מחשב גיימינג נייח: 5 מחשבי גיימינג נייחים מומלצים 2024 | Finder – קונים חכם

רכשו את מחשבי הגיימינג הטובים ביותר שכסף יכול לקנות – דגמים מוכנים למשחק הישר מן האריזה וגם כאלו שאפשר להמשיך ולבנות בהתאמה אישית!

icon pos_1

ניתחנו

32 סקירות

ו-

3268 ביקורות

בתחום

מחשבים ניידים ונייחים

i

מה זה אומר?

הסקירות שלנו מתבססות על איסוף של מאות סקירות מאתרים בינלאומיים ובחירת המוצרים הטובים ביותר בהתאמה לישראל

מידע נוסף על מחשב גיימינג נייח מומלץ

מחשב גיימינג מומלץ הוא דרך נהדרת להכניס חיית גיימינג עוצמתית לחיים שלכם עם רמות חדשות של נוחות ופשטות. בעוד גיימרים רבים מעדיפים לבנות את מחשב הגיימינג המושלם מאפס, לבחון ולחקור על הרכיבים השונים וטכניקות הלחמה יעילות – האמת היא שיש הרבה מאוד אפשרויות מוכנות או חצי מוכנות שיתנו לכם ביצועי גיימינג מעולם.

נכתב ע״י

אושר טבח

כותב: אושר טבח

טכנאי מחשבים/איש מעבדה בעל העסק "אושר מחשבים" שפועל משנת 2000 ומספק פתרונות מחשוב עד הבית

3 מחשבי גיימינג נייחים המומלצים על ידי המומחים שלנו

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מוצר לא נמצא במלאי

השווה מחיר

X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

השווה מחיר

ללא מערכת הפעלה
X

השוואת מחירים למוצר:

4.5 15

בדוק מחיר

מוצר לא נמצא במלאי

כדי להפוך את החיים שלכם לקצת יותר קלים, הרכבנו עבורכם רשימת דגמים שאנחנו מאמינים כי הם המחשבים הנייחים הטובים ביותר לגיימינג, כדי לעזור לכם להבין מה נמצא שם בחוץ ומה כדאי לכם לחפש כאשר אתם רוצים לקנות מחשב גיימינג חדש.  

 

כמובן, מומלץ לגבש רעיון כללי של מה אתם מחפשים לפני. איכות ועוצמה לנוטות להגיע גם עם מחיר, ומחשב הגיימינג הטוב ביותר בהחלט יכול לפשוט לכם את הרגל אם לא תזהרו. לכן חשוב להבין מה אתם צריכים שהמחשב שלכם יעשה ומה אתם רוצים שהוא יעשה בעתיד. יש את הדגמים הזולים יותר שיתנו לכם אפשרות להתעדכן במשחקים הטובים ביותר של הדור האחרון ויעניקו ביצועי בסיסיים טובים, ויש את הדגמים היקרים והעוצמתיים ביותר, אשר ידרשו את מסכי המחשב הטובים ביותר לגיימינג כדי להפיק מהם את המרב.

 

לא משנה במה בסוף תבחרו, היתרונות בבחירת מחשב גיימינג מומלץ הם די ברורים. ראשית, הוא יחסוך לכם כאב ראש (פוטנציאלי) ואת עבדות הכפיים של הבנייה מאפס. שנית, אתם מקבלים אחריות מהיצרן או המשווק כברירת מחדל. בנוסף, אולי אפילו תיהנו מפתרונות העיצוב שמסלול ה"עשה זאת בעצמך" לא נותן לכם, כגון סידורי קירור ייחודיים, סידור כבלים או חלקים שאינם זמינים בשום מקום אחר.

 

אם אתם מחפשים משהו קצת יותר קומפקטי – מוזמנים לקרוא את סקירת המחשבים הניידים המומלצים ביותר לגיימינג. 

 

אלו הם המחשבים הנייחים המומלצים ביותר לגיימרים נכון לשנת 2023.

לוגו של הסקירה

המחשב הטוב ביותר שכסף יכול לקנות: Alienware Aurora R11

ה- Alienware Aurora R11מוביל את Alienware אל הדור הבא של הגיימינג; בנוסף למעבד Intel דור 10 והאפשרות כרטיס גרפי מקורר בנוזל, הוא מציע מגוון מבנים אשר יכולים להתאים לרוב התקציבים. אם אתם רוצים להיכנס לתחום הגיימינג בפעם הראשונה או מעוניינים לשדרג את המערכת הקיימת שלכם – זו הדרך היעילה ביותר מבחינת מחיר לעשות זאת.

Alienware Aurora R11

4.5 15

מחשב הגיימינג הטוב ביותר שתוכלו לקנות

יתרונות

עיצוב מושך, זמינות לקירור כרטיס גרפי בנוזל, מעבד Intel דור 10, תוכנה חזקה.

חסרונות

יקר, יכול להתחמם ולהרעיש.

