מחבת פנקייק: סקירת 7 מחבתות פנקייק מומלצות (מעודכן 2024) | Finder

פנקייק הוא מעדן טעים וקל להכנה… כאשר משתמשים במחבת המתאימה. לפניכם מחבתות הפנקייק הטובות ביותר לשנת 2024

icon pos_1

ניתחנו

21 סקירות

ו-

328 ביקורות

בתחום

מוצרים למטבח

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מחבת פנקייק מומלצת

פנקייק הוא מאכל מושלם שלא מקבל מספיק קרדיט – עד היום. בתור חובבי פנקייק מושבעים, החלטנו שסקירת מחבתות פנקייק היא בגדר חובה, כדי שכל אחד מכם יוכל ליהנות מפנקייק מושלם ומתוק.

נכתב ע״י

שירי ברק

כותב: שירי ברק

עורכת וכותבת תוכן מאז שזוכרת את עצמי ועוסקת בזה כמקצוע כבר עוד מעט 15 שנים. מומחית בתחומים רבים אבל העיקריים הם תיירות (בעל הבלוג המראות), ילדים וחובבת מטבח ובישול מושבעת.

מצאתם מתכון מעולה לפנקייקים, או אולי המצאתם אחד בעצמכם. טרפתם את הביצים, ערבבתם את המרכיבים, ויצאה לכם בלילה מושלמת. נשאר רק שלב אחרון וקריטי – הטיגון.

 

מחבת לא איכותית, או כזו שלא מתאימה להכנת פנקייקים, יכולה להרוס את יצירת המופת שלכם, בעוד מחבת פנקייק טובה יכולה להפוך גם בלילה ממוצעת למעדן מלכים. ריכזנו עבורכם את המחבתות הטובות ביותר להכנת פנקייקים – ממחבתות בעלות שקעים בצורת סמיילי ועד למחבתות מצופות אבן שיש יוקרתית – ואנחנו בטוחים שתמצאו כאן את המוצר שישדרג את הארוחה שלכם.

 

לוגו של הסקירה

מחבת מקצועית לפנקייקים מושלמים - מחבת פנקייק טיטניום 4 שקעים 26 ס"מ מבית AMT

זאת כנראה מחבת הפנקייקים האיכותית ביותר שאפשר להשיג כרגע. היא עשויה אלומיניום היצוק באופן ידני לתבנית מחבת בקוטר 26 ס"מ, עם תחתית עבה במיוחד (10 מ"מ) המעניקה לה עמידות גבוהה, מונעת שריטות, ודואגת לפיזור אחיד של החום על שטח המחבת.

מחבת פנקייק טיטניום 26 ס"מ AMT

4.5 15

מחבת יוקרתית להכנת מעדנים אמיתיים

יתרונות

יוצרת פנקייקים אחידים בגודל נאה, עמידה ואיכותית במיוחד, עם ציפוי לוטן

חסרונות

יקרה, לא מתאימה לכיריים אינדוקציה

קנה עכשיו ב- כלי בית
קנה עכשיו ב- cook shop
קנה עכשיו ב- chef depot

שכבה של טיטניום (Titanium Oxide Plasma) מחברת את הציפוי למחבת, מה שמגביר את עמידות הציפוי בפני שחיקה. ציפוי לוטן – פיתוח שוויצרי איכותי – מונע את הידבקות הבלילה למחבת. בנוסף, הוא גם אנטי בקטריאלי וקל מאוד לניקוי – דבר חשוב, מאחרת ולא תוכלו לשטוף את המחבת במדיח כלים. לעומת מחבתות שקעים אחרות בסקירה, יש לה ארבעה שקעים, ולא שבעה, אך השקעים אינם קטנטנים, מה שמאפשר לכם הכנה של כמה פנקייקים בגודל נחמד במכה אחת. כל האיכות הזאת מגיע במחיר גבוה, אבל את כמות הכסף ששילמתם תשכחו מהר, בעוד טעם הפנקייקים ילווה אתכם לזמן ארוך.

