיות מעולה למי שרוצה להתחיל ללמוד על עישון בשר בדרך הקלה הבסיסית והמוכרת.

 

את השליטה על החום הפנימי ועל העשן תשיגו דרך פתחי האוורור שנמצאים בתחתית ובראש המעשנה כמו גם על- ידי פתיחת הדלת. אבל למעשנה הזו יש טרקי נוסף. בחלקה התחתון תמצאו קערת מים ייעודית לנוזלים, שמצד אחד תשמור על הטמפרטורה הפנימית ומצד שני תאגור את השומן שנוזל  וכך הוא לא יישרף על הגחלים. התוצאה היא בשאר עסיסי שעובר עישון רטוב.

 

מד חום במכסה המעשנה מאפשר לכם לפקח על הטמפרטורה הפנימית, כך שתוכלו לדעת בכל רגע נתון מה החום הפנימי ואם אתם צריכים לחמם עוד או אולי לקרר. ואם תרצו למדוד את טמפרטורת הבשר עצמו בעזרת מד חום חיצוני מיועד, פשוט פתחו את הדלת ובדקו את הבשר.

 

הדגם הזה זוכה להצלחה כבר הרבה שנים, גם בשוק הישראלי וגם בשוק האמריקאי. הוא מגיע בשלושה קטרים שונים: 37 ס"מ, 47 ס"מ ו- 57 ס"מ. לרוב האנשים הגודל הבינוני מספיק, אבל אם אתם אוהבים לארח, לכו על הגדול, אתם לא תצטערו. ותזכרו שהמעשנה הזו תמיד יכולה לשמש אתכם גם כגריל פחמים רגיל.

לוגו של הסקירה

שליטה נוחה מרחוק: Green Mountain Davy Crockett Grill

תמיד רציתם לקחת איתכם את המעשנה לקמפינג , אבל זה היה מסובך מידי? מהיום תוכלו לעשות זאת בקלות, בפשטות ולקבל נתחים מעולים ורכים בעישון עדין. ואפילו תוכלו לשלוט בה מהסמארטפון.

Green Mountain Davy Crockett Grill

4.5 15

לחוויית עישון אמיתית גם בחוץ לבית

יתרונות

ניידת, מתחברת לאפליקציה ייעודית דרך Wi-Fi, לא דורשת מאמץ וכוח לתפעול, למרות הניידות שלה היא יציבה מאוד.

חסרונות

מתחממת בצורה לא אחידה.

קנה עכשיו ב- אליאס
קנה עכשיו ב- חשמל נטו
דגם מתקדם יותר
קנה עכשיו ב- KSP

רק בגלל שהמעשנה הזו נועדה להיות ניידת, זה לא אומר שהיא טובה פחות מאחיותיה בשוק. בשימוש בבית המעשנה מתחברת לחשמל הביתי כדי לעבוד, אבל אם תרצו לטייל איתה בחוץ, כל שתצטרכו הוא לחבר את המתאם לרכב וליהנות מבשר מעושן גם בקמפינג מחוץ לבית.

 

המעשנת עובדת בשיטת פלט (Pellet) שהם שבבי עץ מעובדים ודחוסים שמותאמים למעשנות פלט, פשוט מלאו את התיבה המיועדת ותתחילו לעבוד. היא מגיעה עם חיישן לבקרת טמפרטורת המזון ובקרת טמפרטורה פנימית.

 

במשקל של 31 ק"ג היא נחשבת קלה והרגליים המתקפלות שלה עוזרות עוד יותר בניידות שלה והיא נכנסת בקלות לתא המטען של הרכב. ולדובדבן שבקצפת- אפליקציה של GMG שמאפשרת שליטה ובקרה מלאה מרחוק בכל מה שקורה במעשנת. תוכלו להגדיר ולתכנן מראש את ההפעלה בהתאם לחומרי גלם שונים (סוגי בשרים/ דגים ועוד).

 

אנחנו ממליצים לקרוא בעיון רב את חוברת ההפעלה שמגיעה איתה. תמצאו שם טיפים והסברים, את הוראות ההרכבה כמובן  וגם הנחיות חשובות להפעלה הראשונה.