קנה עכשיו ב- ניר-טק
קנה עכשיו ב- PC ONLINE
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- א & א מחשבים וסלולר

הדגמים כאן נעים בין מערכות גיימינג למתחילים עד חיות גיימינג עוצמתיות, כך שה- Aurora R11 מציע מגוון מאוזן של אפשרויות. בנוסף, מחשבים נייחים ניתנים לפתיחה ולשדרוג עם חלקים שונים אם וכאשר תמצאו לנכון. רוצים יותר RAM או SSD גדול יותר? אין בעיה. מפני שיחידת הכוח תלויה על זרוע מתכת, יש לכם הרבה מקום להתעסק עם רכיביו הפנימיים של המחשב.

 

העיצוב של ה-R11 בנוי על זה של ה-R9, שגם ככה נראה מושך במיוחד. למרות שהוא נשאר עם הקופסה הייחודית והחזית הקדמית של קודמו בתפקיד, עדכון זה מעשיר את הפורמולה עם תאורה חדשה מסביב לרצועה המרכזית בכמה מהקופסאות. מדובר בתוספת שמסובבת ראשים והופכת את העיצוב לעתידני יותר, אפילו יותר משהיה.

לוגו של הסקירה

במקום השני: Alienware Aurora Ryzen R10

סדרת ה- Aurora Ryzen R10כוללת מעבד AMD Ryzen דור 3 במקום המעבד הרגיל של Intel. הראשון סגר במהירות את הפער מול האחרון בחודשים ובשנים האחרונות, כך שזו לא באמת הפתעה לראות מחשב Alienware מציע מעבד מסוג זה.

Alienware Aurora Ryzen R10

4.5 15

מחשב גיימינג יוקרתי ואיכותי

יתרונות

יריץ כל משחק ב-60fps+, עוצמתי, הרבה רכיבים בהתאמה אישית לפני הרכישה.

חסרונות

חזית מעוגלת דמוית רדיאטור מפוקפקת, צריך להסיר את כלוב ה-PSU כדי לקבל גישה ללוח אם, עשוי להרעיש בשמן משחקים אינטנסיביים.

קנה עכשיו ב- Amazon

אתם יכולים להתאים אישית את ה- Aurora Ryzen R10איך שאתם רוצים, מה שאומר שבין אם אתם שחקני קונסולה שרוצים להיכנס לעולם הגיימינג במחשב או גיימר מושבע שמחפש את המכשיר האולטימטיבי, אתם תמצאו מה שאתם מחפשים כאן. מותג ה- Alienwareמגיע עם תג המחיר היוקרתי הרגיל שרוב המוצרים של החברה מגיעים איתו, אבל אם אתם רוצים להתגבר על כך ולקבל את איכות הפרמיום הייחודית שמגיעה עם השם, אז העיצוב דמוי החללית של ה-R10 הוא בשבילכם, במיוחד כי הוא מגיע עם Alienware Command Center. החסרונות היחידים כאן הם שהוא עשוי להיות מרעיש, כמעט כאילו הוא מנוע חללית שנמסה להמריא, והגישה אל הרכיבים הפנימיים לא הכי קלה שיש הודות לכלוב שעוטף את המעבד.

 

אולם, אתם בהחלט יכולים למצוא מחשב גיימינג הרבה יותר גרוע מה-R10 והשילוב הזה בין Ryzen ל- Nvidia הוא די גאוני ומציע ביצועים נהדרים.

לוגו של הסקירה

מעוצב, עם ערך נהדר מיצרנית איכותית: ASUS ROG GA15

מדובר במכונה יוצאת מן הכלל ואחת שבאמת נותנת למשתמשים בה עוצמה נהדרת וביצועים טובים במחיר הגיוני. אתם מקבלים כאן עיצוב נפלא וחדש מבית ASUS ומדובר בתוספת מבורכת לשוק מחשבי הגיימינג.

ASUS ROG GA15

4.5 15

מחשב גיימינג מעולה עם תמורה נהדרת

יתרונות

ערך נהדר לכסף, ביצועים טובים, עיצוב נהדר, שימוש מצוין ברכיבי Ryzev ו-Nvidia.

חסרונות

מעט מאוד, אם בכלל, אפשרויות מעבד Intel.

ללא מערכת הפעלה
קנה עכשיו ב- שניידר
ללא מערכת הפעלה
קנה עכשיו ב- שניידר
קנה עכשיו ב- ORPC
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- א & א מחשבים וסלולר

משתמשים רבים יגידו שמדובר במחשב עבודה נהדר שמשתנה והופך למפלצת גיימינג בין רגע! אם תבחרו נכון את הרכיבים, תוכלו להגיע לאיזון מדויק בין ערך לביצועים. בפנים יש מעבד 3700X, כרטיס גרפי 2060 Super (שהוא בעצמו יתרון עם תמורה נהדרת בקטגוריה זו), 16GB של RAM ו-SSD של 256GB + 2TB HDD. יש לו עיצוב נהדר, מגוון יציאות, הוא פועל בשקט ויש לו גם RBG כיפי בחלקו הקדמי – עם ASUS שמייצרת כל כך הרבה מחשבים ניידים מעולים עכשיו, אין זה פלא שיש לה ליין מחשבים נייחים מוצלח כל כך.

