משטח פעילות לתינוק – 5 משטחי פעילות מומלצים ביותר לתינוקות של 2024 | Finder

 תנו לתינוק שלכם לזחול על משטח בטוח, נקי ואם כבר אפשר, אז שיתאים לעיצוב של חדר השינה שלו.

icon pos_1

ניתחנו

5 סקירות

ו-

321 ביקורות

בתחום

מוצרי תינוקות

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על משטח פעילות לתינוק

שלא תתבלבלו, משטח פעילות לתינוק ואוניברסיטה לתינוק הם שני דברים שונים. הרבה הורים, במיוחד החדשים שבינינו, חושבים שמדובר באותו הדבר, ואפשר בהחלט להבין למה. אחרי הכל, רוב האוניברסיטאות לילדים מגיעות עם משטח פעילות. אבל לפעמים אין צורך בכל מה שמתלווה לאוניברסיטה לתינוק, או שרוצים להתאים את המשטח לקו העיצובי של החדר, ואולי אתם רוצים לבחור את צעצועי ההתפתחות (הנה סקירה של הצעצועים המומלצים ביותר) ולא להיות תלויים בדגמים מסוימים ומוגבלים?

 

תהיה הסיבה אשר תהיה, משטח פעילות לתינוק הוא לרוב פתרון מעולה לאפשר זחילה בטוחה לתינוק, הוא יכול לשמש כשטיח ולהפוך לחלק אינטגרלי מהחדר ללא צורך בקיפול וסידור שלו כל פעם אחרי שהתינוק שלכם סיים לשחק, ושטח הפנים שלו גדול ומאפשר תנועה זורמת יותר של התינוק. אבל איך בוחרים מבין כל הדגמים שקיימים ומה הכי מתאים לכם ולתינוק שלכם? הכנו לכם רשימה של משטחי הפעילות לתינוק המומלצים ביותר שמצאנו ברשת כדי לעזור לכם להחליט. הישארו איתנו.

נכתב ע״י

חלי בילו

כותב: חלי בילו

יזמית, בלוגרית, מרצה, חיית רשת, יועצת עסקית לתחום הדיגיטל, אמא ל-3 ילדים מדהימים ובעלת האתר 2bmommy

שלוש הבחירות הכי מומלצות שלנו

הטוב ביותר

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 6

השווה מחיר

אפור מודפס
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15
תגית רקע
הבחירה שלנו
משטח פעילות מתקפל לספה מבית HUGS

מזרן הפעילות של HUGS מגיע בצורות שונות וחריגות בנוף משטחי הפעילות. אז איזו צורה תבחרו? כוכב, פרח, לב? ואולי בכלל תרצו לקפל אותו ולהפוך אותו לספה?

קנה עכשיו ב- HUGS
לוגו של הסקירה

3 ב-1: משטח פעילות לתינוק מבית Minene

שילוב מנצח של שלושה מוצרים לשלבי התפתחות שונים וכולם במוצר אחד. אז למה שלא תפנקו את התינוק שלכם במשטח פעילות שימש אותו גם שנים קדימה?

משטח פעילות לתינוק מבית Minene

4.5 15

מתאימה לשלבי התפתחות שונים

יתרונות

3 מוצרים במוצר אחד, מגיעה בשני צבאים, איכות מעולה, משטח רך ונעים למגע, ניתן לכבס את הבד, ספוג חסין אש.

חסרונות

מעט יקר בהשוואה לאחרים

ורוד כוכבים
קנה עכשיו ב- KSP
אפור כוכבים
קנה עכשיו ב- KSP
תכלת מודפס
קנה עכשיו ב- KSP
אפור מודפס
קנה עכשיו ב- KSP

חברת מיננה (Minene) היא אחת החברות המובילות בשוק מוצרי התינוקות ויש לזה סיבה טובה. מאחורי החברה עומדות שלוש אימהות מוכשרות שרצו לתת מענה לדברים שהן עצמן היו צריכות. מאחורי כל פריט שלהן עומדת מחשבה על צורך אמיתי של ההורה והתינוק, ומשטח הפעילות שלהן הוא דוגמא מעולה לזה.