לוגו של הסקירה

מעשנת פלט מקצועית: Traeger Ironwood 885

טכנולוגיות מתקדמות, פיזור שווה של עשן הפליטה, שליטה מרחוק ונוחות מקסימלית. אי אפשר לצפות לתוצאות פחות ממושלמות עם המעשנות של טרייגר.

Traeger Ironwood 885

4.5 15

למעשנים המתקדמים שורצים לקחת את העישון צעד אחד קדימה

יתרונות

מנוע חזק בטכנולוגיה ייחודית לאיזון ועישון מושלם, חיבור ל- Wi-Fi ושליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית, מרווחת מאוד, מעוצב עם חשיבה לנוחות מושלמת.

חסרונות

תג מחיר גבוה.

קנה עכשיו ב- KSP
דגם 650
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- GROO
קנה עכשיו ב- שופרסל ONLINE

חברת טרייגר היא המובילה בשוק העולמי בייצור מעשנות פלט, היא מייצרת מעשנות משנת 1985 ומאז היא הספיקה להשתדרג גם מבחינה טכנולוגית וגם עיצובית.

 

דגם Ironwood 885 הוא דגם מתקדם מהרבה בחינות. יש בו טכנולוגיית עישון ייחודית של החברה  שמאפשרת עישון בצורה מושלמת, ובקרה מלאה גם על החום הפנימי וגם על חום הבשר עצמו. הטכנולוגיה הזו בשילוב עם מערכת Downdraft של הזרמת עשן באופן שווה, תיתן לכם תוצאות מטורפות של בשר מעושן משובח, עסיסי ומלא טעמים.

 

היא מגיעה עם מנוע BRUSHLESS מדור 2D החדש של טרייגר ששולט במהירות וכיוון זרימת השבבים. אורך חייו של המנוע ארוך בהרבה מקודמיו והוא מגיע עם יכולת לשחרור סתימות שבבים באופן עצמאי באמצעות פעולת פולסים.

 

ואם כבר הזכרנו את העיצוב, אז המעשנת הזו מגיעה עם בידוד כפול בצידי תא הבישול, 2 קומות רשת מרווחת מאוד, פיקוד דיגיטלי מתקדם ושליטה מלאה דרך אפליקציה ייעודית בחיבור לרשת ה- Wi-Fi

הטכנולוגיות המתקדמות של הדגם הזה מאפשרות לו להגיע לטמפרטורות גבוהות של 260 מעלות צלזיוס ב-15 דקות בלבד! ותא שבבים גדול של מעל 9 ק"ג שמתאים לעישון ארוך מאוד בלי שיחסר מקור חום. המעשנה מגיעה עם גלגלים לניידות נוחה יותר בחצר ומדף תחתון מודולרי שתוכלו למקם קרוב לתא הבעירה או בצורה מוגבהת בהתאם לצורך העישון.

 

ואם הדגם הזה גדול לכם מידי, אל תדאגו, ניתן להשיג אותו במידה קטנה יותר. דגם Ironwood 650 מגיע עם אותן התכונות בדיוק, רק בקטן יותר.

לוגו של הסקירה

לאוהבי מעשנות הגז: Australia Chef AY-3173

כמה שהיא פשוטה ככה היא נוח וקלה להרכבה ולתפעול. רק תחברו לבלון גז ואתם מוכנים לצאת לדרך. רק תדאגו לבלון גז נוסף בצד שלא ייגמר לכם הגז באמצע, אחרי הכל, עישון בשר לוקח זמן.

Australia Chef AY-3173

4.5 15

פשטות היא לא מילה גסה

יתרונות

קלה להפעלה והרכבה, תג מחיר זול, מרווחת מאוד, מגיעה עם נעילת בטיחות בדלת, דפנות כפולות לשמירה מקסימלית על החום, מגש נירוסטה לאיסוף נוזלים ושומנים לניקוי קל יותר.

חסרונות

אין את טעם העישון המוכר.

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- AZRIELI
קנה עכשיו ב- P1000

בדומה לגריל גז, תצטרכו גם בזו חיבור לבלון גז צמוד מה שהופך אותה למעשנה נייחת בלבד לעומת מעשנות אחרות. אבל אם זה לא עקרוני עבורכם ואתם דווקא אוהבים את גריל הגז, ייתכן ותעדיפו את המעשנה הזו על פני אחרות ברשימה.

