מקרן קול: סקירת 12 מקרני קול מומלצים [2024] | Finder- קונים חכם [מדריך קניה]

היום כבר לא חייבים ללכת לקולנוע כדי לקבל את אפקט הסראונד. מקרן קול (סאונד-בר) יכול לתת לכם את אותה התחושה. בין אם מדובר בסרט אקשן, בקומדיה רומנטית או אפילו בסרט טבע, בחירה נכונה של מקרן קול תעשה את כל ההבדל

מידע נוסף על מקרני קול מומלצים

מי לא אוהב את חווית הקולנוע? לשבת מול המסך הגדול, פופקורן ביד אחת (דרך אגב אם השקעתם וקניתם מכונת פופקורן טובה עוד יותר הרווחתם), שתייה ביד השנייה, להתרווח על הכיסא וליהנות משעה וחצי של התנתקות מהמציאות. אז אתם יושבים על הספה בסלון שלכם, הפופקורן כבר מוכן, את הטלוויזיה הגדולה לסלון כבר קניתם, חסר לכם רק את אפקט הסראונד המושלם הזה, שיהפוך את הישיבה בסלון לחוויית קולנוע ביתית אמיתית. מקרן קול מותאם הוא מה שחסר לכם לפאזל.

נכתב ע״י

יותם מאור

כותב: יותם מאור

פריק של סאונד ומומחה בטלויזיות. עבד 6 שנים ברשת עולם הקולנוע, בעל בלוג בנושא מוזיקה וסרטים. מומחה בכל האביזרים והגדג'טים החדשים ביותר.

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

הטוב ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

5 12

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה שלנו
Polk signa s-2
Polk Magnifi MAX SR

טכנולוגיה מתקדמת וסראונד אמיתי = מקרן קול מנצח.
ה-MagniFi MAX SR משאיר אבק למתחרים באמצעות אופציית הרמקולים האלחוטיים המסונכרנים איתו, המעניקים חווית סראונד שמקרן קול סטנדרטי פשוט לא יכול להפיק. תומך 4K, Google chrome, HDCP2.2, Dolby audio + DTS וסאב וופר אלחוטי עם באסים עמוקים אך נעימים.

חנות היבואן
קנה עכשיו ב- סיריוס
קנה עכשיו ב- Walla Shops

עולם הקולנוע הביתי שינה את פניו בשנים האחרונות בכל המובנים. טלוויזיות חכמות, שידורי K4, סטרימרים ואפליקציות, שעוזרות לקרב את הקולנוע הביתה. גם תחום האודיו עבר שינויים לא קטנים. המעבר מתקליטים ודיסקים לקבצי אודיו שיושבים על מחשב ואז על ענן. האפשרות להתחבר אלחוטית למכשירים דרך Bluetooth או WI-FI. והמעבר בין שידורי מונו לשידורי סטריאו.

 

כיום קיימים בשוק מאות מקרני קול שמתחרים על לב (או יותר נכון – אוזן) הצרכנים. מקרן קול הוא לרוב יחידה מרכזית אחת שכוללת בתוכה את כל מה שמערכת סראונד צריכה (רמקולים, טוויטרים ותוספים אחרים) והוא יהיה לרוב מלווה בסאבוופר לאפקטי סאונד מקסימליים גם בתדרים הנמוכים. מקרן קול עוזר לייצר את אפקט הסאונד התלת מימדי – אותו אתם מקבלים באולם הקולנוע, והוא טוב לא רק לאוהבי הקולנוע. גם הגיימרים מבניכם ישמחו לקבל את אפקט הסאונד התלת מימדי ולשמוע את כדורי הרובים שורקים מעל ראשכם.

 

אבל איך בוחרים מקרן קול מומלץ שיתאים במיוחד בשבילכם? אל תדאגו, הלכנו וסרקנו את האינטרנט העולמי בחיפוש אחר מקרן הקול המושלם וחזרנו עם מסקנות והמלצות הגולשים.

לוגו של הסקירה

מקרן קול מומלץ לקולנוע ביתי איכותי: Polk MagniFi MAX SR

טכנולוגיה מתקדמת וסראונד אמיתי = מקרן קול מנצח.
ה-MagniFi MAX SR משאיר אבק למתחרים באמצעות אופציית הרמקולים האלחוטיים המסונכרנים איתו, המעניקים חווית סראונד שמקרן קול סטנדרטי פשוט לא יכול להפיק. תומך 4K, Google chrome, HDCP2.2, Dolby audio + DTS וסאב וופר אלחוטי עם באסים עמוקים אך נעימים.

Polk Magnifi MAX SR
Polk Magnifi MAX SR

Polk Magnifi MAX SR

5 12

יתרונות

חווית סראונד מנצחת

אלחוטי לחלוטין

חסרונות

קשה למצוא

חנות היבואן
קנה עכשיו ב- סיריוס
קנה עכשיו ב- Walla Shops

כולם אוהבים סראונד, נכון? אבל אף אחד לא אוהב לחבר לחבר עשרות כבלים ברחבי הבית ולהתעסק עם בעלונים למשתמש להגדרת מיקומי צליל. זו הסיבה שמקרני קול הם הרבה יותר נוחים. עם זאת, לא משנה כמה הם מנסים, אף אחד לא הצליח ליצור אפקט 'סראונד וירטואלי' משכנע. מקרן הקול  Polk MagniFi Max SR אפילו לא מנסה להפוך לווירטואלי.

 

במקום זאת, הוא מגיע עם זוג רמקולים סראונד מקוריים וסאב וופר, שכולם מתחברים באופן אלחוטי. עם איכות סאונד שמשתלבת בכל ערוצי הסאונד (מוזיקה, סרטים, שיחות וידאו, שידורי ספורט ועוד) ה-Max SR אכן מציע פתרון מושלם לאנשים שמחפשים קולנוע ביתי איכותי בבית עם סראונד מותאם אישית (מתכוונן באמצעות אפליקציה). המכשיר גם תומך כמעט כל כניסה אפשרית – הסתכלו במפרט פה למטה.

 

פורמט שמע: Dolby Digital 5.1

חיבורים:HDMI ARC x 3 תומכי 4K, חיבור אופטי, Wi-Fi, גוגל כרום, Bluetooth, Ethernet, AUX 3.5mm

 

לוגו של הסקירה

מקרן קול מומלץ ביותר למתחילים: Sonos Beam

קטן, משתלב מצוין וסאונד נהדר. זהו מקרן הקול הטוב ביותר של Sonos. רוכשים מספרים שהסאונד שלו מרשים במיוחד ויוצר תחושה של 3 רמקולים ולא אחד! בנוסף הבס מעולה ונוח להזרים מוסיקה היישר מהנייד, רק שימו לב שאיכות הסאונד כן תלויה בגודל ובמבנה של החדר וכי לא ניתן להזרים כל סוג תוכן מהפלאפון.

Sonos Beam

4.5 15

אמנם הוא לא המתקדם ביותר בשוק, אבל למי שחדש בעולם הסאונד, הוא יהיה דריסת רגל מצויינת.