 

המשטח מתאים מגיל לידה ועד גיל 4 ויש לו 3 מצבים שונים שיכולים ללוות את הילד שלכם בשלבי התפתחות שונים. מצב אמבטיה שמתאים מגיל לידה ועד גיל 4 חודשים (בערך). תוכלו להניח את התינוק בבטחה ולדעת שהוא מוגן מכל הכיוונים. במצב הפתוח, האמבטיה הופכת למשטח פעילות רך ונעים שיתאים מגיל 4 חודשים ועד גיל שנה. כמובן שאפשר גם הרבה אחרי. כשהמשטח פעילות פתוח, נעים ונוח יותר לתינוק לזחול וללמוד להתהפך מבלי לחשוש לקבל מכות. לבסוף, תוכלו לקבל את המשטח ולהפוך אותו לספת ישיבה קטנה ומותאמת לילדים מגיל ישיבה (בערך גיל שנה) ועד גיל 4 ואפילו גם אחרי.

 

המשטח עשוי מספוג חסין אש והבד העוטף אותו עשוי 100% כותנה. את הבד תוכלו להוציא בקלות ולכבס במכונת הכביסה. חשוב להסתכל על הוראות הכביסה של היצרן וייתכן כי יהיה קושי קל להחזיר את הבד לספוג בצורה חלקה, תידרש מיומנות, עם הזמן זה הופך לקל יותר.

 

תוכלו להשיג את משטח הפעילות הזה ב-4 צבעים שונים ולהתאים אותו לקו העיצובי של חדר הילדים. אז למרות שהוא עולה מעט יותר ממשטחים אחרים, הוא ילווה אתכם לאורך זמן וייתכן שבהסתכלות לעתיד, הוא דווקא השקעה משתלמת.

לוגו של הסקירה

רכות מושלמת : מזרון פעילות לתינוק מילגה

גודל משטח מפנק, עובי מזרן מושלם, קל נוח ופשוט לכביסה, רק חבל שאי אפשר לקפל ולאחסן אותו בקלות.

מזרן פעילות לתינוק מילגה

4.5 15

מתאים למי שרוצה להשאיר את המשטח פתוח

יתרונות

גודל מצוין לתינוק, מחיר נוח, איכות מוצר מעולה, ניתן להסיר אץ הבד ולכבס בקלות.

חסרונות

לא מתקפל בנוחות.

אפור
קנה עכשיו ב- KSP
טורקיז אפור
קנה עכשיו ב- KSP
אפור
קנה עכשיו ב- Walla Shops
טורקיז אפור
קנה עכשיו ב- Walla Shops

אם עדיין לא יצא לכם להכיר את חברת מילגה, עכשיו זה יכול להיות זמן מצוין. החברה הישראלית מייצרת ומשווקת בעולם מוצרים באיכות גבוהה מאוד במגוון ייעודים. בין שאר הפופים ומערכות הישיבה שלהם יש להן ליין שלם של מוצרי תינוקות. ממנשאים ועד כריות הנקה, וגם…משטח פעילות לתינוק.

 

משטח הפעילות שלהם רך ונעים למגע בגודל  135ס"מ  X  135 ס"מ מה שמאפשר תנועה נוחה וחופשיה  של התינוק. תוכלו לבחור את סוג הבד שיעטוף את המשטח, כותנה או לייקרה, בהתאם להעדפה האישית שלכם. בשני המקרים הבד נשלף וניתן לכבס אותו בקלות במכונת הכביסה.

 

המשטח מגיע בשני צבעים לבחירה, אבל לפי הצהרת החברה, תוכלו לבחור בשילובי צבעים נוספים שקיימים במלאי ברגע ההזמנה.

לוגו של הסקירה

להשלמת העיצוב: משטח פעילות לתינוק Soft Mat מבית Marvadim

חברת 'מרבדים' מתמחה בשטיחי PVC באיכות גבוהה מאוד ובעיצובים שמתאימים לכל סגנון. הם הגדילו לעשות ופתחו ליין לשטיחי פעילות לחדרי ילדים, ואתם רק מרוויחים מזה.

Soft Mat מבית Marvadim

4.5 15

עיצובים מרשימים, נעימים וקלים במיוחד לניקוי

יתרונות

עיצוב נקי ואלגנטי, קל ונוח לניקוי, מגיע בגוון גדול של עיצובים וגדלים, טקסטורה מונעת החלקה.

חסרונות

מעט יקר, דק יותר בהשוואה למתחרים.

קנה עכשיו ב- ToyLand
קנה עכשיו ב- אתר החברה

אם אתם רוצים משטח פעילות לתינוק שיהיה גם מעוצב וגם פרקטי, המשטח הזה של מרבדים הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. משטחי הפעילות SOFT MAT של מרבדים עשויים PVC בעובי של 5 מ"מ, מעט דק בהשוואה למשטחי פעילות אחרים, אך עדיין יכול לעשות את העבודה.