לוגו של הסקירה

לטעם עשיר במיוחד - מחבת פנקייק/קרפ 26 ס"מ מבית La Kitchenette

מכירים את ההבדל בטעם בין פיצה שבישלתם בתנור הביתי, לכזאת שהוכנה בתנור אבן? אין מה לעשות – יש משהו מיוחד בחימום על משטח אבן, והאנשים ב-La Kitchenette יודעים את זה טוב מאוד. במחבת הזאת, ציפוי אבן שיש איכותי, בגוון שחור או אפור, מעניק טעם עשיר לפנקייק שפשוט אי אפשר לקבל עם שום מחבת אחרת.

מחבת פנקייק/קרפ 26 ס"מ מבית La Kitchenette

4.5 15

מחבת נוחה המעניקה טעם אותנטי ועשיר

יתרונות

ציפוי אבן שיש, בעלת ידית ארגונומית מבודדת, מתאימה לטיגון מאכלים נוספים

חסרונות

לא מתאימה לכיריים אינדוקציה

קנה עכשיו ב- Walla Shops
שחור
קנה עכשיו ב- Last Price
אפור
קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- AZRIELI

אבן השיש המצפה את המחבת היא טבעית וידידותית לסביבה. היא מפזרת את החום בצורה שווה על פני המחבת, ואינה פולטת חומרים רעילים. בנוסף לכך, היא מעניקה טעם טבעי ועשיר שמשדרג את כל מה שתכינו. היא מיועדת לפנקייקים וקרפים, אך תוכלו להכין בה גם בלינצ'ס ואפילו פיצות. הציפוי עשוי שלוש שכבות, עם שכבת נון סטיק המונעת הידבקות החומרים למחבת ומאפשרת טיגון ללא שמן. ידית ארגונומית Soft touch מבודדת חום ודואגת לכך שתוכלו להחזיק את המחבת בנוחות לפני, אחרי ובזמן הטיגון, בלי להיכוות או לפגוע בפרק כף.

לוגו של הסקירה

לכיריים אינדוקציה - מחבת פנקייק שקעים Black Marble מבית Food Appeal

לאלה מכם המשתמשים בכיריים אינדוקציה, בחרנו כמה מחבתות מותאמות להכנת פנקייקים. הראשונה היא מחבת בקוטר 26 מ"מ עם שבעה שקעים מסדרת Black Marble של Food Appeal, המשלבת משטח פנימי מאבן שיש עם תחתית אינדוקציה וציפוי נון סטיק.

Black Marble מבית Food Appeal

4.5 15

שילוב מנצח של ציפוי אבן שיש ובסיס אינדוקציה

יתרונות

מתאימה לכל סוגי הכיריים, להכנת מספר פנקייקים גדול בו זמנית, עשויה אבן שיש, יוצרת פנקייקים אחידים

חסרונות

עדיף לא לשטוף אותה במדיח

קנה עכשיו ב- כלי בית
קנה עכשיו ב- סיר פלא
קנה עכשיו ב- 4chef

כל מי שמבשל על כיריים אינדוקציה, יודע שלצד היתרונות הענקיים שלהן, יש חיסרון גדול אחד: המון, המון סירים ומחבתות אינם מותאמים לשימוש עם הכיריים האלה, ולמרות שהכלים שכן מתאימים להן הם בדרך כלל איכותיים מאוד, קשה לפעמים למצוא את הכלי המושלם כשאתם מחפשים, לדוגמא, מחבת להכנת פנקייק.

 

לכן אני שמחה כל כך שמצאתי את מחבת הפנקייק של Black Marble. הבסיס העבה שלה מאפשר פיזור אחיד של החום, בזמן שאבן השיש מעניקה לפנקייקים טעם עשיר במיוחד. השילוב של בסיס האינדוקציה של המחבת עם ציפוי נון סטיק מאפשר טיגון ללא שמן, מה שהופך את הפנקייקים לטעימים ובריאים יותר. שבעה שקעים מאפשרים הכנת פנקייקים קטנים בצורת עיגולים מושלמים. היא עשויה בטכנולוגיית יציקת אלומיניום היוצרת כלים עמידים, איכותיים וחזקים.