יתרונות

צליל תלת מימדי מרשים

באס עוצמתי ועמוק

סטרימינג ומערכת multiroom חכמים

תומך בשליטה קולית בצורה טובה

חסרונות

אין חיבור לאוקס 3.5 מ"מ

בצבע לבן
קנה עכשיו ב- Last Price
מוצר מחודש
קנה עכשיו ב- Amazon

בחישוב עלות מול תועלת, מקרן Sonos Beam הוא מקרן הקול הטוב ביותר שתוכלו לרכוש. הוא מגיע עם כמה תוספות למפרט שלו בהשוואה ל-Sonos Playbar ו-Playbase, כולל חיבור HDMI ובקרת פקודה קולית של Amazon Alexa ו-Google Assistant ובעתיד גם סירי של Apple. זה מקרן קול במחיר נוח שישנה לגמרי את חווית השמיעה שלכם. הוא קטן, מואר וישתלב טוב עם הרבה טלוויזיות. בחלקו הקדמי מקשי מגע מלוטשים, כמו גם יציאות HDMI ו-Ethernet מאחור. יש אפשרות לקבע אותו לקיר, למרות שהמתלה שלו נמכר בנפרד והוא יקר. איכות הסאונד מעולה.

 

בפנים, ארבעה דרייברים בטווח מלא, טוויטר, שלושה רדיאטורים פסיביים וחמישה מגברי D-class מפזרים את הצליל בחדר לחוויה קולנועית מדהימה יותר. הרוחב, העומק ותלת המימדיות של הצליל פוגשים את הציפיות. האם אתם צריכים להוציא עוד 1,500 שקלים על Sonos Playbar? כנראה שלא. המקרן הזה יהיה מושלם לצרכים של רוב האנשים.

 

  • פורמט שמע: Dolby Digital 5.1
  • חיבורים:HDMI ARC x 1, חיבור אופטי, Wi-Fi, Ethernet
  • בקרת שמע: Amazon Alexa 
  • מידות: 10‎ x 65 x 7ס"מ (גובהxרוחבxעומק)
  • מחיר: 1,140₪ – 1,699₪
לוגו של הסקירה

מקרן קול היוקרתי ביותר: Sennheiser Ambeo

אמנם הוא לא זול, אבל הוא גאוני אם יש לכם את התקציב (ומקום). הקונים של הדגם הזה מספרים כי הוא מספק צליל נקי וחד, אך חוסר הסאבוופר שלו מורגש.

Sennheiser Ambeo

4 15

חברת סנהייזר מזמינה לראשונה את הצרכן הפרטי, ליהנות מאיכות שמע קולנועית אמיתית ואוספת ביחידה אחת את העתיד של הקולנוע הביתי.

יתרונות

צליל עשיר ומאוזן

דינמיקה מעולה

אפקט סראונד מרשים

חסרונות

גדול

יקר

קשה למיקום

מורגש חוסר בסאבוופר לאוהבי הבאסים החזקים

קנה עכשיו ב- KSP

ה-Sennheiser Ambeo הוא מקרן הקול הראשון של סנהייזר שמיועד לצרכן, והוא מציע הרבה – מקרן קול פרימיום מלא בפרטים. הוא כולל Dolby Atmos ו-DTS:X תומך ב-4K HDR, (שכולם שימושיים מאוד במקרה ששידורי הטלוויזיה שלכם הם נטפליקס/אמאזון) החבילה כוללת גם כיול אוטומטי וארבע יציאות HDMI, בתוספת Bluetooth ותמיכה ב-Chromecast. הוא ללא ספק מפלצתי עם 127 ס"מ רוחב ו-14 ס"מ גובה.

 

התוצאה היא שה-Sennheiser Ambeo מספק צליל חד ומאוד איכותי, עם דיאלוג ברור וישיר, ופרטים עד לדקויות הקטנות ביותר. האופן בו הוא מפזר את הצליל מסביב יוצר אווירה נהדרת וממש שואב אתכם פנימה.

 

כדי להשיג את האפקט המלא של ה- Dolby Atmos, תצטרך להרכיב את המקרן על הקיר או למקם אותו במדף העליון של מזנון הטלוויזיה, כך שהרמקולים, שפונים כלפי מעלה לא ייחסמו. אבל זה בהחלט שווה את המאמץ. למי שרוצה צליל תלת מימד משכנע ללא רמקולים, זה המקרן קול הטוב ביותר במחיר פרימיום שבדקנו.

 

  • פורמט שמע: Dolby Atmos ו DTS:X
  • חיבורים: 4 x HDMI, חיבור אופטי, RCA line in
  • חיבור אלחוטי:  Bluetooth 
  • סאבוופר: לא 
  • מידות: 17‎ x 127 x 14 ס"מ (גובהxרוחבxעומק)
לוגו של הסקירה

מקרן קול היעיל ביותר: Yamaha YAS-209

מקרן קול נהדר ובמחיר נוח עם סאונד היקפי וירטואלי מרשים. למרות אכזבה קלה מעיצוב השלט, אלו שרכשו את המכשיר משבחים את הסאונד הנהדר והחד שלו וגם את הבסים המצוינים.

Yamaha YAS-209

4.5 15

נוח, קל לתפעול עם טכנולוגיה ייחודית לחיקוי חווית סראונד מושלמת.

יתרונות

צליל דינמי וקולע

בסים מעולים

מרווח ומרשים

עיצוב דק ופרקטי

חסרונות

שיא הווליום שלו מעט נמוך ממקביליו בקטגוריה

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- KSP
קנה עכשיו ב- Amazon

עם מגוון רחב של מקרני קול שמתחרים על כיס הלקוחות בתקציב נוח,  העובדה שה-Yamaha YAS-209 מצטיין בביצועי סאונד מסוימים, שהמתחרים שלו לא מצליחים לעשות, הופך אותו למיוחד מאוד.

 

ה-YAS-209 הוא יחידת בידור עצמאית הכוללת את טכנולוגיית YSP ( Yamaha Sound Projection) ,שעוצבה במיוחד כדי לחקות חוויית סראונד מסאונד-בר בודד. בנוסף, אתם תקבלו צליל וירטואלי מרשים, רק שהפעם הוא יגיע מהעדכון האחרון של DTS ה-DTS Virtual X, המדמה מערך של 11.1 ערוצים. בכל מה שקשור לחוויית סראונד וירטואלית מיחידה בודדת, הוא יעיל להפליא.

 

המקרן מגיע גם עם סאבוופר חיצוני אלחוטי, ושפע של תוספות, כולל Bluetooth, אפליקציה למעבר בין מצבי סראונד ושקע HDMI המאפשר מעבר ל-4K HDR.  לאחר מיקומו, ביצועי המקרן מאפילים על גודלו ומידותיו. הוא מפיק צליל נקי ומרגש והוא מוכיח שהוא יודע להשמיע את כל סוגי המוזיקה ולא יאכזב בזמן צפייה בסרטים. המקרן הזה הוא סיפור הצלחה נוסף מאוסף מקרני הקול של Yamaha – ובהחלט ראוי לקנייה.

 

  • פורמט שמע: Dolby ו-DTS
  • חיבורים: 1 x HDMI 
  • חיבור אלחוטי: Bluetooth 
  • סאבוופר: כן
  • מידות: מקרן קול: 6 X 93 X6 ‏10.8ס"מ, סאבוופר: 40 X 14 X 44 ס"מ (גובהXרוחבXעומק).
לוגו של הסקירה

מקרן קול לחובבי הרפתקאות: Samsung HW-Q950

מדובר במקרן מצוין, אשר משלב עוצמה מדהימה של סמסונג יחד עם דיוק מדהים ודינמיות, על ידי כך שהוא נותן 14 ערוצי צליל נפרדים. הוא בעל פרופיל צליל ניטראלי ומאוזן, ואם מתחשק לכם להתאים את הצליל בדיוק לפי הטעם שלכם, יש לכם EQ גרפי (Sound Equalizer) בעל הגדרות מובנות, אשר יעזור לכם לנצל את האודיו לטובה.