 

רק כדי להבהיר את הדברים, במקרה שאתם משוטטים במספר אתרי אינטרנט, אתם עשויים לראות את המכשיר הזה כ- G15DHאו G15 – אך אל תדאגו, מדובר באותו הדגם כמו ה-GA15. גם האפשרויות שלכם מבחינת מפרט עשויות להשתנות מעט בהתאם למיקום שלכם: הרשימה מעלה לקוחה הישר מ-ASUS עצמה במונחים של מה המכונה מסוגלת להכיל. למרות הכל, מדובר במחשב גיימינג שמאוד קל להמליץ עליו ולכל משתנה יהיה את חותמת האיכות של ASUS וייחוס שתכלו לסמוך עליו.

לוגו של הסקירה

ביצועים נהדרים: HP OMEN OBELISK

יש משהו מעט מיסטי ב-Obelisk אשר כולל כמה מההיבטים המרגשים ביותר בתחביב שלנו. הזוויות החדות והחלקות של המכשיר מחקות את המונומנט על שמו הוא קרוי, קובייה שחורה ודחוסה של פוטנציאל מוכנה לשחרר לעולם את המשחקים היפים והאינטנסיביים של הדור הזה.

HP OMEN OBELISK

4.5 15

מחשב גיימינג ישר ולעניין עם ביצועים מצוינים

יתרונות

מכונה חלקה ומעוצבת שמוותרת על קישוטים כדי לחסוך כסף, ביצועים עוצמתיים.

חסרונות

אין את תאי האחסון הניתנים להחלפה של HP.

מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- BUG
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- פטקום
מוצר לא נמצא במלאי
קנה עכשיו ב- א & א מחשבים וסלולר

אמיתי לעיצוב, ה- Obeliskהוא חלק, קומפקטי ועוצמתי. הוא מסיר את השומן, נמנע מתאורת RGB מוגזמת או קירור נוזלי, ובמקום מתרכז בהענקת ביצועים מעולים במחיר מושך במיוחד. בנוסף, הוא ניתן להתאמה אישית, עם מגוון מבנים בטווח מחירים מגוון. עבור מחיר די סביר של 8,000 ₪, המכשיר מגיע מצויד במעבד Core i7-8700 דור 8 ו-RTX 2080 יוקרתי, רק דרגה אחת נמוך יותר מסדרת ה-20 העוצמתית ביותר של Nvidia. יש לו גם SSD מהיר של 256GB ו-HDD מכובד של 2TB, כך שיהיה לכם הרבה מקום להעלות את המשחקים התובעניים ביותר שלכם.

 

בעוד הקופסה של ה-Obelisk קטנה יותר משל ה-Vengeance שמאוד דומה לה, היא ממש לא קטנה ופתרון קירור האוויר שה- Obeliskמספק התגלתה כיעילה במיוחד בהתמודדות עם עומסי גיימינג כבדים. כן קשה יותר להוציא והחליף רכיבים פנימיים מאשר אצל הקופסה הכפולה הענקית של ה-Vengeance, אבל זה גם אומר שיהיה קל יותר להתאים את הקופסה בחללים קטנים. ניתן להכניס את המחשב בקלות מתחת לשולחן עבודה או אפילו לתוך יחידת בידור גדולה.

לוגו של הסקירה

מחשב גיימינג בתקציב נוח: Dell G5 Gaming Desktop

לצד מחשבי ה-Alienware המעולים, סדרת ה-G קצת נעלמת ברקע. המחשבים לרוב מספקים תקציב נהדר וסוללים נתיב ברמה בסיסית לגיימינג, הם ממש לא צריכים להיות בתחתית הרשימה שלכם: המחשבים מקבלים עדכונים כמו יתר המחשבים של Dell. הדגמים הבסיסים יותר לא יציעו ביצועים שידהימו אתכם או גרפיקה מפוצצת חושים, אבל מדובר במחשבים נהדרים להחזיק בבית לעבודה ומשחק.

Dell G5 Gaming Desktop

4.5 15

מחשב גיימינג לאלו שמחפשים מחיר נוח וביצועים בסיסיים טובים

יתרונות

מחיר נהדר, קומפקטי, מבנה טוב, יצרן אמין.

חסרונות

הדגמים הבסיסיים לא יציעו חוויית גיימינג גבוהה כמו הדגמים שבראש הרשימה.