לוגו של הסקירה

בכל צורה שתרצו - מחבת קרפ/פנקייק 22 ס''מ + אביזרים מבית Soltam

מחבת נוספת המתאימה לכיריים אינדוקציה היא מחבת פנקייק PICCOLO של מותג סולתם האיכותי. זו מחבת עמידה וקלת משקל עשויה אלומיניום טהור, המגיעה במארז עם שתי טבעות בצורות שונות, מרדד עץ ומרחן, כך שתוכלו לעצב את הפנקייקים בדיוק כפי שתרצו.

מחבת קרפ/פנקייק 22 ס"מ + אביזרים מבית Soltam

4.5 15

גדולים, קטנים, עיגולים או לבבות - מה בא לכם היום?

יתרונות

מגיעה עם אביזרים, מאפשרת הכנת צורות שונות בקלות, בעלת ידית ארגונומית מבודדת, מתאימה לכל סוגי הכיריים.

חסרונות

עדיף לא לשטוף אותה במדיח.

קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- מאמא גורו
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- KSP

במחבת הזו, הבטוחה לשימוש על כל סוגי הכיריים, האלומיניום עובר תהליך יציקה רב שכבתי, עם ציפוי המונע הידבקות של המזון ומפזר את החום בצורה אחידה. שתי טבעות מאפשרות הכנה קלה של פנקייקים נחמדים בצורת לב, או עיגול מושלם, אבל תוכלו להכין במחבת הזו גם פנקייק אחד גדול במיוחד. כמו הדגם של La Kitchenette, גם למחבת הזו יש ידית Soft touch ארגונומית מבודדת חום ונוחה במיוחד להחזקה. למרות שאין איסור מפורש על ניקוי המחבת במדיח, אנחנו ממליצים לכם לשטוף אותה ידנית, אם תרצו שהיא תחזיק מעמד שנים רבות. הקוטר שלה הוא 22 ס"מ, מה שהופך אותה למתאימה במיוחד להכנת פנקייקים גדולים, אבל תודות לאביזרים, תוכלו גם להכין בה שני פנקייקים קטנים יותר בו זמנית.

לוגו של הסקירה

מתאימה כמעט לכל בית - מחבת פנקייק סמיילי - דגם MN223 מבית XENON

בקוטר 26 מ"מ, ועם שבעה שקעים עגולים עם פרצופי סמיילי שונים, המחבת הזו עמידה, נוחה לשימוש ויוצרת פנקייקים חמודים וטעימים. יש לה המון יתרונות: היא מגיעה עם תחתית אינדוקציה, מצופה אבן שיש איכותית של GREBLON, מתאימה גם לכיריים אינדוקציה, ואפילו ניתנת לשטיפה במדיח כלים.

MN223 מבית XENON

4.5 15

מחבת איכותית להכנת כמויות גדולות ומחויכות

יתרונות

מתאימה לכל סוגי הכיריים, להכנת מספר פנקייקים גדול בו זמנית, ציפוי GREBLON, ניתנת לניקוי במדיח כלים

חסרונות

לא כולם אוהבים פנקייק בצורת סמיילי

קנה עכשיו ב- Walla Shops
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- Last Price
דגם דומה
קנה עכשיו ב- Last Price

אני מבינה שלא כולם אוהבים שהפנקייקים שלהם מחייכים אליהם, ועבור האנשים האלה, יש הרבה מחבתות אחרות בסקירה. אבל אם פרצופים חמודים דווקא עושים לכם תיאבון, אתם תאהבו מאוד את המחבת הזו. היא עשויה ביציקת אלומיניום, עם ציפוי אבן GREBLON האיכותי, המספק לכלי עמידות גבוהה ומפחית את הידבקות המזון למחבת, מה שאומר שתצטרכו להשתמש רק במעט שמן לטיגון. תחתית אינדוקציה מאפשרת למחבת להתחמם מהר, תוך שמירה על פיזור אחיד של החום.