 

מעשנת הגז הזו של Australia Chef בעיצוב מלבני מיוחד עם חלון זכוכית, שיאפשר לכם בקרה נוחה על מצב הבשר בתוך המעשנת מבלי לפחות את הדלת ובכך לא תהיה ירידת טמפרטורה מיידית. היא מגיעה עם דופן כפולה בשני הצדדים ושומרת בצורה מקסימלית על החום שבפנים.

 

את כפתור ההצתה תמצאו בתחתית המעשנת ועל דלת הזכוכית יש מד חום שיראה לכם את הטמפרטורה הפנימית. פנים המעשנת בנוי משלוש קומות של רשתות בגודל של 36 X 27 ס"מ ובתחתית הפנימית יש מגש לאגירת הנוזלים והשומנים.

 

היא פשוטה וקלה מאוד להפעלה, ולא שונה מהפעלה של גריל גז רגיל. אם אתם מעשנים מתחילים או אם טעם העץ פחות חביב עליכם ועדיין אתם רוצים בשר מעושן ועסיסי, המעשנת הזו בהחלט יכולה להתאים לכם. עם תג מחיר זול ביחס לשאר המעשנות ברשימה, שווה לקחת אותה בחשבון, לפחות בתור התחלה.

לוגו של הסקירה

להעביר את הלילה בטבע עם בטן מלאה: Traeger Ranger

הגודל לא קובע… מעשנת הפלט הזו מגיעה במזוודה! כן, כן מזוודה. הדגם הזה הוא כל מה שתצטרכו איתכם כדי לעשן בשר כמו מקצוענים אמיתיים גם אם אתם ישנים באוהל.

Traeger Ranger

4.5 15

אידאלי לאוהבי הטיולים שלא מוכנים לוותר על עישון בשר גם בטבע

יתרונות

ניידות מקסימלית, נוחות נשיאה, אחסון קל ונוח, ביצועים מעולים למרות הגודל הקטן, שליטה מדוייקת עם פקד דיגיטלי, נוחה לשימוש והפעלה.

חסרונות

מידות קטנות למי שרגיל למעשנות בגודל מלא, מעט כבדה.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- מנמ
קנה עכשיו ב- שופרסל ONLINE

טרייגר ריינג'ר היא הבחירה האידאלית עבור אוהבי הקמפינג, בעלי הקרוואנים וכל מי שרוצה ליהנות מטעם הבשר המעושן גם מחוץ לבית. כשאומרים שדברים טובים באים באריזות קטנות, מתכוונים לזה!

 

הריינג'ר לא בדיוק קלה לנשיאה ממושכת, אבל היא נוחה בהחלט, בהתחשב בזה שהמעשנת כולה מתקפלת לצורת מזוודה. אפשר להכניס אותה בקלות לתא המטען והיא מגיעה עם כל מה שצריך ממעשנה כדי לקבל בשר איכותי וטעים.

 

פיקוד דיגיטלי שמאפשר שליטה ובקרה מלאה על המתרחש בפנים, טיימר מובנה בפקד, רצת צלייה קלה לניקוי, רגש חום שמודד את הטמפרטורה של המזון עצמו, לחצן Keep Warm ששומר על החום של האוכל וידאג שתקבלו כל מנה בחום הרצוי ובעסיסיות מקסימלית.

 

אם חשבתם לרגע אחד שבגלל שמדובר במעשנה במזוודה, אתם תאלצו להתפשר, תחשבו שוב. המעשנה יכולה להגיע לטמפרטורה של 230 מעלות צלזיוס ב-10 בלבד, כשטווח הטמפרטורה שלה נע בין 75 ל- 230 מעלות אותם תבחרו דרך הפקד הדיגיטלי. התא של שבבי העץ בגודל 3.6 ק"ג יספיק לכם לעישון ארוך ללא כל בעיה.