קנה עכשיו ב- שניידר
קנה עכשיו ב- ניר-טק
קנה עכשיו ב- CarmelPC

עכשיו כשהם משתמשים בשבבי Intel דור 10, מדובר בגורם נוסף שעובד לטובת הדגמים הללו. במיוחד כשהם מתבססים על כרטיסי Nvidia סדרה 16 אשר מסוגלים להתמודד כמעט עם כל מה שיזרקו לכיוונם מצוין. הצורה הקומפקטית של המחשב היא גם פלוס ברשימת היתרונות, יחד עם השירות של Dell – במידה ותצטרכו אותו – הוא גם די טוב. מדובר במכשיר מצוין במחיר שאפשר רק לחלום עליו.

סיכום

עולם הגיימינג פופולרי מאוד וצובר עוד ועוד שחקנים שנהנים לבלות את הזמן שלהם במשחקי מחשב מסעירים ומרתקים. אחת הדילמות הגדולות שעומדות בפני גיימרים היא האם לקנות מחשב גיימינג נחיי או נייד. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות וכדי להחליט כדאי לדעת מהן היתרונות ומהן החסרונות.

 

איך לבחור מחשב גיימינג נייח?

מחיר: אם תקציב הוא הדאגה שלכם, מחשבי גיימינג הם בין המחשבים היקרים ביותר בשוק ומתחילים באזור ה-7,000 ₪. מחשבי גיימינג יקרים כל כך היות והם דורשים ביצועים מתקדמים כדי להריץ משחקים כבדים באופן חלק – זאת אומרת שאתם צריכים מעבד חזק, כרטיס גרפי מתקדם ומפרט מעולה – וזה לא מגיע בזול.

 

ביצועים: חשבו על חוויית הגיימינג שאתם מחפשים. אם אתם רוצים גיימינג של 1080p/60fps, מחשב עם מעבד הגון Core i5 וכרטיס גרפי GeForce 2060 או AMD Radeon RX 5600 יביא אתכם לשם. כרטיסים כמו ה- Radeon RX 5700וה- GeForce 2080יעניקו לכם חוויה אפילו טובה יותר של 1440p. רוצים 4K? תצטרכו לחפש כבר RTX 3080 או AMD RX 6800.

 

אפשרויות שדרוג: רכיבי מחשבי גיימינג תמיד מתפתחים וניתן לשדרג את מחשבי הגיימינג הטובים ביותר עם חלקים חדשים לאורך הזמן. מכשירים כמו ה- Alienware Aurora וה- Dell G5 קלים מאוד לפתיחה ולהתעסקות, אפילו עבור האדם הפחות טכני.  מכונות קומפקטיות יותר עשויות להיות יותר מסובכות לפתיחה, אז אם אתם מתככנים לשדרג את המחשב שלכם עם הזמן, חשוב לקחת את זה בחשבון.

 

גודל: לעומת מחשב נייד, גודל לרוב לא מהווה פונקציה משמעותית לבחירת מחשב גיימינג נייח, אבל אם החדר כן מוגבל במקום או שאתם רוצים להכניס את המחשב למקום מסוים, חשוב לוודא שקופסת המחשב אכן נכנסת למקום שייעדתם לה.

 

עיצוב: אם האסתטיות והמראה חשובים לכם, העיצוב של המחשב צריך להיות חלק מהגורמים שעליכם לשקול לפני הרכישה. מחשבי גיימינג רבים מגיעים בעיצוב עתידני מושך, הרבה פעמים עם תאורה מעניינת וצורות מיוחדות – אתם רק צריכים לראות מה מתאים לכם ולצרכים שלכם.

 

בניית מחשב VS רכישת מחשב

הרבה גיימרים בוחרים להרכיב מחשב חלק חלק, במקום לרכוש אחד מוכן. היתרון העיקרי בהרכבת מחשב גיימינג מאפס, הוא האפשרות לבחור בדיוק את הרכיבים שאתם רוצים – יש לכם שליטה מוחלטת על הביצועים של המחשב שלכם.

 

אולם, בפועל זה לא כל כך פשוט. יש הרבה אנשים שמוצאים את עצמם מסתבכים על תהליך הבנייה, ויש מקום להרבה טעויות. אותם אנשים יכולים להפיק יותר תועלת אם ירכשו מחשב גיימינג מוכן, כמו הדגמים המופיעים בסקירה שלנו.

 

אתם אולי לא תוכלו לרכוש כל חלק בנפרד, אבל אתם תקבלו חלקים מעולים עם אחריות אמינה, ואפילו יש לכם אפשרות לפתוח את המחשב ולשדרג חלק מהחלקים – כך שאתם נהנים משני העולמות.

 

אז אם אתם לא בטוחים איך בונים מחשב וחוששים לעשות טעויות, פשוט מצאו את המחשב הטוב ביותר ברשימה שלנו ותחסכו לעצמכם את כאבי הראש.