לוגו של הסקירה

עם חיוך או בלי - מחבת פנקייק חלק/סמיילי 7 שקעים קוטר 26 ס"מ מבית Roso

זאת מחבת איכותית להכנת עיגולי פנקייק קטנים ומושלמים. בין אם תבחרו במחבת השקעים הרגילים, או בזו עם השקעים המחויכים, בין אם על כיריים גז, קרמיות או חשמליות, אתם יכולים להיות בטוחים שהפנקייקים יצאו נהדר.

מחבת פנקייק חלק/סמיילי Roso

4.5 15

כשכולם רעבים, צריך להכין המון פנקייקים בבת אחת

יתרונות

להכנת מספר פנקייקים גדול בו זמנית, עמידה במיוחד, מתאימה לרוב סוגי הכיריים, יוצרת פנקייקים אחידים .

חסרונות

לא מתאימה לכיריים אינדוקציה, לא מתאימה לניקוי במדיח.

סמיילי
קנה עכשיו ב- כלי בית
חלק
קנה עכשיו ב- כלי בית
חלק
קנה עכשיו ב- פשוט לבית

בקוטר 26 ס"מ, היא מגיעה בשתי גרסאות. הראשונה מאפשרת לכם להכין שבעה פנקייקים עגולים וזהים, ובגרסה השנייה, כל עיגול יוצר פרצוף חמוד אחר. היא עשויה יציקת אלומיניום, עם ציפוי נון סטיק איכותי ועמיד שמבטל את הצורך בשימוש בשמן לטיגון. הפנקייקים אמנם יוצאים קטנים, אבל תוכלו להכין שבעה בו זמנית, והם יוצאים אווריריים ויפים. יש לה ידית נוחה לאחיזה, ולמרות שהיא לא מתאימה לכיריים אינדוקציה, תוכלו להשתמש בה על כיריים חשמליות, קרמיות, או גז.

לוגו של הסקירה

להכנת פנקייק הולנדי - מחבת מבית Patisse

חברת Patisse ההולנדית מייצרת ומשווקת מחבת מיוחדת להכנת poffertjes, כדי שכולנו נוכל להנות מהמעדן ההולנדי. עם 19 שקעים, תוכלו להכין כמות יפה של פנקייקים הולנדים בו זמנית, אבל שימו לב שהיא מתאימה לשימוש על כיריים גז בלבד, ולא תוכלו לטגן איתה על כיריים חשמליות, קרמיות או אינדוקציה.

מחבת מבית Patisse

4.5 15

המסורת הטעימה של ארץ השפלה

יתרונות

הכנת 19 מיני-פנקייקים בו זמנים, ניתנת לניקוי במדיח כלים.

חסרונות

מתאימה לשימוש על כיריים גז בלבד.

קנה עכשיו ב- cook shop
קנה עכשיו ב- cook and bake

המאכל ההולנדי המסורתי poffertjes (פופרטג'ס) הוא למעשה מיני פנקייק קטן ואוורירי העשוי משמרים וקמח כוסמת. אם אתם בדיאטה, אני ממליצה לכם לא לנסות אותו – משום שברגע שתטעמו ממנו, יהיה לכם מאוד קשה לומר "לא" לעיגולים הקטנים והמתקתקים האלה.

 

המחבת עשויה מאלומיניום עם ציפוי המונע הידבקות של המזון. בקוטר 25 ס"מ היא גדולה מספיק בשביל להכין הרבה מיני פנקייקים בכל פעם, ועדיין קטנה מספיק בשביל להיכנס בקלות למקום האחסון שתקצו לה. רק אל תשכחו שה-poffertjes הם קטנטנים, אז אל תצפו להאכיל גדוד שלם עם 19 poffertjes. אבל בזמן שכנראה תצטרכו לטגן בה לפחות שתי "נגלות", לפחות לנקות אותה בעצמכם לא תצטרכו, מאחר והיא ניתנת לשטיפה במדיח כלים.