 

קחו בחשבון שהיא דורשת חיבור לחשמל של הרכב (או לגנרטור) כך שלא תוכלו להיות רחוקים מידי, ועדיין היא תספק לכם כל  מה שהייתם רוצים ומצפים ממעשנת חוץ ניידת. אמנם היא לא מגיעה עם אפשרות קישור לאפליקציה (כמו ה- Traeger Ironwood 885 שנמצאת גם היא ברשימה), אבל התוצאות שלה לא פחות טובות.

לוגו של הסקירה

מקום טוב באמצע: Z-GRILLS ZPG-1000E

העיצוב שלה מושך את העין כבר מהרגע הראשון. היא לא רק יפה היא גם סופר מקצועית, ותעזור לכם להגיע לעישון המושלם שאתם חולמים עליו. היא מקפצה מצויינת לתוך עולם שלם של טעמים חדשים.

Z-GRILLS ZPG-1000E

4.5 15

מושלמת למטבחי חוץ ומרפסות

יתרונות

חיבור חשמלי עם הזנת פלט לטעם מעושן , אזור צליה גדול, אזור אחסון מרווח מאוד, קלה ונוחה לשימוש, בנייה איכותית מפלדת אל-חלד, מעוצבת לנוחות מקסימלית של המשתמש.

חסרונות

הרכבה ארוכה ומסורבלת.

קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Amgazit
קנה עכשיו ב- home 360

מעשנת פלט  Z Grill ZPG-1000E היא שדרוג לסדרת ה- 700 של החברה. היא מציעה קיבולת גדולה, יותר מדפים, וקל יותר לנקות אותה. לדגם E1000 עיצוב מתקדם לנוחות מקסימלית וארון תחתון סגור עם מדפים.

 

אחד היתרונות הבולטים של המעשנת הזו היא המערכת המתקדמת שלה לשליטה בחום ובהולכה של שבבי העץ, שמאפשרת בעירה לאורך זמן ובקרה מלאה על החום הפנימי. תא האחסון של שבבי הפלט יכול להכיל עד 9 ק"ג, ואתם תוכלו לעשן בה יותר מ- 20 שעות רצוף.

 

למרות שההרכבה שלה מסובכת מעט, והחלקים הכבדים שלה מסרבלים את ההרכבה עוד יותר, ברגע שתסיימו תיהנו משימוש ותפעול קל ונוח, ותבינו כמה העיצוב שלה מלא מחשבה ונועד לנוחות המקסימלית שלכם בזמן שאתם מעשנים בה את הבשר.

 

המערכת האוטומטית של הפלט, ההצתה החשמלית, תצוגת טמפרטורת הבישול בזמן אמת ובקרת הטמפרטורה הדיגיטלית מקלות מאוד על העישון, גם אצל מי שרק נכנס לעולם העישון. הניקוי שלה קל ונוח תודות למערכת איסוף שמנים ולמדף שמנים נשלף.

 

הארונית התחתית שלה תעזור לכם לאגד במקום אחד את מה שקשור בעבודת העישון. היא כוללת 2 דלתות ומדף אחד שמחלק את הארונית ל- 2 תאים. הגלגלים יעזרו לכם לנייד אותה למרות המשקל המאוד כבד שלה. ואי אפשר להתעלם מהגימור המלוטש שלה. היא לא רק יפה היא גם פרקטית מאוד.

לוגו של הסקירה

מעשנת גריל קרמית: Big Green Egg Mini-Max

ירוקה, בייצתית ועשויה מקרמיקה איכותית. Big Green Egg Mini-Max שונה בנוף והיא יכולה להיות מסמר הערב בכל ישיבה שלכם עם החבר'ה.

Big Green Egg Mini-Max

4.5 15

מתאימה למקצוענים שכבר עמוק בתוך עולם העישון

יתרונות

בנויה מקרמיקה באיכות הגבוהה ביותר, מבודדת ושומרת על הטמפרטורה הפנימית בצורה אופטימלית, קומפקטית ונוחה לשימוש אבל עדיין מרווחת מאוד, ניידת.

חסרונות

יקרה ביחס לגודל.

קנה עכשיו ב- KSP

מעשנת קרמיקה ברמות הגבוהות ביותר. לא סתם היא נחשבת לאחת המעשנות האהובות ביותר על חובבי עישון ושפים מקצועיים כאחד. היא מבודדת חום ושומרת על החום הפנימי בצורה אופטימלית, היא עובדת עם פחמים רגילים ואתם תוכלו לקחת אותה איתכם לכל מקום.