Samsung HW-Q950T

4.5 15

מוצר מושלם שיתאים לכל שימוש, מהפשוט ועד למתקדם ביותר

יתרונות

סאונד מעולה

נשמע נהדר בעוצמה גבוהה

תומך באטמוס

תכונת Q-Symphony ו-Game Mode Pro

חסרונות

יקר

ללא Room Correction

קנה עכשיו ב- Last Price
קנה עכשיו ב- חשמל נטו

התמיכה באטמוס (Atmos) נותנת חוויית סרטים מעניינת, והתכונה לשיפור הדיאלוג משדרגת את חוויית הצפייה בטלוויזיה, הקשבה לפודקאסטים או לאודיו בוקס. אולם, כל היתרונות שלו גוברים יחד עם עוצמת הצליל. במידה שתערכו מסיבה גדולה, תוכלו להגביר את הווליום, ולהשמיע בכל רחבי הבית את השירים האהובים עליכם, באמצעות WiFi או Bluetooth, ללא עיוות קולי (distortion).

 

הסאבוופר מעניק צלילים עמוקים מאוד, ותורם לטווח העצום של מקרן הקול הזה. הביקורות מהללות את המוצר הזה והיו כמה שאמרו שאיכות הצליל שלו כמעט ומשתווה לזו של מערכת קולנוע ביתית יוקרתית. ברגע שהטלוויזיה מזהה חיבור של קונסולת משחק, המקרן עובר מיד למצב Game Mode Pro, שמשדרג את חוויית המשחק בגדול.

 

תכונת Q-Symphony נותנת השמעת סאונד ממקרן הקול ומהרמקולים של הטלוויזיה עצמה בו זמנית, באמצעות כבל HDMI או כבל אופטי. כל התכונות הנפלאות הללו מגיעות עם תג מחיר מתאים, אך אם התקציב שלכם גדול, אז HW-Q950T הוא הסאונד בר עבורכם.

מתעניינים במקרני קול נוספים של חברת סמסונג? היכנסו לסקירת מקרני קול מומלצים של סמסונג >

לוגו של הסקירה

מקרן קול עם הסראונד הטוב ביותר: Bose Sound Bar 700

השם של חברת BOSE הולך לפניה, וגם הפעם הם לא מאכזבים. ה -Bose Sound Bar 700 מאפשרת חווית סאונד יוצאת דופן ובהחלט שווה את ההוצאה אם יש לכם את התקציב לכך. אלו שרכשו את המוצר מספרים שמדובר בסאונד בר בעל מראה יוקרתי במיוחד וביצועים נהדרים. הוא יקר, הם אומרים, אבל בהחלט שווה את המחיר.

Bose Sound Bar 700

4 15

שליטה באמצעות פקודות קוליות, שלט אוניברסלי (שמגיע כלול באריזה) או באמצעות האפליקציה של Bose.

יתרונות

סראונד סאונד מרשים ביותר

Amazon Alexa מובנה

עיצוב יפה ונקי

חסרונות

יציאת HDMI אחת בלבד

Bose Soundbar 500
קנה עכשיו ב- Amazon
Smart SoundBar 300
קנה עכשיו ב- KSP
Smart SoundBar 300
קנה עכשיו ב- Walla Shops

 Bose השיקו לאחרונה את קו המוצרים האלחוטיים החכמים והמדהים ביותר שלהם – וה- Bose Sound Bar 700 מייצג את הטוב ביותר מבית היוצר. עכשיו עם Amazon Alexa מובנה, רק תגידו לו מה לעשות, ו Alexa תדאג שזה יקרה. בנוסף, גישה לכל המיומנויות הרבות של Alexa.. ומה לגבי החידושים הטכנולוגים המעניינים? הנה מה שמבדיל את SB700 מהשאר: מערך של שמונה מיקרופונים בהתאמה אישית עם אפשרות לנטרול ECHO ו NFC, כך שהם תוכננו לשמוע אתכם, תמיד – גם אם אתם מאזינים ללהקת הרוק האהובה עליכם בעוצמת שיא.

 

עם עשרות שנים של ניסיון עשיר בבניית מיקרופונים, Bose יודעים מה הם עושים. ומבחינת הסאונד, בוא נגיד את זה ככה: בדקנו כמה סצנות מתוך "רעם טרופי" (אל תשאלו) ומצאנו את הדיבורים המתמשכים בתוך הג'ונגל קלים לשמיעה ולהבנה, וכל זאת בזמן שכדורים, חרקים ופצצות עפו מעל הראש. כמה פעמים אפילו הסתובבנו להסתכל מאחורי הכתף בצלילים שנשמעו כאילו צצים מאחורינו, מה שכמובן לא באמת אפשרי. וכשהסתובבנו בחדר כדי להחליף מקומות ישיבה, אפקט הסראונד עדיין היה נוכח במלוא עוצמתו. חיבורי Wi-Fi ו-Bluetooth מאפשרים חיבור קל ונוח מ/ל כל המכשירים שלכם. בנוסף הוא מאפשר תקשורת אלחוטית עם מכשירי Bose אחרים שיש לכם בבית.

 

  • מידות:  4.4‎ x 80 x 10 ס"מ (גובהxרוחבxעומק)
  • משקל: 3.1 ק"ג
  • אחריות: שנה אחת
  • חיבורים אלחוטיים: Wi-Fi ו Bluetooth
לוגו של הסקירה

מקרן קול הזול ביותר: LG SK8

מקרן קול עם 2.1 ערוצים, בפורמט Dolby Atmos היוקרתי וסאבוופר אלחוטי ה-LG SK8 ישדרג לכם את עיצוב הסלון. התגובות למוצר זה מספרות סיפור של ביצועים נהדרים הפוגשים איכות מספקת למדי. הסאבוופר חלש מעט והוא לא עובד עם טלוויזיות 4K, אבל בהחלט מדובר בסאונד בר נחמד ויחסית זול.

LG SK8

4 15

ה- LG SK8 2.1 מספק חווית האזנה עוצמתית ונהדרת לסרטים, אבל לפעמים יש בעיות רטט מהסאבוופר בצלילים הנמוכים.

יתרונות

צליל נקי

עיצוב יפה

אינטואיטיבי

שלט נוח

מתחבר לסאב בצורה אלחוטית בלי שום מאמץ

חסרונות

חסר יציבות בקול

אין שימוש אופטימלי ביכולות Atmos

דגם SK10Y מתצוגה
קנה עכשיו ב- Last Price
דגם SK10Y מתצוגה
קנה עכשיו ב- Walla Shops
דגם SN5Y 400W 2.1
קנה עכשיו ב- KSP

ה-LG SK8 מגיע עם תמיכה ב-Chromecast ו- Google Assistant, כמו גם מוזיקה ברזולוציה גבוהה ואפשרות  הרחבה עם רמקולים אחוריים אלחוטיים. ה-LG SK8  כולל פלט שמע עוצמתי שיתאים לאוהבי הבס, וחיבור ה- Bluetooth הוא יתרון. עבור מחיר שלו, הוא מספק עומק בס חזק ורמות צליל גבוהות בעיצוב ידידותי למשתמש. תצוגת LED קדמית תראה לכם את השמות של המצבים או הפעולות השונות שבחרתם. הוא מגיע עם שלט אותו לשליטה נוחה על פקודות המקרן.

 

אחד היתרונות המשמעותיים של המכשיר הוא שביחס למחיר הוא מאפשר תמיכה ב-Dolby Atmos המתקדם. מקרן פשוט שעושה עבודה מצויינת ביחס לתג המחיר שלו.