 

בעוד שבדגמים אחרים, מספר העיצובים מוגבל יחסית, במקרה הזה תוכלו למצוא למעלה מעשרה עיצובים שונים ב-9 גדלים שונים, החל מ-  100 ס"מ X 120 ס"מ ועד 140 ס"מ X 240 ס"מ. החברה מאפשרת בנוסף להדפיס עיצובים שונים לפי בחירה בהזמנה אישית.

 

משטח הפעילות הזה מעניק בידוד מעולה מהרצפה ויכול להיות שימושי כשטיח גם בהמשך. הוא פשוט וקל לניקוי, רק העבירו מטלית רכה עם מעט מים וסבון, גם מגבון יכול לעשות את העבודה.

 

הוא אמנם לא מתקפל אבל בהחלט תוכלו לגלגל אותו ולשים אותו בצד אם תרצו. אם משטח הפעילות הזה עומד בתקציב שלכם, תרשו לעצמכם להשלים את מראה חדר הילדים/ תינוקות שלכם עם אחד ממשטחי הפעילות של 'מרבדים'.

לוגו של הסקירה

לבטיחות מקסימלית: משטח פעילות עם דפנות גבוהות Heny Deutch

אם אתם חוששים ממשטח פתוח לגמרי ומעדיפים, לפחות בתור התחלה, שתהיה "גדר בטיחות" לתינוק, המשטח של Heny Deutch הוא בדיוק בשבילכם.

משטח פעילות Heny Deutch

4.5 15

פתיחה וקיפול קלים ומהירים במיוחד, מלווה את התינוק בשלבי התפתחות שונים

יתרונות

דפנות מתקפלות להגנה מוגברת, עשוי 100% כותנה, מושלם לתינוקות בתחילת זחילה, ספוג אינו רעיל, כיסוי המזרן קל לניקוי, מחיר נוח מאוד.

חסרונות

הכיסוי מתכווץ מעט לאחר כביסה.

וורוד עתיק
קנה עכשיו ב- ToyLand
אפור בהיר
קנה עכשיו ב- ToyLand
אפור
קנה עכשיו ב- הממלכה הקטנה

כשהקטנים שלנו מתחילים לזחול, באופן טבעי אנחנו חוששים מפגיעות שונות ומשונות בבית. זה נורמלי לחלוטין שנרצה להגן עליהם כל עוד זה אפשרי ועדיין לאפשר להם מספיק חופש תנועה כדי שידעו להכיר את עצמם ואת היכולות שלהם.

 

חברת Heny Deutch עיצבה משטח פעילות לתינוקות במיוחד בשביל זה. למשטח הפעילות הזה יש 4 דפנות שניתנות לקיפול וסגירה בעזרת 16 כפתורי לחצנים ובכך תצרו לתינוק שלכם משטח פעילות עם דפנות מוגבהות ותוכלו להיות רגועים כאשר הוא מתחיל לגלות את האתלט הקטן שבו.

 

המשטח עשוי ממזרן SF24 לא רעיל, בעובי 3 ס"מ, איכותי במיוחד, רך ונעים למגע עם כיסוי בד 100% כותנה סרוקה (פינות הכיסוי עשויות מבד אקרילי). את הכיסוי תוכלו להסיר בקלות ולהכניס למכונת הכביסה.

 

במצב לול תוכלו להניח לתינוק שלכם את משחקי ההתפתחות שתבחרו מבלי לדאוג שמא אין מספיק מקום שם. במצב סגור המשטח יהיה בגודל 100 ס"מ X 100 ס"מ וזה משאיר מספיק מקום גם למשחקים, במיוחד לתינוקות קטנים עד גיל שנה.

 

אמנם הוא מגיע רק בשני צבעים אפור וורוד-אפור, אבל החברה בחרה צבעים יחסית ניטרליים כך שאין בעיה להתאים אותו לכל עיצוב של חדר ילדים.

 

אז אם אתם רוצים להרגיש בטוחים יותר, או אפילו להניח את התינוק שלכם לשחק לידכם בזמן שאתם עסוקים בסידור הבית, הדגם הזה בהחלט יכול לענות לכם על הצורך הזה.