 

מחשב גיימינג נייח לעומת מחשב גיימינג נייד 

כשמדובר במחשב גיימינג מומלץ אפשר לבחור בין מחשב גיימינג נייח למחשב גיימינג נייד, ובבחירה ביניהם ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון. אחד ההבדלים העיקריים בין השניים הוא ניידות. מחשבי גיימינג ניידים מציעים את הנוחות של היכולת לקחת את חווית המשחק שלכם בדרכים, בעוד שמחשב נייח לגיימרים נועדולהישאר במקום אחד.

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ביצועים. למחשבי גיימינג נייחים יש בדרך כלל חומרה חזקה יותר, כולל מערכות קירור גדולות ויעילות יותר, מה שמאפשר להם להתמודד עם משחקים תובעניים יותר ולהפעיל אותם בהגדרות גבוהות יותר. מצד שני, מחשבי גיימינג ניידים הם יותר קומפקטיים ומוגבלים מבחינת יכולות החומרה שלהם, מה שעלול לגרום לביצועים מעט נמוכים יותר בהשוואה לעמיתיהם הנייחים.

אם אתם לא מתכננים לקנות את המחשב הכי יקר בעולם המחיר הוא גם גורם משמעותי שיש לקחת בחשבון. מחשבי גיימינג ניידים נוטים להיות יקרים יותר ממחשבי גיימינג נייחים עם מפרט דומה . זאת בשל העיצוב הקומפקטי והרכיבים המיוחדים הנדרשים כדי להכניס הכל לחבילה ניידת. אם התקציב הוא הדאגה העיקרית, ואתם מחפשים מחשב גיימינג זול, מחשב גיימינג נייח עשוי להיות בחירה חסכונית יותר. בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון שאולי תהיו מעוניינים בשולחן גיימינג כדי להניח על שולחן גיימינג את המסך ואז כדאי יהיה לחפש שולחן גיימינג מומלץ, לבדוק את המחירים ולקחת זאת בחשבון בחישוב הסופי של ההוצאה.

יכולת שדרוג היא היבט נוסף שכדאי לחשוב עליו. מחשבי גיימינג נייחים מציעים בדרך כלל אפשרויות רבות יותר לשדרוג רכיבים כגון כרטיס מסך, מעבד ו-RAM. זה מאפשר למשתמשים לשפר בקלות את ביצועי המערכת שלהם כאשר טכנולוגיות חדשות צצות. מצד שני, למחשבי גיימינג ניידים יש לרוב אפשרויות שדרוג מוגבלות, כאשר חלק מהרכיבים מולחמים על לוח האם, מה שמקשה עד בלתי אפשרי להחליף אותם.

 

חשיבות המעבד

המעבד, המכונה גם יחידת העיבוד המרכזית (CPU), מכונה לעתים קרובות "לב המחשב" מסיבה טובה. זהו אחד המרכיבים הקריטיים ביותר בכל הקשור לביצועי משחק. המעבד אחראי על ביצוע הוראות וביצוע חישובים, מה שהופך אותו לגורם מכריע בקביעה עד כמה המשחקים שלכם יפעלו.

בבחירת מחשב גיימינג, חיוני לשים לב למפרטי המעבד. שני הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון הם מספר הליבות ומהירות השעון. ליבות מייצגות את מספר יחידות העיבוד העצמאיות בתוך ה-CPU, מה שמאפשר לו לטפל במספר משימות בו-זמנית. באופן כללי, יותר ליבות אומרות יכולות ריבוי משימות טובות יותר וביצועים משופרים במשחקים שיכולים להשתמש במספר ליבות ביעילות.

מהירות השעון, נמדדת בג'יגה-הרץ (GHz), קובעת באיזו מהירות המעבד יכול לבצע הוראות. מהירויות שעון גבוהות יותר מביאות בדרך כלל לביצועים מהירים יותר, מה שמאפשר משחק חלק יותר וזמני טעינה מהירים יותר. עם זאת, חשוב לציין שמהירות השעון אינה הקובעת הבלעדית של הביצועים, שכן גם גורמים כמו ארכיטקטורה וגודל מטמון המשחקים תפקיד.

בנוסף לליבות ומהירות השעון, כדאי לקחת בחשבון את המטמון של המעבד. המטמון הוא כמות קטנה של זיכרון הממוקם על ה-CPU המאחסן נתונים שנגישים אליהם לעתים קרובות, ומאפשר אחזור מהיר יותר. מטמון גדול יותר יכול לשפר את הביצועים הכוללים, במיוחד במשימות הדורשות גישה תכופה לנתונים, כגון משחקים.

לבסוף, בעת בחירת מעבד, חיוני לשקול תאימות עם רכיבים אחרים. יש לוודא שהמעבד תואם ללוח האם ולחומרה אחרת שבה אתם מתכננים להשתמש. בנוסף, בדקו תאימות למשחקים הספציפיים שאתם מתכוונים לשחק, מכיוון שלמשחקים מסוימים עשויים להיות דרישות ספציפיות או ביצועים טובים יותר עם דגמי מעבדים מסוימים.