 

  • פורמט שמע: Dolby Atmos Virtual Height, Dolby TrueHD, Dolby Digital/Dolby Digital Plus, DTS
  • מידות: מקרן 5.7‎ x 106 x 8.7 ס"מ (גובהxרוחבxעומק) סאבוופר 39‎ x 22 x 31.2 ס"מ (גובהxרוחבxעומק)
  • משקל: 3 ק"ג
  • חיבורים: HDMI, חיבור אופטי  Ethernet חיבורים אלחוטיים: Wi-Fi ו-Bluetooth
לוגו של הסקירה

מקרן קול במקום טוב באמצע: Samsung HW-Q70T

הסאונד בר הזה עמיד במיוחד לאורך זמן ומתאים למגוון רחב של שימושים והפקת רוב סוגי תוכן האודיו. עם 3.1.2 ערוצים, תמיכת Bluetooth ו-WiFi, ושבעה אלמנטים מקצועיים מובנים, הצליל שלו ניטרלי ומאוזן, מה שהופך אותו למתאים לרוב השימושים, אם כי יש האומרים שחסר לו קצת בס.

Samsung HW-Q70T

4.5 15

חוויית שמע עוצמתית ומעולה

יתרונות

תומך באטמוס

בעל 7 מצבי EQ מובנים

תכונות Q-Symphony ו-Adaptive Sound

חסרונות

סראונד בינוני

בס חלש

HW-Q600A
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- גרופון
קנה עכשיו ב- Last Price

סאונד בר HW-Q70T מגיע עם Adaptive Sound Mode, אשר מתאים את עצמו אוטומטית לסביבה, ומייעל את עוצמת הקול שלו לפי רמת הרעש מסביבכם. תכונת Q-Symphony החדשה מאפשרת לכם להשתמש בנוסף גם ברמקולים של הטלוויזיה וליהנות מיותר צליל, יותר נפח, ויותר היקף. שימו לב שניתן להשתמש בתכונה הזו רק כאשר המקרן מחובר לטלוויזיה על ידי כבל HDMI או כבל אופטי. הצליל המאוזן של המקרן הופך צלול במיוחד באמצע הטווח, מה שטוב לתכנים שכוללים הרבה דיבורים. יש לו גם תכונה לשיפור הדיאלוג, אשר גורמת לצלילים להישמע חדים וברורים יותר.

 

ה-HW-Q70T מתפקד טוב גם כאשר הוא בעוצמה מקסימלית, והוא עושה שימוש בשני רמקולים מוגבהים על מנת לדמות גובה, ותומך אטמוס, מה שהופך אותו למתאים במיוחד עבור אוהבי הסרטים שבניכם. אולם, אל תשוו את הדגם הזה למערכת קולנוע ביתית או לחוויית קולנוע מלאה. למרות שהוא תומך באטמוס ולמרות שהוא מעניק סאונד מעולה, הדגם הזה עדיין מוריד את פורמט הסאונד ההיקפי למערכת סטריאו, כך שאין כאן סראונד מאסיבי. מדובר בגרסה פחות יוקרתית ומקצועית של ה-Q950T, אבל קונים מדווחים כי מדובר במקרן קול טוב, גם לחדרים גדולים יחסית, שעובד מצוין ומגיע במחיר מעולה.

לוגו של הסקירה

מקרן הקול הקל ביותר לתפעל:Polk signa s2

מקרני קול יכולים להיות לפעמים מעט מסורבלים ולא פשוטים לתפעול, במיוחד אם הם מגיעים בעיצוב ייחודי או בעלי כפתורים רבים. המקרן הזה הוא אחד מהקלים לתפעול שתמצאו בשוק והוא יהפוך את חווית השמע שלכם לקלה יותר מאי פעם.

Polk signa s-2

4.5 15

יתרונות

קל במיוחד

אפשרות לשליטה אלחוטית

4 אפשרויות חיבור

בס חזק מאוד

מחיר נוח

קל לתפעול

חסרונות

התאמות שמע מעט מוגבלות

קנה עכשיו ב- סיריוס
קנה עכשיו ב- Last Price

מקרן הקול הזה מגיע עם כל הציוד הנלווה שתצטרכו, החל בשלט ועד כבל HDMI וחיבור אופטי. המקרן בנוי בצורה מאוד חכמה שלא משאירה מקום לספק בנוגע לאיזה כבל הולך לאן ואיזה כפתור מבצע איזה פעולה. בנוסף, המשקל הקל שלו (רק 1.7 קילו!) הופך אותו לקל לנשיאה ומאפשר לכם להזיז אותו לכל מקום שתרצו.

 

במקרה ואתם רוצים לתלות את מקרן הקול על הקיר שלכם או ליד הטלוויזיה, תוכלו למצוא חורי קדיחה מובנים כבר בגב המכשיר. המכשיר כולל מצב לילה שמוריד את הבס ועדיין מאפשר שמיעה ברורה יותר של דיאלוגים (במקרה שאתם צופים בסרט או סדרה) ושל צלילים אחרים. בנוסף, תוכלו לכוונן את הבס לשביעות רצונכם בעזרת השלט שמגיע יחד עם המקרן.

מקרן עם 4 מצבי שמע: Polk signa-s3

מי לא היה רוצה מקרן קול עם מצבי שמע מיוחדים שמתאימים לכל מצב? המקרן הזה, Polk signa-s3, הופך את החלום למציאות ומציע לכם ארבעה מצבי שמע: סרטים, מוסיקה, מצב לילה (Night mode) ומצב ספורט.

Polk signa-s3

4.5 15

יתרונות

4 מצבי שמע

חיבור אופטי

כולל סאב וופר חזק

מידות קומפקטיות

כולל תמיכה בעזרת וירטואלית ו-Wi-fi

מחיר נוח

חסרונות

עיצוב בנאלי

קנה עכשיו ב- סיריוס
קנה עכשיו ב- Last Price

מקרן קול זה יכול להתמקם מעולה בכל מקום בבית, בין אם אתם מניחים אותו לצד הטלוויזיה או תולים אותו על הקיר בסלון- הוא יספק לכם איכות שמע מעולה בכל פוזיציה. הסאב וופר המצורף אליו רק מגביר את איכות השמע והוא יספק לכם צליל בס איכותי בכל הפעלה מחדש. 

 

המקרן ניתן להפעלה אלחוטית (Wi-fi) והוא תומך Google Chromecast ועובד עם העוזרת האלקטרונית של גוגל. למרות שאין למקרן קול הזה רמקול אחד מרכזי הוא מפיק צלילים באיכות גבוהה מאוד ויודע להתמודד עם כל סוג של שמע שתרצו. תשלבו את זה עם המחיר הנוח שלו ותקבלו את אחד ממקרני הקול המשתלמים ביותר שיש היום בשוק.

לוגו של הסקירה

מקרן קול מומלץ ביותר לחללים גדולים: Harman Kardon Enchant 1300

חברת הרמן קרדון (Harman Kardon)  אולי לא מאוד מוכרת בארץ, אך בחו"ל היא אחד מהשחקנים החזקים ביותר בתחום המכשירים האלקטרונים ואף הבעלים של חברת JBL, והיא לא מאכזבת גם במקרן קול הזה. כבר מהעיצוב השחור החלק מקרן קול זה משדר יוקרה והוא יתאים לכל חדר בבית. מי שרכש את הדגם הזה התלה מאוד מהצליל הנהדר שלו, מהחומרים האיכותיים ממנו הוא עשוי ומקלות השימוש בו. יש תכונה אחת שלא כל כך אהבו והיא הכיבוי האוטומטי אחרי 10 דקות ללא שימוש, אבל זה בהחלט מחיר ששווה לשלם עבור המוצר הנהדר הזה.