היתרון הגדול שלה הוא גם נקודת החולשה שלה. צריך להתייחס אליה בזהירות יתרה בגלל  שקרמיקה נוטה להישבר. אז אם החלטתם לטייל איתה, תדאגו שלא תקבל מכות כדי שתוכלו ליהנות ממנה.

 

עם רשת צלייה בקוטר של 33 ס"מ תוכלו להאכיל את המשפחה שלכם בערב ברביקיו מהנה. אם תחליטו על אירוח עם יותר משתתפים, כנראה שהיא לא תספיק ותצטרכו לבחור דגם גדול יותר. היא אמנם זמינה בצבע אחד, בכל זאת, היא צריכה להצדיק את השם שלה,  אבל תוכלו לשדרג אותה ולהוסיף לה, בתוספת תשלום, רגליים גבוהות יותר או מדפי צד מעץ. את הטמפרטורה תמיד תוכלו לבדוק בעזרת מד-חום בנמצא בחלקה העליון.

סיכום

איזה מעשנת בשר הכי טובה בשבילי?

עישון בשר הוא לא דבר חדש ובטוח שמעתם על זה בעבר. כל חובב בשר כבר יודע שכדי לקבל את הנתח המושלם צריך מעשנת בשר טובה ואיכותית והרבה, הרבה, הרבה שעות של הכנה. אז אם אתם חובבי בשר ועד עכשיו חששתם לצלול לתוך עולם עישון הבשר, עכשיו זה זמן מצויין להתחיל. כדי להיכנס לעולם הזה בהצלחה, צריך להכיר את סוגי המעשנות הקיימות ואת ההבדלים ביניהן, וככה תוכלו לדעת בדיוק איזו מעשנת בשר הכי מתאימה לכם ולצרכים שלכם. בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם את המדריך הזה שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מה מסתתר בעולם המופלא של עישון הבשר. הישארו איתנו, ההנאה מובטחת.

 

מה ההבדל בין גריל למעשנת בשר?

שניהם עומדים בחוץ ומביאים לנו אוכל עשיר וניחוחות מעוררי תיאבון, אבל בין אם הם עובדים על גז, פחם, חשמל או שילוב כלשהו, גריל ומעשנה הם שני דברים שונים, עם תכלית שונה, דרך עבודה שונה ותוצאות שונות.

 

אז מה ההבדלים בין גריל למעשנת בשר? גריל נועד לצלייה מהירה בטמפרטורות גבוהות והוא משתמש במגע ישיר בין הבשר למקור החום. מעשנה, לעומת זאת, נועדה לעישון בשר, ובשביל זה צריך סביבה מעושנת לזמן ארוך יחסית בטמפרטורות גבוהות – אבל נמוכות יותר מאלה שתמצאו בגריל. במקרה הזה, אין מגע ישיר עם הלהבות, ועבודת העישון מתבצעת על ידי שהייה ממושכת של האוכל בסביבת העשן, והתוצאה היא בשר עשיר בטעמים מעושנים.

 

עישון בשר במעשנת הוא די בסיסי ופשוט. העשן שמופק בתוך המעשנה מבשל את הנתח בצורה איטית ומבוקרת ולאורך זמן כך שהנחת שומר על העסיסיות שלו והופך לרך ועם ארומה מעושנת בהתאם לסוג הבעירה שבחרתם.

 

המעשנות מתחלקות ל-4 סוגים עיקריים לפי מקור החום:

 

מעשנת פחם: הוותיקה והקלאסית. בדומה לגריל פחמים, גם פה הנתחים יקבלו את החום וטעם העישון שלהם מפחמים, או מחתיכות עץ שמיועדות לשריפה. היא נחשבת לסטנדרט הזהב בכל מה שקשור להשגת הטעם המעושן העמוק והעשיר הזה. לאחר שהפחמים נדלקים, צריך לחכות שהלהבה תדעך, לסגור את דלת המעשנה ולחכות שהחום הפנימי יגיע לטמפרטורה הרצויה. ניתן לפזר בשלב הזה שבבי עץ בטעמים שונים שיעניקו לבשר את ארומת העישון המיוחדת. מעשנות פחם מגיעות במגוון רחב של סגנונות וגדלים, מה שמקל על מציאת אחת שתתאים לשטח הפנוי שלכם. הן מתאימות למי שכבר צבר ניסיון בעישון כי יש צורך בשמירה תמידית על הטמפרטורה הפנימית והן דורשות תרגול ותעסוקה כמעט בלתי פוסקת.