 

הכרטיס הגרפי

הכרטיס הגרפי הוא מרכיב חיוני במחשב גיימינג, שכן הוא משפיע ישירות על האיכות הוויזואלית ועל חווית המשחק הכוללת. הוא אחראי על רינדור והצגת תמונות, מרקמים והנפשות על הצג. ככל שהכרטיס מסך טוב יותר, כך הגרפיקה תהיה חלקה ומפורטת יותר במשחקים.

אחד הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון בבחירת כרטיס מסך הוא יכולות הביצועים שלו. זה נמדד בדרך כלל לפי כמות זיכרון הווידאו (VRAM) שיש לו ומהירות השעון הליבה שלו. ה-VRAM הוא זיכרון ייעודי שבו משתמש הכרטיס הגרפי לאחסון ועיבוד נתונים גרפיים. VRAM גבוה יותר מאפשר ביצועים טובים יותר ברזולוציות גבוהות יותר ועם מרקמים מפורטים יותר.

בנוסף, מהירות שעון הליבה קובעת באיזו מהירות הכרטיס הגרפי יכול לעבד הוראות. מהירות שעון גבוהה יותר מביאה לעיבוד מהיר יותר, מה שמוביל למשחק חלק יותר והשהייה מופחתת. חשוב לציין שהביצועים של כרטיס מסך יכולים להיות מושפעים גם מגורמים אחרים, כמו הארכיטקטורה ומספר ליבות העיבוד שיש לו.

שיקול מכריע נוסף הוא התאימות של הכרטיס הגרפי לשאר הרכיבים של המחשב. וודאו שספק הכוח שלכם יכול להתמודד עם דרישות החשמל של הכרטיס הגרפי ושללוח האם שלכם יש את החריצים והמחברים הדרושים כדי להכיל אותו. תאימות חיונית כדי למנוע צווארי בקבוק פוטנציאליים או בעיות בהתקנה.

לבסוף, ראוי להזכיר ששוק הכרטיסים הגרפיים מתפתח ללא הרף, כאשר דגמים וטכנולוגיות חדשות יוצאות לאור באופן קבוע. חשוב להתעדכן בהצעות האחרונות כדי לקבל החלטה מושכלת. מחקר מדדים וקריאת ביקורות יכולים לעזור לקבוע איזה כרטיס מסך יתאים בצורה הטובה ביותר לצרכי המשחק ולתקציב שלכם.

 

מדוע זיכרון RAM חשוב לגיימינג

זיכרון RAM, או זיכרון גישה אקראית, ממלא תפקיד מכריע במשחקים על ידי מתן האחסון הזמני הדרוש לנתונים שהמחשב צריך לגשת אליהם במהירות. כאשר אתם משיקים משחק, הוא טוען נכסים שונים, כגון טקסטורות, דגמים וקבצי אודיו, ל-RAM לגישה מהירה יותר. ככל שיש לכם יותר זיכרון RAM, כך המחשב יכול לאחסן יותר נתונים, וכתוצאה מכך משחק חלק יותר וזמני טעינה מופחתים.

מספיק זיכרון RAM מאפשר למשחק לפעול בצורה חלקה מבלי לחוות גמגומים תכופים או פיגור. זה מבטיח שיש מספיק מקום לאחסון וגישה לנתוני המשחק בזמן אמת, ומונע את הצורך מהמחשב להסתמך במידה רבה על התקני אחסון איטיים יותר כמו כוננים קשיחים.

בנוסף לשיפור ביצועי המשחק, זיכרון RAM משפיע גם על היבטים אחרים של המשחק. זה מאפשר ריבוי משימות מהיר יותר, כגון הפעלת יישומי רקע או סטרימינג בזמן משחק. עם יותר זיכרון RAM, תוכלו לפתוח מספר יישומים או כרטיסיות דפדפן מבלי להשפיע על ביצועי המשחק.

כמות ה-RAM שאתם צריכים למשחקים תלויה בדרישות הספציפיות של המשחקים שאתם משחקים. רוב המשחקים המודרניים ממליצים על לפחות 8GB של זיכרון RAM, בעוד שכותרים תובעניים מסוימים עשויים לדרוש 16GB או יותר. זה תמיד רעיון טוב לבדוק את דרישות המערכת של המשחקים שאתם מתכננים לשחק כדי לקבוע את קיבולת ה-RAM המומלצת.

ראוי לציין כי זיכרון RAM גדול יותר מהדרישות המינימליות יכול להגן בעתיד על מחשב הגיימינג שלכם. ככל שמשחקים הופכים תובעניים יותר עם מרקמים ברזולוציה גבוהה יותר וסימולציות פיזיקה מורכבות, כמות גדולה יותר של זיכרון RAM תבטיח שהמערכת שלכם תוכל להתמודד עם ההתקדמיות הללו לא על חשבון הביצועים.