Harman Kardon Enchant 1300

4.5 15

מקרן קול נהדר עם מגוון תוכניות

יתרונות

צליל איכותי וצלול

תכונות רבות

אופציה להשמעת מוסיקה בכל הבית

מחיר טוב לתמורה

ניתן להרכבה על הקיר

עיצוב קלאסי

חסרונות

לא תמיד ניתן לרכוש עם סאב וופר

כבל חשמל קצר

גדול יחסית

דגם CITATION BAR
קנה עכשיו ב- חשמל נטו

אז מה הופך את המקרן הזה לאידאלי לחדרים גדולים? במקרן קיימת פונקציה שנקראת MultiBeam Surround Sound של החברה. פונקציה זו בעצם גורמת לצלילים "לקפץ" ברחבי החדר כדי להקיף את כל החדר בסאונד איכותי ולשפר את חווית השמע שלכם. פונקציה זו יכולה להועיל במיוחד אם אתם מארחים מסיבה גדולה או ערב סרט מפנק. בנוסף, תוכלו לחבר את המקרן אל המכשיר שלכם דרך ה-Wi-fi או הגוגל ולשלוט על התכנים משם מבלי לקום מהספה. במקרן גם קיים "מצב לילה" המפחית צלילים חזקים כך שתוכלו לצפות בטלוויזיה מבלי להעיר או להפריע לאנשים אחרים בבית.

 

במקרן יש 13 דרייברים והשילוב שלהם עם הטכנולוגיות הרבות במכשיר הופכות אותו לאחד ממקרני הקול החזקים והטובים ביותר. האופציות הרבות לחיבורים כמו HDMI ו-USB יאפשרו לכם לשמוע כל מה שתרצו בכל דרך שנוחה לכם. תוכלו להתקין את המקרן על הקיר בקלות ליד הטלוויזיה שלכם. אם תרצו לשפר עוד יותר את איכות השמע תוכלו לרכוש את הסאב וופר של החברה המותאם למקרן זה. 

 

  • פורמט שמע: DTS, Dloby
  • מידות: 112X6.5X12.5 (עומקXגובהXרוחב)
  • משקל: 5.65 ק"ג
  • חיבורים: USB, HDMI, WI-FI, Bluetooth, Google Cast
לוגו של הסקירה

מקרן קול משתלם ביותר: JBL Bar 2.1 Deep Bass

אם כל מה שאתם מחפשים לעשות זה לשפר את הסאונד הכללי המובנה של הטלוויזיה שלכם  במיוחד אם מדובר בסאונד של דיבור – JBL Bar 2.1 עושה את העבודה וקצת מעבר. יש לכם כאן סאונד בר במחיר נחמד המציע ביצועים טובים, זו אולי לא איכות שמע של מערכת קולנוע ביתית, אומרים הרוכשים המאושרים, אבל כדאי לקחת אותו בחשבון ללא ספק.

JBL Bar 2.1 Deep Bass

4.5 15

עם חיבור ה- Bluetooth שלו, תוכלו להתחבר בקלות לסמארטפון או לטבלט שלכם.

יתרונות

זול

נוח לתפעול

שלט מתקדם

חסרונות

הכבל האופטי משוחרר מעט

קנה עכשיו ב- Ivory
JBL Bar 2.0 AIO
קנה עכשיו ב- KSP

תוך שניות מרגע ההפעלה, תוכלו להרגיש שיפור יוצא דופן בסאונד הבוקע ברקע בזכות צליל עמוק ועשיר יותר ודיאלוג הרבה יותר נקי וסוף סוף תוכלו לבטל את הכתוביות בתחתית המסך.

 

ה JBL Bar 2.1 מגיע עם ארבעה דרייברים בינוניים בגודל  2.25" ושני טוויטרים 1.25" באריזה דקה וקומפקטית. תוכלו לחבר את מקרן הקול לטלוויזיה בעזרת כבל אופטי (שמגיע כלול באריזה) או באמצעות כבל HDMI. המקרן מגיע עם חיבורי IN ו-OUT של HDMI, כך שתוכלו לחבר את המקרן ישירות לטלוויזיה או דרך הממיר.

 

הסאבוופר האלחוטי יתחבר אוטומטית ברגע שתדליקו את המערכת. הוא מגיע עם שלט משלו, אבל ניתן לסנכרן אותו גם לשלט הטלוויזיה יתרון בולט –  מסך התצוגה, המציג רמות עוצמת קול ואפשרויות קלט, מוסתר מאחורי הגריל של הרמקול. זה רעיון מעולה, וכולם צריכים לאמץ אותו! באשר לביצועים: מדובר במקרן קול של JBL – ושומעים את זה חזק וברור בין אם אתם צופים בסרט אקשן או בשעשועון טלוויזיה. בנוסף, הוא מגיע עם מצבי השמעה קבועים מראש לספורט, מוזיקה וסרטים.

 

בשורה התחתונה, למרות שהמחיר שלו נשמע טוב מידי כדי להיות אמיתי – ה – JBL Bar 2.1 שווה למקרנים שעולים כפול ממנו ולפעמים אף עולה עליהם.

 

מתעניינים במקרני קול נוספים של חברת JBL? היכנסו לסקירת מקרני קול מומלצים של JBL >

 

  • מידות: 5.8 X 96.5 X 8.5 ס"מ (גובהxרוחבxעומק)
  • משקל: 2.1 ק"ג
  • אחריות: שנה אחת
  • וואט: 300
  • חיבורים אלחוטיים: Bluetooth
סיכום

אוהבים מוזיקה? חשובה לכם איכות הצליל? כשאתם צופים בסרט אתם רוצים להרגיש כאילו אתם בקולנוע עם חווית שמע שמקיפה אתכם אבל אתם לא רוצים שהחדר שלכם יהיה עמוס ברמקולים שמחוברים לכל הקירות ומכערים את החדר. מקרן קול מודרני יספק לכם בדיוק מה שאתם צריכים ובמראה מינימליסטי ומהוקצע.

 

איך לבחור את מקרן הקול הטוב ביותר בשבילכם?

בעידן בו הטלוויזיות הולכות ונהיות דקות יותר, לעיתים קרובות איכות הצליל שלהן הולך בעקבותיהן. הסיבה לכך היא פשוטה למדי: ככל שהטלוויזיה דקה יותר יש פחות מקום למערכת סאונד חזקה. למען ההגינות נאמר שאיכות הצליל השתפרה מאוד בטלוויזיות היקרות יותר בשוק – אך רוב הטלוויזיות עדיין לא נשמעות טוב כמו שהן נראות.

 

איכות הסאונד הבוקעת מהטלוויזיה יכולה בהחלט להספיק לכם כדי להתעדכן בחדשות או במי צעק על מי בבית ה"אח הגדול", אבל כדי לצפות בסרט אקשן איכותי עם סאונד ברמה גבוהה, כדאי לתת קצת תמיכה לרמקולים של הטלוויזיה.

 

אחת האפשרויות הפופולריות היום היא לצרף מקרן קול. זו תוספת קלה יחסית ופחות יקרה  ממערכת סראונד שלמה. מקרן קול  מכיל מספר רמקולים בקופסא דקה אחת שתשפר פלאים את איכות הסאונד לצפייה. אתם רק צריכים לחבר אותו לטלוויזיה שלכם, וזהו.