 

מעשנת פלט (Pellet): המעשנה הזו היא אמצע הדרך בין מעשנות הפחם לאלו שפועלות על גז. היא מתחברת למקור חשמל ומשם מחממת את המעשנה, אך עדיין תצטרכו להשתמש בשבבי העץ הדחוסים (Pellet) כדי לקבל את הבעירה והעישון של הבשר. היא פשוטה להפעלה בהרבה מזו העובדת על פחם והרבה מהדגמים המובילים מגיעים עם חיבורי Wi-Fi ומאפשרים התחברות לאפליקציה ייעודית דרכה תוכלו לקבל מידע ולשלוט על מצב הבשר, החום הפנימי של המעשנת, מצב הפלט ועוד. בנוסף, הן בטיחותיות יותר וידידותיות יותר לסביבה. הן יתאימו מאוד למתחילים שלא מוכנים לוותר על טעם וארומת העישון בבשר. עם כל היתרונות המעולים האלה מגיע חיסרון אחד: מעשנות הפלט האיכותיות עולות בדרך כלל הרבה יותר מדגמים אחרים.

 

מעשנת גז: בדומה לגריל גז, גם אלו עובדות על בלון גז, רק שבקרה של מעשנת גז, מומלץ להחזיק בלון נוסף תמיד זמין למקרה שבלון הגז יגמר באמצע. קל מאוד להשתמש בה, והיא עובדת על דלק זמין שלא תהיה לכם בעיה למצוא ולרכוש. ביחס למעשנת פחמים, קל הרבה יותר לשלוט על הטמפרטורה של מעשנת גז, והיא גם מתחממת יחסית מהר, כך שתוך 15 דקות בערך, תוכלו כבר לבשל בטמפרטורות הרצויות. היא תתאים למי שרוצה לעשן או לבשל בשר אבל טעם העישון חזק לו מידי.

 

מעשנת חשמלית: מעשנת חשמלית צורכת הרבה מאוד אנרגיה, אבל יש לה חיישנים ובקרות חדשניות שמאפשרים תכנות מתקדם ואיזון טמפרטורה. זו מעשנת פשוטה לשימוש, מה שהופך אותה לבחירה מועדפת למעשנים מתחילים. בנוסף, לא תצטרכו לקנות בהמשך פחם, גז או עץ, מה שמפחית את העלויות המצטברות ואת כמות הדברים שתצטרכו לאחסן, אבל בלי מקורות הדלק האלה, תקבלו בשר עם טעם פחות מעושן ועשיר. בתוך המעשנת החשמלית יש בדרך כלל אוויר לח, האידיאלי לעישון אוכל עדין כמו דגים, גבינות, ירקות ונקניקיות. אבל אותה לחות מקשה על קבלת אפקט הקראנץ' הפריך האהוב עם מאכלים כמו עוף או צלעות.

 

תקציב – עכשיו, כשאתם מכירים את סוגי המעשנות השונים תצטרכו להחליט על התקציב שמתאים לכם. תחשבו כמה פעמים בשבוע/ חודש/שנה אתם מתכוונים להפעיל אותה, וודאו שאתם לא משלמים הון תועפות על מכשיר שישמש אתכם רק פעמיים בשנה.

 

למרות זאת, גם אם תשתמשו בה רק לעיתים רחוקות, וגם אם התקציב שלכם מוגבל, חשוב לא להתפשר על מעשנה זולה ולא איכותית. עדיף לבחור בסוג מעשנה שונה, ולא לוותר על האיכות שלה, אחרת, תמצאו את עצמכם עם מכשיר שפשוט לא יעשה את העבודה כמו שצריך, או שיעשה אותה כמו שצריך למשך תקופה קצרה מאוד. חבל, למשל, לקנות מכשיר לא איכותי מסוג פלט, כשיש הרבה מעשנות מעולות שעובדות על פחם או גז בתקציב שלכם.