 

פתרונות אחסון

כשמדובר בפתרונות אחסון למחשב משחקים, שתי האפשרויות הפופולריות הן כונני SSD י(Solid State) וכונני דיסק קשיח (HDD). לשניהם יש יתרונות וחסרונות, לכן חשוב להבין את ההבדלים כדי לקבל החלטה מושכלת.

– כונני SSD ידועים בביצועים המהירים שלהם. הם משתמשים בטכנולוגיית זיכרון פלאש, המאפשרת מהירויות קריאה וכתיבה מהירות יותר משמעותית בהשוואה לדיסק קשיח. המשמעות היא שמשחקים ויישומים המותקנים על SSD ייטענו הרבה יותר מהר, יפחיתו את זמני הטעינה וישפרו את ההיענות הכללית.

– דיסקים קשיחים, לעומת זאת, מציעים יכולות אחסון גדולות יותר במחיר סביר יותר. הם משתמשים בדיסקים מגנטיים מסתובבים כדי לאחסן נתונים, מה שמביא למהירויות קריאה וכתיבה איטיות יותר בהשוואה ל-SSD. למרות שהם עשויים שלא לספק את אותה רמת מהירות כמו כונני SSD, הם עדיין מסוגלים יותר לאחסן ולהריץ משחקים ביעילות.

– יתרון אחד של כונני SSD הוא העמידות שלהם. מכיוון שאין להם חלקים נעים מכניים, הם פחות מועדים לנזק פיזי מנפילות או זעזועים. כונני HDD, לעומת זאת, יכולים להיות רגישים יותר לכישלון אם הם מטופלים בצורה לא נכונה.

– גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא רמת הרעש. כונני SSD שקטים מכיוון שאין להם חלקים נעים, בעוד שכונני דיסקים קשיחים מייצרים כמות ניכרת של רעש כאשר הם פועלים, בגלל הדיסקים המסתובבים.

– בעוד שכונני SSD בדרך כלל יקרים יותר מכונני HDD, המחירים ירדו עם הזמן. אם התקציב שלכם מאפשר, השקעה ב-SSD למחשב הגיימינג שלכם יכולה לשפר מאוד את חווית המשחק. עם זאת, אם אתם זקוקים לקיבולת אחסון גדולה מבלי לחרוג מהתקציב שלכם, דיסק קשיח עשוי להיות האפשרות הטובה יותר.

 

מחשבי גיימינג נייחים יד שניה

קניית מחשב גיימינג נייח יד שנייה יכולה להיות אופציה מפתה, במיוחד אם יש לכם תקציב מצומצם. עם זאת, מחשב גיימינג נייח זול ומיד שניה זה מגיע עם סיכונים ושיקולים.

ראשית, חשוב לחקור ביסודיות את המוכר ואת המוניטין שלו. רכישה ממוכר או פלטפורמה בעלי מוניטין, כגון מפיץ מוסמך או משווק מקוון מהימן, יכולה לסייע בהפחתת חלק מהסיכונים הכרוכים ברכישת מוצרי אלקטרוניקה משומשים.

שנית, העריכו היטב את מצב המחשב לפני ביצוע הרכישה. בדקו את החלק החיצוני לאיתור נזקים גלויים או סימני בלאי. בנוסף, שאל על ההיסטוריה של המחשב, כגון דפוסי השימוש שלו וכל תיקונים או שדרוגים קודמים.

שלישית, חשוב לבדוק את ביצועי המחשב לפני סיום הרכישה. הפעילו מבחני אמת מידה כדי להעריך את כוח העיבוד, יכולות הגרפיקה והביצועים הכוללים שלו. זה יעזור להבטיח שהמחשב עומד בדרישות המשחקים שלכם ופועל כראוי.

בנוסף, בדקו את מצב האחריות של המחשב. חלק מהמוכרים עשויים להציע אחריות מוגבלת על מכשירים משומשים, המספקים לכם הגנה נוספת מפני פגמים או תקלות פוטנציאליים.

לבסוף, קחו בחשבון את הגיל והמפרטים של המחשב. טכנולוגיית המשחקים מתפתחת במהירות, וייתכן שדגמים ישנים יותר לא יוכלו להתמודד עם המשחקים והתוכנות העדכניות ביותר. העריכו אם המפרט עונה על צרכי המשחק שלכם ואם כל השדרוגים הנחוצים אפשריים במסגרת התקציב שלכם.

 

ההחלטה הסופית

כשאתם מקבלים את ההחלטה הסופית לרכוש מחשב גיימינג, ישנם מספר גורמים שאתם צריכים לקחת בחשבון כדי להבטיח שאתם עושים את הבחירה הנכונה.

בראש ובראשונה, נסו להבין בכללי כמה עולה מחשב גיימינג וקבעו את התקציב שלכם. החליטו כמה אתם מוכנים להוציא על מחשב גיימינג והיצמדו לטווח הזה. זה יעזור לצמצם את האפשרויות שלכם ולמנוע ממכם הוצאות יתר.