לוגו של הסקירה

קומפקטי במיוחד: משטח פעילות דו צדדי מתקפל ונישא S-Free

אם יש לכם שטח פנים גדול פנוי ואתם רוצים לאפשר משחק בטוח ונעים לתינוק שלכם, משטח פעילות דו צדיי של חברת S-Free הוא המשטח שאתם מחפשים.

משטח פעילות S-Free

4.5 15

מתאים לחללי משחק גדולים

יתרונות

גדול מאוד במצב פתוח, ניתן לקיפול למצב קומפקטי ונוח לנשיאה, מחיר נוח, קל ופשוט לניקוי, בד דוחה נוזלים, מילוי מבודד ולא רעיל, עיצוב עדין, מגיע בשני עוביים לבחירה.

חסרונות

מתאים לחדרים גדולים.

עובי 1 ס"מ
קנה עכשיו ב- Walla Shops
עובי 1.5 ס"מ
קנה עכשיו ב- Walla Shops
קנה עכשיו ב- AZRIELI
קנה עכשיו ב- מאמא גורו

משטח פעילות לתינוק של חברת S-Free הוא מהמשטחים הגדולים יותר שיש ברשימה שלנו. בגודל של 200 ס"מ X 180 ס"מ הוא יתאים בעיקר לחדרים גדולים. היתרון הגדול שלו על המשטחים האחרים ברשימה – הוא מתקפל!

 

אם אתם אוהבים לצאת החוצה, לגינה השכונתית, לפארק או לקמפינג תוכלו לקחת אותו איתכם בקלות ובנוחות. הוא מגיע עם תיק נשיאה ואזורי קיפול ברורים ונוחים, כך שללא כל מאמץ תוכלו להחזיר אותו חזרה לתיק ולאחסן אותו בנוחות ובקלות. המשטח מיוצר מקצף XPE איכותי מרופד בעובי לבחירתכם של 1 מ"מ או 1.5 מ"מ.

 

חומר הציפוי של המשטח עמיד בפני נוזלים, מונע החלקה ונטול ריח. התינוק שלכם ייהנה לבלות זמן רב על משטח הפעילות הזה. ניקוי המשטח קל ופשוט, רק להעביר מטלית לחה או מגבון וזהו. חשוב מאוד לא להשתמש בחומרי ניקוי חזקים כמו מלבין. קודם כל האדים שלו מסוכנים לתינוק ובנוסף, חומרי ניקוי כאלה עלולים להרוס את המשטח ולגרום לבלאי גבוה.

לוגו של הסקירה

משטח פעילות 2 ב-1 : משטח פעילות מקפל לספה מבית HUGS

מזרן הפעילות של HUGS מגיע בצורות שונות וחריגות בנוף משטחי הפעילות. אז איזו צורה תבחרו? כוכב, פרח, לב? ואולי בכלל תרצו לקפל אותו ולהפוך אותו לספה?

משטח פעילות מתקפל לספה מבית HUGS

4.5 6

גם משטח וגם ספה

יתרונות

צורות מיוחדות מותאמות לילדים, מתקפל והופך לספה, מרווח במיוחד, קל ופשוט לניקוי, בד כותנה נעים ורך.

חסרונות

יקר.

קנה עכשיו ב- HUGS

כשהתינוק גדל מעט והופך להיות פעיל יותר ויותר, זה בדיוק הזמן להצטייד במשטח פעילות כזה שיכסה מפסיק שטח פנים בחדר כדי להבטיח פעילות בטוחה, כזה שתוכלו להניח עליו כמה משחקים כדי שיעסיקו את הקטן שלכם, לפחות לכמה דקות, אבל עדיין יהיה נוח לאחסון בזמן שהוא לא בשימוש.

 

מזרן פעילות Hugs יכול להיות פתרון מעולה בשבילכם אם יש לכם בעיית מקום בחדר. המשטח אמנם גדול, 150X150 מה שמאפשר אזור משחק בטוח ומרווח לתינוק, אבל הוא מתקפל בקלות כך שבזמן אחסון הוא לא תופס הרבה מקום. ואם תרצו להפוך אותו לספה רק השעינו אותו מקופל על הקיר, וזהו.

 

המשטח מגיע בצורות שונות, וייחודיות בשוק משטחי הפעילות. בזמן שרוב משטחי הפעילות מגיעים בצורת ריבוע, HUGS בחרו לשנות את כללי המשחק ועיצבו משטחי פעילות בצורות לב, כוכב ופרח. כיסוי המשטח עשוי בד כותנה רך ונעים למגע  וניתן להסיר אותו בקלות רבה לניקוי קל ופשוט. חשוב להסתכל על הוראות הכביסה של החברה כדי לשמור על הבד בצורה הטובה ביותר לאורך זמן.