 

אבל לפני שתמהרו לרכוש מקרן קול, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת ולקחת בחשבון. גודל יהיה כנראה הדבר הראשון שתחשבו עליו. הרי ברור שהמקרן צריך להתאים לגודל הטלוויזיה והמיקום שלו בתוך מזנון הסלון. ובגלל שמקרן הקול הוא חלק מהלב הפועם של מערכת הקולנוע הביתית שלכם, הוא צריך להראות טוב ולהתאים לסגנון הכללי של הבית. אבל זה ברור שהעיצוב שלו זה לא הדבר היחיד, ובטח לא החשוב ביותר שצריך להכיר לפני הרכישה.

 

חשוב לנו לעזור לכם לבחור מקרן שייתן לכם את התוצאות האופטימליות לסאונד מושלם ואנחנו יודעים כמה מסובך זה יכול להיות לפעמים. כל כך הרבה מבחר שאפשר ללכת לאיבוד. הנה כמה דברים שכדאי לכם  לדעת ולשאול את עצמכם לפני שתבחרו מה לקנות.

 

כמה ערוצי סאונד אתם רוצים?  או במילים אחרות, איזו רמת שיפור תרצו להשיג.

אם אתם רק רוצים לשפר במעט את הצלילים שבוקעים מהטלוויזיה, מקרן קול עם 2.1 ערוצים, או במילים פשוטות, 2 רמקולים קדמיים וסאבוופר נפרד, יעשו את העבודה. אבל אם אתם רוצים צליל היקפי אמיתי, עם תחושת סראונד מלאה, חפשו מקרן קול עם רמקולים אחוריים, כמו ה- Samsung HW-N950 שנמצא פה ברשימה. הרבה מהיצרניות המובילות בשוק  מאמצות את Dolby Atmos – טכנולוגיית סראונד שנועדה לדמות את האודיו בתלת מימד המופלא שאתם אוהבים לשמוע כשאתם הולכים לראות סרט בקולנוע.

 

ההבדל הגדול בין ה- Dolby Atmos, לסראונד המסורתי והרגיל הוא שב- Atmos תשמעו צלילים שזזים למעלה ולמטה ולא רק מצד לצד, מה שמאפשר לכם להיות שקועים, ולהיכנס ממש לתוך הסרט, במיוחד כאשר יש את אפקטי הסאונד של סרטי הפעולה הטובים והמוכרים.  קיימים היום כבר הרבה מקרני קול שתומכים Dolby Atmos, כולל Sony HT-ST5000 ו- Yamaha YSP-5600, ועוד.

 

אל תקפצו מעל הפופיק – בחרו תקציב תואם לצורך וליכולת שלכם

אם אתם מתכוונים להשתמש במקרן קול רק כתומך או תוספת קלה לסאונד של הטלוויזיה, תבחרו בדגם זול יחסית, ובלי תוספות שיהיו מיותרות עבורכם ולא תעשו בהם שימוש. גם מקרן קול פשוט יהיה שדרוג לסאונד הקיים בטלוויזיה. אם לעומת זאת, אתם מחפשים תחליף ראוי למערכת סראונד, ואתם יודעים שתפיקו את המיטב ממה שיש למקרן קול משוכלל ויקר יותר להציע, לכו על זה. אבל תזכרו תמיד להגדיר תקציב מראש. גם בין הדגמים היקרים והמשוכללים יותר תוכלו למצוא את זה שיעמוד בתקציב שלכם.

 

מיקום מקרן קול והסביבה שלו

רוב מקרני הקול הם קופסא ארוכה ודקה יחסית שתוכלו לתלות על הקיר או להניח על מדף מעל או מתחת לטלוויזיה. כשתחליטו על המיקום בדקו שהמקרן לא מפריע לממיר או לעינית של הטלוויזיה עצמה. ואם לא די בכך, אתם צריכים גם לקחת בחשבון את גודל החדר או החלל שבו יהיה ממוקם המקרן וגם את המרחק מאזור הישיבה. אם מדובר בחדר קטן אז מקרן קול חוטי עם או בלי סאבוופר יעשה עבודה טובה, אבל אם מדובר בחלל גדול, כמו סלון, מומלץ לחפש מקרן קול עם סאבוופר כדי שייתן לכם את האקסטה באס ואפילו היינו ממליצים על מקרן אלחוטי, שתוכלו לחבר אותו בכל מיקום

 

יציאות, חיבורים וקישוריות

מקרני קול שונים מגיעים עם חיבורים ויציאות שונות שמתאימות לחיבורי שמע שונים. וודאו שהחיבורים של מקרן הקול תואמים את החיבורים שלכם לטלוויזיה או למערכת הסאונד שאליה אתם רוצים לחבר את המקרן. לא חשבתם שנשאיר אתכם עם סימני שאלה, נכון? החיבורים שתוכלו למצוא במקרני הקול:

 

HDMI

בחלק מהמקרנים יש כניסת HDMI אחת או יותר ואולי תהיה להם גם יציאת HDMI לטלוויזיה, מה שיאפשר לכם להשתמש במקרן קול כדי לעבור בין אפשרויות הווידאו בטלוויזיה. חיבורי HDMI רבים תומכים היום ב- ACR, שמאפשר לטלוויזיה לשלוח אודיו בחזרה למקרן קול, וזה פותר אתכם ממערכת של כבלים מיותרים. בכבל אחת בלבד אתם מחברים את כל מה שנחוץ לסאונד מושלם.  אם אתם מתכוונים לחבר נגן Blu-ray או נגן Blu-ray Ultra HD עם אפשרות לווידאו תלת-מימד או שידורי K4, ודאו שלמקרן קול יש את המאפיינים המתאימים כדי שתוכלו להשתמש באופציות האלו בטלוויזיה שלכם.

 

Bluetooth

יותר ויותר מקרני קול מגיעים עם תמיכה ב- Bluetooth, שמאפשר לכם לשדר מוסיקה ממכשירים ניידים (טאבלטים, טלפונים או מחשבים) באופן אלחוטי לרמקול של המקרן. למתקדמים יותר, תהיה תמיכה דו כיוונית של Bluetooth שתאפשר לכם לשדר מוסיקה ממקרן הקול לאוזניות האלחוטיות שלכם בתומכות בחיבורי Bluetooth.

 

כניסות שמע דיגיטליות

ברוב מקרני הקול  יש לפחות כניסת שמע דיגיטלית אחת (אופטי או coax), כמו גם כניסות RCA (אדום-לבן) וכניסת AUX שמאפשרת חיבור של מכשירים שונים למקרן. בשנים האחרונות כניסות ויציאות שמע דיגיטליות אופטיות הפכו לנפוצות יותר מבין שני סוגי החיבורים.

 

Wi-Fi

חלק מהדגמים מגיעים עם Wi-Fi מובנה ומאפשרים לכם לגשת לשירותי מוסיקה מקוונים כגון Pandora ו- Spotify ישירות ממקרן הקול. ישנם גם כמה דגמים שיגיעו עם שקע אתרנט לחיבור קווי לרשת הביתית שלכם.

 

סטרימינג

תוכלו למצוא כמה מקרני קול  שמציעים גישה לסרטים או תוכניות טלוויזיה משירותים כמו אמזון, ונטפליקס או לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ו- YouTube. זה יתרון אם אין לכם טלוויזיה חכמה שיכולה לשדר לכם את הערוצים האלו.