 

ויסות טמפרטורה – בקרת טמפרטורה יכולה לעשות את ההבדל בין בשר טעים לחווית עישון קולינרית מדהימה באמת. לכן, אחד השיפורים הגדולים ביותר למעשנות הוא בקרות משופרות המאפשרות כוונון של הטמפרטורה וזמן העישון. תכונות אלה נפוצות ביותר במעשנות חשמליות, אבל כיום תוכלו למצוא לא מעט מעשנות גז ופחם עם יכולות ניטור והתאמת טמפרטורה. קיימים גם דגמים "חכמים", שאיתם תוכלו לבקר על המעשנת דרך אפליקציה בטלפון, וזה בהחלט יכול לקרוץ למעשני הבשר הטכנופילים שביניכם.

 

עיצוב ומידות – כל סוגי המעשנות מגיעים בהמון גדלים, וחשוב לבחור בגודל ובצורה הנכונים למעשנת, על סמך מה שתרצו לעשות איתה ועל סמך כמות האנשים שהיא תאכיל בכל זמן נתון. אם תשתמשו בה בעיקר כדי לעשן כתחביב עבור המשפחה, דגם קטן בעל צורה כדורית עשוי להיות הבחירה הטובה ביותר. אם אתם מעשנים רציניים, או שתרצו לעשן כמויות גדולות יותר, ודאו שבחרתם במעשנת שתספק לכם מקום למגוון בשרים. חשוב לציין שהגודל של המעשנה והגודל של משטח העישון הם שני דברים שונים, אז שימו לב למידות משטח העישון כשאתם שואלים את עצמכם האם דגם מסוים יתאים לצרכי העישון שלכם.

 

אל תשכחו גם לקחת בחשבון את המקום שבו המעשנת תעמוד, ולבחור בדגם שיתאים במידותיו למקום המיועד. אם תאחסנו אותה כדאי שהיא תהיה קומפקטית מספיק כדי להתאים למקום האחסון שתקציבו לה. לעומת זאת, אם היא תעמוד בחוץ כל הזמן, חשוב שהיא תהיה עמידה בפני רוח, גשם וקור.

 

ניידות – אם אתם עומדים להשתמש במעשנת בחצר האחורית שלכם, תוכלו לקנות דגם גדול וכבד, כשהמגבלה היחידה תהיה כמות המקום שיש לכם בחצר. מצד שני, אם אתם מתכוונים לצאת עם המעשנת לחיק הטבע, חשוב שתבחרו בדגם עמיד, איתן ונייד, שלא ייפגם מכל זעזוע בדרך, ושהסחיבה שלו למקום שבו תשתמשו בו לא תהרוס לכם את כל הכיף שבטיול. שימו לב למשקל של המעשנת, האם יש לה גלגלים שיקלו על ההעברה, ואל תשכחו לבדוק שהיא תיכנס בנוחות לרכב שיביא אתכם קרוב לאתר.

 

פיזור חום – כבר דיברנו על החשיבות של עיצוב המעשנת ושל ויסות הטמפרטורה, אבל עדיין חשוב לשים לב לפיזור החום עצמו. אם פיזור החום לא יהיה אחיד, והטמפרטורות באזורים מסוימים במעשנת יהיו גבוהות מבמקומות אחרים, תצטרכו להתעסק הרבה יותר עם המכשיר כדי לוודא שאתם לא שורפים חלקים מסוימים של האוכל, בזמן שחלקים אחרים לא מתעשנים כמעט בכלל.

 

קלות השימוש – אם עישון בשרים הוא עיסוק חדש בשבילכם, בחרו במעשנת פשוטה לשימוש, כדי שתוכלו ללמוד את הכישורים הדרושים בלי תסכול ועם תוצאות טעימות. לעומת זאת, אם אתם כבר בקיאים במלאכת העישון, אולי דווקא תרצו ללכת על מכשיר מקצועי יותר, שיאפשר לכם להשתמש בכישורים שכבר יש לכם ולקחת אותם לרמה הבאה. בשני המקרים, אל תשכחו שהרבה מהלמידה על עישון אוכל מגיעה דרך העשייה.