סיכום

דגשים בבחירת מחבת פנקייק

 

כשמחפשים מחבת להכנת פנקייק (בעברית קוראים לפנקייק חמיטה, ולא כל כך ברור לי למה האקדמיה ללשון חשבה שזה שם מעורר תיאבון), יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון:

 

חומרי גלםקיימים הרבה חומרי גלם מהם מייצרים מחבתות, כאשר לכל חומר יש את היתרונות שלו. הרבה מחבתות משלבות כמה חומרי גלם, כשתחתית המחבת תהיה עשויה חומר שונה מהציפוי, כדי שתוכלו ליהנות מכל היתרונות. מחבת העשויה חומרי גלם איכותיים תהיה יקרה יותר, אבל האיכות חשובה הרבה יותר מהמחיר משתי סיבות: קודם כל, מחבתות זולות יותר משתמשות פעמים רבות בציפוי זול, או בדבק זול (להדבקת הציפוי למחבת), ועלולות לפלוט חומרים מזיקים. דבר שני, מחבת איכותית תחזיק מעמד זמן רב יותר בלי שתצטרכו להחליף אותה, מה שיחסוך לכם כסף בטווח הארוך. הנה כמה חומרי גלם מהן עשויות מחבתות פנקייק טובות:

  • אלומיניום – האלומיניום הוא חומר קל משקל המפזר את חום הכיריים על שטח המחבת בצורה אחידה. מחבתות אלומיניום הן עמידות ועובדות היטב עם חום נמוך עד בינוני, וזה בדיוק מה שצריך לפנקייק.
  • פלדת אל חלד – מחבתות מפלדת אל חלד הן קלות במיוחד לניקוי, אבל בסקירה זו בחרנו להתמקד במחבתות אחרות, משום שלא מצאנו מחבת פלדה איכותית באותה רמה של מחבתות האלומיניום ואבן השיש.
  • אבן שיש – מחבתות פנקייק מסוימות עשויות ממתכת בשילוב עם אבן שיש, בזמן שמחבתות אחרות רק מצופות אבן שיש. אבן השיש מוסיפה טעם עשיר ומעט מעושן לפנקייק, והבלילה לא נוטה להידבק אליה. בנוסף לכך, היא מונעת טיגון יתר של המוצרים, כך שכנראה שלא תצליחו לשרוף פנקייק על מחבת כזאת, גם אם תנסו.
  • ציפוי נון סטיק – נון סטיק – המוכר גם בשם טפלון – הוא ציפוי מיוחד ועמיד שמונע הידבקות של מוצרי מזון למחבת. הדבר מקל מאוד על מלאכת ניקוי המחבת, ומאפשר לכם לטגן ללא שמן, או עם כמות שמן קטנה מאוד, מה שיוצר פנקייקים טעימים ובריאים עוד יותר. הבעיה עם הציפוי הזה מגיעה כשהוא נשרט או נשחק. במקרה כזה הוא עלול להתחיל להפריש חומרים מזיקים (הדבר עלול לקרות גם כשהחומר מתחמם יתר על המידה – אבל מדובר בטמפרטורות של כ-260 מעלות צלזיוס, ובזמן שימוש נכון בכיריים ביתיים, מחבת לא מגיעה לטמפרטורה של מעל 200 מעלות). לכן, חשוב מאוד לשמור על מחבתות מסוג זה: להשתמש בהן לפי הוראות היצרן, לא לשרוט אותן עם סכו"ם, ולנקות אותן בעדינות. וברגע שתבחינו בפגם – הגיע הזמן לקנות מחבת חדשה.

 

מידות וצורהמידותיה של המחבת וצורתה יקבעו את צורת הפנקייק, כך שתרצו לבחור במחבת שתתאים לפנקייקים שאתם רוצים להכין. אל תשכחו לשאול את עצמכם כמה אנשים יאכלו וכמה רעבים הם יהיו. אם אתם מכינים פנקייקים להרבה אנשים, כדאי לשקול מחבת עם שקעים. הפנקייקים אמנם יצאו קטנים יותר ככל שכמות השקעים במחבת גדולה יותר, אבל כולם יוכלו לאכול פנקייקים חמים, בזמן שתטגנו ערימה נוספת.