 

תודו שלא חשבתם שיש כל כך הרבה אפשרויות במקרן קול. עכשיו שאתם יודעים על מה חשוב לשים לב, תדעו לענות לעצמכם על השאלות הנכונות ותוכלו להתאים לעצמכם את המקרן קול המושלם בשבילכם.

 

מה זה מקרן קול

מקרן קול או סאונד בר הוא מכשיר שמע חדשני שנועד לשפר את חווית הבידור הביתית שלכם. זהו מכשיר בידורית קומפקטי ומלוטש שניתן להרכבה בקלות על הקיר או למקם על מדף מתחת לטלוויזיה. בניגוד לרמקולים מסורתיים הממוקמים ברחבי החדר, מקרן קול משתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי ליצור אפקט סראונד וירטואלי מיחידה אחת.

באמצעות שילוב של רמקולים ואלגוריתמים לעיבוד קול, מקרן קול מסוגל להקרין גלי קול בכמה כיוונים, וליצור חווית שמע תלת מימדית. משמעות הדבר היא שתוכלו ליהנות מסאונד סוחף מבלי להזדקק למספר רב של רמקולים שיעמיסו את חלל המגורים שלכם.

בנוסף ליכולות הסאונד המרשימות שלו, סאונד בר מומלץ משמש גם כתוספת מסוגננת לעיצוב הבית שלכם. עם העיצוב המלוטש והמראה המינימליסטי שלו, הוא משתלב בצורה חלקה בכל חדר מבלי להסיט את תשומת הלב מהטלוויזיה שלכם.

כדי להעריך באמת את היתרונות של מקרן קול, חיוני לחבר אותו לטלוויזיה שלכם בצורה נכונה. זה כולל שימוש בכבל HDMI כדי לחבר את מקרן הקול ליציאת HDMI ARC (ערוץ החזרת שמע) של הטלוויזיה. זה מאפשר למקרן הקול לקבל אותות שמע מהטלוויזיה שלכם ולעבד אותם כדי ליצור חווית סאונד סוחפת, יש גם אפשרות לחבר מקרן קול למחשב הביתי שלכם וליהנות מסאונד איכותי ומהנה.

 

סימפוניה בבית

האם אי פעם חלמתם להכניס את הפאר והעושר של תזמורת סימפונית אל הנוחות של ביתכם? עם מקרן קול, החלום הזה יכול להפוך למציאות. מכשיר שמע חדשני זה נועד לספק חוויה דמוית סימפוניה ישירות בסלון שלכם.

דמיינו את עצמכם יושבים לאחור בכורסה האהובה עליכם, עוצמים עיניים ומועברים לשורה הראשונה של אולם קונצרטים. מקרן הקול משתמש בטכנולוגיית עיבוד אודיו מתקדמת כדי ליצור מחדש את העומק, הבהירות והאיכויות הסוחפות של הופעה חיה. בין אם אתם צופים בסרט, מאזינים למוזיקה  או משחקים במשחקי וידאו, מקרן הקול מביא לחיים כל תו, פעימה ואפקט קול בדיוק ונאמנות מדהימים.

אחד ההיבטים המדהימים ביותר של מקרן קול הוא היכולת שלו ליצור חווית סראונד וירטואלית. באופן מסורתי, להשגת צליל היקפי אמיתי נדרשה התקנה מורכבת עם מספר רמקולים הממוקמים אסטרטגית ברחבי החדר. עם זאת, עם מקרן קול, תוכלו ליהנות מאותו צליל עוטף ללא צורך בכל אותם רמקולים. המכשיר משתמש באלגוריתמים חכמים כדי להקרין גלי קול בכיוונים שונים, שיוצרים תחושת מרחב ועומק שמקיפים אתכם.

יתר על כן, מקרן קול אינו מוגבל לחדר ספציפי או לתנוחת ישיבה. בניגוד לרמקולים מסורתיים שיש להם אזור מוגבל, מקרן קול מפזר את הסאונד באופן שווה בכל החדר, ומבטיח שכולם יוכלו ליהנות מאותה חווית אודיו סוחפת, ללא קשר למיקומו.

 

מדריך חיבור מקרן קול לטלוויזיה

חיבור מקרן הקול שלכם לטלוויזיה שלכם הוא תהליך פשוט שיכול לשפר מאוד את החוויה האודיו-ויזואלית שלכם. בצעו את ההוראות המפורטות הבאות כדי להבטיח התקנה חלקה:

1. התחילו בזיהוי יציאות השמע הזמינות בטלוויזיה שלכם. לרוב הטלוויזיות המודרניות יש יציאות HDMI ARC (Audio Return Channel), שהן אידיאליות לחיבור מקרן קול. אם לטלוויזיה שלכם אין יציאת HDMI ARC, אל תדאגו, אתם עדיין יכולים להשתמש באפשרויות פלט אודיו אחרות כגון יציאות אופטיות או אנלוגיות.

2. לאחר מכן, אתרו את יציאות כניסת השמע המתאימות במקרן הקול שלכם. יציאות אלו עשויות להיות מסומנות כ-HDMI ARC, אופטיות או אנלוגיות, בהתאם לדגם. וודאו שיש לך את הכבלים הדרושים לחיבור – HDMI, אופטי או אנלוגי, בהתאם ליציאות הזמינות.

3. חברו קצה אחד של הכבל הנבחר ליציאת השמע בטלוויזיה שלכם. אם אתם משתמשים ב-HDMI ARC, הקפידו לחבר אותו ליציאת HDMI ARC הן בטלוויזיה והן במקרן הקול.

4. חברו את הקצה השני של הכבל ליציאת כניסת השמע המתאימה במקרן הקול שלכם. וודאו חיבור מאובטח וחזק כדי למנוע הפרעות שמע.

5. לאחר שהחיבורים הפיזיים נמצאים במקום, הפעילו את הטלוויזיה ואת מקרן הקול שלכם. גשו לתפריט ההגדרות בטלוויזיה שלכם ונווטו אל הגדרות השמע. בחרו את אפשרות פלט השמע המתאימה, כגון HDMI ARC או אופטי, בהתאם לחיבור שלכם.

6. כווננו את הגדרות עוצמת הקול הן בטלוויזיה והן במקרן הקול כדי להבטיח שהן מאוזנות. זה יבטיח שפלט האודיו יהיה אופטימלי ומסונכרן.

7. בדקו את האודיו על ידי השמעת סרט, מוזיקה או כל תוכן אחר בטלוויזיה שלכם. כעת אתם אמורים לחוות איכות צליל משופרת דרך מקרן הקול שלכם.

 

איך מקרן קול עובד

מקרן קול משתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי ליצור חווית שמע כובשת. בניגוד לרמקולים מסורתיים שפולטים צליל מנקודה אחת, מקרן קול משתמש במערך של רמקולים הממוקמים אסטרטגית בתוך המכשיר. רמקולים אלה פועלים יחד כדי ליצור אפקט סאונד סראונד, המקיף אתכם בסביבת שמע תלת מימדית.

אחד המרכיבים המרכזיים במקרן קול הוא השימוש במספר דרייברים. דרייברים אלו אחראים להפקת תדרים וכיווני צליל שונים. על ידי תיאום קפדני של הפלט של מנהלי התקנים אלה, מקרן קול יכול לחקות את האפקט של מערך ריבוי רמקולים ללא צורך ברמקולים נוספים שיעמיסו על חלל המגורים שלכם.

הקסם טמון באופן שבו גלי קול עוברים מניפולציה ומכוונים. הדרייברים במקרן קול נועדו לפזר גלי קול בזוויות שונות, להקפיץ אותם מקירות ומשטחים כדי ליצור שדה שמע מקיף. טכניקה זו, המכונה beamforming, מאפשרת למקרן הקול לדמות ביעילות מערכת סאונד היקפית, ומספקת חוויה סוחפת יותר.