סיכום

איך לבחור משטח פעילות לתינוק?

בשנה הראשונה לחייו התינוק שלכם יבלה את רוב הזמן שלו על הרצפה, במיוחד כשיתחיל ללמוד לזחול ולחקור כל אזור אפשרי בבית. משטח פעילות לתינוק נועד בדיוק למטרה זו – להבטיח תנועה בטוחה ושטח משחק גדול מספיק אבל כזה שעדיין מאפשר הצבת גבולות. משטח פעילות שומר על התינוק עוד לפני שלבי הזחילה, גם כאשר הוא לומד להתהפך, משטח יגן עליו מפגיעות. אבל כשיש מבחר כל כך גדול של משטחי פעילות לתינוק, איך יודעים לבחור את האחד? זה שהכי נכון לכם ולתינוק שלכם? הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם כשבוחרים משטח לתינוק:

 

גודל המשטח – התאימו את גדול המשטח לגודל הפנוי בחדר או באזור בו תרצו לפרוש אותו. לא פחות חשוב מכך, וודאו שהמשטח גדול דיו כדי שהתינוק שלכם יוכל לזחול עליו ועדיין לא לצאת ממנו במהרה. לפעמים אפשר למקם את המשטח מתחת למיטה.

 

טקסטורה – המרקם של המשטח חשוב מאוד להתפתחות. רוב המשטחים מחוספסים ויש לכך סיבה. החספוס עוזר לתינוק ומעודד אותו לזחול. אך גם עובי המשטח חשוב. אל תשכחו שהמשטח הוא מה שמגן על התינוק ומפריד בינו לבין הרצפה. יחד עם זאת, משטחים בעובי 1.5 ס"מ – 3 ס"מ ם רמת קשיחות בינונית-גבוהה עושים את העבודה מצוין. משטח רך מידי יקשה על התינוק לזחול, במיוחד בשלבי הלמידה.

 

ניקיון – משטח פעילות הוא מוצר שמתלכלך והרבה. לכן בחרו אחד שיהיה לכם קל לנקות אותו. בין אם ניקוי במגבון או מטלית ובין אם במכונת הכביסה (המלצה על מכונת כביסה ממש טובה). מה שאתם מעדיפים העיקר שיהיה ניתן לנקות אותו בקלות יחסית.

שאלות ותשובות על משטח פעילות לתינוק

מה ההבדל בין משטח פעילות לבין אוניברסיטה לתינוק?

למרות שקיים בלבול בשוק בנוגע לשני אלו, מדובר בשני מוצרים שונים (אבל דומים). אוניברסיטה לתינוק קטנה בהרבה ממשטח פעילות לתינוק ולרוב תגיע עם צעצועי התפתחות קבועים. היא מיועדת בעיקר לחודשים הראשונים (בערך עד גיל שלושה חודשים).  משטח פעילות הוא סוג של שטיח גדול. הוא מגיע נקי מצעצועי התפתחות ומאפשר תנועה נוחה ובטוחה לתינוק על המשטח. הוא מייצר חוצץ בין התינוק לבין הרצפה.

האם משטח פעילות עוזר להתפתחות התינוק?

בהחלט! משטח הפעילות עשוי בצורה כזו שהוא מעודד את התינוק לזחילה, התהפכות ותנועה בטוחה ונוחה. הוא יוצר תחושת בטיחות אצל התינוק והמשטח המחוספס מעודד אותו לזחול מבלי לחשוש. קל לתינוק לזחול על משטח קשיח ויציב יותר מאשר על משטח רך. בנוסף, קיימים משטחים עם איורים שיסקרנו את התינוק שלכם מאוד וייגרו אותו לנסות לגשת אליהם ולגעת בהם.

האם משטח פעילות לתינוק ניתן לניקוי?

לרוב כן. אנחנו לא ממליצים לקנות משטח שלא תוכלו לנקות אותו בקלות. יש כאלו שצריכים  ניקוי במטלית בלבד ויש כאלו שתוכלו להסיר מהם את הכיסוי ולכבס אותם במכונת הכביסה. תבחרו את הדרך המועדפת עליכם. קחו בחשבון – אם בחרתם במשטח בד ההכנסה של הספוג לבד אחרי כביסה עלולה להיות מאתגרת קצת כי הבד נוטה להתכווץ אחרי כביסה.