לאחר מכן, בחנו את הדרישות הספציפיות של המשחקים שאתם מתכננים לשחק. למשחקים שונים יש דרישות מערכת משתנות, ולכן חיוני לבחור מחשב שיוכל להתמודד עם המשחקים שאתם נהנים מהם. חפשו מחשב עם מעבד חזק, כרטיס גרפי איכותי, זיכרון RAM בשפע ושטח אחסון מספיק.

בנוסף, חשבו על המדרגיות העתידית של מחשב הגיימינג שלכם. הטכנולוגיה מתקדמת במהירות, ואולי תרצו לשדרג את המחשב שלכם בעתיד. וודאו שהמחשב שאתם בוחרים ניתן לשדרוג בקלות, עם אפשרויות להוסיף עוד זיכרון RAM, לשדרג את הכרטיס הגרפי או להרחיב את קיבולת האחסון.

קחו בחשבון את מערכת הקירור של מחשב הגיימינג. הפעלות גיימינג אינטנסיביות יכולות לייצר כמות משמעותית של חום, שיכולה להשפיע על הביצועים אם זה לא מנוהל נכון. חפשו מחשב עם מערכת קירור יעילה, כגון מאווררים מרובים או קירור נוזלי, כדי להבטיח ביצועים אופטימליים ואריכות ימים.

לבסוף, קראו ביקורות וחפשו המלצות ממקורות מהימנים. ביקורות מקוונות ומשוב מגיימרים אחרים יכולים לספק תובנות חשובות לגבי הביצועים, האמינות ותמיכת הלקוחות של מחשבי גיימינג שונים. קחו את הזמן לחקור ולהשוות מודלים שונים לפני קבלת החלטה סופית.

 

כדי ליהנות ממשחק חלק בלי עצירות או גמגומים חשוב להצטייד בראוטר מהיר ואמין שיספק לכם את מהירות הגלישה הנדרשת. דבר נוסף שחשוב לדעת, כדי להגן על המחשב שלכם ועל הביצועים שלו כדאי גם לבחון את האפשרות לקנות אל פסק. באמצעות אל פסק אתם יכולים להגן על המחשב שלכם מפני נפילות חשמל או הפסקות חשמל.

שאלות ותשובות על מחשב גיימינג נייח מומלץ

למה לקנות מחשב גיימינג בנוי ולא להרכיב לבד?

אחד היתרונות המשמעותיים בבניית מחשב גיימינג לבד הוא היכולת לבחור כל רכיב ורכיב במערכת. זה מאפשר לכם לקחת את הזמן ולבחור בדילים הכי טובים בדרך למציאת שילוב הרכיבים המושלם אשר יתאים לתקציב ולביצועים שאתם מחפשים. החיסרון למרכיבים הלא מנוסים הוא שהתהליך כולו עשוי לקחת זמן ובעל פוטנציאל לגרום לא מעט כאבי ראש אם משהו לא מסתדר. אתם מקבלים אחריות רק על רכיבים יחידים, לא על התוצאה המוגמרת שלכם. וכאן מגיעים היתרונות של מחשב גיימינג בנוי.

מה אתם מקבליים עבור הכסף שלכם?

כאשר אתם משלמים לעצב או לרכוש מחשב גיימינג בנוי, אתם משלמים על יותר מחלקים. אתם משלמים על שירות אחריות, תמיכה ושקט נפשי שמגיע מהידיעה שאנשי מקצוע בנו את המחשב שלכם. אלו חלק מהדברים שאנחנו מעריכים כאשר בוחרים מחשב גיימינג. כדאי גם להסתכל על נקודות מכירה נוספות כגון עיצוב, אפשרויות שדרוג וכל דבר אחד שלא תוכלו לעשות אם תבנו את המחשב בעצמכם.

מה מפריד מחשב בנוי מאחד שאתם בונים בעצמכם?

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שמפרידים בין הדגמים השונים הוא העיצוב. מערכת בנויות כמו ה- Alienware Aurora R11 עושות שימוש בשלדה ייחודית ומעוצבת שלא תוכלו לרכוש אם תבנו את המחשב בעצמכם. אתם יכולים להתנחם בעובדה שהמערכות הללו עוצבו ונבנו במיוחד לצרכים שלכם, למרות שייתכן ויהיה קשה יותר לשדרג בהמשך הדרך, אם כי לא בלתי אפשרי.

מה אני צריך כדי לבנות מחשב?

כדי לבנות מחשב גיימינג בשנת 2024, תצטרכו את החלקים הבאים:

  • מעבד
  • לוח אם
  • כרטיס גרפי
  • זיכרון
  • אחסון (SSD או HDD)
  • קופסה
  • ספק כוח
  • מערכת הפעלה

חלד עם הרכיבים שרשמנו מעלה, אתם תצטרכו גם:

  • מברג פיליפס
  • כבלים נכונים
  • פתרונות סידור לכבלים (כמו אזיקונים)