כדי לשפר עוד יותר את איכות השמע, מקרני קול משלבים לרוב טכנולוגיות מתקדמות לעיבוד אותות. טכנולוגיות אלו עוזרות לחדד ולייעל את פלט הצליל, תוך הבטחת בהירות, איזון ועומק. חלק ממקרני הקול תומכים גם בסאונד סראונד וירטואלי, המשתמש באלגוריתמים מתוחכמים כדי ליצור אשליה של צליל שמגיע מכיוונים שונים, גם ללא רמקולים פיזיים שמוצבים מאחוריכם.

בנוסף ליכולת האודיו שלו, מקרן קול מגיע לרוב עם תכונות נוחות. אלה יכולים לכלול קישוריות אלחוטית, המאפשרת לכם להפעיל אודיו מהסמארטפון שלכם או ממכשירים אחרים. מקרני קול מסוימים מציעים גם מגברים מובנים, ומבטלים את הצורך במקלט או יחידת מגבר נפרדים.

 

מדוע כדאי לשקול השקעה במקרן סאונד

השקעה במקרן קול יכולה לשפר מאוד את החוויה האודיו-ויזואלית שלכם בבית. להלן מספר סיבות משכנעות מדוע כדאי לשקול לבצע השקעה זו:

 

סאונד סוחף: מקרן קול מציע חווית צליל סוחפת יותר בהשוואה לרמקולים מסורתיים. עם היכולת שלו ליצור אפקט סאונד היקפי, תרגישו שאתם ממש באמצע האקשן בזמן צפייה בסרטים או משחקים.

 

פתרון חוסך מקום: מקרני סאונד מתוכננים להיות קומפקטיים ואלגנטיים, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור אלה שרוצים לחסוך מקום בסלון או באזור הבילוי שלהם. עם מקרן קול, אתם יכולים להשיג אודיו באיכות גבוהה מבלי להעמיס על החלל שלכם עם מספר רמקולים.

 

התקנה קלה: חיבור מקרן קול לטלוויזיה שלכם הוא בדרך כלל תהליך פשוט. רוב מקרני הקול מגיעים עם אפשרויות קישוריות שונות, כגון HDMI או כבלים אופטיים, מה שמקל על שילובם במערך הקיים שלכם.

 

אפשרויות: מקרני קול אינם מוגבלים לשיפור השמע מהטלוויזיה שלכם. דגמים רבים תומכים גם בקישוריות בלוטות' או Wi-Fi, המאפשרים לכם להזרים מוזיקה באופן אלחוטי מהסמארטפון שלכם או ממכשירים אחרים. הרבגוניות הזו הופכת מקרן קול לתוספת חשובה לכל מערכת בידור ביתית. ואפילו יש אפשרות להתקין מקרן קול פטיפון.

 

שפרו את האזנה למוזיקה: אם אתם חובבי מוזיקה מושבעים, מקרן קול יכול לשדרג את חווית ההאזנה שלכם. עם טכנולוגיות עיבוד הסאונד המתקדמות שלו והיכולת לשחזר מגוון רחב של תדרים, מקרן קול יכול להחיות את השירים האהובים עליכם, ולאפשר לכם לשמוע כל פרט בבהירות ובעומק.

 

התכונות החדשניות במקרני הסאונד האחרונים

מקרני הקול העדכניים ביותר, כמו מקרני קול JBL מצוידים במגוון תכונות חדשניות המשפרות את חווית השמע ומספקות נוחות רבה יותר למשתמשים. מאפיין בולט אחד הוא הכללת טכנולוגיית סאונד סראונד וירטואלי. טכנולוגיה זו משתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי לדמות הגדרה מרובת רמקולים, ויוצרת חווית סאונד סראונד מרהיבה ללא צורך ברמקולים נוספים. עם צליל היקפי וירטואלי, אתם יכולים ליהנות מחוויית אודיו סוחפת יותר, בין אם אתם צופים בסרטים או משחקים במשחקי וידאו או בקונסולת משחק.

תכונה מרגשת נוספת במקרני קול מודרניים היא שילוב שליטה קולית. מקרני קול רבים מגיעים כעת עם עוזרים קוליים מובנים, כגון Amazon Alexa או Google Assistant. זה מאפשר לכם לשלוט במקרן הקול שלכם ובמכשירים חכמים אחרים באמצעות פקודות קוליות פשוטות. אתם יכולים לכוונן את עוצמת הקול, להחליף כניסות, או אפילו לבקש עדכוני מזג אוויר, הכל בלי להרים אצבע. אינטגרציה של שליטה קולית מוסיפה רמה חדשה של נוחות ותפעול דיבורית למערך הבידור הביתי שלכם.

קישוריות אלחוטית היא תחום נוסף שבו מקרני קול ראו שיפורים משמעותיים. הדגמים האחרונים מציעים יכולות זרימה אלחוטית חלקה, המאפשרות לכם לחבר את הסמארטפון, הטאבלט או מכשירים אחרים ללא מאמץ. קישוריות בלוטות' ו-Wi-Fi מאפשרות לכם להזרים את המוזיקה, הפודקאסטים או הסרטים האהובים עליכם ישירות למקרן הקול, תוך ביטול הצורך בכבלים המבטיח מראה נטול עומס.

בנוסף, מקרני קול רבים כוללים כעת טכנולוגיות מתקדמות לשיפור הסאונד. טכנולוגיות אלו מנתחות את אות השמע ומיישמות אלגוריתמים שונים כדי לייעל את איכות הצליל. הם יכולים לשפר את בהירות הדיאלוג, לשפר את תגובת הבס, ואפילו לדמות בימת קול תלת מימדית. שיפורים אלה מבטיחים שכל פרט צליל משוחזר במדויק, ומספק חווית אודיו סוחפת ומהנה יותר.

שאלות ותשובות על מקרני קול מומלצים

האם יש מקרן קול קטן?

גודל המקרן מעיד על כך שיש בו רמקולים פנימיים ולכן יש להתחשב במקום שבו אתם רוצים לשים אותו. מקרני קול קטנים זולים יותר ויש כאלה שמגיעים לרמת הסאונד האולטימטיבית, לכן כדאי מאוד לבדוק את האיכות, את כמות הרמקולים ואת הטכנולוגיה

מה בעצם התפקיד של מקרן קול?

מקרן קול עוזר לייצר את אפקט הסאונד התלת מימדי, הוא ייתן לכם את חוויית השמיעה האידיאלית ממש כמו בקולנוע. מקרן קול נועד להחליף את מערכות הקולנוע הביתיות ולאפשר שמיעה היקפית (סראונד) ללא צורך בתוספות

מה ההבדל בין מקרן קול לסאונד בר?

מקרן הקול מכיל כמות רמקולים גדולה יותר שבנויים בחלקים שונים של המקרן לפיזור צליל איכותי יותר והיקפי, לעומת סאונד בר שהוא מוצר פשוט יותר ויש בו פחות רמקולים פנימיים ולכן, האפקט של הסראונד בסאונד בר הוא פחות משמעותי ואיכותי

האם כדאי לקנות מקרן קול עם Dolby Atmos?

Dolby Atmos היא טכנולוגיה שנכנסה לאחרונה לעולם המקרנים. אם המקרן שאתם רוצים לקנות מכיל Dolby Atmos זה אומר שהצלילים יהיו עמוקים יותר ומלאים יותר