 

 

אחרי שעניתם לעצמכם על כל השאלות האלו, אתם מוכנים לצאת לדרך ולבחור את מעשנת הבשר הטובה ביותר עבורכם. שיהיה בתיאבון.

שאלות ותשובות על מעשנת בשר מומלצת

כבר יש לי גריל, למה אני צריך מעשנת בשר?

למרות שנראה שמדובר בסופו של דבר במוצרים דומים, זה לא באמת המקרה. ההבדל העיקרי בין מעשנת בשר וגריל הוא זמן הבישול. בזמן שבגריל הפעולה היא צלייה והמטרה היא להכין את הנתחים כדי לאכול אותם מיידית , במעשנות בשר מדובר בבישול איטי מאוד שאורך כמה שעות טובות ובטמפרטורות נמוכות מאלו של גריל. זהו לא ההבדל היחיד כמובן. מעשנות בשר יכולות להתמודד עם כל נתח, גם עם העבים ביותר כאלו שגריל רגיל לא היה יכול לבשל בצורה מושלמת. טעם העישון שמתקבל בבשר במעשנות הוא עמוק וחודר לתוך הבשר והנתחים נשארים עסיסיים ורכים למרות אורך הבישול.

אילו עיצובים קיימים ומה ההבדל ביניהם?

יש שלושה עיצובים עיקריים למעשנות בשר:

מעשנת בשר עומדת -  לרוב תהיה מורכבת משני תאים מרכזיים, תא עישון אחד ותא בעירה בחלק התחתון. בדגמים גדולים יותר יהיו שתי קומות של תאי עישון. היא תראה כמו ארון, צרה וארוכה.

מעשנת בשר שוכבת  - הן מזכירות מאוד את הגריל שכולנו מכירים. 4 רגליים עם תא אחד גדול לעישון. תא הבעירה במקרה הזה יהיה בצד ותהיה הפרדה בינו לבין תא העישון.

מעשנת בשר ביצה – שלא כמו הקודמות שעשויות מברזל, אלו לרוב יהיו עשויות מחומר קרמי שהיתרון הגדול ביותר שלו הוא שמירה אופטימלית על החום לזמן ממושך.

 

איזה נתחים מומלץ לשים במעשנת בשר?

התשובה הקצרה היא שניתן לעשן כמעט כל סוג של בשר או דגים שתרצו. ועדיין ישנם נתחים מומלצים יותר לעישון ארוך כמו אסאדו, סינטה או שייטל בבשר אדום, חזה אווז או עוף שלם בגזרת העופות ואם אתם רוצים עישון של דגים, אז מומלץ לבחור דגים שמנים יחסית כמו סלמון, מקרל או פורל. אפשר לעשן גם סוגי נקניקיות שונים בעיקר כאלו שהן הום-מייד. ואולי תופתעו אבל גם את רוב סוגי הירקות אפשר לעשן, מומלצים במיוחד הם תפוח אדמה ובטטה. כדי לקבל טעם עישון ייחודי מומלץ להוסיף שבבי עץ שונים שמוסיפים ארומה נפלאה כמו: דובדבן, זית, פקאן מייפל ועוד.

 

כמה עולה מעשנת בשר טובה?

מחיר של מעשנות בשר נע בין כמה מאות שקלים למעשנות הפשוטות ומגיע עד לכמה אלפי שקלים במעשנות המקצועיות יותר. ההבדל העיקרי במחירים הוא בחומר ממנה עשויה המעשנת ובאיכות הבנייה שלה. המעשנות הפשוטות יהיו עשויות מאלומיניום דק ובעלות דופן בודדת. הן יתאימו לשימושים בודדים בלבד, והשמירה על טמפרטורה קבועה בפנים תהיה מסורבלת יותר. מעשנות טובות יהיו עשויות ברזל או פלדה קרמית. אלו יהיו יקרות יותר ומחירן יתחיל באלפים בודדים. יהיו להן דפנות עבות וכפולות ששומרות על החום הפנימי. כמובן שאיכות המעשנות האלו גבוהה בהרבה מאלו מאלומיניום ותוכלו להשתמש בהן לאורך זמן.