 

ידית המחבתכל מחבת צריכה ידית נוחה, ומחבתות פנקייק אינן שונות. חשוב שהמחבת תהיה נוחה להחזקה, כך שלא תפגעו במפרק כף היד בזמן השימוש בה. חשוב לא פחות, שהידית תהיה מצופה חומר מבודד, כדי שלא תיכוו בזמן הטיגון. כמובן, אם אתם אוהבים להשתמש בכפפות מטבח, תוכלו לבחור גם במחבת עם ידית שאינה מבודדת חום.

 

התאמה לכירייםבחרו במחבת המותאמת לכיריים שבביתכם. אם יש לכם כיריים העובדות באמצעות גז, כל מחבת בסקירה תוכל להתאים לכם, אבל לא כל מחבת מתאימה לשימוש עם כל כיריים. אם יש לכם כיריים קרמיות או חשמליות, פחות מחבתות יתאימו להן, וכשמדובר על כיריים אינדוקציה, המבחר מצומצם עוד יותר.

 

קלות הניקיוןנכון, אחרי שאנחנו מכינים פנקייקים, לא ממש בא לנו לעמוד ולצחצח את המחבת, אבל כדי לשמור על איכות המחבת לאורך זמן, חשוב מאוד לנקות אותה לפי הוראות היצרן. חלק מהמחבתות בטוחות לניקוי במדיח כלים, אחרות דורשות רק שטיפה במים פושרים, וככלל, מחבתות נון סטיק הן קלות יותר לניקוי. קחו בחשבון את אפשרויות הניקוי של כל מחבת, ושאלו את עצמכם כמה זמן ומאמץ אתם מוכנים להשקיע בכך.

שאלות ותשובות על מחבת פנקייק מומלצת

מה זה בעצם מחבת פנקייק?

כאשר יוצקים בלילת פנקייק למחבת, הבלילה מקבלת את צורת המחבת, בגלל הטקסטורה שלה והחומרים מהם היא עשויה. מחבת פנקייק מעוצבת בידיעה שהיא תשמש תבנית לפנקייק, ולכן בדרך כלל היא תהיה שטוחה ובעלת שוליים נמוכים, המקלים על הפיכת הפנקייק והוצאתו מהמחבת. מחבתות פנקייק רבות מגיעות עם שקעים עגולים, להכנת מספר פנקייקים קטנים בו זמנית. מחבת פנקייק מגיעה עם תחתית עבה במיוחד, כדי לפזר ביעילות את חום הכיריים, וציפוי שמטרתו להפחית את הידבקות המזון למחבת ואת הצורך בשמן טיגון.

למה צריך מחבת מיוחדת לפנקייק?

נכון שאפשר להכין פנקייק גם במחבת רגילה, אבל קל בהרבה להכין אותם במחבת ייעודית, והם יוצאים טובים ויפים יותר, תודות לצורה של המחבת, הדרך בה היא מפזרת את החום, והעובדה שהיא דורשת מעט מאוד שמן לטיגון, ולפעמים אינה דורשת שמן בכלל.

האם אפשר להכין מאכלים נוספים במחבת פנקייק?

מחבת פנקייק עם שקעים מתאימה בעיקר להכנת פנקייקים קטנים ומושלמים, אבל מחבתות פנקייק שטוחות מתאימות הרבה פעמים גם להכנת קרפים ובלינצ'ס. מחבת עם ציפוי אבן שיש עשויה להתאים גם להכנת פיצות וטיגון בריא של מאכלים נוספים, אבל זה כבר מאוד תלוי בדגם הספציפי.

מדוע אי אפשר להשתמש בכל מחבת על כיריים אינדוקציה?

כיריים אינדוקציה מגיעות עם משטח זכוכית קרמית, שמתחתיה סלילים מגנטיים. הסלילים מגיבים לשדה המגנטי שבתחתית הסיר או המחבת, ומחממים את הקוטר המדויק של כלי הבישול. אלה כיריים הפועלות במהירות, והן קלות לשימוש, חסכוניות ובטיחותיות ביותר. אבל העובדה שהן משתמשות בהעברת אנרגיה מגנטית, משמעותה שאם לסיר או למחבת אין תחתית בעלת שדה מגנטי, הכיריים פשוט לא יעשו את העבודה.